Gå til innhold

Tråden


Molait

Anbefalte innlegg

Nei da. ser det så sånn ut. Svigermor tok til tårene, som hun gjør ved hvert barnebarn..hehe og svigerfar mumlende for seg selv og til alle hvordan han har tenkt det skal bli og at han nå skal ha to jenter og de skal finne på sånn og sånn sammen og joda, de gleder seg de:) Virker som det er bare jeg som ikke gleder meg. Skulle ønske jeg kunne føle noe glede over dette svangerskapet snart...

 

Det å gå tilbake for å gå selv er en klassiker som har vært i bruk lenge her. I går la jeg potet feil på tallerknen hans som resulterte i at han kasta skjea si over bordet og rett i et krystallglass. Seff som har gått ut av prod. Og sier jeg strengt nei, hever stemmen biiitttelitttte grann eller ikke smører han den veien jeg vil blir det helt hula.

 

Jeg sier det rett ut jeg. Jeg er bedre enn far til å hanskes trass og spes til legging (og morgenstell) Stort sett foregår det uten grin, mens de kan stå å krangle og åååå. Prøver å si at skriker du til ungen skriker han tilbake. Far mener at etter 5 advarsler må man kunne heve stemmen. Jeg mener faktisk ikke det. (altså hanstår ikke å skriker til han da) Og hver gang far hever stemmen sint detter E sin verden sammen. Gjerne lenge. og hver gang man hanskes med det uten høy stemme så er det over på par min.

Ikke noe ment mot far, bare så frustrerende når vi har ulik oppfatning. Han mener jo han har like rett som jeg mener jeg har rett. Og det har han kanskje men jeg blir irritert forde! (kanskje det er jeg som er i trass...)

 

hodevondt=pille+sofa:D

 

Jeg har og vært flink i dag. Varmet i micron rester av det mor lagde i går og la til en kjøttkake jeg tinte til E.

 

Vi ser på biler på finn.no vi...hahahahahaha not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MtG sier at tråden er til for blæh, så BLÆH!!!! Men mye bedre nå altså, etter at nt ringte meg og jeg kunne øse blæh og hurra (Linus klapper og åler) og bare lytte til deilig, trygge stemmen. Jeg er helt klart avhengig av han for å føle meg bra og da er det noe dritt at han er borte til søndag. Hjalp ingen ting da frøkna fikk feber og plutten surver og våkner hver halvtime på kvelden. Han er fornøyd så lenge han får ligge inntil meg å sove. Da kan han sove hele natten.

Linea har vært bølle i dag (blir bhg i morgen om ikke feber i morgen tidlig altså) og skrudde av babycall mens jeg var ute og roet Linus. Jeg kom inn igjen, fornøyd og blid for at han fulgte sitt vante sovemønster igjen, men syntes etterhvert han sov lovlig lenge. Så på babycall, panikk, skrudde på og VRÆÆÆÆL! Tror ikke han hadde grått så lenge men ish, begynte å sprutgrine når jeg tok han opp. Tenker på alt som kunne gå galt, jeg da... I verste fall kan han ha ligget sånn i 1,5 time, men det hørtes ikke sånn ut på gråten altså, og han var ikke svett av grinings heller. Og tenk om noen hadde tatt han med seg... Hjelpes! Nei, huff!

 

Stakkars E, Mols! Det var jo veldig som han spøy da. Men litt gøy at han sovnet sittende altså. Ser det for meg.

Jeg kjenner ikke historien om nabo, men tenker at jeg hadde flytta litt brennkvikt om naboen var håpløs. Problemet blir vel å få solgt. Hvordan pakker man inn det faktum at naboen er koko? "Solrik tomannsbolig. Nabo med sterke meninger"

 

Trass er stas! Går litt i perioder her. Å komme seg ut av døra om morgenen er pes, men det er ikke så mye sinna trass, mere sterke meninger om rekkefølge og hvor hun skal sitte når hun skal kle på seg. Blir ikke sint, men det er fordi jeg ikke orker bli så sint selv. Blir litt oppgitt, men tenker at så fort hun er i barnehagen så kan jeg puste igjen!

 

Djiiiiis! Nå har jeg vært inne hos plutten tre ganger etter at han sovnet og dyttet smokk. Kan man teipe fast smokken mon tro? Har prøvd å henge opp en genser som jeg hadde på meg i går på senga så han skal kjenne lukten min og sove godt, men nei! I tillegg har jeg proppa han så full av grøt og melk at han godt kunne sovet godt nå.

 

Føde snart Tiny? Det er bare å legge beina høyt og trykke på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en pt.

 

Mols: Jeg brukte litt tid på å vende meg til svangerskapet sist, var liksom ikke forberedt selvom vi ikke brukte noe prevensjon. Også kom kvalmen og den ekstreme søvnen og SÅ begynte jeg vel å glede meg litt mer.

Jeg har forresten signalisert ganske klart at vi skal ha en til med tiden så her blir vel ingen besteforeldre overrasket neste gang.

Kul måte å fortelle det på forresten!

Jo, også må jeg jo fortelle at svigerinnen min opplevde noe av det samme som deg. Hadde kraftige blødninger og mistet en i uke 6. Var bare to da... og på en måte så tror jeg hun syntes det var greit det bare kom en til slutt. Men rart å tenke på at det egentlig var to. Måtte "føde" to morkaker... vet ikke hvordan det blir for deg, men greit å være forberedt. Hun fikk også beskjed om at hun sikkert kom til å miste den andre også, så hun klarte ikke å glede seg noe særlig før det hadde gått en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trukke jeg skal føde nasse morkaker:) Ikke vet jeg om de deler kake heller. kake...moderstårta?! ok, nå ødela jeg en del...urk..Tom C. jæækkkiii jeg skal slutte nå!! Og livmorhalsen så fin og lukket ut så veit ikke jeg. Nesten slutta blø nå men hvor kommer blodet fra om det er lukka? Ikke sååå lang vei fra innafor hølet og ut liksom. Kan jo hende 3 kom ut også lukka det ser da. For var noen timer fra store klumper til jeg var på ul.

 

Jeg er bare så atal i dag! Kjenner jeg vipper på bitehueareieller???!!! Never herved at jeg hater doblehormonerdritt.

 

Har ikke vært kvalm jeg. Blir kvalm om jeg går sulten litt for lenge (dvs 30 min er kjempelenge over!) så det lover bra for vekt og form. Spes siden jeg blir sulten ganske ofte. Og type.hmmmm og NÅ ble jeg sulten nå. Bare sånn plutselig.

 

Ja synes jeg var litt kul..hehe. Men passet jo siden hun fikk det med 3tall på bursdagen sin. Stod ingenting på de 4 og 5 korta, men de skulle hun ha. Tenkte at jeg kunne bruke de som bursdagskort jeg da men neeei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøff! Som i nasse!

 

Hvor mange kan dele en sånn kake a?

 

Lyst på is jeg... har tenkt å kjøpe masse snop etter levering i bhg i morgen og gasse meg mens Linus sover. MMmm... litt omvendt av MtG altså. Mektig imponert over treningsplan forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mtg er flink hun, bare hun bestemmer seg. Også ikke ombestemmer seg;) Sett mange kg smelte av den jenta jeg.

 

Vet ikke hvor mange kakestykker man kan få. svanine?

 

Funnet ut at er helt anderledes jo. Så mye jeg ikke vet og er liksom en annen verden. Tvillingverden. Masse tanker jeg ikke har tenkt før. Om hinner og kaker og masse rart. Ikke minst har jeg hørt noe som heter TES og det liker jeg ikke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder ikke enda, tror jeg ihvertfall.... Ingen som helst tegn til at noe er i gjære heller *skuffa*

Så nå har jeg spist en stor bolle med sjokoladepudding med vaniljesaus! nam nam!

 

Beina høyt og presse hørtes ikke ut som en bra plan...

 

Legetime imorgen og jeg skal klage/grine og be om å få bli igangsatt snart... orker ikke mer ikke sove natta og ikke kunne bevege meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TES, er det sånn stjele-næring-greier?

 

For at kg skal smelte så må man slutte å stappe alt mulig inn i det hullet midt i trynet. Også må man trene litt. Det første er vanskeligst. Men nå er treningskompisen min smelt på dobbeltjukka så jeg er usikker på hvor mye jeg får ut av henne. Kanskje noen turer etterhvert om hun blir sykmeldt?

 

I teorien kan man vel få uendelig mange kakestykker?

Jeg tror du begynner å glede deg over svangerskapet når du begynner å kjenne liv jeg. Og det er vel kanskje sånn 4-6 uker til:) Jeg gleder meg over svangerskapet ditt ihvertfall!

 

Ama, skal vi gå rundt nebben en dag, så kanskje vi kommer inn i normale bukser etterhvert:)

 

Jeg har forresten kjøpt meg ny olabukse!! På lindex har de fat fit-bukser:D

 

Så flink Linus er, åler og klapper! Tenk at han er blitt så stor!

 

Nevnte jeg at jeg har sykt barn(G)? Husker ikke jeg. Og lillebror sovet i sin egen seng i dagpå dagen. Lå og skravla og kosa seg en halvtimes tid før han sovna og sov i 2,5 time før jeg vekte han:) Måtte vekke så han kunne være litt våken før det ble natta. Har lagt han i senga si igjen nå. Han ligger og skravler, men tror ikke han sovner nå altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter dem i gang for det a? Trodde de bare ssatt igang om det var far jeg, vaffal om man er før termin.

 

Hvordan blir det med Herkbesøk? Og hur gikk det hos tannlegen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min nevnte at man kan sette igang pga bekkenløsningsplager ved termin, men om føden er med på det er jo en annen sak...

 

Jeg vil og trene og komme inn i bukser igjen!!

 

Herkebesøk må vel bli torsdag eller fredag for min del, har legetime midt på dagen imorgen så da er det lite tid til noe besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISJ tiny skjønner jo at du er lei, ble ikke ordentlig lei før jeg var på overtid, men ble litt frynsete da ja.

 

Tror du legen din / du har noe mulighet om å gå til igangsettelse da? Får inntrykk at du må ha goooode grunner og fare for barnet for å få det.

 

Må jo belage deg på beina opp og presse om du vil føde vel hihi:)

 

Du har jo blitt igangsatt før så du har vel lav terskel, eller det jeg mener du er vel ikke så redd for igangsettelse. Du vet litt hvordan kroppen reagerer.

 

Hodevondt ble sofa ja med kake og kaffe og snart Pepsi Max. har tatt pille men det hjelper jo ikke da..

 

sessa er godt ting er litt bedre nå da.

 

Ellers er barna friske eller friskere?

 

Skjønner hva du mener moll når det gjelder hva som er "rett" Mulig det er lov å heve stemmen osv, men hva med litt smidighet for å komme i mål det er liksom så mye bedre for hele familien

 

Så vi er nok de som fikser det best, litt taktikk

.

O spiste bare bittelitt middag og ba om gele (han viste vi hadde) Jeg ba ham spise litt til før han fikk Det skulle han ikke!!!

Han fikk litt ren ris på tallerkenen for jeg vet jo at han ikke er så glad i det andre. Dette skulle IKKE spises.

jeg og T overså han litt og satt og pratet og plutselig ser vi at han nesten hadde tømt gryta for ris.!

Snakk om å nekte for å nekte. For han var jo tydeligvis sulten da.

 

Ringte en person som jeg har fått navnet på hos nav i går. Da var beskjeden på svareren : "jeg er på kurs resten av dagen ring tilbake 3.3 "

 

Så ringer jeg i dag og beskjeden er "jeg vil ikke være på kontoret i dag 3.3"

DUST

 

Assistenten hennes har en svarer som ber deg legge igjen navn og nummer så ringer hun tilbake.

 

Jeg har lagt igjen beskjed både i går og i dag.

 

 

NAV SUGER FORTSATT

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil Herke på fredag:D Da kan vi jo håpe at alle barn erfriske og raske også.

 

Molle. Kan jeg og M sitte på med deg om du skal til Herk?

 

Så koselig at det er litt liv på tråden:) Jeg sitter jo her med puppen ute som vanlig jeg. Takk og pris for lap top som kan plasseres ved siden av i sofa, ellers hadde jeg kjedet meg mange timer de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også gleder jeg meg til Tiny harfødt og kommet i orden så jeg og Tiny og Ama kan gå lange turer:) Det blir koselig, hvis dere gidderda:D

 

Har mora di reist igjen, Molle? Hun sa jo hun skulle komme innom å hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det 12. du hadde termin Tiny?

 

Du har mail mols, eller har du allerede lest den? Trykke på svare da vettu;) Liker ikke at du blør enda... Hos meg så også alt strålende ut på ul og alt var lukket og låst og i skjønneste orden og hjertet banket. Ingen kunne med sikkerhet si hvor blodet kom fra, muligens var det en av to. Men selv om alt så ut etter boka som gynnisen sa, så var det alikevel et dødt foster 10 dager senere. Og jeg hadde fortsatt å blø bittelitt siden ul. Blod er no' dritt.

 

Kan dere ikke bare høre med storOslo om de har en gammel buss å selge dere;)

 

Chiligryte hørtes godt ut:)

 

Usj til alle med syke barn.

 

Få deg en hund mtg, så har du turkamerat:) Det skal jeg:)

 

Jeg har også vondt i hodet Herk:( Hodet og nakken.

 

Man kan bare spise et kakestykke, men ingen som sier noe om hvor stort det kan være;) Jeg spiser mange "stykker" men sier bare at det er et stort som jeg har delt opp.

 

Og grattis med båt Herk, tror jeg ikke jeg har sagt før.

 

Nei, gå å dusje jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tru dere var i perm og sm hele gjengen slik som dere skriver! Hvorfor skal jeg vite hvor mange kakestykker man kan ta? Tvillingverdenen er en fin verden og det er så koselig at du blir med i den Mollsa mi!

 

Kjøpt fine kivatdinoer til gutta og de digger de. Litt store, men da passer de til neste år også.

 

Her i huset tror jeg H takler trass/egenvilje bedre enn meg. Men jeg nå ganske flink jeg og, av og til i alle fall. Men er litt fortvila når jeg truer med å slå av barne-tv og får "bare gjør det" til svar.

 

Spille litt mer piano jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du piano, svana?

 

Og spørsmålet var vel egentlig hvor mange unger som kunne dele en kake?

 

Hva er kivatdinoer

 

Perm er kos:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar spm 1: jeg har et elektrisk piano som har stått i boden i fire år.

svar spm2: i alle fall 6.

svar spm3: kivatdinoer er kivatluer med dinosaur på vel!

http://tinyurl.com/datthx

 

Det er fint å jobbe også, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine luer! Har hørt mye bra om kivat:) Kanskje G skal få sånn neste år?

 

Har dere hals eller? G har fått en reimalue som ser veldig god ut, men han må jo ha noe i halsen. Er ikke sånn hettelue. Noen som kan anbefale en god hals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det liv, ja! Linus sover som bare det i armene mine, men våkner og gråter om jeg legger han ned- Var sånn da han hadde vondt i øret sist så er vel kanskje det som er problemet. Vet ikke så tør ikke gi pir. ish...

 

akkurat nå kjenner jeg at treff fredag er ganske uaktuelt, skal ha middagsgjester så koselig om jeg har energi til det, men mulig jeg avlyser det også. Jeg vil ha mørkt hull som jeg kan krabbe oppi bare litt...

 

var sykt sulten og fantaserte om restemat, men med barn på arm så ble det mariekjeks i stedet. Oj så godt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke brukt kivat så lenge, men er sålangt veldig fornøyd. Litt store som sagt, eller så er det gutta som er små. Har løst det med å knyte den på toppen, hehe. Ser kanskje ikke så kult ut, men så glir den ikke ned i øynene da. Og passer desto lengre, jeg er jo veldig opptatt av sånt jeg da.

 

God hals og god hals, har noen helt greie halser fra janus som jeg kjøpte da de var 1 år. Synes det er greit å ha sånn at de ikke blir så åpen i halsen når man bruker "vanlige" luer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha klippolim siste svaret fra MtG:)

 

Sm er ikke kos. Tror jeg blir mer sliten og mer hodevondt av det jeg. Blir jo sliten av å gjøre ingenting.

 

Vika ikke som om de var bekymra for blod cat. Og var innvendig og hun kommenterte etterpå at det var en del blod. (føler man seg fresh der man skrever og ikke har trimmet busket på gudene vite hvor lenge.) Og kunne godt være fra morkaka også fordi den vokser så fort nå og ligger litt på kanten liksom så da gnager det litt og kvaaaalm!!!

 

Kom nå. Hat. Hatt i par dager nå. Til og fra hele dagen og kvelden. Stakkars stakkars de med seriøs kvalme. Skal man kunne bli det så sent da?

 

Du kan sikkert litt om flerlinger og da vett svana, derav spm rettet til deg. Fole fin verden. Forsatt skrekkslagen. Har enda ikke grått i dusjen.

 

Fredag har jeg ul-time hos Hegglund. Midnoon så rekker ikke Herke da. M har fri. Ble bedt om han kunne jobbe på lørdag og ta fri fredag. Når fredag er 9-17 og lørdag 9-15 er det i grunn helt greit. Så da leverer vi E og luncher og uler (haha)

 

Jo så cat, jeg tenkte da ta den timen på fredag. Så får man se hva man ser da. Lite jeg får gjort til eller fra uansett. Og nei jeg ser faktisk ikke på deg som maler fanden...du bare snakker fra levra og vet du life's a bitch, get used to it og sånn er det med den saken:) Menpuppa er gigaømme og hormona på bærtur (selektiv tvtitting for å si det sånn!!)

 

Herk..frynser er bare såååå 80!!!

 

hoho ;) moro med fb.

 

lalala jeg er dritlei vondt i hodet. Og nakke. Noe som går eller?? Holdt på i flere dager. Tatt piller i 3 omganger i dag. Hodet liksom tungt og ligger man er det drittvondt å reise seg. Sånn hos dere andre?

 

Visste du spilte en gang svana, visste ikke det var piano i leiligheta. Har jeg klart overse et helt piano?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...