Thessa og Bebbis Skrevet 21. april 2009 #126 Del Skrevet 21. april 2009 Fødepuls har jeg aldri hørt om engang jeg. Vil det si at pulsen skal øke før fødsel? Tror ikke du skal henge deg for mye opp i det jeg Scoob. Jeg tror babyen din kommer snart! Ikke bli for motlaus om du ikke har "fødepuls" idag! :-) Tror ikke det har så mye å si jeg. :-P Jeg har altså så vondt i magen! Som mensenvondt ganger 2. Og jeg pleier å ha ordentlig vondt når jeg har mensen. Tatt paracet til og med. Men dette er lissom ikke rier. De kommer ikke i tak, men er javnt og trutt hele tiden. Blir kvalm av de til og med. Burde jeg ringe noen, eller er det bare normale modningsvondter? Hva tror dere? Er jo sikkert ikke noe farlig uansett :-) Åh, jeg har et stoooort ønske om å møte en av dere på føden når den dag kommer. Tror jeg hadde følt meg så mye tryggere da. Hjelper å vite at noen skal ha like vondt som meg! :-) Hehe.. Noen av dere som har gjort dere opp en mening i forkant ang smertestillende? Noen som VET de skal ha det? Selv tenker jeg å ta det litt ettersom, men jeg tror ikke jeg har problemer med å spørre om drugs hvis det er så jævlig at jeg tror jeg skal dø. Lurer på om egentlig alle har like vondt men vi takler smerte forskjellig, eller om det er noen som har mye vondere rier enn andre. Hmmm... Dagens undring :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139992253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathilde og mini Skrevet 21. april 2009 #127 Del Skrevet 21. april 2009 Hei jenter. Jeg ringer og reserverer bord til ti stk jeg, så e vi ihvertfall garantert litt plass. Så tar jeg en kjapp sjekk enten på fredag eller neste mandag på hvor mange som faktisk melder seg på. Thessa: Jeg har tenkt litt på det med smertestillende. Jeg tenker som så at jeg er ikke imot det, men jeg kommer ikke til å rope etter noe mot smertene med en gang jeg kommer inn dørene på Ullevål heller. Tror jeg skal tåle en del før jeg MÅ ha noe. Jeg synes selv jeg har nokså høy smerteterskel egentlig. MEEEEN, nå har jeg aldri vært gjennom en fødsel før da. Kan jo være helt forferdelig også. Skal prøve å forbrede meg psykisk ved å ta i mot riene med glede, og føle de som bølger, og tenke at en ri unnagjort er en ri mindre osv. Litt sånn hypnose på meg selv. Rett og slett la kroppen gjøre jobben, og koble ut hodet. (Høres utrolig enkelt ut når jeg sier det sånn merker jeg. hehehe) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139992383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 21. april 2009 #128 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg tenker helt likt som deg Therese :-) Haha. Føler meg litt naiv noenganger. Tenker at jeg er så superwoman som skal tåle så himla mye. Men jeg aner jo ikke hvor vondt det er. :-) Blir nesten litt flau når folk hyler og skriker seg gjennom rier. Pingler! :-P Uff, neida! Men derfor lurer jeg så veldig på hvorfor noen hyler og skriker mens andre ikke synes det er så ille. Er rier ikke like vondt for alle? Og hva er med på å bestemme det? Tror nesten jeg må spørre min jordmor om dette! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139992434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathilde og mini Skrevet 21. april 2009 #129 Del Skrevet 21. april 2009 Om noen har vondere rier enn andre vet jeg ikke. Men jeg innbiller meg at det har noe med innstilling å gjøre. Om man blir stressa, VIL ha ut ungen, tenker at NÅ har det tatt for lang tid, osv. Så på tv'n for et par uker siden, tror det var det der programmet Sykehuset. Det var ei der som fødte så å si uten en lyd. Kanskje bedre å bruke kreftene på underlivet, enn på å rope og hyle? OM man klarer å tenke såpass da. hehe Ser igjen at jeg er vel positivt innstillt til det hele. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139992484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
scoobydo Skrevet 21. april 2009 #130 Del Skrevet 21. april 2009 Ei venninne av meg sa det samme...bedre og bruke kreftene på underlivet enn og ligge og rope og skrike! Ho trudde egentlig at det va meninga at man skulle hyle litt under utpressinga og at det var noko alle gjorde!... Men domt og bruke all lufta te det... Trur nok rier oppleves veldig forskjellig fra person til person, litt etter kor dei kjem... rygg/mage/føtter... og om man får noko særlig pause mellom! Ellers har det sikkert litt og seie med innstilling og korleis man takla det ja..og korleis man takla smerter til vanlig kanskje? Eg variera så veldig i fh til den fødselen, ei stund tenke eg at det går nok heilt supert og gleda meg te den e i gang... Rett etterpå tenke eg at det kanskje e like greit om han berre blir der inne?! Hehe... Ut må han vel uansett! Lillemaiblomst: Bra du har meldt deg på treffet...vi får heller trille inn dørene Eg har faktisk menstermin den dagen... Andre som har begynt med modningsaku eller har tenkt til det? Fortsatt ingen fødepuls hos meg i dag...så får vel vente litt te på han kompisen min Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139993578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
raffen Skrevet 21. april 2009 #131 Del Skrevet 21. april 2009 Ja altså jeg fikk beskjed om å ikke skrike så høyt for ungen min kunne bli redd...regner med at verden har godt fremover på jordmor siden..her kan jeg bare si at man vet ingenting hvordan det er før det er over. Jeg tror alle opplever veer forskjellig både i styrke og alt..trooor ikke det funker for alle den der med innstillingen altså..men sikkert for noen .Det at man skriker er sikkert litt fordi man blir redd fordi det er vondt og man ikke har hvert gjennom det før..Jeg har jo alltid sett på meg selv med jeg "tåler alt"men hylte så jormor klagde og hadde smerter så jeg spøy av det..Jeg vil ha lystgass og epidural og det får personalet vite når det er tidsnok å sette..Jeg nekter og bli avspist med at det er best uten eller at "nå er det desverre forsent " etter å ha ligget i pine i timesvis ....sorry girls.....Jeg tror vel også at personalet som "håndterer en" skal ha litt av æren for hvordan man gjør deler av fødselen sin. Dette er som sagt 13 år siden..og verden har nok gått videre trøster jeg meg med samtidig!!!!!!!Nå kan man til og med gå oppreist med epidural... Klyster er for at man skal tømme tarmen for den er jo utsatt for rimelig stort press og det er bedre og bli "kvitt" møkka før en setter i gang..istedenfor utover senga ...!!!!!ingen ting å grue seg for Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139994888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wowo Skrevet 21. april 2009 #132 Del Skrevet 21. april 2009 Hei Fødselen ja.. Jeg er nok den som kommer til å be om smertestillende idet jeg ringer sykehuset. Når jeg ble gravid var jeg kjempe redd for fødsel og ja har noen ganger tenkt alternativer, men i løpet av svangerskapet har jeg kommet frem til at dette nok skal gå bra, men har ingen tanker om å finne urkvinnen i meg og blir nok å være litt Ole Brum "ja takk begge deler":) Tror nok vi kvinner er svært ulike her, og er sikkert mange måter å "takle" fødsel på. Men må si at jeg er enig med deg therese om å tenke litt på at en rie, er en mindre og også det å forsøke å puste seg gjennom de. Synes det virker så rart å rope, men for all det kan hende jeg kommer til å høres på hele ullvål når den tid kommer:) På ett sett å vise misunner jeg deg Raffaen som vet hva du går til men på annen måte ikke..... Thessa hvordan gikk det i dag, vært i kontakt med noen? Jeg er veldig hoven i armer og bein, tok en urintest i helgen som var negativ. Har hatt litt vondt i hode sønd/ mand men ikke i dag, bør jeg stikke innom jordmor, eller er det ikke så farlig når jeg selv ha tatt urintest som var neg.. Noen som vet?? Litt bekymret da jeg blir så hoven spesielt i hendene fra tid til annen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139995280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 21. april 2009 #133 Del Skrevet 21. april 2009 Wowo, ikke vært i kontakt med noen idag. Prøvde å ringe min JM men ingen der ville snakke med meg :-) Var ihvertfall ingen som tok telefonen. Var jo ikke noe viktig uansett da. Skal på Ullevål på Torsdag. Er så sinnsykt spent på hva som skjer der. Håper nesten jeg får samme lege som sist. Hun var så veldig hypp på fødsel! :-) Det er jo jeg og! :-) Jeg er så himla nysgjerrig på hvordan alt med fødsel er. Nesten mer nysgjerrig enn redd. Det kan FORT snu for å si det sånn :-P Jeg har skrevet et lite ønske/infobrev til føden. Ikke fordi jeg har mange krav, men fordi jeg har spesielt ett pungt jeg er enormt redd for. Og da sa min JM til meg at det var kjempe lurt å skrive det ned. Skrev også ned hvordan jeg reagerer når jeg er redd, hvordan jeg liker at folk er mot meg hvis jeg gråter eller er redd osv. Også at jeg stiller meg åpen til alt av smertestillende og fødestillinger :-) Jeg tror egentlig jeg er en jente det er lett å ha med å gjøre. Har ikke mange krav fant jeg ut! :-) Raffen, kan ikke gjøre annet enn å beundre måten du skriver på! Rett fra levra! Synes det er bra at du kan dele litt med oss "uvitende" :-) Jeg håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen. Er nok som du sier noe helt annet å føde nå enn for 14 år siden! :-) Jeg vil så gjerne treffe på noen kjente på føden! Hehe.. Vær så snill kjære sjebne! La det passe seg sånn! :-) Bare det å vite at noen kjente ligger "vegg i vegg" med samme smerter ville ha hjulpet så sinnsykt! :-) Jeg er kanskje litt morbid som tenker sånn? :-P Wowo, forresten... Ang hevelsene dine. Er kjempe bra at urinen er negativ. Tror du er rimelig safe da. Du er i et punkt i graviditeten der hevelsene gjerne kommer. MEN, synes du skal ta en tur til JM likevel for da slapper du mer av. Ellers vil du gå å tenke på det, ikke sant? Og da blir man paranoid og litt stressa i knotten til slutt! :-) Jeg snakker av erfaring! :-) Langt innlegg, masse smileys! Klemz og koz fra fjortiss-Thessa! :-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139995485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
raffen Skrevet 22. april 2009 #134 Del Skrevet 22. april 2009 Ja.... vi vil ha et skravletråd treff i korridoren........!!!!Det hadde vært fantastisk og sett et kjent fjes i samme situsjon..la oss håpe noen ser hverandre da!!!! Kanskje vi får "grupperabatt på smertestillende wowo!!!!!!! to doble doser ... til prisen av en!!!!! Noen som har tips til hva man kan gjøre når man våkner tidlig og kjeder seg????..og har dårlig råd i tillegg???!!!!!!!!måte på hvor mye man kan rydde..gå mer enn 200m er uaktuelt....biblioteket.....eh...dusje veeeldig lenge.....lol...glede seg til TORSDAG KVELD FRA NYDALEN I MORGEN....noen tips???Ja jeg tar gjerne en kaffe et sted og kan godt plukke opp andre på vei et sted????...Fy flate den hørtes skikkelig desperado ut.....drikke kaffe på Hotellet på ullevål og snik titte på baby i balje....looool send en meldig hvis det er andre som eg 93485713 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139995999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maren og snella Skrevet 22. april 2009 #135 Del Skrevet 22. april 2009 God morgen! Huff ja, smerte i fødsel... *gulp* vet ikke helt hva jeg skal tenke om det enda... tenker som så at jeg må ta det litt som det kommer... Joupp, jeg er gal som har meldt meg på en dopfri klinikk... Takk og lov så ligger den vegg i vegg med føde b og DER er det dop... muahahahaha! Prøver å tenke som så at kvinner har gjort dette her siden tidenes morgen, og når de fikk det til, hvorfor skal ikke jeg få det til? Sta hvalross er jeg! innbiller meg at jeg må la kroppen bestemme hva som skal skje når og så vil alt gå bra.. kanskje? vi får se, kanskje jeg ender opp med dobbel dose epidural og lystgass i både huet og ræva... Kjede seg ja, jeg også!! Sitter og ser på TV halve dagen, gleder meg faktisk til slankekrigen hver morgen... hahahaha... Begynner å bli småskrullete her oppe i åsen... Funderer på om jeg skal lage litt mat og fryse ned porsjonspakninger til etter fødsel... Gubben har det for seg at grandiosa er ett sunt måltid og jeg vet ikke hvor matlagningskapabel jeg er etter å skvise en vannmelon ut av ett sitronstort hull... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139996513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 22. april 2009 #136 Del Skrevet 22. april 2009 Dere er fine å ha jenter! :-) Ler meg skakk! Jeg tror lissom ikke på noenting jeg. Som bringebærkapsler og oljer og andre ting. Men i natt fikk jeg ikke sove, lå og tenkte på hvor lyst jeg har på babyen min. Og at det beste hadde vært å få han ut før de setter meg i gang. Da kom jeg på et tips jeg fikk av min venninne. Hun holdt på med STERKE rier i 18 timer før hun nådde 3 cm. Stakkars vesen. Ei jordmor satt på henne brystpumper for å få igang rier. Og de kom! Skikkelig fine, sterke rier. Har hørt fler som har snakket om brystvorte stimulering for å få rier. Men alltid tenkt at det var litt desp å ligge å klå på seg selv i natten. Men jeg prøvde jeg. Ingen rier, men jeg fikk kynnere som jeg ALDRI har hatt før. Og de har holdt helt til nå. Ble litt imponert jeg! At det er en så sterk kobling mellom to helt forskjellige ting :-) Ja, nok om det! Dette er hva jeg driver med når jeg ikke får sove lissom. :-P Uff a meg! Maren, synes du er tøff som skal føde på ABC! Vedder livet mitt på at du får en sinnsykt fin fødsel!! :-) Og grandis ja, det blir regnet som sunt av de fleste mannfolk som ikke liker å lage mat :-) I know.. Så å fryse ned hørtes kjempe smart ut! Hadde man vært rik kunne man jo ha bestilt mat på døra i tiden etter fødsel. Det hadde vært noe det! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139997130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 22. april 2009 #137 Del Skrevet 22. april 2009 Ble litt feil på innlegget mitt. Min venninne hadde VONDE masete rier som ikke var sterke nok til å gi åpning. :-) Sånn. Da ble det riktig. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139997141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemaiblomst Skrevet 22. april 2009 #138 Del Skrevet 22. april 2009 Hei hei! Angående fødsel så tenker jeg minst mulig på selve smerten egentlig. Det eneste jeg er klar på er at jeg vil ha smertestillende, og jeg er villig til å sloss for det. Jeg hiver meg på raffens forslag om kvantumsrabatt på drugs. Det kan godt hende jeg skriker, men sant og si er jeg mer bekymret for banning. Jeg har en skitten, skitten munn når den får slippe til, det er så jeg sjokkerer meg selv med glosene som fyker gjennom hodet mitt noen ganger.. Jeg er redd for det kan bli stygge scener, men jeg lover å prøve å beherske meg - Sett fra den positive siden - hvis noen her ligger og har det vondt, og hører det mest ufyselige språkbruk fra naborommet, så har dere nok en venn fra BIM gruppen i nærheten ) Jeg har lurt litt på å gjøre som Thessa og lage en liste med ønsker som jeg legger blant papirene mine. Jeg vil: - Selvsagt være så rusa som mulig - Ha klyster med en gang. Jeg vet at en fødsel er naturlig. Men jeg vil IKKE "gå på toalettet" midt i sengen foran samboeren min. Jeg vil være digg dame i hans øyne, ikke jenta som bæsjet på seg mens foran øynene hans. Venninnene mine lo seg skakk sist lørdag da de delte fødselshistorier. De ertet meg med at fargene på deres egne fødselslaken bar bud om manglende klyster og hard pressing, og at det nok ville gå samme veien med meg... - Jeg vil ikke at jordmoren skal ta for hardt i med nålen hvis jeg må syes. Svigerinnen min fortalte at jordmoren satt mellom bena hennes med nålen og kvitret: "Det siste stinget er kun til pynt" ... seriøst .. jeg vil ha et velfungerende liv på soverommet når alt dette er ferdig, de trenger ikke å gjøre meg til jomfru igjen i en alder av 30 - ingen igjensying "a la Somalia" nødvendig her i gården. Nå gleder jeg meg til samboeren kommer hjem! Han har vært borte to netter denne uken ifbm jobben, og er ødelagt av frykt for at jeg skal føde mens han er ute og farter. Da han ringte i morgen prøvde han så på et kjekt "ingen baby enda"?, så da kunne jeg ikke dy meg. Jeg sa "Jo, han ligger under bordet" Forresten... Jeg tror kanskje min baby er en sånn som kryper ut på egenhånd om natten uten at jeg merker noe... det er lov å håpe... M. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139998108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 22. april 2009 #139 Del Skrevet 22. april 2009 Enda en prinsesse er født!! :-) Fikk nettopp en MMS av Veronica (vero09) Hun har fått ei nydelig jente. De vitale mål fikk jeg ikke. Men alt var bra med mor og barn, hun kunne også meddele at epidural var helt helt fantastisk! :-) Hun ble født igår klokken 15.00 og det startet med vannet som gikk. Dette var alt jeg fikk vite! :-) Lovet å si ifra til jentene! :-) Gratulerer Veronica!!! :-) :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139998370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wowo Skrevet 22. april 2009 #140 Del Skrevet 22. april 2009 hahahahahahaha, må si at jeg ler godt når jeg leser her inne. Maren tråden her begynner å ligne på, tråden for gale testomaner, bare med en et annet tema. Lillmaiblomst; stemmer for epidural, klyster, og for all del ikke sy meg helt igjen!!!!! Ideen, om at babyen bare kommer ut på natten høres fantastisk ut, så tror jeg også skal satse på det!!! Thessa har lest om å stimulere puppene, men mener jeg har lest om at du skal gjøre dette i smaråd med jordmor, skader sikkert ikke å prøve. Jeg dro til jordmor i dag, om har i hele ettermiddag analysert hva hun egentlig sa!! Blodtrykk var bra, urinprøven var som alltid og magen vokser, altså alt bra. Men hun lurte på om jeg hadde tenkt jobbe frem til permisjon, ja sa jeg og skal jo bare jobbe 40% i tre uker til. Tre uker sa hun høyt, nei er ikke så lenge til. Jo sa jeg, er ok nok 2,5 uke. Jaaa sa hun, du bør kanskje tenke litt på denne tiden som permisjon også. Hmmm, så jeg spurte om hun trodde jeg kom til å få for tidlig, nei det ville hun ikke kommentere annet enn at mye hadde skjedd siden hun hadde møtt meg sist. Lille gutten ligger godt ned i bekkenet og hun har skrevet at hode har festet seg... IIiiiiii nå er jeg så sikkert på at jeg kommer til å føde før tiden, og er jo helt gira, dersom jeg går over tiden kommer jeg til å dø av utålmodighet. Skal tilbake til henne om to uker, hun sa også at hun ikke ville at det skulle gå lengere enn 2 uker og at jeg gjerne kunne komme før om jeg ville. Jeg sa at 2 uker var ok, men nå skulle jeg ønske at jeg skulle dit neste uke slik at jeg kunne bedt henne sjekke om jeg var moden!!!!!!!!! Dette blir en spennede tid, kan jo ikke forstå det annet enn at hun syntes jeg var "klar" for fødsel og at han kanskje kan komme noen uker før termin???? Vero gratttis til deg her å, har skrevet på facebook også. Når var det du hadde termin? Kanskje vi skulle hatt en tråd med termin og så når vi fødte?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-139999677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 22. april 2009 #141 Del Skrevet 22. april 2009 Vi krysser fingrene for tidligere fødsel på deg og Wowo! :-) Er jo uansett bra du fikk sjekket opp og at alt ser bra ut! Hodet er festet som også er bra! :-) Wuhu! Alt tilrette med andre ord. Synes det er så MORO at fødsler kommer hver uke nå! Like spennende hver gang å se hvem som er nestemann. Også får man samtidig en påminnelse om at man er veldig nære selv! :-) Føler at den siste uken har vart i flere måneder! Jeg var sååå skråsikker på at noe var på gang etter forrige sykehus besøk! Tror ikke det er mulig å bli så skuffet som jeg har vært denne uken. Skal på Ullevål imorgen, og velger å tenke at de ikke sjekker for modning, stripper eller setter meg igang. Da har jeg ihvertfall ingen forhåpninger! Er klar for å få denne lille ut! :-) Blodtrykket som går opp og ned som en jojo er jeg LEI AV! By the way, Veronica hadde termin 14. Mai tror jeg. Men ut kom ei jente på 3,7 kilo! :-) Fått litt mer info nå. Alt var kjempe bra og hun sa vi måtte glede oss for de var så søte og oppmerksomme på Ullevål! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140000199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maren og snella Skrevet 22. april 2009 #142 Del Skrevet 22. april 2009 Grattis Vero!!!!!! Utrolig hyggelig!!! Gleder meg til å møte alle bebisene .-D Kommer jo nærmest på samlebånd her... Med denne farta så er vi alle ferdige før 17mai! hihihih Wowo, det er lenge siden jeg har tenkt på foreningen for gale testomane... Sannelig min hatt så begynner denne tråden å ligne... Vi har gått fra "få baby inn i magen" til "få baby ut av magen"...vittig! Jeg hadde lyst til å be min gamle farmor holde tåta her forleden, hormoner gjør meg mindre tålmodig... Hun har aldri vært spesielt politisk korrekt av seg, men det er først nå det driver meg til vanvidd. Her forleden åpnet hun med å legge ut om hvor tykk jeg var blitt, hæærn fløttemeg, grrr! Og så var det lange detaljerte historier om hennes 3 setefødsler, selvfølgelig skrekkhistorier av det makabre slaget... Føler ikke at jeg trenger å høre om dem! Herculine er flink pike og ligger med huet i skrustikken sin, så setefødsel er ikke noe jeg trenger å være redd for uansett... men halloooooeeen, jeg liker meg i min naive tilstand! Jeg var på babytøyshopping med modern i ettermiddag... Fant ut at jeg ikke hadde en eneste sparkebukse, strømpebukse eller bukse til vesla, wuuups! Vet det går mot sommer, men bebis må ha bukse! Vi var innom fru lyng på CC vest, hehe, man vet man er på vestkanten når de selger armani til nyfødte... Dro heller på hennes og kjøpte x antall plagg for prisen av en kvart armani body... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140000223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathilde og mini Skrevet 23. april 2009 #143 Del Skrevet 23. april 2009 Et par små dager til permisjon! Gleder meg veldig til å legge meg tilbake og slappe av noen dager før lille Mathilde melder sin ankomst! Susanne/Songbride lurte på om vi kunne endre treffet. Hva med å endre fra tirsdag til onsdag? Har ikke sjekket hvor mange som har meldt seg på enda. Men sist jeg sjekket var det ikke mange, så jeg tenker da er det i orden? Setter opp nytt treff på Bim-Treff siden. Håper så mange som mulig har anledning ti lå komme, til tross for at det kun er dager til termin. Jeg synes treffene blir hyggeligere og hyggeligere for hver gang. Lurer på en liten ting, siden alle som har fått hittil, har fått jente, er jeg da kanskje nestemann!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140000626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 23. april 2009 #144 Del Skrevet 23. april 2009 Da er det deg og Maren som er neste for tur. :-) Fler som venter jenter? Er litt spent på om jeg klarer å karre meg til neste treff. Er så himla dårlig i bekken og rygg. Noen som kjører forbi Lambertseter? :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140000657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
scoobydo Skrevet 23. april 2009 #145 Del Skrevet 23. april 2009 Hehe...hadde vært litt morro om alle med jenter fikk først! Så blir vi med gutte maga gåande og vagge...:S Spennande etter jordmor time då Wowo... Skal sjå du føde før meg du og!... Kan hente deg på lamberseter eg Therese Er ikkje lange svippturen herfra...om eg kjem meg inn og ut av bilen hehe...Magen er litt i veien for rattet ja! Kva med mandagen den veka? Onsdag får eg besøk av min søster trur eg. Men kanskje man kunne hatt det på dagtid? Om Wowo ikkje jobber? Du er vel einaste som er i jobb av oss no? Er kjekt og ha noko og fylle dagane med... Anna enn såpeoperaer og soving! Eg har då tenkt at eg skal klare meg uten smertestillande, og bli god venn med lystgassen. Men har aldri hatt ei rie før så kan hende eg kjem te å skrike etter painkillers eg og Håpa eg møte noken av dokker på føden eller på pasienthotellet...det hadde vært morro Skal sjå alle e ferdig klekt innen 17 mai ja Eg blir vel satt igang 13 om han ikkje bestemme seg for og komme før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140000682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathilde og mini Skrevet 23. april 2009 #146 Del Skrevet 23. april 2009 Vi tar treffet på tirsdag som planlagt. Må nesten ha det på kvelden en siste gang, siden det er et par stykker som fremdeles er i jobb. Neste gang tenkte jeg å invitere hjem til meg da, om det er interesse for det. Litt billigere enn å spise ute to ganger i måneden. Jeg har diger hage, med plass til både mager og barnevogner. Vi kan kanskje ordne litt spiselige greier selv? Litt is og frukt osv? (Jeg har altså tenkt å invitere til en dag det er fint vær. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140000851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemaiblomst Skrevet 23. april 2009 #147 Del Skrevet 23. april 2009 Hei hei! Det virker kjempekoselig å ta det hjemme hos Therese neste gang, jeg melder min interesse for denne type treff! Kan sikkert ta med meg noen fra denne kanten av byen (Sagene) ettersom jeg kommer til å kjøre, men jeg mener å huske at de fleste bor i retning Lambertseter, Oppsal osv? Vi får ta det når den tid kommer ) Jeg kommer i allefall som planlagt på tirsdag 28. Vi får håpe været blir som i dag, det er lett å nyte livet når solen skinner så nydelig! Jeg stortrives i dag, spesielt siden jeg har fått vært så mye ute ) I ettermiddag skal vi endelig på kurs på ullevål, vi skal ta barseltid / det nyfødte barnet. Håper det er givende, ettersom det varer hele tre timer. Kos dere i solen, damer, vi prates! M Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140002161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wowo Skrevet 23. april 2009 #148 Del Skrevet 23. april 2009 Hei hei For et nydelig vær i dag:) Blir så glad av det og at det finnes softis overalt, haha!! Tenk Maren hvor mange tester vi hadde brukt om man kunne ta noen som viste når man kom til å føde, hadde jo vært supert!!!!! Savner den tråden litt jeg, ikke tiden men alle morsomme historier! Koselig med treff hos deg etterhvert da Thessa, og jeg sitter gjerne på om jeg ikke har bil den dagen, lillemaiblomst!! Må være hærlig med hage og utplass nå som vært er så fint. Jeg og snaps var på cafe på tirsdag, satt ute i 4 timer og hadde selvf. ikke tatt med solkrem, var en "smule" rød på kvelden. I dag har jeg vært på jobb, nå er det kun 4 arbeidsdager igjen til jeg går ut, gleder meg så mye!! Vi har også hatt arbeidsfolk her som har skiftet taket etter vannlekkasjen, ble ikke ferdig i dag så de kommer i morgen, ikke før 07.30 da, uhuuuu!! Får vel komme meg opp av sengen og slippe de inne!! Å skal blir godt når alt på kjøkkenet er ferdig igjen!! Kan du fortelle om kurset lillemaiblomst, om det er lurt å få med seg? Ha en flott kveld i god været! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140002650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 23. april 2009 #149 Del Skrevet 23. april 2009 Tusentakk Scoob, for at jeg kan sitte på til treffet :-) Da melder jeg meg på! :-) Var på Ullevål idag, og godt var det at jeg la fra meg alt av forhåpninger. Kom selvfølgelig inn til en MANN som virket dum som et kakestykke! Mitt BT var høyere idag enn sist, og jeg har hatt et helvete etter den strippingen. Men det var ikke så farlig. Sånn var det å være høygravid. Jeg fikk ta en paracet og måtte ikke regne med å føde før termin ihvertfall!!! HALLO, jeg har pokker meg vært der HVER uke i evigheter. Vært lagt inn i 3 jævla døgn på kristiansandsykehus. Sist jeg var der snakket legen om igangsettelse. Og nå er lissom alt det borte?? Jeg kjenner det koker forferdelig i meg! Kanskje mest fordi en gammal mann satt å snakket om hvor slitsomt det var å være høygravid. Hva i H.... vet han om det? :-P Blæh. Imorgen ringer jeg ullevål og spør etter hun legen jeg var hos sist. Skal på ny time på Torsdag. Wuhu. Som jeg gleder meg! Bra jeg skal til JM på tirsdag. Synes dette ble utrolig teit! Det positive da, er jo at jeg har en veeeldig fornøyd baby i magen som leverer flotte CTG målinger og spark. Ligger å øver seg på å puste inni der :-) Hihi.. Synes de er utrolig flinke jeg. Og han var visst litt over 3 kilo. Så rundt 3,6 til termin. ca.. De tar jo feil mange ganger så gidder ikke henge meg for mye opp i det. Uff, unnskyld for at jeg virker så negativ!! Jeg liker ikke å være sånn! Jeg er jo egentlig så glad til vanlig. Nå er bare alt vondt og trist. Og jeg føler meg som verdens verste mor som tenker sånn. Jeg burde jo bare være glad for at babyen min har det så bra. Men skulle så gjerne hatt det bra selv. Jeg har vel egentlig vært gravid i 1 år jeg nå. Pga aborten rett før jeg ble gravid igjen så føles det sånn. 1 mnd imellom var kort. Kanskje derfor jeg er så utroooolig lei...? :-S Imorgen skal jeg tvinge meg selv ut litt! Softis og sol burde hjelpe på humøret :-) Også kommer mamma og tanta mi og besøker meg! :-) Det er kos. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140003058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wowo Skrevet 23. april 2009 #150 Del Skrevet 23. april 2009 Lov å klage tessa er jo derfor vi også er her vet du!!!! Skjønner deg godt jeg og spesielt at ting blir ekstra xxxxxx når du får ulike tilbakemeldiger når du er der! Ring i morgen du eller snakk med jordmoren din hun kan jo strippe hun også om du vil bli strippet igjen. Jeg er litt rastløs her hjemme, helt håpløst når jeg sikkert bør ta det med to. I dag har jeg i tillegg trykket i meg grandis til middag, to is, og sitter og sier nei ikke potetgull nå..... Off av meg, har spist mango og drukket masse vann i dag da det veier kanskje opp slik at jeg kan spise potetgull????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139713481-skravletr%C3%A5d-for-oslo-jentene/page/6/#findComment-140003547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå