Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #101 Skrevet 20. oktober 2010 Nei, hvis du avskaffer barnetrygden slik den er idag og innfører en ny ordning du kaller barnetrygd, da vil barnetrygd være det det er. Ikke det det var før.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #102 Skrevet 20. oktober 2010 Ja, det er ikke rart jeg føler for å forklare barnetrygd når det går om og om igjen fra deg at det er en ordning man kun skal ha når man har mindre penger, for da har du rett og slett ikke forstått hva barnetrygd er!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #103 Skrevet 20. oktober 2010 Gud hjelpe meg.. finnes det ikke håp for deg?? Jeg sier ikke at det ER en ordning man kun skal få når man har lite å rutte med. Jeg sier at man bør avskaffe den slik den er idag. Det betyr at jeg har forstått hva barnetrygd er og at jeg er prinsipielt uenig i den! Hvorfor er dette så vanskelig for deg å forstå? Ikke skjønner du hva jeg skriver og du har hakk i plata i tillegg. Det er helt skrekkelig, men underholdende på et morbid vis.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #104 Skrevet 20. oktober 2010 What? Hva har det med saken å gjøre? At jeg mener at de som sliter med å jobbe seg igjennom hverdagen får mindre og mindre goder ift de som ikke gjør en dritt, gjør meg til lite sympatisk og menneskevennlig??? Ja, men vettu hva, da vil jeg heller være lite sympatisk og lite menneskevennlig! Men har denne debatten gått så langt at den utvikler seg slik som jeg ser den gjør, til drittslenging, gir jeg meg, så får dere bare være uenig.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #105 Skrevet 20. oktober 2010 Ja, jeg er uspiselig (for deg) når det kommer til dette! For du vil jo ikke innse hva barnetrygd er! Om man ødelegger levekårene ved å trekke fra barnetrygden på 970kr, finnes det andre STØNADER, noe BARNEBIDRAG IKKE ER, som man kan få hjelp av fra staten. Likestilling, jenta mi. Naboen og jeg har en unge hver. Altså like mye utgifter på barnet. Hun tjener godt og vel dobbelt så mye som meg, men har like mye å gå ut med i mnd mtp barnet sitt. Derfor mener jeg at det burde være helt normalt at vi begge får denne summen fra staten, eller at ingen av oss burde hatt den. Enten eller. Goder til alle, eller ingen goder til ingen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #106 Skrevet 20. oktober 2010 en god ide dette med behovsprøvd barnetrygd,men hvem skal få rett på den da?hvem skal bestemme hvem som har rett på den eller ikke? Lønna di?utgiftene dine?sivil status?hvor mange barn du har?hvor stor sparekonto du har? så du mener at de som klarer å spare litt penger hver mnd ikke skal ha krav på denne barnetrygda? nei,det er helt umulig å finne ut hvem trenger det mest eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #107 Skrevet 20. oktober 2010 Her er du igang igjen! Jeg vet hva barnetrygd er, det er derfor jeg vil avskaffe ordningen slik den er idag. Jeg ønsker altså å forandre formålet og prinsippet med barnetrygd. Siden jeg ønsker å forandre det har SKJØNT hva det er. Hallo? Kan du snart forstå dette? Jeg vil erstatte dagens ordning med en ordning som kun yter støtte til de som trenger det. Altså barnetrygd for barn i familier med lav kjøpeevne. Goder til alle eller goder til ingen er jo fullkoment absurd (jeg lånte ordet ditt). Skal dette gjelde alle goder?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #108 Skrevet 20. oktober 2010 Det veldig enkelt. Det må gå på økonomisk evne. Det finnes statlige budsjetter man fint kan bruke som beregningsgrunnlag. Ulempen med det er at det er svært dyrt å legge om slike ordninger. Det er også et godt argument mot.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #109 Skrevet 20. oktober 2010 Om det finnes håp for meg ja. Litt verre med deg, tror jeg, for nå har jeg smurt det utover hele denne tråden at MIN mening er alle eller ingen, også sier du det NÅ at du vil avskaffe den slik den er i dag, AKKURAT som jeg har repetert meg igjennom heeeele tråden her! Å diskutere med meg når vi er enig er jo ikke akkurat underholdene, syntes jeg. Mer slitsomt at jeg må banke det inn i hodet ditt....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #110 Skrevet 20. oktober 2010 Vi er ikke enige. Derimot er du så treg at det tar deg noen timer å forstå et budskap som er repetert ørten ganger. Du er til og med så selvgod at du tror du har forstått noe om barnetrygd jeg ikke forstår så du ser deg nødt til å forklare det til meg ørten ganger. til tross for at jeg gjentar at jeg vet hva det er. Men du gir deg ikke av den grunn. Neida.Det er helt utrolig og det virker skikkelig lite intelligent. Vi trenger ikke være enige. Men jeg blir helt oppgitt av mennesker som deg, som ikke leser hva den andre skriver.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #111 Skrevet 20. oktober 2010 Herregud... ikke behovsprøvd da vel! Enda mer papirmølle og rot hos NAV...grøss!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #112 Skrevet 20. oktober 2010 "veldig enkelt"? annie 16:11? kanskje i dine øyne er det det,men tror virkeligheten er en annen.hvorfor skal man begynne med papirhelvete om man kan unngå det med heller la alle få barnetrygd? da skulle man heller bare ha satt en strek;tjener du over 500 000kr i året får du ikke barnetrygd det er ikke så enkelt...
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #113 Skrevet 20. oktober 2010 Her er jeg igang igjen ja, fordi jeg taler min sak, og det forstår ikke du! Fordi at jeg utdyper ting ift barnetrygd, vil ikke det si at hver gang jeg skriver om barnetrygd, er det en forklaring til deg. Du forstår sikkert hva barnetrygd er, men du har ikke forstått at du ikke kan ta et bidrag og gi det kun til de som ikke har penger! Goder til alle eller goder til ingen, er ganske fullkomment det, når det kommer fra en felleskasse som man er med å betale på! Og ja, det gjelder alle goder man er med på å betale.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #114 Skrevet 20. oktober 2010 At noe krever jobb betyr ikke at det ikke er enkelt. Selvsngivelsen er enkel, den tar bare litt tid foreksempel. Det er ikke vanskelig å innføre en helt ny ordning i forhold til barnetrygd, det er enkelt. Det utelukker ikke kostnader og arbeidsbyrde.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #115 Skrevet 20. oktober 2010 Deg om deg...Orker ikke deg no mer jeg...rett og slett...Du er virkelig seig! Jeg har jo tydligvis forstått noe med barnetrygd som ikke du har forstått, siden du prater om det som det er en stønad. Ta fra de som har penger til å klare seg i hverdagen til de som ikke har så mye å rutte med i hverdagen! At jeg er uenig i det, og prøver å utdype dette til deg utallige ganger, får du bare svelge. For vi har forskjellige meninger, men du repeterer at du vet, du skjønner, du er klar over det, men likevel drar du frem det samme argumentet som virkelig viser at du ikke skjønner!! Nei, uff. Hademmm, sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #116 Skrevet 20. oktober 2010 Du taler din sak ved å gjenfortelle hva barnetygd er mange, mange ganger? Du bør vurdere å lære deg argumentasjon.. Selvsagt kan man ta et bidrag alle får å gi det kun til de som ikke har penger. Man må bare forandre regelverket først. Eller tror du at regelverk og lovverk er uforanderlig? Alle goder i dette samfunnet er ikke til alle. De fleste goder er til de som trenger. Behov utløser rettigheter. Godet sosialhjelp er ikke noe du har krev på utfra det du forteller om deg selv, det er likevel et velferdsgode.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #117 Skrevet 20. oktober 2010 Er ikke rart at LinnisR prøver å forklare deg det utallige ganger, for det virker som du har misoppfattet hele begrepet om barnetrygd.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #118 Skrevet 20. oktober 2010 Nok en gang det uintelligente "du kan jo ikke ha forstått det". Hvis du er så innskrenket i topplokket at du tar det at jeg ønsker en ordning avskaffet som bevis på at jeg ikke forstår den, da er det ikke mye håp for deg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #119 Skrevet 20. oktober 2010 Haha, leilighet til 280.000. Den er sikkert fin
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #120 Skrevet 20. oktober 2010 Det er jo akkurat det jeg har prøvd de million gangene jeg har snakket om barnetrygd, å få deg til å forstå! "Alle goder i dette samfunnet er ikke til alle" Det er her du har detti litt ut, for da kalles det ikke en GODE!!!!!!!!!!! Sosialhjelp er jo for fanken ikke en GODE, det er for de som ikke har midler til å klare seg! Det er laaaangt fra en gode! JA, det er en VELFERDSgode, noe som poengterer at det finnes en velferdslov her i Norge som sier at man ikke skal trenge å leve uten midler i dette landet! Men det er ikke en GODE du får fra staten! Barnebidrag er den eneste GODEN man får her i landet! Og JA, jeg skjønner at du vil bli kvitt denne GODEN, men da må den kvittes fra alle, og heller suplementere med ekstra på OS, Kontantstøtte eller andre STØTTER som ikke er GODER! Hører du virkelig ikke hvor dumt dette forslaget er? Hvem skal da ha rett til barnebidrag? Hvordan skal du luke ut disse av samfunnet? Skal vi som alltid jobber ræva av oss, godta at alt blir tatt fra oss og brukt på alle andre enn oss som bidrar mest? Er det virkelig slik du vil at det skal bli? Tror du ikke de fleste vil sette seg på ræva og ikke gjøre en dritt, for slike som deg sørger jo for at de får penger uansett!!! Jadda...Velkommen til Norge. Sett deg ned og få penger sendt rett inn på konto! Gud altså!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #121 Skrevet 20. oktober 2010 Hehehe.. Jeg beklager din uvitenhet. Sosialhjelp defineres i sosialt faglig pensum som "velferdsgoder". Flere ting som er velferdsgoder er barnetrygd, sykepenger pensjon, OS osv. Du kan åpenbart ikke begrepene, dermed burde du heller ikke argumentere på måten du gjør. Alle velferdsgoder kommer med krav som må oppfylles. Hvor kom barnebidrag inn i denne diskusjonen? Det er noe annet enn barnetrygd.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #122 Skrevet 20. oktober 2010 BEKLAGER O`STORE at jeg skrev barnebidrag isteden for BARNETRYGD! Jeg vet godt at det er en forskjell på det! Det eneste du gjør med ditt innlegg, er å bekrefte alt jeg har skrevet. Jeg har ikke skrevet at sosialhjelp ikke er en velferdsgode?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #123 Skrevet 20. oktober 2010 Du skriver rett ut at sosialhjelp ikke er et gode. Du skriver rett ut at barnetrygd er et gode. Du skiller på de to. Det er fullstendig latterlig å gjøre, begge er goder, de er velferdsgoder.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #124 Skrevet 20. oktober 2010 nei det gjør den ikke. Folketrygden dekker en gitt andel utfra hvilken takst tannlegen har satt. Dekningen av tannregulering er absolutt ikke behovsprøvd!
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #125 Skrevet 20. oktober 2010 Helt ærlig! Ser du ikke forskjellen på barnetrygd og sosialhjelp????? Og du mener at JEG ikke burde diskutere pga mangler på innsyn i velferdsystemet??!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå