Gå til innhold

Tråden


Molait

Anbefalte innlegg

Dytt ungen inn i skapet og lukk døren, så holder'n nok fred en stund. Regner med at din rekker opp til dørhåndtaket?

Min gjør ikke det riiiiiktig enda, så er trygg en måned til. Men er ikke mange millimetrene før hun klarer åpne døra selv.

Og ja, hun har prøvd å stå opp av sengen og gå ut selv, men mor er ikke nådig!

Gruer meg til hun klarer å komme seg ut av rommet også. Men hun er så stuptrøtt om kvelden at det ikke blir noe problem.

Når vi spør "vil du sove?" så ler hun bare og smiler fra øret til øret og roper "jaaaaaa" mens hun løper inn i sengen sin og legger seg selv og drar dyna over hodet:)

Skrur bare av lyset og lukker døren jeg, så hører jeg ikke et pip mer. Går jeg inn 10 minutter etterpå sover hun som en stein. Er mer redd hun etterhvert skal komme inn til oss om morran jeg og tro at dagen begynner klokken åtte;)

 

Er det ikke feta og spekemat og sånn man ikke kan spise? jeg spiste masse av det som gravid og du ser hvordan det gikk.

 

Jeg var i hvertfall hos tannlege når jeg var ganske så preggis. Lurer på om det er 1. og delvis siste del av 3. trimester man skal unngå? Jeg var i hvertfall hos tannlegen i midten/slutten av september når jeg gikk med linea. Både borra og fikk bedøvlese. Tror jammen jeg tok bilde også, men fikk sånn blyforkle over magen.

 

Ja ferdig å lese Herk? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Jeg spiste masse feta og spekemat når jeg gikk gravid med linea altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte Linea ja, men ser hur man kunne tenkt:)

 

Skal jeg ikke spise feta?? Seriøst?? Kan man sutte på og spytte ut igjen?

 

Han åpner alle dører her. Og vaffal skap. Kan låse han ute på verandaen evt. Ah..dørene har jo lås. Tenkte jeg ikke på. Des er min på det stadiet at det man ikke rekker opp til finner man noe å stå på så rekker man opp. Stol i høyskapet er kjekt. Mye snacks der.

 

Rart alle ble prøvelse så likt. De er jo ikke like gamle. Nesten men likevel.

 

Det som er rart vett cat, at vi var ikke nådige vi heller, men assa...det brydde han seg lite om. I går merka vi ikke at han stod opp for satt på kontoret og så ser jeg han plutselig i stua. Aner ikke hvor lenge han hadde vært oppe jeg.

 

Var sånn før. At vi sa natta og 10 min etter sov han gjerne. Virker ikke som dagsoving ødelegger, for de gangene han ikke har sovet i bhg har det nesten vært værre.

 

I dag sovnet han i lunchen. Rakk ikke spise noe før han sov oppi maten sin. I går nektet han sove. De ga han til og med saftflaske til slutt! (fant i sekken hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he venter dere spent på kommentarer eller?

 

 

Her rekkes det opp ti alle dør håndtak og det har han vel gjort et år eller noe?

 

Len min er !"#¤%/ så noen ord manger den for å si det sånn

 

Fysio hjelper ja men auen er her og der.

 

Ja spekemat skal man liksom ikke spise da......

 

I dag gikk O opp på la seg selv, har ikke sovet i Bgh

 

og hva er TES

 

Send med guttungen kondom og be 5 åringen hjelpe med trasserne

 

Ja apropo

 

N oen kondomer å anbefale????

merker typer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Plutten våknet kanskje bare 7 ganger på kvelden i går, uten at han fikk pir, og sov i egen seng en del av natten. Føler meg jo nesten levende igjen. Linus sov toppen 5 min til i går altså totalt 1,5 time på dagen i går, mot sine vanlige 4,5. Men han var grei å ha med å gjøre for det. Svigermor kom og hjalp meg litt med alt det praktiske på kvelden, deilig å prate til voksen mens man har trassunge, som gråt seg ut fordi hun var overtrøtt og ikke ville sitte på potta, og plutt som plutselig oppdaget at han var trøtt. Håper på litt mer fri på dagen i dag altså.

 

Ungene har plutselig begynt med så mye nytt. Alt har skjedd denne uka. Plutten åler seg, klapper og babler. Frøkna har altså begynt å sove med bamse i senga. Hun vil ikke at jeg skal lukke døra på kvelden. Når nt er hjemme gjør han alltid det uten at det er noe problem. På morgenen roper hun på meg også roper jeg tilbake at hun kan stå opp. Så kommer hun inn til meg og koser litt før vi går på badet. Nice!

 

Jeg slipper tydeligvis forholdsvis billig unna med Linea foreløpig når jeg leser om trassen her. Men jeg synes litt synd på meg selv for det altså.

 

Matportalen har grei oversikt over hva man kan spise og ikke spise, Mol.

 

Husker ikke hva mer man skulle kommentere og orker ikke lese nu.

 

*Blåsepåalleauehoder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepinen er faktisk borte i dag, så til alle som sliter med det samme, det hjelper med et knull.

 

Kondomer bruker jeg bare ikke, så kan desverre ikke komme med noen tips. Det må da være en av godene ved å være gift og godt satt, at man slipper det derre greiene der;)

 

Godt du føler deg nesten levende igjen, sessa:)

 

Har nesten ikke hatt trass vi heller. Vet ikke om det kan kalles trass en gang. Men klart, litt egne meninger begynner jo ungen å få da og det er ikke alltid at de går så godt overens med mine;)

 

Jeg suttet på feta mange ganger og spyttet den ned og ikke ut;) Da innbiller jeg meg at det går mye bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trass vet jeg ganske mye om faktisk, kan ikke skjønne det.... Noen ganger må man bare tråkke varsomt her i heimen for trollet trasser!

 

Prøvde å lure ut denne lillebror igår, men tror dere det hjalp noe? Neida enda jeg løfta tunge esker og bøyde og tøyde som en gal (rydda kjellerboden) og hadde oss.. Ikke en eneste kynner en gang etter sex, men jeg sov godt da :)

 

Her står tuppa opp alene, men kommer alltid inn og skal kose litt på morgenen! Om det er veldig tidlig blir hun bare fulgt tilbake i sengen sin og vi sier det er natta. Da kommer hun inn seinere (i rimelig stå opp tid) og proklamerer stolt at nå kan jeg kose sammen med deg mamma!

 

Jeg har vel spist endel jeg sikkert ikke skulle spist jeg også! Ihvertfall spekepølse og blodig biff (haaaater gjennomstekt biff), men godt var det lell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hjelp å få fra føden gitt, måtte ta dette med legen som målte sf målet mitt.. Men fra å være på det grønne feltet i uke 36 til 2 cm over i uke 39 synes jeg jo er ganske bra mye..

Fikk bare til svar at jeg får vel et stort barn da...

 

Prøvde å ringe jm min men hun hadde fri.. WTD????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan man før bare leste alt om alt og nå gidder man ikke lese stort om noenting. Orker jeg klikke inn på matportalen tro?

 

Tror Herk er gift og godt satt, men tror hun kanskje ikke vil ha et barn til om mnd;) Kondomer kommer jo litt an på str da. Litt flashback til tidligere samtaler nå gitt. hahaha jepp. Synes alle kondomer er litt ekle jeg. Brukt lite. Brukte jo en del i starten. Avhold er en annen variant.

 

Jeg skal kke ha sex jeg da cat. Skal ikke bøye røye eller løfte tungt heller. (haha uten sammenheng for øvrig)

 

Tufsrian kan jo få lov til å vente til termin da Tiny:) Klart lure kan man jo, men han har vel noen dager til på seg.

 

I dag grein E nesten hele morran. Herregud blir gal av den ungen. Snakker sånn legge seg på gulv forran hele badedøra og nekte noen å gå ut eller inn og hyyyle i 10 min etterpå fordi far passet han og gikk ut. Nå er det blitt på ALT han skal og ikke skal. Siste uka har tatt helt av. Før var det liksom litt her og der men nå kan man jo fan ikke leve i samme hus som ungen. blir sprø jeg. M var så flink da. På slutten da de kledde på sko hørte jeg at nok var nok. Personlig hadde jeg slengt ungen veggimellom for lenge siden.

wtd?! Takler liksom vanlig trass, men går jo max 5 min mellom hvert raseriutbrudd og de varer i 5-20 min. Så da kan dere jo tenke hvor mange stille min det er her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror du det er fare for din eller hans helse da Tiny? Seriøst? For ellers er du jo før termin, og da skal det mye til før de gjør noe.

 

Tes er at skriker den ene ungen skriker den andre ungen høyere. jepp. Fint under trass tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på vektestimering enn igangsetting jeg da.. Bare for å sjekke om han virkelig er diiiger... Er nok ingen fare for noens helse her nei, han er nok som sin søster, sta og trassig... Og når han først gidder å kommer går det kanskje fort?! (er jo lov å håpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sånn sett ja. Skulle ikke tro det var så vanskelig å få. Jeg fikk det med E. (kanskje ikke så rart for de som husker hur jeg så ut) Ring jm i morgen da vel. Ellers er det jo ganske bra feilmargin på den så har nok ikke så mye å si. Tror ikke han blir estimert til 5kg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp moll det var liksom det da, ikke helt klar for en til , dvs jeg ble verpesyk så fort jeg hørte om deg jeg da og jeg gleder meg til en ny fødsel jaja men må si jeg syns vi kan vente litt. Jeg har knapt prøvd kondom så jeg vet virkelig ikke noe om det der altså

 

To i barsel gruppa som har 1,5 år mellom sine

 

Nei de tar vel ikke det med sf- målene som noe som haster, men skulle vel ikke være vanskeig å få en ul og estimering!!!

Trodde foresten det ikke skulle være så vanskelig å få føden i tale direkte når du er på termin jeg.

 

Så gøy med noe nytt da sessa :) Håper denne dagen har vært bedre for deg.

 

Ja jeg har jo ikke opplevd trass før nå så jeg skjønte jo ingenting. Ser at alt er bedre nå som han hoster mindre og snørra ikke renner.

 

Da blir det ikke noe i morgen da eller?? det var det jeg glemte å skrive noe om i går.

 

Jeg er hjemme jeg og tar gjerne besøk men da må jeg bake osv så da må jeg vite det.

Hadde noen kunnet tråkke moll på tåa i helgen så hun blir sm på mandag så kan vi ta det da????

eller en annen dag ..

 

Godt det finnes en fin forkortese for at en skriker høyere enn den andre!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TES er jo mye mer enn det da. Twin Escalation Syndrome, på norsk ofte bare kalt tvillingsyndromet. Men det høres ut som en sykdom, så jeg foretrekker TES. For å kopiere det på engelsk "the tendency of multiples to intensify and expand their behaviours in reaction to each other".

http://tinyurl.com/dbcee2

 

Klemmer litt på Tiny jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenauuuu.... Og hvordan er det mulig å drite så mye??? 3-4 ganger om dagen de siste par dagene og da kommer det bra mye hver gang..

 

Snål feeling i kroppen ikveld, halsbrann, murringer bak i lårene og hetetokter.. NICE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe vet det er mer enn det, men det passet så godt inn i settinga også huska jeg ikke adr. også riktig ord også tenkte jeg at skriver jeg bare det med skrik kommer nok svana med en litt bedre utredning:) Lest litt om det nå svana. Fasinerende, men likevel..er det noe man ser på som positivt med tvillinger? hmmm

 

UL i morgen jeg da. Spennende. Far skal bli med. Han har jo ikke sett to sprelle før. Lurer på om jeg skal bruke Hegglund som fast eller ei. Legen min er koselig han, menkan jo fint lite. Spurte om jeg jobbet innensykepleien..for jeg kunne i grunn mer enn han på området.

Også synes jeg faktisk det er litt rart...når jeg er der 10+0 og han kjenner på magen min...burde han da ikke reagere på at jeg gulper livmor? Hadde ikke tenkt på å kjenne etter den selv enda, men da jeg gjorde det på kvelden kjente jeg jo at den var rett under navlen. Jeg spurte også etterpå..om han kjente livmora enda. Nei det hadde han ikke kjent etter. Hallo liksom, den ballen inni der burde jo en lege legge merke til synes nå jeg. Hegglund er jo spesialist. Nå lir jeg fulgt opp en del på ahus går jeg ut fra, men vet ikke jeg. Hva synes folket? Koster jo litt da, men bare 100,- pr gang og blir jo ikke såå mange timer.

 

Høres ut til at fødsel er nært om du driter så mye Tiny. Se det positive..du blir tømt så du slipper drite på jm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Greit å slippe å drite på jm. Du er så flink til å se det positive i alt du, Moll. Sånn rent bortsett fra det med to i magen. Men det er jo det kuleste, i alle fall når du har vent deg på tanken. Tenk så gøy det blir for storebrødrene.

 

Fra ordinær ul blir du fulgt opp på A-hus og det er jo egentig ikke så lenge til. Jeg var vel hos legen to ganger før det, og det gikk jo fint. Men så hadde ikke jeg noen blødninger da. Litt rart at han ikke kjente livmora di da forsåvidt. Men legen min reagerte ikke på størrelsen på min da jeg var hos henne, dvs. hun burde kanskje skjønt det siden den nok var større enn normalt. Vet ikke helt hva jeg skal fram til, kanskje at det ikke spiller så stor rolle for det er jo ikke så mye man kan gjøre fra eller til fram til ordinær ul.

 

A kasta opp i barnehagen, men virker helt fint på meg. Spiste masse til middag og hoppa i senga. Det samme skjedde en gang i høst, kanskje han har en spiseforstyrrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trukke jeg var så heldig. Men når jeg tenker meg om så kan det hende det sprutet litt ned i skoa hennes. Hun satt jo tross alt på huk mellom bena mine og stakk ett eller annet skvip inn for å ta vannet. Synd hun hadde munnen igjen, ellers skulle jeg ha druknet dama..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha men cat hadde jeg visst hvor ille det egentlig var skulle jeg fan meg kommet opp og lagt en kabel på a selv!

 

Du sprutet morsmelk på meg. Er det med deg enkli a??

 

Joda to er så kult at. Livet er faktisk litt lysere i dag. Men vil fortsatt ikke...altså det er ikke bare det i seg selv at jeg ikke vil ha to...jeg vil bare ikke ha fire. To er jo jævlig søtt da! øh

 

Ser hva du sier svana. Mener du at du ikke var hos fastlegen etter ord.ul? bare jm og ahus? for da er det jo samma. Skal jo til hegg i morra og til fastlege på tirsdag. Få journal og blodprøver og slikt. Så venter vel en jm-time g så er det jaggu tid for ord.ul. Mister litt av spenninga med ord. ul nå da, men egentlig helt greit og. Tror det er bedre for meg å vite nå enn i uke 18.

 

Jeg skjelte ut min for å klore opp dåsa mi og ba a klippe negla sine. (var seff ikke det, men overhuden som renva..men kjentes liksom sånn ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ødela sveisen :)

 

Jeg vet ikke om jeg spruta noe fostervann på noen men jeg ankom i allefall med bæsj i buksa og uten truser

 

Forøvrig fosset det fostervann så det så ut som et akvarie som sprakk i følge min mann

Dette i det jenta kom så noen må nok ha blitt truffet.

 

Ja kanskje du har baby snart Tiny!!!

 

 

nei nå våknet frøken søt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G skal kanskje begynne på stor avdeling i april. Hva synes dere om det? Han synes det er gøy å være på besøk der. Jeg tror han vil få det fint.

Trenger ikke om vi sier nei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om det ikke hadde vært så ille, så hadde jeg kanskje fått gitt beskjed! Dum sirkel det der. Men hu hadde fortjent en stripe kabel fra deg og!!

 

Er vel ikke jeg som blir beskyldt for å ha sprutet morsmelk på noen?

 

Jeg sprutet morsmelk ned i veska til helsesøster på hs, men dumt av hu sette den i veien da! Drittkjerring.

 

Må si meg enig med mol, 2 er kult, men kanskje ikke så kult når du har en haug (hihi) fra før. Det er liksom noe med det å ikke få plass til alle i bilen. Sånn på lovlig måte.

 

Skakke se bort i fra at hu klore deg litt også mols. Tror disse jm er litt sadister jeg. Akkurat som tannlegene.

 

Jeg looooooooo godt av herk som kom på føden med bæsj i buksa! Haha, ikke i trusa en gang, men i buksa! Artig. Min type humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...