Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Vero85

Anbefalte innlegg

Hei!!

Godt å høre at det er bra med deg Songb. Får håpe den lille holder seg på "sin plass" litt til!! Grattis med leilighet Maren.

Jeg har hatt fri i dag, og har vært både hos jordmor og på kurs om amming på helsest. var veldig informativt! Tok glukose test i går og prøvene min var fine:) Hadde med meg flaske med "sprute" sitron og hadde i drikken, smakte ikke så verst da!

Jeg skal forsøke å få med meg neste treff, men kan være at jeg er hos min foreldre da, så må si sikkert i fra litt nærmere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

Takk for sist, var veldig hyggelig å se både gamle og nye. Morsomt å se hvordan magene vokser hehe! Jeg føler selv at det har skjedd mye de siste ukene, merker at jeg blir tyngre og har tom problemer med å ta på meg skoene :)

I dag var min siste gang på gravid yoga, men tenkte jeg skulle kjøpe en DVD og fortsette i stua.

Maren; Gratulerer så mye med leiligheten. Gøy å innrede noe helt nytt da, men du får passe på så du ikke slite deg ut.

Jeg kjenner selv at det hadde vært deilig med et rom til. Men prøver å være kreativ her og lage et ”baby hjørne” på soverommet. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av PC, skriver etc som stod der fra før, men finner vel på noe lurt.

 

Ønsker alle sammen en fortatt fin uke!! !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Har dere sjekket mammatrend.no? Jeg klikket meg inn på reklamebanneret på siden her, og hjelpes meg - for noen amme-bher! Grrrrrr!

 

Jeg har sett frem til en trist tilværelse med hudfargede, spileløse bh'er a lá min egen mor i ammeperioden, bare med sure melkeflekker foran, men nå så jeg lyset!

 

Eneste aberet er prisen :S... Men så fort jeg klarer å overbevise meg selv om at kr 449 er et røverkjøp for en bh så skal jeg bestille denne: http://mammatrend.no/ds_product_info.php/products_id/156. Det er jo rene brude-undertøyet!

 

Det er tydeligvis mulig å bli "one hot mama" selv om man ammer. (Nå virker det som om jeg får provisjon av salget på nettsiden her, men jeg kan forsikre dere over at det ikke stemmer... jeg ble bare veldig imponert...)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemaiblomst, oioioi her var det virkelig mye fint. Litt små dyrt ja, men kommer helt sikkert til å kjøpe en:) Måtte le litt at det ene merke på amme klær heter HOTmilk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott siden ikke sant:) Jeg synes de har masse fint. Enig at det er litt dyrt, men jammen ta har jeg ikke brukt masse penger på meg selv i svangerskapet, dette fortjener vi.

Har vist siden til mannen min, samtidig som jeg klaget over disse voksene matfatene, snill som han er, foreslo han at dette kunne han kjøpe, da han er veldig delaktig i mitt behov for nye bher!! Tihi:)

Det eneste jeg lurer på er størrelsen, om de er etter målene de har på siden sin!! Får håpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er viktig med gode bh'er da..Så da får heller prisen bare være! Skal tross alt bruke de amme bh'ene noen mnd også... De aller fleste av oss forhåpentligvis...

 

Har også vært å kikket litt på mulige "ammeklær"... orker ikke å flashe magen min, som trolig ikke er veldig lekker, foran alle... Så kommer nok til å bruke litt penger på det også.. Selv om det er normale klær som bare er liitt praktiske og amme i...

 

en amme genser koster faktisk 600 kr... og har ikke funnet noen som er særlig fine heller! Noen andre som har sett på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! :-)

 

Jeg fant noen ganske fine Bh'er på Lindex igår. Altså de er ikke så fancy lissom, men helt greie! :-) Ikke sånn hudfargede bestemor bh'er :-) Også er de ikke så dyre! Visste ikke at Lindex hadde amme bh'er engang jeg!

 

Jaja, jeg slapp glukosetesten! :-) Heldigvis! Jeg er så sikker på at jeg ikke har sv. diabetes så jeg ville helst slippe da jeg er så kvalm om dagen.

Har heller ikke lyst å måtte kjøre kollektivt midt i rushen til Ullevål. Bare tanken får jo blodtrykket mitt til å stige. Hehe.

 

For et par dager siden fikk jeg mine første vonde kynnere. Ble nesten redd for at det var rier. Fikk sånne mensenmurringer i mage og rygg. Ganske heavy og. Ble kjempe redd. Men det gav seg etter noen timer med søvn, så jeg tror det bare var fordi jeg var sliten.

Men likevel, det er litt ekkelt.

Disse kynnerene kommer bare oftere og oftere nå...

 

Idag skal jeg på September when konsert med kjæresten min, mamma og hennes kjæreste, tanta mi og hennes kjæreste. Har veldig lite lyst til det kjenner jeg idag. Mange timer å sitte og høy musikk.. Hehe.. SKulle tro jeg var 90 år. Men jeg blir så sliten av det altså :-P

 

Jeg kjenner nesten litt tilløp til panikk innimellom når jeg føler jeg må planlegge hvordan jeg skal komme meg ut av sengen, og føler meg kvalt når jeg skal ta av og på sokker. Hehe. Det er skikkelig uvant :-)

Men det er jo bare sånn.

Men jeg kan ikke klage for mye heller, har fortsatt 2 mnd igjen! Nøyaktig idag faktisk :-) Så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet! Uff.

 

Ha en strålende helg da jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lillemaiblomst: Ja, denne siden "reddet livet mitt" (og sannsynligvis min manns og!) da jeg fant den, kjøpte faktisk det settet du linket til bare i sort, men har tenkt å kjøpe det i den lyse fargen og i og med at vi skal amme om sommeren også..:)

Var jo litt dyrt ja, men jeg har en unnskyldning i at vanlige butikker ikke har ammebh'er i min str, alle blir litt i største laget rundt livet:s

Men venter kanskje med å kjøpe det andre settet til jeg ser jeg får i gang ammingen fint! (Hun var faktisk hjemme hos meg hun som driver siden med en haug modeller for noen mnd siden, kjempehyggelig dame, og veldig greit å få prøvd modellene før en kjøper..)

 

Jeg fant to ammekjoler og en ammetopp på den kule mage i merket Boob, og to av de var til 50% og 70%, så da var det litt mer aktuelt for å si det sånn:) Vet ikke om de har like mye salg enda, men er jo verdt å sjekke ut hvis man er i byen!

 

Nå merker jeg at jeg begynner å bli veeldig sliten altså, tipper jeg ikke er alene om det..?! Når jeg har ligget lenge på sofaen er det såvidt jeg klarer å gå før kroppen har "modnet" i stående stilling, så jeg har full medlidenhet med de som har bekkenløsning i tillegg!

 

Jaja, vil ikke at hun skal komme for det altså, så skal IKKE klage; bli der inne så lenge du vil du:D

 

God søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått sett på den nettsiden med det vannvittig fine undertøyet! :-) Himmel og hav. Det var mye fint! Dumt det var så dyrt bare. Hotmilk ja, lo så jeg trillet! :-)

Da går det jo faktisk ann å være en hotmama i ammetiden.

 

Songbride, det er rart. Plutselig kjenner man seg bare så tung. Gjør jeg ihvertfall. Når jeg lener meg frem i sofaen stopper jo babyen så jeg ikke får puste. Får nesten panikk! :-P

Det er utrolig hvor sliten jeg blir etter korte byturer og sånn nå.

Med bekkenløsning i tillegg så er det begrenset hvor aktiv jeg klarer å være.

 

Og det ser jeg godt på vekta nå ;-)

De kiloene måtte jo komme en eller annen gang, vært heldig frem til nå og ikke lagt meg ut så mye. Men nå har pipen en annen lyd gitt! :-O Merker det til og med på fingrene. Sikkert bare litt hoven, men det føles ut som jeg veier 50 kilo mer enn jeg burde akkurat nå :-)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ser at det er satt opp nytt BIM treff den 16 - jeg har kjempelyst til å komme, men jeg og kjæresten har 2.års dag den dagen, så jeg tror vi skal feire (jeg føler i allefall for å feire når jeg ser på han.. selv om det er urettferdig at han får være slank og sexy og heit mens jeg ser ut som om jeg smugler verdens største gresskar under genseren)

 

Jeg har forresten gått over en mental grense, og tenker på meg selv som høygravid. Jeg begrunner dette med følgende:

 

- Jeg kan ikke ligge og sove lenger! Jeg ynker meg og piper over vond rygg, og våkner hele tiden. Det er en tre-trinns prosess å snu meg fra den ene siden til den andre, og Kl 0400 i morges måtte jeg legge meg på sofaen, og i dag har jeg vært på IKEA og kjøpt store puter sånn at jeg kan sove sittende i sengen resten av svangerskapet... forøvrig fikk jeg ikke start på møkkabilen min på IKEAs parkeringsplass. Viking måtte komme og gi meg starthjelp! Jeg er sår på fingrene etter å ha vridd rundt bilnøkkelen ca 700 ganger i tenningen.

 

- Jeg orker ikke bruke bukser lenger. Mammabuksene er grusomme, og jeg føler meg som en barnemishandler når jeg har de på, for de klemmer såååå hardt nederst i livmora. Jeg har faset inn flere skjørt og kjoler til daglig bruk, men i dag beit jeg i gresset og kjøpte meg to stk tights, som jeg mistenker at jeg vil bruke mye fremover. Jeg kommer sikkert til å føle det som om jeg vandrer ute i strømpebuksa, men jeg gir opp å holde på stilen nå. Synd at de fleste svangerskapskiloene ser ut til å ha kommet på lårene. jeg ser VIRKELIG ikke bar ut i tights, ha ha ha!

 

- Folk har begynt å vise spesialhensyn. Jeg skulle bære IKEA posen min fra bilen til porten i bygården i ettermiddag. Det er snakk om en strekning på ca 10 meter. Jeg hadde kjøpt pyntesteiner til kr 5 per pose, så det var litt tungt. Plutselig kom en dame løpende fra andre siden av veien, og bar posen til døren for meg! Utrolig søtt, men det føltes veldig uvant.

 

- Det er kun de lengste toppene mine som passer meg. Alt annet er for lite. Hvis noen ikke finner lange nok topper: sjekk ut ellos katalogen: http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=&ProductId=203214&ArticleId=256649&VariantId=2170172&WishlistId=4398168&FromWishlist=1#

 

Jeg har den i hvit, og har bestilt rosa og lyseblå. Siden jeg allerede har sagt at jeg ikke lenger holder på stilen, så er jeg ikke flau over å henvise til ellos ;o) ha ha...

 

Jeg har munndiare, men jeg gir meg nå. Ønsker dere en super kveld!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig genser ja. Toppen er utrolig lang, og det er vel det som gjør at den går over magen. Jeg har str 34/36, og kulen min er skikkelig god og rund nå - men det fungerer fortsatt som en drøm. Ellos er jo ganske store i størrelsene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Er den så lang at man kan bruke tights under selv med kombo mage eller? Blir jo ofte litt korteren når man drar så mye over magen!..

 

I dag har jeg 50 dager igjen til termin, så er ikke så lenge til man er høygravid. Når er det fresten? 40?

 

Passer det med treff den 16 for noen i det hele tatt?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er så lang at den går godt under magen, men den dekker ikke hele rompa. Så da kommer det jo ann på hvor mye du har lyst til å avsløre ;o) ... he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja... ekje så intr i å vise rompe akkurat :) som du sei, kg legg seg andre plassa enn berre rundt magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir et veldig lite intimt treff denne gangen? :-P

 

Den genseren var kjempe fin, så ordentlig god ut! :-)

Sånn man kan ha laaang singlett under og bare tights til :-) Hvis man liker sånt da :-P Bestefar genser, er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Her er det mange som vokser, og det er litt "godt" å høre at det ikke bare er meg som kjenner meg mer og mer høygravid. Jeg har jo ennå en god stund igjen men begynner å bli lei. Er kanskje litt dårlig å ta hensyn til at jeg er gravid, vil gjerne bøye meg som før og kunne løpe til bussen, men det går jo ikke lengere.... Prøvelse!! Jeg skal hjem i helgen men kommer tilbake på søndag så jeg kan være med på mandag, hyggelig med treff selv om vi kanskje ikke blir så mange, eller?? Ha en super dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo! :-)

 

Så koselig at du blir med på mandag!! :-)

Jeg tok helt av med husarbeidet ista, og nå klarer jeg ikke gå normalt :-(

Det er helt utrolig hvor fort den kulen på magen ble ekstremt tung!

Begynner jo å lure på hva slags sumobryter jeg driver å bærer på. :-P

Jeg er også ganske lei nå. Gleder meg veldig til han kommer ut!

 

Tror vi blir normalt mange på treffet likevel jeg. :-) Folk er bare trege med å melde seg på ;-) Gjør jo ikke noe det. Var bare i tvil om jeg skulle utsette igjen. Er lissom ikke noen vits hvis 3 stk kan. Men det var folk som kunne komme likevel gitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er vi jo 8-9 stk eller noe? gjør jo ingenting om man er få heller da. Er alltid koselig med litt sosialisering :) Dagene blir fort laaange for oss som er delvis eller helt sykemeldt!

 

Jeg har da seff hatt en del kynnere de siste dagene, jeg som var så stor i kjeften på forrige treff :) Sann kan det gå hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For et flott vær ute i dag:) Kjenner jeg får vår-følelse.. Har riktig nok ikke vært ute ennå, så har ikke kjent på temperaturen, men allikvel skjønt:)

Ja husarbeid Thessa, tar på det. Jeg støvsugde i går og tørket litt støv, mens mannen tok gulvene.. Tror han må overta støvsuging også etterhvert, får vondt i ryggen/bekkenet av det! Skal blir hyggelig å se dere igjen på mandag, er enig med scoo. at det er jo ikke så farlig om man ikke er så mange hver gang, selv om det ser ut til at vi kan blir en del denne gangen også:)

I morgen skal jeg reise hjem til mamma og pappa og gleder meg så:) Mamma ringte i går og lurte på hva jeg spiste av pålegg nå, om det var noe jeg ville ha til middag ol. Er så deilig å bli dullet med:) Ha en super dag i solen jenter:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

I dag er det innmari fint ute :) Var ute i stad, og då var det -1. Men no er sola komt skikkelig opp så er sikkert varmare no. Typisk at man skal på jobb i kveld da.

 

Ser ut som vi blir mange ja. Telte 11 istad, har vel ikkje skjedd at vi har vært alle som meldte seg på enda da men...

 

Snakka akkurat med ei venninne som fikk jenta si på fredag.. litt misunnelig ja! Gleda meg veldig til han kjem no, og fødselen er overstått.

 

Har støvesugd bilen i dag, (den gamle,som eg skal selge), og skulle liksom få vaska den, men fikk seff ikkje av antenna. Utrulig provo! Syns egentlig husarbeid går ganske greit, får riktig nok litt kynnara av det... Var ute og gikk i to tima i går og kjenne ingenting i bekkenet etter det.. Noko eg har gjort dei andre gangane, så skjønnakje ka som gjere at formen plutselig er bedre no.

 

Så digg å reise heim da Wowo, har so lyst heim eg og. Men orkakje å reise så langt no... er alltid så masse tull med flya og, dei går aldri ned heime også blir det venting og buss istaden...:/ Men systra mi kjem neste helg, og mamma og pappa helga etterpå. Og dåå er det ikkje så lenge igjen. Men har egentlig veldig lyst heim og sjå jenta til venninna mi, ho blir jo så stor innen eg kjem meg heim igjen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaaaa..!!!

Jeg har visst fått helt nett sperre visst!!!

Måtte barele så mye av maiblomst med tapt stil-kontroll!!!Glem det!!! hehehehe. kommer mandag seffØLL gelig..bare treg..så koselig å lese gjennom alle inleggene og masse medfølelse til de som har plager.kjenner det er dritt med sko o sokker ..puh..hvor mye tåler den egenlig å bli most inni der...en god del har jeg funnet ut..jobber fullt igjen men kjenner at laaaange dager tar litt på assa.. men det blir litt mindre stress av det faktisk..gikk hjem fra jobb en dag...(hvis noen har sett at det sto blanding av snegle og flodhest observert langs nedre Prinsdals vei)..trodde jeg virkelig nesten skulle døøøøøøøø..jordmor vr kult forresten..god tid og interessert...hm..jobbet på føde a på ullevål i tillegg ...jeg mener ..da vet man jo hva man snakker om...sees på mandag da!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææuuuuuuu!

 

Hva slags fredagskveld er dette?

 

- Lille tassen har snudd seg med hodet ned, og presser og presser ned mot "utgangen".. Hver bevegelse gjør vondt, og jeg går så hjulbeint at man kan sentre en pilatesball mellom bena mine.

 

- Jeg har vondt i venstre side av hoften, og høyre side av ryggen, føler meg som en vridd vaskeklut (en sur en).

 

- Jeg er lat og dvask - fullstendig uten energi. Jeg orker ikke engang strekke meg etter fjernkontrollen, og straffen er at Jan Fredrik Karlsen og de såkalte Norske "talentene" hans irriterer livskiten ut av meg...

 

- Jeg har supermye luft i magen, og jeg har for vondt i ryggen til tasse diskret inn på toalettet. Så jeg inrømte for samboeren min at jeg følte meg litt oppblåst... men jeg fikk IKKE dispensasjon til noe som helst, og nå vil han heller ikke kose med meg, sier han. Jeg er litt redd for å le høyt eller gjøre noen brå bevegelser her jeg ligger...

 

Det er vel sånn det skal være gravid på fredag den 13. Jeg er glad for at den 02.mai rykker stadig nærmere,,, :o)

 

Ønsker dere andre jenter en riktig god helg! Skulle så gjerne ha kommet på BIM treffet på mandag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Off lillemaiblomst, håper fredag den 13 gikk "fort over"!! Tiden nærmer seg med stormskritt nå. Selv om jeg gjerne skulle hatt en lille i armene nå, er jeg også glad for at det ennå er en stund til "selv dagen"!!

Jeg er i Tromsø ennå, skal reise ned i ettermiddag og kommer på treffet i morgen gleder meg masse. Mannen min reiser til Brasil i morgen så jeg blir alene i noen uker. Fant ut at det hadde jeg ikke så lyst til, så jeg skal ta noen feridager/flex dager og reise til Tromsø på onsdag og da være halvannen uke:) Er veldig godt å være hjemme, masse god mat og avslapping:)

Ha en fin søndag jenter så sees vi i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekoselig å treffe dere igjen i dag! Jeg kom akurat på å tenke på en ting...er neste treff 30.mars? Det er i såfall samme dagen som neste treff for mai jentene på babyverden, så det hadde vært supert om BIM treffe kaunne være en annen dag :P

 

Vet at ihvertfall Alexandra og jeg skal på babyverdentreffet mandag og to uker, er det flere som vil være med er det bare å melde seg på her:

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=12457110

 

Man kan vel ikke få vært med på alt, men det er lov å prøve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...