Gå til innhold

Tråden


Molait

Anbefalte innlegg

Sessa sniiiiiker!!!!!

 

Uffablowyou! Vet du hva sess, gi nå stakkarn pir. Skal ganske store mengder over lang tid for at det er skadelig. Tror det er værre for gutten å ha smertene for å si det sånn. Des. Har han godt av en mor som har ork til han i morgen (evt i natt) og ikke kommer til punktet hvor hun trur med å skru av barnetv *risteroppgittpåhodet*

 

Jeg hadde gitt han pir:)

 

Mariekjeks skal man ikke snu på nesen av. Mariekjeks har reddet mang en situasjon. Tenk deg så sulten du hadde vært om du ikke hadde kjeksen?! Gi ungen pir, byss han til søvn og få i deg no mat! Evt ring mamma:D

 

Mor har dratt hjem MtG. Hun skulle jo egentlig ikke tilbake, men kom en natt for å overvære nyhetoverbringingen. Var innom butikk i dag, men hun ville ikke innom for følte seg så uflid og udusja og møkkete og ja...nei men også var hun ganske så sliten nå. Mor begynner faktisk å bli gammel. Rart å se. Mamma liksom. Er jo over 60 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja og ser ikke folket frustrerte fruer?? Borte en tme og folk tar helt av her jo!!

 

For det har ikke jeg gjort i dag:D

 

Molle hopper i sofa og tvinner tyggis. lalala på tide å komme seg tilbake på jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moll, er det sån skikkelig dunkevondt? Og ekstra ille når du reiser deg? Kan hende det er blodtrykket ditt som er lavt. Jeg har hatt en helvetes hodepine i førsten av begge svangerskap pga. det. kanskje Heggelund kan sjekke det på fredag?

 

Sessa er sliten på fredag, molle skal ule på fredag. Hvem er det igjen da? Meg, ama og tiny? Tiny skal føde på fredag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo liksom hende at det ikke er noe annet enn at han vil ha mamma'n sin, vetta faen. Sitter å ser ting jeg har tatt opp i kveld, men vurderer å prøve meg på senga snart. Håpe håpe at Linea kan gå i bhg i morgen for jeg trenger litt friiiiii.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, men det visste vi jo fra før vettu:) Er det faktisk bare du fra "nedi her" som ikke er hjemme om dagen? Molle er jo kanskje ikke hjemme så lenge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal nok på jobb fra mandag. Ja er sånn dunketidunk. Sjekker nok bt på fredag ja.

 

Sånn alle dere på fb, har en del kollegar der så ikke skriv direke ift at jeg er gravid der a:) Bedre føre var så sier ifra jeg. Fleste venner og fam vet det nå, og sjefen og de jentene jeg jobber nært med. Men ikke alle "venner" på fb og ikke alle på jobben. Og greit å ha det sånn en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg tenkte på det, derfor jeg prøvde å kamuflere litt. Men hvis du synes blodtrykk-innlegget virker mistenkelig så kan du fjerne det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da så du pakket så pent inn:) Derfor jeg tenkte på å bare nevne for alle liksom. Trøkk må man jo ha selv om ikke gravid. Tviler på at kollegar kobler den altså. Des så har det gått ut på home'n til mange så hjelper ikke så mye å fjerne i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, bæsj! Michael sparer opp noen sinnsyke ladninger! Sparer i ca 4 dager før han driter ut alt som er.... Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting jeg... Prøvde å legge fra meg Linus mange ganger, men hver gang våknet han og gråt, men plutselig gikk det greit. Han sov i armkroken min - i natt igjen, men vi fikk i hvert fall sove! Kl 4:45 ropte Linea at hun ville ha Ole Brummen sin, hun som ikke er glad i kosedyr, sover aldri med det. Så jeg måtte inn på kjøkkenet og hente en Ole Brumm som jeg fikk på McDonalds for 10 år siden. Med en gang hun fikk den sovnet hun igjen. Linus våknet kl 6:30, men vi lå i senga i en time før Linea våknet. Digg! Har kjøpt snop og skal ligge på sofaen og se drit på tv mens plutten sover. Han pleier å sove rolig på dagtid så jeg satser på at jeg får noen timer for meg selv. Linea er tilbake i bhg ("Jeg er ikke syk lenger, mamma, jeg er frisk. Jeg har ikke feber. Jeg vil i barnehagen NÅ!"). Deilig med litt ro i huset. Har ikke sånn frøken som sover på dagen, selv ikke når hun er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke på fredag, vi reiser på hyttetur. Men har ingen bebis eller mage å vise frem heller, så hadde ikke vært noe moro lell. Men hvis vi tar et treff etter påske, så kan jeg ta med valpen min og vise frem. Blir den søteste babyen av dem alle:D

 

Trodde du skulle si jeg var en bitch jeg molsa;) Bedre å si at life's a bitch and cat sucks;) Hohohoho!! Men er det noe som går da siden "alle" har vobdt i hodet og nakke? Ble en kjappis i dusjen i går og det hjalp på hodepinen, men kjenner den sniker seg tilbake i dag.

 

Høres ut som om du har hatt noen pytondager sessa.... Får bare håpe det blir bedre nå.

 

Trass ja... Har da hatt noen runder med trass her også, men det plukker jeg fort av henne altså!! Kjører lik linje som med de jeg jobber med. Negativ oppførsel = null oppmerksomhet. Positiv oppførsel = masse ros og forsterkere. Funker som F!! Hyl og skrik og kjefting gagner overhodet ingen.

Altså, har kjeftet jeg også altså, det hender jo tålmodigheten varierer litt for å si det sånn, men jeg har faktisk blitt veldig flink! Og det er ingen tvil om at den taktikken fungerer best. Så det kan du si til M mols;)

Så første runde med skikkelig trass gikk fort over med en gang vi begynte med den harde linja. Var bare et par dager, så var det over. Så da er det bare å vente på neste runde.

 

Da har vi amatruser begge to da, mtg;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE tenkt til å føde idag tenk.... Har begynt å rydde og vaske her så man ikke blir så flau om noen skulle komme på besøk. Det late droget av et mannfolk påstår han hjelper til, men det har jeg ikke sett noe til. Så da er det prosjekt bekkenherping her idag!

 

Har fått ryddet i stua og dratt over gulvet, ryddet gangen og kjøkkenet. Nå mangler bare oppvasken og vaske over benk og gulv på kjøkken + badet, men det tror jeg jammen meg mannen skal få ta ikveld.. Orker ikke skrubbe det nå kjenner jeg.. Ikke rekker jeg det heller for jeg skal til legen om en time..

 

Klemmer til alle med hodepiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å oppleve øyeblikk av hat til sitt eget barn?

Nei, nå skal jeg prøve å sove litt mens trassdrittungen sitter i senga si og ikke skal sove selv om han er trøtt.

Han andre har sovet i over 1 time nå. Sovnet selv i sengen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe dere begge sovner snart MtG! Hat er vanligere enn du tror. Heldigvis sovner dem og da blir vi glad i dem igjen.

 

Må faktisk skryte litt av M da. I dag surva E heeele morgnen. Sån eehheee...eehheee.. nesten som han hosta ut hikst. Og M bare jabba videre. "nå skal vi t på sko" "skal du si hade til mamma?" Og bare virkelig la ikke merke til all survinga. Jeg hadde nok desperat fått han til å slutte etter vaffal en halvtime. Ja funker den der cat. Her funker det faktisk ganske bra å snakke med han og. Løfte bort fra situasjonen, gjerne inn i et annet rom, komme i ansiktshøyde med han og rett og slett spørre hva som plagern og forklare hva som skal skje fremover og foreslå litt samarbeid. Evt forhandle litt. Har jo hendt at jeg bare ikke har skjønt han og alt han ville var en liten filleting og når han fikk den så var alt bra.

 

Fortelle hur det gikk hos legen da Tiny.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig kose meg nå jeg, Linus pleier å sove i tre timer når han blir lagt (må kanskje ut å rugge vogn litt et par ganger), men han våknet etter en time helt utrøstelig. På den timen hadde jeg fått unna alt spm jeg MÅTTE gjøre i dag, måke trapp og gårdsplass, henge opp tøy og sette på ny vask. Holdt på å lage meg goood lunsj, men den har jeg ikke fått sett på før nå, en time etter at han våknet. Prøvde å ha han litt i sjal, han er kjempe trøtt, men der skulle han ikke være. Så nå har jeg sluppet han løs på gulvet også får jeg heller kjøre en liten tur etterpå så han sovner i bilstolen. Lurer på om det er tenner, men det har jeg lurt på nå annenhver uke i flere mnd! CRAAAAAAAAAAAP! Kan ikke ungene være normale bare en liten stund???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke M, Molle! Jeg trenger litt sånn tålmodighet om dagen..

 

Sessa, har du sett i munnen hans da? Ikke noe tegn på tenner? Så kjedelig at det skal være sånn

 

Jeg har også flink M. Nå begynner jeg å skjønne de som ikkesynes det er slitsomt å ha baby. Nå sovna han i senga si(av seg selv ja!) klokka 11. Klokka litt før 14.00 våknet han og fikk pupp og siden har han sovet. Fikk til og med lagt han tilbake i sengen sin uten at han våkna. Livet er herlig!

Gabriel ville ikke sove da, så han satt leeenge og leste bok fint i senga si, så ville han opp. Jeg sa han kunne sitte i min seng å lesemensjeg sov(DM:)) og det gjorde han i nesten 1,5 time!!!! Jeg måtte bare lette på øyet innimellom og si mhm og sånn når han skulle vise meg noe, men han hviska til og med fordi jeg sa han skulle være stille:D

Ja, hatet er over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man hate barnet sitt en liten stund, men det blir så fort glemt når alt er bra igjen :)

 

Legen min er dum og har alltid dårlig tid... Har fortsatt spor av proteiner og bittelitt høyt bt, men det er ikke noe farlig så lenge det ikke blir mer. er mer bekymret for sf målet mitt jeg altså, er jo snart utenfor skjemaet..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Tenk om du får en svær en, Tiny! Du spurte ikke om å få en ul a?

Hva er blodtrykket ditt på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg litt truffet av den kommentaren din mtg!!

 

 

 

Om ikke å synes det er noe slitsomt å ha baby;)

 

 

Men er all denne dritingen tross alt nødvendig?

 

 

 

Og jeg har faktisk søkt barnehageplass til spaden fra høsten av. Men bare deltid da;) Men det er fordi parken legges ned, ellers skulle hun fått gått der et år til:)

 

Jo mtg, hals til G strikker du bare! Mamma har strikket noen kjempefine halser til L :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter i munnen men ser ingen ting. Kjenner klumper, men de har kommet og gått i lang tid. Men når han biter meg i fingeren så gjør det driiit vondt. Er man dm om man gir pir i håp om at det er tann som gjør at han tuller på kvelden? Han virker jo helt ok på dagen, har survet litt de siste dagene men tenker at det er litt fordi Linea har vært hjemme og han ikke har fått oppmerksomhet akkurat når han har villet.

 

Det høres ut som du har det sånn som jeg hadde det på slutten, Tiny! De har ikke bedt deg ta det litt med ro da? Jeg måtte det så ikke det utviklet seg til sv.skapsforgiftning. Jeg hadde ikke så høyt sf mål, da. Er ikke noe vits å påføre seg selv forgiftning altså. Det gavner ingen. Synes du skal prøve å roe ned jeg. Kanskje du ikke få så mye aue da heller... Huff, skjønner at du er lei altså. Nå som MtG og Ama har født og all ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bt på 130/80 mot 120/60 før...

 

Ta det enda mer med ro??? Jeg har jo ikke gjort noe annet enn å sitte på rævva i sofaen (ja, det er nesten merker etter den der) den siste måneden fordi jeg ikke får til noen ting... Det er jo en grunn til at man har hybelelefanter og dårlig samvittighet ovenfor heimen...

 

Synes det er rart legen ikke reagerte på det høye sf målet, kan man ringe og høre med føden om det? Min jm har ikke telefontid på torsdager og fredager mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta en telefon til føden å høre. Min jordmorsa jo hun trodde jeg hadde en stor baby. Det var derfor jeg fikk tidlig overtidskontroll. Hun hadde rett. Jeg hadde vel symfysemål ca 2 cm (ruter) over det grønne feltet. Hvor ligger ditt da?

 

Bt ditt hadde jo steget litt ja. Må le litt av blodtrykket mitt på overtidskontroll. Man pleier jo å få littegrann høyere blodtrykk på slutten, men jeg hadde 80 over 60 eller noe sånn. Mannen trodde ikke på det så han kontrollmåla flere ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev langt innlegg før i dag som sef ble borte så jeg ble sur og gadd ikke mer men skrev:

Sessa du skal ikke ha dårlig samvittighet om du gir pir. Om du gir og det hjelper så vet du han har vondt og om det ikke gjør det så har du i alle fall prøvd.

 

Det er ikke så farlig å gi paracet, det er faktisk farligere å gi høy døgndose enn å gå på det over lengre tid, Det er også bedre å ta paracet enn å ha smerter .

 

Jeg spiser kun mariekjeks om det er konkurranse eller nærdødenopplevese-sult.

 

 

Bt: jeg hadde mye hodevondt i sv. skapene men bra bt. hverken høyt eller lavt.

 

Cat følte meg mer truffet i det jeg nylig har skrevet noe om at det er lettere med en baby enn 2 åring

 

Det du skrev om trass og håndtering er jeg enig i det, Hundeoppdragese passer og på mennesker:)

Er enig i det du sier og Moll.

 

Jeg skiller situasjonene i hovedsak mellom episoder han føler vi ikke forstår og trasstrass. hvor det kun dreier seg om å krangle.

 

Får stortsett dialog på det første det andre er bare å overse.

 

Hode og nakke vondt går tydeligvis, min fysio har prøvd å gjøre no med min au,

 

Jeg tror jeg må lese mer før jeg skriver mer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest mer eller? Venter spent på mer:)

 

I dag har E sutra og til tider gråthyla hele tiden. Helt rått å mye lyd som kan komme ut jevnt. Nesten så man vurderer ta til legen. "du den her gråter bare" Nei men lurer jo på om det er noe i veien med han.

 

I dag sprakk mor og barn ble slengt tilbake hylende og sprellende i sengen sin. Så jada, så flink atte. Så pell deg hit da jævla Nanny og vær her leeenge så du rekker bli drittlei snørrungen! Han er søt igjen nå og jeg er glad i han igjen nå.

 

Også drive stå opp?! Skjer bare hele tiden nå. Begynte for noen dager siden. Før det har han sitti i senga og ropt våken til noen henta. Nå er det nesten skummelt for han sniker seg opp om morran og gudene vite hva han driver med før vi våkner. Men sørste prob er på kvelden. Han plutselig bestemmer seg for at nå gidder han ikke mer og står opp og går å finner på noe. Gjerne rett forran trynet vårt.

 

Gleder meg så til to på samme stadiet likt, som i tillegg utøver tes. Vet du svanine (ja fullt navn nå) jeg bøyer meg i støvet. Men ikke senere for da har jeg det samme PLUSS en på 5 som tror han er stor PLUSS en tenåring som tror han er voksen og sikkert smugdrikker og smugrøyker og håper bare ikke han kjørernoen på feita.... Hurra for 4 barnsmor:D

 

hjalp fysio?

 

Hvordan var det med tannlege og præggis igjen?

 

Og ærre ting jeg ikke skal ete og sånn? Som er nytt siden sist? Kan spek og tunfisk og skyll godt og gjennomstek og det der. Også kan jeg Folat og Omega3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...