Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Vero85

Anbefalte innlegg

Lillemaiblomst ble mamma i natt. :)

 

Håper det snart er min tur nå. Har faktisk kommet til det punktet "møkka-lei-av-å-være-gravid" jeg også nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEEEEEEIIIII alle sammen !!!! Guri malla jeg har savnet dere inne men NÅ skal dere høre her!!!!

Først må jeg si lykke til til de som ikke har fått lille små elskede nurkene enda ...etter 4 dagers helvete (hoooold ut! )for å få til amming og holde ut skriking,,,,,er de nemlig bare noen små gosse mosser ..god im in love...han er sååååsøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøt... selv om han var oppe fra 01 - 05 i natt og jeg var heelt trøtt,, så er det like koselig å se det lille ansiktet morgenen etterpå.Hadde omgangsyke av alle ting fra torsdag til søndag 2mai forrige uke og var til en ekstra kontroll på gyn...fordi jeg var bare helt ..ja venninne av meg som kj ørte og i tillegg kjørte oss for å hente mannen min som kom fredag kveld.5 ritz kjeksm og to posjoner suppe ...da behøver man ikke klyster !!!!! heheheheh. mandag ettermiddag etter syk bestefar besøk på ullevål..hvor jeg selvfølgelig foreslo for gubben at vi skulle slå to fluer i ett smekk,,,hm..lite ante jeg at 8 timer senere var vi tilbake!!!!!!

mage vondt og DIAREEE..for helvete....å dæggern au mens jeg satt på do å snakket med en kusine !!!! hørtes litt ....ja ...ut....måtte jeg bare spørre om at var klar over at det begynte å komme litt slim i tillegg...HVOR hun "HYYYlte" og sa at SÅ ER DU HJEMME ENDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!l,,,,,følte at det begynte å bli litt mønster i disse mage greiene og tok litt rundetider"..men ble stadig litt frustrert over hva jeg hadde målt av lengde på veer og tiden i mellom....!!!etter noen timer fant jeg vel ut at det var nogenlunde likt hvertfall...varer 45 sek og 1,5- 3 min i så Ahmet maste litt om ikke jeg kunne ringe å spørre på sykehuset..HUn mente jeg kunne komme inn for en sjekk og da møtte jeg på hun samme som på gyn poliklinikken fredag..Det var så utrolig lettelse å se et kjent ansikt og at hun husket meg ...at jeg følte nesten vi var gamle kjente!!!! loll så rar man er...2cm er veldig tidlig i fødselsforeløpet og hun foreslo vi skulle dra hjem å sove et par timer...men fikk en stikkpille og siden det var kapasitet så kunne jeg velge....jeg ble.et par timer senere kom en jordmor med en student ..og de var også bare suuuper hyggelige selv om alle indre undersøkelser ble gjort dobbelt så var hun studenten sååååå forsiktig og behagelig..fikk føderom etterhvert, fikk prøve lystgass ...eh..som jeg ble litt kvalm av..så sier vi ikke mer om detVed 4cm kan man få epidural og selv om ting tar tid og hasteoperasjoner dukket opp..så kom nå den legen til slutt.....Den virket bare ikke ...så etter en laang stund satt han den på nytt..oh shit for en lykke........pause i smertene er mulig!!!!så ble jeg bedt om opp å stå en halv time ...og etter det prøve med saccosekk i senga og lystgass...igjen....denne gangen skj ønte jeg poenget og spøy heller ikke...plutselig ville de ha meg på ryggen og ..begynte etterhvert å diskutere suge kopp...gjorde klart til bruk av det, men da det ble helt stille på monitoren (blir det når hodet kommer ut ) så var det en som ikke behøvde noe sugekopp nei...HERREGuuud ...ut me`n..han var helt stille og de sa at forstervannet var misfarget og ade måtte ta han med ut litt , at han var veldig sliten men hadde det bra..så gikk det bra til slutt..Personalet var supre , hotellet var bra men jeg skulle ønsket at de kursene de holder ble holdt av noen det var litt lettere å forstå hva sa for noe...to vietnamesiske jordmødre som hadde to amme og foberedelses kurs og vi skjønte lite av hva de sa ...du konsentrerer deg jo 110 % og jeg skjønte allikevel ikke mer enn 70%.Å jeg har glemt å skryte av mannen min daaaaa ,,,han var såååååååååååå suuuuper flink...sto på hvert minutt det trengtes ...og var heeelt fantastisk strålende flink...til ikke å ha vært i nærheten av hverken fødestuer eller koner som ligger nakne foran ville og fremmede.....det tror jeg jeg klarte å få sagt til både lege og jordmor i det han var ute en tur!!!!Guri dette ble langt og sikkert unødvendig men ....litt egen terapi...guri malla vi klarer det jenter,,det er suuuper hard jobbingsikkert hvertfall 4 dager etterpå.dag og natt.be prepared men vit at det er mange som tenker på deg,,, nå går det fint! jeg vet ikke helt om jeg kommer tirsdag ..når Ahmet drar igjen onsdag morgen...men vi får se....!!!!!!!!!snakkes da jentene mine!!!

Klem og lykke lykke til dere blir tatt godt vare på hvertfall...Han skal forresten hete Robin Can (djan) Yuksel var 51cm og 3982....tenk på den til Alex som var litt over 2kg da ...herrrlighet ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, raffen :)

Sys historien din bare var morro å lese! Høres ut som om du hadde en fin opplevelse av fødselen :)

Kjenner meg veldig som deg, Therese. Litt lei av å gå gravid nå ja....

Men har termin neste onsdag, så håper det skjer noe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Raffen og Lillemaiblomst! :-)

 

Digger fødselshistorien din raffen! Jeg rakk forresten aldri å ringe deg igår. Jeg har en baby som bare digger pupp! Han vil helst henge i den hele dagen! Det liker mine brystvorter svært dårlig. Så idag har jeg svidd av 1200 kr på en brystpumpe. Måtte ha litt avlastning! Den suger som bare det!! :-) Fikk foret ungen masse, så nå ligger han å små snorker i vogga si! Hehe.. Han er bare super kul og grei! Han gråter aldri! Han sier ifra ved å bli helt sprelsk da. Armer og ben går i hundre og tjue når han er sulten eller blir skiftet på! :-)

 

Fått lagt fødselen litt bak meg nå. Godt er det! :-) Føles egentlig som jeg har drømt alt sammen! De riene som folk sier er værst rett før pressriene kommer er sånne rier jeg hadde helt fra starten av. Det hadde vært fint å hatt noen mildere rier først og vendt seg litt til det. Alt ble så himla voldsomt!

!. minutt mellom hver ri er ikke stort... Men men..

Når jeg tenker tilbake nå så husker jeg ikke hvordan vondt det var engang. :-) Merkelig.

Lillemann var helt blå da han kom ut stakkars. Men det er jo ikke uvanlig! :-) Han var søt likevel! Første han gjorde var å løfte hodet sitt da de la han til brystet mitt. Han er så sterk! :-)

 

Og han smiler!! GUD, det er så vakkert. Hjertet mitt smelter <3

 

Åh.. Bare GLED dere jenter! Det er så herlig! Selvom jeg halve dagen bekymrer meg for ALT og ingenting. Føler meg udugelig og har tusenvis av spørsmål. Sånn er det vel å være førstegangs! :-)

 

Skjønner veldig at dere blir utålmodige. Det var jeg også, som dere vet :-) Men nyt den siste tiden dere har alene med kjæresten deres. Den blir savnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.

 

Han skal hete Martin! :-)

 

og... Kjempe koselig å se deg tilbake her Ariel! :-) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Martin er et fint navn :) Han her skal hete Leander da.... Syns det er et fint navn og det passer fint sammen med storesøster som heter Adelén.

Høres ut som du koser deg med babyen, Thessa. Gleder meg sinnsykt til han kommer ut nå!!!

Har siden natt til søndag hatt sterke menslignende smerter, ganske ubehagelige til tider. Men de bare kommer og går sånn inimellom, blir liksom ikke noe mer. Håper alikevel det kan være begynnelse på noe.....:)

Husker ikke helt, men tror ikke jeg hadde sånn med Adelén. Da begynte fødselen med en gang smertene kom. Spennende uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Hadde skrevet et langt innlegg, men har ikke lagret det tror jeg......buhu

Gratulerer til alle dere som har fått babyer, må si jeg er misunnelig:) Skulle hilse til dere alle fra Snaps som fikk ei jente på søndag kveld. Lille Tuva var litt lita bare 1900 gr. så får litt ekstra lys og varme, men alt er bare bra med alle tre!!

I dag var det jeg og Rosaka på treff, om vi har konkludert litt med at det kanskje kan gå litt tid til neste gang?? For oss med baby i magen begynner det å blir litt "tungt" og jeg vil tro at dere som har fått baby har mer enn nok å henge fingrene i, samt at det ofte skjer mye i mai.. Så velger å ikke sette opp et nytt treff, slik vi pleier å gjøre etter hvert treff, men kanskje se det litt ann til slutten av mai, evt. at vi bare kan møtes litt på impuls... Hva tror dere??

Jeg er så klar for å få ut gutten. I morgen skal jeg til JM og hun skal sjekk hvor moden jeg er. Gleder meg litt til det, selv om jeg vet at man kan gå moden lenge. Satser på å føde på bursdagen din therese, hahaha, hvis ikke tror jeg at han ikke kommer for langt ut i juni. Heier på torsdag!!!

Ha en fin dag i solen jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! Begynner å bli få igjen av oss gravide nå, og jeg er også veeeldig klar for å se resultatet av dette svangerskapet!

 

Jeg var inne på Ullevål i dag for å sjekke en mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men alt så visst bra ut, jeg skulle bare være litt obs på allmenntilstanden da blodtrykket har steget en del og jeg har vært litt uvel i det siste. Her er det ingen tegn til fødsel med det første, og termin heller er ikke før fredag NESTE uke, så jeg får vel belage meg på å vente minst så lenge, samtidig som jeg jo håper på fødsel denne uka :P

Mange føder jo uten å ha fått så mange forvarsler og før termin, og forhåpentligvis er jeg også en av de :D

 

Det var koselig på "treff" i dag, og hvis noen har lyst på et litt spontant treff i nærområdet (sentralt i Oslo) en dag er det jo bare å sjekke ståa. Ellers kan vi jo ta en samling senere når alle har født og vi "gamle" også har kommet oss litt til hektene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! Begynner å bli få igjen av oss gravide nå, og jeg er også veeeldig klar for å se resultatet av dette svangerskapet!

 

Jeg var inne på Ullevål i dag for å sjekke en mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men alt så visst bra ut, jeg skulle bare være litt obs på allmenntilstanden da blodtrykket har steget en del og jeg har vært litt uvel i det siste. Her er det ingen tegn til fødsel med det første, og termin heller er ikke før fredag NESTE uke, så jeg får vel belage meg på å vente minst så lenge, samtidig som jeg jo håper på fødsel denne uka :P

Mange føder jo uten å ha fått så mange forvarsler og før termin, og forhåpentligvis er jeg også en av de :D

 

Det var koselig på "treff" i dag, og hvis noen har lyst på et litt spontant treff i nærområdet (sentralt i Oslo) en dag er det jo bare å sjekke ståa. Ellers kan vi jo ta en samling senere når alle har født og vi "gamle" også har kommet oss litt til hektene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! Begynner å bli få igjen av oss gravide nå, og jeg er også veeeldig klar for å se resultatet av dette svangerskapet!

 

Jeg var inne på Ullevål i dag for å sjekke en mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men alt så visst bra ut, jeg skulle bare være litt obs på allmenntilstanden da blodtrykket har steget en del og jeg har vært litt uvel i det siste. Her er det ingen tegn til fødsel med det første, og termin heller er ikke før fredag NESTE uke, så jeg får vel belage meg på å vente minst så lenge, samtidig som jeg jo håper på fødsel denne uka :P

Mange føder jo uten å ha fått så mange forvarsler og før termin, og forhåpentligvis er jeg også en av de :D

 

Det var koselig på "treff" i dag, og hvis noen har lyst på et litt spontant treff i nærområdet (sentralt i Oslo) en dag er det jo bare å sjekke ståa. Ellers kan vi jo ta en samling senere når alle har født og vi "gamle" også har kommet oss litt til hektene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! Begynner å bli få igjen av oss gravide nå, og jeg er også veeeldig klar for å se resultatet av dette svangerskapet!

 

Jeg var inne på Ullevål i dag for å sjekke en mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men alt så visst bra ut, jeg skulle bare være litt obs på allmenntilstanden da blodtrykket har steget en del og jeg har vært litt uvel i det siste. Her er det ingen tegn til fødsel med det første, og termin heller er ikke før fredag NESTE uke, så jeg får vel belage meg på å vente minst så lenge, samtidig som jeg jo håper på fødsel denne uka :P

Mange føder jo uten å ha fått så mange forvarsler og før termin, og forhåpentligvis er jeg også en av de :D

 

Det var koselig på "treff" i dag, og hvis noen har lyst på et litt spontant treff i nærområdet (sentralt i Oslo) en dag er det jo bare å sjekke ståa. Ellers kan vi jo ta en samling senere når alle har født og vi "gamle" også har kommet oss litt til hektene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! Begynner å bli få igjen av oss gravide nå, og jeg er også veeeldig klar for å se resultatet av dette svangerskapet!

 

Jeg var inne på Ullevål i dag for å sjekke en mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men alt så visst bra ut, jeg skulle bare være litt obs på allmenntilstanden da blodtrykket har steget en del og jeg har vært litt uvel i det siste. Her er det ingen tegn til fødsel med det første, og termin heller er ikke før fredag NESTE uke, så jeg får vel belage meg på å vente minst så lenge, samtidig som jeg jo håper på fødsel denne uka :P

Mange føder jo uten å ha fått så mange forvarsler og før termin, og forhåpentligvis er jeg også en av de :D

 

Det var koselig på "treff" i dag, og hvis noen har lyst på et litt spontant treff i nærområdet (sentralt i Oslo) en dag er det jo bare å sjekke ståa. Ellers kan vi jo ta en samling senere når alle har født og vi "gamle" også har kommet oss litt til hektene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gullene sine! Begynner å bli få igjen av oss gravide nå, og jeg er også veeeldig klar for å se resultatet av dette svangerskapet!

 

Jeg var inne på Ullevål i dag for å sjekke en mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men alt så visst bra ut, jeg skulle bare være litt obs på allmenntilstanden da blodtrykket har steget en del og jeg har vært litt uvel i det siste. Her er det ingen tegn til fødsel med det første, og termin heller er ikke før fredag NESTE uke, så jeg får vel belage meg på å vente minst så lenge, samtidig som jeg jo håper på fødsel denne uka :P

Mange føder jo uten å ha fått så mange forvarsler og før termin, og forhåpentligvis er jeg også en av de :D

 

Det var koselig på "treff" i dag, og hvis noen har lyst på et litt spontant treff i nærområdet (sentralt i Oslo) en dag er det jo bare å sjekke ståa. Ellers kan vi jo ta en samling senere når alle har født og vi "gamle" også har kommet oss litt til hektene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jenter,

 

Nå var det spennende å logge seg på og sjekke ståa! Gratulerer til alle som har fått siden sist - tenk at Snaps sin lille jente veier nesten halvparten av hva min gutt gjorde :o.. Vi har mye å prate om fremover, når alle nurkene er ute.

 

Jeg fikk lille gutten min lørdag morgen etter igangsettelse. Fastlegen min fattet medlidenhet med meg på kontrollen onsdag (da jeg måtte avlyse å komme til Therese). Hun sendte med meg et brev til Ullevål der hun krevde innleggelse. Jeg måtte vente to dager på time, men ble satt i gang 0830 fredag morgen. Mens vi ventet på at pillene skulle fungere hadde sambo og jeg en strålende dag på Ullevåll. Etter middag og 2 piller gikk vi opp på venterommet igjen kl 1830. Da knep det plutselig til i magen, og CTG maskinen fikk en litt annen låt.

 

Skulle ønske jeg kunne fortelle en detaljrik historie fra fødselen min, men sannheten er rar: Jeg blacket ut ganske fort etter riene startet. Fødselen tok 8 timer totalt fra riene ble aktive.Jeg husker bare bruddstykker fra de 4 første timene. Det har aldri skjedd før i mitt liv, ikke engang i fylla, så den lystgassen må det virkelig ha vært sus i. Måtte vente på epidural i to timer lenger enn jeg skulle, fordi anestesilegen var opptatt, og innen hun kom hadde jeg 9 cm åpning. Hadde vel 4-5 rier per 10 min tror jeg, hvis sambo husker rett.

 

Det var hardt for samboeren min stakkars, som ble et rimelig ensomt vitne. Jordmoren min var kjempeflink, men ingen veteran. Hun fikk visst beskjed om å ikke gå fra meg, fordi babyen var så svak, men da hun begynte å løpe rundt å lete etter leger, jeg lå i en helt annen verden, og babyen ikke ville respondere ble han faktisk livredd. De tok blodprøve av babyen (melkesyre) mens han enda lå inne i meg, og de måtte frem med saksen og sugekoppen for å få han fort nok ut. Innen den tid hadde jeg fått epidural, så jeg var bevisst igjen, og jeg må si at det var litt av en opplevelse å ha 2 leger, 2 jordmødre og en barnpleier mellom bena mine som befalte meg om å presse! Vi fikk darlingen ut til slutt, og han hadde det helt fint - selv om hodet var formet etter sugekoppen, og han har fått en del sårskorper etter pulsmåler og blodprøven i hodet. Jeg ble jo både klipt og revnet i tillegg, og vet at jeg har minst 7 sting. Men akkurat det gjør meg faktisk ingenting, og jordmoren sier at det gror helt fint :o)

 

Babyen min er 50 cm lang, 3770 gram, og 37 cm rundt hodet. Og han heter William. Vi er så utrolig stolte over han! Gleder meg masse til å treffes igjen, og høre dere andres historier.

 

Hilsen Marthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Gratulerer så mye til Raffen, Snaps og Lillemaiblomst! :)

 

Gleder meg til og se babyene :)

 

Kanskje like greit at vi planlegger neste treff etter at alle har fått? Er vel ikke så mange igjen nå? Regner med Therese blir neste mann ut med termin på lørdag...om det ikke er flere som sniker i køen :)

 

Wowo: Du må oppdatere oss etter jordmor besøk i morgen, kan tenke meg du er spent på hvordan ståa er :)

 

Her er mormor komt på besøk, så derfor ble det ikke noe treff på oss i dag tidlig. Mini sov til kl var halv ti, og vi klarte akkurat og komme oss ut døren til kl var halv 12...er ikke bare bare og planlegge ting lenger nei...alt skal liksom klaffe med amming og soving! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

 

Jeg håper egentlig jeg er nestemann ut nå, jeg er i den fasen nå hvor jeg tror jeg kommer til å være gravid for alltid, eller som Maren sa på Facebook: "kommer til å føde et voksent menenske". :) Har hatt en god del sterke mensmurringer i dag, og også kynnere, men vi vet alle at det kun gir falske forhåpninger... :)

 

Har forresten kommet i ammetåka før jeg har begynt å amme.. Visste jeg hadde legetime i dag, men var sikker på det var halv to, sjekket for sikkerhetsskyld på morgenen før jeg skulle til å dra på treffet, og jeg oppdaget at den var DA! Jeg var allerede et kvarter for sen, men siden legen min alltid er forsinket satset jeg på at han var det i dag også. Jeg fikk svogeren min (som er på besøk) til å kjøre meg til legen, og krysse fingrene for at de ikke oppdaget at jeg ikke var kommet enda. Litt vel optimistisk kanskje... Følte meg temmelig dum der jeg sto, de kunne ikke ta meg inn, legen var i rute og han hadde pasienter hos seg resten av dagen... Fikk ny time i morgen. På FORMIDDAGEN. Skal gjøre mitt beste med å huske den. :)

 

Har forresten vasket INNE i kjøkkenskapene i dag, kanskje all strekkingen fremprovoserer Mathilde? :)

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Guri malla så mange som har født nå! gratulerer til alle sammen!!!!

*grønn av misunnelse*

 

Jeg hadde store planer om å komme på treffet i dag, men det falt i fisk... Soverr så fryktelig dårlig i disse dager, så all aktivitet mer enn minimum funker ikke. Føler meg rett og slett stusselig! For hver dag som går så kommer vi uansett en dag nærmere "målet". Snart gjør lille trille som hun har fått beskjed om og joiner oss ute i fri luft! Må jo være langt bedre det enn å knapt kunne bevege seg i en hybel som er alt for liten?

 

Jeg har også mye kynnere, murringer og kraftige tak for tiden. Men jeg har gått med dette i flere uker nå, så jeg tviler på at effekten er svær (for meg). Spent på om jeg klarer å kjenne forskjellen på disse takene og begynnende rier... litt lei av badeball mage nå ;-)

 

Håper alle har det bra!

klem fra bygda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Guri malla så mange som har født nå! gratulerer til alle sammen!!!!

*grønn av misunnelse*

 

Jeg hadde store planer om å komme på treffet i dag, men det falt i fisk... Soverr så fryktelig dårlig i disse dager, så all aktivitet mer enn minimum funker ikke. Føler meg rett og slett stusselig! For hver dag som går så kommer vi uansett en dag nærmere "målet". Snart gjør lille trille som hun har fått beskjed om og joiner oss ute i fri luft! Må jo være langt bedre det enn å knapt kunne bevege seg i en hybel som er alt for liten?

 

Jeg har også mye kynnere, murringer og kraftige tak for tiden. Men jeg har gått med dette i flere uker nå, så jeg tviler på at effekten er svær (for meg). Spent på om jeg klarer å kjenne forskjellen på disse takene og begynnende rier... litt lei av badeball mage nå ;-)

 

Håper alle har det bra!

klem fra bygda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Gratulerer så masse til Therese :) Tenk at Mathilde kom på bursdagen din :)

 

Wowo: Korleis gikk det hos jordmor? sjekka ho deg?

 

Skal sjå alle babyane er ute innen 30 mai :) At 1 gangsfødande går over termin stemmer jo ikkje her i gården iallefall :)

 

Maren: Du kjenner forskjell på kynnare, og rier... tok riktig nok litt tid før eg skjønte at det var rier.... Men det kjentes veldig annerledes ut enn kynnara :)

 

Korleis går det med alle nybakte mødrene? Med soving og amming? Gleda meg til treff og høyre korleis alle har det, ikkje minst sjå alle dei små nurka som er komt :) Stemmer for at vi sett opp et treff i juni når alle har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Nå er det ikke mange av oss igjen med mager her inne!?!?! Gratulerer til Therese og Rosaka! Blir mange babyer på neste treff. Jeg er enig med deg scoob. at det kan være ok med et treff i juni når vi alle har fått, men om noen vil sees tidligere så bare si i fra. Jeg er SÅ gravid nå, og klarer ikke så lange turer, så om det blir et treff tidligere får jeg vurdere formen.

Gikk bra hos JM. Hun sjekket meg vet du:) Hun kjente hode ganske raskt så han ligger langt nede i bekkenet, noe som er bra ifht. å ikke få en så lang fødsel. Er litt igjen av livmorhalsen, men den er sentrert og myk. Tror jeg hadde 1 cm åpning, men er litt usikker på om det var det hun mente. Om det ikke har skjedd noe til tirsdag, skal jeg få akkupunktur. I dag er jeg helt syltet i forkjølelse. Har hatt vondt i halsen siden tirsdag og vondt i hode et par dager, i dag tidlig var halsen helt tett. Skal til lege på slutten av dagen, er jo så usikker på hvordan det er å blir syk nå. Er iallefall ikke klar for fødsel slik som formen er nå, da tror jeg at jeg kommer til å slite..

Hvordan går det med dere som har fått?? Spør som Scoob. ifht. amming/ soving? Jeg kjenner jo flere som ikke har fått til amming, så greit å få vite triksene om man skulle slite:)

Ha en fin helg til dere alle og gratulerer med dagen på søndag.

HIPP HURRA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Nei, ikke mange med mager her nå.... Må inrømme at jeg er ganske sjalu på dere som har fått, men veldig gla på deres vegne også da :)

 

Har termin på onsdag, så det nærmer seg nå. Fikk snuppa vår ti dager før termin, så jeg var litt i nnstilt på at han her også skulle komme før terminen. Men får bare vente og se...

Det viktigste er uansett at alt går bra og at jeg slipper en traumatisk fødsel.

Morsomt hvis han kommer i dag, er nemlig akkurat ett år til vi skal gifte oss i dag :)

 

Lykke til med bebisene alle dere som har fått og lykke til ti dere med mager også :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Tid fikk Rosaka? Snaps er vel fortsatt på ullevåll og?

 

Høyres jo bra ut at det skjer noko der nede da Wowo, sjølv om man kan gå ei stund med åpning...så slepp du jo kanskje "modningsriene"...Dei første 9 timane eg hadde rier så hadde jo bare det ført til 3 cm åpning...kunne godt tenkt meg og slept dei.

 

Er nesten litt misunnelig på dokker som skal føde no... sjølv om det var innmari vondt så er jo det heilt fantastisk og møte babyen for første gang...:) Er sant at man glømme smertene ved fødselen fort...

 

Kor mykje har babyane dokkar lagt på seg sida dei var født? Mini har gått opp 500 g i veka...kanskje litt mykje? Tydelig at han et nok iallefall :)

 

Her har amminga gått kjempebra, heilt fra første stund på sjukehuset... Glad for det..Gjer det mykje lettare i fh til og reise ut på tura osv...! Han søve som oftest 4-5 tima på natta, så er vi oppe en gang for mat. Men han bruka laang tid på og sovne igjen etterpå... Som oftest minst 1 time... I natt låg han våken i 2... han var riktig nok heilt stille og bare låg og sutta på smokken sin.. Trur han slit litt med og få opp all lufta og det er derfor det tar så lang tid...

 

Nyt det dokker som kan sove når dokker vil :) Sjølv om det ikkje er så enkelt med store maga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Håper du slipper å vente Wowo, det er slitsomt å gå over tiden. Det ser ut til at jeg sitter med svarteper på noen områder i gruppen. Gikk jo på overtid, og nå sliter vi forferdelig med ammingen. Jeg har fått melk, men han vil ikke ta puppen, tross daglige forsøk, og reneste trakasseringen fra jordmødrene på pasienthotellet. Vi har vært til oppfølging på ammepoliklinikken uten hell, og neste forsøk er brystskjold. Jeg begynner å miste motet, føler at jeg plager mitt eget barn med forsøkene, for han skriker så rasende og fortvilet hver gang. Det føles faktisk veldig leit og vondt, og mating tar dobbelt så lang tid som ved vanlig amming ettersom jeg både må mate han med sprøyte, pumpe meg minst 5 ganger i døgnet, og sterilisere matningsutstyret flere ganger om dagen :o( Sant og si, så er jeg helt utslitt.

 

Hvis noen flere sliter, så er dere ikke alene. Men jeg ser jo at det går bra her; Thessa nevnte jo at babyen hennes elsker pupp :o) Jeg håper virkelig at det også går bra med resten av gjengen.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :-)

 

Idag har jeg vært hos legen med Martin pga en hevelse på hodet hans som ikke er gått ned. Legen var ikke helt enig med seg selv, så jeg har fått henvisning til ultralyd på hodet hans faktisk. Ble jo ikke mindre bekymret av det. Men. Så gikk jeg bort til helsestasjonen og møtte en nydelig helsesøster som tok saken i egne hender. Hun ringte ullevål og fikk roet meg ned med at det sto i mine fødselspapirer at det var en vanlig fødselskul og disse pleier å vare lenge.

Men skal uansett ringe ullevål for en ultralyd slik at jeg kan roe meg ned.

 

UTROLIG hvor bekymret man kan bli over disse små!

 

Jeg veide lillegutt idag! Ikke så liten lenger. :-) Nå veide han 3990 gram. Da han ble født veide han 3750, men gikk jo ned til 3200. så han har lagt på seg MYE!! Ikke så rart med tanke på hvor mye han har spist den siste uken. Nå har det roet seg og ammingen går mye bedre nå som han ikke kraver hver time! Men jeg har fått MYE melk så må pumpe meg i tillegg! :-) Hehe.. Tine meierier ;-P

 

Jeg veide meg selv også, kremt. Jeg måtte spørre helsesøster om vekta var gåen. Jeg har gått ned 17 kilo på 2 uker!! Det var ikke forventet i det heletatt! Så da veier jeg faktisk mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid! Trodde slikt tok noen mnd jeg! Jaja, jeg klager absolutt ikke!! :-D

 

Martin sover mye, han er våken en time her og en time der men gråter aldri. Bare litt grynting og intens strirring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...