Gå til innhold

Tirilgirl,snuppis, J-76,carina og resten av companiet!!!!!!!


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

phuh, nå hadde jeg flaks som kom borti lagre knappen og ikke noe annet......

 

vel da får jeg fortsette; Hun er 14 uker på vei og venter nå nr 2:) Så hun kommer hit med mann og barn i morgen og blir til søndag ( de bor et par timer unna). Det blir kjekt for gutten deres er 9 mnd yngre enn gutten vår og de leker kjempegodt sammen. Og nestemann blir jo 9 mnd yngre enn Fride:;) vittig!

 

Som dere skjønner har jeg mange nybakte mødre og gravide i vennegjengen min, så det er jo veldig kjekt da!

men mange bor et stykke unna. så det er leit at jeg ser de så sjelden...

 

Neste fredag skal jeg i barselgruppe for første gang, så det kan jo bli spennende! Forresten var jeg på 6-ukerskontroll på tirsdag og Fride har blitt 4785 g, 55,5 cm og 38,2 rundt hodet. Ved fødselen var hun 3250 g, 47 cm og 35 cm rundt hodet, så hun har vokst godt:) Legen mente hun var en perfekt baby! Jeg fikk spurt legen om det forøvrig kunne være arvelig med eggstokk og eggleder som ikke var falt ned i bekken samt delt livmor og det var han så usikker på så han anbefalte oss å få tatt en UL av Fride utvendig når hun når puberteten for å unngå exu når den tid kommer (både ejg og mamma har jo opplevd exu....)

Men jeg må vel snart komme meg til etterkontroll hos min gyn, så jeg skal spørre han også om arveligheten her.....

 

Nei, nå må jeg se å avslutte her! Er jo så enromt skravlesjuk vettu!

Ønsker dere alle en finfin helg jenter:))))

Er veldig glade i dere og er stadig innom og leser, selv om jeg ikke kommenterer så ofte altså:)

Stoooooooooooooooor klem

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei igjen!

 

Anki: Velkommen og gratulerer så mye!

 

Monica: Selvfølgelig skal du være med på treff! Glemmer at du bor forholdsvis nærme. Jeg kan få til treff på Ikea dersom jeg har bilen den dagen, hvis ikke går det vell busser når jeg tenker meg om :-) Tenker på deg, håper du får lysere dager etterhvert. Jeg gleder meg veldig til vi alle er godt i gang med 2 trim og ferdig med UL. Husker jeg hadde det tøft den siste delen av 1 trim og 1 delen av 2 trim, hjalp veldig når jeg begynte å kjenne liv, og nå etter fullført ordinær UL er jeg enda litt roligere. Jeg krysser fingrene for deg for at det skal gå bra denne gangen, og jeg har en veldig god følelse for oss alle sammen! Har du noe følelse på kjønn denne gangen? Håper du får bedre matlyst etterhvert og at formen stiger. I forhold til doppleren ville jeg lagt den vekk hvis jeg var deg, virker til at den stresser deg mer enn den er til noe hjelp. Jeg var hos legen i uke 13 og da fant hun ikke hjertelyden med doppleren, så ingen garanti å finne den så tidlig. Gleder meg til å se deg i virkeligheten!

 

Carina: Tenk at du er kommet til 2 trim: GRATULERER! Godt å høre at du ble sykemeldt, nå skal du sette deg selv i fokus, ta vare på deg! Jeg kommer ikke på noen gode krimbøker i farta, men vil gjerne anbefale denne: Drømmehjerte, en nydelig roman av Cecilia Samartin. Den er litt trist, men veldig verdt det! Handler om to kusiner og bestevenner som skilles etter revolusjonen i Cuba og hvordan de treffes igjen.

 

Irene: Blir så koselig å endelig treffe deg etterhvert! Godt du får tett oppfølging og at de følger nøye med på den medisinske tilstanden din. Tenk at vi skal få gutter, det er så kosellig :-) Gleder meg til fremtidige trilleturer, begynner virkelig å få troen jeg nå, på at dette skal gå bra! Gutten min er ganske så aktiv, sparker allerede daglig og flere ganger om dagen, håper han er litt roligere når han kommer ut, he he he.

 

Cathrine: Håper du får litt roligere dager fremover så du får hentet deg inn. Dåp og besøk tar på, særlig når babyen gråter og er urolig. Jenta mi var veldig urolig den første tiden, husker jeg gikk gråtende hjem fra trening og barseltreff fordi hun ikke ville roe seg, det gikk seg til etterhvert.

 

Maddemor. Hvordan er det med deg og lille Erle?

 

En liten oppdatering fra meg: Jeg er fortsatt sliten, men kommer seg litt. Mannen min er borte denne uken, så gleder meg veldig til han kommer hjem i morgen. Jeg har ufattelig lite energi, så i dag måtte jeg levere jenta mi i barnehagen for å hente meg inn litt. Nå venter sofaen og dårlig såpeserier på tv. Jeg er veldig lettet over at alt er bra med lillegutt, og evig takknemmelig, begynner å få troen på at vi endelig får vår etterlengtede attpåklatt i februar. Jeg kjenner gutten min daglig og det er veldig koselig. Ellers har jeg begynt å planlegge litt shopping. Vi må ha mye nytt i og med vi får vinterbarn denne gangen samt en gutt, skjønner jeg må ha mere ull, samt lammeskinn. Klør etter å bestille mine første klær til lillegutt :-D

 

God fredag og helg, Stor klem til dere alle sammen fra Jorun

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

God aften Damer:)

 

Bare kort innom for å si hei:) Har vært gressenke denne helgen da min kjære har vært med sin bror og en kompis på fjellet for og jakte. De fikk ingenting......hehe, sier jeg da som ikke liker jakt!!!!!!!!!!

 

Har ikke vært her inne så mye i helgen, skjedde noe rart med pc`n min på lørdag.Tastaturet virket plutselig ikke, trodde jeg hadde kommet bort i en tast og låst det. Har en stasjonær i 2. etg men den er liksom så pes, er glad i min maskin jeg:)

 

Svein kom hjem, han er jo datamann, og tastet litt, skrudde av maskinen og tok ut batteriet, og vips var den igang igjen:))) Og glad er jeg for det....

 

Snuser snart på uke 26, skal til ny blodtrykksmålig på tirsdagen. Var til en på fredag og jeg ligger litt høyt. Men ikke tegn til mye protein i urinen og føler meg i god form. Skal til ekstra kontroll på Riksen neste tirsdag, mulig jeg blir lagt inn noen dager og satt på blodtrykk senkende medisin om det ikke roer seg ned.........geit at de følger det opp da:)

 

Gleder meg til tur på IKEA en gang i November damer, Jorun og Monica:) Man har alltid brukt for noe der.....hehe

 

Hvordan går det med dere andre???? Håper det er litt bedre i heimen Marit.....tenker på deg. Er liksom ikke slik det skal være.....

 

Nå er det skifting på sengen, litt rydding av rene klær og så hoppe i bingen. Har ikke sovet så veldig godt de nettene Svein har vært borte, liker meg ikke så godt alene.

 

varm klem fra meg:)

Lenke til kommentar

Hei dere sjønne damer :)

 

Idag var det ikke noe gøy å våkne. Ante fred og ingen fare før jeg gikk i stua og så ut av vinduet... Vintern er kommet til nord. Snøen laver ned. Den blir jo sikkert ikke liggende, men det spolerte planen mine om å kjøre en plass og jeg begynner ikke å skifte dekk. Det får Torkild ta seg av. Så idag får jeg være hjemme og finne frem vinterklær, fyre i peisen, sitte under et godt pledd og kose meg med en bok og drikke te.

 

Ellers er jeg fortsatt sykemeldt, er 12+5 idag og i super form. Kjenner det skjer ei utvikling nede ved hofteområdet som er skikkelig ubehagelig til tider. Håper det ikke er bekkendet som begynner å tulle.Vondt i venstre skinke og det stråler nedover, men det kan jo bare være bekkenet som utvider seg.

 

Natt til onsdag skal jeg på miljøtur med jobben. Vi skal ta hurtigruta fra tromsø og til svolvær i lofoten og tilbake igjen. Blir litt fag og mye kos. Blir sikkert skøy. De har sagt at det blir rein avslapping og da blir jeg med.

 

Håper BT fitt går ned Irene, og håper du slipper å bli innlat, men bra at du blir skikkelig oppfølgt.

 

Håper også det er bedre der i heimen Marit, er jo ikke slik det skal være-

 

Enn med dere andre??? Har dere det bra???

 

Håper dere får en super dag og uke.

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Heisann: En bitteliten oppdatering fra meg. Jeg var tilbake i jobb i dag med frisk mot, men det ble en skikkelig nedtur. Det lå masse beskjeder og akuttsak like akutt, intet gjort i mitt fravær. Jeg kjente stresset med en gang og kynnere satte i gang, magen stein hard og jeg klarte ikke finne roen. Takler ikke det psykiske stresset ved jobben så godt nå, blir veldig lett emosjonell. Etter UL opplevelsen hvor jeg så hvordan babyen blir påvirket av mitt stress, bestemte jeg meg for å gå hjem etter halv dag. Nå har jeg ringt legekontoret og fikk snakke med verdens hyggeligste legesektretær som ga meg grønt lys til å øke sykemeldingsgraden, så nå er jeg sykemeldt 40% i stedet for 20% Dette kjennes veldig godt, nå kan jeg jobbe 2 hele dager, 2 halve dager og 1 dag med helt hvile. Det kostet meg å sykemelde meg mer, men nå er det babyen først, flink pike får jeg være senere! En god dag til dere alle herlige damer, STOR klem J

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

God formiddag alle jenter :)

 

Jorun: Er glad for at du fikk økt sykmeldingen din - ikke bra å stresse sånn, håper at dette går seg til! Synes det er flott at du prioriterer babyen først, som du sier; "flink pike" får du være senere :)

 

Carina: Oj, vinteren har kommet til nord ja, du får kose deg inne med peiskos, te og en god bok - høres koselig ut, slapp av og nyt at formen din er på topp og sykmelding, og kos deg masse på tur med jobben, det blir nok artig ;)

 

Irene: Håper at blodtrykket ditt går ned og at du slipper innleggelse, isåfall blir det på Riksen eller Drammen da? Håper virkelig at du slipper innleggelse ja... ta det heeeelt med ro, så håper vi at det endrer seg til det positive ;)

 

Ja, i morgen er det den store UL-dagen for meg da - 4 uker siden sist og ny kontroll i morgen, håper virkelig at det fortsatt er liv i magen :)

 

Fikk så fort mage denne gangen (men er jo faktisk åttende gang jeg er gravid ), så er kanskje ikke så rart om den "este" ut slik som den gjorde. Uansett, så synes jeg at magen har blitt mindre nå den siste uken - håper bare at det ikke er noe galt!!! Men samtidig så ser jeg jo det at jeg stadig går ned i vekt, og da er det kanskje ikke så rart at den blir mindre?? Hele "meg" er jo liksom blitt mindre også :(

Enda jeg har klart å spise bra den siste uken, både frokost, middag og ett og annet mellommåltid, frukt eller yoghurt, så rart at jeg fortsatt går ned i vekt... Skal bli godt å få snakke med lege/jordmor om dette. Har første jordmortime på onsdag kl 10, så blir godt å få snakke litt ut om alle bekymringer, vekttap/kosthold osv, men er først og fremst spent på morgendagens UL - ønsk meg lykke til, føler at jeg trenger det :)

 

Har time kl 0830, så slipper heldigvis å grue meg halve dagen! Nå skal jeg en tur til fastlegekontoret og hente utskrift av blodprøvesvar jeg tok for ca 3 uker siden, tenkte å ta det med til timen i morgen. Jeg har ikke hørt noe fra fastlegen så regner med at alt er i orden, men blodprøver tatt på sykehuset for 5 uker siden viste at jeg hadde høyt fastende blodsukker, samt at alle leverprøvene var veldige lave, det gjalt både ASAT, ALAT, GT, LD og fosfat, så er litt spent på å se resultatet selv når jeg henter de nå... Håper det bare var forbigående, har jo hørt at gravide kan få høye leververdier, men lave?? Har ingen diagnostisk verdi såvidt jeg vet, men lurer jo på om det kan ha innvirkning på svangerskapet allikevel :(

 

Kommer inn og oppdaterer i morgen etter UL jeg, men må si at jeg er rimelig nervøs.... hjelp!!!!!!!!

 

Ha en strålende fin dag jenter :)))

 

Klem fra en "noe nervøs for morgendagen" Monica

Lenke til kommentar

Sier som Jorun, tenker masse masse på deg, dette går bra og du kommer strålende ut derfra i morgen:)

 

Husk og kom rett inn her og oppdater oss, mange som venter på svar:)

 

Sov godt min venn-klem fra meg:)

Lenke til kommentar

Hei jenter :)

 

HURRAAAAAAAA - her var det fortsatt liv!!!! En liten mini-baby på 4,4 cm lang som lå og sprellet med armer og ben, vinket litt og tok salto for oss (jeg inntok litt sukker rett før jeg skulle inn på timen, det funket, for babyen våknet den!!)!

 

Herlighet - så deilig, var så utrolig nervøs for timen, men det gikk jo så fint!!! Ble satt 2 dager frem til 11+2, men regner ut fra siste mens første dag som er 11+0 i dag, de vokser jo i rykk og napp disse fostrene i begynnelsen - men herreguuuuuud, for ett flott syn!!! Tenk at alt er i orden - det var bare sååååå deilig!!! Går rundt og svever jeg nå, hehe ;)

 

Fikk med bilde og alt hjem :)

 

I morgen skal jeg på første jordmortime kl 10, så har jeg ny time hos gyn med ny UL om 4 uker (11.11), så har jeg ordinær UL 3 uker etter dette, i tillegg har jeg fått time på medisinsk polikl den 28.10 - så blir godt fulgt opp ja :)

 

Feiret med å stikke innom kjøpesenteret her og kjøpte meg en svart gravid dunkåpe på H&M - veldig fin til en voksende mage, hehe :)

Kjøpte meg også en fin tunika med litt farger i og så fortærte jeg en helt nydelig baguette med røkt kalkunfilet med fetaost fra bakeren!! Den var helt nydelig helt til jeg leste her inne nå at gravide ikke skal spise fetaost - håååper bare at dette går bra altså... herregud, er det ikke det ene man er bekymret for så er det det andre :(

 

Uansett, jeg har det bra og er sykmeldt ut måneden og skal bare ta det heeeelt med ro og slappe av og nyte graviditeten ;)))

 

Ha en strålende fin uke jenter :)))

 

Stoooooooor klem fra Monica som er kjempeglad i dag :D

 

Lenke til kommentar

Hei alle sammen:)

jenter dere driver jo å bytter på disse trådene hele tia,så jeg får slenge meg innpå her og om jeg får lov:):)

 

så UTROLIG herlig monica,superhappy for deg..må være en helt herlig følelse:)

har vært litt uten nett å prøvd hold meg litt borte ifra å skrive så mye,har hatt maaange uker nå meg oppkast,kvalme å drittform..men har hele tiden hatt masse fine symptomer:)

er idag kommet til 11+0 å vært til jordmor for første gang,å fikk høre VERDENS FINESTE HJERTELYD <3 den lå på rundt 152 å hun fant den med en gang,tårene trilla å jeg måtte bite meg i leppa for å ikke hikste veldig høyt;)hihi

Så da er det bare ei uke igjen,men puster ganske letta ut allerede nå jeg for det ser jo ut til å gå veldig fint denne gangen:)

For de som veit om meg så har jeg ikke villet dratt på innvendig ul denne gangen,etter MA med tvillinger i fjor i februar..men har stolt på min egen inutisjon å kjent på kroppen at alt har vært i orden fram til nå,å jammen ta har det ikke stemt og:):)

 

bra dere er sykemeldte jenter å kan kose dere med graviditet å slappe av å la kroppen hvile,er jo det selv å veldig gla for det for med den her kvalmen hadde det ikke gått å jobbe natt som jeg gjør:)men er bynt bli litt bedre så er deilig:)

 

skal prøve lære meg alle her inne å kjenne,men dere var en del flere enn på den forrige tråden:):)

ha en nydelig dag jenter,dere med baby i magen å dere som har vært så heldig å fått dem ut<3

store klemmer fra en hoppende gla cecilie:)

Lenke til kommentar

Kjære kjære Monica`n min:)

 

Det er fantastiske herlige nyheter du har og komme med:) Denne gangen var jeg så sikker i min sjel på at det ville være liv der inne:) Men kjenner så alt for godt til den frykten og usikkerheten man har før man skal inn til UL:/ Så deilig og høre at du gikk ut og koste deg litt etterpå og kjøpte deg en velfortjent presang:) Gleder meg så masse til og møte dere på IKEA når vi finner en dag som passer:) varm klem

 

Så utrolig hyggelig at du kommer inn til oss igjen Cecilie:) Og spesielt når du kommer med så fantastiske gode nyheter som du har.....ja, ikke sant det er verdens vakreste lyd for tiden:)))) Og klart det skal gå fint denne gangen, vi kan ikke tillate oss og tro noe annet:)

 

De ekstra som er på tråden nå er to nydelige damer som har født for en tid tilbake:) Vi var alle sammen inne på samme tråd Vi over 30 år på Bli gravid. Er så herlig og følge de i barseltiden de har nå, godt og holde kontakten. Det er Marit og Cathrine.

 

Selv har jeg vært til en ekstra blodtrykk kontroll i dag. Fortsatt ingen protein i urin, men har litt høyt blodtrykk når jeg er på legesenteret. Er så rart, har ingen grunn til og gire meg opp. Hyggelig lege og alle de som jobber der, men jeg blir urolig på forhånd. Høy puls og høyt blodtrykk uten grunn......kommer hjem og måler det da, og det er helt fint:) Men får ta en telefon til legen min på Riksen i morgen og fortelle om dette, han ville jeg skulle det......så får vi se om det blir en liten medisin på meg etterhvert. Men kjenner jeg ikke er noe urolig for dette, har ingen andre symptomer på høyt blodtrykk. Og ingen ubehag......

 

Klem fra Irene:)

Lenke til kommentar

Ahhh Monica, nå er jeg så glad: HURRA! Utrolig koselig at det ordner seg for oss alle. Rørende å tenke på hvor lenge jeg har kjent deg og flere her inne og endelig, endelig etter så mye motgang skal det gå veien. Dagens beste nyhet! Skriver mer en annen dag, tirsdager er så hektisk, full dag på jobb og firma på kvelden, STOR KLEM

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg sniker meg bare inn hit en liten tur og hilser på dere. Følgermed dere mens jeg prøver og prøver å få den spira til å sitte. Ja sliter skikkelig og vurdere faktisk å gjennomføre plan B fra neste måned av.

 

MEG OG LILLE SNUPPIS

Herregud såååååååå godt å høre da. Det her fortjener du virkelig.. :) Krysser alt jeg har for at du skal få et flott svangerskap denne gangen.

 

Sender også en diger - nei mange store klemmer til resten av dere jentene. Moro å følge dere og håper jo at alle har det bra. Håper også jeg kan tusle inn hit etterhvert.

 

Kos dere alle sammen. :)

Lenke til kommentar

HURRA!!!!! Så fantastisk Monica:) Gubben sjønner ikke noe da jeg sitter å griner :) Så utrolig fantastisk!!!!!

 

Super mange klemmer:)

Lenke til kommentar

Juhuuuuuu Monica. Så utrolig deilig følelse. Dette går veien vett du. Du fortener det så utrolig mye. Klemme klemme:-)

 

Det er så uvant å lese dere med navn her inne. Men kjekt. Monica og Irene har jeg på FB så dere kjenner jeg litt bedre:-) Men kommer vel inn i de andre navna etter hvert.

 

Irene: ikke kjekt m høyt BT. Håper det går seg til og ikke blir noe varig frem mot fødsel. Men det er bra du blir fulgt opp... Hadde høyt BT selv innimellom da jeg gikk med guttene, og mye ødem i kroppen, men hadde heldigvis fin urin hele veien. Men jeg må nok følges no også.

 

Her snegler dagene seg fremover. Ingen tegn til blod, og masse symptom. Er småkvalm hele dagene og det har jeg ikke vært før. Det er greit så lenge det ikke blir værre enn no, men at det likevel er så gale at jeg ikke blir redd for at jeg mister pga manglende symptom. Huff. det skal ikke være lett for oss det her...

 

Torsdag skal jeg til lege og da tenker jeg å sykmelde meg litt. Da får jeg litt roligere dager og da tenker jeg både humør og form bllir bedre. Har så utrolig lyst å få til dette svangerskapet. Men kjenner på meg at det blir laaaaange uker. Skal på ul uke 9, så skal jeg til St. Olav på utvida ul og duotest mellom uke 11-14. Etter dette kan jeg kanskje begynne slappe av og kose meg med graviditeten???

 

Som jeg misunner Ikeatreffet deres jenter. Men blir en dyr Ikeatur for meg på Sunnmøre det...Hehe!

 

Brrrrr!!!! Ser at det snør i nord ja. Har slekt langt nord så jeg får oppdateringer på FB. Det er ganske kaldt blitt her også, så det er vel ikke lenge før vi har noen hvite fjelltopper her også. Har allerede begynt m ull på gutta mine. Det er jo bare 2 grader om morgenen.

 

Forresten dere...hadde dere det sånn at dere fryser masse i starten på graviditeten???? Jeg fryser og fryser hele tiden, sitter med teppe og varmepose hele tiden og på jobb er jeg iskald på hender hele tiden.... Kan no hende det bare er høsten som virker inn også da:-))))

 

Ha en fin kveld jenter:-)

 

Klem fra Ann Kristin

Lenke til kommentar

Heisann damer :)

Har dere det bra???

Anki, kanskje greit med å sykemelde seg litt. Jeg jobbet fullt til jeg var 12 uker, men kjente det tok litt på. Nå har jeg vært sykemeldt i et par uker snart og syntes det har vært litt deilig, men skal bli godt ¨å komme seg i jobb igjen. Du skal se at det går bra denne gangen :) Ellers frøs jeg masse til å begynne med, men nå er jeg en frosenpinne hele tiden.

 

Tirilgirl, håper det ordner seg med blodtrykket ditt. Kanskje du bare var oppkavet når du var på kontroll siden det var normalt når du kom hjem....

 

Jeg syntes dagene snegler seg avgårde nå som jeg går sykemeldt. Er sykemeldt til og med tirsdagen. Den store ul dagen som jg begynner å grue meg noe forferdig til. Har gått no i et par dager å kjent etter på kroppen, jeg er jo i super form. Trøttheten har gått over og er til det normale. Men jeg er så redd for at det ikke er liv der nede lenger. Hadde en liten blødning på onsdag etter at jeg var på toalettet. Sliter med skikkeolig hard mage og må ta skikkelig i. Men jeg tror og hååper på atr det er blodkar som sprekker. Ligger å kjenner på den magen min, vet jo at livmora enda er langt nede, tror jeg kjenner den, men er ikke sikker. Gyn sa sist at jeg hadde litt bakoverlednt livmor...vet ikke om jeg vil kjenne den noe senere da. Gleder meg noe sinnsykt til jeg kan begynne å kjenne liv, kanske blir jeg litt mer beroliget da.

 

Nå skal jegvaske fedig stua og kose meg i helga. Dere får ha ei flott helg. Klem fra meg som har en litt urolig dag.

Lenke til kommentar

Hei og god ettermiddag kjære jenter :)))

 

Har omtrent ikke vært her inne på noen dager nå, men må fortelle at etter at jeg var på UL på tirsdag, fikk jeg snakket litt med gyn ang vekttapet mitt og den forferdelige kvalmen jeg har hatt de siste ukene. Fikk beskjed om å drikke så mye jeg greide (helst isvann) og få i meg noe tørt å spise helst oftere enn hver halve time hvis jeg greide det!!

 

Tvang i meg drikke med en gang jeg kom hjem. Etter bare noen timer følte jeg meg faktisk mye bedre. Fortsatte slik på onsdagen hvor jeg da også hadde første time hos jordmor, timen var ok den, men kunne ha vært bedre - men helt grei. Måtte selvsagt få den eneste jordmoren jeg ikke liker der, og det finnes så utrolig mange andre - sikkert mer enn 15 som jeg kjenner delvis til og er kjempehyggelige og så fikk jeg HENNE!!!! Argghhhh... Hvorfor jeg ikke liker henne var fordi hun "glemte meg" tidligere da jeg gikk svanger med jentungen, aller første jordmortimen jeg skulle ha på mitt lokalsykehus! Ble sittende og vente i langt over 1 time - så kommer hun og spør hvem jeg skal til. Jeg tar frem brevet og viser det. Da sa hun at hun dessverre hadde glemt meg!! Jeg begynte å stortute da jeg generelt er veldig sårbar, og enda mer spesielt under svangerskap, og jeg husker godt hun sa kaldt og kjølig; "Slutt å grin, voksne menneske, det er da ikke verdens undergang, du får komme tilbake om 5 uker! Tørk tårene og kom deg ut, jeg har annet å bedrive tiden min med enn å trøste en gravid, hormonell kvinne!!!" Jeg var førstegangsfødende med høyrisikosvangerskap og hadde masse spørsmål!! Hadde behov for å snakke med noen fagkyndige. Byttet forresten jordmor da og fikk en helt annen oppfølging og opplevelse! Trodde hun hadde gått av pensjon jeg nå, men neida - selvsagt fikk jeg henne som jordmor, arghhh!! Tror bare hun er fryktelig lei av yrket sitt, virker ikke engasjert og hun tror hun vet best :(

 

Uansett, onsdagen - etter jordmortimen var jeg helt utslitt, sov resten av dagen, hadde sykt vondt i hodet på kvelden, inntok paracet og tvang i meg drikke hver halve time som legen sa jeg skulle gjøre! Når jeg våknet på torsdagen var jeg i kjempehumør, følte meg i storform, ikke kvalm i det hele tatt og bare slappet av hele dagen. Kastet ikke opp - var sååå deilig :))

 

Så kom fredagen og jeg følte meg i enda bedre form enn torsdagen og tenkte at skal jeg ta sjansen på å dra til frisøren da? Hadde til og med sminket meg litt både torsdag og i går på fredag. Tok sjansen og fikk stripet det og klipt meg!! Tok en god del av lengden og klippet det litt opp, ble litt mer "typete" og jeg følte meg som ett nytt menneske når jeg gikk derfra, selvsagt også i den nye gravid-boblekåpen jeg fikk kjøpt meg her om dagen :)

 

I dag også har jeg vært i kjempeform, har vasket 1/3 av huset (dvs bare 1 etasje - stue, spisestue, kjøkken, gang og toalett), 2 etg og underetasjen tar jeg en annen dag - men har vasket klær og brettet sammen klær og ryddet litt i 2 etg. Jeg er såååå stolt og fornøyd med meg selv og det beste av alt - bare kastet opp 1 gang i dag. Juhuuuuu :)))) Har ikke vært kvalm i det hele tatt, så ble litt paff når det bare kom helt uten forvarsel, men følte meg i superform med en gang etterpå, merkelig... Lurer på om det kan ha noe med at jeg har fått i meg mye mer væske, at jeg tåler det mer når jeg har mer væske innabords enn om jeg er helt dehydrert. Har vært som en zombie de siste ukene...

 

Uansett, så ville jeg bare fortelle at jeg er i mye bedre form enn jeg har vært på lenge og det er sååå deilig :)))

 

Mååååå også fortelle at jeg kjente LIV i magen her om dagen - da jeg lå til sengs pga kvalme og hodepine - holdt på å sovne da det plutselig "dunket" i magen èn gang!! Var så totalt uforberedt, så jeg skvatt til, men var ikke i tvil om at det faktisk var første tegn til liv i magen min!! Har ikke kjente noe i ettertid, bare litt kribling, men har ikke kjent etter heller - så regner med det tar noen uker til før jeg kjenner noe igjen!!

 

Så har endelig kommet til 11+4 i dag da - bare noen få dager til så kan jeg endelig sende flyttemelding til 2 tri, herreguuuuud - det skal bli så deilig å gå ett steg videre!!

 

Ble litt mye meg og mitt denne gangen, men kommer sterkere tilbake med kommentarer til dere alle om en stund, håper uansett at dere alle sammen har det bra og så flott at du har fått tatt deg ut sykmelding Anki - ta godt vare på dere selv alle sammen!!!

 

Stoooor varm kjempeklem fra

Monica

Lenke til kommentar

God aften damer:)

 

En kort liten oppdatering og hilsen fra meg i kveld, skriver mer i morgen:)

 

Hatt en litt tøff helg bak meg da jeg har vært veldig bekymret for at jeg har kjent så lite liv.....og det er jo ikke så mye som skal til for og vippe en lett hysterisk kvinne av pinnen fra før av heller da....hehe

 

Og da ballet det bare på seg, jeg satt jo eller lå i flere timer og bare kjente etter om jeg merket spark, synes maven ble bløtere og forandret seg, synes til og med smerten i bekkenet ble mer bort......og svart malte jo hele tilværelsen:/ Og alle de negative tankene man har på dagtid, drar man med seg inn i drømmer om natten og våknet jo etterpå med bankende hjerte og helt kvalm av alt det syke jeg hadde drømt......så slik var den helgen:/

 

I dag er det heldigvis noe helt annet, han har nok snudd seg igjen og jeg kjenner masse spark:) Vet jo det er denne tiden de utvikler søvnmønster, og hvis han da også lå en annen vei at dette er grunnen til at jeg kjente så lite til han i helgen. Synes synd på Svein som måtte leve sammen med meg i helgen:)))

 

I morgen er det først kontroll på Riksen kl 1130 så skal vi på 3D UL kl. 1330 etterpå:) Da skal Svein for første gang være med på UL, så håper vi får gode bilder og en fin opplevelse sammen på 3D:))))

 

Ellers sender jeg mange varme tanker til dere alle sammen, spesielt til Carina som skal på UL i morgen og gruer seg, er med deg i tankene vennen:))

 

Varm klem fra meg:)

Lenke til kommentar

Ja jeg grudde meg veldig, men det var jo ingenting å grue seg over :D Fosterdiagnostikken gikk helt glimrende. DEn lille i magen ser ut til å være helt frisk. Ingen tegn på dvergvekst eller andre sykdommer. Han målte babyen opp og ned i mente, trur hver eneste kroppsdel ble målt bare for å være sikker på at alt så normalt ut. Da det begynte å nærme seg slutten spurte han om vi ville vite kjønn. Jeg er jo nyskjerrig av natur og måtte jo bare vite og det ser ut til at vi kanskje får ei lita prinsesse. Han kunne i allefall ikkr se noen tut eller finne noen testikler. SWå han var rimelig sikker på¨at det var ei jente som var der inne :D Så da har jo magefølelen min ikke stemt ovedrhodet :/ Jeg var brennsikker på at det var gutt jeg, men samme hva det blir bare babyen er frisk. Helt på slutten slo han om til 3D ul. Ble nesten som et sjokk å se den lille så klart :) Men fikk med oss bilder og sendt bilde til de vordrende besteforeldrene som har vært like nervøs som oss.

 

Nå skal jeg til byen å se om jeg finner meg noen gravid klær og så skal jeg å feire sammens med ei venninne. Skal spamdere meg en skikkelig lunsj idag. :)

 

Fra nå av lover jeg at jeg bare skal kose mge resten av svangerskapet og skyve bekymringene til side.

 

Mange gode klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Du var det første jeg tenkte på da jeg våkna imorrest carina,så spent men samtidig visste jeg jo at alt kom til å være i skjønneste orden:):)

så utrolig herlig,å så gøy me ei lita jente da:) da trur jeg ikke at noen av oss skal stole på de ringtestene vi tok igår...hehe. Kanskje det blir jeg som ender opp med gutt siden jeg har jentefølelse:)

kos deg masse å nyt denne dagen i det fulle,det unner jeg deg skikkeli:):)

 

å kan jo me det samme si at jeg har nådd den magiske 12 ukersgrensen idag,å alt er som før..kjenner meg stadig gravid å har stadig samme symptomer som jeg har hatt hele veien,så kanskje jeg å nå kan puste litt lettere ut:) skal på ul om 2 uker å tenkte kanskje da å rope d høyt ut til alle å enhver om jeg da klarer å vente så lenge..hihi

ha en super fin dag jenter så håper jeg alle er i go form å koser seg meg magene å dere andre me babyene deres:)

store klemmer ifra lille meg:)

Lenke til kommentar

Hei igjen damer:)

 

For det første må jeg bare si jeg ble så glad at jeg felte noen tårer når jeg leste om den fine UL din kjære Carina:) Er som musikk i mine ører.....

 

Gratulerer med vel overstått de første 12 uken cessy55:) Nå er det straka vegen til mål:)

 

Håper foren din holder seg like bra Monica:) Når er neste UL for deg??

 

Jorun, lenge siden vi har hørt noe fra deg, håper alt er bra med deg og du klarer og stresse ned.....

 

Til de to sørlandsbertene i barsel, håper dere har det bra og koser dere:)

 

Anki, hvordan går det med deg min venn, tenker masse på deg:)

 

Så var det en liten oppdatering fra meg da:) Var først til kontroll på Riksen i dag. Alt bra med lillegutt, han vokser og er nå 1040 gram:) Bra med blodgjennomstrøm i navlesnoren og til mine arterier:) men ligger vel litt høyt i blodtrykk. Skal derfor inn igjen på fredag til ny kontroll, dette fordi legen var så opptatt de to første dagen til uken. På fredag skal jeg ta ctg. Tok nye blodprøver og urin ratio i dag, har ikke vært tegn til svangerskapsforgiftning på de prøven jeg har tatt før. Men legen er veldig nøye og vil følge meg tett, dette fordi han sier han har et stort ønske om at jeg skal komme helt til mål:) Og det er jo veldig snilt av han, og glad jeg blir fulgt tett opp:) har ingen ødemer i kroppen eller protein i urinen.......ingen hodepine:)

 

Så bar det til Drammen for 3D UL:) da var nok lille Sprell gått lei, han lå langt nede med både hender og bena fremfor ansiktet:) Det eneste han ville villig dele var sine edlere deler, så det er ingen tvil om at det er en liten herremann der inne:))))) Så vi skal komme tilbake om litt over tre uker til ny 3D, da har han mest trolig snudd seg med ansiktet ned og det gir bedre bilder:) Men likevel ble det en fin opplevelse for Svein å se han da, han har jo ikke vært med på noen UL før i dag:) Og nå i kveld fikk han på nytt kjenne spark på utsiden av maven, og det er liksom det største for han:)

 

varm klem fra meg:)

Lenke til kommentar

Kjære alle sammen :)))

 

Jeg er sååååå glad på dine vegne Carina - at UL gikk så bra, deilig!!! Nå kan du nyte svangerskapet og tenke at du har en frisk, søt, liten baby i magen, blir spennende å se på ordinære UL da om det er ei lita jente som legen trodde, eller om magefølelsen din om gutt faktisk stemte!! Lever i spenning her vi nå, hehe :)))

 

Irene, jeg er sååå glad for at din UL også gikk så bra - og så spennende å få se i 3D da!!! Har aldri opplevd det selv, og vet nesten ikke om jeg tør det dersom jeg får sjansen, det blir liksom så enda mer realistisk!! Må uansett ha vært en flott opplevelse selv om lille Sprell hadde lagt seg ned, hehe :D

Jeg liker absolutt ikke at du har høyt BT da - men kan trøste deg med at jeg hadde litt høyt BT i 2 tri da jeg gikk svanger med lillesnuppis, har kopi av helsekortet og kikket litt på det. Lå på ca 140-150/90, jeg hadde litt proteiner i urinen og var egentlig veldig plaget med hodepine i perioder - men gyn mente da at det ikke var noe svangerskapsforgiftning inne i bildet, da nyrene mine "lekker" litt proteiner i tide og utide pga cystenyrene, men pass på!! Ta godt vare på deg selv - bedre med tett og god oppfølging og ringe lege en gang for mye!! Er glad for at du får så flott oppfølging :)

 

Cessy, flott at du endelig er 12 uker på vei, grattis med vel overstått 1 tri, hurraaaaa :D

 

Oppdatering fra meg da;

I dag er jeg også fullgåtte 12+0 og kan endelig entre 2 tri, hurraaaaa - det er en så utrolig deilig følelse :)

Til tross for at formen går veldig opp og ned, fortsatt mye kvalm, kaster opp og gulper en del... Gyn har sagt at jeg må drikke/spise hvert 30 min hele dagen, ellers må jeg legges inn til væskebehandling! Jeg tvinger i meg både mat og drikke, men har ikke lyst på noenting!! Det meste "butter" når maten står på bordet, men prøver å tvinge i meg iallefall litt! Prøver både isvann, buljong, vørterøl, te, melk, biola, diverse juice og brus for å få meg noe, jeg gjør alt bare jeg slipper å legges inn, orker ikke være borte fra mann og barn - de er jo hele livet mitt, hehe :D

 

Innimellom har jeg noen timer hvor jeg føler meg i superform, så kommer kvalmen kastet på meg og jeg føler meg helt elendig, at jeg greide å komme meg til frisøren på fredag og sitte rolig i 1,5 time uten særlig kvalme og gulping er meg nesten en gåte!! Uansett, gleder meg til den verste formen er over, har lest litt i svangerskapsboken jeg skrev i når jeg ventet lillesnuppis og der skrev jeg at den verste kvalmen ga seg i uke 14, så både håper og tror at det blir det samme denne gangen, bare at jeg ikke kastet opp eller gulpet under svangerskapet med henne. Jeg skal uansett til ny kontroll/UL om 3 uker og 2 dager, altså den 11.11 - da vil jeg være 15+2, så det blir spennende!!

 

Nei, nå må komme meg i seng - kjenner uvelheten kommer snikende og da er det best å komme seg i seng - ser ut til at jeg fortsatt har behov for ca 12-14 timer søvn pr natt og jeg drømmer syyyyyykt mye, om alt og ingenting, babyer og ikke babyer :)

 

Forresten må jeg bare fortelle at jeg er rimelig sikker på at jeg innimellom kjenner at babyen rører på seg inni magen, synes det er så rart og flott på en gang! Jeg er bare 160 cm på strømpelesten og normal slank, eller dvs magen har jo poppet ut, så kanskje det er derfor jeg også kan kjenne bevegelser tidligere, er jo annengangs også og vet jo at man kan kjenne det tidligere da, men synes uansett dette er veldig tidlig, men veldig flott også, det styrker liksom min tro på at jeg endelig skal få lov til å bli tobarnsmamma i månedsskiftet april/mai neste år!!! Herreguuuud - er det virkelig mulig?? Jeg entrer 2 tri i dag, og jeg tror jeg kjenner liv - jippiiiiii :D :D :D

 

Ha en strålende fin kveld/dag når dere leser dette :D

 

Stooooor varm nattaklem fra meg ;)

Lenke til kommentar

Hei jentene mine!!!

 

Så flott at alt ser så bra ut her inne. Kjedelig med den voldsomme kvalmen da, og høyt blodtrykk. Dere må ta det med ro, kjøpe noen filmer, litt snacks osv. Sette dere med beina høyt å nyte magene deres. Nå er dere vel alle over på 2-tri også. Synes tiden flyyyr avgårde. Er ikke mye jeg får tid til lengre. Er innom for å sjekke dere hver dag, men får dessverre ikke tid til å skrive så mye. Når han sover er det husarbeid og gåturer både alene og sammen med andre med bebiser som teller. Er han våken går tiden til mating, leking osv. han er meget selksapssyk, og det kan jeg takke min mann Arve for hehe.

Han har begynt med grøt og elsker det. Jeg gir både mm og mme da jeg ikke har nok næring i melka. Han mååå sovne til puppen min på kvelden, alt mellom halv 9 og halv 11, (stort sett blir klokka halv 10 når han sovner). Da løfter jeg han over i sprinkelsenga som han har sovet i, i ei uke nå. Stort sett er jeg da så trett selv at jeg tar kvelden jeg også hehe, selv om han bare våkner en gang (max 2) for litt pupp om natten. Har aldri sovet så godt i mitt liv jeg!!! Men han er en meget aktiv, sterk og nyskjerrig gutt, så kjenner kroppen trenger det.

Nei nå våkner han her, må løpe ut å hente han. Skriver mer siden. Stooooor klem.

Lenke til kommentar

Hei kjære alle sammen

Dagene flyr av sted og det går helt i ett, tross 40% sykemelding. Ja er nok litt stressa, selv om jeg prøver roe ned, men ikke lett når det er så mange forventninger både fra jobb og hjem. Nå er jeg over halveis, 21+0 i dag, det føles veldig uvirkelig. Jeg gleder meg veldig til februar, men har fortsatt dager med tunge tanker. Ser det er flere av oss med dager som kan være fylt av tunge tanker og det er vell prisen etter å ha slitt med å få barn, det føles som så mye står på spill.

 

Så til dere herlige damer da, vi er jo blitt så mange på tråden så rekker ikke skrive til alle nå, men sender dere alle tanker og klemmer!

 

Carina: Gratulerer så mye med vell overstått UL, håper du kan senke skuldrene litt nå, så spennende med ei jente .-)

 

Irene: Godt du blit tett oppfulgt på Riksen, virker til at du har en veldig nøye og engasjert lege og ingenting er bedre enn det. Synd gutten ikke ville samarbeide under 3D, men det ordnder seg sikkert til neste gang. Leit du har tunge tanker tidvis, har det jeg også. Nå synes jeg vi skal få til et treff, hva med fredag 12 november på IKEA?

 

Monica: Gratulerer så mye med overstått 1 trim!!!!! Velkommen .-) Håper kvalmen gir seg snart. Kan du treffes på IKEA fredag 12 november?

 

KLEMMER Jorun

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...