Gå til innhold

Tirilgirl,snuppis, J-76,carina og resten av companiet!!!!!!!


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

Gratulere såå mase irene,håper mor å barn har det bare fint å masse lykke til videre framover:):)

klemmer til deg å alle andre søte jenter her inne:)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Gratulerer så kjempe masse Irene!!!! Tenk, du har blitt mamma!!!!

Håper du og barnet har det bra og kjempe masse lykke til fremover.

 

Mange mange klemmer fra meg :D

Lenke til kommentar

Tusen tusen hjertelig takk mine beste venner:)

 

Vi ble overflyttet til Drammen i går og alt er like bra og fint:) Deilig og komme hjem, jobbet med mange av de som jobber på Nyfødt Intensiv, og alt er bare positivt.

 

Den lille mannen er stabil, ligger ute på brystet hver dag. I dag en hel halv time uten cpap og han var så våken:) Lå og kikket seg rundt og sugde lill på puppen:) Ikke den aller største mengden med melk, men skal gjøre et forsøk med pumping hver 3. time.....

 

Jeg er fortsatt innlagt på barsel, har perm i kveld og skal sove hjemme for første gang på over 14 dager.......jeg er i god form og lille Sprell har det topp i kuvøsen sin......så da er det deilig og være hjemme på natten så lenge jeg kan det:)

 

Kommer inn og oppdaterer mer senere i uken.....

 

Varm klem fra Ole Kristian og Irene.......pluss pappa Svein og pusekatt Pernille.............

Lenke til kommentar

ÅÅ nå fikk jeg virkeli tårer i øynene:)

gratulere NOK en gang,såå gla for at alt står bra til med dere:)

hvor stor var lille ole kristian når han kom til verden? hvor langt var du egentlig på vei,klarer ikke å huske helt dessverre.

Masse masse lykke til med amming å alle gode tanker til den lille i kuvøsen for at han snart blir stor å sterk å kan reise hjem til mamma og pappan å pusikatta si <3

varme klemmer:)

Lenke til kommentar

Ja tårer i øynene fikk jeg også :) Svarte deg inne på den andre tråden, men svarer her inne også. Gratulerer så kjempe masse med den lille prinsen deres Irene:) Og Ole Kristian var jo et vakkert navn :) Har tenkt på deg hver dag de iste to ukene og jeg håper du har det bra. Om noen uker er lille sprelll blitt stor og sterk :)

Sender deg mange mange klemmer :)

 

Og hvordan står det til med dere andre vakre damer da????

 

Meg og lille snuppis, er formen din blitt noe bedre????

 

Og katta vår, kjempe artig at dere er prøvere igjen :) Er dere aktivt prøvere eller tar dere det som det kommer?

 

Her er jeg 17 fullgåtte uker idag. Syntes plutselig at ukene går fryktelig fort:) Skal ikke klage over det. Igår hadde jeg kjempe masse liv der nede... smelt :) Kjennes enda veldig svakt ut, men må jo være liv jeg kjenner. Kjennes ut som små kriblinger og bevegelser. Skal til orinær ultralyd den 26 november, gru gleder meg til det.

Formen er på topp, men jeg har enda vondt i rumpa :/ men er i allefall ikke blitt noe verre. Jobber enda fullt og syntes det er deilig å være på jobb. Ukene går jo så masse fortere da.

 

Dere får ha en super dag jenter :)

 

Mange klemmer fra nord :)

Lenke til kommentar

Kjære, kjære Irene-vennen vår :)))

Tårene spruter her også ;)

Sååååå utrolig hyggelig å høre fra deg!! Har tenkt masse, masse på deg og har hatt en sterk følelse i 1,5 uke nå at Ole Kristian kom til verden litt fortere enn beregnet ja!!

Når jeg fikk tekstmeldingen tidligere denne uken ble jeg så glad for å høre at alt er bra med mor og barn!!! Det lettet hjertet betraktelig!!

 

Nå må du kose deg med lille gullet ditt, ta en dag av gangen, pass godt på deg selv og den lille!!! Vi møtes en vakker dag til sommeren kanskje(?!) gjerne med de små nurkene våres :)

 

Ønsker deg lykke, lykke til videre, kos deg i barseltiden og ta godt vare på deg og dine!!!

 

Stoooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Annonse

Hei igjen jenter :)

 

Kommer med en liten oppdatering fra meg :)

Var på UL/ny kontroll i dag. Det var utrolig deilig å se at alt var i orden med lille baby - h*n var 10 cm lang fra hode til rumpe og det var ett fantastisk syn å se den lille sprelle og sparke :)

Gyn gikk ikke grundig til verks, selv UL`en var over på bare noen sekunder, men han målte fra hode til rumpe og hodet og størrelsen tilsa 15+2 det jeg er i dag, så terminen 05.05 opprettholdes fremdeles etter de 2 siste UL, så da blir nok ikke terminen flyttet noe særlig frem eller tilbake på ordinær UL - det er egentlig ganske deilig :)

 

Eneste jeg ble veldig skuffet over var at gyn frarådet meg å ta keisersnitt selv om det foreligger medisinske grunner for det! Både fastlegen min og legen min på medisinsk poliklinikk på sykehuset mener ks er det beste (har snakket med dem på forhånd), men ble faktisk frarådet dette av gyn og ble veldig lei meg for det da jeg har vært innstilt på dette i lang tid :(

 

Det er fortsatt tidlig, jeg er bare 15+2 og har 25 uker igjen til termin, og mye kan jo skje som han sa. Han sa bl.a at morkaken lå svært langt nede, noe som kan forklare blødningene jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet, dersom den ikke flytter på seg blir det ks, men den vil jo mest sannsynlig flytte på seg etterhvert som livmoren vokser!

 

Skal til jordmor på onsdag og kollegaene mine sa at jeg burde ta det opp med henne og få støtte, men tror innerst inne egentlig ikke det. Jordmoren jeg skal til tror jeg er veldig lei jobben sin, tror ikke hun liker gravide, eller så liker hun ikke meg og en del andre, jeg vet ikke, men hun er gammel og en "tøff og litt hard og streng" jordmor!! Uff, at det skal være så vanskelig da... Ble glad for at alt var bra med lille nurket, men lei meg for dette med ks!

 

Får bare prøve å være positiv, tenke at alt er bra med baby, fokusere på det istedet - babyen skal jo ut, så får man heller ta problemstillingen etterhvert! Man har jo ingen garantier overhodet i svangerskapet, så får ta en ting av gangen... Det aller, aller viktigste er jo at babyen hadde det bra og det er jeg veldig, veldig glad for!!!

 

Ellers hadde jeg spor av protein i urinen, men BT var fint 110/80. Ble ikke satt opp på ny kontroll, han ville vente til etter ordinær UL som finner sted 1 desember, det er jo bare 3 uker til, så får vi ta det derfra!!

 

Ellers har bekkenløsningen satt inn for fullt, skikkelige smerter i rumpa, bekken og bein, gjør vondt når man sitter og ligger og står og går, så der tar jeg bare en dag av gangen.... og den ekstreme kvalmen kjenner jeg faktisk begynner å gå over - det virker som det går lengre perioder mellom hver skikkelige kvalmebyge med brekninger eller oppkast, og da får jeg i meg både mat og drikke og beholder det ;)

Virker også som om vekta har stoppet opp, jeg går ihvertfall ikke lenger ned og det er jo godt ;)

 

Ellers er planen at jeg skal feire bursdagen min til søndag sammen med foreldrene mine, har ikke bursdag før den 26.nov, men enten så kunne ikke mamma og pappa komme eller så kunne ikke broren min og hans kjæreste komme, så derfor blir det en liten sammenkomst med litt kaffe og kaker på søndag. Det blir koselig, det er lenge siden jeg har fått besøk fra "Oslo-folket" nå, så gleder meg til litt sosial selskap ;)

 

I går ringte barnehagen og ba meg komme og hente lillesnuppis da hun ikke var i form, men det så heldigvis ut til å være kortvarig, for hun var i full vigør i går kveld, ingen feber, ikke magevondt etc og vi sendte henne derfor i barnehagen i dag. Ser ut til at det ikke ble noe mer sykdom og det er godt. Ble også anbefalt av gyn å ta influensavaksinen i dag, så nå er det gjort, selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å ta den, men nå er det gjort og jeg er glad for det ;)

 

Ha en strålende fin dag og riktig god helg jenter :)

 

Stoooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Hei alle jenter:)

idag hadde jeg JM time nr 2,fikk igjen høre en kjempefin hjertelyd å jordmor sa at livmora var helt oppe ved navelen nesten:)

Så alt står bare supert til her,nå skal jeg bare kose meg masse resten av dagen å nyte den lille i magen:)

Er nå 15+3 å trur jeg har kjent spark el bobler de 2 siste kveldene på venstre side av magen,da vi var på ul forrige så så de at jeg har foranliggende morkake sånn at d kunne gå lang tid før jeg kjente noe,men JM sa idag at det var veldig individuelt å mange kjente like mye uansett,kom helt ann på hvor babyen lå å slike ting=)

så da får vi se seinere om de små lemusene jeg har hatt virkeli er lille nurket mitt:)

ha en strålende helg jenter,håper det står kjempefint til med alle:)

Å MONICA nå fikk jeg ikke med meg når dagen din var,men gratulere så masse å kos dere med feiring i helga:)

store klemmer=)

Lenke til kommentar

Hei jenter. Her kommer en liten oppdatering fra meg. Ikke så mye nytt. Jeg har fortsatt bekkenplager og har fått plass på bassengtrening med fysio og det er virkelig å anbefale! Koselig å møte andre gravide, samt at det var veldig behagelig. Bekkenet er veldig variabelt og det er slitsomt, noen dager er det helt fint, men så snur det brått med mye smerter. Jeg får mye kommentarer på at jeg er liten og det er jeg nok, har gått lite opp denne gangen til tross for MYE sjokolade....

 

Jeg er nå 24+2 og lillegutt er veldig aktiv, sparker mye om morgenen, midt på dagen og kvelden. Både mannen min og jenta mi har kjent sparkene nå. Hanna er mye mer positiv til babyen og mer opptatt av den enn tidligere. Hun vil kose magen og har sagt at hun gleder seg. Jeg forsøker å forberede henne som best jeg kan, og vil gjøre alt jeg kan for å gjøre overgangen så smidig som mulig.

 

Jeg jobber 60%, er ikke like robust til å takle alt det emosjonelle med jobben nå, så sliter litt med det. Tiden flyr jo da, så det nærmer seg permisjon med stormskritt, veldig rart, tenk at vi endelig skal få vår etterlengtede nr 2 :-)

 

God helg, tenker på dere! Stor klem Jorun

Lenke til kommentar

Hei jentene mine :)

Er noen dager siden jeg har vært her inne, men jeg følger med dere alle sammen :)

Blir bare et kort innlegg idag, er på jobb, men har forsåvidt lite å gjøre. Har masse studenter her idag så de gjør jo all jobben.

Idag er jeg 18+0 og våknet i morges opp med en stor klump i magen. Var skikkelig nervøs og følte meg som et vrak. Sikkert fordi det var på denne tiden den lille døde i magen min sist. Var skikkelig nervøs og vurderte å melde avbud på jobb. Men jeg valgte å dra. Ei stund etter at jeg var kommet på jobb dunket det skikkelig til i magen min. Jeg skvatt skikkelig, Men sjønte at det var den lille i magen jeg kjente. Ble endellig beroliget over at det fortsatt var liv der nede. Etter dette har jeg kjent masse liv i magen. Har dunket og sparket kjempe masse der nede. Er så herlig å endelig kunne kjenne masse liv. Blir nestn helt rørt ved tanken på at det er noen der nede.

Neste uke er det endelig ultralyd igjen og jeg kjenner at jeg begynner å glede meg til det. Skal bli så herlig å se den igjen.

 

Men der kaller arbeidet :) Så vi får snakkes senere.

 

Mange klemmer fra meg :)

 

Håper alt står bra til med dere :)

Lenke til kommentar

Hei jentene mine!

Nå hadde jeg akkurat skrevet et langt innlegg her og så logger hele nettet seg AV!!!! #¤%#Y%&"¤%

 

men men; jeg har stua full av fok her så det blir ikke så langt innlegg, men ville bare inn og gi et lite livstegn:) Jeg har lenge slitt med å poste innlegg her, så derfor har dere ikke hørt noe fra meg, men jeg har lest hver eneste dag her inne:)

 

Først min kjære Irene; Gratulerer så myyyyye med lille sterke Ole Kristian! Tenk at han plutselig er her....:) Håper det fortsatt går rette veien med dere begge og gleder meg til ny oppdatering fra deg! ps; jeg la deg til som venn på FB, Håper det er ok....

 

SÅ kjære Ann Kristin; jeg ser du er så redd så redd og jeg mp bare si at jeg skjønner deg godt, men håper at redselen er grunnløs og at du får se en frisk liten krabat på UL på mandag! Klemmepå!

 

Monica,Carina og Jorunn; ta vare på dere selv nå og ro ned med tanke på formen deres! Det høres ut som dere alle sliter litt med formen og jeg kan bare trøste dere med at det er alt verdt det til slutt, men prøv å be om hjelp, plei dere selv så godt dere kan og ikke press dere for hardt på jobb; det er ingen som takker for ekstra innsats likevel, for det husker de dessverre ikke, men kroppen deres kan betale vel dyrt for å være flink pike...... Hilsen flink pike selv..... jeg går jo fortsatt til behandling hos fysio og kiro pga bekkenet.....

 

Så min kjære cathrine; gleder meg til å se deg på onsdag! Ser ut til at kulda setter en stopper for trilleturer fremover, men desto større grunn til å sitte inne og fyre i peisen og drikke kakao og spise kaker, he he:)

 

Så om oss selv; i morgen er Frides dåpsdag!! SÅ derfor har jeg nå mamma, pappa og bror på overnatting i helga:) Koselig det!

Så i morgen er det dåp og deretter selskap hjemme hos oss. Blir et lite men koselig selskap med middag og det hele:)

Her flyr dagene og Fride blir 3 mnd på onsdag! husjameg....

Hun er så snill og god og jeg er fortsatt ikke 100% sikker på at vi er ferdig med småbarn... he he, Men på onsdag skal jeg på etterkontrolle tter fødselen og i alle fall sjekke om jeg kan ha spiral.... litt usikker siden ejg har delt livmor og mangler eggleder og eggstokk på en side. Vi får se:)

Nei, jeg får rote meg i seng her og lade opp til morgendagen.....

Vi snakkes jenter! Stor klem

Lenke til kommentar

Annonse

Kjære alle jentene mine :)

 

Selv om jeg ikke er så aktiv for tiden, så er jeg inne og leser hver dag (via mobilen), så jeg følger med dere altså ;)

 

Carina: Uff, og uff, jeg skjønner godt at du var veldig engstelig her for noen dager siden, og det er såååå godt å høre at du nå har fått bekreftelser i form av spark og bevegelser og ikke minst at du nå er over 18 uker, og over den terskelen som det viste seg gikk galt første gang... Denne gangen går det bra ser du, i slutten av april skal du endelig bli mamma :))) Er såååå spent på din ord.UL som du forøvrig har på bursdagen min - så gleder meg masse til oppdatering ;)))

 

Jorun: Hva var det jeg leste på 2 tri?? Begynte du å blø????? Hva sa de på gyn/sykehuset?? Ble du 100% sykmeldt for å ta det helt med ro, eller hva sa de?? Ble litt sjokkert når jeg leste det og tenkte at nå måtte jeg bare inn og skrive litt... Godt å høre at det går bra, men hvordan går det med deg?? Du fikk vel litt av en sjokkopplevelse vil jeg tro... Venter spent på oppdatering fra deg!!

 

Irene: Jeg er så glad for at alt går bra med deg og Ole Kristian, setter pris på sms`ene :) Du skal vite at jeg tenker veldig mye på deg og jeg sender deg mange varme positive tanker!!!

 

Marit: Tenk at Fride har blitt 3 mnd allerede, oj, oj, oj som tiden går, dåp og greier!!! Håper dere har hatt en flott feiring i dag!!!

 

Cathrine: Synes det er så gøy at du er tilbake som prøver allerede, følger jo med på deg og krysser fingrene for at det ikke tar så lang tid. Mannen min har ymtet frempå ett par ganger nå at han ønsker flere, senest i dag sa han at vi har jo plass til fire barn i huset, FIRE??!! sa jeg... Så små-lo og humret han litt, mens jeg nærmest fikk sjokk og tenkte at jeg tror ikke jeg orker å gå gravid enda 2 ganger til, har jo bare såvidt blitt kvitt den verste kvalmen (men den er ikke på langt nær borte) og fått en bekkenløsning av en annen verden og jeg er BARE 16+5 i dag!!! SHIT!!! Uansett, er det jo bare moro det da, hehe ;)

Har jo blitt spådd 4 barn av den kjente kineseren Hai Lee Yang en gang i 1997, så blir jo litt spennende det da ;)))

 

Oppdatering fra meg da, 16+5 i dag og ordinær UL om 10 dager (1 des), oj, oj, oj som jeg gru-gleder meg!!! Håper bare alt er i orden med lille spire, de siste dagene har jeg fått mer guttefølelse igjen, mens jeg for det meste vakler mellom gutt-jente-jente-gutt, så er veldig spent og det er lille snuppis også ;) Ofte går hun bort til magen min og spør om hun kan spørre babyen om noe, så sier hun: "Er du en gutt eller jente?", men vi får jo ikke noe svar, så vi må bare vente tolmodig sier jeg ;)

 

Ellers er den intense kvalmen med oppkast og brekninger borte, men kvalmen er ikke helt borte, den dukker opp når jeg er veldig trøtt, men hovedsaken er at jeg føler meg bedre og det er veldig, veldig godt!! Føler at energien og overskuddet vender litt etter litt tilbake, og det er så deilig å føle seg litt som den "gamle jenta" jeg var før ;)

 

Jeg var sist på UL for halvannen uke siden og da sa gyn at morkaken min lå veldig langt ned og det kunne forklare blødningene jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet, det skulle nå følges opp sa han.

Ellers hadde jeg jordmortime nr 2 forrige onsdag og det var den fineste kontrollen jeg har hatt hittil i dette svangerskapet. Jeg fikk høre hjertelyden, som lå på 135, og vi snakket om både keisersnitt, og timen jeg hadde hos gyn sist, om bekkenløsningen og om hyperemesisen, vekten, kostholdet osv, osv. Hadde litt protein i urinen, men blodtrykket var fint 110/80, men dette må jo også følges opp i svangerskapet. Vi snakket en del om jobben min, for det var nemlig satt av tid til en "trekant-samtale" med jordmor, sjefen min og meg (tror det er noe internt på sykehuset). Dette er i forbindelse med at jeg har vært sykmeldt i 11 uker nå og er en del av oppfølgingssamtale med arb.giver. Uansett så dårlig som jeg har vært de siste ukene har det jo ikke vært aktuelt å jobbe, jeg har jo ikke greid å fungere hjemme en gang, men regler er regler og det må man bare forholde seg til. Uansett gikk den samtalen veldig fint den også, og er fortsatt sykmeldt tom 05 des og har avtale med sjefen fredag 3 des kl 1030, da skal vi se/evt skrive avtale om "aktiv sykmelding". Blir spennende, håper bare formen stiger og stiger nå, så ser jeg faktisk frem til samtalen og å begynne å jobbe litt igjen ;)

 

Det var alt fra meg denne gangen, ønsker dere alle sammen en fortreffelig flott uke ;)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar

Glemte forresten å si til deg Marit - utrolig koselig å få deg som venn på FB, for noen flotte bilder av nydelige Fride og ikke minst mamma`n, hehe ;) Det er utrolig koselig å få "se" hvem man har snakket/skrevet med over så lang tid her inne som det vi har gjort :)

 

Er ikke så veldig aktiv på FB, men skriver litt nå og da, er imidlertid leeeeeenge siden sist, har ikke villet avsløre at vi venter nr 2, tenkte å vente til vi har vært på den ordinære UL som bare er om 10 dager, jippiiiii :))) Er bare de aller nærmeste som vet noe, så blir jo litt moro å fortelle/slippe nyheten da, hehe :)

 

Stooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Glemte selvsagt å kommentere kjære, kjære anki-vennen!!!! Hvordan går det med deg?? Fikk med meg at du hadde helt angst her for om dette går bra eller dårlig... Vet du, jeg har slitt med de følelsene selv også i mange, mange uker, men denne gangen skal det gå bra!!! Jeg har en veldig god følelse på deg, du er 11 uker på vei og over den aller, aller verste kneika, hjertet slår og risikoen under 5 % for å miste!! Man måååå bare prøve å være positiv, men jeg VET at det ikke er enkelt!!!

Tenker ihvertfall veldig mye på deg og gi oss ett lite pip om hvordan det går, hold oss oppdatert!! Jeg er sikker på at denne gangen går det BRA!!!

 

Stoooor varm klem fra Monica

Lenke til kommentar

Sånn kjapt innom idag. Må bare si at jeg er bedre form idag. Var veldig trøtt igår og har igjen fått vondt i pupper, så no er jeg mer rolig igjen... He he!!! Det går opp og ned med psyken ja... Er no vannvittig sur også for tiden da... Stakkars familien min... Men det går vel over når jeg blir litt mer rolig med tiden...

Ellers gleder jeg meg til ul i morgen, og krysser selvsagt fingre for den. Kommer innom i morgen for å skrive om den...

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Skal kommentere dere i morgen. No er jeg stuptrøtt (heldigvis :-))

Lenke til kommentar

Hei mine kjære kjære venner:)

 

Er en liten tur innom her før jeg stuper til sengs:) Dagene går med til og være sammen med den lille mannen vår. Siden han er så stabil og fin, sover vi hjemme om natten så lenge. Så jeg er på sykehuset fra kl. 0730 til rundt kl 2100:) På den tiden vasker vi han, skifter bleier, han ligger ute på brystet vårt rundt 6-7 timer hver dag:) Så må jeg få tid til litt pumping inni mellom:)

 

Så det er liksom hverdagen vår for tiden:) Svein har også pleiepenger så lenge Ole Kristian er intensiv trengende, han veier i dag 1492 gram og er blitt rundere i kantene:)

 

Vi digger han mer og mer for hver dag som går, han er masse våken og gir klart uttrykk for om det er ting han vil. Snur hodet selv når han ligger ute og gir fint tilbakemelding på at han merker vi er der:)

 

Varm klem fra oss:)

Lenke til kommentar

Hallo jenter. Først til deg kjære Irene: Så herlig å høre fra deg! Fantastisk at alt er vell og at Ole Kristian vokser til!!!!

 

Jeg er nå 25+5. Jeg har hatt noen tøffe daqer. Forrige torsdag oppdaget jeg blod i trusa rett før en timeavtale på jobb, det var grusomt. Jeg måtte holde masken og ta imot de som kom, og fikk heller ikke ringt legen. Jeg prøvde å tenke positivt i og med jeg kjenner lille gutt godt og han er veldig aktiv, men ble bekymret. Jeg ringte fastlegen fredag og hun ville se meg. Etter vanlig kontroll med hjertelyd etc ringte hun føde/gyn på sykehuset og hun ville sende meg ditt da hun fryktet for tdlig fødsel. Jeg var helt knust akkurat da, og det ble ikke bedre av å måtte vente i over 5 timer på å bli undersøkt. Det viste seg iværtfall at jeg har en uforklarlig blødning fra livmorhalsen. Alt er vell med lillegutt og kroppen min for øvrig, ingen tegn på at fødsel nærmer seg, men jeg må ta det med ro. Så nå er jeg 100% sykemeldt denne uka. Nå håper jeg ro og hvile hjelper meg, og at det ble med denne skrekken.....

 

Så til dere andre:

Anki: lykke lykke til på UL i dag!

Carina: pass på deg og bekkenet ditt, gleder meg til å høre fra ordinær UL, er det denne uka?

Marit: Så koselig å høre fra deg og at alt er vell! Klem

Chatrine: Hvordan går det med babyplaner? :-)

Monica: Vet lille snuppis om nyheten?

Ceccy: håper al er vell med deg, takk for trøstende ord!

 

Stor klem fra Jorun

 

Lenke til kommentar

Hei mine herlige damer!

 

Ikke mye tid til å skrive lengre hehe, men følger godt med!

Anki: tenker masse på deg. Er sikker på du får en vellykket ul idag. Krysser alt jeg har her!

 

Kjære Irene. Så godt å høre at alt står bra til med Ole Kristian. Flott navn. Eldste sønnen min heter og Christian. Kos dere masse med den lille, sterke og flotte gutten. Håper han blir fort stor slik at dere kan komme hjem fortest mulig.

 

Monica: Godt å se det går fremover med deg. Skal si du er kommet langt nå asså. Tiden flyr så fort. Og samme med deg Jorun! Ble bekymret da du begynte å blø, men er veldig glad du kjente godt med liv.

Mine babyplaner er der, men er ikke så aktiv foreløpig. Han lillegutt er såpass aktiv og med flere dager sengeliggende pga halsbetennelse så jeg hvor tungt det var hehe. Men kommer ikke til å begynne på noen piller, vi tar det som det kommer. Er litt forsiktige foreløpig slik at tassen nærmer seg gå-stadiet slik at jeg slipper å bære så mye pga jeg bruker å bli extremt ille i bekkenet. Regner med at han kommer til å gå tidlig da han helst bare skal stå.

 

Carina. Huff ikke godt med det bekkenet ditt. Vet så godt hvor vondt det er. Begynner å nærme seg nå!! Bekkenet bruker å bli bedre når det nærmer seg slutten, eller når hodet er godt nedi bekkenet.

 

Marit vennen min. Håper dere hadde en fin dåp i går. Er godt å få det overstått også selv om det er koselig. Gleder meg til å besøke deg på onsdag. Så de hadde meldt ca 2-3 minus, så vi får kle oss godt hehe. Tar med godt med ullklær i allefall!!

 

Nei får gjøre meg ferdig med husarbeidet før tassen våkner. Ha en flott dag alle sammen. Stooor klem fra Cathrine

Lenke til kommentar

Hei jenter :)

 

Har ikke vært her å skrevet på noen dager, men jeg følger med. Leser meg opp etterhvert som det kommer nye innlegg. Har vært uten internett nå i 2 mnd!! ! Husverten er treg, men idag tidlig kom kabeltv montørene på døra så da regner jeg med at internettet er tilbake iløpet av dagen. Endelig sir jeg bare. jeg rømte huset og dro en tur til mamma istedet.

 

Idag er jeg 19+0 :) 2 dager igjen til den ordinære ultralyden. Kjenner jeg gleder meg :) Skal bli godt å se den lille igjen. Jeg kjenner masse liv nå. Hver dag. Masse små dult og jeg elsker å bare ligge å kjenne på magen. Skulle få mannen til å kjenne igår, men selv om det sparket kjente han ikke noe :/ Er vel enda ei stund til.

Ellers har jeg hatt meg noen dager hjemme. Hadde arbeidshelg og natt til søndag våknet jeg med magesmerter. Ikke fikk seg sove og nervøs ble jeg. Klarte ikke ligge. Slik var det 2 netter og jeg var sliten på dagtid, men kjente ikke noe på dagen til smertene. Så regner med det var ligament smerter. Har hørt at de kan være veldig onde til tider.

 

Hvordan går det med dere da???

 

Anki, gratulerer med vel overstått ultralyd :) Sjønner godt at du har vært en del bekymret. Det har vi vel alle vært her inne.

 

Irene :) Så bra at det alt går bra med lille Ole kristian :o) Herlig å lese at han legger på seg og blir stor og sterk.Du koser deg nok kjempe masse med den lille :)

 

Monika :) Mente å lese at formen har blitt et hakk bedre, ingenting er vel bedre enn det. Skal du feire dagen til helga???

 

Katta vår :o) Artig om du hadde blitt fort gravid, men sjønner at dere tar det litt piano. Regner med at du koser deg kjempe masse med den lille du også. Har veldig lyst å kjøre på noen mnd etter fødsel jeg også. Har lyst på 2 tette. Kan jo hende jeg ombestemmer meg etterhvert.

 

Marit, kjempe koselig å høre fra deg. Hadde jo vært aritg om duogså heiv deg i prøvinga igjen ;)

 

Cecilie, formen din er fortsatt bare velstand og magen vokser regner jeg med???

 

Nå får jeg være litt sosial med mamma så får dere ha en fortreffelig dag videre :)

 

Mange gode klemmer fra meg :)

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter :)

En kjapp oppdatering fra meg før jeg suser avgårde til senja.

Var på ultralyd idag og fikk sett ei flott lita prinsesse. Var veldig aktiv og turnet veldig i magen min. Ingen avvik å se. Fikk med oss en masse flotte bilder, fikk også 3D ul. Er jo helt utrolig hvor mye hun har vokst de siste ukene. Nå er jeg veldig letta og skal bare kose meg fremover. Har ei uke ferie nå og den skal nytes :)

 

Monika :) Gratulerer så kjempe masse med dagen :) Håper du får ei flott feiring :) Mange gode klemmer sendes over til deg.

 

Håper dere får ei flott helg jenter. Jeg kommer tilbake etter helga :)

Lenke til kommentar

Meg og lille snuppis: gratulere so masse med dagen! Hipp hurra! Håpe du får en superduper bursdag og at du greier proppe i deg masse godsaker no når kvalmen er på retur. Du har vel litt vekt å ta igjen også:-) klem til deg vennen!

 

Carina: så kjekt med jente. Og grattis med overstått vellykka ul. Ingenting er bedre enn det. No kan du kose deg max resten av svangerskapet.

 

Jeg har fått innkalling til utvida ul, og blodprøvetaking ved fosterdiagnostisk senter på ST.Olavs i Trondheim. Det var der de fant ut sist at min lille pike hadde trisomi18, så kan godt si at jeg er fryktelig spent no ja om dette er dommedag atter en gang. Velger å tro at jeg skal få bare positive svar og at det denne gang er gullegget som er befruktet. Men blir nok lange dager frem til alle prøver er analysert og jeg får vite ting sikkert.

 

Ha en fin kveld jenter:-)

Lenke til kommentar

Gratulerer med overstått bursdag MOnica:) Håper dagen ble fin!

 

CArina; grattis med vellykket UL! Tenk ei lita prinsesse da:) Gled deg til rosabomba går av; for det gjør den helt sikkert! Her trodde vi jo det var gutt på gang så når det plutselig poppa ut ei prinsesse gikk det ikke lang tid før ALT var rosa:) artig!

 

Ann Kristin; gratulerer med vellykket UL! Tenk at du fikk se en sprell levende herlig liten baby inni der!! Nå sender jeg bare positive tanker og varme klemmer og så krysser vi alt vi har for at fosterdiagnostikken går supert! Når skal du inn og ta prøver på st.olavs?

 

Irene; håper alt fortsatt er bra med dere og Ole Kristian! Tenker på dere:)

 

Cathrine; tusen takk for en koselig dag sammen på onsdag! Alex er jo bare sååååå herlig da:) Nå fyker dagene fort mot jul og det spørs vel om vi rekker flere treff..... vi får se:) Synes planen din på evt ny bay høres fornuftig ut. Kan være greit å vite at man er i stand til å ta seg av både seg selv og alex dersom du blir gravid igjen:)

 

Her går livet sin vante gang og jeg kooooser meg hjemme med Fride og storebror og nå går dagene med til å nyte førjulstiden! I går kveld lagde jeg brune pinner så nå er første slaget i boks:) Laget kakemanndeig også så nå skal jeg og storebror straks i gang her:) I kveld skal jeg sette sammen pepperkakehus som jeg og storebros skal åynte i morgen. Kjøpte ferdighus da, så jeg kan ikke være like huslig på alt:) he he. Og dagen i dag går vel med til å henge opp julestjerner, få ut litt røde lys og annet stæsj:) koooselig ja!

 

Ellers var jeg på etterkontroll på onsdag kveld og det gikk bra. Jeg har egentlig siden exuen i april 2009 hatt en del smerter der hvor han fjernet eggstokk og eggleder og når jeg var nygravid med Fride mente han det kanskje var en muskelknute der, men nå kunne han ikke se noe:) Så jeg fikk grønt lys på å sette inn spiral, så da skal jeg tilbake og sette den inn 5. januar. Jeg er ikke klar for ny graviditet nå og vet ikke om jeg noen gang vil ha flere barn så da er spiral det rette for oss nå. Merker jeg blir bare mer og mer fornøyd med 2 herlige barn! Men man vet jo aldri...... Gyn mente at jeg bare måtte sette igang igjen for jeg hadde visst en skikkelig fødekropp:) Han satt med epikrisen min fra sykehuset og han var imponert over at jeg fødte uten smertestillende med den bratte kurven fødselsforløpet hadde:) Litt stolt av det selv også:)

Jeg fikk også høre at å sette inn spiral kan være ganske så vondt, så jeg burde ta noe paracet eller ibux før innsett. Det går vel greit får vi håpe:)

 

Ja ja, det var litt fra min kant jenter. ønsker dere alle en fin første adventshelg! Stooor klem

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter!!

 

Gratulerer så mye med dagen på etterskudd snuppis!!! Håper du var i form på bursdagen din.

 

Så moro med ei jente da Carina. Gratulerer!! Ja nå blir det rosa hos deg. Kjempekoselig.

 

Tusen takk for sist min kjære marit! Var utrolig koselig, men det er det jo alltid sammen med deg og lille prinsesse Fride som bare blir skjønnere og skjønnere for hver gang jeg ser henne.

Fikk penger av mormor til å kjøpe en sånn matte barna dine har. Alex storkoser seg der på ettermiddagene og snur seg rundt og rundt og åler seg frem. Artig å se.

Han sloknet i bilen etter 2 min på vei hjem, så han var rimelig trett ja.

 

Godt å se at det gikk greit for deg hos gyn. Håper ikke det gjør vondt for deg å få den på plass. Virker som om det er veldig individuelt hvor vondt det gjør (så en debatt for en stund siden på anonym om det) Ca halvparten synes d var litt vondt, mens resten skrev at det ikke var det.

Flink du og har vært til å bake da!! Håper huset ble fint (pepperkakehuset). Ja går fort til jul nå så sikkert ikke så lett å få til noe før etter jul. Da får vi spise rester hehehe.

 

Ellers går det fint her hjemme. Litt kjedelig å ikke komme seg ut å gå pga kulda. Alexander sover bare små halvtimer når det blir innesoving. Ser ut som den kuldeperioden bare fortsetter også. Han vokser og står i. Idag løp han bort til nissen som står på gulvet med gåstolen sin og røsket den i skjegget så nissefar smalt i gulvet, litt av et syn hehe. Etterpå måtte jeg renske fingrene for massevis av nisseskjegg hehe. Ja jeg har pyntet til jul allerede hehe, så det er nisser i alle kroker her.

 

Nei nå får jeg gå å stelle meg snart for merker trettheten sniker seg innpå meg nå. Fikk ikke skrevet til dere alle idag, men har gjort det for noen dgr siden lengre oppe i tråden. Ha en flott adventskveld jenter.

Stoor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...