Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Er det f.eks bedre med 1 barn fra før...og 2 med den nye mannen? At det blir ett helsøskenpar? Mer status? Ble litt sjokkert over at vi ikke er kommet lengre... At vi synes damer med 4 barn med 4 forskjellige har dårlig dømmekraft? Hva i all verden vet VI om hva den enkelte har opplevd...??? Nei jeg skal iallefall feie for MIN EGEN DØR! Skal du?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Foreløpig har jeg 2 barn med en mann og ingen dør å feie.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 At det er mer status vil jeg ikke si, men det er jo en kjent sak at det er mindre trøbbel med en mann, og våre barn enn " mine, dine og våre". All kred til folk som klarer å forholde seg til stebarn, ekser o.l, men glad det ikke er meg. I hvert fall når jeg leser inne på forum her hvordan steforeldre behandler bonusbarna, uenighet i oppdragelse, og ikke minst ustabiliteten disse barna opplever av å ha to hjem.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Takk for svar..men det var vel ikke helt d jeg spurte etter? Men siden du skriver: er du opphøyet da siden du skriver at du har 2 barn med 1 mann? HI Ikke meningen å fyre opp her men....???
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Mine 2 barn har samme far, men jeg skulle ønske de hadde en annen far.... Ja, jeg tabbet så det synger etter. Jeg ser ikke at det er status....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Ja, vet du hva! Jeg beundrer de kvinner og menn som klarer å holde sammen og som ikke har følt trang til å formere seg med enhver "idiot" d har møtt på sin vei. All ære til dem!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Vel jeg mener at det er best å få de barna man ønsker med en og samme mann. Jeg dømmer ikke folk for å ha barn med forskjellige, men synes det selv er viktig å ha det sånn. Vi er alle forskjellige. Om det er dårlig dømmekraft kan vel diskuteres, personlig så kan jeg nok tenke at enkelte kanskje har gjort mindre gjennomtenkte handlinger ved å få barn her og der.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Status, njaa, kanskje hvis man setter standard etter slike ting. Men mer stabilt og ryddig er det vel tenker jeg, såfremt det ikke er dårlige forhold da. Det er ikke bedre å ha barn med "kun en mann" hvis denne mannen er slem, men så ser jeg heller ikke poenget med å kaste inn håndkle etter noen krangler og litt motbakke i et godt forhold heller jeg da. jeg er nok litt gammeldags av meg, og mener at ethvert forhold der det er barn med i bildet krever at man jobber HARDT for at forholdet skal vare. Man har ansvar for at barnet skal ha trygge, gode rammer. Og uansett hvordan man vrir og vender på det, så har barnet det best med en mamma og en pappa som elsker hverandre og som bor under samme tak.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Jeg tror ikke det er alle som har det så trasig med to hjem! Jeg tror kanskje det er maaange som har det veldig fint med to hjem,og at de barna synes det er artig. Og det er veldig mange flinke steforeldre som behandler ste-barna som sine egne HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 4 barn med 4 ulike fedre......tja, dårlig dømmekraft? Vet ikke, men vil kanskje si at vedkommende får barn før hun vet om mannen er verdt å satse på. Hvorfor på død og liv ha barn med hver mann man innleder et forhold med?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 18.43 godt resonert litt enig med du HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Jeg har også hatt barn med bare èn mann en gang..! Men nå er det tre;)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 18.42 Huffda...hang in there HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 1842 Jamen..mener du at man skal holde sammen for enhver pris? Hvis barna lider under sine foreldres evige krangling(eks).? HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 HI, Jeg tviler ikke på at mange steforeldre behandler bonusbarna bra, men jeg har hørt mange historier som vitner om det motsatte. Etter min mening har barn det best i gode, trygge rammer med mor og far. Men selvsagt forstår jeg at dette ikke alltid går. Men at man skal ha 4 forskjellige barn med fire ulike menn synes jeg er noe egoistisk mot disse barna, som burde blitt prioritert fremfor egne behov.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Selvfølgelig er det der. Å ha fire barn med fire menn vitner ikke bare om dårlig dømmekraft men også om manglende vett.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #17 Skrevet 24. november 2011 Jeg tenker ikke på dette i forbindelse med status i det hele tatt. Men jeg kjenner en mann som har tre barn med tre ulike kvinner, og det første som slår meg er at dømmekraften ikke er helt tilstede når man "strør om seg" med barn slik. Men alt i alt mener jeg det er personavhengig hva jeg mener om dem. En kvinne som tidlig i 2-årene får to barn med to ulike menn og så møter mannen i sitt liv når hun er 30 + ville jeg overhodet ikke reagere på at får flere barn med ham da.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #18 Skrevet 24. november 2011 18.42 Jeg tror ikke at det er mindre gjennomtenkte handlinger..jeg tror alle går inn ett forhold med samme utgangspunkt(oftest da) Med den hensikt å holde sammen...så kommer kjærlighetsbarnet. Og så skjærer det seg,med krangling..utroskap,mishandling ja ect... Det er jo en grunn for at det blir slutt. Skal man holde sammen for enhver pris? Er d bra for barna da? HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #19 Skrevet 24. november 2011 18.45 Jeg tror ikke at det er det som er meningen(å få ett nytt barn hver gang) når noen går inn i et nytt forhold heller..men jeg tror at man er skikkelig forelsket,og at man mener at denne gangen er det den rette. Tror ikke det er noen som tror at det skal bli slutt? Man ønsker et barn sammen...det er som regel en grunn hver gang. Og alle er forskjellige.. HI
Sol Skippertaksdronning Skrevet 24. november 2011 #20 Skrevet 24. november 2011 18. 49 : manglende vett faktisk Jeg har blitt kalt mye rart her inne, men den var ny..jeg har seks barn med tre menn, så da har jeg vel både dårlig dømmekrat, er vettløs, gjør barna mine utrygge og er dama fra helvete:p At min eksmann, som jeg har fire av barna med er min beste venn, og de to andre også er gode venner, spiller jo ingen rolle. Jeg gjør jo livet til barna mine ustabilt, uavhengig av ekstremt godt samarbeid med nevnte fedre (Nei, jeg tar meg faktisk ikke nær av hva som blir sagt, jeg finner det bare litt artig at folk tror de er så mye bedre enn meg..)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #22 Skrevet 24. november 2011 Det er veldig lett å si at man mener sånn og sånn om andre...og jeg må jo si at jeg ønsker å ha de barna jeg skal ha med han som blir pappa til barnet vårt som kommer om en måneds tid. Jeg har en onkel som har 4 barn med 3 damer, og jeg har alltid "sett ned" på han i forhold til akkurat det. Samtidig så vet man jo aldri, "plutselig" kan man jo være der selv.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #23 Skrevet 24. november 2011 Nei, det mener jeg ikke og det skriver jeg heller ikke. Men jeg står for at man ikke trenger å få barn med "alle og enhver". Jeg beundrer de som får sine forhold til å fungere og som holder sammen. Og funker det ikke så trenger man likevel ikke å formere seg med flere. 18:42
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #24 Skrevet 24. november 2011 Selvfølgelig er det best å ha barn med EN person. Kjenner ei som har FEM barn med FEM forskjellige fedre, og hun er dum som et brød. Ser det ofte går igjen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #25 Skrevet 24. november 2011 4 barn med 4 fedre? NEi, greit man ikke planlegger at det skal bli slutt - men det år an å tenke litt fremover og ikke minst høste erfaringer av tidligere forelskelser. Hva med å vente med å få barn til man virkelig er sikker på at det er den rette, oppleve litt hverdager sammen før man satser på barn. Når ei dame får 4 barn med 4 fedre så lukter jeg litt dårlig dømmekraft, ja!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå