Gå til innhold

Tirilgirl,snuppis, J-76,carina og resten av companiet!!!!!!!


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen jenter ;)

 

Må si at ukene nå plutselig flyr av sted, dagene går fort og det er deilig! Formen er opp og ned, men jeg koser meg de dagene jeg har det bra, pusler litt rundt i huset og gjør det jeg føler for.

 

Nå har jeg kommet så langt at jeg endelig tror på at dette går bra, 25+3 i dag, synes jeg blir mer og mer positiv og er veldig, veldig glad når jeg kjenner lille "knerten" bevege seg og romstere i magen :)

 

Har nå begynt å innrede barnerommet, babykurv og sprinkelseng er satt opp, kommoden tømt og jeg har vasket litt babyklær, fikk en hel haug med gutteklær av en gammel venninne jeg ikke har sett siden 2007!!! Det var utrolig koselig! Det var fine klær som hun ikke hadde hjerte til å kaste og det skjønner jeg når jeg fikk pakken og pakket opp verdens søteste og fineste klær. Små sko, sokker, jakker, vester, skjorter, luer, gensere, bukser, sparkebukser, bodyer etc. I tillegg har jeg kjøpt inn litt selv også, men nå er jammen meg kommoden med 3 store skuffer og 4 små skuffer fylt opp allerede :)

 

I går fikk jeg kjøpt meg noen "malebilder/rammer" som jeg tenkte å trekke om med stoff og lage bilder selv på barnerommet og det blir sååå fint :) Rommet er lyseblått (malt for ca 2 år siden), samt hvite møbler, tenkte å male kommoden og sprinkelsenga hvit også, men tenker jeg drøyer det til sommeren for da kan jeg stå ute og så får det luftet seg skikkelig. Sprinkelsenga er over 40 år (vært i familien), så kunne godt ha frisket den opp litt med maling. Kjenner jeg gleder meg til sommeren, trille lange, mange turer og pusle med litt småting hjemme, som malingstrøk her og der. Ellers har jeg sydd gardiner på barnerommet, samme stoff som jeg skal lage bilder av, og så har jeg kjøpt inn litt diverse tekstiler i diverse blåsjatteringer, og litt knæsje farger som rødt, grønt og oransje. Har tatt litt og litt om gangen, og koser meg når jeg går forbi rommet, synes det blir finere og finere for hver gang jeg driver på der inne :)

 

Fredag om 1 uke skal jeg til gyn igjen med utvidet UL og full pakke, er såååå spent på om det blir keisersnitt eller ikke, det kommer jo an på morkaken om den har flyttet litt på seg eller ikke. På en måte håper jeg at den har det, for jeg vil ikke ha flere komplikasjoner enn det jeg har utover bekkenløsning, anfall av blodtrykksfall og kolikksmerter fra utvidete nyrebekken. På en annen side, håper jeg nesten at morkaken ligger der den gjør for da får jeg innvilget ks, gynlegen anbefaler det ikke dersom jeg har mulighet til å føde vaginalt, men både nyrelegen min og fastlegen min er på min side og mener ks er det beste for meg og det er jo det jeg ønsker selv også... Så krysser fingrene for at jeg får ks, men at alt er bra og at jeg ikke får noe mer komplikasjoner enn det jeg har, så er så spent, så spent ;) Bare 9 dager igjen... hehe :)

 

Hvordan går det ellers med dere da jenter??

Det er så koselig å høre fra dere alle sammen, dere som har født og dere som er gravide, gleder meg hver gang til å lese oppdatering her inne og gleder meg med dere, hvordan dere har det i hverdagen enten det er svangerskapsplager eller amming/stelling osv. Åååååååhhhh - så glad jeg har blitt i dere, hehe :) Dagens glade hormonutbrudd, hehe :)

 

Ha en strålende fin dag jenter!!!

 

Stoooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter :)

 

Takk for gratulasjoner :) Var en veldig travel og slitsom helg så da klokka var bikka ni på søndagskveld ja da sov jeg :) Jeg og sambo og noen venner var ute å spiste på lørdagskvelden, og etter det var de å tok seg noen øl, mens jeg måtte nøye meg med å se på. Drfakk jo alkoholfritt da. Men ble tidlig kveld da vi måtte opp tidlig. Søndagen starta med at vi bakte to kaker og laget to forskjellige gryteretter. Hadde 12 stk til middag, men hadde jo god hjelp av de som var der. Sto for det meste foran kjøkkenbenken hele dagen før jeg kunne sette meg ned i hakv fem tida og da var jeg sliten :) Men fikk en del flotta gaver.

 

Men ble litt engstelig utpå søndagen da jeg hadde kjent lite liv egentlig hele helga. Hadde kjent en del småbevegelser, men ikke direkte spark. Men jeg hadde ikke hatt direkte tid til å kjenne så masse etter heller. Fant hjertelyden ved hjelp av et stetoskop så trøstet meg med at det fortsatt var liv der inne. Mandagen var det i allefall full aktivitet igjen :)

 

Høres ut som det ågr bare flott med dere alle jenter tross noen plager. Jeg er bare glad jeg er kommet så langt å prøve å skuffe plagene under en stol. Bekkenet er i allefall det samme. Kun vondt når jeg sitter og av og til når jeg går. Blødningene kommer å går, men de er jeg blitt så vant til nå, at jeg blir ikke så bekymra lenger.

 

Er nå 27+1 og syntes tiden flyr. Må vel straks få ting i hus,sambo har det jo overhodet ikke travelt. Men i morgen skal jeg og han til hans bror og gå gjennom det de har av utstyr, og må det kjøpes inn noe vil jeg ha det i hus de neste 13 dagene.

Vogna blir ikke bestilt før vi drar til finnsnes. DE er slutta å selge ammaljunga her i byen. Men trr vi nå blir å gå for ei edge duo vogn. Er jo lang leveringstid på den så må vel få den bestilt den snart.

Tror i allefall jeg har nok klær, men kommer jeg over noe fint klarer jeg ikke å motstå å kjøpe.

 

Se der ja :D Der kom sola også som jeg ikke har sett på 2 mnd :) Soldagen er i morgen og da skal jeg og ei venninne ha oss en liten solfest med kakao og solboller :)

 

Nå skal jeg på et lite barselbesøk og snuse på nyfødt baby, gleder meg :)

 

Ha en kjempe fin dag jenter :)

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Heisan kjære jentene!

Et lite livstegn fra meg. Har ikke vært her inne på ei stund. Tusen tusen takk for alle gode ord og omtanke. Setter stor pris på det.

 

Det har vært to uvirkelige uker. Sliter med å forstå at jeg ikke er gravid lenger. Så lurer jeg neste sekund på om jeg har vært gravid eller om det er innbilling... Vil bare fortsatt våkne av marerittet... Føler ikke jeg får noen oppfølging fra sykehus her. Har ringt Trondheim og skal dit neste uke til samtale med legen min der. Håper jeg får sortert noen tanker da. Har hatt noen dager da alt er svart. Men stort sett fungerer dagene. Har no to gutter fra før og en hund, så jeg må ut på tur. Det er egentlig godt. Ellers har jeg begynt å trene zumba. Det er kjekt. Glad musikk...:-)

 

Fredag begravde vi den lille gutten vår, som har fått navn Vetle (vetleguten). Det var ei kort og god markering. Kun oss 4 tilstede ilag med sykehuspresten. Jeg hentet Vetle på gravferdsbyrået selv og tok han hjem først, før vi kjørte til gravlunden. Der fikk guttene se den lille kista først, så tok vi noen bilder osv. Mannen min bar kisten fra bilen til gravplassen. Jeg bar han i 18 uker, han fikk bære siste metrene. Det var en tung, surrealistisk, god og fin stund. Vetle ligger på samme plass som søsteren sin Pia (lisjePia). Hun ble også tatt med i markeringen, siden vi ikke hadde noen minnestund for henne i fjor. Jeg fikk laget et hjerte som var halvt blått og halvt rosa (hortensia), Nydelig. Så no ligger de ilag med mange andre engler som ikke hadde livets rett. De ligger under en felles gravsten "døde i mors liv"

 

No starter jeg på en ny fremtid, uten tanken på at vi skal ha en baby i hus. Det er rart å vri om tankegangen. Har håpt i 3 år at babyen vår skal komme. Men det blir en ny start på alle måter. Jeg må også finne meg ny jobb ( og det er egentlig godt). En uke etter jeg fødte, slo firmaet jeg jobber i, seg konkurs... Så her må jeg vel si at alt kom på en gang... 2012 håper jeg starter på en litt bedre måte...

 

Ellers må jeg få si gratulerer med overstått til Carina og gratulerer med graviditet til Katta. Kommer innom igjen etter jeg har vært i Trondheim. Skal dit på tirsdag.

 

Klem klem til dere. JEg skal straks på Zumba...:-) ha en fin kveld og ei super uke:-)

Lenke til kommentar

Kjære Anki!

Må si at det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på deg. Er så ufattelig trist at du måtte gjennomgå dette. Det er godt å høre at du kommer deg litt ut av huset selv om det må være kjempetøft. Jeg gråter når jeg leser det du har skrevet. Du har virkelig fått gjennomgå må jeg si i tillegg til at du nå må på leting etter ny jobb. synes det er utrolig leit at du får så dårlig oppfølging, men det virker som du er flink til å ta tak selv.

Tusen takk for gratulasjonen, men ser ikke ut til at denne graviditeten blir noe av. Fikk neg.test idag. Kan virke som det er en kjemisk graviditet, eller at det er forskjell på testene. Er enda noen dager til ikm. Uansett så masse lykke til videre Anki. Tenker på deg. Stooor klem til deg.

 

Carina.: gratulerer med vel overstått.

 

Lykke til resten av gjengen.

 

Stooor klem fra Cathrine

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter :)

 

Kjære anki-vennen: Det er utrolig godt å høre fra deg, jeg tenker også veldig mye på deg akkurat som katta over her gjør, og tårene mine spretter ut så fort jeg leser innleggene dine!! Livet er jammen urettferdig!!! Det er trist at du mistet lille Vetle og jobben din samtidig, snakk om å få seg en "trøkk" midt på tryne :(

Etter at jeg mistet andre gang i MA, mistet jeg også jobben min i 2009. Jeg fikk beskjed 4 dager før jul at etter nyttår hadde jeg ikke noe jobb å gå til! Jeg hadde ett engasjement som jeg hadde jobbet i, i over 2,5 år, alt lå til rette for å fortsette engasjementet ut 2010, men neida... De fant vel en måte å skippe meg ut nettopp pga at vi prøvde å bli gravide. 2MA på kort tid etter hverandre, og jeg som krøket meg på jobb førstkommende mandag (hadde da aborten på lørdag), fy f.... så jæ..... jeg følte meg da!! Men, vet du hva... jeg var arb.ledig kun i 6 uker, så begynte jeg i ett vikariat på mitt lokalsykehus, bare 60% til å begynne med og skulle bare vare ut 3 mnd (10 febr - 10 mai.2010), men så spurte de om jeg kunne være der hele sommeren, jeg sa jeg og jeg ble forespeilet vikariat/engasjement ut året. Så kommer august, nærmere bestemt tirsdag 17/8, 4 dager til kontrakten går ut og så får jeg tilbud om fast ansettelse!!!! Torsdag 19/8, 2 dager senere er jammen testen positiv!!!! Og vi som hadde lagt hele greia på hylla akkurat da, helt utrolig!!

Uansett, så ville jeg bare si at det kan være positivt å bytte jobb når ting først ble som de ble, håper arb.mulighetene dine er gode der du bor og at du lett får deg en ny jobb og en ny positiv tilværelse!! Det blir som å starte på nytt med blanke ark, og jeg håper av hele mitt hjerte at resten av 2011 blir ett rikt, positivt og flott år for deg!! Det fortjener du ;) En kjempestoooooooor varm klem fra meg ;)

 

Kjære katta: Disse testene er jo så forskjellige i sensitivitet, det at du fikk en positiv test i går og negativ i dag, betyr ikke annet enn at du bør stole på den positive. Man kan få falsk negativ (dvs at du egentlig er gravid, men testen slår ikke ut på hcg-prøven fordi den måler fra ett høyere nivå enn en annen hcg-test), men man kan ikke få falsk positiv, er den positiv, så er den positiv!! Prøv igjen om ett par dager, og du... ett lite tips; CB tester synes jeg er de beste!!! Og dersom du bruker CB-digital er det kjempeviktig at du måler dagens første morgenurin, da konsentrasjonen her er høyest! Tester du på utvannet urin blir testene upålitelige!! Du, jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra jeg... Hvilken syklusdag er du på?? Jeg har alltid testet positivt med vanlig CB på syklusdag 24 jeg, altså 4-6 dager før IKM, så både håper og krysser fingrene for at du fortsatt er gravid!! Synes i såfall det ville være rart å teste positivt den ene dagen og så negativt den andre, da skulle i såfall den testen du testet dagen etter ha vist svakere positivt... Det er ihvertfall den erfaringen jeg har med 30 pp`r med intens testing hver måned, jaja... vet at jeg var testegal og ja... jeg brukte en formue på tester, herreguuud - tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på testefestene mine, hehe :)

Du må være så snill å oppdatere oss da kjære katta, men jeg tror nå absolutt at du er gravid jeg da.... må være positiv vet du, hehe ;)))

 

Ellers går det bra med meg, synes jeg så en blodstripe på papiret før i dag og fikk nesten panikk og utfloden var bittelitt rosa synes jeg, men jeg måtte virkelig studere papiret og etter flere tørk var det absolutt ingenting!!! Dette var etter at jeg hadde forsøkt å gå meg en liten tur i det nydelige været som har vært på østlandet i dag, skinnende sol i flott vinterlandskap (ligger vel ca 60 cm med snø her i Ringerike), så det er så nydelig når solen skinner fra klar blå himmel. Uansett, gikk ikke særlig langt, kanskje 1 km for jeg sliter med bekkenet og i tillegg fikk jeg så mye kynnere og nedpress at jeg trodde babyen skulle komme ut på veien. Så måtte ta det heeeeelt med ro, gå veldig rolig og "knipe" igjen (følte jeg selv da!). Er bare sååååå spent på UL timen til fredag, bare 4 dager igjen, 3 dager igjen i morgen. Det jeg er mest spent på er ikke babyen denne gangen, men morkakens plassering. Dersom placenta fortsatt ligger "previa marginalis/totalis" får jeg keisersnitt, dersom den har flyttet seg får jeg ikke ks selv om jeg ønsker det, men må da føde vaginalt!! Håper jo egentlig at morkaken har flyttet på seg, for jeg orker liksom ikke mer komplikasjoner enn det jeg har, men på den annen side, jeg krysser fingrene mine for å få innvilget ks, jeg har bare blitt mer og mer overbevist om at det er det beste i mitt tilfelle... så er så spent, så spent på fredagens UL!!!!

 

Nei, nå får jeg gi meg på BIM for i dag, vi snakkes jenter!! Ha en strålende fin uke :)))

 

Klem fra Monica

Lenke til kommentar

Annonse

Hei damer! I dag er det bare 29 dager igjen til KS, tida flyr.......

Formen er ikke så aller verst. Jeg sover greit om natten, men blir vekket tidlig av spark og hikking, Verste for meg nå er egentlig hemoroider og det å bommelomme....... Nå jobber jeg kun 2 dager per uke og faktisk er det bare kun 2 jobbedager igjen før permstart, johoo.

 

Meg og snuppis: Lykke lykke til med nye undersøkelser denne uka. I forhold til KS eller vaginal fødsel så vil jeg anbefale deg å kjenne etter hva som er rett for deg uavhengig av morkakens plassering. Sikkert lurt å være litt forberedt til samtalen du skal ha, slik at dine synspunkter også kommer frem. Håper dere sammen finner en løsning som er til det beste for deg.

 

Carina: Hvordan går det å jobbe 50%? Gratulerer med vogn. Håper bekkenet ikke blir verre.

 

Katta: spennende med testing om dagen da, tenk at dere er igang med prøving igjen :-) Blir det ikke klaff denne måneden så blir det snart skal du se, tvi tvi!

 

Anki: Godt å høre fra deg, tenker på deg!

 

Marit og Irene: Tenker på dere og deres små

 

Mange klemmer Jorun

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter :)

 

En liten og kjapp oppdatering fra meg i dag!

Har vært til utvidet UL i dag pga babyens nyrebekken, samt morkakens plassering...

 

Den gode nyheten er at nyrebekkenet til babyen ser ut til å ha gått litt tilbake, den virket ikke så dilatert nå som den var på ordinær UL i uke 19.

 

Den dårlige nyheten er at morkaken har ikke rikket seg en millimeter og ligger fortsatt previa marginalis/totalis, så legen sa at vi tar en kontroll til om 4 uker og har den fortsatt ikke rikket seg, setter vi en ks-dato da :) Ellers fikk jeg fortsatt formaning om å ta det heeeeeeelt med ro og får jeg antydning til blødning skal jeg rett inn på sykehuset...

 

Så utfra det legen undersøkte og sa i dag, så ser det faktisk ut til at det blir ks - har jo ikke noe valg da morkaken hindrer totalt vaginal fødsel.... Så er litt glad og litt bekymret, bekymret for mer komplikasjoner, men glad fordi det ser ut til å bli ks, noe jeg ønsker virkelig sterkt....

 

Dette ble en kort og rask oppdatering, kommer sterkere tilbake til uka og da håper jeg i mellomtiden på å høre positivt nytt fra katta ;)

 

Ha en strålende fin helg jenter!!!

 

Stooooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter :)¨

 

Så bra at nyrebekkenet er gått tilbake Monica, da kan du jo slappe av ang det. Men kjedelig at morkaka di ikke har rikka seg. Sjønner at du blir litt bekymret med tanke på det som skjedde sist. ¨

 

Katta, leste i den andre tråden din at du merka at tanta var i anmarsj. Kjedelig det da, men bra dere ikke stresser. Du kommer nok til å bli gravid gjen :)

 

J-76, er vel ikke så lenge til du skal ut i permisjon nå eller???

 

Og dere andre, hvordan går det med dere???

 

Idag er jeg 28+5, syntes dagene flyr. Har vært på ny svangerskaps kontroll idag. Alt ser bare fint ut. Ingenting å sette fingern på. Er fortsatt 50% sm og syntes det går helt fint å jobbe slikt. Er 50% sm ut februar. Syntes bekkenet er blitt mye bedre etter at jeg begynte i 50. Ellers begynner jeg å kjenne mer og mer til kynnerne., de er ikke vonde, men kan være bra ubehagelige.

Har hatt et par episoder der jeg har hatt vondt på venstre side av magen, eller helt på siden. Da stråler det bak i ryggen og ned mot symfysen. Er veldig ubehagelig når det står på for det kjennes ut som kramper. Magen blir steinhard og det gjør vondt uansett om jeg står, går, sitter eller ligger. Den beste stillinga er når jeg ligger på høyre side meg ei pute under magen. Dette har gitt seg etter et par timer. Tok dette opp med legen idag, han visste ikke helt hva det kunne være. Men kan være at magen presser seg mot nyrene og urinveiene. Måtte bare følge med det videre.

 

Nå skal jeg straks suse på jobb så dere får ha en kjempe flott dag :)

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...