Gå til innhold

Tråden


Molait

Anbefalte innlegg

Oi Tiny kanskje spennende? Hvordan merker du forskjell på kynnere og rier?

God bedring sier man det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til informasjon er lille lærling trygt hjemme, så bekymring kan avsluttes.

 

Måkke du være kjip å føde mindt under messa da Tiny. Stakkars mann som gleda seg til messa;) Gi lyd i morgen når du står opp da, ellers tror vi du føder. Kniv i dåsa sier du..jaja om det er noen trøst skal det bli værre.

 

Kynnere er hard mage/mensau/trykk/krampeliksom Rier er holde fast i noe og ikke snakke på noen sekunder og puste lettet ut. Kynnere er ikke regelmessige i samme grad som rier. Normalt sett vet man at det er en ri og ikke en kynner når man får rier;) Om man ikke heter svanine da og tusler frem til 7cm.

Prøve å ikke hoppe rett til pressrier en gang vøtt Herk;)

 

Nei men kynnere kan man jo ha hele svangerskapet til og fra da.

 

Jeg er under opplæring. Tittet litt og lest litt og rart å finne ut at man er mye dummere enn man trodde.

 

Kan fortelle litt om ul (ikke at det er så mye å si men) i morgen. Nu roper puten.

 

btw er jeg alenemor for en på 2,5 fra 8-16 i morgen!!! (hehehe..men faktisk..han er så pyton for tiden at jeg gruer meg, leit å grue seg til en dag med barnet sitt alene)

 

Natta alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, Mol! Jeg har vurdert å legge ut ungene på finn et par ganger denne uka. Også hadde jeg lyst til å fortsette å gå når jeg bare skulle ut å hente posten. jeje...dm Nå er det bare denne dagen som må slås ihjel og så kommer verdens beste hjem! Hurra!!!!!! Lei av unger som hoster, lei av å være den som må løpe til hele tiden, lei lei lei... Hvordan klarer man å være alenemor a? All ære til dem altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk har han vært ganske ok i dag:) Han trasser generelt mindre med bare mor hjemme. Vi tok en dusj i stad, (lettere å faktisk dusje samtidig når han skal vaskes hår på og sånn) og jeg fikk vasket ryggen. Ganske søtt. Var veldig nøye og gnikka og spyla. Var jeg såå møkkete tro?

 

Ellers har han vært på raid i skap (han er helt krim til å finne frem!) og jeg har plukket klissete godtiser som har sittet fast på merklige steder.

 

UL ja...Jeg sa fra det var to først jeg da:) Var mye tydligere bilde på ahus, men der var det innvendig og sikkert nyere utstyr. De var blitt store da, på en uke. Ble målt til en god 11+1 (var 11+2) Og ble målt til 10+0 da jeg var 10+0 så de vokser nok ganske så riktig:)

 

Spurte etter nakkefold og han sjekket og sa at der var det ingen nakkefold nei. Trodde de _målte_ nakkefold jeg ikke så etter om den i den hele tatt var der. Men vaffal så nå alt bra ut. Han trodde mest sans jeg hadde blødd (og klumper) fra morkaka for den ligger helt på kanten og da gager det jo. Så hvor jeg hadde blødd fra (jeg så bare masse grått jeg) og sa det ikke var noen blodansamling der nå og det stemmer jo bra med at jeg ike blør stort lenger.

 

Han mente det var toegget han da. Men litt sent ut i sv.s. å se, men han så to streker. Meeen etter en tur hos svana skal jo to tilsvare enegga og 4 tilsvare toegga. (ikke rart man føler seg dum) Han trodde og de delte morkake og det kan visstnok ikke toegga gjøre (med mindre den vokser sammen utover i sv.s?) så da er det jo litt rart han sa toegga. Tror nok man bare kan vente å se jeg, med mindre det viser to forskjellige kjønn der inne, da er jo saken grei.

 

Spurte om han så kjønn, men det var tidlig og han så ikke. Etterpå når vi satt å prata sa han plutselig at han trodde det ene var gutt. (hvorfor kke si det først da?!) Han ville ikke starta male i blått på det han så enda da, så vi får vel se. Tror ikke kjønn blir så ett å holde hemmelig med alle de ul man skal på. Håper jeg får et sf mål. Gøy å se man starter laaangt uti periferien:)

 

Begynner å venne meg litt til tanken nå og får det nok bra. Innen jeg kommer meg ut av huset er vel alle ferdig med perm, men jeg får vel få litt besøk første tiden da:)

 

Mye teit tvillingvogner der ute, og tv-vogn tar unektelig mer plass enn vanlig vogn.

 

Ellers blir vi mest sans boende her. Vaffal 2-4 år. Så får vi se da. Legger heller peng i nytt bad og litt generel opppuss. Vil ha terasse!! Med gjerde og grind!! Lage to rom ut av kontoret. Lite kontor/gjesterom og twinrom. Utgang til veranda fra kontor og bad forbi verandadør der den er nå. Ikke mest fancy men tror mest praktiske. Kanskje Herk har noen gode løsninger i hodet sitt?

 

Dette gitt vi får til en refinansiering som vi bare måå. Trenger ikke bli så ille egentlig, bare banken samarbeider. For med huslån, studielån + litt annet stæsj....bake det sammen....legge til en ok ikke for dyr bil (en 150.000-200) La oss si vi får lån på 2 mill blank, da sitter vi isåfall emd 300.000 til å pusse opp, evt legge mer i bil, men er jo litt annet som trengs og. Av utstyr og tannlege og sånn. Vil tro vi skulle overleve men et sammenbakt lån på 2 mill. Evt 1,8 og ikke gjøre så mye her hjemme.

 

Man snakker kanskje ikke høyt om øoknomi, men driter litt i det jeg. Kan søkes skattelister hva man tjener og ligning og ikke vanskelig å finne ut hva huset her er verdt og personlig driter jeg egentlig i det:) Vi er de vi er med de penga vi har og sånn er det:)

 

God bedring til alle syke små!

 

Skjera Tiny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting Tingeling...

 

Driter like mye, kynnere som knyter bra, men som ikke er rier (er ikke puste seg gjennom auer) og sovet skikkelig bra inatt!

 

Og når jeg endelig hadde en mann hjemme som kunne stå opp, ja da slår man like gjerne til og sover litt ekstra sammen med oss etter å ha kommet tuslende inn i 7 tiden.. Pappa måtte ikke opp før 9 og bare på trass lå jeg til 9.30 og hoppet rett i dusjen! Deilig med litt alenetid også da :)

 

Nå har jeg jente som har tullet seg inn i en sovepose med pledd over midt på stuegulvet, ligger å snakker med dukken sin og ødelegger et perlehjerte..

 

Får vel melde fra om det skjer noe idag vel :) Det er vel noen som er spente på om denne lille luringen kommer snart (inkludert en søt pappa som ringer meg hver eneste dag)

 

Om E skulle være skikkelig drittunge kan vi jo møtes for en is eller noe på et senter Molle?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting tinyling:)

 

Vet du hva? Jeg har sovet jeg! E begynte bli sånn alt var feil. Hater den der når han ligger på gulvet og med par milimeter ikke rekker frem til leka og bare surver fordi han ike gjør det og dytter du leka inntil han blir han drittsur.

De har begynt ta opp trassen hans i bhg, så tror han er gangse pyton. Litt flaut og da.

 

Meen vaffal, jeg tok han med meg i senga og hansynes det var veldig lurt. Gik selv inn og greier. Så lå vi der og han må jo seff ligge heeelt inntil. Sovna på en 10 min, jeg lirka meg litt bakover og tenkte jaja kan jo ta en liten dupp. Sov like greit i 2,5 time vi da!! Tror det er greia:D Og jeg sover fra 11-13 på jobb kommer dette til å gå helt bra.

 

Spiser litt nå. Skal dere forsatt ut på noe? Vet ikke helt om man orker ut egentlig med. Hva skal man ute liksom. Tenkte meg en tur til SS,og Rudo, men er jo hat på lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en snartur hjemme. Frøkna er hos mormor og morfar. Kjørte en tur for å få plutten til å sove og tenkte jeg kunne dra hjem og ordne litt. Plutt sov 30 min. Hurra! Fy fader, hva skjer med han a?? Jeg blir helt matt. Han er fortsatt super trøtt, vil ikke sitte på fang, vil ikke ligge på gulv, sur og grin og tull og fjas! Kjører snart ned til mamma og pappa igjen og satser på at han kanskje sover litt på veien ned igjen. En venninne foreslo at babyer burde endre rutiner på natten og våkne med ny bruksanvisning teipet i panna! Nå fant han en plastpose som strikketøyet mitt lå i. Dm og la han leke med plastpose? Han ble nå tyst i hvertfall. Blæh! På denne tiden i morgen så er jeg i bursdag til niesen min. Crap altså! Da har nt rukket å være hjemme i et par timer og så må jeg og ungene dra avgårde en tur. Jeje...

Litt misunnelig på Mol og 2,5 time i snorkeland!

 

Er det ikke typisk, Tiny? Unga oppfører seg alltid på sitt beste når det er far som skal til pers! Jeg er også av typen som kan ligge lenger på trass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er typisk ja!

 

helgen for2 uker siden sov O til 0830 mens jeg bodde på hotell og brannalarmen gikk 0615

 

Dagen etter syns E det var en fin tid å våkne på

 

Så har O våknet tiiiidliiiig i flere dager, men den dagen han ikke gjør det så starter E tidlig, hun jodler bare så hun er jo så god å høre på men jeg liker søvn også.

 

 

Fikk stygge blikk i butikk i dag. først når hun skrek mens jeg lette etter benk. Senere fordi O survet, var rød i kinnene og så tydelig utilpass ut i det vi bestemmer oss for å dra. Han fikk nok feber da, Kunne ikke spå det når vi var hjemme.

 

Men altså noen som kommer til uken? har tid man, tir og ons ja og egentlig fre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme alle dager bortsett fra mandag. Da er det HS. Vil veldig gjerne sitte på med noen, men kan komme uansett da, men da blir det mer stress å komme seg hjem i fullt av kø og drit før bhg stenger forda må jeg ha bilen og V ta tog og t-bane.

 

Fød snart da Tiny!

 

 

Jeg blir halshugd på skravle:) Ikke lett å gjøre seg forstått altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føde ja..... Det hadde vært fint med en sånn bryter eller noe...

 

Men slimproppen gikk nå! skikkelig snørrklump!!!!! Så da skjer det ihvertfall noe... Murrer litt også, men ingen rier eller noe som helst i sikte..

 

Leste tråden din igår mtg og måtte le litt av svarene til noen..

 

Grattis med dagen alle kvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er modning på gang nå.. Skal ut en tur i snøen og leke med Tiril så kanskje det tar seg litt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra jeg skal jobbe denne uka gitt.

 

Er det sånn at når amn er sykemeldt mister man retten til feriepenger året etter? Altså det blir ikke regnet feriepenger for den tiden? Er jo kokkelimongo da om jeg blir tvangssykemeldt fra uke 20 liksom (gått tilbake til uke 20 nå) Ikke min skyld at jeg har to der da! Det er så sinnsykt puslespill med permer of ferier og tvillinguker og vi blir helt sprø! Pluss ata har liksom ikke helt peiling på når de kommer da. Med 1 kan man jo regne med sånn ca termin da. Må vel regne ut fra det nå og, men vil tro de kommer litt før. Kan jo ende opp med julibarn og liksom.

 

Slimpropp er EKKELT!! Så ikke noe til den med W, men så mer enn nok til den med E. Snørrslimæsj!!!

 

Jeg liker ikke ha godt med kvalmetendenser inn i uke 12:(

 

Blir rart å jobbe igjen i morgen. Lege på tirsdag. Må jo få meg journal. Synes jeg har vært lenge i systemet alt jeg nå... Første timen vet jeg jo mer enn de fleste gjør flere uker senere.

 

Gi lyd da Tiny! Spennende å følge fødsel! Selv om noen sine er så kjedelige at man sovner;)

 

E tok morran 6!! Fikk ikke sove igejn noen av oss for nabo synes det var en fin tid å høre på musikk, så da stod jeg like gjerne opp. Far sov fint gjennom musikk:) 6 er ille altså.

 

Jo og første bajs på potte:D Han var så stolt at han stod å rista. Måtte vekke pappa å vise. Fin måte å bli vekket på;) Han har av en eller annen grunn nektet bajse andre steder enn i bleie, evt på gulvet ved et par anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Tiny! Jeg hadde en nær-fødsels-opplevelse i går. Dvs. en mage som var på besøk var tom noen timer etter at de dro. Er jo skikkelig spennende med baby og mage og sånn.

 

Grattis med pottebajs :)

 

Fikk sove lenge i dag jeg, tror klokka var ti da jeg sto opp. Drømte at jeg var gravid med tvillinger igjen, hehe. Greit å våkne, egentlig. Vært ute og aka og lagd isbjørn. Nå må jeg gjøre noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Visste hun at hun var i fødsel da hun var på besøk?

 

Jeg har fått noe så søtt som en sladrevenn. tror hun gliset litt da hun så den new posts;)

 

Hatt masse langt besøk i dag vi. Rart å tiden flyr når en er i godt lag. Håper jeg får inn bedre rutine, for ellers tar det en time å komme seg ut om manskal kle på TO sånne små. Melvin er lite samarbeidsvillig ved påkledning altså! Han har blitt en god stor bolle:) Som fortsatt bråker..hehe

 

Jeg ble bråtrøtt og lurte se å nett eller sove. Ble en komb. kjenner jeg. Kan jo sove en liten halvtime, men redd jeg blir helt ødelagt resten av kvelden. Kom sånn sykt trøtt at man ikke vet hvor gjøre av seg brått kasta på dere og? Nesten så man griner jo.

Ja og ikke se på Sabeltann med masse hormoner. Jeg måtte i går gå ut på kjøkkenet for jeg syntes jeg var så teit men tårene trillet og trillet da det var Sabeltann på tv. Jeg er helt tragisk!! (man så jo stoltheten og gleden i de små barneøybebe og ja...)

 

svanine, legg deg og drøm mer du. Hørt at du skal være sanndrømt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Tiny,

 

Moll du får jo se og så får de andre svare.

 

Grattis med potte ja.

Spennende med baby og mage ja svana:)

 

Ja du har jo noen kontroller molls, men du har jo vært igjenom litt sånn før og du ?

 

Har hatt mange uler til sammen jeg også.

 

hva mer?

 

 

Jeg har vært ute i været i dag.

 

Sliten i dag egentlig med utrolig lite søvn i natt så jeg skulle gjerne

 

 

Nå må jeg finne ut om jeg har noen hyttetak å måke ,ringe litt rundt og finne ut om hvordan snømengden er rundt omkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alt om sånn dere preggistrøtthet, det vet du jo. Blir bedre om få uker :) Jeg skal være en god sladrevenn *knis* Vannet hadde gått, så hun visste det nok. Bare hadde ikke vondter og ville være litt sosial mens hun ventet. Men er jo rart å tenke på i ettertid :) Ikke noe mere drømming nå.

 

Har skifta på senger i dag, og rydda bort litt småklær. Siste bukse i str 80 er nå vandret til boden. Bruker nesten ikke vanlige klær for tiden, så er redd mye er for smått når ulltida er over. Får toppe husmorinnsatsen med å sy et hull i longsen til A. Hvor får man tak i vanlig strikk, sånn buksestrikk? Må nappe ut alle snorene i janusbuksene og erstatte det med strikk, har fått forbud i barnehagen.

 

Mtg, du må holde deg unna skravle. Tiny, har du vondt-vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vondt-vondt enda, men det er litt kraftigere nå enn før idag.. Er nok bare modning, men nå kommer det murr/kynner også når jeg er oppe og går..

 

ST virrer rundt som ei hodeløs høne og tror vi må reise snart... Skulle pakke seg sekk og greier :) Men sa bare at han kunne nok vente med det til det var på tide å dra..

 

Er det vanlig å lekke litt etter at slimproppen går sånn da? Eller er det bare utflod i mengder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Tiny! Tror spåingen min slår til jeg. Helgen er ikke over før 6 i morgen tidlig:)

 

Det er jo ganskesannsynlig at det er vannet dittsom har gått da. Det kan jo komme bare littegrann om gangen. Kan ikke dere reise inn en tur å sjekke åpning og om vannet har gått da? Siden det gikk så fort sist så hadde det jo vært greit å vite hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mer på at det kanskje er utflod jeg altså... Lukter ikke sånn søtt som fostervann ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol!!!!!!!!!!!!!

Tror jeg kanskje hadde blitt ferska da ja :)

 

Det ser foreløpig ut som det ikke tar seg opp enda, så bare venter og slapper av. Eller prøver ihvertfall, men det er ikke så lett når mannen bare ikke ta initiativ til legging av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbud i bhg? er det pga sikkerhet?

 

Sladrevenn, sladrer dere om da? nei ikke nyskjerrig nei.

 

Ha ha mtg man bare omdefinerer litt så får man faktisk rett!!

 

Slimpropp hm

har opplevd to varianter der, en som splatta i do sekundene før vannet gikk.

Den andre gangen var det mer slim og blod og ti min etter var det en lege oppi der og et snaut døgn etter fødte jeg og i timene i mellom så var det litt fuktig litt blod og litt slim så hakke peiling

Kan jo være både det ene og det andre

 

Om du ikke tar noen kontroll så noter deg i alle fall når det begynte for om du så drar inn og det blir konstatert vannavgang så vil du jo bli satt igang

 

Ja var det 9. som er termindatò?

 

 

For en hektisk dag. Begge barna er kjøla og det har liksom gått i ett. O har vært en søt og god gutt i dag da.

han våknet av at søstra vrælte- Kjipt altså

 

KOste oss med hyggelig frokost. Så spurte jeg O om han ville ut ,det ville han sammen med pappaen, pappaen derimot hadde ikke lyst til å gå ut, men vi gikk ut hele bunten.

 

Etter middag måtte T ut å frese stakkar, det tror jeg var slitsomt.

Selv var jeg inne med med to skikkelig slitne barn med feber og greier.

 

O var ferdig lagt og sikkert nesten i drømmeland kl 19. 00 Så var det overtrøtte snuppelure sin tur. Endelig så skjønte hun at hun at hun var litt sulten før hun sovnet. så nå har vi sitti her med kake og fotball En liten stund

 

Tilla har blitt ram til å stikke ut nå , hun åpner døren og løper ut. Helt greit for hun skal enten tisse eller besøke naboen :)

 

 

Svana: litt kult at hun fødte rett etterpå, man tenker liksom litt sånn at det er rart, men det er jo ikke rart egentlig Jeg er bare glad jeg var hjemme jeg når det startet,

Molle ja jeg hadde faktisk gledet meg til en sånn der ,ta tiden- når skal vi dra tro fødsel jeg da Blitt snytt for det begge gangene.

 

... og så lenge var adam i paradis E våknet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fåkke ha skjerf i bhg heller.

 

svana sladrer på at jeg føder eller om det er noe annet. Til de andre tvillinggravide. "alle" har visst sladrevenn. Synes svana er grei jeg, for hun får jo vite uansett, også har a nr mitt alt;)

 

Gleder meg til om få uker. Gruer meg til å jobbe. Æh, går vel, Har jo tyna gjennom flere ker alt så klarer et par til:)

 

Tannverk da. Hvordan var dette med tannlege? Cat, du trenger ikke svare ditt fetaetende røtgentagende uansvarlige... (har fortsatt gode minner fra feta'n på fredag) Nei men er det greit med lok.bed. og borre og fylle og sånn?

 

Husker ikke om jeg lakk noe etterpå. Var vel litt ja. For selv om proppen kom ut hel (alts så ut som hel) så er det jo slimrester og sånn igjen. Men med din drypperhistorie bør du følge med da. Man blir ikke satt igang om man drypper Herk. Ikke før etter 3 dager. Satt å spiste is med dryppende Tiny jeg:)

 

Ja du får ha pc på så du rekker poste innlegg før du drar i natt Tiny! Vi vil vite når Taim er på vei.

 

Får få i meg mat og legge meg jeg da.

 

Natta alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo...kanke dere som har vært å tittet legge ut en link fra loggen deres el no a? så slipper jeg lete på skravle etter MtG hets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...