Gå til innhold

Dere sparket henne mens hun lå nede


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men så les innlegget da! Det står ikke at hun skylder på dib/bim brukere. Men at det var den kommentaren som fikk det til og renne over!! Les innlegget før dere svarer som dere gjør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer 08.46

 

Men jeg vil også legge til, at jeg synest det blir for lettvint å skylde på ett forum, familien som kjenner henne best, burde kunne sett tegnene på at det var noe som

 

Så her får dere gå i dere selv, og holde dere for god til å klandre noen som ikke kjente henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en uting å be folk dø o.l på et nettforum. Problemet her er at mange her inne kanskje føler det slik. Og de er anonyme og det er et nettforum. Her inne kan man aldri vite hva som er sant og hva som er løgn. Og ingen kan sitte og kjenne på sinnstilstanden til den som skriver et innlegg. Selvsagt er det leit at hun prøvde å ta livet sitt og barnet døde

 

Men dette er faktisk ikke anonymforumet sin skyld. Hun hadde nok mest sannsynlig gjort det uansett. Jeg tror grunnen til at du ønsker å skylde på forumet er fordi du selv har dårlig samvittighet. Det skal du ikke ha. Det er ikke din feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg sende deg gode tanker HI, og beklager tapet av din nevø.

 

Så vil jeg sende et undrende til enkelte mennesker, og beklageligvis mødre som oppholder seg på slike forum som bl.a dette.

Istedet for å se dette som en sak som er så ufattelig trist, en historie som er ekte i seg selv, eller i aller høyeste grad troverdig, så er det atter en gang rom for spydigheter og tordentaler.

HVA om det er reelt og det sitter en søster her som har mistet sin lille nevø, og sett sin søster gå til grunne på alle måter. Og som er i en omfattende sorg selv.

Er dette slik dere ønsker å representere dere som et medmennesker?

 

Ja, man skal ha et kritisk blikk, men se da bort eller hold dine tanker for deg selv.

 

Og for de som ikke ser dette budskapet i sin helhet: Det handler ikke om å rette skyld på Dinbaby-brukerne. Det handler om at mennesker med ulike sårbarhetsfaktorer befinner seg på slike steder. En spydig og ond kommentar kan prelle av deg, men for en annen kan det være fatalt, avgjørende og den lille dråpen.

 

Tenk om du kunne gå i deg selv og finne det beste i deg, og gitt denne stakkars fortvilte jenta konstruktive råd.

Selvfølgelig er årsaksforholdet og utløsende faktorer ingenting med brukerne her inne og gjøre, men for en som har nådd bunnen, kan noe så enkelt som slike kommentarer være avgjørende for hvilken vei begeret tipper.

 

En annen ting jeg også ønsker å si, er at det koster så lite å være vennlig. Tenk at dine ord og handlinger kan være strået en annen trenger. Ord har makt.

Tenk om et flertall kunne lagt våpnene ned og innsett at samfunnet og verden er en sirkel av samarbeid. Vi er alle i et avhengighetsforhold til hverandre. Gi det beste og behold det verste.

 

Nok engang, mine tanker går til deg HI og din familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte dette med oss, HI. Jeg får vondt i meg på vegne av deg og din familie og ikke minst din søster. Jeg synes dette var en stor tankevekker til flere her inne som har en lei tendens til å være frekk, sarkastisk, slem og ondskapsfull. Har mange ganger tenkt samme tankene selv, man vet jo tross alt ikke noe som helst om personen som søker hjelp og råd. Det er ikke rart barn mobber barn når man ser hva slags foreldre som finnes her inne, og da sikter jeg til de som alltid skal komme med kritikk, være ondskapsfull osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette faktisk er sant er det ufattelig trist. Jeg håper at søsteren din kommer seg ut av de vonde tankene, at hun/dere kommer over det vonde som har skjedd, og at hun igjen blir den sola hun var ...

 

MEN: Det blir faktisk litt for dumt å rette skyld mot et nettforum for gravide, anonyme damer. Selvfølgelig skal man tenke seg om to ganger før man trykker på "lagre", men om man er deprimert og tilbøyelig til å være suicidal bør man også være fornuftig nok til at man klarer å vurdere at de tilbakemeldingene man potensielt kan få kan bli for sterk kost. Det blir litt som når en tenåring i USA stjeler med seg bestefars pistol og skyter lærere og klassekamerater - og debatten etterpå dreier seg om hvorvidt skytespill burde vært tillatt! Det er godt mulig det ikke hjalp søsteren din å være her inne - snarere tvert imot, etter hva du skriver - men jeg nekter å tro at en frisk, oppegående person ble suicidal av å være her inne, og prøvde å ta livet sitt utelukkende på grunn av noen stygge kommentarer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dere!

Ser dere ikke budskapet her??

Det handler om at mennesker som av ANDRE årsaker er langt nede, suicidale, IKKE klarer å sortere bort slike kommentarer, eller være fornuftig nok til å holde seg borte. Mennesker som er der ønsker å bli friske, å være fri, og prøver derfor kanskje det de kan.

Og når man er på vippepunktet, da kan slike kommentarer være fatale!

 

Dere er voksne mennesker og mødre, ta det til dere, kjenn på det, og vurder hva dere skriver en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tenker ikke før de skriver. Eller de eier ikke empati ihvertfall når de er på nettet. Husker at jeg selv var smådeprimert etter fødsel og lurte på noe. Fikk i grunn mange saklige og medfølende svar, men husker ett svar som var skikkelig ekkelt. Akkurat da gikk det faktisk litt innpå meg, så jeg passer på å ikke svare ufint. Greit å være uenige og sånt, men unødvendig å være ufine og usaklige.

 

Når det er sagt, så ser jeg at HI som aldri har vært på disse sidene før bruker forkortelser som "sa" om spontanabort og "spiren". Dette er jo typisk "dib-sjargong" som jeg ikke hadde hørt før jeg begynte å lese her inne.. Så kanskje det ikke er en helt ekte historie, men det går an å ta dette til seg og tenke litt før man skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man til en hver tid skulle ta hensyn til hva en eller annen eventuell potensiell selvmordskandidat kunne finne på, så kunne man ikke en gang spørre her inne om man trengte ull på østlandet nå, for det kunne være nok til at denne personen innså at kuldeperioden var her og bruke det som sluttargument for å avslutte livet sitt.

 

Er også noe med at en hver har ansvar for sitt eget ve og vel, og tåler man ikke å lese en blanding av seriøst og useriøst, så bør man levere inn internettet for godt.

 

Er absolutt ingen tvang å være her. Helt frivillig.

Og vil man avslutte livet sitt pga noen en bokstavfigur har skrevet så er det ikke en årsak, men bare et tåpelig påskudd.

 

Er lov for noen og en hver å tenke selvstendig, og så oppsøke de rette fagfolkene om man er usikre på noe i stedet for å tro på noen som påstår at f eks plaster er nok for en avkappet fot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant så er det jo trist, og ja folk er fæle her inne.

 

MEN, dette er internett, man tar ting her med en klype salt, og man tar ikke noe personlig. Jeg bruker formuet hvis jeg lurer på noe for å få en antydning av hjelp, ikke noe jeg stoler blindt på eller lar meg såre av.

 

Er man så sensitiv, bør man holde seg unna nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å avlevere et svar man forventer ikke vil falle i god jord hos mottakeren, men leste dere hva HI skrev i sitt innlegg?

 

Det er abnormalt og sterkt avvikende å svare mennesker at det er bedre at vedkommende dør, stille spørsmål som hvorfor ble du gravid? Og at barnevernet kommer og tar barnet ditt.

Dette er langt i fra spydig, dette er galskap satt i system.

 

At disse anonyme som lirer av seg slikt til andre mennesker størst sannsynlig er mødre selv, er forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er normalt her inne. Hadde aldri hørt det før jeg kom hit. Ikke MME heller. Nå sier jeg mme i dagligtalen, og tenker sa ikke spontan abort, galskap haha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilje:Har du virkelig ikke sett andre være stygg med folk her inne??

 

Jeg blir helt matt mange ganger når jeg leser hva folk kan si til hverandre her inne,og jeg blir litt matt av din påstand også.

 

Du tar jo helt av her,så er du sikker på at du ikke føler deg truffet?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt ærlig..

 

det er hennes egen skyld at hun ikke søkte råd for egne problemer.

når en henger her inne, og legger ut tråder må en tåle og få pepper.

 

tanke vekker ja..

 

men en hver voksen person vet at man ikke skal med 100% tas eg nær av hva som blir sagt her inne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig få mennesker her inne som kan uttale seg om hva denne jenta burde og ikke burde ha gjort. Hva familien hennes burde og ikke burde ha sett. Det finnes ikke noe fasit på hvordan man burde oppføre seg dersom man befinner seg i en tung deperasjon.

 

Det er lett for dere å si: ikke skyld på oss, hun burde ikke ha vært her i utgangspunktet. Tåler hun ikke tonen her inne så burde hun gå et annet sted.

 

Skjønner dere ikke at dette ikke er et angrep på dere personlig? Det var ikke dere som gjorde henne syk. Dette er en tankevekker på at ord har ekstrem stor makt og spesielt for dem som ikke er i stand til å ta ting med "en klype salt". Vi MÅ tenke over hva vi sier til hverandre. Det finnes ingen her som har rett til å fortelle ei fortvilt jente at barnet hennes får det bedre om hun tar livet sitt. Det finnes ingen her inne som har rett til å stille spm om hensiktene hennes ved å få barn. Det finnes ingen her inne som har rett til rope "BARNEVERNET" i ett kjør med mindre man førstehåndsopplysninger som tilsier at barnevernet bør innblandes.

 

Det er en oppfordring til at vi på generell basis tenker litt før vi poster svarene våre. Ikke gå utifra at når du poster et stygt svar så vil eneste følge være provokasjon og videre diskusjon om hvem som har rett.

 

Det kan sitte en tidligere sol, nå en skygge av seg selv, i ferd med å slukke for godt, bak et av innleggene. Nå vil dere sikkert mene at dette ikke er noe dere kan ta hensyn til men da har jeg en ting å si:

 

 

VÆR VARSOM!!! Dere er alle redaktører av egne innlegg og vær-plakaten burde gjelde for dere også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enhver voksen vet ikke at man ikke skal seg nær av ting sagt her inne. Et menneske i tung deperasjon har ikke disse antennene.

 

Et menneske som har mistet all fornuft kan ikke lastes for valg hun tar/ikke tar. Uavhengig av hva som har gjort det slik. Ingen er like. Og du sitter ikke på fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d gjør ikke du heller..

 

hun var tydelig vis "oppegånede" nok til å søke hjelp her inne..

 

burde hun klart å søke råd hos fagfolk.

 

synest ikke synd om henne en plass.

 

 

å prøve å ta sitt liv pga noe som ble sagt her inne blir for tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da.

 

min søster var tungt deprimert og prøvde å ta sitt liv 2 ganger.

så har selv kjendt på pårørende rollen.. men synst fortsatt det er egoistisk å ta sitt liv..

 

for å så skylde på et forum.... jo da en trenger å legge skyld.

men familien burde sett tegna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...