Gå til innhold

Tirilgirl,snuppis, J-76,carina og resten av companiet!!!!!!!


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann jenter :)

 

Så koselig at dere skal treddest da :) Hadde jo vært kjempe koselig, men når man bor så fryktelig langt unna blir det jo litt vanskelig. Håper dere får en flott dag ihopen alle sammen :)

 

HEr tusler dagene seg fremover.. Ble veldig letta etter den ul og prøver å kose meg som best jeg kan og prøver å skyve alle vonde tanker til side. Veldig nyskjerrig om det er ei jente der inne...fikk time til orinær ul idag som er den 26 november. Er da 19+2. Blir spennende å se om det fortsatt er ei jente der inne da. Trodde egentlig at jeg kom til å være mye mer kvalm når en fikk jente. Da mamma gikk med meg spøy hun i 9 mnd. Men alle er jo ikke lik. Måtte frem med 3D bildene på jobben for å skryte litt igår.

Har gått greit å bynne å jobbe igjen, kjente det ble kjedelig å bare sitte hjemme. Men godt har det vært. Blir i allefall godt ivaretatt på jobb. Blir jo behandla som porselen... har sagt til de at jeg ikke er syk, men alle har vært så engstelig for at det ikke skulle gå denne gangen heller. De er så søte at det nesten er litt rørende.

 

Ellers er gubben reist til Madrid idag...heldiggrise....selv om det er jobb. Og ikke er jeg vant til å være alene hjemme heller, innbiller meg jo alt mulig av lyder,men jeg skatt som pokker isted da det kom en fugel flyvende rett inni vinduet. Trodde hjertet skulle slutte å slå.

Keg skal bare kose meg de her dagene har er borte.

Mulig jeg må ta meg en tur til svigerbrodern. De holder på å rydde og jeg må komme å plukke ut det baby stæsjet som jeg vil ha før de kaster det. I tillegg fikk jeg en tlf fra søskenbarnet mitt idag. Hun hadde en bod full av babyting som jeg kunne få. Så det ser ikke ut som at vi blir å få mangel på ting. Det eneste vi skal kjøpe nytt er vogn selv om vi er blitt tilbud om å kjøpe ei brukt billig. Men mamma er sta og vil kjøpe oss ei ny vogn så da får hun lov til det. Jeg håper bare hun klarer å holde seg rolig og ikke går å hamstrer rosa nå. Men jeg kjenner henne så alt for godt....

 

Gleder meg til å kjenne liv... mener jeg har kjent noe små dunk inni der, men kan like godt bare være innbillning. Morkaka er i allefall ikke i veien...den ligger oppe og litt bak.

 

Nei...vaskebøtta kaller...

Dere får ha en flott kveld jenter :) Kos dere med gubbene deres :)

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Tittei gode jentene!

 

Her snegler dagene og ukene seg avgårde. Er passert 7 uker no og er ganske ofte veldig uvel. Har ikke kommet så langt at jeg har spydd, men er glad så lenge jeg er litt dårlig. Det tyder forhåpentligvis på at det står bra til der inne. Det er enda to uker til ul, og jeg grugleder meg til det.

 

Er sykmeldt 50% og det er godt. Kjenner at jeg begynner bli sliten av ingenting, er trøtt og veldig svingende humør og tolmodighet...hihi, stakkars familiemedlemmer atter en gang. De har vært gjennom noen runder...!!!

 

Meg og lille snuppis: tenk - 2. tri. Det gjelder vel de fleste her inne no. Gleder meg til å komme etter.

 

Tirilgirlvennen: huff så fælt å få denne panikken. Men godt at det snudde og at lille Sprell starta sprelle igjen. Håper jeg får se det jeg vil se på ul også. En frisk liten venn...:-)

 

Har ikke vært så aktiv på bim i det siste. Har ikke hatt så masse overskudd. Skal se no når jeg har blitt sykmeldt om det ikke blir litt mer. Skal lese meg opp på tråden her. Ble bare skummet gjennom litt no. Men er så glad for gode opplevelser med ultralyder for dere alle.

 

Ha en super fredagskveld jenter. Jeg skal se x-factor ilag med guttene mine:-)

Lenke til kommentar

God morgen herlige jenter! I dag er jeg 21+3. Jeg føler meg i storform fysisk, ingen bekkenplager eller vondter, men vært mye irritabel..... huff stakkars mannen min....:-)

 

Lillegull sparker daglig nå, mest om morgenen og kvelden. Mannen min har kjent sparkene, men ikke jenta mi. Jenta mi er blitt roligere med tanke på å bli storesøster, men det blir nok en tøff overgang for henne. Vi snakker endel om babyen og forsøker forberede henne.

Ja det er faktisk hele 6 år siden jeg gikk gravid sist, så føler meg nesten som førstegangs igjen. Da vi skulle reparere vogna, fikk vi beskjed om at den var kjempe gammel og at det ville være minimum 12 ukers leveringstid på deler, så nå ser det ut til at vi må kjøpe ny vogn :-(

 

Noen vogntips da jenter? Hva slags vogn har dere? Eller tenker dere kjøpe? Sist hadde vi en Teutonia 3 hjuling, var ikke veldig fornøyd med den, ønsker en 4 hjuling denne gangen som er lett å slå sammen og ta inn og ut av bil.

 

Ble bare litt om meg denne gangen, tenker på dere alle og ønsker dere en herlig dag! Klemmer Jorun

Lenke til kommentar

Hei og hopp damer:)

 

I dag blir det en kort oppdatering fra meg. Skulle til kontroll på Riksen i ettermiddag, og legen fant ut at han ville legge meg inn for en dag eller to.

 

Alt bra med lille Sprell og fint med fostervann, men hvis jeg ksla bli satt på en liten dose blodtrykks senkende vil han ha meg her til observasjon. Dette fordi jeg går på så mye blodfortynnende og har reagert alergisk på en medisin for blodtrykket tidligere.

 

Så nå ligger jeg her på Riksen, håper vel jeg kommer hjem i morgen eller senest på onsdag:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar

Annonse

Oj, oj, oj - kjære Irene!!! Er så glad for at du blir tatt så godt vare på!!! Ta godt vare på deg selv nå, slapp av og nyt at du er under observasjon slik at blodtrykksmedikamentene får tid til å virke ifht at du går på så mye blodfortynnende og at du har reagert allergisk tidligere, det er ingen spøk for å si det sånn :(

Tror jeg ville ha vært svært bekymret og tenkt mange rare tanker dersom du hadde blitt sendt hjem igjen, så er glad for at de beholder deg der - ligger du på kvinne-barn eller medisinsk avd? Selv har jeg jobbet på Med.avd der - er bare 1 etasje under kvinne-barn, men i sidebygget og har vandret mye i gangene der - spesielt når jeg gikk gravid med lillesnuppis for 5 år siden - vekker gode minner nå, hehe :)

Håper de er snille med deg og nå må du bare ta ekstra godt vare på deg selv altså ;)

Stooooor god varm god-bedringsklem fra Monica som nå tenker masse på deg og sender deg masse positive tanker :)))

 

PS. Med meg går det bra, formen er veldig opp og ned, fin den ene dagen og nesten sengeliggende den andre dagen. Er nå 12+6 i dag, så tenker at formen bare må stige de neste par ukene, er positiv da vet du ;) Er bare sykmeldt ut neste uke og dersom formen ikke stiger mange hakk innen da, må jeg spørre om å forlenge sykmeldingen enda litt til, men jeg må si at jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen, savner jobben, kollegaer, miljøet osv...

 

Ellers kjenner jeg faktisk liv ja - i kveld har jeg kjent at det romsterer en del i magen, tok også frem babywatcheren i dag morges, som jeg prøvde for noen uker siden og bare ble frustrert! Tenkte jo da nesten på å kaste den, men gjemte den innerst, bakerst i nattbordskuffen min og er glad jeg ikke kastet den. For i dag tok jeg den frem, byttet batteri og prøvde igjen og jeg fant lyden nesten med en gang - herreguuuuud for en flott opplevelse, den lå jevnt på ca 150-160 slag og lyden var som musikk i mine ører - det var så nydelig at jeg måtte felle ett par tårer, herlighet for ett mirakel jenter!! Det begynner å gå opp for meg at det faktisk er liv i magen min om dagen, hehe, at jeg endelig skal få bli tobarnsmamma, åhhh - det er liksom så uvirkelig, hehe :)))

Men, nå begynner det som sagt å gå opp for meg og jeg nyter det :D

 

Ha en strålende fin dag og uke jenter - og ta godt vare på dere selv alle sammen!!!! Spesiell varm klem til Irene som nå ligger på Riksen for en dag eller to eller tre!!!

 

Stooor klems fra Monica

Lenke til kommentar

Hei og hopp igjen:)

 

Her har jeg ovelveten natt i en sykehus seng.Borte seng bra, hjemme seng best.....hehe:)

 

Men da ser det ut som jeg blir her til torsdag. Monica, du som er kjent her. Jeg ligger i 4. etg på observasjonspost for gravide. Og min engel, Dr. Tore Henriksen er jo han som følger meg opp:) Og han spurte så fint om jeg kunne bli til torsdag, han har fri i morgen og de vil ha noen flere blodprøver og sammenligne med før de slipper meg ut i den store verden igjen på egenhånd. Vi hadde jo en plan før denne innleggelsen, det var at jeg skal gå minst en gang i uken til kontrol hos han fremover......

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar

Kjære Irene sender deg mange tanker og klemmer. Enig med Monica godt å høre at de vil passe ekstra på deg nå og ha deg inne til observasjon. Håper de finner ut av det slik at du kan komme hjem igjen på torsdag.

 

Jeg føler meg som et hormontroll om dagen, snerrer og freser, håper det gir seg snart :-(

 

Mange klemmer Jorun

Lenke til kommentar

Enig med dere ja. Er kjempe glad de passer ekstra godt på deg Irene. Så får du sikkert komme ut til helga :) Håper trykket ditt går ned, men regner du må inn hyppigere til kontroll for å få sjekka trykket ditt??

 

Føler meg også som et hormontroll til tider Jorun. Graviditets hormoner kan av og til være noe hersk. Man kan jo begynne å grine til det meste og er det som som blir sagt litt skjevt ut kan jeg ble sint. Håper du har en bra dag idag :)

 

Har dere fått med dere at Axinija har født?? For dere som husker henne.. Hun har lagt inn et innlegg på bli gravid siden. Hun fikk seg en keiserinne i helga. Stor tuta når jeg leste det ja :)

 

Nå er jeg 15+1 (jei!!!), magen har begynt å komme og jeg sliter med å finne ut hva jeg skal ha på meg. Mine vanlige klær er blitt for trange og jeg syntes gravide buksene mine enda er litt for store. I helga holdt jeg på å svime av på hm da jeg skulle ut å handle meg klær. Ikke blir jeg å dra til byen på en lørdag nei... det ble alt for mye folk. Men det gikk over da jeg fikk i meg en bolle og litt vann. Men det var ubehagelig nok.

 

I tillegg har jeg begynt å lure på om jeg kjenner liv. Det kjennes ut av og til som om det er noen som peker på meg med en finger fra innsiden av magen. Og av og til er det noe som romesterer der nede. Enda litt usikker på om det er babyen eller om det bare er kroppen som lurer meg. Men håper jo selvsagt på at det er liv. Har jo aldri kjent det før...

 

Ellers sliter jeg med å sitte om dagen. Jeg var på kurs hele mandag og var gruppeleder på jobb og satt i visitt store deler av tirsdagen. Når jeg da skal røyse meg opp er det så vidt jeg klarer det. Jeg får skikkelig vondt midt melllom rumpeballene og må gå det av meg. Kan også kjenne det når jeg ligger av og til. Spurte på jordmor sidene her igår og hun mente det kunne være tegn til bekkenløsning og ville jeg skulle gå til legen å få meg rekvissjon til fysioterapeut. SKal på kontroll i neste uke så får høre da.

 

Idag her jeg fri så skal bare nyte dagen, har arbeidshelg til helga. Spent på hvordan det blir å gå da jeg vet at det har vært chicago der denne uka.

 

Mange kelmmer fra meg

Lenke til kommentar

Kjære dere, her skjer det litt av hvert ser jeg!

Irene sender deg masse varme gode klemmer. Godt å se du blir godt ivaretatt. Det må bare gå rette veien vennen!

Carina og jorunn: Skal looove dere at jeg var et skikkelig hormontroll selv til tider hehe. Flere som fikk gjennomgå da ja hehe. Husker og jeg slet med å finne tøy som passet hihi.

Monika: Hvordan går det med kvalmen? Er grusomme greier det der.

 

Har skrevet et innlegg litt lenger oppe, mellom ikea innleggene. Har ikke glemt dere mine venner. Ble bare litt gjemt det innlegget.

Her har lillegutt begynt å sove litt tidligere på kvelden (mellom halv 8 og 9) og det er nyyydelig da han er meeget aktiv om dagene. Skal helst bare stå og klatre på oss hehe.Han sover da 6 t.i strekk og så våkner han 2 gng til før han begynner morgnen mellom halv 6 og 7. Opp og ned med soving på dagen. Alt fra 3-5 t soving. Spiser grøt og middag (liten mammoms hihi) Han er veldig krevende og selskapssyk så er utrolig sliten når kvelden kommer. Men guuud så skjønn han er.

 

Ønsker dere masse lykke til. Følger med dere. Stoooor klem.

 

Ps Maddemor: Er du kommet tilbake fra Danmark??? Blir gøy å treffe deg igjen etterhvert. Savner deg. Stooor klem

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

 

Nå er jeg skikkelig bekymret for deg altså Irene- ikke en lyd eller pip siden fredag!!! FB sist oppdatert på lørdag, men hadde ingenting med deg og lille sprell å gjøre og så ingenting mer... :(

Holder nesten på å dø av bekymring her altså!!! Er inne her hver eneste dag mange, mange, mange ganger om dagen bare for å se etter om du har oppdatert noe mer, ingenting verken her eller der og nå har det gått hele fire dager!! Jeg håper, håper, håper at alt står bra til med deg og lille sprell altså!!! Tenker såååå veldig mye på deg!!!

 

Carina: Hvordan går det med bekkenløsningen din?? Har begynt å slite en god del jeg også :(

 

Jorun: Hormontroll er jeg også om dagene, det hører med og jeg blir ekstra snerrete når jeg er sliten, så kanskje du trenger å hvile mer??

 

Maddemor: Har du vært en tur i Danmark? Håper du har hatt en fin tur!! Hvordan går det med lille Fride??

 

Katta: Velkommen tilbake som prøver, hehe :))) Ble kjempeglad når jeg leste innlegget ditt på Bli gravid - har bare ikke rukket å kommentere det ennå, men kjempekoselig at dere vil prøve på en til og tenk bare 3,5 mnd etter fødsel!!! Du imponerer meg altså, hihi :)))

 

Så en oppdatering fra meg da, jeg er fortsatt i elendig form om dagene, trodde jeg skulle bli bedre rundt uke 10-12 jeg og så begynner jeg med oppkast og er sykt kvalm døgnet rundt fra uke 11, var jo litt kvalm før det også, men ikke så ille som nå :(

Jeg sliter veldig med å få i meg både mat og drikke, gyn på sykehuset har sagt flere ganger nå at jeg må ha lav terskel for å ringe ham dersom jeg ikke greier å få i meg væske hver 30 min, da må jeg legges inn for væskebehandling!! Jeg greier jo å få i meg væske og bittelitt å spise hver 30 min, men allikevel er jeg så "gåen" og utslitt!!! Puuuh....

 

Føler at jeg må ta meg skikkelig sammen når mann og barn er hjemme, jeg prøver å lage middag til dem, ordner med matpakker om kvelden og klær til lillesnuppis til barnehagen dagen etter, utover dette greier jeg ikke gjøre så mye og i tillegg har bekkenet slått seg helt vrang den siste uken. Har så ufattelig vondt i rumpa og greier nesten ikke sitte, fikk henvisning til fysio sist gang jeg var hos legen, men ser at han ikke har skrevet "med gangvansker" - så da får jeg ikke dette refundert fra NAV, så skal prøve å få meg en ny henvisning. Har jo ikke kommet så langt at jeg har fått bestilt meg noen time for jeg mååååå jo bli bedre med kvalmen før jeg kommer meg ut og dra til fysio osv...

 

Er 14+0 i dag håper at dette bedrer seg snart, føler meg litt bedre utover dagen, men kvelden/natta og morgenen er verst, og så bedrer det seg fra 12 og utover dagen, av og til kommer jeg meg ikke før kl nærmer seg 16 og da er jo hele dagen gått :(

 

Ellers var jeg på oppfølgingssamtale med sjefen på jobb her på fredag. Har vært sykmeldt i 9 uker alt, og det er jo ingenting jeg heller vil enn å komme meg tilbake på jobb etterhvert, men akkurat nå greier jeg bare ingenting!! Er jo helt utslitt når jeg bare henter jentungen i barnehagen... herregud hvordan skal det da gå å jobbe?? Selv om jeg har en kontorjobb og sitter mye, og hvordan i huleste skal jeg greie å sitte når bekkenet har slått seg så vrang som det har gjort nå?? Jeg var såååå optimistisk på dette møtet med sjefen og sa at jeg ønsket å prøve meg på aktiv sykemelding etter at denne sykmeldingsperioden var over. Sykmeldingen går ut den 14 nov og jeg skal tilbake til gyn den 11.nov (altså neste torsdag!), må jo bare ta det som det kommer, men tenker at når jeg er sååå utslitt og sliten og ekstremt kvalm som jeg er om dagene, hvordan skal det gå å komme seg tilbake på jobb?? Har jo 1,5 uke til med sykmelding, så krysser fingrene for at ting bedrer seg, skal jo på BIM treff neste fredag også med Irene og Jorun, så må jo bare se an formen og ikke minst se hvordan det går med Irene, ellers må vi nesten utsette det litt altså... Vi får ta en dag av gangen og så får vi se, prøve å være optimistisk :)

 

Nei, kvalmen kommer for fullt igjen så får sette meg godt til rette på wc.... :(

 

Vi snakkes jenter!!!

 

Stoooooooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Åh blir så sur altså. No hadde jeg brukt masse tid på å endelig skrive et skikkelig innlegg, så blir det ikke noe av... Det bare forsvann liksom.... Arrrrggggh....!!!!! Ja ja...! Her kommer et kortere innlegg da:

 

Meg og lille snuppis. Huff og huff, ikke kjekt å være så dårlig nei. Skulle gjerne tatt av noen kilo, men ikke på den måten. Håper for deg at det går over snart. Tenk at du er 14 uker da... yeiii, jippi jippi. Så glad for deg.

 

Tirilgirl: forstår at du har det bra. Venter bare på oppdateringen. Er fryktelig spent.

 

Katta: tar av meg hatten jeg. Du tenker prøve på en til forstår jeg? Lykke lykke til. Blir kjekt å følge deg.

 

Ellers nærmer det seg ul for meg på torsdag. Da skal jeg være 9 uker. Så gjenstår det å se om alt er vel... Er veldig laidback her, og prøver ikke tenke for mye på graviditeten enda. Men blir no minnet på det hele tiden da pga alle symptomer... MEn kryss fingre for meg jenter at alt er bra:-)

 

Ha en fin kveld alle sammen. Klem

Lenke til kommentar

Annonse

Hei alle sammen:)

lenge siden jeg har vært her å tittet innom så er vell på tide å slenge inn noen ord:)

Jorun håper alt står godt til med deg å at du blir tatt kjempegodt vare på på sykehuset:)

kjære meg: håper virkeli kvalmen din gir seg snart altså for den er ikke noe kjekk,go bedring :)

å så sender jeg en stor klem til alle dere andre som er kommer lengre enn noen å dere som er kommet kortere;)hihi

 

Jeg er ca 14 uker idag,å vært på UL for første gang:) en helt utroli herlig opplevelse å var inne i ca 3 kvarter,så fikk sjekka alt veeldi nøye å ALT så kjempebra ut:) den babyen sprella å sprella å tok helt av inni der så jordmor flira å sa det var da voldsomt til sprelling på den lille:)

hun trodde mest sannsynlig at det var ei lita jente,så nå ser jeg jo bare rosa rosa rosa;) hihi

men tar d litt me ei klype salt enda,men hadde vært stas me ei lita prinsesse:) bare gla alt så bra ut me babyen å at den hadde de målene den skulle ha å slike ting:)

tror det var godt for pappaen og å se å at det gikk litt mere opp for han at han faktisk skal bli pappa nå:)

så har jeg bursdag imorra(ik for å skryta på meg noen gratulasjoner for 29 er vell ik noe å feire),men var ute å spiste herlig middag me mam å pap etterpå så vært en herlig flott dag idag:)

så håper jeg alle har det bra å sendere dere alle varme å goe tanker:)

store klemmer fra ei gla lita meg <3

Lenke til kommentar

Kjære alle jentene mine :)

 

Så deilig å høre at alt gikk bra på UL anki-vennen, svarte deg på den andre tråden, men svarer også gjerne her; jeg er bare sååååå utrolig glad for at det går den rette veien!!! Slapp av og prøv å kose deg med svangerskapet både med og uten symptomer, hihi :) Ta godt vare på deg selv nå altså og ta det med rooooo, ok?! Streng beskjed fra meg, hehe :)

Endelig skal vi få vårt etterlengtede barn i 2011 alle sammen!!!

 

Gratulerer såååå mye med vel overstått UL til deg også cessy og gratulerer såååå mye med overstått bursdag - tenk 29 år, bare vent til du bikker 30 - da går årene fort, hehe, så nyt å være 29 år i 363 dager til, hehe :)

 

Er ikke så mye å oppdatere fra kanten min - dagene går stort sett til at jeg ligger på sofaen eller sengen, kommer meg omtrent ikke ut - og jeg gleder meg til dagene blir litt lettere, er jo nå 14+3 så burde bli myyyyye bedre av denne kvalmen snart altså, den hemmer meg veldig og jeg føler meg så utrolig utslitt om dagene :/

 

Skal til ny kontroll/UL om 6 dager, altså førstkommende torsdag - grugleder meg til timen, som alltid før UL, vil da være 15+2, så håper at alt fortsatt er bra, da tåler jeg å være dårlig i noen måneder til, hehe!!!

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en strålende flott fredag (her skinner solen på østlandet i dag fra skyfri himmel!) og så ønsker jeg dere en riktig, riktig god helg!!!

 

Stoooooor klem fra Monica ;)

Lenke til kommentar

Hei jentene mine!!!

 

Så flott at det gikk bra på ul anki. Skrev til deg på tråden din!

Ja blir spennende å se tid det klaffer her igjen. Syklusen er på bærtur enda siden jeg noen dager ammer mye og andre dager lite, men han foretrekker fast føde og mme så hode på å avvenne nå. Måtte bare få overstått vaksinene han skulle ha idag. Dakkar liten som han hylte!!

Det er 9 dgr til han er 4 mnd og veide 7200 og var 63 cm lang.

 

Du får virkelig kjenne kvalmen på kroppen Monica! Håper det bedrer seg snart. Kvalmen min gav seg i uke 22. Da frotset jeg i masse godsaker som jeg ikke hadde orket tanken på før den tid hehe. Da skal jeg si vekta kom fort opp hihi. Det er disse 5 kiloene jeg sliter igjen med å få av.

 

cessy, velkommen inn og gratulerer med både bursdag og vel overstått ul.

 

Jorunn, hvordan står det til med deg da? Begynner det å bli tungt?

 

Og vår alles kjære Irene! Noen som vet noe mer? Virker nesten som hun har født?????

 

Maddemor: Gikk det fint på helsestasjonen for lille Fride og idag?

 

Her går dagene i ett kjør, men han legger seg heldigvis tidligere om kveldene nå så ho mor får litt fri! Han er meget aktiv om dagene selv om han kan sitte noe for seg selv nå da. Ellers går tiden med til husarbeid, handling og gåturer mens han dagsover.

Ha en flott helg alle sammen.

 

Stooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

God morgen! Alt vell med meg, dagene flyr og er nå 23+3. Jeg kjenner sparkene til lille gutten min flere ganger om dagen og det er så godt. En veldig fin tid nå, selv om bekkenet har begynt å skrangle igjen. Jeg jobber 60% og det er helt nødvendig for meg med lavere tempo, får kjempe vondt i rompa, halebeinet og nedover lårene hvis jeg går langt, eller sitter og står for mye. På tirsdag skal jeg begynne på bassengtrening i regi av fysioterapeut, håper det kan hjelpe meg. Ellers er jeg spent på legesamtalen tidlig i desember og om jeg får innvilget keisersnitt. Bakgrunnen for at jeg ønsker KS denne gangen er at jeg revnet så kraftig sist og i fjor fikk jeg påvist en hudsykdom i underlivet, så håper jeg blir møtt på dette. Det tok meg nesten 3 år å få et normalt sexliv igjen etter forrige fødsel, orker ikke gå igjennom det igjen.....

 

Så dere da herlige damer:

 

Carina: tenker på deg og bekkenet ditt, Forstod du hadde noen urolige dager tidligere i uka, gleder meg til du er ferdig med ordinær UL og kan kjenne spark, jeg fikk en helt annen ro etter dette.

 

Monica: Huff denne kvalmen høres veldig intens ut, hadde du det slik da du gikk med lille snuppis også? Ta vare på deg!!!!

 

Cathrine: Har fått med meg at du er prøver igjen: GRATULERER! Dere er sannelig spreke, he he he. Ammer du fortsatt eller tar han flaske? Blir spennende å se når det klaffer for dere :-)

 

Irene: Tenker sånn på deg, kjempe spent! Har også en følelse av at du har født, håper alt er bra med dere!

 

Anki: Gratulerer med vellykket UL

Cessy. Gratulerer med bursdagen som var

Håper alt er vell med deg og lille Fride, maddemor!

 

Stor klem Jorun

Lenke til kommentar

Godt å høre at det står bra til Jorunn. Bekkenløsning er noe dritt. Godt du får hjelp. Håper du får ønsket ditt oppfyllt. Husker hvor vondt det var i over ett år etterpå etter å ha revnet kraftig med førstemann. Har like angst for operasjon som fødsel så valgte å føde igjen. Med nr 2 kun 4 sting, og denne gangen revna jeg ikke i det hele tatt!!!! Men tror d var takket være en super jordmor og bringebærbladkapslene jeg tok.

Ja satser på å få en til selv om jeg ikkr helt orker tanken på all jobben med 2 små igjen hehe, men tenker langsiktig og alt går bare en er innstillt.

Ammer littegrann, men er på vei til å kutte det helt ut. Tar det gradvis pga spreng hehe. Nå har jeg prøvd å amme 3 barn, men ingen av dem har blitt mette, slet meg ut i 9 mnd med de 2 første så det gjør jeg ikke denne gangen.

Ha en flott helg. Stooor klem.

Lenke til kommentar

Takk for gode ord Cathrine, det løser seg nok med både bekken og KS. Fastlegen min anbefaler KS og mener det ikke vil bli noe problem, så jeg stoler på henne. Blir veldig spennende med prøving for dere da, og ja man får til det man vil, og innstillingen høres ut til å være på topp :-D

Klem

Lenke til kommentar

Nåskal jeg røve å skrive et innlegg for 3. gang denne uken her inne. De 2 andre ble slettet når jeg skulle lagre!!! GRRRRRRRRRRRRR

 

Men men....

 

Mine tanker går til Irene mange ganger daglig og jeg er stadig her inne og sjekker, men intet nytt gitt.... Tipper hun har født jeg altså! Håper i så fall at alt er bare bra med de alle 3!!!!

 

Monica; det høres jo ut som du ikke skal jobbe riktig ennå synes jeg... Du må huske at det er dessverre ingen på obben som husker om du kom tilbake på jobb 2-3 uker før evt. Det er ingen som takker deg for det og du MÅ tenke på deg selv og lille nå. Det er ikke vits i å streve seg tilbake på jobb bare for å please sjefen. jeg er sikker på at sjefen din forstår om du trenger litt lengre tid med sykemelding. Det er jo bedre det enn at du kommer tilbake for så å gå på en smell relativt raskt, sant? Tenker på deg i alle fall!

 

Jorunn; hvordan går det med kommende storesøster? Har hun begynt å venne seg til tanken på å få en liten bror? det var gutt du venter ja?

 

og cessy; gratulerer med overstått bursdag!!!

 

Carina; hvordan går det med deg?

 

Anki; GRATTIS med vellykket UL!!! Ble så inderlig glad når eg leste det!!! Det er som Monica sier; 2011 er året; men jeg sier 2010 er året hvor vi fikk eller ble gravide med våre kjære nurk vi alle skal få møte friske og raske!!! det er endelig sliternes tur ser det ut til!!!

 

Elllers vet jeg godt hvordan dere alle har det med bekken og kvalme og hele den greia og jeg kan ikke annet enn å råde dere til å høre på kroppens signaler! Bekkenløsning er ikke til å spøke med! Selv går jeg fortsatt il behandling, snart 11 uker siden fødsel og det er fortsatt noe som ikke vil på plass der bak så det gnisser fortsatt... ikke noe godt, men jeg SKAL bli bra! SÅ nå er kiropraktor neste på lista. jeg kan ikke trene før bekkenet er på plass og kan kun gå turer med vogne, men ikke løpe og hoppe. Og jeg som er såååå glad i håndball og aerobic!!!

 

Så en kommentar til min kjære Cathrine; gleder meg veldig til å treffe deg og lilleprinsen på mandag! Er så koselig å være med dere:) Skal bli godt å trille seg en tur igjen!

har du fått billigtestene og prøvd en eller? he he

 

I dag hadde jg besøk av en god venninne som snart er 24 uker på vei og jeg var så heldig å få kjenne gutten hennes turne rundt inni magen:)))) SMEEEEELT!!!! Kjenner det klør litt i eggstokken igjen da gitt! Litt gøy da for det er visst bare meg og mannen hennes og hennes svigerinne som har kjent sparkene til gutten for når alle andre prøver, stopper han med en gang:) Var veldig koselig da! Fikk dessuten en nyyydelig blomstergruppe fra henne i dag fordi hun arvet alle mine gravidklær samt alle klærne etter storebror her i huset....

Har gitt vekk i tro om at vi ikke skal ha flere og dersom det plutselig blir en til likevel; ja da har jeg god grunn til å gå bananas på shopping igjen da:) he he!

 

ellers har vi vært på ferie i DK på Lalandia Legoland! Så det var 3 dager til ende med badeland, lekeland og Legoland! Dere kan TRO at storebror hadde tidenes ferie!!!! Og jeg og min kjære koste oss veldig vi også når barna hadde det så bra! Fride sov veldig godt hele ferien og jeg fikk til og med smakt litt vin! nam nam!

 

nei, nå avslutter jeg før det blir slettet igjen her; uansett; ha en suuiuuper helg folkens og jeg har vel alle med meg når jeg sier at jeg er MEGASPENT på nytt fra Irene nå altså!

 

Stooooor klem

Lenke til kommentar

Heisan jenter!

 

Var innom FBprofilen til Irene og der var det kommet gratulasjoner gitt, så dristet meg til å gratulere der jeg også.

GRATULERE med lille Sprell Irene. Vi gleder oss veldig til oppdatering fra deg og håper av hele mitt hjerte at alt står bra til med dere alle. Du har nok mye å stå i med no med en prematur liten venn. Er så glad du var i de beste hender og at de fulgte med og passet på at det ikke gikk gale. Krysser fingre for deg og dine no i ukene fremover.

STOR KLEM FRA ANN KRISTIN

 

Katta og Maddemor: så kjekt at dere kan trille sammen da...:-) Kjente dere hverandre fra før kanskje?

Og maddemor, hvor mye betalte dere i Legoland og Lalandia? og hvor lenge var dere der? Har tenkt oss dit med guttene:-) Når kan det være fint å dra dit?

 

Meg og lille snuppis: huff så uheldig du er med den kvalmen da. Det var no voldsomt lenge å være kvalm også da. Håper det går over straks. Men syns du skal tenke på deg selv no ja. Jobben kommer til å nyte godt av ekspertisen din senere...:-) no skal du pleie deg selv.

 

Jorun: flott at du hører på kroppen og jobber redusert. Du må passe på bekkenet ja. Det er ikke noe godt. Hadde det med begge guttene og venter vel at det skal komme snikende etter hvert denne gang også.

 

Idag har jeg faktisk vært i fantastisk fin form, så da kommer angsten snikende. Er faktisk til å bli gal av... Men no har jeg hatt fri idag og kun koset meg, så håper det er derfor jeg er i bra form. Så stress er altså ikke bra...

 

Ha en fin kveld jenter:-)

 

Klem fra Ann Kristin

Lenke til kommentar

Åhhhhhhh gratulerer irene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ser frem til du kommer inn og forteller, men skjønner du har nok å henge fingrene i nå vennen!

 

Ann Kristin; vi betalte 3790 for bil, 4 pers med superspeed fra krs til dk og 3 netter i feriehus i Lalandia feriesenter og fri inngang så mye vi ville til aquadome og mony tonky land:) Legoland kjlpte vi utenom. Der kosta det 270 pr voksen og 245 for Oliver, men jeg hadde kjøpt en playmofilm til han for kr 70 på Kiwi og der var det gratisbillett til han inni:)

Var UTROLIG fint å reise nå på høsten, emn våren er også fin. JEg anbefaler å unngå høytider og sommerferien. Vi var i legolad i fellesferien i fjor sammen med 55000 andre!!! HELT JÆVLIG!!!!! var pupblikumsrek. den dagen så klart!

Men nå var det kanskje bare 200 stk der, så det var jo fritt frem å hoppe på de karusellene vi ville ta. NULL kø. strålende vær og alt var helt supert:) Man må bare kle seg litt bedre enn en sommersdag:)

 

 

Lenke til kommentar

Fikk tekstmelding jeg også! Gratulerer sååå mye med gutten kjære Irene, for ett nydelig navn!!! Det var så godt å høre at alt er bra med dere alle tre :) Lykke til med overflyttingen i morgen!!!

Gratulerer så mye nok en gang :D

 

Stooor klem fra Monica

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg på og si GRATULERER så mye Irene! :-)

Du rakk jo så vidt å svinge innom 3.tri.. og borte var du, så jeg tenkte nok jeg måtte følge med her for å se hvordan det hadde gått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...