Gå til innhold

Tirilgirl,snuppis, J-76,carina og resten av companiet!!!!!!!


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

Hei kjære Carina nå må du ta vare på deg selv! Jordmor kan ikke sykemelde, så jeg ville bedt om en ekstra legetime for å drøfte redusering av stilling. Bekkenet kan bli mye verre hvis du ikke tar hensyn til det, så du bør sikkert trappe ned litt. Jeg har hørt masse fint om emmaljunga vognene, og vet en av de kom best ut i test et år, men husker ikke typen. Vi har kjøpt en simo kombi, ønsket en med 4 hjul, også likte jeg modellen så godt, men den er tung å bære ut av bil, men svært robust og tåler alt slags vær. Vogna står i gangen og jeg triller litt på den hver dag, he he. Vi fikk vår på salg for 2 uker siden, vogn, voksipose, madrass, og moffe til kr. 5.000,- Lykke til med videre vognjakt! klem Jorun

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Kjære alle sammen :)

 

Først av alt en kommentar til deg Aiva: Tusen takk for beroligende ord, jeg har roet meg ned og tenker positive tanker, vet at dette kommer til å gå kjempefint!!!

 

Har en god del kynnere, og jordmor likte det ikke med tanke på at morkaken ligger delvis foran mormunnen. Når jeg har disse kynnerne (flere ganger om dagen), kan jeg av og til se striper av blod på papiret etter at jeg har vært på toalettet og tisset. Så jeg tar det heeeeelt med ro og tenker at dette går bra!!! Skal inn til gyn på tirsdag for å ta en innvendig UL, må måle livmorhalsen pga hyppig kynnere, og sjekke morkaken litt nærmere, samt en ekstra sjekk av babyen pga at han hadde ett dilatert nyrebekken. Jordmor sier at dette er ett problem for de som hadde mange gjennomgåtte svangerskap, avbrutt (abortert) eller ikke, det spilte visst ingen rolle. Dette er jo mitt 8. svangerskap, så hun sa jeg bare skulle ta det med ro og dersom jeg begynner å blø osv, så skulle jeg ha lav terskel for å ringe føden.

Formen er mye bedre, det er så deilig å kunne bevege seg mer utendørs, men det har ikke blitt så mye mer av det enten pga at det har vært så kaldt (minus 15-20 her i Hønefoss), og dessuten sliter jeg veldig med bekkenet. Har fått rekvisisjon til behandling, men har ikke fått ringt og bestilt time ennå. Blir vel ikke noe før etter jul nå uansett, bare 1 uke igjen - herlighet - som tiden flyr ;)

 

Lillesnuppis gleder seg voldsomt til å få en liten lillebror. Hun vil ofte snakke med magen, og hun kommer med leker hun sier hun har vokst fra som babyen kan få, hun sier at han kan få lov til å leke på rommet hennes så mye han vil osv. Hun vil gjerne lese og synge for ham når han kommer ut, være med å stelle og ikke minst trille vogna til sommeren!! Hun synes det er utrolig stas :)

Prøver å fortelle at det ikke alltid kommer til å bli like idyllisk, at det kan bli veldig mye, at han kommer til å trenge mamma og pappa mye den første tiden, at han kommer til å gråte en del osv, og at det ikke blir mye søvn på nettene og tenk når han etterhvert kommer inn på rommet hennes for å leke med tingene hennes, men hun er overbevist om at dette går såååå fint...hehe :)

Vi får nå se... vi vet at det vil komme utfordringer, men vi prøver å inkludere henne og ta henne med på planleggingen og forberede så godt vi kan, så får vi ta det derfra :)

 

Ellers har jeg kjøpt inn stoff til å sy gardiner på barnerommet, samt lage noen kreative bilder med samme "stoffet", kjøpte en barnelampe og en vegghylle med 6 skuffer og litt diverse sengetøy, håndklær og kluter og i går handlet jeg masse babyklær :)))))

Har kjøpt inn 2 bodyer med kort arm, 2 bodyer med lang arm, 2 myke bukser og 4 sett med genser/body og bukse fordelt på str 50, 56, 62 og 68. Noen sokker og to tynne luer :) Så har vi litt basisklær til å begynne med... Kjenner at jeg begynner å glede meg mer og mer, og det begynner å kjennes så virkelig ut, tenk at jeg endelig skal bli 2-barnsmamma til våren!!! Det er så koselig å tenke på :)))

 

Av utstyr som vogn, vippestol, stellebord, bilstol, seng, babykurv osv har vi alt etter jentungen og alt er i nøytrale farger bortsett fra babykurven som (engang min mann lå i når han var baby), har hvit og blå sateng blonde himmel med tilbehør, bruker vi selvsagt om igjen! Babykurven passer jo kjempegodt nå som vi venter gutt da, når lillesnuppis var liten pyntet jeg babykurven med litt rosa sløyfer, så den så litt mer jenteaktig ut da ;)

 

Ellers har jeg endelig begynt å gå opp i vekt, 500 g, hurraaaaa!!!!! Er fortsatt på minus-siden, så må gå opp 4-5 kg til, så er jeg på startvekten igjen... men er glad for at det endelig har snudd :)

Babyen sparker og beveger masse på seg og det er så deilig å kjenne liv hver dag, tydeligere og tydeligere for hver dag. Har også begynt å kjenne det litt utenpå magen, men mann og barn har ikke kjent noe ennå, har ikke tatt initiativ til det, tenkte å vente enda en stund til, til de kjenner det godt :)

 

Carina: Høres ut som du kanskje burde gå ned på stillingsprosenten din og ta mer hensyn til deg og bekkenet ditt!! Så spennende med alt babytøy og utstyr da - og lykke, lykke til med vognvalg!! Det er jo en kjempejungel av vogner der ute, så ta deg en tur ut og kjenn på vogner, trill dem litt og søk på nett etter erfaringer osv, så er jeg sikker på at du finner en vogn som passer til deg og ditt bruk. Tenk på bruken, går du mye i ulendt terreng som skog, mark og fjell, eller kommer du til å trille mest på asfalt? Blir du å ta med vogn ut og inn av bil ganske så ofte, så tenk på vekt!! Simo, som Jorun har, og Emmaljunga er to store, flotte vogner (men tunge) som er laget/produsert i scandinavia, en stor fordel at de er designet etter nordiske forhold som vær og vind. Det er uansett spennende å se hva du ender opp med, som jeg sa over, det er en stor jungel av vogner der ute og nesten en stor vitenskap, hehe, det er mye å sette seg inn i og som en kanskje skal ta hensyn til, uansett hva du velger av merker tilslutt, så blir du nok garantert ikke skuffet ;) Lykke, lykke til :)))

 

Ellers synes jeg tiden nå flyr avgårde, tenk bare 1 uke igjen til jul. Det meste av julepresanger er i hus, mangler èn til svigermor og å handle bursdagsgave, hun har bursdag 04 januar, så greit å få det handlet så vi har det i hus. Gleder meg til å roe ned og ha familien rundt meg...

 

I dag har jeg lillesnuppis hjemme da hun kastet opp i senga vår på morgenen i dag, så håper jeg styrer unna noe omgangssyke! Har ikke hatt omgangssyke siden nyttårsaften 96/97, så håper jeg styrer unna nå også :) Jentungen og mannen min har fått det hvert år, men jeg har vært heldig så langt, så krysser fingrene for at jeg er like heldig denne gangen ;)

 

Ha en strålende fin dag og riktig, riktig god helg og førjulstid :)))

 

Stoooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Hei igjen :)

 

Når jeg leste gjennom innlegget mitt, ville jeg bare kommentere litt ang det med at jordmor mente det var ett "problem for flergangsgravide", uansett så er det kynnere som ofte er problemer for flergangs, ikke noe annet, hehe, bare så det er sagt :)

 

Klem fra

Monica

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter :)

 

Da er jeg tilbake fra gyn i dag, ble ikke tatt noe UL i dag pga noe tekniske problemer, 1+ protein og BT 126/80. Fikk snakket en del ang morkaken og kynnere, ks (som overlegen absolutt ikke anbefaler, men dersom morkaken ikke flytter på seg MÅ det bli ks sa han), fikk tatt litt blodprøver og jeg kjenner jo liv hver dag, så alt virker ok :)))

 

Skal ta kontakt igjen dersom jeg føler meg uvel, får sterke kynnere etc, ellers fikk jeg ny kontrolltime den 28.01, det er 5 uker til (da er jeg 26+5) og da skal både livmorhalsen, morkaken og fosteret sjekkes nøye opp sa han. Så skal jeg følges opp litt hyppigere av JM ifht BT etc.

 

Ellers er jeg ferdig med julegavehandelen, handlet inn mat etc i går, men fikk ikke tak i alt, så blir en siste tur på torsdag (lillejulaften) og dermed er mat osv handlet inn for hele julen/romjulen :) Det skal bli godt å få det i hus :)

 

Ellers vil jeg benytte anledningen til å ønske dere alle sammen en riktig, riktig GOD JUL & GODT NYTT ÅR!!! Blir ikke så mye inne på BIM den nærmeste tiden, men kommer til å kikke innom for å lese meg litt opp via mobilen :)

 

Kos dere jenter og ta godt vare på dere selv alle sammen!!!!!!

 

Stoooooooooooor varm klem fra

Monica :)

Lenke til kommentar

Heisann jenter :)

 

Tenkte jeg måtte sette meg ned å skrive i en ledig stund :) Er jo så mye som skjer om dagen. Jeg er endelig ferdig med julegavehandelen :) Har bare noen få pakker som skal leveres som gjenstår. Julevasken tok jeg igår, har bare badet igjen, og det tenkte jeg at jeg skulle ta i morgen. Også må jeg skifte på senga. Juletreet skal ikke opp før på lillejulaften og da skal jeg og sambo bare kose oss masse. Da er det endelig litt juleferie. Har fått fri hele jula, men må jobbe nyttårshelga.

 

Vi skal feire jul hos mine foreldere i år så drar dit på julaften etter at vi har vært julenisser til mine tantebarn. 1 juledag etter middag kjører vi til senja til svigers og blir der hele romjula.

 

Har styrt så mye disse dagene at jeg kjenner kroppen snart må få roe litt ned. Jeg kjenner meg sliten. I helga lager vi marsipan, myntekaker, leverposte (som ikke var noe god og blir aldri å lage det igjen pga mye søl), potetsalat, sildesalat og litt til. Vi hadde et lite julebord her på søndag med familie og venner. Også starta jeg vaskinga igår og strena rundt i mange butikker for å få gjort unna mest mulig. I tillegg har jeg vært på jobb der det er full rulle og totalt kaos om dagen. Så idag har jeg hatt mye kynnere, må være det. Aldri hatt det før, men godt var det ikke. Er nok bare et tegn på at kroppen må roe ned.

 

Ble mest om bare meg og mitt men dere må ha en super jul og et godt nytt år :) Kommer sikkert inn å oppdaterer litt, men er stadig innom å leser :)

 

Mange juleklemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Hei jentene mine. Her går det fremover ser jeg! Har så liten tid til å skrive for tiden da Alexander nesten ikke sover noe på dagtid lenger (3-4 små snutter på 10-30 min). Men til gjengjeld sover han stort sett godt om natten. Sovner rundt halv8-8 til rundt 3, så litt pupp for så å sove til ca 7. Men får se om det vil vedvare da. Tennene er på gang så det er mange gng han våkner opp etter en halvtime for enten å ville opp igjen eller få litt melk å sove videre. Når kveldene kommer da er det husarbeid og avslapping som gjelder hehe. Men jeg følger med på dere alle sammen. Er så glade i dere hele gjengen.

Har lest alt som står her, men har dessverre ikke tid til å skrive til hver enkelt nå da sønnen min kommer hjem med kjæresten hvert øyeblikk og jeg skal stå klar med mat.

Men jeg vil ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år! Og god bedring til dere som trenger det!

Stooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Annonse

Bare en kort liten oppdatering fra meg

 

Dagen starta som normalt idag, begynte på jobb klokka 7 og hadde ansvaret for en del av avdelinga jeg jobber på. JObber på sykehus og er på ei ganske hektidk avdeling. Fikk gitt ut medisiner til pasientene og gjort meg ferdig med lege visitten og spist lunsj. Kjente masse liv fra lillegull :)

 

Så måtte jeg på do da og gjøre nr 2. Har vært plaga med treg mage så tok litt i. Titta ned i do og der var det masse blod!!!! Det dryppet blod av meg. Jeg tørket og tørket og fant ut at det kom fra skjeden. Var veldig snar med å få på meg buksene å ringe ned til føden. De va jo bare noen etg lenger ned. Fikk komme ned med en gang da dette måtte sjekkes. Satt på venterommet på føden og det for en masse tanker gjennom hodet, var redd jeg kom til å bli innlagt. Fikk sett mange nyfødte små nusk.

 

Endelig ble jeg ropt opp, kjentes ut som en evighet, men satt vel bare der i en 10-15 minutt. Pratet litt med legen og det ble både innvendlig og utvendig ul samt en gyn sjekk. Starta med det mest trivelige, den utvendige ul. Fikk sett nurket mitt en gang til og hun tiliser at hun er like langt som terminen sier altså 23+1. Bebis hadde det kjempe flott og ville ikke ligge i ro. Ble bekreftet enda en gang at det er ei jente :) Denne gangen fikk jeg sett kjønnsleppene skikkelig og nå var det ikke tvil om at det var jente :)

 

Gynsjekken viste at jeg hadde en blødning fra livmorhalsen og det lå en del gammelt blod oppi der også som ble å komme ut etterhvert.

DEn innvendige ul viste at livmorhalsen var lukket og fin og ingen tegn til åpning. Så da slår je meg til ro med at det kommer fra livmorhalsen.

Men måtte komme tilbake o¨m blødnignene fortsatte med tanke på fortidlig fødsel.

 

Ble 100% sykemeldt til 10 januar så da tar jeg juleferie. Og streng beskjed om å ta det med ro. Heldigvis er jeg ferdig med julevasken, har bare pyntinga igjen.

 

Så da tar jeg juleferie så da får dere alle ha ei riktig god jul og et strålende godt nytt år :)

 

Klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Kjære alle sammen! Jeg skrev et langt innlegg her i går, men ser at det ikke ble lagret :-( Nå rekker jeg bare en liten hilsen. Tenk at denne julen vil noen av oss feire med babyer og vi andre med babyer i magen, det er helt utrolig. Jeg er så glad og takknemmelig for at det endelig ble vår tur,

 

Ønsker dere alle en gledelig jul! Jeg har satt veldig pris på dere alle i året som har gått! Mange klemmer Jorun

 

Ps Carina! Godt å høre at du ble sykemeldt! Hørtes ut som en skremmende opplevelse, men flott at du raskt fikk sjekket det, er veldig glad for at alt er bra med deg og jenta di!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei kjære venner :)

 

Først vil jeg ønske dere alle et kjempe godt nytt år.

Håper dere har hatt ei flott jule og nyttårsfeiring og har fått kosa dere skikkelig. Det har jeg. Var hos mine foreldre julaften og spiste pinnekjøtt og koste oss der hele kvelden. Fikk masse fint i julegave. Til og med litt småtteri til lille jenta. Mamma som ikke har klart å latt være, men hadde ikke regnet med noe annet. Har bare slappa av noe som jeg skulle gjøre i jula. Nyttårsfeiringen foregikk sammens med gode venner i narvik. Der vi begge har studert. Spiste kalkun og koste oss. Jeg så på at de andre drakk og klarte å holde veldig lenge ut. Men da klokka var 5 på morgenen måtte jeg bare legge inn årene. Men koselig var det i allefall.

 

Idag er jeg 24+5 :) Kan fortsatt småblø, men så lenge jeg kjenner masse liv så slår jeg meg til ro med at slt er normalt. Er sm til 10 januar og skal til ny kontroll hos jordmor på fredag. Skal høre med henne om hva jeg skal gjøre videre. Blir i allefall ikke å jobbe 100% uansett. Også lenge jeg har tatt det med ro i jula har jeg nesten ikke kjent noe til bekkenet i det hele tatt. Vi gikk oss en liten tur igår kveld jeg og gubben og da merket jeg det på kvelden da jeg kom hjem at det verket litt.

 

Ellers merker jeg at jeg begynner å småstresse litt, Har jo bare 15 uker igjen!!! Når jeg tenker slik på det, syntes jeg at tiden begynner å bli kort. Ikke har jeg kjøpt inn så mye heller. Har bare lyst å få alt i hus nå. Tenkte å dra p kjøpe vogna iløpet av uka.Kurven og senga skal svigers komme med. Men er jo alt mulig annet småtteri som må handles inn. Tenkte jeg skulle ta meg en liten tr idag å se om jeg ikke fant noe. Må uansett dra å kjøpe barselgave til 2 veninner. Den ene fikk en gutt 0014 første nytårsdag og ble nyttårsbarnet her i troms og så har jeg ai annen ei som fikk igår ei jente.

 

Jeg håper det står bra til med dere alle og at enten nurkene deres eller magene deres vokser som de skal.

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Hei dere, og riktig godt nytt år! Tenk i år skjer det :-D Jeg har bare 51 dager igjen til KS, og føler tiden raser av sted. Formen er variabel pga bekkenet, så sykemeldt 50% Ellers er det ikke så mye nytt, magen vokser og lillegutt sparker og hikker. Foreløpig sover jeg godt om natten, men merker at jeg blir fort sliten. Vogn er i hus, og forøvrig har vi det meste fra jenta vår. Håper alt er vell med dere alle sammen! Mange klemmer Jorun

Lenke til kommentar

Bare ett kort innlegg fra meg i dag jenter... GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE SAMMEN!!!!!

 

Er stadig inne og leser meg opp, selv om jeg ikke er så aktiv lenger!

 

Går bra med meg, synes svangerskapet hittil har vært veldig slitsomt med hyperemesisen, de blødningene, uvelheten, bekkenløsningen osv. Tror jeg har begynnende preeklempsi også, men tar det fortsatt heeeeelt med ro (har jo ikke noe valg!), men sliter da altså med grensehøyt blodtrykk, proteiner i urinen, pannehodepine, smerter i epigastriet/brystet i tillegg til utvidete nyrebekken på begge sider samt anfall med blodtrykksfall. Hjelper ikke akkurat med bekkenløsningen heller, har begynt å sove dårlig om nettene, vanskelig å finne liggestilling, magen er blitt ganske så stor! Må opp og tisse om nettene og disse evinnelige kynnere, synes det er vonde og harde og de kommer i tide og utide, skikkelig nedpress har jeg også... Huff og uff, dette ble mye klaging fra min side, men jeg ser nå positivt og fremover da... Gleder meg til babyen kommer etterhvert, men håper han blir i magen i mange, mange uker til ;)

 

Kommer sterkere tilbake og skriver litt mer senere jeg, men tenkte det var greit å gi ett lite livstegn fra meg, det er jo en stund siden sist!!

Veldig godt å høre at alt står bra til med dere, selv med diverse plager, ta godt vare på dere selv og nurkene inne i magene deres ;) Tenk, i år skal vi alle få de etterlengtede babyene våres, først ut er Jorun, oi,oi, oi, bare 50 dager igjen nå, det kommer til å gå kjempefort!!! Kos deg den siste tiden nå og nyt sparkene i magen ;)

 

Stoooooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Hmmmm....!!!! Skrev et innlegg igår men det er av en eller annen grunn ikke her???? Merkelig! Ja ja, får skrive igjen da:-)

 

Først godt nyttår til dere gode jentene:-) Håper julen har vært flott og fin!

 

Tenk at dere snart er i mål Carina og Jorun. Det går fort. Syns det har gått fort her også. Er snart halvvegs no. 18 uker.

 

I morgen skal jeg på ord. ultralyd.....weeeeeh!!! grugleda mej masse. Har selvfølgelig magesyke idag fordi jeg er livredd for at noe er gale igjen.... Tror det er vanskelig for meg å forstå at det virkelig kanskje skal klaffe denne gangen. Etter 3 år med nedturer og aborter...!

Men min sunne fornuft sier at alt er bra...

 

Så lurer jeg veldig på om vi får vite hvilket kjønn som har tatt bosted i magen min???? Spennende:-)

 

Ha en fin kveld jenter, så kommer jeg inn igjen i morgen og forteller om ultralyden:-)

Lenke til kommentar

Så spennende anki - gleder meg til oppdatering og lykke, lykke til i morgen!!! Dette går nok fint skal du se :)

 

Stoooor klems

Lenke til kommentar

Annonse

Heisann alle snuppene mine:)

Lenge siden gitt lyd fra meg, men vi lever altså i beste velgående:)))

Fride vokser som bare det og er nå 6,6 kg og 62,5 cm! Tenk hun har doblet vekta siden fødselen og vokst hele 15,5 cm!!

Hun er utrooooolig blid hele tiden, sover masse og er stort sett bare fornøyd:) Hun tar natta kl 20.30 om kvelden og sover fortsatt for å si det sånn:) Pleier å få pupp i 7-8-tiden om morgenen, men da er det ikke rart hun er sulten siden siste måltid var i 20-tiden om kvelden:) Jeg får jo virkelig sovet godt selv også og jeg må bare si at jeg nyyyyyyter å være tobarnsmamma og er så lykkelig så lykkelig>!!!!! Jeg er faktisk så lykkelig at i går var jeg og satte inn spiral. Vi har funnet ut at vi er utrolig fornøyde med 2 fantastiske barn og vet ikke om vi tør pushe på nr 3..... etter 3 aborter i 2009, tok det veldig på både fysisk og psykisk og vi føler det gikk ut over storebror i en periode og det vil vi ikke gjøre igjen. Blir det en nr 3, så blir det i tilfelle et bonusbarn som kommer seilende på ei fjøl:)

Innsett av spiralen gikk veldig fint, men det som er dritt er at nå blør jeg jo.... blir sporblødninger i 3-6 mnd i alle fall. Hadde jo ikke fått igjen mensen ennå.... med storebror fikk jeg den ikke igjen før han var 13 mnd, men men:) Nå slipper vi i alle fall å tenke på prevensjon på noen år:)

 

Så utrolig spennende for deg i dag Anki! Denne gangen skal det går bra og jeg gleder emg til å lese oppdatering fra deg!

 

Monica; ikke så kjekt å høre om alle plagene dine, men du skal se det er verdt det til slutt:) Snder en trøsteklem din vei......

 

Jorunn; tenk, bare 50 dager igjen!!!! hohoooiiiiii..... kooooos deg den siste tiden og GLED deg til å bli tobarnsmamma! Det er heeeeeelt fantastisk:)))

 

Carina; slett ikke lenge igjen for deg heller nå da! Godt å høre at du er SM og tenk på deg og den lille fremfor jobb nå.

 

Irene; følger med deg på FB og må bare si at det er virkelig en deilig liten hjerteknuser dere har fått! Tenker dere nyter å være hjemme med han nå!

 

Cathrine-vennen min; tusen takk for kmoselige meldinger i jula! Alex vokser og sjarmerer bare mer og mer:) Vi må vel treffes igjen snart, men jeg tør ikke å ferdes ute på dette føret...... er jo helt kaos nå.

Men snart:)

 

Ja ja, det var liten pip fra min kant:) Her er det kommet en haug med snø i natt og jeg har tenkt å tilbringe dagen innendørs med fyr på peisen:)

Stoooor klem

Lenke til kommentar

Hei og godt nytt år alle sammen!

 

Her skjer det litt av hvert ser jeg.

 

Irene, så deilig at dere fikk komme hjem med den skjønne gutten deres til jul. Tenker dere koser dere nå ja.

 

Monica, så kjedelig å høre at du ikke er noe i form. Slet fryktelig selv så vet hvordan du har det.

 

Anki. masse lykke til på ordinær ul. er så glad for at det går din vei denne gangen.

 

Jorunn, nå er det jammen ikke lenge igjen, tenk bare 50 dgr!! Nå går det unna i en fart.

 

Carina, kjedelig å høre at du fortsatt blør, men det er utrolig godt at du blir beroliget med å kjenne lliv hver dag. Det hjelper godt!

 

Min kjære Marit, godt å høre at du er derdig med innsetting av spiral. Like greit å få det gjort når dere foreløpig ikke ønsker flere. Bare koselig å sende meld.vettu! Og den nydelige prinsessa di vokser godt ser jeg. Nei, det er ingenting å ut etter i dette føret. Kiloene mine har ballet seg på med lite gåing og julemat dessverre. Merkelige greier egentlig siden jeg sjauer med guttungen hele dagen hehe.

 

I motsetning til Marits lille skjønning har jeg en gutt som ikke er fullt så glad i å sove, i allefall ikke på dagen. Fra morgen til kveld er det max 1,5-2,5 timer tilsammen, litt avhengig om når vi står opp.

Han sover stort sett greit om natten, men av og til litt vrien å legge om kvelden pga store irritasjoner i munnen pga tennene som snart er i anmarsj. Han plages veldig med dette. Han er snart 6 mnd og var på 5 mnd kontroll i går hvor vekten hans var 8100gram og 67 cm. Helt perfekt som hs sa, men tung å bære på hehe. Han spiser nå 3 måltider om dagen m fast føde og han liker alt.

Her om dagen reiste han seg opp på alle fire og begynte å krabbe noen få steg, men fallt. Han er aldri i ro, makk i rompa. han løper rundt i gåstolen å river ned og har begynt å åpne kolonialskuffen på kjøkkenet. Han ler godt og begynner å skjønne en del ting. Går utrolig fort fremover nå i utviklingen. Utrolig gøy. Lysten på en til har nå begynt å komme tilbake. Bruker ingen prevensjon og for 2 dgr siden fikk jeg tidenes verste mensen etter fødselen. Værste jeg har vært med på, heldigvis er den på retur nå hehe.

Trives utrolig godt med å være hjemmeværende slik at jeg kan få tid til alle barna.

Eneste store minuset er at jeg har fryktelig trøbbel med min svigermor. Hun er ikke noe snill mot meg, baksnakker og lyger noe voldsomt. Heldigvis skal broren hennes ta henne et tak nå da de har sett seg lei på hennes oppførsel gjennom mange år. Bor på en liten plass så løgnene hennes sprer seg raskt og jeg orker ikke ha noe med henne å gjøre. Ingenting av det hun løper på bygda å prater om er sant. Hun har alltid vært slik, og om vinteren er hun extra ille. Dessverre går det denne gng utover meg!!!!! Men jeg skal manne meg opp, for dette finner jeg meg ikke i. Ellers har jeg det flott.

Ha en fin kveld alle sammen. Stooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Hei min kjære kjære venner der ute i verden:)

 

Vil begynne med å si Riktig Godt Nytt år til dere alle sammen:)

 

Når vi var innlagt på sykehuset gikk det jo flere uker jeg ikke var her inne, da vi kom hjem var det jo litt travelt med og finne våre rutiner og få disse på stell. Men nå har det gått litt tid, og livet begynner på en måte og falle litt på plass for oss. Det er jo mating hver tredje time, så dagene og nettene går med til dette. Ole Kristian sover jo en del, men merker nå at han blir større og har lengre våkne perioder, særlig på kvelden. Er så deilig å se at vi da få skikkelig god kontakt med han:)

 

Vi var på helsestasjon i går, og han veide da 2940 gram. Frisk som en fisk:) De første 8 uken pumpet jeg meg slik at han fikk nesten bare morsmelk. Men han ble jo forløst en mandag og fordi jeg lå på postop. fikk ikke jeg begynt og pumpe meg før på torsdag. Så jeg har aldri blitt noen full ammer. Lå jevnt rundt 300 ml/døgn. Så når vi kom hjem, ble det for mye stress med mat hver tredje time og pumping etterpå. Holdt ut en uke.....så nå har han fått noe som heter PRE-NAN. Nan for premature.....og han har jo lagt fint på seg:) En fordel til er jo at pappa`n kan være mer med i matingen og han føler dette er veldig hyggelig:) Men savner også litt de stundene han lå og ammet, en veldig spesiell opplevelse sånn oss i mellom:)

 

Men jeg har nå fått lest meg litt opp på tråden og fått med meg det viktigste som har skjedd med dere:) Kan dere ikke på nytt skrive termin datoene så jeg får notert meg de:)

 

Er så hyggelig at både Cathrine og Marit fortsatt er her inne og oppdaterer oss på hverdagen sin med de små:) Det må dere fortsette med jenter....

 

Så da er spiralen på plass Marit:) Er som du sier, velsignet med to fine barn, er ikke alle forunt det nei:) Likevel er det jo ikke satt en sikker sluttstrek da, du har jo ikke sterilisert deg.....så kanskje en gang i fremtiden:) Jeg sa til Svein i går kveld, at hadde jeg vist hvor fantastisk dette er, skulle vi ha begynt noen år før:) Slik at vi hadde hatt muligheten til og oppleve dette flere ganger.....men sånn er livet, vi har fått vårt mirakel og er stor fornøyd med det:)

 

Og Cathrine, tenk at den lille mannen alt nesten krabber:) Synes ikke det er lenge siden du ble gravid og fikk han:) Skal si tiden flyr fort.....så godt og høre at du koser deg så mye hjemme:) Og for en plugg han har blitt.....hehe:)

 

Kjære Jorun, du har skikkelig nedtelling du nå:) Hvordan er formen og får du slappet av og er du ferdig med alle forberedelsene eller???? For meg kom den forløsningen såpass brått på, at jeg var ikke forberedt. Jeg som hadde vært så opptatt av graviditeten min, nesten litt sykelig opptatt av den ser jeg nå når jeg kan se tilbake på den. Og vips, plutselig måtte han ut....

 

Ser det begynner og balle seg litt på for deg også Monica, men regner jo med at du er under tett oppfølging og til hyppige kontroller....jeg kan takke Dr. Henriksen for at både jeg og den lille mannen er i live.....han forsto at noe var på gang og satt inn tiltakene sine. jeg gikk jo hjemme og hadde ikke en plage.....skremmende og tenke på nå sånn i etterkant. Heldigvis hadde jeg denne tette oppfølgingen hele veien.....du også er sykemeldt nå ikke sant???

 

Carina, det begynner å dra seg til for deg også:) Så hyggelig det ble noen pakker til den lille Prinsessen også da til jl.....hehe:) Håper du koser deg masse og at formen er fin. Disse blødningen er vel bare noe du må leve med forstår jeg, du er rett og slett en av de som blør litt igjennom et svangerskap. Nå husker jeg ikke helt, men er du 100 % sykemeldt eller???

 

Som dere forstår, går det ganske så i ett her hjemme hos oss. Ikke det at det er mas og bråk, men dagen går med til mat, kos, soving, klesvask og ikke så mye mer.....hehe:) Ole Kristian var 38 uker på tirsdag, og begynner og merke han blir større for hver dag som går, eller mer moden er vel rettere å si for oss som har premature barn. Han er veldig rolig og snill, men sier fra når det er noe han vil, skifte bleie eller er sulten:) Da prøver han lungene sine skikkelig....men det er ikke så ofte han gråter, og det er lett og trøste han. Bare han kommer opp på brystet vårt så er mye gjort. Dette henger nok mye sammen med at når han var i kuvøsen og lå med cpap, hadde vi han ute på brystet i opptil 7 timer hver dag:) Hud mot hud lå vi.........

 

Jeg hadde med hånden på hjerte, ikke trodd at det gikk ann å bli så totalt forelsket i et lite menneske:) Jeg skal være ærlig å si det gikk nesten to uker før jeg følte den store morskjærligheten komme.....dette hadde nok noe med omstendigheten rundt forløsningen, jeg var jo som sagt så opptatt av min graviditet, synes det var rart og ikke kjenne liv inne i meg. Og han lå jo i kuvøsen, og den første uken var han jo bare ute hos oss i to timer hver dag. Var ikke så lett og knytte bånd da.....og det lå jo også i bakehodet at noe kunne gå galt, så det var best og ikke bli for knyttet til han på en måte.....håper dere forstår hva jeg mener. Var jo glad i han, men forsto ikke helt at den lille saken der var vår sønn og skulle vokse og bli større, vi håpet jo men turte ikke tro på det før det hadde gått rundt to uker. Da hadde alt gått så fint, ingen infeksjoner, ingen hjerneblødning og han tålte godt maten han fikk:) Så når vi ser tilbake på det nå, og som legen sa når vi dro fra sykehuset, dette har vært blankekjørings-baby:) Vi har vært så utrolige heldige og velsignet med en frisk og fin gutt uten komplikasjoner:) Vi gleder oss over hver dag som går og vi ser han vokser......

 

Har tatt meg noen timer for og orke og sette meg ned og skrive et innlegg her i dag, og det er pga det forferdelige trist som har skjedd med Anki og hennes familie:/ Ord blir så utrolige fattige i en sådan stund, men både Carina og jeg har jo vært der selv så vi vet hvor forferdelig trist og vondt dette er.....er er grusomt og skulle føde et lite barn man vet ikke lever.....min tanker går til henne og familien i dag, har tenkt på henne hele tiden siden jeg leste innlegget hennes:/ Så på FB at hun har bursdag i dag også.....en trist dag for henne. Kan ikke annet enn å si jeg tenker på henne og sender min varmeste medfølelse og skulle så gjerne gitt henne en lang varm trøstende klem.....nok en engel.....

 

mange varme klemmer fra Irene og Ole Kristian:)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! For en slutt på uka, veldig hyggelig å høre fra dere som har født, og i andre enden veldig leit å tenke på Ann Kristin og den tøffe tiden hun må igjennom nå, har rent mange tårer for henne og familien.

 

Jeg har kun 45 dager igjen til KS og det føles så uvirkelig. Nå føler jeg meg plutselig ikke klar, heller litt skremt og stressa. Det blir så rart med en liten baby igjen, og ikke minst at det faktisk ser ut til at vi endelig får en baby igjen etter 2 lange år med prøving..... Formen er variabel, vondt i bekkenet, men ikke blitt verre, føler meg sprengt og angrepet av strekkmerketrollet igjen, arg.....Jeg har veldig mye kynnere denne gangen, men tror det er vanlig etter å ha født før, men vil ta dette opp på neste kontroll.

 

Tenker på dere alle, dere med barn i og utenfor, og kjære kjære Ann Kristin som skulle oppleve vår alles skrekk igjen,, det føles så urettferdig. Ta vare på dere! KLEMMER Jorun

Lenke til kommentar

Heisann hoppsann kjære venner :)

 

Ja det er ikke lenge igjen for deg J-76, det blir nok barek os når babyen kommer kan jeg tenke meg :) Jeg bikker snart 100 dager og ikke så veldig lenge igjen av 2 trimester :)

 

Var på kontroll hos jordmor på fredag og der var alt som det skulle. Ligger på streken når det gjelder symfysemålet, pulsen til lillegulle er perfekt. Eneste var at jeg hadde 3+ i leukocytter, men jeg var hos legen idag og da var den helt normal. Har jo vært 100% sm frem til idag og nå har jeg lyst til å prøve meg i jobb igjen, syntes det blir lange dager. Så nå skal jeg prve meg i 50%. Blir jo litt deilig å ha noen ekstra dager fri. Har ikke kjent noe til bekkenet disse dagene jeg har hatt fri bortsett fra da jeg blir sittende lenge på noe hardt. Bortsett fra det så er formen strålende og jeg håper det fortsetter slik. Ikke har jeg hatt noen nye store blødninger heller. Kan komme en spor blødning avg og til. Irene spurte nåe vi hadde termin mente jeg å lese og jeg har 22 april :)

 

Syntes det var helt tragisk å lese om det som hadde skjedd med Ann- Kristin, jeg sender henne og hennes familie mange gode tanker. Har komemt noen tårer for dem disse dager. Av og til er liver bare urettferdig, syntes dere har hatt mer en nok motgang.

 

Håper det går bra med dere alle :)

 

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Hei Carina:)

 

Jeg har faktisk bursdag 21 april:) Så da får du en Tyr.....hehe. Da tror jeg jammen du har termin på langfredag:))

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar

Kjære alle jentene mine :)

 

Det er så utrolig koselig å høre fra dere, men jeg er samtidig såååå trist og lei meg etter dette med anki :(

 

Husker selv at jeg hadde mareritt foran min egen ordinær UL om at babyen da kom til å være død. Det hender at jeg fortsatt drømmer at dette ikke går bra, men nå kjenner jeg liv og "knerten" var ifølge jordmor i dag "sterk og livlig i frasparket" med masse aktivitet, så må jo bare tro på at dette kommer til å gå bra...

 

Føler uansett med deg anki, jeg håper at det går bra med deg og familien din og sender deg mange gode trøsteklemmer.....

 

Det er så utrolig koselig å høre fra deg Irene, har tenkt så mye på deg siden du fødte og jeg er såååå glad for at det har gått bra med dere begge to :))) Er så fint å høre om hverdagen, om vektøkning, stelling, mating, tenk nå er det ikke lenge før vi er der alle sammen ;)

 

I dag har jeg forresten vært på kontroll hos jordmor. 1+ protein og BT på 140/90, hun er litt usikker på om det er en reaksjon i mine nyrer (siden jeg har kronisk nyresvikt fra før) eller om det er begynnelsen på preeklampsi. Jeg traff tilfeldigvis nyrelegen min i korridoren etter kontrolltimen og vi fikk snakket litt, han mente at dette var høyst svangerskapsrelatert og skulle ikke gi noen form for reaksjon på dette tidspunkt i svangerskapet og på den måten, han var sikker på at det måtte være begynnelsen/forstadiet til preeklampsi. Skal ha en kontroll med utvidet UL fredag om 14 dager hos gyn, og morkakens plassering og babyens nyrebekken osv skal da sjekkes (28.01), dersom morkaken fortsatt ligger for langt ned har jeg ikke noe valg, da må det bli keisersnitt, men legen håper at den flytter seg med livmoren som vokser, slik at jeg kan føde vaginalt, så jeg er veldig spent på neste kontroll hos gyn ja.

Får noen skikkelige "anfall" innimellom som jeg har vært litt usikker på hva har vært, men fikk bekreftet i dag mine mistanker om at det er blodtrykksfall. Kjenner jeg plutselig blir kald, klam, svimmel, svett, kvalm, vanskeligheter for å puste/tungpusten, nummen i lepper/munn, fingre og tær og blir veldig tung i kroppen. Dette kommer enten jeg er i hvile eller står/går og flere ganger i uka, så det begrenser hverdagen min litt, blir til at jeg for det meste er hjemme og pusler litt, er ute i butikken når jeg må, så tar det veldig med ro, men synes dagene går litt fortere nå som jeg pusler litt hjemme istedet for å bare være sengeliggende som jeg har gjort mye enten pga blødninger eller uvelhet/kvalme ;)

Bekkenløsningen er jo også helt forferdelig om dagene, har fått krykker nå da, som jeg kan avlaste på de verste dagene, men jeg ser fremover og vet at det bare er en overgang, bare 15 uker igjen til termin nå, så er alt dette over :)

 

Så synes svangerskapet hittil har vært litt tungt, men hva går vi ikke gjennom for dette lille mirakel det er å få en baby :)))

Gleder meg til fødselen er overstått enten det skjer via ks eller vaginalt, og jeg gleder meg til å treffe den lille gutten og bli kjent med ham, blir veldig, veldig spennende!!!

 

Ellers er jeg nå 24+3 i dag og har 111 dager igjen til termin som er 3.mai :)

 

Ble kanskje litt mye meg og mitt i dag, men kommer sterkere tilbake med kommentarer til dere alle og enhver noe senere.

 

Ha en fortsatt strålende fin uke jenter :)

 

Stooooooor klem fra Monica ;)

Lenke til kommentar

Hei damer :)

 

Syntes det er bra at du får god oppfølging under hele svangerskapet Monika, og hørtes ikke noe fost ut med det bekkenet ditt da du må bruke krykker :/ Men som du sier, hva går man ikke gjennom for å få det man ønsker seg aller mest. Og nå er det jo ikke så alt for lenge til du har gull gutten din her :)

 

Idag er jeg 26+2 :) 98 dager igjen til termin, syntes dagene flyr avgårde :) Idag har MÅ jeg komme meg på personlakontoret å få prata med de der. Jeg har jo lenge gått å trudd at jeg skulle på nav for å få ordnet fødselspermisjon, da jeg for 2 dager siden fikk vite at jeg bare kunne stikke ned på personal avdelinga på sykehuset så ordner de det meste for meg :) Blir å gå for 100%, men blir å ta 10 uker permisjon uten lønn også.

 

Ellers er det full rulle i magen, smabo lå igår natt å kjente på magen min. Han skjønte ikke het hvordan jeg klarte å sove når det var sånt spetakkel nedi der :)

 

Ellers synts jeg det var godt å begynne å jobbe igjen :) Kan ikke bare gå på kafe om dagene. Skal på mitt andre bim treff til uka. Syntes det var skikkelig koselig å treffe andre gravide. Og ikke minst bli kjent med nye mennesker.

 

Idag har jeg vært effektiv. Det hjelper å få besøk i helgene. Så jeg sto opp tidlig idag. Har fått vaska kåken og bakt rundstykker. Senere idag etter at jeg har vært på personal avdelinga og vært innom jobben en tur men kake skal jeg bake en kakebunn og ei eplekake. Jupp... jeg blir 30 år på søndag. Men blir ei rolig feiring. Jeg og noen venner skal ut å spise i moegen kveld. Så regner jeg med at vi går på en pub slik at de får seg et par pils før vi går tislig hjem. Søndag skal jeg ha gryterett, kaffe og kaker her hjemme. Og det kommer alt for masse folk, men får stable de i høyden. Både min og hans familie kommer + noen venner. Men blir sikkert bare kos :)

 

Nå skal jeg komme meg avgårde, så dere får ha ei super helg alle sammen :)

 

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Heisann jenter i dag er jeg høygravid, kun 40 dager igjen...... Det føles så uvirkellig :-) Dagene flyr av sted! I går bestilte vi sommerferie, og jeg måtte registrere babyen på ferja, veldig rart. Er så spent på å bli 2 barns mor og hvordan overgangen blir for oss. Jenta vår er heldigvis mye mer positiv nå og gleder seg over babyen som kommer, håper den verste sjalusien har lagt seg, selv om vi er forberedt på en ny turn når babyen er her. Jeg grugleder meg til KS. På den ene siden er det fantastisk å ha en dato, men jeg føler også at alt er utenfor min kontroll. Jeg trøster meg med at sexlivet forhåpentligvis kommer raskere igang igjen denne gangen.

 

Monika: Tenker på deg! Du har virkelig fått kjørt deg dette svangerskapet, var det likt da du gikk med snuppis? Synd du og Carina bor så langt unna, hadde vært så koselig og treffes. Carina: blir spennende å prøve seg litt i jobb da, jeg jobber 50% og synes det er perfekt, Håper du finner en passe løsning for deg, ps STOR dag i morgen da :-)

 

Mange klemmer Jorun

Lenke til kommentar

Heia alle jenter å riktig godt nyttår;)(bedre sent enn aldri)

 

Ååå hadde skrevet det lange innlegget å så ble det borte..jaja blir litt mindre nå da;)

Er kommet til uke 24 idag å syns tia har gått superfort,koser meg såå masse med den voksende magen å alt liv ifra den lille prinsessa mi:)

Er jo sm å går hjemme å trør,blir dessverre veldig mye innesitting da jeg sliter med veldig vonde kynnere om jeg bare går små turer og,men så lenge lillemor har det bra så er det det viktigste uansett:) jeg koser meg like mye uansett å får ta igjen alt den tapte treninga når ho kommer ut:)

 

carina: GRATULERE såå masse med 30årsdagen din idag;);)

vi prates jo så ofte på face at du får ik så mye oppmerksomhet her..hihi,men håpa du har en superduper dag;)

 

monica:trasig å høre at du slit så mye å må te å me gå på krykke,men som sagt hva gjør man ikke for at man skal få disse små miraklene. Bare bit tenna sammen å hold ut for nå er det ikke så lenge til lillegutt kommer ut,håper du klarer nyte graviditetn litt innimellom allefall:)

 

jorun:tenk at nå er det ikke lenge til vesle knøttet kommer,må være litt rart å vite eksakt hvilken dato du blir mamma på:) nyt tia du har igjen en masse:)

 

irene:så flott at dere koser dere masse hjemme å at prinsen vokser å trives godt :)

 

så til kjære anki igjen,tenker masse på deg å var så utrolig trist å lese at dere måtte gjennom dette på nytt. Leste at du så på sydenturer til deg å familien din å det kan jo være veldig godt for kropp å sjel å

komme seg bort litt. Føler med deg å sender deg alle gode tanker:)

 

Ellers til alle dere andre så håper jeg dere har det flott i det nye året å koser dere me babiser:) håper jeg ikke har glemt noen nå,men da får dere alle sammen en samlet klem ifra lille meg å lillemor i magen ;)

Lenke til kommentar

Grattis med overstått bursdag Carina - håper du har hatt en superduper flott helg :)

 

Mange, mange bursdagsklemmer fra Monica

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...