Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Vero85

Anbefalte innlegg

Kunne vi startet en ny tråd da den ander er veldig lang?? Har prøvd og se hva dere skriver der , men får ikke opp det som er skrevet siden den 23=( Ikke får jeg opp noen knapp om at jeg kan svare på innlegget heller..

 

Formen er egentlig veldig bra om dagen, men JM sier det er bekkenet som tuller med meg, men det får gå;) Ble veeeldig bekymret i helget etter at det hadde vært helt stille i magen i 2 dager.. Ringte føden på søndag og de var hyggelige å sa jeg kunne komme med en gang;) Men alt sto strålende til der inne.. Hun hadde vokst fra 980g til 1200 på 2 uker så=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er også formen upåklagelig! Med unntak av litt småvondt i bekkenet :)

Vi var på 3D ultralyd på onsdag, på 28 ukersdagen, og småen var 1301 gram. Litt stor, så jeg håper ikke jeg får en kjempebaby 2 uker over termin :P

Utrolig artig å få sett litt på gullet da, og nå gleder jeg meg om mulig enda mer til mai kommer og vi kan kose med lille gutten vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen alt annet enn upåklagelig, desverre :-) Men jeg har aldri vært lykkeligere da. Bekkenløsningen min blir bare værre og værre. Og jeg spyr som aldri før. Hipp Hurra! :-P Jeg og JM satser på at bekkenet blir litt bedre når lillegutt får festet hodet sitt. Og det skjer nok hvert øyeblikk, for han ligger veldig rett over, og driver å romsterer veeeldig der nede om dagen :-) Hehe, lille søtnosen min.

Idag har jeg vært på Sandvika senteret og kjøpt meg en mamma-jeans! Anbefaler butikken Ni måner på det sterkeste! De hadde masse fint der pluss endel som var på salg. Kjøpte en kjempe god strech jeans. Litt dyre var de jeg kjøpte da. Men jeg ville ha det beste. Også kjøpte jeg verdens mest behagelige tights. Ikke sånne dumme på HM som slutter midt på magen, disse går over HELE min store mage! De skal brukes etter fødsel også! :-) Igår kjøpte jeg de største trusene jeg har sett på Lindex! :-) Men beste kjøpet jeg noengang har gjort tror jeg! Klarer ingenting som strammer lenger.

 

Gleder meg til treff på Mandag! :-) Håper å se mange der.

 

Har forresten fått min første gravid-lyster. Pepsi Max! Jeg har fullstendig dilla! Og det er jo lissom ikke så veldig sunt da. Men jeg bare MÅ ha! :-)

Fler som har fått noen lyster?

Min bestemor hadde forøvrig dilla på fersk gjer når hun gikk med mamma. Jeg kan ikke tenke meg noe eklere. Det lukter jo død! Pluss at det må ha boblet noe sinnsykt i magen på hu etterpå :-P Mye rart.

 

God helg snupper! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg syns fersk gjær er ganske fascinerende, men det går vel mest på konsistensen. Og selv om den ikke lukter direkte ille tror jeg aldri jeg kunne fått meg til å spise det :P

Har ikke merket noen spesielle lyster, bortsett fra muligens Pepsi-Max som jeg av og til bare MÅ ha med en gang, og mer enn gjerne drikker så ofte som mulig, men slik er det i perioder når jeg ikke er gravid også. Prøver å begrense inntaket til helger og middager ute så jeg ikke skal overdose på koffein, kunstige søtningstoffer og ødelegge tennene i samme slengen :P

 

Gleder meg til å treffe de av dere som skal på treff på mandag! Er ganske sikker på at jeg skal både få til å komme, og huske på å dra denne gangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

lenge siden sist...der kom jeg meg endelig til pcn hehe gleder meg til mandag!!!!

klærne er prøvd etter sandvika turen, har på amme toppen..måtte bare prøve liksom,,hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey jenter!

Lenge siden jeg har vært innom her, litt dårlig nett om dagen kan man si.

Håper dere har det bra, skal bli hyggelig å se all mann på mandagen.

Thessa; var på Sandvika i dag på Ni måneder. Bra tips det der, mange fine klær

Og ikke alt for dyrt. Fant en bukse og to topper:)Jeeeeiiiiii

Ikveld blir det kose -kveld, har leid Fritt vilt 2. Noen som har sett den?

Ha en trivelig helg videre!! !!Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

 

Hvordan har dere det?

 

Ser mange har vært på shopping... butikken på sandvika storsenter er genial! :) De har veldig mye fint der, men er ikke så ofte jeg har gidda å reist ut dit for og handle!

 

Maren: Hvordan gikk det på sykehuset? såg innlegget ditt på 3 trim....

 

Gleder meg til treff i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Velkomme hjem Raffen, hatt det fint på ferie??

Her er det rolig start på søndagen, med lang frokost og litt "bimming"!! Mannen min har vond mage, og kjenner at det strammer til hos meg også med jevne mellomrom. Tror det er litt vond mage her og, så tar det veldig med ro. I natt var lille Oliver så ivrig inni i magen, måtte neste le, men er jo bekymret for at han kjenner "magevondt" han å.. Off av meg.

Lyster, har ikke fått noen jeg. Men merker at jeg er mer sugen på sjokolade enn chips og det er motsatt av det normale! Shopping, har en del fint i Sandvika ja!! Jeg er litt oppgitt da jeg sliter med å finne tøy som passer over brystet!!!!!! Er litt godt at det ikke er for mange mnd. igjen.

Skal bli hyggelig å sees igjen i morgen!! Ha en fin søndag jenter, og Maren oppdater oss når du er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag jenter! :-)

Nå har jeg vasket badet og hengt opp vask. Så da sier jeg meg fornøyd for idag! :-)

Vi leide filmer på fredag.

En jentefilm som ikke var noe bra! The strangers, som var litt skummel og litt fæl. Og Fritt vilt 2, som jeg skal se hvert øyeblikk :-)

Så skikkelig film-helg. :-)

 

Blir moro imorgen. Men er det jeg som skal ringe og bestille bord? :-)

Setter det bare på mitt navn igjen da.

Skal jeg ringe ikveld eller imorgen tidlig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med resten av dere? Raffen? Lillemaiblomst? Therese med mai gull?

Skal dere være med på treff? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Da var jeg tilbake og alt ser greit ut :-) Har skrevet littt mer utfyllende på 3.trim...

 

Jeg kan desverre ikke være med på treff i morgen, vi skal overta leiligheten i Asker i morgen kl16, jippiiiiii! Men jeg blir med på neste treff da... Er så hyggelig å være litt sammen med folk i samme båt, spesielt når det er flotte jenter!

 

Ni måner er ganske bra :-) Har kjøpt mesteparten av mammaklærne mine der... Wowo; de har en del topper som er rimlig elastiske over brystpartiet, tror du vil kunne finne ting som passer der :-)

 

Er det noen som har hørt noe ifra songbride? Håper det går bra med henne og at hun slipper innleggelse...

 

Da skal jeg ta det ordentlig rolig resten av dagen... ble litt dårlig med søvn i natt gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Så bra alt såg bra ut Maren :) Hadde vært litt kjedelig om det var premature rier... Morro og overta ny leilighet, du får henge deg med neste gang :) Må du ikke slite deg ut i flyttingen da... spes ikke nå...!

 

Har hatt arbeidshelg i helgen,..så nå var det godt å kapitulere på sofaen :) Har fri mandag og tirsdag.... heldigvis! Litt gåen i bekkenet etter helgen...

 

Driver å lurer på om jeg skal ta meg en sverigetur denne uka... såg på vg at det lønner seg nå på grunn av kursen... + at maxi cosi sete er på salg der til 1199... :)

 

Fint om du bestiller bord Thessa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Jeg tror jeg må melde meg av treffet i kveld. Vi var i Ålesund i 40årsdag i helgen, og jeg sliter veldig med å komme til hektene igjen. Er helt skutt. Må hjem og sove og prøve å samle litt krefter. For jeg SKAL holde ut enda en uke på jobb. :)

Jeg blir med neste gang da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

Det er så lenge siden jeg har vært innlogget at jeg ikke fikk med meg kveldens treff. Ergerlig, nå som klokken er 1830, og jeg har en ensom kveld foran tven å se frem til. Det har vært 2 familiebursdager + en nyforlovet bror som har tatt tid og oppmerksomhet i det siste, men vil gjerne være med på neste treff.

 

Nå er det ikke så lenge igjen, jenter.. Jeg går inn i uke 32 i morgen, og jeg gleder meg masse til å få babyen min!

 

Forresten - vi var på 3D ultralyd i uke 30, og det friket meg helt ut! Det tok meg flere dager å fordøye at den ukjente, lille gutten på bildet faktisk var babyen vår. Jeg tror jeg kommer til å like live-versjonen bedre enn bildene med de rare fargene på. Noen flere som har opplevd dette som rart, eller er det bare meg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er hjemme jeg, jenter. Var helt skutt etter jobb og ikke i slaget så dro hjem. Synd jeg ikke har nummeret til noen av dere, slik at jeg kunne gitt beskjed, kanskje en ide å få neste gang!! Håper dere har det hyggelig, skal bli med på neste runde.

Lillemaiblomst, er jo forskjellige reaksjoner på 3d har jeg hørt. Blir nok godt når han kommer ut ja. Jeg har tittet litt hjemme, både på bilder og film og synes har har blitt mer og mer søt,men ser jo litt "rar" ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg trygt plassert i sofaen og er klar for et par episoder av Entourage :)

Det var kjempekos å treffe dere. Er med neste gang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er så lei meg for at jeg ikke fikk med meg treffet i kveld, drøyet det lengst mulig for å se om jeg var i form, men ligger strak på sofaen med influensa:( Kjempevondt i hodet, tett, verker i alle muskler og skikkelig slapp... (I går brukte jeg 4 timer på å få sove pga hodeverk og at hun der inne slo seg løs som aldri før, var nesten redd hun skulle bryte seg gjennom huden, hehe!)

 

Måtte avlyse legetimen min da vi i tillegg skulle på UL i dag. (Må si det var en smule rart å ringe legekontoret å si at jeg ikke kunne komme til legen fordi jeg var syk, hehe, er jo stort sett derfor man går dit!)

 

Heldigvis var ikke livmorhalsen blitt kortere siden sist mandag, men blodtrykket derimot, var ikke akkurat til å skryte av. Hadde 160/100, og det er skyhøyt, så må til legen og ta ny måling på onsdag, og så må jeg på Riksen igjen for ny sjekk på fredag. (Heldigvis er det ingen andre tegn på svangerskapsforgiftning da). Er det fortsatt like høyt må jeg begynne på BT-nedsettende tabletter, men det skal visstnok ikke være farlig for prinsessa heldigvis.. Uansett var det herlig at vi nok en gang slapp innleggelse, for nå som vi er 32 fullgåtte uker er jo det meste ferdig utviklet, og "bare" modning som gjenstår:) (Likevel vil de prøve å forhindre en evt fødsel nå og frem t.o.m uke 34). Kan jo hende det har med at jeg er syk, men d skulle visst ikke ha SÅ mye å si..

 

Maren: Gratulerer med ny leilighet og flytting, er jammen gøy å bygge rede nå som vi venter en liten! (Alle føler seg vel hjemme i "the nesting period"?!) Bare ta det forsiktig, er ikke verdt det hvis noe skulle skje før tiden, men det vet du nok:) Vet selv at det er vanskelig å begrense løfting og ta på seg litt for mye, så trenger selv å bli minnet på det daglig! Er jo så mye jeg vil ha klart før hun kommer. Heldigvis fikk mannen min ryddet i boden i går, og så har jeg fått lagt en del ting ut på Finn, det vil hjelpe MASSE! Har jo bodd her i 1 år, men aldri fått til å ordne system i boden:s Så nå gjenstår "bare" kottet på rommet vårt;)

 

Natta alle sammen!

 

Er det satt opp nytt treff eller? Håper virkelig jeg får med meg det:)

 

P.S. Wowo: Ja, det hadde jo vært greit å enten ha tlf-nr eller hvis noen har Facebook-profil? I april-terminklubben har vi en egen gruppe for bim-mammaer, og da blir det lettere å huske ansikt og navn ifht nick:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tupper :-P

 

Takk for et hyggelig treff til dere som var der. Kjempe koselig å bli kjent med dere "nye" også!

Neste treff er allerede satt opp, så det er bare å holde av datoen og melde seg på, så skal jeg fixe resten jeg :-P

 

Wowo, stakkars. Håper du ikke sliter deg helt ut på jobben. Det er nå det tunge arbeidet begynner. Det merker jeg veldig godt. Og jeg beundrer faktisk dere som fortsatt er i jobb. Jeg hadde ikke fikset å jobbe 10% engang. Men nå har jo jeg alt som går ann å få virker det som. :-)

 

Songbride, godt å høre at livmorhalsen ikke har krympet noe. Ble jo nesten litt redd for at du var blitt lagt inn når du ikke dukket opp idag.

Men influensa er pyton! Du får ta det med ro og drikke masse vann og pakke deg godt inn i dyner! :-) God bedring.

 

Lillemaiblomst, så synd at du så det for sent! :-( Men neste treff er allerede om 2 uker. Håper du får vært med da!

Det var noen av bildene fra 3D ultralyden som jeg ikke har sett på siden den dagen. Jeg synes ikke de var noe fine. Det lignet lissom ikke på noen baby. Mer på en deformert alien. :-S Men filmene er jeg kjempe fornøyd med. Alle reagerer forskjellig. Jeg har hørt mange som synes 3D er mer ekkelt enn hyggelig.

Trøst deg med at ut kommer det en nydelig liten skapning om et par mnd! :-)

 

Da sier jeg god natt, og sov godt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!....

 

Enig med Songbirde... Mange her har sikkert facebook profil? Eller at man utveksler telefonnummer.. Er sikkert mange her som er oftere innom facebook enn BIM også.. sann i fh til og organisere treff der!

 

Så bra livmorhalsen din ikke var blitt noe kortere, tenkte også at du kanskej var innlagt i går siden du ikke kom! Men fryktelig kjipt med influensa....

 

Nei, nå skal jeg til jordmor... gruer meg litt i fh til om der er sukker i urinen igjen :( Gikk på vekta i dag tdlig og og var 1 kg tyngre enn i går...er det muuulig? ARgh! Så i dag er det rett på bøler badet og trimme litt :) Bedre sent enn aldri kaanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning! :-)

! kilo tyngre enn igår? :-) Herlig. Det var nok den gode maten igår! :-)

Nå kommer kiloene raskt her i gården også merker jeg. Men men..

Sånn det skal værr'a det :-P

Nå reiser jeg østover og besøker bestemor og mamma, men god id'e med Facebook.

Jeg lagde en gruppe for oss jeg. Meld dere inn der, så kan vi legge til hverandre som venner derfra. så slipper vi gå ut med fullt navn her f eks :-)

 

http://www.facebook.com/groups/create.php?success=1&customize=&gid=54122724108#/group.php?gid=54122724108&ref=mf

 

Håper linken fungerer som den skal. Ellers får dere søke manuelt på gruppen som heter BIM Oslo-Mai jentene

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...var nok noke gale med mi vekt :) Har "bare" gått opp 2 kg sida forrige gang eg var hos jordmor :) Happy :)

 

Ikkje noko sukker i urinen heller...alt berre velstand :)

 

Skal bestille meg time til modningsakupunktur i dag :)

 

God tur Thessa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et koselig treff i går, var skikkelig hyggelig :):)

 

Nå har eg nettopp fått i meg frokosten, så nå skal jeg ut med hunden før jeg resier en liten tur ut til Sandvika senteret...Håper jeg finner noe fint på den gravidbutikken... Ni mnd, var det det den het? :)

 

God idè med facebook altså... =)

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften :-)

 

Godt å høre at du fortsatt har friheten i behold Songbride! Men kjipt at du har blitt syk, vinteren er grusom!

 

Det var synd å gå glipp av treffet i går :-( Gleder meg til neste gang da...

Men det var verdt det for å overta leiligheten ;-) Vi har såvidt begynt å flytte ting opp dit, lasset kommer på lørdag... woah! Men vi tok en litt brå beslutning i morges om å male... Det er rart hvor mye bedre man ser skjoldete maling og flekker når leiligheten er tom... Jeg måtte gi meg for i dag, kan jo uansett ikke være med på stort mer enn preppingen, men gubben og svigerfar står på for harde livet... flinke!

 

Er helt gåen i bekkenet! tror jeg trenger reservedeler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Gratulerer med ny leilighet Maren :) Er som oftest slik at når man står der med tingene sine så vil man male likevel... man ser det veldig godt når leiligheten er tom...Er også mye enklere og male når leiligheten er tom... enn å ta det senere!

 

I går var vi på svangerskapskurs på helsestasjonen.... var faktisk ganske så informativt, spesielt for sambo:) Men gleder meg ikke akkurat noe mer til fødselen nå.... :( Mn vi får det nok til...som alle sier: VI er jo skapt for det...!

 

Håper vi får ferdig senga, og shoppa inn resten av det vi trenger nå i helgen..Hadde vært så utrolig digg å vært ferdig med alt og bare kunne slappe av resten!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...