*anki * Skrevet 28. november 2010 #126 Del Skrevet 28. november 2010 Maddemor: har selv satt inn spiral 2 ganger, og jeg syns det var ubehagelig med ikke vondt. Kan i allefall ikke erindre det. Tok i allefall ikke noe smertestillende. Jeg satte inn vanlig kobberspiral (ikke hormon). Syns kanskje det kan sammenlignes litt med å ta celleprøve kanskje??? Da skraper de litt? Her kjenner du et lite stikk... Viktig å greie å slappe av. Jeg satte inn spiralen ca 7 uker etter fødsel. Med fødsel i friskt minne husker jeg at jeg tenkte dette bare var "peanuts". Så dette går nok bra. Ikke noe å grue seg til :-) Jeg skal til Trondheim kommende onsdag 1.12. Men får nok ikke vite noe da, siden jeg ikke skal ta blodprøver før jeg kommer opp. De må analyseres, så får vel svar over helga igjen. Skal til samtale med en lege, ta blodprøver ja, og ul. De får vel avdekke noe, men ikke trisomi18 som jenta mi hadde sist. Det er det vel blodprøver som sier noe om. Så må jeg vel evt opp igjen for å ta morkake- eller fostervannsprøve om noe indikerer på at jeg behøver det... Skal ikke være lett det her. Får nok bare ta det som det kommer ja :-) Ha en fin advent. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142617041
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 28. november 2010 #127 Del Skrevet 28. november 2010 Hei igjen mine kjære kjære venner:) Nok en liten oppdatering fra vår lille verden, Ole Kristian vokser og var i dag 1694 gram, han er veldig sint på cpap`en sin og ligger mer og mer uten:) I dag etter at vi hadde badet han, flyttet han ut av kuvøsen sin og er nå over i åpen varmeseng:) Et stort skritt på veien..... Vi koser oss masse med han, han er en sjarmerende liten fyr som vet å si fra når det er noe han vil og iallfall hvis hna er misfornøyd med noe..... Tenker på dere alle hver dag, selv om jeg ikke er her inne så ofte. Ønsker Anki lykke til på UL, du er i mine tanker og bønner:) Så flott med ordinær UL Carina, grattis med tulla:) ta vare på deg selv Jorun de ukene som er igjen, håper du får mer sykemelding.....tenker på deg Monica:) Og dere to sørlandsbertene mine, varme klemmer sendes deres vei:) Og til dere andre, varme klemmer til dere alle:) Klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142617543
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. november 2010 Forfatter #128 Del Skrevet 29. november 2010 Har dessverre ikke tid til å skrive nå, men har skrevet i går+ noen dgr før det litt lenger oppe her!! Ville bare så gjerne si til deg Irene hvor glad jeg er for at det går så fint med den skjønne gutten din. Et stort fremskritt!! Fikk også se hvordan du så ut i virkeligheten hos Marit på hennes Face (har ikke selv) Herlig dame du er! Samme med deg Monica. Gøy å se hvordan den en prater med ser ut! God advent damer! Stooor klem fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142618354
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 29. november 2010 #129 Del Skrevet 29. november 2010 Tusen, tusen takk for gratulasjoner jenter, har hatt en fin bursdag, tenk 35 år, tiden flyyyyyyyr, hehe Fikk en fin melding fra en venninne; "gratulerer med 29 år og 72 mnd", hehe )) Kjære Irene vennen min - det er så godt å høre at det går den rette veien for Ole Kristian, en virkelig sterk gutt du har fått, jeg gråter en liten skvett for deg og alt det dere har gått igjennom og må gå igjennom! Jeg er bare så glad for at dette ser ut til å gå fint, ta godt vare på hverandre )) Anki: Jeg krysser fingrene mine for deg til onsdag, dette kommer til å gå fint, jeg har en god følelse på deg, lykke til Skikkelig kos å få deg som venn på FB Marit, moro å "se" den man har skrevet/snakket mye med ja... Synd du ikke er på FB Cathrine, men kanskje vi kunne ha greid å få til ett treff i fremtiden alle sammen etter at vi har fått barna våre?? Hadde vært skikkelig moro altså )) Carina: Jeg gratulerer deg her inne også jeg, grattis med ei lita prinsesse!!! Kos deg og nyt den voksende magen nå og ta godt vare på deg selv! Jorun: Hvordan går det med deg?? Ikke noe mer pågående blødning vel?? Ta det med ro og slapp av og ikke minst; ta godt vare på den lille i magen nå ja Så er det endelig tid for ordinær UL i overimorgen, onsdag 1 des, samme dag som Anki skal til Trondheim. Gru-gleder meg :/ Mannen har tatt seg fri fra jobb hele dagen slik at vi skal kose oss sammen den dagen. Håper bare at alt står bra til med den lille. Har kjent litt mer til den lille i dag, litt smådunk her og der og det er godt å få en bekreftelse på at det er noe der. For har ikke kjent noenting hele helgen, bortsett fra bittelitt i går og jeg hadde en ekkel episode på torsdag. Jeg falt nemlig på glattisen og forstuet nok høyre beinet litt, den var såååå øm og hoven fra kneet og ned til leggen, greide nesten ikke kjøre hjem, var så vondt å tråkke ned gass og brems. Har hatt veldig vondt i helgen, men i dag ser det ut til at beinet er litt bedre. Har ikke fått sjekket opp verken babyen eller beinet, men skal jo på ordinær UL på onsdag og så lenge jeg har kjent litt liv i går og litt i dag, så prøver jeg å senke skuldrene og tenke at dette går bra!! Doppleren viser ihvertfall at det er hjertebank i magen, så da må man være positiv... Håper alt er bra med den lille og dersom babyen ligger sånn til rette at det går an å se kjønn, så håper jeg at vi får den bonusen at vi får vite om det skjuler seg en gutt eller jente i magen Veksler mellom gutt-jente hele tiden, men innimellom tenker jeg "han" - og da tror jeg det er en gutt, åhhhh - blir spennende å se da, ellers har jeg ikke noe spesiell magefølelse på hva det er... Nei, nå får jeg prøve å gjøre noe fornuftig her hjemme før mann og barn kommer hjem Ha en strålende fin uke jenter - her i Hønefoss er det meldt knall-sol hele uken og mellom minus 10-20 grader, nå er det bare minus 8 i Hønefoss, men strålende sol )) Stoooor klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142619356
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. desember 2010 #130 Del Skrevet 1. desember 2010 En kjapp oppdatering via mobilen!! Ordinær ul i dag viste en flott liten frisk gutt som sparket med beina, veivet med armene, vinket med hånden og viste seg frem!!! Jeg er så glad, så glad Ny termin ble 03.mai... HURRA!!! Oppdaterer mer senere, nå skal mannen og jeg ut å feire, hehe Ha en strålende fin dag jenter Stooor klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142627494
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. desember 2010 #131 Del Skrevet 1. desember 2010 En kjapp oppdatering via mobilen!! Ordinær ul i dag viste en flott liten frisk gutt som sparket med beina, veivet med armene, vinket med hånden og viste seg frem!!! Jeg er så glad, så glad Ny termin ble 03.mai... HURRA!!! Oppdaterer mer senere, nå skal mannen og jeg ut å feire, hehe Ha en strålende fin dag jenter Stooor klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142627478
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. desember 2010 #132 Del Skrevet 1. desember 2010 En kjapp oppdatering via mobilen, ordinær Ul viste en flott og frisk gutt!!! Er bare sååå glad, så nå skal mannen og jeg ut å feire Oppdaterer mer senere... Klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142627521
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. desember 2010 #133 Del Skrevet 1. desember 2010 Er det muuuuulig, blir bare surr med innleggene mine når jeg lagrer via mobilen, beklager at det kom flere ganger altså. Prøvde først en gang, og fikk det ikke til, deretter laget jeg ett nytt svar og da lagret det seg dobbelt, skal ikke logge meg på via mobilen mer altså, men MÅTTE bare oppdatere dere etter UL`en i dag da jeg var så glad, så glad )) Ellers sa jordmor at morkaken lå fortsatt veldig langt ned og at dette måtte kontrolleres med ny UL i uke 30-32, så da kan det faktisk hende at dette med keisersnitt løser seg allikevel, for hun sa at dersom den fortsatt ligger så langt ned som den gjør nå, har jeg ikke noe valg - da blir det KS :D Hun sa også at babyen hadde ett nyrebekken som var litt forstørret på den ene siden, og at dette også måtte kontrolleres med UL. Det var ikke noe farlig, men at gutten kunne ha/få litt problemer med å få tisset ut alt sammen, men at det som regel pleier å ordne seg rett etter fødsel. De er nå obs på det slik at de er forberedt på å gi ham antibiotika rett etter fødsel. Hun sa at gutten er frisk og aktiv og så ut til å ha det bra og at dette ikke var noe å tenke på, så velger derfor å fokusere på det positive at alt var bra!!! Det var så fantastisk å se den lille gutten sparke og veive med armer og vinke osv. Fikk se tærne og den lille hånden åpnet seg og sprikte med sine fem fingre, det var så tydelig at jeg bare gispet av glede, hehe Så nå kommer babyrommet til å stæsjes opp i blått. Rommet er malt lyseblått fra før, så nå skal jeg bare supplere med hvitt og kongeblått og litt "Ole-Brum" effekter.... Åååååh, nå gleder jeg meg bare til å komme i gang, begynner å rydde ut av rommet med èn gang jeg.... *løper nesten opp trappen* hihihi Ha en fortsatt strålende fin dag jenter )) Stoooooor klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142629067
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. desember 2010 #134 Del Skrevet 1. desember 2010 Anki: Hvordan gikk det med deg i dag?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142629082
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 1. desember 2010 #135 Del Skrevet 1. desember 2010 snfs; her renner gledestårene for deg Monica:)))) Tenk at det er en liten PRINS der inne!!!!! Det er jo bra at de er obs påd et som evt kan feile han og da retter det seg sikkert fort skal du se:) Ble så glad så glad når jeg leste på FB i kveld og jubelen stod i taket her for dere! Og du; å bli tobarnsmamma er faktisk ENDA bedre enn førstemann så du har MYYYYE å glede deg til!!!! Jeg gråter ennå av glede når jeg sitter med begge barna i armkroken min og undrer meg bare over hvor heldig det er mulig å være! 2 fantastiske barn og lykken bare flommer over litt for min del altså Nok en gang masse gratulerer og nå er jeg bare spent på å høre gode nyheter fra Anki:O) Stooooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142629580
*anki * Skrevet 1. desember 2010 #136 Del Skrevet 1. desember 2010 Åh gratulere sooooooo masse Monica! Dette var strålende nyheter. Tenke dere er stolt. Ang utvidet nyrebekken, hadde min yngste dette. Hans ordnet seg ikke av seg selv, men vi var jevnlig til kontroll og han gikk på forebyggende medisin så han ikke skulle få infeksjon. Når han var 1 år og 3 mnd ble han operert i Trondheim. Etter det har vi vært på ul-undersøkelse en gang i året frem til han ble erklert helt frisk for 3 år siden. Han har aldri vært "syk" pga at de såg dette på ul og at vi fikk undersøkt han etter fødsel. De som ikke blir oppdaget på ul, får først urinveisinfeksjoner, nyrebekkerbet. etc, og må gjennom mye før det først blir oppdaget. Jeg skal forlange ekstra ul i ca uke 28 bare for å få sjekket dette ekstra. Så til meg. Alt ser bra ut...:-)))) men venter med den største jubelen til blodprøveresultatene foreligger. Får kanskje vite det fredag, men mest sannsynlig ikke før mandag. Men trisomi 13 og 18 er det så og si nesten 100% sikkert på, trisomi 21 var 1 % før blodprøveresultat kommer. Håper det viser seg litt bedre. Utfra at jeg hadde en syk baby sist, kan jeg få fostervannsprøve uansett resultat dersom jeg ønsker dette. Det blir evt uke 16. Vi får se hva resultatene blir etter de endelige svarene kommer. Men tror ikke jeg tar dette. Der er det forbundet 1 % risk for abort... Den lille var stor og fin. Rykket frem noen dager i forhold til min egen beregning, og det har ikke skjedd før. Bebisene mine har alltid vært litt "små", så da satser jeg på at denne er en sterk liten bebis. No er jeg fryktelig trøtt og skal finne senga straks. Vært oppe siden 05 i natt og er sliten av å reise. Vi snakkes en annen dag:-) Klem fra Ann Kristin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142629822
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 1. desember 2010 #137 Del Skrevet 1. desember 2010 JIPPI JIPPI JIPPI:))))))))))))))))) Dette høres jo veldig lovende ut anki og nå har jeg STOR TRO på at det går oss alle vel og jeg unner ¨dere dette så inni hampen!!!!!!!!!!!!!! Sov godt vennen og tenk positive tanker:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142630789
Carina har to små gull Skrevet 2. desember 2010 #138 Del Skrevet 2. desember 2010 Det ser jaggu meg ut som at det ordner seg for oss alle her inne Gratulerer så masse med vel overstått ul både til Monika og Anki Nå går det bare en vei og det er fremover, snart har vi nurkene våre alle sammen Monika blir jo stas med en av hver da, hva sier storesøster til at hun skal få seg en lillebror??? Hvordan står det til meg deg Jorunn??? Også flott å lese at alt går bra med lille Ole-Kristian Regner med du moillkose deg om dagen Her er det ikke så mye å rapportere Har ei ferieuke nå og bare koser meg Magen vokser og jeg kjenner masse liv Elsker å kjenne de små dultene der inne Ikke kjent noe til bekkenet denne uka, men kan jo være siden jeg bare har vært hjemme. I helga som var var vi hos svigerforeldrene mine og alle brødrene til Torkild har samlet opp alt babytøyet der som svigermor har sotert ut i størrelser. Jeg plukka med meg ei stor eske med masse fine babyklær. Er jo stort sett bare kommet gutter på den siden så var fint lite i jente farger. Regner med jeg må handle litt inn etterhvert Men skulle det plutselig komme ut en gutt har vi i allefall masse blått I morgen skal jeg med gubben på julebord på hurtigruta. Trodde jeg hadde en kjole jeg passet, men den så jeg ut som ei stappa julepølse i. Så nå skal jeg til byen så se om jeg ikke finner meg en kjole. Gleder meg ikke til å trø ned til byen. Er såpeglatt på veiene ute. Masse snø også regn blir det bare tull av Håper dere får en nydelig dag og koser dere med enten magene deres eller små nurkene deres Klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142631766
J -76 Skrevet 2. desember 2010 #139 Del Skrevet 2. desember 2010 Hei kjære damer! Gratulerer så mye til Anki, Carina og Monica, så koselig at dere fikk gode opplevelser under UL :-D Blir bare en kort hilsen i dag. Alt vell her, ikke blødd noe mer og er "friskemeldt" så nå jobber jeg 60% igjen. Bekkenet er litt bedre og nå gleder jeg meg veldig til jul og juleferie :-) Til trisdag skal jeg til samtale på Ullevål om keisersnitt, er veldig spent på det. Er sikker på at jeg får det, men blir jo spennende hvordan de møter meg og hvor mye de vil presse på. Lillegutt er veldig aktiv, sparker og hikker. Nå er jeg 27+1 og det er en fin tid synes jeg, for nå har han faktisk gode odds for å overleve utenfor livmoren hvis noe skulle skje, men jeg vil gjerne ha han der inne helt til februar da. God adventstid til dere alle, dere er herlige! Stor klem Jorun Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142631999
J -76 Skrevet 5. desember 2010 #140 Del Skrevet 5. desember 2010 Juhuuu i dag har vi kjøpt vogn, helt spontant, he he. Vi kom tilfeldig over tilbud på Simo kombi vogn og nå er vogna alt i hus, veldig koselig :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142642506
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. desember 2010 #141 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei alle kjære jentene mine Det er alltid så koselig å lese opp på tråden vår, ja, det ser jammen ut til at det går bra med oss alle sammen og det er så utrolig godt )) Formen min er stadig opp og ned som en berg-og-dal-bane, kan ha en kjempefin dag uten noe særlig kvalme og ikke så vondt i bekkenet og så utnytter jeg denne dagen til å gjøre ting og tang, enten det er husarbeid, handle i butikken etc og da er det nesten som om jeg får tilbakefall dagen etter... Da sliter jeg med kvalme, hodepine, bekkenet verker mer enn noengang og jeg føler meg totalt utslitt!!! Så bruker jeg ett par dager på å komme meg og så får jeg en fin dag eller to og så er det på`an igjen med uvelheten... Har akseptert at det bare er sånn og tar en og en dag av gangen, vet jo at det blir bedre etter at jeg har født og nå i det siste har jeg blitt livredd for at fødselen skal settes igang FØR termin!!! Sliter med mye og da mener jeg MYE kynnere og jeg er bare 19+0 i dag!!! Ellers går det bra da... i dag har jeg faktisk fått gjort litt i huset sammen med mannen. Det var såååå godt å få støvsuget, skiftet på alle sengene, vasket over alle gulvene, vasket badet, vasket klær, pyntet til jul - åhhhhh, nå er det rent og pent og jula kan bare komme, hehe - nei, forresten ikke ennå, for har ikke julegavene i hus, men det er så godt at det er ryddet og vasket og ordnet hjemme!!! Gubben har støvsuget og vasket alt sammen og jeg har bare pyntet til jul, så synes det var en fin fordeling denne gangen, hehe, sånn skulle det ha vært hele tiden, hahaha )) Nei, nå er det barnetv og lillesnuppis vil sitte på fanget og kose, hehe - mamma sier ikke nei da nei, hehe Ha en fortsatt strålende fin advent og riktig, riktig god uke!!! Klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142642525
Carina har to små gull Skrevet 6. desember 2010 #142 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei igjen snuppelupper Ja syntes tråden vår er koselig. Gleder meg for hver gang det er kommet inn nye innlegg Bra du har noen flotta dager Monika Vaske rent til jul har jeg ikke orket enda. Skulle ha vasket vinduene da jeg hang opp nye gardiner, men der sa skuldrene stopp. Ikke noe godt å være plaget med kynnere. Aner ikke hvordan det er, har ikke opplevd det enda. Ikke så jeg vet i allefall. J-76 Håper du blir fornøyd med vogna Har hatt i tankene å kjøpe simo vogn. Og bra å høre at du er friskmeldt. I helga var jeg på julebord sammens med gubben på hurigruta. Masse god mat og trodde jeg skulle forspise meg. Endte med at jeg fikk en pokker til halsbrann når jeg kom hjem og det kjentes ut på lørdag da jeg våkna at jeg hadde vært på ei kjempe fylle. Var utrolig sliten. På søndagen gikk jeg med konstat ubehag rett over symfysen som bredte seg utover. Det strålte bak i ryggen. I natt har jeg slitt med å sove da jeg ikke fant rett stilling. Og da jeg skukke snu meg reiv det skikkelig til i lysken. Det var overhodet ikke noe godt. Men jeg tok meg et lite legebesøk idag. Urinen var fin, men de skulle sende den inn til dyrkning. Han kjente på magen min, men var ingneting å finne. Da jeg sa jeg hadde hatt litt problemer med å ligge på høyre side begynte han å engste seg for blindtarm betennelse. Mange gravide som opplever å få dette. Tror ikke det er det da. Men måtte se det an. Ellers hørte han etter verdens nydeligste lyd og hjertelyden til lillegull var der enda, men det viste jeg siden jeg nå kjenner daglig liv. Så slår meg ned med tanken at det må være ligamentsmerter. Ble sykemeldt i noen dager for å roe ned. Og det skal jeg også. Tenkte å finne senga å slumre litt for jeg er vanvittig trøtt.¨ Håper dere har hatt ei fin helg alle sammen og kos dere i adventa Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142644557
*anki * Skrevet 6. desember 2010 #143 Del Skrevet 6. desember 2010 Hallo gode jentene! Ja det ser jammen ut til å gå bra med oss alle denne gangen. Så fantastisk. Har no fått alle resultat fra duotest i Trondheim, og alle resultat er flotte. Er så lettet å glad i dag... Jeg bare skriker og gråter og hører julesanger og skriker og er så lettet så lettet. Endelig kan jeg skrike ut - JEG ER GRAVID!!! og ikke være redd for å miste spiren min... (i allefall ikke såååå redd som jeg har vært) Jeg har så mye angst inne i meg som no slippes ut gjennom tårer. Godt jeg er alene hjemme ellers hadde ungene trodd noe var gale igjen... Hi hi!!! Men dette er virkelig gledestårer. No er lille gullegget mitt straks 14 uker og alt er i tipp topp stand. Legen i Trondheim satte meg også frem noen dager, så det er en stor og sterk spire det her...:-))))) Flott at dere har det fint alle sammen. Ta vare på dere selv. Sykmeldinger er lov. Vi må ta vare på oss selv og gullungene våre:-))) Jeg har selv ventet på min over 3 år, og tenker ikke utsette meg for unødvendig stress no nei. Bekkenløsningen min er også på vei, og jeg jobber på butikk, så vet ikke hvor lenge jeg holder...:-)))) men jeg greier plager no ja...! Skal ikke klage en dag:-))) Klem fra happy mej Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142646493
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 6. desember 2010 #144 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg er sååå glad på dine vegne kjære anki, jeg gråter en skvett med deg, hehe - bare gledestårer, hehe )) Grattis med vogn Jorun, så spennende!!! Vi har beholdt alt utstyr etter jentungen vi, så vi bruker alt opp igjen, både vogn (Quinny freestyle 3XL, en tre-hjuling) og bilstol, sprinkelseng, babykurv, vippestol, stellebord, badekar etc, etc.... Var så fornøyd med dette, så vil ikke bytte det ut )) Carina, høres ut som en blanding av bekkenløsning (smerter i symfysen) og kanskje kynnere?! Hvis du føler deg usikker, så ta kontakt med gyn eller lege, du skal følge magefølelsen din!! Da jeg var på ordinær UL i forrige uke (18+4) fikk jeg beskjed om at morkaken lå veldig langt nede på bakre vegg og delvis foran mormunnen (noe som har vært årsaken til at jeg hadde blødninger i begynnelsen av svangerskapet). Jeg fikk beskjed om at dette måtte følges opp med ny UL i uke 30-32, dersom den fortsatt ligger så langt ned sa JM at jeg ikke hadde noe valg, da ble det keisersnitt (noe jeg jo håper på i utgangspunktet, men ikke pga forlavt liggende morkake, men av andre årsaker som jeg har nevnt før!). Hun sa ikke noe mer enn det, men i kveld, når jeg googler dette på nett, så dukker den ene skremselshistorien etter den andre. Det er fare for store blødninger fra uke 24 og ut svangerskapet og fare for fortidlig fødsel, innleggelse® på sykehus, keisersnitt settes igang ca 2-3 uker før termin, men oftest ender det med akutt ks før den tid... DERSOM morkaken IKKE flytter på seg etterhvert som livmoren vokser! Morkaken lå så langt nede i uke 5 og den ligger fortsatt for lavt, men nå dekker den også delvis mormunnen i uke 19+1, argghhhhh - er det ikke den ene bekymringen, så er det noe annet.... og jeg som har hatt en litt ekkel følelse i det siste og nærmest vært livredd for at fødselen skal settes igang tidlig, har jo friskt i minne dette med Irene og tenker dumme tanker Det har jo gått strålende fint med Irene og Ole Kristian, men tenk om fødselen skulle starte om en uke eller to? Har jo ikke sjans i havet til at det går bra da.... Håper bare at denne magefølelsen ikke stemmer og at jeg bare er litt redd, har jo slitt så fælt for å få til denne lille spiren - skal ta det opp med jordmor på onsdag - har time da og har heldigvis time hos gyn den 21/12!!! Får bare ta det som det kommer - men det er enda en grunn til å ta det helt med ro, slappe av og ikke stresse, ikke stresse med å komme tilbake til jobb før fødsel osv, er fortsatt sykmeldt tom 22/12, så får enn så lenge prøve å være positiv, ta mine forhåndsregler og ting og tang i ett lavt tempo. Nå skal jeg RUGE, og denne lille spiren har å bli der inne til ihvertfall medio februar, da er oddsen for å overleve hvis noe skjer litt større!!! Sorry jenter, ble litt mye meg og mitt igjen - men det var så godt å få det ut!!! Takk for at dere er til kjære venner )) Stooooor varm klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142648170
J -76 Skrevet 7. desember 2010 #145 Del Skrevet 7. desember 2010 Hurra nok en gladmelding fra meg: fikk innvilget KS i dag, så 24.02.11 kommer lillegutt :-D Skriver mer til dere senere, måtte bare oppdatere. KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142649342
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 8. desember 2010 #146 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei alle søte jenter:) jammen lenge sia jeg har skrevet noe,men har vært inne ofte å sett hva dere har skrevet:) Virker så det står flott til med alle å det er så godt å høre:) Her går det bare godt,storkoser meg i adventstia å nyter fine dager hjemme me magen min som vokser sakte men sikkert:)men har allerede ganske så stor mage,bare stas syns jeg:) Ellers var vi på ordinær ul igår å ble satt tilbake 5 dager så nå er termin 10 mai ca å jeg er 18+3 idag istede for 19+1,men men dagene går jo heldigvis forte å alt så kjempefint ut på ul,så da skal ikke jeg være vanskelig av meg:) På ul i uke 14 sa JM at d så ut som d ble en jente å igår sa hun at vi skulle bare fortsette med å kalle henne ei hun,jeg spurte hvor sikkert er det å da svarte jm at det var HELT SIKKERT:) er sååå gla å gleder meg bare enda mere til å få prinsessa mi ut <3 dro rett på butikken å kjøpte den fineste ROSA dressen som lillemor kan reise hjem ifra sykehuset i:) Tenk at d går så flott med oss alle,helt utroli at man kan sitte her me kul på magen å bare kjenne flere å flere spark å bevegelser som dagene går etter over 30 pp med den ma`en imellom,det går altså fint ann å slite å alikevell være så heldig å få oppleve dette mirakelet:) Nei jenter nyt tiden å særlig dagene framover,beste tia på året syns jeg:) ønsker dere alle ei fortsatt fin førjul å adventstid:) store klemmer fra cecilie med lille prinsessa i magen<3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142654179
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 8. desember 2010 #147 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei jenter )) En superkort tur innom, måtte bare gratulere Jorun med KS-dato, gratulerer sååååå mye!!! Så godt å kunne senke skuldrene og se frem til datoen )) Gratulerer såååå mye med jente Cecilie - så hyggelig Kos deg og nyt den "rosa" tiden, hehe )) Kommer innom og oppdaterer/skriver mer senere Klem fra Monica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142656011
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 9. desember 2010 #148 Del Skrevet 9. desember 2010 Hei på dere! Jeg har jo fulgt med litt på tråden her, men skjønner at jeg slett ikke har så mye tid til sånt lenger.. Så ville bare innom og ønske alle sammen en RIKTIG GOD JUL!! :-) Har lest tilbake litt på noen av de siste innleggene.. Meg og lille snuppis: Det høres voldsomt ut det du har googlet frem. Vil bare forsøke å trøste og si at jeg jobber på fødeavd, og sånne skrekkhistorier er det heldigvis lite av der i hvert fall. Det høres ut som du beskriver placenta previa marginalis, altså at den er delvis forliggende, og da kan den veldig gjerne trekke seg opp til neste kontroll i uke 30-32. Den gjør ofte det, men ikke alltid. Min hadde for øvrig samme plassering og jeg hadde ingen blødninger i svangerskapet i det hele tatt, så er nok store forskjeller og ikke alltid så galt som beskrevet på nettet. Jeg hadde keisersnitt, men av andre grunner, så sjekket aldri plasseringen på nytt, altså om morkaka trakk seg opp (og heller ingen som insisterte på at sjekk av den var nødvendig da. Ks var 4 dager før termin etter eget ønske, ville at hun skulle være der inne lengst mulig). Har heller ikke hørt, der jeg jobber, at det er aktuelt å ta keisersnitt opptil 3 uker før termin pga morkakas plassering... Det er i så fall en vurdering som gjøres underveis ved mye plager, mener jeg. Håper det går seg til og at du ikke er altfor mye bekymret underveis. Jeg og lille frøkna har det helt supert hjemme. Hun er helt utrolig snill. Og vakker! :-) Henger i puppen og spiser som hun skal. Litt mageknip av og til, men veldig lite. Sover HELE natta, når hun først sovner da. Hun er allerede 4 uker gammel i morgen. Tiden flyr! Jaja.. må avslutte i en fart her. Masse lykke til videre alle sammen! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142657982
J -76 Skrevet 11. desember 2010 #149 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei igjen dere herlige damer! Kjære snuppis, takk for gratulasjon med KS dato. Jeg er veldig lettet, både over at dato er satt og at jeg fikk det innvilget. Jeg håper det ordner seg med morkakens plassering, håper du snart har en legeavtale slik at du kan få mere informasjon om hva dette vil si for deg fremover, ikke godt å være bekymret. Veldig gjenkjennelig det at formen varierer sånn, slik er det for meg også. Hvordan er det for lille snuppis å skulle bli storesøster? Vi har også mye utstyr fra sist, men vogna var desverre blitt ødelagt, så derfor måtte vi ha ny. Vogna står nå i gangen og jeg må ta litt i den hver dag, er blitt helt tullerusk, men gleder seg sånn til slutten av februar. Kjære Carina: gratulerer med jente i magen, veldig koselig! Jeg håper virkelig at bekkenet bedrer seg, de smertene du beskriver høres ikke godt ut. Vil igjen anbefale deg bassengtrening med fysio, du bør sjekke ut om de har det i kommunen din, det er helt fantastisk og har hjulpet meg mye. Til alle dere andre: Det er så koselig å høre fra dere alle. Både dere som har født og fortsatt ruger. Fantastisk at Irenes lille gutt stadig vokser til og at alt er vell med dere alle sammen. Formen min er veldig opp og ned, jeg har gode dager og vonde dager. Jeg jobber 60%, men har kun 2 uker til så er det en lengre juleferie. Det går fort mot permisjonsstart nå, og jeg gleder meg veldig til februar. Det er både rart og deilig å ha en helt konkret dato å forholde seg til denne gangen, tenk 24.02.11 så blir jeg 2barns mor :-D En riktig god helg, gleder meg til å høre mer fra dere alle. Mange klemmer J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142664781
Carina har to små gull Skrevet 15. desember 2010 #150 Del Skrevet 15. desember 2010 Hei igjen jenter Går det bra med dere???? Jorunn, gratulerer så kjempe masse med innvilget ks Ikke så lenge igjen for din del nå. Syntes tiden flyr avgårde nå Her er formen veldig opp og ned. Var jo sykemeldt i tre dager i forrige uke. Ble mye bedre av å gå hjemme og starta å jobbe igjen på fredag som var. Hadde arbeidshelg og det var et skikkelig ræv kjør hele helga. I tillegg var jeg alene sykepleier på mandagsmorgen med 14 pasienter og gikk sikkert flere kilometer den dagen. Att og frem i korridorene. Det resulterte i at jeg nesten ikke klarte å bevege meg i det hele tatt mandags kveld og jeg var døds sliten. Sov så å si hele går dagen. Bekkenet var bra igår da. IDag er jeg på jobb igjen, også stenger dag avdelingen jeg er på for jula idag så da er det over til sngeposten. Blir veldig spennende å se hvordan det går. Har vært et skikkelig hardkjør der de siste ukene. Skal til ny kontroll hos jordmor 7 januar og da blir jeg å be om å redusere ¨på stillinga mi. Tenke å gå ned til 80%. Vet dere om jordmor kan sykemelde eller må jeg via fastlegen???? Ellers vokser magen som bare det. Nå får jeg bare høre at jeg begynner å bli feit Kjenner masse liv og røre fra lillegullet hver eneste dag og jeg ser tydelig bevegelsene på utsiden av magen. Er 22+0 idag Tiden flyr avgårde. Har så smått begynt å tenke på redebygginga. Har fått seng, vippestol, masse klær, ammepute, voksipose, bæreseler etter tulla sine søskenbarn. Må bare gå til innkjøp av vogn og stellekommode, men dette får vi også hos mine og han foreldre. Hvordan vogn har dere???? Noen å abefale? Jeg har gått å sett på emmaljunga vognene. Og jeg vil ha ei vogn som ikke er tung og er lett å trille i snøen. Blir 30 år i januar og tenkte jeg skulle få foreldrene mine til å kjøpe vogna da. Er vel januar salg da regner jeg med. Er på jobb så ble stort sett bare om meg og mitt Mange gode klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142336698-tirilgirlsnuppis-j-76carina-og-resten-av-companiet/page/6/#findComment-142679672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå