Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Vero85

Anbefalte innlegg

Hei jenter!!

 

Takk for i går, var veldig koselig as always.)

Deilig å våkne til sol i dag, blir i skikkelig vår stemning her.

 

Wowo; måtte bare sjekke opp det med å fly sent i svangerskapet, husket ikke helt reglene på stående fot så da var det hjem å finne frem manualen. Du kan fly frem til 4 uker før nedkost og faktisk også inntil 2 uker før, men da med legeattest og kun flyvninger under 4 timer. Men dette gjelder da for SAS. Her er det store forskjeller fra selskap til selskap.

 

Ha en fantastisk dag i solen alle sammen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Takk for i går, veldig hyggelig igjen!

Takk for det vero09, var snilt gjort:) Samme for meg om vi flytter treffet, bare det ikke blir så nært opp til påske at flere er reist bort! Fantastisk deilig sommervær i dag, nå er det ikke lenge til våren kommer for fult, jippi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da har jeg endelig kommet meg tilbake på nett og fått beina litt nærmere jorda sånn i forhold til flytting....

Jeg er lei meg for at jeg har gått glipp av de to siste treffene!!! Gleder meg til å komme sterkt tilbake på neste :-)

 

Hvordan er det med alle mann?

Lillemaiblomst, jeg lo godt når jeg leste om kampen mot stilen og grunnlagene for å føle seg høygravid... Sitter med mange av de samme tankene selv... Føler meg litt som en flodhest med styrken til en øyenstikker... Har begynt å tasse rundt i tights når jeg er hjemme, enten det eller pysjbukser... Prøver fortsatt å se halvveis profesjonell ut når jeg skal på kontoret, feiler miserabelt til stadighet og ligner egentlig mest på ett takras... Dessuten tar jeg megselv i å vralte rundt!!! hahahaha, ordentlig tjukk og fin julegås! hoii det skal bli godt å få tilbake kroppen...

 

Jeg har begynt på fysioterapi for bekkenet, går for å bli knadd på ett par ganger i uken, det hjelper etterpå, men når hun holder på så er det ordentlig aue!!! i går gjøv hun løs på meg med en gigantisk tortur-vibrator... jommen sa jeg smør! Den løsnet musklene i lårene, men når hun prøvde den på korsrygg/bekken så holdt jeg på å forgå, så det sluttet hun med...

 

Huleboeren er ordentlig hyper for tiden, føles litt som det er utbryterstemning der inne, men hun vil helst ut gjennom navlen... Når hun finner ut av at det ikke er veien til lyset, så begynner ofte en underlig dunke-sensasjon nederst i bekkenenbunnen... Vet iallefall at det er liv i henne!

Vi var på en ekstra-UL her i forrige uke, mest bare for å dobbeltsjekke at hun virkelig er en hun... legen sa det var ingen tvil om det, og ellers er hun en livlig frisk liten kropp... var kos å hilse på henne :)

 

Har dere andre som er resus negative tatt antistoff-kontrollen enda??

 

Sorry dette ble litt langt!

 

Ha en flott kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Avtalte dokker dato for treff? 30 mars passa veldig bra for meg... 31 passar ikkje. Men der var ikkje lagt ut noko treff enda? Skal vi kanskje berre lage ett? :)

 

Var veldig trivelig på treff ja..som alltid :)

 

Er ikkje så mange av dei gravid buksene eg kjøpte tidlig i svangerskapet som fortsatt passa her i gården..dei begynne merkelig nok å bli litt trange :( Ikkje berre over magen, men over rompa og låra og... irriterande! OG enda meir flodhest skal vi bli! :)

 

Maren ...så bra du er online igjen :) Satse på at fysio for bekkenet gjer underverker etter kvart! Korleis er leiligheten? fornøgd?

 

I går var mini innmari ivrig og... nedover... det stakk og ilte skikkelig så føltes nesten som han var på vei ut ja!... Føles som han bana seg vei ned i bekkenet!....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Happy Hippo's :-P

 

Jeg reiser vekk i noen dager nå, så kanskje noen andre vil sette opp neste treff? :-) Tilfeller mange ikke kan den datoen og vi må endre osv.

Scooby, merker det godt selv også. Blir litt deprimert av at ting strammer og er ubehagelig. Holdt på 1 time med å finne antrekk til treffet, Var helt svett og på gråten til slutt! :-P Hehe.

 

Idag tidlig våknet jeg med skikkelig mensensmerter nederst i magen! Så ble de borte, men så kom de tilbake litt. Men nå har jeg ikke kjent de mer. Merkelige greier. Men det er voldsomt til aktivitet i magen om dagen. Og veldig mye nederst i magen. Så jeg har en liten teori om at gutten min prøver å feste seg, og derfor gjør det litt vondt for meg til tider.

Skal ihvertfall ikke ha noe premature rier ennå! :-P

Jeg skal til Kristiansand i påsken! Og jeg vil dit! Men da må mini holde seg innendørs litt til :-)

 

Synes dere det er litt risky av meg å dra avgårde med tog til Kr.sand i uke 36-37? Hva hadde dere gjort? :-)

 

Så herlig at du har "landet" litt da Maren. Uff, det er slitsomt med denna flyttingen. Selvom det jo er veldig deilig også. Er du fornøyd med ditt nye rede? ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren,

 

Forresten. Ja, jeg har tatt antistoff prøven.

Tok den på 32 ukers kontrollen forrige uke. Og min var helt fin ihvertfall :-)

Det var visst ytterst sjeldent den ga utslag på førstegangsfødende! :-)

HELDIGVIS!

 

Var du Rhesus - A? Jeg er O, og det er visst enda mer sjeldent igjen.

Hvis jeg skal tro på hun som fortalte meg det da.

Hun er litt dramatisk av seg, og vil gjerne bare komme med info bare for å komme med noe for å skremme litt.

Så hun fortalte meg at det nesten ikke finnes blod i blodbanken som jeg kan få, så jeg burde nesten si ifra med engang på sykehuset tilfelle jeg mistet så mye blod som hun hadde gjort når hun fødte. :-P Jeg må jo le litt da. Ville jo tro at det er mest av blodet som færrest kan få lissom.

Men, her var hun eksperten tydeligvis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

 

Har satt opp et treff jeg da.. (tror jeg)... den 30, kl 18 på santinos. Så ser vi hvor mange som kan den dagen eller om vi skal endre det til 31 feks. Enig med wowo at det ikke bør komme nærmere påsken i tilfelle noen reiser bort...

 

Jeg skal ihvertfall være i oslo i påsken... er 38 uker påskehelgen så tar ikke sjangsen på å reise hjem. Ikke fordi at det hadde gjort noe og reise, men fordi jeg har så lite lyst til å føde hjemme...!

 

Jeg ville nok ikke reist noen plass uten sambo så nær termin Thessa.. men om han skulle ha vært med hadde jeg reist. Hvor mange timer med tog er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med samboer :-) 4,5 time ca med tog eller buss. :-)

Hjem til svigers, så det er bare avslapning ihvertfall, ikkeno stress :-)

Jeg tar nok sjansen, men håper ikke jeg må føde der.

Supert at du har satt opp treff! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke drar alene så går nok det helt supert! er ikke mange som føder før termin når man er 1 gangs heller....så det skal jo litt til at det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :)

Tror det er som Scoob sier, ingen fare å reise på tur... Iallefall så lenge gubben er med... Skulle noe sette i gang, så er det veldig greit å ha mannen ved sin side... Vi tenker på å ta en tur til Køben i påsken, fikk gavekort med båten til jul og det ville vært veldig hyggelig å utnytte det før snuppa kommer til verden og livet blir litt anderledes. Tror det er ganske viktig å utnytte den tiden man har igjen som kjærster før man blir foreldre. Jeg føler at parforholdet har havnet litt i skyggen av alt som skjer rundt det den siste tiden. Misforstå meg rett, gleder meg veldig til å møte poden, men det er sannsynligvis den største omveltningen man møter i livet...

 

Vi er veldig fornøyd med leiligheten!!! Det er så utrolig deilig å bo ett sted med litt luft rundt øra... For ikke å snakke om å slippe å måtte utnytte hver cm3 for å få plass til alt... Stua ligner litt på en IKEA katalog, men det blåser jeg i! den kommer til å få ett mer personlig preg med tiden :-)

 

Thessa; det var godt å høre at du ikke har dannet antistoffer! Jeg skal ta testen om ett par uker, går helt sikkert bra det også... Det er visst svært sjelden at man utvikler dette, så jeg er ikke stressa...

 

Forholder meg uvanlig rolig (til meg å være) i forhold til graviditeten for tiden... Morkaken har krøpet oppover og alt tyder på at dette kommer til å gå som det skal... DEILIG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 eller 31 sammefor meg jeg er med vet dere!!!

Det blir vel fødsel på sølandsekspressen hihihi det tar mye lengre tid enn 4,5 time men...du ville ikke føde der nei..jajaneida bare fleiper...Jeg tenkte faktisk på at du var veldig fin på treffet jeg Thessa men sorry skal vel bli flinkere til å si det til den det gjelder også..fint sminket og alt sammen!!!!

kos deg hjemme wowo

og flodhest-Maren ,,,min søster i kroppsfølelse,,,,,hvor jeg skulle ønske at jeg kunne gå i pysj på jobb..istedenfor at ting glir opp eller ned eller strammer puh kunne jo slått oss sammen med babyverden og da men????blir kanskje litt mange..jeg ønsker dere alle flodhest-søstre en fiiiin fiiiin uke nåhar jeg bestilt rimi pakken og apotek1 registrert meg, var det flere ting.pampers var samme medapotek1...hmlibero er jeg vel medlem i,,,HVA har jeg gått glipp av av gratis pakker???????!!!!!hihihiihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så godt å høre at du er i orden Maren, må være deilig å kommet seg inn i ny leilighet, nå kan dere jo nyte vårværet og bare vente på den lille:) Enig med deg at det er viktig å være kjærester, kanskje spesielt på slutten, blir nok en annen hverdag etterhvert.

Klærne strammer her også, enig med deg raffen skulle gjerne gått i pysj og joggebukse nå. Har noen "genserkjoler", men nå som magen blir større blir de stadig kortere, så kan vel ikke bruke de på jobb så mye lengere. Thessa syntes også du var fin på forrig treff:) Ville reist bort jeg også så lenge du har mannen din med, blir nok 3 lange uker og kan jo være godt å komme seg litt bort. Sjønner at ikke du Scoob drar hjem i påsken, er vel litt lengere til deg?!?! Eller?!?

Jeg er tilbake i Tromsø igjen. I dag er det sikkelig vær ute, har blåst og snedd sidelengs. Litt synd når jeg vet at det er vårvær i Oslo, men også litt godt med sikkelig vær:) Oliver liker det,tror jeg,for i dag har han laget mye liv og røre i magen. For min del har det være godt da har har vært så rolig tidligere i uken!

Ha en fortsatt fin uke jenter og Raffe tror det er gratis pakke på en side som heter vendela (eller noe sånt)!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Raffen: Veit ikkje om fleire gratispakkar... du kan få bleiebøtte på reflex! Har fått apotek1 pakken. Rimipakken får man ikkje før 3 veker før termin!...

 

Maren: Høyrdes koselig ut med danskebåt tur! Er viktig og prioritere og være litt kjæresta no ja :) Berre det å gå på kino blir plutselig en del vanskeligare...

 

Wowo: er skikkelig vårveir i oslo no ja :) deilig... :) Er nok ganske vanlig at dei er roligare noken daga for også ta opp igjen aktivitetsnivået! :) Er sann her og! Men det er godt når aktivitetsnivået stig ja! Så lenge det ikkje er på natta :)

 

 

I dag er eg høggravid :) 40 daga igjen til termin :) Syns vekene går fort no! Er liksom ikkje så lenge sida det var 10 veker til termin, no e det snart berre 5... :)

 

Sambo har fått besøk av en kompis i dag, og dei skal på konsert i drammen...så er aleine heime til i morga! Tomt uten han ja... skjønna godt at du ikkje hadde lyst å være aleine heime så lenge Wowo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei søta'er :-)

 

Hvordan er det med dere? Nå har jeg just kommet hjem fra mamma besøk. Deilig å komme hjem igjen. Selvom det er kjempe koselig å være hos henne også. Er så utrolig sliten om dagen. Har masse energi og legger store planer, og før jeg er halvveis i de er jeg så sliten at jeg bare vil legge meg i dvale.

 

Ista skulle jeg bare ta på støvlettene mine og pådro meg en forferdelig vond strekk i magen. Og den driver å brer seg utover bak i ryggen. Fra nå av blir det bare joggesko som jeg kan smette inn og ut av. Klarer jo tydeligvis ikke bøye meg lenger. Sokker må jeg ta på i sengen, liggende ellers får jeg vondt i bekkenet. :-) Hehe.. Og ennå har jeg noen dager igjen til høygravid status! :-P

 

Tusentakk wowo og raffen, dere er søte da. :-)

Følte meg langt ifra fresh selv, men godt å vite at jeg fortsatt klarer å skjule det! :-)

 

Jeg har fått hentelapp på LIBERO pakken forresten. Står at jeg kan hente den på Lindex på Tveita. Vet dere om jeg MÅ hente den på Tveita?

Jeg vet ikke hvor det er engang jeg.

 

Kos dere videre denne søndagen da små-sneller! :-)

 

tada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du må hente den der det står;) For ei venninne av meg bodde i Moelv, men hadde flytta til Oslo, og hun bare hentet den på Oslo City, de sa ikke noe på det der værtfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Her kommer en liten hilsen i fra Tromsø! Jeg har vært her en uke nå, og er så uthvilt og forspist som det bare går ann, HÆRLIG!! Det har vært sikkelig godt med litt ferie nå, og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for de siste ukene på jobben og for alt som skal skje!! I tillegg sjekket jeg skatten på nettet i dag, og ser ut til at det skal bli fint i juni;)

Vårværet har ikke kommet opp hit ennå, i dag gløtter solen frem og jeg og mamma satser på sol de siste dagene jeg skal være her, slik at vi kan være litt ute!!

Håper dere alle koser dere, og at vi sees på mandag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at du koser deg Wowo! :-)

Er så deilig med dette fantastiske været. Selvom jeg nyter det fra stua så gjør det likevel noe med humøret! :-)

Nå gleder jeg meg skikkelig til påsken. Da reiser vi til Sørlandet og besøker svigerfamilien min. Og der blir vi alltid skjemt bort. :-) Ingenting er bedre enn det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Håper dere har det bra og koser dere i go`været.

I dag har jeg vært på Holmen spa og må bare anbefale dette på det varmeste.

Tok en snart mamma behandling som er spesielt for gravide, her får du peeling, massasje og maske som skal forebygge strekkmerker. I tilegg har man jo tilgang til basseng, badstue, boblebad etc.

Var i alle fall kjempe deilig og gir en luksus følelse.

Her er det bare å sjekke om det er noen penger til gode på skatten;)

Ha en fin fin uke videre så sjås me på mandan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!!!

Lyskemusklatur som krangler og skikkelige pyton kynnere gjorde sitt til at eg nu er 50% sym, igjen..jaja det er jo bare 3,5 hel arbeidsuke igjen...øh..3,5 hel..jaja..jeg skal jobbe 3 dager a 6t og et kvarter..så får vi se...akkurat nå tenker jeg lønning lønning lønning...er det tomt så er det tomt..

menn som reiser bort ja..hehe ,,nå er jeg sikkert mer vant til det enn andre men er drit kjipt at han skal reise nå,,,selv om det bare er 4 uker til han kommer igjen, ikke no føding før her assa...men fikk med oss forberedendekurs på ullevål og det var veldig bra..ingen film ,,det hadde de sluttet med sa hu jordmora..nå håper jeg at alle vi føder på en gang og kan kuuuuulen i kafeen på hotellet!!!!!!!!!!!(eller ta en maxi taxi til SANTINOS!!!!)man er siiiikkert i form til det...Skal vi lage en sms liste ?kan ikke de som vil sende mob nr til meg så kan jeg gjøre det???nick og nr til 93485713 Hehe ikke 100,-pr sms!!!!!!!!!men det kunne jo vært en ideee!!!!!!!! Sees mandag da!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salut mes poules!

Går bra med folket?

 

Her går alt ganske så fint gitt! Jeg er fantastisk fornøyd med den nye boligen... Det er så utrolig deilig å ha litt plass... Merker nå hvor mye jeg faktisk har savnet det! Er så utrolig mye mer hyggelig å sitte med kaffen om morgene og titte ut over trær og vann enn det var å se inn i en murvegg i byen... koser meg!

 

Putler litt med å gjøre klart rommet til snuppa for tiden... er kosemose...

 

Gleder meg til treff!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nei det er gitarkonsert på mandag....med sønnen...uhu jeg kan ikke komme..første gang buu..men sånn er det..skal se hva kl blir pleier å være en time.HUSK TORSDAG KVELD FRA NYDALEN DA GIRLS

22.30 på tv2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel!! Klage innlegg!!

 

Jeg har bekken fra helvete! Det er vondt å sitte, stå, ligge, gå, reise seg opp, sette seg ned. Og det er vondt i mellom bena lissom. Ja, du hørte riktig. Jeg visste ikke at bekkenet gikk nedi der engang jeg.

Sover kanskje 3-4 timer hvis jeg er heldig. Og da våkner jeg mellom 7-20 ganger fordi jeg må snu meg eller må tisse.

Ja, jeg vet det er sånn når man er høygravid, og det er jeg selv som har valgt å være gravid. Det er så verdt det osv. MEN, nå er jeg faktisk skikkelig utrøstelig og sliten! Det hjelper heller ingenting at kjæresten jobber sent idag og skal ut å feste med alle jeg ikke har sett på hundre år imorgen! Det skal være "dyrefest". Alle må kle seg ut som dyr. Og alle fra Kristiansand kommer dit. Folk jeg ikke har sett siden forrige sommer, også fr jeg ikke vært med.

Hadde jeg hatt bil hadde jeg nok vurdert en liten tur bare for å hilse på. Men ikke snakk om at jeg gidder å gå masse og ta fyllebanen hjem alene! DET gidder jeg ikke.

Så det blir den morsomme helgen for meg ja. Ingenting som skjer, og sitte alene i tillegg! Unner jo gubben en siste tur ut på fest så jeg er ikke sur eller noe sånt på han. Bare jævlig misunnelig. :-P

"venninnene" mine har bare vist sitt sanne jeg etter jeg ble gravid. Det er lissom ikke snakk om at noen stiller opp og jeg føler meg rett og slett skikkelig skikkelig ensom og forlatt! :-( Jeg hadde en mistanke fra før om at de venninnene jeg har ikke er mye å samle på. Fått det bekreftet nå ihvertfall. Og godt er jo egentlig det da :-)

 

Æsj, er det fler som har det miserabelt nå? Eller er det bare meg? Og er jeg trist for små bagateller, eller har jeg en grunn til å være det?

Føler at jeg ikke kan klage for mye heller...

 

Godt å ha dere, jenter! :-)

 

Kan godt ha treff annenhver dag for min del! :-)

 

Håper alle får en super koselig helg og at jeg ikke har laget skikkelig drittstemning her nå :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen jeg har jo sagt du skal ringe meg for transportbehov!!!!

jeg er selv i klage hjørnet...får ikke puuuuuuuusteeeeeee,...10 puter i i senga, og litt shaky i hele kroppen..føles som om han driver og hopper og angriper meg med sverd nedover og innvendig,kanskje et forsøk på å ta saken i egne hender...god helg jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off da, Thessa, høres ikke noe moro ut. :( Jeg kan vel ikke si stort som får deg til å føle deg bedre heller?

Kunne forsåvidt invitert deg til et lindrende bad i morgen da, om du tror det hjelper for bekkenet da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søte dere er ;-)

 

Det hjelper å bare ha noen å klage til som ikke bagatelliserer det jeg føler. Det må være det værste noen kan gjøre mot meg nå.

 

Hadde jeg vært litt mer oppegående hadde jeg kommet på boblebad, Therese :-) Men jeg er så skrall nå at jeg tror hjemmets fire vegger er eneste stedet jeg bør oppholde meg for dagen.

Allerede vært våken i 2-3 timer og er helt ødelagt. Hva skjedde lissom?

Man blir jo litt ekstra sårbar uten riktig med mat og søvn, sikkert derfor jeg bare gråter og er helt uttafor. Men hva skal jeg gjøre med saken?

Kan jo ikke tvinge kroppen til å sove når den absolutt ikke vil. :-)

Isja meg.

Skal ihvertfall ned i butikken og kjøpe bacon så fort den åpner. Og mer melk :-) Se om det er noen nye blader og unne meg litt "luxus" :-P

 

Kjæresten min skal som sagt bort ikveld så jeg har jo alle muligheter. Kanskje jeg kan klare å få en koselig kveld likevel. Jeg skal ihvertfall prøve :-)

 

God helg, jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...