Gå til innhold

Dere sparket henne mens hun lå nede


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig leit om det er sandt, men jeg må innrømme at jeg tviler litt. Jeg har vært her jevlig i 7 år og kan ikke huske tråden eller noen andre tråder som har fått bare den typen komentarer som du viser til. Jeg har selvfølgelig ikke lest alt, men selv om det ofte er noen slike sleivete/stygge kommentarer pleier det å være flere hyglige og støttende kommentarer. Om du har mistet søsteren din, uansett omstendighet, har du min dypeste medfølelse og dette kan uansett være en påminnelse om at når det gjelder alvorlige ting bør man gå til proffesjonelle hjelper, venner eller fammilie, ikke til annonyme nettfora for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bare for dumt å skylde på DIB brukere!!!!

 

Tror foresten IKKE på historien din heller HI. Ikke er du en god og troverdig forteller heller. Og, nei, jeg føler meg overhodet ikke truffet, og har heller ikke sett andre som har vært stygge mot andre.

 

Signer med nick du HI ihvertfall... om du skal virke en smuuule troverdig. Send heller slike fantasihistorier til ukeblader eller liknende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte historien. Mange her inne er direkte ufine og bare ute etter å kverulere osv. Man vet aldri responsen man får når man poster et innlegg. Noen ganger er det bare lovord, andre ganger blir man direkte halshogd. Og det er kjempetrist at søsteren din måtte oppleve denne dårlige behandlingen! =(

 

MEN; jeg har levd såpass lenge til å vite at dette ikke er hele historien. En person blir ikke drevet til selvmord pga kommentarer på et anonymt forum uten at det ligger mer bak hennes psyke enn som så. At hun kan ha "blitt sparket utfor stupet" av kommentarene hun fikk, det er fullt mulig du/hun føler det sånn, men allikevel blir det et skudd i blinde å hinte til at hun gjorde dette pga kommentarer fra oss. Jeg syns også det var rett av moderator å slette tråden, og gi henne beskjed om at dette er et tema vi ikke kan diskutere NETTOPP fordi ingen her inne er kvalifisert til å hjelpe henne. Hun skulle ha snakket med en terapeut og ikke oss hormonelle kvinner. Dessverre er det ikke alle som oppsøker hjelp, og når de gjør det så søker de hjelp på feil sted. Håper du forstår at søsteren din slet med "mer" enn det de fleste andre her inne gjør, og når vi ikke kjenner henne så er det håpløst for oss å vite hva man skal ta alvorlig eller ikke. (Er dessverre mange her inne som lager tulletråder bare for å starte krangling, noe som ødelegger for de som faktisk trenger hjelp og støtte).

 

Du har helt rett i at flere her inne må bli flinkere til å tenke seg om før de uttaler seg. Er utrolig masse dritt en får slengt etter seg, og som folk rettferdiggjør med at "tåler du ikke en diskusjon og at andre ikke er enige, så ......." og tror det er fritt fram for å slenge med leppa uten å tenke på følelsene til personen i den andre enden. Vi trenger ALLE å gå i oss selv, tenke oss godt om før vi svarer og heller tenke på hva slags svar vi selv hadde ønsket å få om vi var trådstarter. Jeg syns det er bra at du delte deres historie, for uansett trenger vi alle en påminnelse innimellom om at vi har fått evnen til å vise sympati og empati av en grunn..

 

Lykke til med søsteren din, HI!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`lilje, synes virkelig det blir for dumt å svare slik i en slik tråd. Hvis du ikke føler deg truffet, så se bort. Det er jo det folk er flinke til, uansett.

 

Det er ikke alltid at familie kommer seg under huden på en person som har det vanskelig. Mange ganger er det de som er glade, som faktisk har det vondt. Og i denne saken, selv om noen ikke tror på den, så er det jo sant at gravide blir slitne. De skylder på kvalme, svimmelhet osv. Så alt kunne ha sett normalt ut, i forhold til hva hun fortalte dem.

 

I stedet for å svare idiotisk barnslig, så tenk heller over hva man skriver til andre, som spør etter hjelp. SELV om dere tror det er trolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør du lese hva HI skriver før du kommer med et svar da! HI har ikke mistet søsteren sin men hun prøvde å ta livet sitt og da døde fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig tris å lese, men det blir dessverre litt for enkelt å skylde på et anonymt nettforum er grunnen for din søsters problemer.

Er hun suicial så ligger det grunnleggende i henne. Ja mulig at utenforstående ting kan være dråpen, men det er ikke grunnen.

Har selv en mann som tok livet sitt. Siste gang jeg så han så kranglet vi om alvorlige ting i ekteskapet vårt, det var muligens dråpen for han, men jeg kan likevel ikke gi meg selv skylden for at han tok livet sitt. Et anonymforum kan heller ikke det. og nei jeg er ikke en kald person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tild 09.03

Har du ikke sett noen som har vært stygge med hverandre?? Da har du ikke vært her inne noe spesielt med andre ord.

 

Synes så absolutt at vi skal ta dette til oss! Jeg har iallefall sett denne konstante hetsinga. Skjønner godt at det var dråpen som fikk begeret til å renne over.

 

Dere som sier at dere ikke tror henne har veldig lite peiling på dette området. Eller så er vi alle så forskjellige at det kan være umulig for dere å forstå denne personen.

 

Jeg har selv erfaring med dette og jeg ser at det er fullt mulig å søke hjelp her inne for å bli vippet a pinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff kjenner at tårene renner og renner.

 

jeg er ikke så mye her inne og pleier ikke lese slike ting som er så negative heller. svarer sjeldent. og skriver ikke egne innlegg.

 

men dette følte jeg at jeg måtte si noe om.

dette er et viktig tema og det omhandler flere viktige temaer.

 

depresjon kan ramme oss alle og en vet aldri når det kommer om min erfaring er at en ikke oppdager det selv heller før det er skikkelig allvor. og da og mobbe eller sparke som du kaller det en som skriver om følelsene sine en som er på vei til å skjønne at hun trenger hjelp. det er ikke greit på noen måte.

 

vi er alle nødt til å lære oss å trø varsomt. og lære oss og se andre enn os selv. et blikk og et smil kan gjøre mye for en som ikke har det så bra. noen trøstende ord er også gode.

 

bakkene er bratte og tunge når man gåår dem alene.

 

jeg måtte selv til psykolog for å få hjelp ut av min deprisjon. min var ikke sv relatert men likevel en depresjon.

 

godt at din søster overlevde. håper un får hjelp med å takle det un sliter med og også takle det hun gjorde og konsekvensen av det. det er ikke hennes skyld. men hun trenger hjelp og støtte av dere og jeg seer at hun hvertfall har sin søsters støtte det er bra.sola kommer nok tilbake men den vil nok skinne litt anderledes. men først må hun få hjelp og støtte og komme seg på bena igjen.

 

slike forum er desverre fulle av alle slags mennesker og ofte tenker folk at de er annonyme og da kan de herje fritt. men vi er nødt til å bruke samvittigheten vår litt og forsøke å forstå andres situasjon. ikke alle har det like greit hele tiden og noen har det faktisk ganske tøft av ulike årsaker. det må vi altid ha i bakhodet.

 

da jeg slet ønsket jeg aller mest at noen andre kunne ta ansvar for meg. jeg orket ikke mer. og klarte ikke mer jeg mistet hukommelsen. og hadde kostante smerter i kroppen og trodde at jeg var syk. og forsto ikke at jeg faktisk var syk men på den måten folk ikke forstår. folk forstår lite om psykisk helse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk her inne kan vere onde, rett å slett råtne, de at noen ikke tror på dette er bare naivt av dem,....

 

kjære hi, har ikke vert her inne for lenge, men her inne må man også psse seg for ka en skrive å korleis en skrive... håpe virkeli sola di kjeme seg tilbake fra dette, føler me deg, forferdeli trist!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig trist lesning :( og jeg tror på deg!

Mange som ikke tenker seg om før dem skriver her inne desverre:( Og mange er "tøffe" fordi de kan skjule seg bak anonym knappen...

 

Jeg ble advart av helsesøster og jordmor om å oppsøke sike sider pga det er så mye dritt som skrives:( Jeg var "nervevrak" den første tiden jeg gikk gravid pga jeg leste ting her inne "du må ikke spise ditt, eller datt da kan du skade barnet, ikke trene slik og slik osv..." 90%av det er ikke sant.....

Håper søsteren din blir solen igjen....stor go klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajja, dere må tro hva dere vil. Jeg skal vedde for HI er en forkjemper av å fjerne anonymknappen.

 

Dette blir bare FOR dumt, herliland :) Skylde på DIB brukere for hva som skjedde søsteren, i all verden så idiotisk!

 

(Ja, kunne latt vær å respondere på innlegget... men synes det var så patetisk at jeg bare måtte/ville).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett noen slike tråder som har fått BARE stygge svar. Ofte er det en blanding.

 

Det kunne gjerne stått i hedingen til forumet at her inne tror vi ikke på mer enn 1/3 av det som skrives, rett og slett fordi det er så mange som finner på histoier. Dermed blir ofte svarene også deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien er trist - men en ting kan jeg si garantert, dette forumet er ikke grunnen til et selvmordsforsøk. Inget menneske går så langt pga. tråder her inne ei heller frekke ubetenksomme svar. Ingen. Det er alltid noen underliggende problemer som gjør at dette mennesket taklet dårligere denne typen svar enn andre. Da er det faktisk veldig lite som kan vippe en person over - når de er deprimerte og kjenner at verden er tung å leve i.

 

At svarene her inne noen ganger er hjerteløse og stygge er det ingen tvil om og jeg synes alle kan spare seg for hjerteløse svar i tråder som omhandler fortvilelse av denne typen - la heller være å svare! Men det er aldri årsak til at et menneske tar et så drastisk valg - det er nok mer i din søsters liv og psyke som må sees på for å gi henne muligheten til helbred. Det er noe annet - noe større og det må hun finne ut av for å kunne få det bra igjen.

 

Jeg håper inderlig hun finner ut av det - ingen fortjener å være i mørket, der er det ikke godt å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.42 nei dib og bim er blitt en side for usikkre og sjalu mennesker som ikke vet hvor de skal få ut frusterasjonen sin og deres skade fryd.

 

egentlig skulle siden her værtf for prøvere , gravide eller de med baby eller småbarn. og alle slags problemer, eller ting de lurer på og ting som opptar dem i deres situasjon dette skal være et samlende forum for folk i samme situasjon. og svangeskaps depresjon er ikke så uvanlig. og det er da virkelig svangerskaps relatert. eller er dette helt feil åav meg å påstå og forumet burde nok være mer støttende og i møtekommende og hjelpe orientert. men det er det desverre ikke.

 

kansje dette var siden hun turte å hendvende seg. for hun turte tydeligvis ikke si noe til folk rundt seg enda.

 

og det å skrive litt på et forum hvor du kan være anonym i håp om at noen skal si dette er vanlig og du må bare si dette til legen din eller jordmor så kan de hjelpe. kunne vært det hun håpet og burde i denne situasjonen vært den type svar un skulle fått. og jeg tenker jo at i stede for at moderator bare slettet så burde de fått noen med gode råd til å skrive en mail til henne hvor de faktisk viste behymring og et ønske om at hun fikk hjelp.

 

jeg hr selv hatt depresjon og det tar tid å erkjenne det overfor seg selv og før det klarer du ikke å erkjenne eller fortelle dette til noen andre heller men man kan kansje fortelle om følelser og bekymringer man har et sted der man er anonym og ikk blir oppdaget. jeg var paranoeid selv og skjønte jo at dette var galt men viste ikke hvor jeg skulle henvende meg før legen min forsto at jeg slet da jeg kom til han for hjelp med smerter. han fant ikke noe men begynte å spørre om søvn og om jeg hadde store ekymringer og om jeg gråt når jeg var alene.

 

jeg fikk hjelp. men ellers kunne jeg fint ha prøvd lykken her jeg og den gangen.

 

hilsen ei som også har vært nede for telling. men fikk hjelp i tide. og er taknemmelig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg har sluttet å lese innlegg på anonymforumet (gikk bare inn å leste dette for en på småtroll oppfordra til å lese det) synes bare det er drittslenging her inne hele tiden og useriøst. Var trist å lese om dette, håper hun blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:58

 

Leser du noe ut av mitt svar som gir deg det inntrykket? Jeg sier svarene kan være hjerteløse her inne, og jeg ber folk heller la være å svare i enkelte tråder som omhandler denne typen desperasjon. Jeg peker på at det er underliggende årsaker som må finnes ut av og det nå. Det handler ikke om forum av noe slag - det er noe annet.

 

Så hvorfor spør du meg om dette? Gir jeg noe inntrykk av å være en bølle i noen av mine svar her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil å skylde på forumet.

JA det forekommer drittslenging, JA det er ikke bra, men man kan ikke gi skylden på andre! Hvis dette er reelt burde dere i familien ha sett at jenta ikke var med sine fulle fem over lengre tid. Vi ser ikke hvem som sitter å lager innlegg. Disse som skrev stygt trodde kanskje det var et av flere tulleinnlegg som stadig florerer. Hva vet vi hva som er ekte? Er du ekte? Kanskje du er en mann i 40 åra som vil kødde opp stemninga?

Hvis det er sant får dere jobben med å få virkeligheten inn i jenta.

 

Jeg har opplevd et annet selvmordsforsøk av en ung pike som ble mobbet på nettet, og det er så enkelt å skylde på nettet.. Men det var MASSE bak kulissene ved det forsøket når alt kom til alt.

 

Nei, dette blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om søsteren din.

 

Jeg tror det viktigste er å finne ut hvorfor hun ble deprimert i utgangspunktet. Jeg vil jo ikke tro at hun ble psykisk deprimert og suicidal bare av å henge på dib? Jeg regner med at det er omstendigheter i livet hennes dere bør undersøke mer rundt, sånn at dere kan hjelpe henne med å rette opp det som er/var galt.

 

Dib er IKKE plassen å være hvis man virkelig sliter. Det er jeg helt enig i. Sånn er det generelt med internett, i alle situasjoner. Og dersom man allerede er svært suicidal kan helt sikkert et nettforum "tippe noen over kanten".

 

Men dersom dere skal få tilbake sola deres må dere nok lete mer i hennes virkelig liv, for det er der den ekte årsaken sitter. Ikke her på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like etterpå svelget hun et uttal piller.

-------------------

 

Og hvor hadde hun fått disse pillene fra da?

Enten måtte hun jo fått det fra legen eller stjålet det fra noen.

 

Og hvis det var legen som ga henne disse bør du vel heller kritisere legen for hva som eventuelt har skjedd??

 

Har hun stjelt dem fra noen, så bør du vel også reagere på at vedkommende som hadde pillene ikke gjorde mere for å finne ut hva som hadde skjedd??

 

Og hvordan kan vi vite at noe av historien faktisk er sann??

For alt det vi vet kan du være ørnedama eller ørnemannen som har skifta beite.......

 

Eller ei dramaqueen som til slutt sier at jeg fikk så mye respons at jeg starta noe nytt.

 

Hvis noe av dette er sant, hvorfor har du ikke lagt det ut på Skravle hvor de mere seriøse holder til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Historien gjentar seg... helt utrolig !

 

Poenget til Hi, slik jeg oppfatter det er IKKE at hun retter noen moralsk pekefinger mot brukerene av dette forumet.

Jeg opplever det mere som et varsku her til kulturen som har oppstått der det slenges dritt i øst og vest, til tider direkte onskapsfulle kommentarer som kanskje ikke er alvorlig ment, men som kan gjøre mye med mottageren.

 

Her er det en modig sjel som tør å pirke borti byllen, byllen som kan ramme oss alle en vakker dag og hva møtes hun med ?!?

Fra ENKELTE (altså ikke alle) misstro og forsvarstaler om at hennes søster hadde problemer som ikke kan klandres forumet og at denne historien ikke er sann bla bla bla...

Poenget er at det helt sikkert finnes mennesker her inne som ikke burde bruke forumet til råd og veiliedning, men som i "Sola" sitt tilfelle gjør det likevel fordi her kan man være anonym.

Er det da greit å øse av seg en hel haug med dritt fordi man ikke er enig i vedkommenes meninger/problemstillinger/ eller syntes spørsmålet blir for dumt ??

Hva med å være litt mere rause med hverandre ??

 

Vi har en ting felles vi som er her inne, vi ønsker oss, venter eller har barn.

La det være hovedfokuset og tenk deg om før du fyrer av en dose med spydigheter og ufinheter mot noen som kanskje trenger det stikk motsatte!

 

 

Til Hi, jeg beundrer ditt mot og styrke til å gi deg i kast mot mobbingen, for det er det det er !

Håper det går bedre med din søster og at hun en dag kommer seg ut av "hengemyra" og igjen kan bli den fornøyde jenta hun høres ut til å ha vært.

Takk for at du i hvertall gav meg nytt pågangsmot til å ta til motmæle når andre blir plaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...