Gå til innhold

;-) SKRAVLETRÅD FOR IKM UKE 8 (-;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en tråd for oss som IKM i uke 8... :)

Dette er vårt 6 pp etter SA i fjor, er så utrolig utrolig klar for at spiren skal sitte når snart... Jeg har EL rundt 5 februar, så da er vi i gang igjen.

Nå er jo det forbanna tanta her.. Så nå koser jeg meg litt med rødvin, før jeg går inn i prøvefasen nok en gang.

Jeg har ikke brukt noe spesielt av vitaminer o.l, men sambo tar sink. Noen som har noen enkle, greie tips? Til saker og ting som lett å få tak i, og som kan øke tjansen ytterligere for å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Og litt til så folk ser den :)

Vi var jo så mange på IKM uke 4, så er vell fortsatt noen her som skal fortsette prøvinga, og ikke er blant de heldige som fikk positiv test i uke 4...? Selv om jeg jo håper at de aller fleste fikk positiv i uke 4 :) :)

Skrevet

Heisann Superklar 86:)

Da er vi tilbake i en ny ikm tråd... synes godt at vi snart kan få komme over i en terminklubb snart!!

Jeg har ikke helt bestemt meg for om vi skal prøve denne pp og. Begynner å bli litt lei nå... så da er det kanskje greit med en lite pause....

Håper du koser deg med rødvin!! Og håper virkelig at det er leeeeenge til neste gang du kan kose deg med alkohol!!:)

Skrevet

jeg er med!!

Skal prøve å ikke tenke så mye denne pp.... men tror kanskje ikke det går....

LYKKE TIL!!

Skrevet

Ja, jeg hører vel hjemme her jeg også:)

Good luck til alle sammen:)

Skrevet

hei hvordan regner dere ut EL? har selv menssyklus på 27dager

hører så mye rart...

Skrevet

Jeg bruker bare El kalkulator på nettet jeg ! Men så bruker jeg EL test også. Jeg har nesten alltid EL på dag 15 i syklusen, har 28 dagers syklus. Men har vært på dag 13 en gang. :)

Skrevet

Ja, jeg håper det er VELDIG lenge til neste gang jeg både har TR og kan drikke vin......

Dette tar så mye lenger tid en jeg hadde trodd ! Jeg hadde en SA i januar 08. Mange sa at det var lettere å bli gravid etter en SA. Men det var det ikke... Nå skal det være sagt at vi ventet 6/7 mnd til vi startet prøvinga igjen da... tok 4 pp sist, nå er jeg i 6 pp.

Bruker dere noe? Wild Jam eller damiana? Tenker å prøve det denne pp. Men har lest at man ikke skal bruke Wild Jam uten å få råd fra lege, stemmer det? Damiana kan man bare ta leser jeg.

Blir jeg gravid denne pp får jeg et oktoberbarn. Det vil jeg GJERNE ha.... Tenker at om det ikke går denne eller neste, venter vi litt. Har ikke sånn kjempelyst på termin rundt jul.. Men kjenner jeg meg rett, blir det ingen pause... hehe.

Lykke til alle. :)

Skrevet

Ligger den kalkulatoren her inne?

Kjøpte EL test på apoteket sist vi prøvde, men kostet jo 250kr, så ble med den gangen;)

så de hadde billige her på denne siden, er det disse dere bruker og er de lette å bruke?

Skulle vært her inne første gang vi prøvde hehe. Tok 18mnd før den endelig satt, å så deilig, men nå er det på an igjen med samme utolmodige ventinga. Føler alle rundt meg også er gravide eller har nettopp fått. tilogmed de som fikk etter oss er igang på nr to...sukk

Har ihvertfall ei nydelig prinsesse og kose meg med mens vi prøver og unner alle her inne en positiv test snart...sånn ca uke 8 kanskje;)

Skrevet

Jeg er også her! :) Hadde litt rødvin i glasset i går jeg også, godt å kose seg litt :) Hadde vært herlig hvis det klaffa denne mnd, har tenkt samme som deg at jeg helst ikke vil ha desember barn, men jeg tror ikke jeg kommer til å ta hensyn til det. Skjer det så skjer det, det er ikke noe krise.

Vi er bare inni 2 pp, så vi er faktisk ikke utolmodige helt enda ;) Men denne mnd skal jeg bare vente til mensen (evetuelt) kommer, orker ikke å teste hver mnd, for å så bli like skuffa.

Mensen kommer på dag 31 hver mnd, så jeg skal iallefall prøve å vente :)

Det er godt å ha jenter i samme situasjon som vet hvordan en har det. Lykke til, alle sammen!

Skrevet

Bare søk på "Eggløsningskalkulator" på google. Tror det er en babyverden. :) Men det finns mange av de ! :)

Ja, vet- El tester er dyre, men søren det er verdt hvert ØRE om det kan hjelpe :) Nå har jeg brukt det de siste 3 pp da, og har ikke klaffet ennå. Men da vet jeg vertfall at jeg er på de rette dagene :)

Skrevet

hei, her hører visst jeg hjemme. :) i gang igjen etter MA i desember. håper på bedre lykke denne gangen og også for alle sammen her. Etter å lest disse historiene til enkelte så fortjener alle her en liten spire snart..

masse lykke til

Skrevet

Føler det blir litt feil for min del ihvertfall å vente for å ungå desemberbarn. Uansett så styrer vi ikke når den sædcelle skal klare gnage seg gjennom og jeg vil ikke ta den sjangsen å hoppe over en måned ... tenk om liksom??? Prøvd lenge nok til å ta sånne hensyn:)

Skrevet

Ja, bibelbeltet; enig med deg egentlig... Jeg kommer nok til å prøve hver mnd, og glede meg over ungen uansett hilken månede den kommer i....Men kan hende at om det ikke klaffer denne eller neste, at vi kan ha "godt av" å roe ned en mnd. Betyr jo ikke at vi kommer til å beskytte oss eller noe, men kanskje ikke være SÅ på hugget med El tester osv... Men vi får se. Satster når på at det kommer til å klaffe denne pp jeg da !! :0)

Noen her som har brukt damiana eller hva det heter ???

Skrevet

Hehe, tragisk brukernavn jeg har fått meg...hehe

Føler ikke jaget har tatt overhånd, har egentlig bare tatt det som det kom i det siste, men har lyst til å begynne på skole igjen og vil ikke ha for stort mellomrom mellom nr 1 og nr 2 så er noe ekstra motivert for tiden...

Bare så kjedelig med TR på besøk, kan jo ikke prøveskyte litt frem til EL;)

Synes det høres litt skummelt ut med denne damiana dere snakker om. Vet mange drakk urtete før når de var gravide siden det skulle være så bra, men endte opp med skader på fosteret istedenfor...Ikke for å skremme altså...

Skrevet

Hei

Jeg er fortsatt her, tanta er fortsatt (uvelkommen) på plass.

Men vi er ganske rolige mht. prøvinga, dette er vår 5.pp.

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg hører også til her, ser det ut som, venter neste IKM søndag i uke 8.

Vi setter i gang nå med 4.pp... Prøver å ta det med ro og ikke stresse, men ønsker så veeeldig å bli gravid, så det er jommen ikke lett...! 3.pp var jeg lenge temmelig sikker på at det hadde klaffa, men testen var kritthvit i morgest, så TR kommer vel i morgen...

Denne pp har jeg tenkt å prøve EL-tester. Kanskje EL slett ikke er der jeg tror/Baby-Compen min viser?

Har bestemt meg for å se det hele positivt, og å fokusere på at ting skjer når de er ment til det... Men kjære skjebne, vær litt grei'a...! ;-D

Lykke til til oss alle!!!

Skrevet

He, he, kjenner meg SÅ godt igjen her, Lilleline :-)

Skrevet

Denne pp skal selvfølgelig sambo på kurs den helga jeg ( pleier ) har EL.... ååååååååååååååååh.

Men - om jeg får utslag på El testen på Fredag den uka, så kan vi jo ha oss på fredag og søndag....

Det bør jo gå det.....

Skrevet

Hei, har kanskje gode nyheter til deg?

leste nettopp at det var større sjangs for at egget skulle bli befruktet hvis spermen lå klar når eggløsningen fant sted, så bare kos deg på fredagen hehe:)

Skrevet

Ja, det har jeg også lest! Håper bare spermene hans overlever inni der da...hehe...:-)

Vi prøver !! Så får vi se. :)

Skrevet

Så kjedelig å gå å vente på EL...

Hadde en litn "diskusjon" idag om han var klar for å lage denne mnd, han var litt lunken med henhold til desember barn. Nevnte jeg hadde vært innom EL kalkulatoren og hvis han smalt meg denne mnd ville det bli oktoberbarn:)

Glemte å nevne termin ville bli 30 okt...

Hehe, men ingen dårlig samvittighet, for han er skikkelig gira på en til selv og vi har jo et septemberbarn.

Sukk, tror jeg må slutte å henge her inne. må tenke på noe annet...

Skrevet

Jeg melder meg også inn her!!

Synest egentlig denne perioden frem til EL er ganske fin, vi koser oss med "prøvinga"...Tjihi...

Tenker ikke så mye på akkurat når jeg har EL, vi gjør det ofte nok til at det uansett må klaffe - dessuten så lever de cellene hans der inne i 5-6 dager. Jentene cellene holder visst lengst ut, så viss man vil ha en med tut er det bare å gjøre det ofte;)) Ikke at vi bryr oss om kjønn!!!

Vi snakket også om det med desember barn i dag, og han sa at "sånne hensyn tar vi ikke, vi tar det vi får" - ble nesten litt rørt... så ivrig;))

Merker også at jeg blir litt "opphengt" av å være her for mye, men så er desse trådene bare positive, så veldig koselig også.

Kos dere med prøvinga jenter;)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...