Gå til innhold

Dere sparket henne mens hun lå nede


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette var sterkt å lese! Utrolig trist med søsteren din! Håper det vil gå bedre med henne.

 

Jeg oppfordrer ALLE til å være flinke til å rapportere upassende og ekkle innlegg.

For det om vi er anonyme her inne (med eller uten nick) så må vi være et medmenneske!! VELDIG mange bruker nettet hvis man er deppa eller sliter med noe.

 

Vi skal være støttespillere her inne, og ikke dytte folk ned i søla! Hva er vitsen med det?

 

Håper mange leser dette, og tenker seg om. Vær GODE mot hverandre, uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig bra at du tok opp dette temaet..

Jeg har vært her i over 6år selv nå, men

må innrømme at det er sjelden jeg skriver etter at jeg opplevde og bli rakket ned på om helt dagligdagse tingen.

Enkelte mennesker kan være utrolig slemme så lenge de har en pc og gjemme seg bak, det sier litt om de som slenger ting ut i løse luften. Hva vet de egentlig selv? Har de problemer og må rakke ned på andre? ikke vet jeg, men jeg håper kanskje de det gjelder kanskje tenker litt lenger enn nesa fremover.. husk at det er mennesker med følser og tanker bak hvert innlegg og ingenting er for dumt og si eller spørre om, enkelte trenger bare bekreftelser.

bruk nett-vett og tenk deg om før man svarer sarkastiskt på et innlegg..

 

Håper sola deres kommer seg tilbake igjen og kan spre glede i livet dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf her sitter vi og er redde barna våre blir mobbet på nett, eller mobber andre også sitter det voksene mennesker som oppfører seg som drittunger og rett og slett mobber/henger ut andre mennesker.

 

Hadde dere som har svart på det innlegget vært støttende kunne utfalle blitt et helt annet, håper det er noe dere har med dere i tankene resten av livet!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så ille!!! Jeg har selv reagert å sakt ifra til noen som svarer andre frekt eller upassende...om du har en skrivefeil så kommenterer folk det med å være skikkelig ekkel og det værste av alt er at ofte så er disse menneskene anonyme!

Hvis ikke folk kan komme med noe positivt når andre faktisk manner seg opp til å spørre om ting eller snakke med andre om ting de aldri har snakket med andre om før så kan de la være å kommentere!!!

 

Håper virkelig at søsteren din blir den hun engang var og at hun tør å satse på å sette barn til denne verden, jeg er sikker på at hun blir en fantastisk mor :)

 

Du er en super søster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte det med oss. Forferdelig trist slik det ble...

 

Saken på dib/bim er at det er så ulikt den virkelige verden som mulig. Man må bruke nettvett og ikke ta ting seriøst! Det er tross alt kun enkeltpersoner som sitter bak sine pc'er og skriver slik humøret er akkurat den dagen, hormonelle eller ei. Forsvarer ikke de som svarer stygt, men tviler på at det er mulig å bli kvitt de for godt uansett... Så da er det kun opp til enhver å passe på hva man leser og hva man kan ta seriøst.

 

Etter å ha vanket her i to år har jeg fått mange aha-opplevelser når jeg møter "ordentlige" småbarnsmødre. Ikke alle kjøper kvalitetslakener til vugga eller noe annet typisk som ofte er et tema her på forumet. Særlig etter at jenta mi begynte i barnehagen har jeg fått erfare at ting slettes ikke er slik på dib-verden.

 

Som sagt, forsvarer ikke de som svarer så ekkelt, men til alle som leser dette: bruk nettvett!

 

Og til dere som svarer ekkelt her inne, bruk folkeskikk og prøv ihvertfall å ha litt empati og medfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt på dette nettstedet i mange år, mange ganger har jeg blitt både provosert og lei meg, noen ganger for svar jeg har fått her inne, men enda flere ganger pga svar andre ar fått... Noen har blitt direkte hengt ut, mange ganger som dårlig mor, og du burde meldes til barnevernet osv.

 

Det er en ting som går igjen i slike tråder, hvor en person blir beskyldt for både det ene og det andre, det er at det er EN som vipper det hele av pinnen, og deretter blåses det opp til enorme dimensjoner.

Det begynner ofte med litt trøst, eller noen saklige spørsmål, så kommer det en eller annen kommentar med at "du er syk i huet" eller noe lignende, og da er snøballen i gang.

 

Sist gang jeg var gravid og var her inne, måtte jeg rett og slett ta en pause etter et innlegg jeg leste, jeg var borte i et par måneder, jeg reagerte så kraftig på dette.

 

Det var et innlegg på 1.trimester, det er år siden..

Det var ei som var gravid og enormt kvalm, det enste hun klarte å få i seg i løpet av dagen uten å kaste det opp igjen var en skive med salami.

Salamien ble en så stor deal at det endte med at noen her skulle melde henne til barnevernet for barnemisshandling, hun skulle tydelig aldri blitt gravid, og de håpet at barnet ble tatt fra henne, hun budrede spontanabortere, hun var egoist og en vet ikke hva.

Salami.... Her snakker vi å blåse opp noe til enorme dimensjoner.

Jeg lurer påom disse menneskene var klar over at slamai i norge er ganske så trygt for en gravid dame, i Frankrike er det en annen sak.

Salami-----> barnevernet, dårlig mor, egoist, miste barnet?

 

EN gang skrev jeg et innlegg her som het "nettikette" eller noe i den duren, hvor jeg satte fokus på dette med etikette (hvordan oppføre seg) på nett, nettikette er nytt begrep, som jeg selv ikke har funnet på.

I innlegget skrev jeg at folk på nett bør tenke seg om, ikke bare skule seg bak et tastatur, hvor de kan slenge dritt om andre mennesker..Uhemmet. Tenk.

Det kan faktisk få vonde konsekvenser, det kan faktisk føre til depersjon hos en som leser det, hvis en blir hakket på nok.

 

EN annen ting.

Det er HELT og fult mulig at en person som er deprimert og begynnende suicidal kan skrive dette som et rop om hjelp her inne, som anonym eller ikke, det er mye lettere å skrive dette ned til noen du ikke kjenner, enn å åpne seg om skammen til noen rundt seg. Snakke om det, sette ord på det.

FY skam seg de som skrev så enormt stygge svar, det er dette jeg reagerer på. Og jeg reagerer også på de her inne som skriver at et nettsted ikke er plassen å åpne seg å dele disse tankene på.

I dagens samfunn kan det være NETTOPP en slik plass som er stedet.

 

Bruk hodet folkens! Ikke sleng uhemmet dritt, TENK at det er mennesker som faktisk sitter å skriver, ikke bare en maskin.

Ville du slengt så mye dritt til en person i virkeligheten, på så lite grunnlag.

Tenk, jeg TROR IKKE DET!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...