Gå til innhold

Tirilgirl,snuppis, J-76,carina og resten av companiet!!!!!!!


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

I dag trenger jeg litt trøst jenter...............

Det ble desverre ingen hyggelig opplevelse for oss på ultralyden i dag. Har i tillegg hatt en veldig tøff dag på jobb og kjenner bare at nå må bremsene på. De kommenterte at jeg hadde mye kynnere, så fikk meg en vekker på hvordan eget stress kan virke inn på lille baby.

 

Babyen var svært lite samarbeidsvillig under UL. H*n lå i fosterstilling med rompa til og ville ikke rikke seg, dette medførte at de ikke fikk sjekket alt som de skal. Jeg opplevde jordmoren som usikker og det tåler jeg dårlig, blir jo vettskremt. Etter en liten stund sa hun at hun reagerte på hodeformen, hun synes den var for oval og at lege måtte konfereres. Det var helt forferdelig og jeg trodde mitt eget hjerte skulle slutte slå. Både hun og etterhvert legen prøvde å få babyen til å snu seg, og dyttet og herjet med magen, men h*n ville ikke. Legen var klar på at det IKKE var noe som helst galt på hodeformen og hodet var som det skulle, men han fikk ikke sjekket hjerte skikkelig grunnet stillingen til barnet. Ja ja, da ble vi sendt ut igjen, uten bilder og bare med mange spørsmål og bekymringer. Jeg må tilbake mandag morgen, det leie er at da er mannen min reist til USA så jeg må gå alene, er bare veldig lei meg nå, var ikke sånn det skulle bli :-(

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Huff, stakkars deg da!!

Vet at det dessverre er mange som blir skuffet over ord.ul pga stillingen til barnet. Synes det var dårlig gjort av jordmor å gjøre deg så urolig etter din for historie. Råder deg til å drikke/spise noe søtt før du går inn til mandag. Det gjorde jeg selv for å våkne babyen.

Er sikker på at alt er i skjønneste orden vennen, men jeg skjønner godt at du er redd og skuffet. Var dumt at mannen din er avgårde da. Var jeg deg ville jeg tatt med en venninne eller en i fam. din.

Krysser fingre for at det går myyye bedre neste gang.

Stooor trøsteklem fra Cathrine. Rekker dessverre ikke skrive mer nå da lillegutt våkner her. Alt går fint skal du se. Kjøp noe godt å kose deg.

Lenke til kommentar

Kjære Jorunn!

Uff, så trist å høre at dagen ikke ble som vi alle håpte på for dere! Utrolig kjipt at du må gå helt til mandag før du blir noe klokere. Kan tenke meg dette blir en lang helg for dere!

Men prøv å ikke tenk alt for negativt nå vennen! Hodeformen var jo likevel normal, sant? Jeg sier som katta; drikk masse cola en halvtime før timen på mandg, for da bør lillesprell våkne greit. Jeg gjorde også det før ord. UL. Tenker på deg og sender deg varme klemmer:)

 

Kjære Cathrine min; tenk at det er dåp som står for tur nå da! Herreli som tiden flyr!

Håper han vet å snu døgnet igjen nå da så du ikke er helt utslitt på søndag.... Uansett; jeg har det bra altså, jeg har bare vært utrolig lite på nett denne uken.... har ikke hatt ork rett og slett.

Koselig at du spør etter meg:)

 

Kjære Irene og Carina; godt å høre at alt er bra med dere også:) tenk på helsa deres nå da og ta ting i litt roligere temo enn vanlig sant?

Irene; du spurte om understellet; jeg valgte classic crom (det som skinner mest, med metallkurv under og ikke nettingkurv). Ønsket metallkurv fordi det tåler mer og er mer praktisk å lesse ned med ting og tang når man forsere fortauskanter osv. Nettingkurven kan gjerne subbelitt nedi kantene når det er litt vekt i den. Og crom valgte jeg etter anbefaling fra de på barnas hus fordi vogna ble mest stilig da:) enig med de i det da og er bare suuuperfonøyd:)

 

Snuppis; godt å høre at du er sykemeldt en stund Tror du trenger det nå...... Hvordan går det med snuppa di da?

 

Så en kjapp oppdatering fra meg; i dag har jeg vært på sykehuset og tatt blodprøver som mulig morsmelkgiver. Så leverte jeg noen papirer på nyfødt intensiv i den forbindelse og der traff jeg en av jormødrene jeg snakket mye med på føden når Fride ble født:) Koselig da. Hun var så lei seg for at jeg fikk en litt lei avskjed på føden pga jeg måtte ligge på gangen til slutt osv....Men det er vann under broen nå det:)

Men hun spurte nå veldig hvordan det gikk med oss og sa at nå burde vi hatt termin for nå hadde de allverdens med tid til oss. he he

Så var jeg hos fysio i dag igjen og ble knadd litt før helgen igjen:) Nå vil jeg selv trappe litt ned på fysio og bare gå en gang i uken for jeg føler meg bedre og dessuten tar det mye tid å løpe 2 ganger i uken til fyiso da.

Ellers trodde jg nå at jeg var ferdig med renselsen etter fødselen da. Hadde blødninger 2 uker etter fødselen og deretter brunlig utflod (sorry detaljer) som etterhvert ble lysere og lysere og i går helt blank. Men i går kveld; PANG med frisk blødning igjen:( Håper bare ikke det er mensen altså! Jeg fullammer jo med nattamming og det hele og blir sur hvis det er mensen nå....! Får vel bare se om det kommer ny blødning om en mnd da..... He he; sambo sa at da kan vi jo bare sette i gang igjen nå da og få en ny baby i juli neste år! HALLO! Gærning altså! Blir ikke noe baby med det første her, men det var jo deilig ¨å høre han foreslå det! Da tror jeg nok at han helle rikke er helt ferdig med barn ennå:) JIPPI!!!!!!

eg har jo lyst på en til likevel jeg nå da, men det blir ikke for enhver pris altså! Vi har slitt såååå for de to vi har og vi skal ikke la prøvingen evt gå ut over barna igjen, så det får i tilfelle bli et bonusbarn om noen år kasnkje:=)

Nå må jeg bare bli ferdig med å blø så jeg kan komme meg til gyn og få en kontroll og råd om prevansjon. Jeg har jo lyst på hormonspiral, men er usikker på om jeg kan få det pga evu hvor jeg miste eggstokk og eggleder i fjor samt at jeg har delt livmor:( Hvis jeg ikke kan få det har vi bestemt oss for å gå for kondom gitt og da kan vel plutelig veien til et nytt barn bli kort.... hihi:)

 

Nei, nå må jeg jammen meg puppe litt igjen her gitt:)

Masse lykke til på søndag cathrine!

God helg til alle dere søte gode her inne:)

Stor klem

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Maddemor, så godt å høre du ikke er syk. Jeg er også bare inne av og til nå pga vanglende overskudd til tider hehe. Tar på med en aktiv liten tass som krever masse oppmerksomhet. Er jo kjempekoselig, men du verden så sliten jeg føler meg av og til. I tillegg har jeg strekt en sene i nakken, noe som passer dårlig denne helga! Tusen takk for lykkeønskningene til søndag, håper han ikke skriker hehe. Skal bli godt å få det overstått. Så koselig at du fikk en vellykket tur til føden.

Håper du får litt overskudd av og til, en trenger det.

Så gøy at han foreslo et barn til da hihi, ja de mannfolka kan jammen m overraske!!!

 

Irene: Jeg har og samme undersetellet som Maddemor, de jeg kjenner som har det andre, er veldig misfornøyde. Er enklere å trille med classic og (lettere).

Nei får se litt på x-factor før jeg tar kvelden. Baking, dekking og rengjøring i morgen, og alt må helst gjøres mens han tar formiddagsluren sin. (mannen på jobb fra morgen til kveld). Heldigvis får jeg litt hjelp av mormor og mamma utover dagen med pynten.

 

Klem til dere alle!!!

Lenke til kommentar

Kjære, kjære alle jentene mine :)

Det er såååååå koselig å ha dere alle her inne på "en tråd", hehe - litt uvant å kalle dere med navn, men veldig morsomt :)

 

Kjære Jorunn!

Prøv å tenke positivt, jeg tror dette kommer til å gå veldig bra jeg... Få i deg ett stort glass kald saft eller brus som Cathrine og Marit sier, da skal du se en litt mer aktiv krabat, og alt er som det skal. Hodeformen er helt normal som legen sier, hjertet er nok akkurat som det skal det også, ellers hadde du vel ikke kjent liv... H*n var nok bare trøtt og lite samarbeidsvillig, mandagen er jeg sikker på at du får en helt annen opplevelse :))) Lykke, lykke til vennen min, men jeg er helt sikker på at alt er i sin skjønneste orden :)

Stoooooooor varm trøsteklem fra meg ;)

 

Kjære Cathrine; Herlighet, er det dåp allerede?? Lykke til med forberedelser i dag og lykke til i morgen, det blir nok en flott dag vil jeg tro :)))

 

Kjære Irene: Lykke, lykke til med vognvalget ditt - det er jo en stor jungel der ute, så er glad for at jeg slipper å tenke på dette med vogn denne gangen. Vi bruker den vogna vi brukte til lillesnuppis for 5 år siden. Vi har en quinny freestyle 3 XL, en tre-hjuling med andre ord, var superfornøyd med den til jentungen. Lett å trille og manøvrere. Fulgte med hardbag, sportsdel og maxi cosi cabrio bilstolen kan klikkes på vogna slik at dersom babyen sovner i bilen og du skal ut å handle, trenger man ikke vekke babyen, men bare ta ut bilstolen og klikke på vogna, trille inn, handle det en skal, trille ut og sette bilstolen inn i bilen igjen og kjøre avgårde, hehe :) Så siden den er så praktisk, så bruker vi selvsagt denne om igjen. Det eneste jeg har lyst til å bytte ut er bilstolen til en maxi cosi cabriofix, den er med isofix og base, og den kan fortsatt klikkes på vogna som før, men synes det er greit med isofix siden vi har det i bilen. Lillesnuppis bruker Maxi Cosi ..... husker ikke hva mer den heter, men er fra 3 år og forovervent med isofix, er så fornøyd med denne, så vil derfor ha isofix til den lille også... Uansett, spennende tid du går i møte nå med handling av diverse utstyr.

Dersom du ikke har kjøpt stellebord ennå, så anbefaler jeg ett stellebord som du kan stelle/legge babyen rett fremfor deg og ikke sidelengs som veldig mange stellebord er... har prøvd begge deler og superfornøyd med Baby Dan`s stellebord hvor man steller babyen rett fremfor seg. Fikk litt problemer med nakken/skuldre når jeg stelte sidelengs, men superfornøyd andre veien, så er bare ett lite tips fra meg altså :) Vi har en med to store hyller under og en skuff, i skuffen hadde jeg plass til bleier, kluter og diverse småting som sinksalve til såre barnestumper osv. Spennende å følge med på hva dere ender opp med av diverse utstyr, kan jo bruke en formue bare på små duppeditter, hehe :)

 

Kjære Carina: Hvordan står det til med deg? Ikke noe mer blødninger vel? Blir sikkert deilig å få internett hjemme hos dere igjen - man føler seg så "lost" uten nett hjemme synes jeg... Ta godt vare på deg selv, og jeg gleder meg til å få oppdatering fra deg ;)

 

Kjære Marit: Så flott å høre at ammingen går så bra, tenk at du har mulighet til å være mulig morsmelkgiver - det må være fantastisk flott å ha så mye melk. Jeg håper at jeg greier å få til ammingen denne gangen. Sist gang hadde jeg en så komplisert fødsel, mistet over 2,5 liter blod i forbindelse med fødselen, mistet bevisstheten bare 4 min etter at presset ut jentungen (etter 1 t + 20 min pressrier) og gikk inn i sjokktilstand med kramper, morkaken løsnet ikke/hadde ikke tid til å vente heller, måtte få blodoverføring asap og morkaken måtte opereres ut. Lå på intensiven første døgnet og det nye blodet jeg fikk inneholdt jo ikke svangerskapshormoner, så jeg mistet alt av hormoner og melk og det som var. Vi prøvde å få til amming på barsel ved akupunktur og diverse, men det var så lite å få ut at jeg fikk beskjed om å gi mormelkerstatning :(

Jenta mi har jo ikke tatt noe skade av det, men jeg skulle så gjerne ha ønsket å amme, så siden jeg skal ha keisersnitt denne gangen fordi det kan være en viss sjanse for å oppleve det samme igjen (altså storblødning), så håper jeg virkelig at ammingen går så det suser!!! Er veldig spent på det altså :)

Koselig at du og Cathrine kan gå trilleturer sammen, sørlandet er jo så idyllisk. Har hatt familie (tante, onkel og kusine) boende i Grimstad i mange år, men de flyttet for noen få år siden lenger nordover og inn i landet. Uansett, synes det er flott på sørlandet :)

PS. Dette med renselsen, nå var det jo litt spesielt med meg når jeg fikk jentungen da - men jeg blødde/renselsen varte i over 3 mnd husker jeg. Jentungen ble døpt når hun var fire måneder gammel, da fikk jeg mensen etter bare 2 uker opphold etter renselsen, og det var bare noen dager før dåpen hennes... Det var driiiiiiitkjipt å blø så lenge, så håper du slipper det, men har hørt at det er veldig individuelt!

 

 

Så en oppdatering fra meg da; I dag er jeg 9+4, grugleder meg til ny UL/kontroll om 11 dager - da vil jeg være 11+0 - så er fortsatt spent på om det er liv og ett lite hjerte som banker da - håper det!!

 

Formen er helt elendig om dagene - 100% sykmeldt tom 12 okt, da jeg skal til ny kontroll/UL. Sliter med kvalme og hodepine, gått ned 3 kg, men regner med jeg går de fort opp igjen etterhvert! Får skikkelig illebefinnende innimellom (ett par ganger om dagen) skikkelig svimmel, kvalm og uggen, da må jeg bare legge meg ned, og da ligger jeg og skjelver, har ingen ernergi, ingenting... Får ikke til å kaste opp, men det kjennes ut som om det er på nippet på de verste bølgetoppene!! Hadde ett par dager nå nettopp hvor jeg syntes maten plutselig smakte igjen, men i går buttet det skikkelig til middag igjen :(

Klarte å presse i meg noen biter! Tørre kjeks og salt potetgull går, men kan jo ikke leve på det i hele svangerskapet ;)

Prøver derfor å ta kosttilskudd og tran annenhver dag, kan ikke ta det samtidig for da får jeg for mye D-vitamin og det er jo ikke bra det heller...

 

Har også en del hodepine om dagene, så tenkte jeg skulle kjøpe meg lavendelolje for jeg har hørt at det kan hjelpe ved å massere litt lett på tinningene. Husker at jeg hadde mye hodepine under svangerskapet med jentungen også, så vet jo at det ikke er noe farlig. Det er heller ikke så intenst at jeg ikke klarer å gjøre hverdagsaktiviteter, men vondt nok allikevel, man blir jo så fryktelig sliten av det...

Tok frem svangerskapsboken jeg skrev i når jeg ventet lillesnuppis, kunne ikke huske at jeg var såååå sliten og uggen da som nå, men jammen var det ett "dejà vu`" når jeg leste sidene på uke 9 som jeg er i nå... Ser at det ble bedre fra uke 14, så bare 4-5 uker igjen, så tenker jeg det løsner, hehe :)

 

Skal egentlig ikke klage på symptomene altså - for vi har jo slitt så lenge med å få det til, men jammen skal det bli godt å slippe det aller verste "trykket" om noen få uker...

 

Nei, nå får jeg gjøre meg ferdig her på pc`n, lillesnuppis lurer på om ikke jeg kan hjelpe henne å pusle puslespill, det er en rolig aktivitet, så slenger meg på den :)

 

Ønsker dere alle sammen en riktig, riktig god helg!!! Og lykke, lykke til på mandag Jorunn - dette kommer til å gå såååå bra!!!

 

Stooooooor varm superklem fra Monica ;)

Lenke til kommentar

Heisann jenter :)

 

I helga har vi satt kursen mot Senja, smabo sin hjemplass. Slapper av og skal bare kose oss. Skal ut med en båt idag og bare nyte høst sola. Kjenner at det er høst ute, er blitt skikkelig rått ute. Så må vel begynnne å hyre seg litt.

 

Koselig å kalle dere ved navn :) Blir jo liksom mer personlig da.

 

Jorunn, ultralyden på mandagen kommer nok til å gå kjempe bra. Drikk noe søtt før du frar dit så kommer h*n nok til å være livlig. Og ta med deg et familie medlem eller en venninne som kan være med deg på ultralyden siden ikke mannen din kan være med.

 

Cathrine, du får ha masse lykke til med dåpen i morgen. Kommer nok til å bli en fin og minnerik dag.

 

Monika, tenk at du også har kommet så langt. Snart bikker vi over på 2 trimester begge to. Skal bli en fryd.

 

Når det gjelder meg små blør jeg enda. Ikke hatt se på en uke og idag npr vi hoppet i høyet kom det på nytt. Regner med det er slimhinnene som er veldig skjøre. Ultralyden viste jo en liten sprellende baby og han kunne ikke se hvor blødningen kom fra. Livmormunnen var lullet slik den skulle. Så må være slimhinnene. Symptomene er der fortsatt.

 

Ble bare e kort oppdatering fra meg. Nå skal jeg ut på sjøen.

 

Mange klemmer fra Carina

Lenke til kommentar

Annonse

God morgen og en riktig fin søndag ønskes dere alle sammen:) Her i Drammen er det overskyet og regn......

 

Først vil jeg begynne med og gratulerer Cathrine med dåpsbarnet i dag:) Håper dere får en fantastisk dag og at du ikke er helt utslitt på forhånd min venn......blir jo litt til at man styrer og ordner litt før en slik anledning da:) Hvor mange gjester blir dere og skal dere ha det hjemme eller?? Gleder meg til du kommer inn med referat fra dagen:) Koz dere og varm klem til dåpsbarnet fra "tante" Irene......

 

Riktig god tur til Senja, Carina:) Har aldri vært der med hører det er en vakker plass på guds jord:) Men hvordan gikk det egentlig med hustittingen?? Venter på deg på 2. trimester:))) Klem

 

Min kjære Marit, tenk at du produserer så mye at du kan hjelpe til for andre:) Husker jeg var i praksis på Nyfødt Intensiv, og de kvinnene som kunne gi melk var veldig høyt verdsatt:) Håper alt er i orden og at du kan bare begynne å gi.....og fint og høre at din egen amming går som en lek:)

 

Ikke bra og høre at ikke formen din er på topp, kjære Monika. Men som den kloke kvinnen du er og sier selv, det er liksom på en måte verdt det:) Tenk på alt din kropp og sjel har gjennom levet de siste to årene......ikke rart det tar på!!!!! Håper disse dagen hjemme vil hjelpe deg og det blir en herlig opplevelse på UL neste gang:) Går du bare til kontroll på sykehuset nå eller??? tenker masse på deg....klem Betyr det at du skal på UL 13/10????

 

Min egen kjære kjære Jorunn, det var jo ikke denne opplevelsen du skulle sitte igjen etter UL på fredag:/ Har tenkt masse masse på deg i hele helgen.....men du fikk jo en bekreftelse på at den lille lever:) Men var litt vel vrang den dagen den virkelig skulle vise seg frem:) Men som noen sier før her, har hørt om flere som kommer skuffet ut fra den UL og må tilbake, og da kommer ut med et stort glis rundt munnen:) Du får bruke alle de rådene du har fått her inne så blir det en bedre opplevelse for deg i morgen:) Men forstår deg så godt, ikke mye som skal til for og vippe oss av pinnen.....man går dit med verdens største forventninger etter alle de små og store bekymringen vi har hatt.

 

Min lege på Riksen har funnet ut nå at det beste er at jeg legger meg rett på benken og blir undersøkt før vi snakker noe mer. Før undersøkelsen var overtrykket mitt på 151, etter undersøkelsen var det på 130:) Og man har så mange scenario inne i hodet.....og på en bisarr måte er det mest betryggende og tenke verst mulig utgang.....dette for og trøste oss selv og på en måte la hodet jobbe på denne måten for og ikke bli skuffet.....vet ikke om du forstår meg eller om dette ble en rar forklaring:/

 

Men jeg er så sikker i mitt hjerte at du får en annen opplevelse på mandag og for sjekket den lille røveren slik du/dere ønsker:) Men jeg leser også med litt uro om stress og kynnere, du må tenke på deg selv nå vennen:)

 

Veldig dumt din mann akkurat nå skal reise bort, håper du finner noen som kan være med deg:) Hvis ikke sender du meg en melding og jeg kaster meg i bilen og blir med deg:)))))

 

Han en fin søndag alle sammen, jeg skal på barselbesøk til en kollega som fikk ei datter sist onsdag:) Så jeg skal på lukte visitt:)))

 

Varm klem til alle sammen fra Irene

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei og god søndags- ettermiddag jenter :)

 

Har liksom ventet at innlegget til Jorunn skulle komme jeg, så at hun hadde lagt inn ett innlegg her i dag (søndag), men det ble tydeligvis ikke registrert, ser imidlertid at Irene har lagt inn ett flott langt innlegg etter det, så da måtte jeg bare inn å kommentere, hehe :)

 

I dag har jeg faktisk hatt en av mine bedre dager... og det har vært godt!! Føler at jeg har vært i godt humør og jeg har fått i meg ordentlig mat!! Åååååh, så deilig, hihi ;)

 

I går fikk jeg blomster fra jobben!!! Og det var såååå utrolig koselig!!! Tenkte jeg skulle ta meg en tur innom i morgen dersom formen er sånn som den har vært i dag - for da går det an ;)

 

Ja, nå går jeg bare på kontroll på sykehuset, så det betyr ny UL 12/10 ja - det blir spennende, da vil jeg jo være 11+0, så dersom alt er bra, vil jeg jo faktisk få se en ordentlig liten mini-baby!! Er spent ja ;)))

Skal ha UL/kontroll hos lege hver 4 uke, samt jordmortime hver 4 uke, så jeg kommer totalt til å gå til kontroll hver 2 andre uke, men annenhver gang jordmor og lege/UL. Slik ble jeg fulgt opp forrige gang og regner med at det blir det samme nå. Grunnen er jo ett høyrisiko svangerskap pga at jeg har kronisk nyresvikt, men det går bra med meg altså :) Blodtrykket er fint og infeksjoner under kontroll, ingen nedsatt nyrefunksjon ennå, så det er bra!!!

 

Nei, nå får jeg nesten slutte av - skal straks spise middag - håper det smaker og at jeg får i meg litt - skal ha fårikål til middag i dag og det passer fint i dette stusselige regnværet vi har på østlandet i dag ;)

 

Stoooor klem fra Monica :)

Lenke til kommentar

Hmmm skrev et langt innlegg med en hilsen til hver og en av dere tidligere i dag, men blir ikke lagret. Nå er jeg pumpa så blir kun veldig kort.

 

Tusen takk alle sammen for oppmuntring! Cathrine: Gratulerer så mye med dåpsdag, håper dagen ble fin.

Irene: utrolig koselig av deg å tenke på meg og tilby å stille opp: du er virkelig helt fantastisk! Det ordner seg, så hold deg i ro du og plei kropp og sjel.

 

Dere hører fra meg i morgen, god natt kjære venner

Klem Jorun

 

Lenke til kommentar

Kjære Jorun:)

 

Du er i mine tanker......har så på følelsen at det er en liten med tut der inne:)))

 

mange millioner varme klemmer:)

Lenke til kommentar

Kjære kjære dere, jeg svever.......Er så lettet....... ALT vell med lille gull. I dag lå han så fint og de fikk sjekket alt og ingen bekymringer. Ja det er en liten han: nå får jeg prøve meg som guttemamma :-D

 

Er så sliten og utladet, har så lett for å tenke det verste, og var langt i den prosessen. Nå ser jeg frem til å kunne glede meg over dette svangerskapet. Sofaen og dyna neste, KLEM

Lenke til kommentar

Kjære kjære deg:)

 

Nå sitter jeg her og tuter:)) Men av glede.......tror jeg har vært inne og sjekket 20 ganger i dag!!!!!!!!!!!!!!

 

Også jeg som hadde slik følelse for gutt da......hehe:) Prins på både deg og meg:))))

 

Nå er jeg så letter på dine/deres vegne at jeg kan ikke få sagt det:))) Skulle få gitt deg en varm klem nå, men jeg sender den over via syber space:)))))

 

Mange millioner varme klemmer fra meg og lille Sprell som ser frem til en lekekamerat:)))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar

Å så fantastisk J-76 :D Nå ble jeg skikkelig glad på deres vegner. Koooos deg kjjempe masse med baby magen fremover. Også artig med en av hver da. Jeg sitter med guttefølelsen, men kan jo aldri vite.

 

Sjønner godt at du er sliten etter dagen idag, hvil deg godt idag da.

 

Mange stoooore glade klemmer fra meg i nord.

 

1 dag igjen av 1 trimester :)

Kommer innom senere eller i morgen. Måtte bare inn å lese oppdatering fra j76

Lenke til kommentar

Annonse

Kjære, kjære Jorun :)))))

Jeg også har vært å sjekket her inne 100 ganger i dag, men så dro jeg på jobb og spiste lunsj med damene mine. Når jeg kom hjem nå nettopp kastet jeg meg foran pc`n i håp om at du hadde vært her inne og oppdatert oss ;)

 

HURRAAAAAAAA - for en flott opplevelse, jeg er såååååå glad på dine vegne!!! Hadde en følelse av at dette kom til å gå bra, nå må du bare nyte de flotte minnene fra i dag - ta den gode følelsen med deg videre og kos deg og nyt resten av svangerskapet både med og uten symptomer - tenk at du får en liten prins, såååå koselig :))))

 

Har egentlig ikke tid til å være her inne nå - var bare en rask tur innom for å parkere bilen etter at jeg har vært en liten tur på jobb i dag, og så skal jeg nå hente jentungen i barnehagen, hun skal ha med seg en venninne hjem og da må jeg gå til barnehagen - har ikke ekstra barnesete og jeg kjører av prinsipp ikke barn i bil uten at de er sikret.

Jeg MÅTTE bare inn å se om det var noen oppdatering fra deg - og det VAR det!!! Og da måtte jeg bare kommentere litt raskt også, hehe :)

 

Gratulerer såååå mye, deilig at alt er bra!!!

Ha en strålende fin dag jenter - stikker innom og oppdaterer mer senere!!

 

Stoooooor varm klem fra Monica

Lenke til kommentar

God dagen mine jenter :)

 

Hvordan her dere det idag??? Her i nord skinner sola og det er faktidk veldig varmt ute. Skulle vel egentlig vært ute, men siden jeg akkurat har våkna og jeg skal på jobb klokken 13 blir det vel liten tid til det. Sovet lenge idag, men det var vanbittig godt. Kjenner jeg er hel knust når jeg har vært på tidligvakt så er godt med noen ettermiddagsvakter inni mellom.

 

Ellers med de visningene vi var på så var ikke det noe særlig. Det ene var et rekkehus som så ut som en raillsjå. Hele huset kunne like godt blitt jevnet med jorda og blitt bygget opp igjen. Det så ikke ut. Også var vi å så på ei leil. Den var veldig fin og likte den godt. Men så er det en plass på øya vi ikke vil bo. I tillegg hadde vi blitt nabo med forledrene mine og det hadde blitt litt mye. Har funnet oss et lite hus vi tenkte vi skulle dra å se på. Men er litt skeptisk til det også. Huset er helt nytt innvendlig, men utvendig er det en del å gjøre. Er ikke skikkelig isolasjon på huset, kun tømmervegger så det er gammelt og sikkertg veldig kaldt om vinteren. Forhåpentligvis dukker det opp noe snart. Er lei av å leie.

 

Ellers er jeg 11+6 idag, tenk 12 fullgåtte uker i morgen. Har fått en bitteliten kul på magen og jeg elsker å kose med den. Tar nytt magebilde hver uke, syntes det er litt artig å ha til senere. Ellers er formen upåklagelig. Eneste jeg er lei av er puppene mine, de er så vonde og jeg klarer ikke ligge på de. Ellers kjenner jeg det nederst i halebenet og når jeg er ute å går kjenner jeg av og til at rumpa låser seg (?) og så blir jeg gående der å halte et lite stykke før det går over. Noen som vet hva dette er???

 

Så er det 2 uker til neste ul. Jeg har tatt meg en feriedag den dagen. Jeg kommer sikkert til å være helt utslitt etter ul da jeg pleier å grue meg. Har time klokken 0900 så er heldigvis tidlig på¨dagen. Regner med at jeg sovner som en stein etter timen er overstått så fremst det går bra. Gruer meg mer enn jeg gleder meg. Håper alt går bra, sambo reiser til Madrid dagen etter ul, men han kan jo alltids avlyse.

 

Så hvordan går det med jentene mine da????

 

Monika :) Er kvalme blitt noe bedre??? Når var det du skulle til ul igjen??? Har du prøvd angelsounden din noe mer???

 

Jorunn, jeg regner med du er oppe i skyene etter ul igår, var jo i allefall helt fantastiske nyehter du kom med. Og tenkt en prins :)

 

Irene, hvordan går det bekkenet ditt??? Du begynner vel å bli bra stor nå :) Men det er nok bare koselig kan jeg tenke meg :)

 

Og hvordan gikk det med dåpen iu helga katta???

 

Nå skal jeg karre meg opp av senga. Finne meg et eller annet å spise, har ikke akkurat matlyst på morgene og jeg sliter med å få i meg noe.

Dere får ha en kjempe flott dag jenter :)

 

Mange stoore klemmer fra meg.

 

 

Lenke til kommentar

Kjære alle sammen! Jeg ringte legen min i går og er blitt 100% sykemeldt denne uka. Jenta mi er på miniferie hos farmor og farfar, og mannen i USA, så nå nyter jeg late dager og sover mye. Det ga meg et skikkelig støkk den UL opplevelsen på fredag, så jeg er helt utslitt. På UL i går ble jeg satt frem 3 dager, så nå er terminen 04.03, og 19 fullgåtte uker i morgen :-D Det er så uvirkelig at vi skal få en liten gutt, veldig stort! Mannen min ble veldig glad da jeg ringte han, og tror nok han innerst inne har ønsket seg en liten gutt, selv om han har gjemt det godt. Viktigste er jo at babyen er frisk, hadde fått så mange vonde scenarier i hode om hva som ventet meg i går. Nå begynner jeg å kjenne på gode følelser og var innom en babybutikk i går og tittet på nyfødt klær til gutt. I tillegg begynte jeg på gravideyoga i går og det var fantastisk.

 

Men dere da kjære jenter:

 

Carina: Tenk at du er 12 fullgåtte uker i morgen. Gratulerer så mye. Gleder meg til du kommer over til 2 trim :-D

 

Monika: Er så glad på dine vegne og at dagene og ukene raser for din del også, er jo faktisk ikke så lenge til du kommer over til 2 trim du og. Håper formen er bedre, veldig hyggelig å høre at du har så god kontakt med kollegaene dine!

 

Kathrine: Hvordan gikk dåpen, spent på å høre :-)

 

Marit: Hvordan går det med deg og lille Erle? (elsker det navnet) Så koselig at mannen din var åpen for en til, spennende hva som skjer med deg og Kathrine i forhold til det. Dette blir siste barn for vår del, vurderer å sterilisere meg i forbindelse med keisersnittet, eller at mannen min gjør det, tiden får vise.

 

Kjære kjære Irene: Igjen tusen takk for at du tilbød deg å stille opp på mandag. I tillegg til et treff for alle, synes jeg du og jeg skal treffes en gang med guttene våre, vi bor jo forholdsvis nærme hverandre :-) Kanskje vi kan få til en trilletur langs elvebredden i Drammen til våren? Veldig koselig å høre at mannen din endelig har fått kjenne sparkene til babyen, det er stort.

 

Varme klemmer til dere alle sammen fra Jorun

Lenke til kommentar

Hallo til verdens beste damer:)

 

Kan ikke få sagt hvor glad jeg er på alles vegne, at vi er kommet så langt som vi er:) Jorun og jeg venter på deg Carina her inne på 2. trimester med nytrukken kaffe og nystekte boller når du trer over grensen:))))

 

Synes det hadde vært hyggelig å få til et treff med store maver også jeg da Jorun:) Som som bor så nærme.......håper vi kan finne en dag som passer:)

 

Ellers har jeg vært til kontroll på Riksen i dag:) Alt bra med mor og barn:) Lille Sprell vokser seg stor, snart 800 gram og alle andre mål er perfekte:) Jeg ligger litt oppunder grensen for litt for høyt blodtrykk, skal følge dette litt tettere. Litt hos fastlegen men mest på Riksen. Ellers var blodgjennomstrømningen i navlesnoren og mine lår arterier veldig fine:)

 

Har blitt litt nese forkjølet......våkner om natten med to tette nesebor:/ Skal legge meg litt og slappe av nå, også er det symøte i kveld......hehe

 

Varm klem fra Irene

Lenke til kommentar

Irene da får vi til et treff med magene våre :-) Passer best for meg fra slutten av november for da regner jeg med at jeg er litt mer sykemeldt, så da kan vi få det til på dagtid. Er 100% denne uka, men forts 20% neste uke og frem til neste kontroll i november. God bedring med forkjølelsen! Klem

Lenke til kommentar

Heisan jenter!

 

Så det er her inne dere er:-) Tror vel jeg kan kalle meg en gravid sliter jeg også:-) så håper det er greit at jeg slenger meg med her???

Er altså nygravid jeg no da. Nærmer meg 5 fullgodte uker. Har termin i juni jeg da. No håper jeg bare spiren min sitter der den skal til juni.

 

Idag kontaktet jeg sykehuset og gyn, og fikk time i begynnelsen av november. Da er jeg 8-9 uker. Så da vil jeg nok få se det meste. Men skulle jeg ha behov før, var det bare å ringe. Slipper å gå om lege heldigvis siden jeg har så lang forhistorie med aborter.

Skal også få meg utvidet ul og duotest i uke 12-14, Da må jeg til Trondheim. Tørr ikke la være etter sjokket sist.

 

...ååååh, hadde jeg bare bodd næremere skulle jeg å blitt med på treff...

Lenke til kommentar

Velkommen Anki Snuppa:)

 

Det er bare sååååååååååEr innom etter symøte bare for å si god natt, skriver mer i morgen:) herlig å ha deg med på laget her inne:)))

 

Nå holder det på og blåser opp til skikkelig uvær ute.......dere som bor nord og øst fynes sikkert vi er noen pyser som klager over dette været, vandt med noe verre dere da.......hehe

 

GOD NATT OG SOV GODT, KLEM IRENE

Lenke til kommentar

Kjære Jorun:)

 

Jeg er klar, da håper jeg vi finner en dag vi kan møtes:)))

 

Klem og ta vare på deg selv:)

Lenke til kommentar

Heisann og velkommen til deg Anki og gratulerer så masse med den lille i magen :) Denne gangen skal det gå bra :)

 

Bare et lite kort innlegg fra meg. Skal ut en lite tur. Idag har jeg tatt ferden over på 2 trimester :) Blitt hele 12+1. Gikk å sykemdeldte meg igår pga de småblødningene. Kjente at de slet meg psykisk ut og i tillegg er jeg skikkelig trøtt om dagene så har bare godt av å gå hjemme å trø i noen dager. Ble sykemeldt til etter at fosterdiagnostikken er overstått. Har ikke sett noe mer til de blødningene på et par dager og håper de holder seg borte. Så nå må jeg finne noe å bedrive dagene med. Tenkte å stikke en tur til byen å se om jeg finner meg noen gode bøker. Har fått lest alt for lite i år. Er veldig glad i krim. Har dere noe å anbefale???

 

Dere får ha en flott dag jenter :)

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Velkommen skal du være Anki og grattis nok en gang med en liten spire i magen, satser på at det går bra nå!!

 

Carina: Kjempefint at du tenker litt på deg selv og har fått deg en sykmelding. Ta det helt med ro og kos deg og nyt svangerskapet litt nå. Du har vært på ny UL for bare ett par uker siden, alt så bra ut og du har endelig kommet deg over til 2 tri, gratulerer så mye med første delmål!!! 2 tri går jo for å være det mest behagelige trimesteret, man kan "glemme" at man er gravid og slappe av og kose seg mer :)

Når det gjelder krimbøker kan jeg anbefale Unni Lindell`s bøker med Cato Isaksen og Camilla Lackberg (svensk forfatter) med Erica Falk - kjempespennende alle sammen. Har nå begynt på siste boka til sistnevnte som heter Havfruen, veldig spennende altså :)

 

Jorun og Irene: Kan ikke jeg også få lov til å bli med på treff "med mage" i november da?? Bor jo ikke så langt unna jeg heller, i underkant av en times kjøretur enten det er til Drammen eller Oslo! Hva med å møtes på Ikea på Slependen f.eks? Kunne ha kikket og shoppet litt til de små, satt oss i resturangen og spist litt? Bare ett forslag altså ;)

 

Ellers er jeg i dag 10+2 og nærmer meg snart 2 tri jeg også forhåpentligvis... I dag har jeg egentlig hatt en dårlig dag, vært så svimmel og uvel, følt meg helt tom og ingen energi, heeeeeelt tappet for krefter med andre ord, og allikevel så føler jeg meg ikke gravid :(

Har forsøkt å finne babyens hjertelyd, senest i dag, med denne babywatcheren som jeg har - men skjønner ingenting, får opp i ett par-tre sekunder noe jeg tror er babyens hjertelyd, lå på mellom 135-170, så plutselig blir det borte igjen og jeg får inn noe jeg tror må være min egen puls på rundt 65. Så tenkte jeg at nå skal jeg gjøre ett forsøk, tok doppler`n over hjertet mitt, og da lå det på akkurat samme pulsslag, altså rundt 111 til 140 og ned til 60, varierte hele tiden, arrrrrrgggghhhh - fikk egentlig litt på følelsen av at dette bare var noe tull og jeg fikk lyst til å "pælme" hele doppler`n i søpla!!! Begynte nesten å gråte og tenker at det er ikke noe liv inni der, og hvorfor er jeg i så forferdelig dårlig form?! Bare 5 dager igjen til neste UL nå, må vente heeeeeelt til tirsdag, herreguuud - tror det kommer til å bli en lang helg hvis jeg skal fortsette å være så "deppa" som jeg er nå... Stakkars mann og barn, må bare ta meg sammen her jeg sitter...

 

Ellers får jeg fortsatt ikke i meg noe særlig mat, bittelitt knekkebrød på morgenen og litt middag, spiser godt under halvparten av det jeg gjorde før jeg ble gravid - orker nesten ingenting, så er så redd for at den lille ikke får i seg det den skal for å utvikle seg normalt. Skal snakke med legen om dette på tirsdag og jeg skal ha første jordmortime på onsdag, så skal bli godt å få pratet litt ut om hvordan jeg egentlig har det...

 

Jeg så også etter at jeg var på en kontroll på med.pol ang min kroniske nyresvikt at jeg hadde så lave leververdier (var der når jeg var i uke 6+2), synes det var litt rart at de lå godt under nedre referanseverdi, det gjaldt både ASAT, ALAT, GT, LD og fosfat! Prøvde å google dette, men fikk ikke opp noe særlig info, det er jo bare høye verdier som har en diagnostisk verdi, nyrelegen min har jo ikke kontaktet meg i ettertid ang dette, oppdaget det bare tilfeldig selv da jeg sniktittet på blodprøvene, skulle bare se hva kreatininen min lå på. Vet ikke om dette er relatert til svangerskapet eller ikke, har aldri hatt dette før og ikke hørt om noe lignende heller, men tenkte å ta det opp med gyn/legen på tirsdag, så får bare smøre meg med tålmodighet og se.... krysser fingrene for at det i det minste fortsatt er liv ;)

 

Nei, nå skal jeg ikke plage dere fantastiske, flotte, positive jenter med min negativitet i dag - pleier jo ikke være sånn, men jammen er det godt å kunne få ut litt frustrasjon også :)

Jeg er såååååå glad for at jeg har dere jenter - jeg er blitt så kjempeglad i dere alle sammen, nå begynner jeg nesten å grine også - pokkers hormoner, hehe :)

 

Kommer sterkere tilbake en annen dag jeg ;)

 

Stoooooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Grrrrr, skrev akkurat et stort innlegg med personlig hilsen til dere alle, men noe galt med lagringen, så må dessverre lage en kortversjon før jeg må opp å legge meg med lillegutt som krever pupp som sovemidddel. Jorunn, så godt å høre alt var vel på ul!!! Godt at du fikk en god opplevelse. Var det gutt du sa det ble?

 

Anki, velkommen inn til oss, og gratulerer sååååå masse med graviditeten. Krysser fingre og tær for at alt vil gå bra!

 

Er så flott å lese at det går fremover med dere alle sammen selv om sv.skapene er tøffe.

 

Joda dåpen gikk på et vis med skrik og skrål. Prøvde å holde han våken før vi skulle til kirken så han kunne sove godt, men gav dessverre motsatt effekt, og ville ikke roe seg før alle gjestene var reist hjem på ettermiddagen. Var helt utslitt. Neste dag fikk jeg besøk fra jobb, skriking hele tiden da og. Han kom helt ut av rytme stakkars. Hatt besøk hele denne uken så nå er jeg heeelt utslitt hehe. Så nå skal jeg ha en uke for meg selv tror jeg (sammen med Alex) uten noe særlig besøk.

Han er egentlig en kjempegrei gutt. Sover fra ca 23-ca 4.30 på morgnen, litt pupp og sove til ca 07. Sover igjen fra 9.30-ca 13.30. Etter det er han opp og ned i humør og har kun små dupper frem til 23. Men det som er, er at mannen jobber ettermiddager og kvelder, så faller mye på meg da med bæring, gråting osv, så sovner ganske så raskt om kvelden ja. Godt det har meldt litt fint vær slik at jeg kan få slappet av med litt gåturer.

Skriver mer senere til dere jentene mine, men nå gråter han her. adde som sagt skrevet personlig til dere alle, men det er stadig noe galt med lagringen her. Lykke til videre jenter. Stoooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Hei jentene mine:)))

Her har uken gått i ett så jeg har ikke fått skrevet noe før i dag, så dere får bare unnskylde hvis det er noe jeg glemmer å kommentere nå, men det er ikke så lett å huske alle innleggene siden sist:

 

Først og fremst kjære Jorunn; Grattis med vellykket UL og en liten gutt på vei!!!!! Ble så glad da eg leste det på mandag at tårene trillet, men fikk ikke skrevet noe kommentar pga Fride krevde litt pupp da....:) Men uansett godt å høre at alt er bra med den lille og nå håper jeg du senker skuldrene og nyter graviditeten og ikke stiller for store krav til deg selv. Klem til deg vennen:)

 

Min kjære Carina; tenk at du er i 2. trim allerede!!! Fantastisk! Godt å høre at du har tatt deg en SM nå og tenker på deg selv og den lille fremfor alt! Krysser fingrene for deg vettu!

 

Min kjære Monica; WOW; du er jo snart i 2. trim du også jo!!! Herregud så fort tiden har gått! Ikke noe kjekt å høre at negative tanker har fått styringen hos deg nå vennen.... Prøv å tenk at legen hadde vel kontaktet deg dersom de prøvene var farlige for deg og den lille... Alt er nok fint skal du se:) Det med hertelyden er nok bare slt for tidlig kjære deg, så ikke bli hysterisk nå:) Om en mnd tid vil du nok høre den lille vil jeg tro:) Håper du får en positiv opplevelse på UL til tirsdag da! KLemme på:)

 

Min kjære Irene; du nærmer deg jommen meg 3. trim med stormskritt du! Nå er du vel godt i gangmed innkjøpene vil jeg tro:) DU spurte om bilstol også og da kan jeg vel nok en gang anbefale hva jeg selv har; maxi-cosi med isofixbase:) Alternativt er acta Graco sin stoler også veldig gode og jeg tror de også kommer med base.

Acta Graco sine kan du bruke litt lengre da de er litt større, men så er jo barna ganske tunge når du kommer så langt at du orker sikkert ikke å klikke stolen ut og inn av bilen for å bære barnet i stolen lengre, men det må du nesten se selv.

 

Kære Anki: GRATTIS med nok en graviditet! MÅTTE DET GÅ VEIEN DENNE GANGEN:)))) Krysser alt jeg har for deg i alle fall:))))

 

Kjære gode Cathrine: Så kjedelig at dåpen og påfølgende dager bare har vært et slit for deg... Regnet med du var pumpa siden jeg ikke har hørt noe fra deg..... Vi kan jo treffes igjen når du har kommet deg til hektene:) Men husk; hvis du bare har lyst å trille en dag, så kan vi jo det; trenger ikke å spise lunsj og alt det der hver gang vettu:)

 

Her i gården har dagene flydd avsted.... lørdag var vi i middagsselskap hos noen venner og storebror sov hos farmor og farfar så vi kunne hvile litt på søndag morgen:) Deilig!

Mandag var jeg på lang trilletur og tirsdag var jeg helt pumpa etter en natt med mye nattevåk pga storebror som fortsatt sliter med nattesøvnen.....

Så tirsdag kveld hadde jeg og sambo en krangel som ikke var noe gøy;( Han hadde sovet hele natten da, så det var jeg som tok meg av begge barna og så kommer han hjem fra jobb og bare sukker og offer og oier seg skikkelig demonstrativt heeeele ettermiddagen og kvelden og når jeg spør hva det er så svarer han "ingenting" og så sier han kl 21.30 at etter ferien (han har 3 uker ferie fra helga nå:) MÅ^han legge seg kl 21.30 for å være menneske på jobb og så sier jeg at da kan du vel gå å legge deg nå da istedet for å sitter her å oie deg hele tiden! Så smeller det for han og han sleger Fride i armene mine og hyler at han skulle begynne med det ETTER ferien og jeg begynner spontant å grine og hikster at nå er jeg utrolig sliten og lei av at han alltid er så trøtt og sliten og hele tiden må deminstrere hvor fælt han har det! JEG er også sliten, men føler ikke at det er rom for å være det til tross for 9 mnd med bekenløsning, lite søvn, fødsel og barseltid..... nei det er liksom noe jeg bare må takle det føler jeg.... Fikk jo ikke sagt halvparten av dette til sambo da for han strøk avgårde rett i seng, fly forbanna.....

Neste dag hadde jeg tenkt å ta en skikelig prat med han, men da var han plutselig blid som en sol og skulle ha hjemmekontor, så jeg gadd ikke å lage dårlig stemning.... Men sker det igjen, skal jeg definitivt fortelle han hvorden jeg opplever det å ha en sånn i hus!

 

Ellers har nå Fride faktisk sovet hele natten gjennom fra kl 23-07 2 netter på rad:) Fantastisk å sove hele natta!!!!!

Men jeg venter jo fortsatt på svar fra sykehuset ang å være morsmelkgiver, så hvis jeg ikke får et OK snart, står jeg i fare for å ikke kunne gi likevel hvis jeg plutselig ikke nattammer lengre.... Mister jo fort mye melkeproduksjon hvis jeg ikke nattammer.....

 

Onsdag hadde jeg besøk av en venninne med sin illel gutt som er 2 uker eldre enn Fride:) Var så koselig atte! Ute var det skikkelig høststorm og flom og vi satt inne og koste oss med boller og kakao:)

 

I går hadde jeg meg en laaaaang trilletur i det deilige høstværet og på kvelden tok jeg med Fride og traff 2 veninner på Egon hvor vi spiste og skravla i timesvis:) Den ene venninna mi er 19 uker på vei og var på UL i går så det var så koselig å se på bilder og skravle om alt det spenennde hun har i vente:) Og hun andre venninna mi som har en jente og en gutt, er ferdig med barn og tilbød meg å arve masse klær etter jenta hennes:) helt topp altså! Og hun som er gravid, venter en gutt, så hun får arve masse etter meg og hun som er ferdig med barn:) Deilig med en tur ut!

 

I dag skal jeg shine litt hus og så en tur til fysio og i morgen får jeg besøk av min beste venninne somogså er gravid. Hun er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...