Gå til innhold

Dere sparket henne mens hun lå nede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er sant, synes jeg synd på henne det gjelder. MEN... man utsetter ikke sitt ufødte barn for sykdom og død fordi man har det kjipt. Når man forsøker å ta livet sitt, vet man jo at man kan mislykkes, OG at fosteret da kan dø av tablettoverdosen. Når man ikke har barn inne eller utenfor magen, kan man gjøre hva man vil uten å ta hensyn til noen. Men har man barn, har man et ansvar. Og jeg tror at ei som sitter og skriver og leser svar på nett er såpass frisk at hun istedet for kan skrive spørsmål på lommelegen eller andre stedet på nett, der hun ikke trenger å møte legen personlig, for å få anbefaling/et push til å gå til fastlegen sin med problemet. Finnes også anonym hjelpetelefon på de fleste sykehusene, Kirkens SOS og andre anonyme linjer der man får prate med folk, snakke ut, få gode råd og medlidenhet.

Så, er man gravid, har man ansvar for å skaffe seg hjelp. Forstår at hun har det forferdelig nå, men har lite sympati med det dessverre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det har vært mange troll hele veien. Men hvorfor anta at også dette er et tulleinnlegg?

"når en legger ut innlegg, må en tåle å få svar som en ikke liker" skriver du. Men har du noen gang tenkt over at ikke alle "virker" på samme måte som deg? Det er faktisk ikke alle som tåler det, det er faktisk ikke alle som forstår at dette ikke er plassen å be om hjelp på. Det er ikke så lett å vite hva som er rett og galt når fornuften er tapt.

Dette er bare et forsøk på å få folk til å tenke seg om.

Skrevet

14:28

kunne ikke skrevet det bedre selv.

det er mange anonyme hjelpetelefoner der en kunne fått råd.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle innleggene på denne tråden...

Trist dette med søsteren din. Men jeg tror ikke du kan skylde på et nettforum for at hun valgte å ta piller og at dette fikk så alvorlige konsekvenser. Man har faktisk ansvar for sitt eget liv. Og nå er det engang slik at internett er et sted man kan finne både positive og negative ting som kan støtte en gjennom perioder.

Om jeg har anoreksi så kan jeg finne et nettforum som kan støtte meg til å fortsette galskapen, om jeg er pedofil så finnes det nettforum for de med det... skjønner du hva jeg mener?

Dessverre så er også dette forumet et sted man ikke bør være på om man sliter litt.

Som sagt, alle har ansvar for eget liv og man kan ikke skylde på et forum for at man tar slike valg som din søster gjorde.

Atter en gang... håper det går bra med søsteren din!

Skrevet

Jeg blir rett og slett skremt av å se så lite vidsyn som eksisterer i dag! Hvordan mennesker er mer opptatt av å tale sitt forsvar enn å forsvare.

Hvor lite opplyste enkelte påtar seg å være ifb. med psykisk sykdom.

Er det virkelig så vanskelig for enkelte å ignorere sine antakelser om at dette er tull, og heller la tvilen komme til gode og vise sin støtte.

Dette er et prakteksemplar av hvordan nettvett burde praktiseres.

Og nei, det er ikke alle som kan se for scenarioet om å få beskjed om å dø, når man tar mot til seg og søker råd.

Dette handler ikke om å gi kritikk eller hva en normalstandard kognitiv funksjon bør tåle, men om å tenke seg om en og to ganger før man poster noe så drastisk som å gå og be personen om å ta livet sitt!

Skrevet

Hei.

Veldig, veldig trist og lese dette. Leste innlegget ditt første gang når jeg var innom på morran i dag før jeg dro på jobb. Etter det har jeg vært innom flere ganger i løpet av arbeidsdagen og lest det om igjen og også noen av svarene du har fått, men ikke alle for det rekker jeg ikke desverre.

At dette kan skje finner jeg ikke umulig.

Jeg har selv opplevd og føle meg ganske hakket på og rakket ned på av innlegg jeg har skrevet her. Og det har da vært snakk om innlegg jeg har skrevet og svar jeg har gitt på andre innlegg. Jeg har blitt veldig veldig lei meg av alt det som har blitt skrevet.

Min konklusjon er egentlig at man må ha en passe sterk psyke for å kunne tåle all møkka man kan få slengt. For mange kan det bli veldig sterkt og personlig når man får sånne svar.

Selv skriver jeg skjelden her nå og er bare innom en gang i blandt.

Skulle ønske alle kunne tenke seg litt om før man svarer og veie sine ord med omhu. Man vet rett og slett ikke hvordan det påvirker andre.

Alle har vi et vist ansvar for våre med mennesker!

Skrevet

Er du så lite reflektert at du utfra løse luften bare antar at dette er det eneste jeg blir satt ut av? Hvis det er tilfellet bør du tenke deg om tre ganger til før du svarer på innlegg.

Skrevet

Anonyme tlf der man kan få råd? ja, visst er det, men hva om hun ville søke råd HER? Dere er så flinke til å fortelle hva alt annet hun kunne gjort. Bare istedet for å være her inne og søke råd/hjelp.. Det er jo faktisk ikke HI som legger skylden over på forumet, MEN dere som gjør ALT for å avskrive dere all skyld i det som HI skriver i hovedinnlegget. Sier ikke det litt om at dere da? Uten å si det direkte, så sier dere jo at dere egentlig bryr dere svært lite om hva dere sier til folk her inne. "Vil du ikke høre på det jeg sier, eller tar du deg nær av det, så ring en anonym tlf, eller spør en annen plass. For jeg sier akkurat det jeg vil, når jet vil og hvordan jeg vil"

Skrevet

vil en ha saklige råd, profesonelle svar. legger en ikke ut på anonyme sider. vert fall ikke sider der alle kan gi "råd"

da har en allerede da lager ris til egen bak.

en vil få mye mer hjelp av hjelpetelefoner o.l.

Skrevet

Dette var veldig trist å lese, HI. Jeg ønsker din søster det aller beste for fremtiden.

Jeg har ikke lest alle svarene på denne tråden, men det virker som veldig mange går i forsvarsposisjon uten å få med seg budskapet til HI. Det er ikke snakk om å plassere skyld, men en appell om at alle er mer bevisste over hvordan vi forholder oss til andre, anonym eller ikke.

Det er lett å slenge med leppa her, og jeg tror det faktum at vi er anonyme gjør at vi tenker at ordene ikke har like stor makt som i "virkeligheten".

Skrevet

hadde det ikke vert å plasere skyld. hadde overskriften vert annerledes...

Skrevet

Det er nok "solen" selv som er HI. Hun tenkte kanskje at det ble tatt mer seriøst hvis det ble skrevet av en annen enn henne selv.

Hun hadde nok lyst å fordele skyld og siden det ikke kunne gjøres i den nærmeste omkrets, så fikk heller bim ta støyten.

Skrevet

Syns egentlig overskriften var ok,jeg.

Det sitter litt lys på hvordan mange opplever det å være her inne,for det er nok mange som bruker dib som ett "trygt" sted å lufte tanker man egentlig ikke tør å snakke om.

Det er fremdeles tabu å slite psykisk,og for veldig mange er det ikke lett å si det til dem rundt seg.

Og grunnen kommer jo tydelig fram her.Personer som ikke selv har kjent på kroppen hvordan det erå slite psykisk har som regel ingen forståelse for det,og kommer med en haug usakelige kommentarer som kan gjøre vodt mye verre.

Skrevet

Enig med deg 13.40, bra skrevet, en psykisk syk er ikke en "normal" voksen med reflektert oppførsel, de kan lett bikke over og ta feil valg. Veldig få psykisk syke innser selv de er syke, det er ofte en del av sykdomsbildet, å be om hjelp kan være en voldsom kraftanstrengelse for de som er det.

Sjokkert over mange av de "hardhudede" uttalsene her inne, er det virkelig så mange jenter, mammaer(?) uten empati her på BIM? for en kulde og mangel på kjærlighet, vi må vise oss som medmennesker ikke kynikere, støtte hverandre i en tøff hverdag, ikke rakke ned for hevde oss selv, ikke spøke med alvolige tema som dette....ta hensyn! Bruk vær varsom-plakaten eller Kardemomme-loven om du vil, men vær voksen nok til oppføre deg!

Skrevet

Veldig trist og lese :( Håper søstera di blir den sola hun var før:)) Vil også meddele at jeg blir ikke ovverasket over og lese et slikt innlegg her inne,da det er så mange frekke og stygge kommentarer. Ikke rart man blir paranoid og føler seg mindre vært.

Skrevet

Sliter man psykisk, er vel ikke bim ett sted å henvende seg til, da er det vel bedre å få time hos en psykolog..

Skrevet

Dere som svarer slik.

Er dere slik i virkeligheten også?

Skrevet

Svarer slik, kan du sende link til hva du mener med slik 15.14? ?

Skrevet

Ytringsfrihet kan ikke argumenteres med her ! Å bruke ytringsfriheten sin er når man står frem med noe, med ansikt og en identitet ! Man kommer ikke noen vei med ytringsfrihet hvis man ikke vet hvem som ytrer sin mening ! Derfor helt tull å bruke ytringsfrihet som et argument på et nettforum og ihvertfall på et anonymforum !!!!

Skrevet

glemte og fjerne anonymknappen hvis det spiller for rolle :)

Skrevet

så klart kan en ytre sin mening. selv om man forholder seg anonym.

Skrevet

Nå blir jeg rett og slett irritert jeg...!

1. HI legger ikke skylden på bim/dib!

2. Dere som ikke vet hvordan det er å være deprimert å og ha selvmordstanker- hold kjeft, for når dere skriver at hun kunne gjort ditt og datt, at hun ikke burde ta til seg hva som blir sagt på nettet, at hun burde ha tenkt på babyen i magen osv. så blir det for dumt, for dere aaner tydeligvis ikke hva dere snakker om!

Kjenner de koke inni meg når folk snakker høyt ut om det de tror er depresjon, og at det bare er og ta seg sammen og være fornuftig!

Fa1 ta dere!:(

Skrevet

klart man kan ha en mening selv om man er anonym. Var jo absolutt ikke det jeg sa :) Men å si "at jeg sier hva jeg vil fordi vi har ytringsfrihet" er noe helt annet. Men hver og en sin mening om alt, og det respekterer jeg :)

Skrevet

15:33 igjen her..

Det er ikke bare bare og ta kontakt med psykolog alltid hvis man sliter.

Jeg har slitt i 8 år. Ikke tatt motet til meg og ringt psykologen enda..

Les hovedinnlegget, der står det forklart hvorfor hun ikke ville oppsøke profesjonell hjelp.

Skrevet

15:33

glemt å ta pillen din i dag?

en trenger ikke å være / vert deprimert for å ha meninger om selvmord.

og btw.. jeg oppfatter HI sitt innlegg som om hun prøver å legge skylden på et anonymforum.

du må bare koke så mye du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...