Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #76 Skrevet 20. oktober 2010 Og forresten, hva blir det neste dere skal kreve? Behovsprøvde sykepenger og foreldrepenger?? 'Nei, sorry mac, du har en million på konto så du får ikke sykepenger selv om du har kraftig bekkenløsning under svangerskapet og du får heller ikke foreldrepenger'. Makan!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #77 Skrevet 20. oktober 2010 Innfør flere karensdager ved sykdom, fjern barnetrygden og sett en lavere maksgrense på foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #78 Skrevet 20. oktober 2010 Ja la oss sette behovsprøving på alle støtteordninger i Norge, god ide! Vi liker jo å legge opp til å hjelpe de som sliter, det finnes allerede mange ordninger for dem. Hvorfor ikke lage flere? Mens de som faktisk jobber hardt, sparer, er økonomiske og lever nøkternt, de kan seile sin egen sjø. Noe rart at andelen som er avhengig av hjelp fra Staten for å få det til å gå rundt bare øker?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #79 Skrevet 20. oktober 2010 Det er greit at dere vet hva som er innholdet i lovteksten, men dere skjønner ikke innholdet. LinnR forsøker å forklare dere det. Lovens formål er å bistå alle som føder barn fordi det er samfunnstjenelig at det fødes barn i Norge. Derfor skal de som får barn få dette beskjedne bidraget. Om dere mener at vanlige arbeidstakere (de som stort sett har anledning til å spare barnetrygden) ikke skal få barnetrygd, kan vi si at dere er uenige med lovens formål. Enige så langt? Hvis lovens formål er meningsløs, bør den fjernes. Altså skal ikke barnetrygd eksistere. I et velferdssamfunn som vårt, tar staten vare på de barna som ikke foreldrene klarer å ta vare på (i dette tilfellet økonomisk). Det finnes allerede en masse støtteordninger for foreldre. Ubemidlede foreldre kan per i dag søke om støtte. Fortsatt enige? Da finnes det to muligheter: Man trenger støtte fordi man ikke har økonomisk omsorgsevne, eller man trenger ikke støtte. Dette har ingenting å gjøre med barnetrygd, fordi den er ikke til for dem som trenger det, men som et generelt bidrag til dem som fører befolkningen videre. Enten kan barnetrygden bestå med det formål den har, eller så kan man avlutte ordningen. De som trenger bistand står da fritt til å søke om dette.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #80 Skrevet 20. oktober 2010 Medisiner er det ingen som bruker her i dette hjemmer, legetjenester går jeg kun til nå som jeg er gravid, sykebesøk skjønte jeg ikke helt greia med, veibruk betaler jeg i noe som heter veiavgift + bompenger, og forurensningen vil jeg jo si at ingen betaler for. Så forklar meg fint hvorfor jeg ikke kan glede meg over de 970kr til mitt barn, når jeg jobber 55 timer i uka og betaler 250.000kr i skatt i året!!!!! Jeg lytter gjerne!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #82 Skrevet 20. oktober 2010 Bladiblabla. Avskaff barnetrygden slik den er idag, Innfør behovsprøvd barnetrygd. Det har jeg sagt hele veien.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #83 Skrevet 20. oktober 2010 Nei, det er ikke egoistisk,bortskjemt og samfunnsøkonomisk stupid å ville skape en trygg fremtid til sine barn. Det er egoistisk,bortskjemt og samfunnsøkonomisk stupid når man krever at staten skal være med på det via barnebidrag når man ikke har behov for det. Hjelpe meg så trege noen kan være...
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #84 Skrevet 20. oktober 2010 Hvis den skal avskaffes, så skal den avskaffes for alle! Ikke plukke ut de som tjener minst og har minst penger i året. Da får man avskaffe dette fra alle!!
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #85 Skrevet 20. oktober 2010 Wow...jeg visste virkelig ikke at det var mulig!!! Jeg er sjokka! Kan man ikke bare være glad for at alle får en liten bonus av staten, for å suplementere i hverdagsøkonomien sin, uansett om man har penger så man får spart eller ikke? Det sjokkerer meg veldig at ikke folk kan ønske alle det beste, selv om man ikke er der selv!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #86 Skrevet 20. oktober 2010 Nei, du lytter ikke gjerne. Du ramser opp årsakene til en velferdsordning og vil bare ha den. Det er veldig enkelt, du forbruker mer i løpet av et langt liv enn det du betaler. Selv uten barnetrygden. Spesielt hvis du kun betaler 250.000 kr i skatt i året. Du klarer deg uten barnetrygd, du får alle mulige andre velferdsordninger, du burde dermed ikke få barnetrygd. Jeg burde heller ikke kunne få barnetrygd. At en nesten selvhjulpen dame insisterer på å få barnetygd er ikke annet enn bortskjemt og kravstort.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #87 Skrevet 20. oktober 2010 Nei, for noen av oss er fremtidsrettet og mener at staten snarest må knipe inn på ødslingen sin. På alle fronter. Slik at fremtiden ikke blir vanskeligere for innbyggerne i dette landet. For barna mine foreksempel. Jeg er helt sjokkert over hvor blinde, uopplyste og egosentriske folk er.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #88 Skrevet 20. oktober 2010 15:12, så lenge den er behovsprøvd, er det ikke barnetrygd. Barnetrygd har en helt spesifikk begrunnelse.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #89 Skrevet 20. oktober 2010 At jeg KREVER? Har jeg krevd noe som helst? Så vidt jeg husker, så la jeg ikke inn en søknad engang....Vet du hvorfor? Fordi som jeg har prøvd å forklare deg, er dette en slags BONUS du får fordi man får ekstra utgifter med barn. Ikke en stønad man søker om fordi man har dårlig råd. Kall det en gave fra staten fordi man velger å sette barn til verden (til Norge) Hvor vanskelig kan det være?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #90 Skrevet 20. oktober 2010 Du krever at ordningen skal bestå slik den er idag. Jeg vet at det er en bonus!!1 Er du dum??? Det er nettop denne meningsløse bonusordningen jeg vil avskaffe!! Herregud....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #91 Skrevet 20. oktober 2010 Ikke hvis du avskaffer dagens ordning og innfører en ny. Da kan du kalle den nye ordningen barnetrygd, barnehjelp eller månedsbonus.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #92 Skrevet 20. oktober 2010 For min del så høres det ut som om man skal straffes for å ha en ok økonomi, men hvis man driter i utdannelse, får barn med annenhver mann man møter, og ikke gidder å prøve å holde liv i ekteskapet sitt, så skal det belønnes? (jada, skyt meg...) De aller fleste stønader man har her i landet går til de som har rotet det til på et eller annet vis (igjen, skyt meg...) Mens de som faktisk bidrar mest til felleskassa skal ikke ha rett på noe. Jeg synes ikke det er så veldig rettferdig jeg... Og før du (HI) skyter: Jeg er alenemor, har to barn med to forskjellige menn, har hatt både bostøtte og OS, dårlig økonomi i en periode og god økonomi i en annen. Jeg mener at jeg har driti på draget, og setter så klart veldig pris på at vi har et sånnt urettferdig system her i landet. Hadde jeg bodd et annet sted så måtte jeg faktisk klart meg selv selv om jeg ikke hadde penger.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #93 Skrevet 20. oktober 2010 Jo jeg lytter gjerne, så kom fint med forslag! Jeg ramser opp hva barnetrygd er, og hvorfor den er gitt til oss. Noe du ikke har fått inn i systemet ENDA! Jeg mener at så lenge barnetrygd er en bonus for alle som har satt barn til verden, skal den være for alle! Ikke de som tjener mindre eller annet, for da burde man revurdere jobb/utdanning/andre stønader! Barnebidrag er ikke en sum man for som man skal være avhengig av, men en ordning man får øremerket til sine barn, fordi man betaler endel i utgifter. Enkelt som det. Da får man heller kutte alle sin barnetrygd og heller gi andre stønader til de enkelte tilfellene som detter utenfor de økonomiske minstekravene.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #95 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg vte hva barnetrygd er, bakgrunnen for at den ble utarbeidet og formålet med den. At du gjentar det og hver gang sier at jeg ikke skjønner det gjør bare at du virker over gjennomsnittet treg. Man kan fint skjønne en ordning og likevel være i mot den. Jeg lurer på når du skal skjønne at motstand mot barnetrygd ikke betyr at man ikke vet hva det er. Det er svært trøttende når du bare gjentar deg selv gjennom hele tråden.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #96 Skrevet 20. oktober 2010 15:27 - det vil være galt å kalle den for barnetrygd, fordi barnetrygden er noe helt annet. Og beløpet på 970 kr vil jo være absurd. Hvis man ikke kan ta økonomisk vare på et barn, er 970 kr ingenting. Da får vi heller avskaffe barnetrygden slik du foreslår, og så får trengende foreldre søke på de orningene som allerede eksisterer for ubemidlede. Personlig mener jeg det er galt, fordi at barnetrygden, på tross av at beløpet er minimalt, gir rette signaler om at samfunnet oppmuntrer og bidrar til befolkningsforøkelse. Men der kan man jo være uenig, selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #97 Skrevet 20. oktober 2010 Ja, avskaff ordningen slik den er idag. Innfør en ny ordning hvor de BARNA som trenger det får hjelp.
LinnisR83 Skrevet 20. oktober 2010 #98 Skrevet 20. oktober 2010 JA, men om du skal avskaffe den, skal den avskaffes for alle! Jeg krever ikke at den skal bestå som i dag! Om du ser hva jeg skriver så skriver jeg at om den skal avskaffes, så får alle avstå barnetrygden. IKKE BARE de som har mer penger, men ALLE!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #99 Skrevet 20. oktober 2010 Og der beviste Linnis at hun fortsatt er lite sympatisk og lite menneskevennlig. Et sivilisert samfunn viser seg ved at det tar vare på sine svakeste.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #100 Skrevet 20. oktober 2010 Så du vil faktisk ta penger fra de fattisgste og dermed forringe levekårene for uskyldige barn. Dæven du er uspiselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå