Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Vero85

Anbefalte innlegg

Lillemai, jeg forstår din fortvilelse så utrolig godt!!!

Frem til for noen dager siden var ammingen et sant helvete!

Han sugde feil, mistet taket, jeg fikk VONDT sår og alt var bare dritt! Måtte håndmelke og gi fra kopp kjempe lenge.

Og første uken var han ikke interessert i å suge fordi han var så slapp i forhold til gulsotten. Så han raste jo ned i vekt. Nesten 13% av vekten! Så det var forferdelig! :-( Var også helt utslitt og hadde egentlig ikke lyst å snakke med noen eller gå ut av døra.

 

Trøst deg med at mange er sånn til å begynne med og nesten samtlige har startproblemer med amming! Du er absolutt ikke alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke lett dette her med amming, jenter.

Husker jeg tenkte at det ser jo så lett ut, så veldig vanskelig kan det vel ikke være. Men den gang ei...

 

Jeg slet veldig med ammingen når jeg fikk Adelén. Hun veide 3270 når hun ble født og gikk ned til 2800 på sykehuset. Men jeg hadde rett og slett ikke nok melk til henne, så vi måtte begynne med morsmelkerstatning. Da begynte hun å legge på seg masse og ble en helt annen baby.

Nå sier ikke jeg at dere ikke har melk og sånn, men ting ordner seg som regel :)

Jeg syns det var leit at jeg ikke hadde nok melk til henne og ikke fikk til ammingen så bra, men etter hvert fikk jeg et litt annet syn på det.

 

Jeg er sikker på at dere alle blir noen ordentlige racere på amming etter hvert :)

 

Forstatt lykke til og kos dere masse med bebisene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Rosaka fikk en gutt på onsdag kveld tror jeg det var.. Hun kommer nok inn og skriver her. Alt bra med de! Tror snaps er på Bærum ennå, snakket om at de kanskje kom seg hjem til 17 mai.

Lillemai, det du beskriver er likt til de to jeg kjenner som har slitt med amming. "Trakaseringen" som du nevner tror jeg du absolutt ikke er alene om, vet at hun ene sa at det gikk greit de to første dagene, men etterpå ble hun sinna på sykepleier ol som skulle hjelpe/vise/dra og slite i puppene. Hun følte det sikkelig på kroppen. Men i dag er hun i gang med amming!! Vet at svigerinnen min brukte brystskjold og at det var det som hjalp henne, så er sikkert verdt et forsøk. Uansett er jo det viktigste at han får mat, ta tiden til hjelp og er jo noen som ikke ammer, men pumper seg og gir på flaske da babyene ikke tar puppen! Håper det går seg til for deg. Overtid vil så gjerne unngå det. Da jeg sa til JM at jeg kom til å dø om jeg måtte gå til 14 juni, smilte hun og sa at hun hadde tro på meg. Satser på at det betyr at han kommer om ikke så alt for lenge. Bare ikke i dag, er potte tett og har vond hals, har vært hos legen, alt bra men har en virus infeksjon og må bare ta det med ro. Er ikke så klar for fødsel i dag!

Therese høres ut som du fikk en litt hardere start, godt å høre at det har gått seg til og at han legger på seg nå!

Ariel må bare spørre om nicet ditt er "oppkalling" etter en båt?

Gleder meg masse til å treffe alle, skal blir kjekt å få dele erfaringer ol. Får bare håpe at Oliver har valgt å komme før neste treff, hvis ikke skal jeg iallfall vugge så mye på ders babyer at han blir misunnelig å skjønner at nå er det på tide å vise seg frem:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

Blir litt nervøs når jeg leser om ammeproblemer og manglende søvn og i det hele tatt... Men virker som dere tar utfordringene på strak arm! Sterke jenter!

 

Jeg har fortsatt 12 dager til termin, men begynner å bli heller desperat etter å få ut nurket... ALT gjør vondt for tiden, kan ikke stå mer enn 3 minutter før bena fylles til randen med vann, fingrene mine er omtrent dobbelt så tykke som vanlig, ordentlig sexy med andre ord. En tur på butikken tar omtrent knekken på meg, føler meg bare überstusselig...

Jeg lot meg lure og begynte på bringebærblad kapsler i går og sutrer meg til en omgang i halmen så ofte som jeg orker... Er søren meg ikke mye lystbetont over halmkosen, gjør bare vondt og jeg føler meg litt som en elefant. Men om det hjelper på å lure ut lille trille så gjør jeg det...

 

Wowo; håper du klarner opp fort! Krysser fingrene for at ingen av oss må gå noe særlig lenger! orker ikke meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

 

sorry sutreinnlegg....

 

klem fra bygda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Snaps er på Bærum hun ja... stemmer det :) Tenkte liksom at alle skulle føde på ullevåll! :)

 

Thessa: godt og høre at andre babyer legger på seg også.. MIni var 3850 forrige fredag på helsestasjonen...så gikk vi på vekta her heime med han i går og då kom vi fram til at han var ca 4,3 :/ Ser han blir blubben ja...

 

Lillemaiblomst: skjønna det må være frustrerande og slite med amminga, er nok noken som bare ikkje vil ta pupp. Hadde og ei venninne som måtte gi opp amming og gi med flaske med første mann... Kan jo være det går seg til sann det gjorde med Thessa..Er jo ganske så vanlig og slite med amminga i begynnelsen...

 

Maren: bare og benytte seg av mulighet til en omgang i halmen ...flodhest eller ikkje :) Blir lenge til neste gang når herculine kjem...:)

 

I dag har vi vært ute på farten... trilletur rundt østensjøvannet, handletur på brynsenteret...og en tur på Karl Johan med middag på Egon og utepils på dasslokket :) Deilig og være ute i sola... :) Blei ingen utepils på meg seff... eg måtte fint sjå på mamma og sambo drakk ja :)

 

Wowo: god bedring... håper formen kjem seg fort.. er kanskje kje så godt og føde når man er sjuk. Treng all den energien man kan få då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii dere !!!! Gratulerer masse til bitte lille snappy og Rosaka ....var det også Therese eller bomma jeg kraftig.?..og ..kanskje det har kommet flere jeg ikke vet om?

Kjææære Maren og wowo--tenker masse på dere..tips til amming...de er flinke på ullevål ..spørr om hjelp hveeeeeeeeer gan g du skal amme hvis du gidder..håååper dere møter en vakker norsk fransk kvinne med navn eva...nydelig oppmuntrende ..synd hun jobbet samme dag vi skulle hjem.

jeg hadde ikke mer enn en dråpe melk de første 3 dagene så klart han skrek av sult lille monstere..du blir lært hånd-melking og kan få litt kokt vann og blande ut den ene dråpen med!!!!!!! men ...HVIS det er noen trøst.................spiiis masssssse,,,drikk vann i bøtter og spann... og etter 3-4 dager skal det som oftest bli søte små stille og rolige barn med nok mat ,,,men...hvis ikke så får vi begynne å legge opp et lite lager Thessa!!!!

han lille dusten vil helst baaare suge heeeelt ytterst på tuppen av bryyyyst vorta og det er ikke særlig anbefalt.Han vil helst baaare ligge og gape og at melka skal sprute inn i munnen!!!!!!.SHTAPP alt du kan av bryst vorte inn i munnen på dem og..forbered dere på..noen døgn med en skikkelig hard jobbb. man bliiir så trøtt at man blir kjent med sine innerste mørke sider ..men de små er jo like GOSSE MOSSE morningen etterpå. fikk en time "bonus soving her i dagtidlig....etter morgenmad!!så da ble det litt internett------ den pumpa er gullll hvert altså..anbefales til tømming av melkesprengtebryst( som kan komme etter en 5-6 dager..ønsker dere bare såååååååååå lykke til håper at lille maiblomst får hjelp ...skulle ønske jeg kunne gjøre noe ...men ....du plager ikke lille babygutten selv om du prøver hele tiden ...men my god så slitsomt jenta mi ......og drittt vondt og alt er galt........skal veie en dag til uka!!!! jeg er spent på å veie meg selv også....spiste en stOR solskinnsbolle og kaffe til frokost, men skal ikke ladet bli en vane!!!!!!! Kos dere alle sammen!!!!! GOOOOD 17.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vet akkurat hva du mener, man bekymre seg for alt mulig;)

Godt å høre at folk har det bra med bebisen sine, gleder meg skikkelig til å møte alle.

 

Her går det kjempe bra med amming og soving. Hun sover godt om natten og trenger som regel bare to måltider. Men jeg sover hele tiden når jeg ammer og natten, får litt dårlig samvittighet og føler at jeg ikke er oppmerksom.. men men.. hva mener dere om det?

 

Lille Aisha veide bare 2530gr når hun ble født og hun legger også på seg sånn ca 500g i uka..det er jo bare bra :)

 

Therese: Ja det er jo bare kjempe positivt det. Jeg har gått ned 13kg på 3uker og skylder på ammingen ;) Og nå veier jeg også mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid :) he he..

 

Håper alle får ein strålende feiring i morgen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maags: eg sovna og når eg ligg og amma... ligg berre og duppa! Han ligg jo mellom meg og sambo så det er jo ingen fare for at han dett ut av senga iallefall... Men amma han skjelden liggande, sett meg som oftest opp i senga. I natt gikk eg faktisk ut i stova...det var egentlig det beste...fekk ei mykje bedre ammestilling får ryggen min..!

 

Mini sov med mormora si i natt :) Var litt rart og ikkje ha han ved sida av senga mi ja! Men var utrulig godt og bare kunne stå opp og amme og gi han tilbake til mormor! Han rota litt før han sovna igjen nemlig...så ammetida på natta blir ofte lang!

 

Noken som skal til byn i morga og feire 17 mai?

 

Eg har gått ned 10 kg sida fødselen, har igjen 1 kg før eg er nede igjen i normalvekta.. Håpa det forsvinn litt til :) Og gleda meg veldig til magen blir litt strammare, merka godt at der ikkje er noko magemuskla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner også når jeg ammer.

Våkner gjerne 4 timer senere av at han hiver seg på puppen igjen! :-)

 

Scoob, så deilig med mormor på besøk. Min mamma var her i hele går og vi koset oss fælt! :-)

 

Skal egentlig til noen venner på Bislett imorgen, men jeg er fortsatt litt skeptisk til å dra så langt unna med Martin. Sikkert jeg som er rar men.

Liker meg godt hjemme ennå, og gleder meg over hver dag hvor ting føles litt lettere! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...kor mykje melk har du i senga di da Thessa?! :) Eg driv fortsatt og våkna før han skal ha mat... i natt våkna eg kl 2...med skikkelig melkespreng...4,5 time sida sist måltid. Måtte inn te mamma i halv 3 tida og spørre om han gjorde noko antydning til oppvåkning... men neida.. Han våkna heldigvis kvart på 3... :) Melkespreng er fryktelig vondt!

 

I dag har vi skikkelig avslappingsdag heime... har vært mykje farting denna veka! :)

 

Du får gjere det du føle er best for deg og Martin Thessa.. Om du ikkje klara og slappe av på besøk så er det jo ikkje noko vitsi og reise!

 

Ellers har eg ett mål for helga... å få navngitt han gutten vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn! Bytta laken 2 ganger på 1 uke! Jeg lekker jo gjennom innlegg og bher og alt som er!

Så vanligvis får jeg på meg bh'en etter han er ferdig med å spise. Gjør det mer eller mindre i søvne men.

Jeg blir sååå trøtt når han spiser! :-)

 

Gulper deres babyer? Her kommer det litt om dagen. Og noenganger vil han bare rett og slett ikke rape ettermåltidet.

 

Litt bleieutslett har han fått. Så smurt på babyolje og sinksalve! Stakkars liten, ikke godt!

Jeg har fått "bleieutslett" selv. Ikke vandt med å gå med bind så lenge nei! Det er så ubehagelig!!

 

Fler som skal lide seg gjennom kvalitetsmusikken på NRK ikveld eller? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...