Gå til innhold

c¨,) Tråden nr. 2


-MtG-

Anbefalte innlegg

Grattis igjen MTG - han er super nusselig :o)

 

Hei svana :o) Med all denna ynglinga i denna gjengen må jeg jo innom i blant for å sjekke ståa. Flink gutt du har som går uten bleie :o)

 

Ama: A har gått på Poppel nå siden i høst, det stoooor forskjell fra der de gikk i fjor... Har trivdes kjempe godt og skulle mer enn gjerne fortsatt frem til sommeren, men når han nå fikk plass tør jeg ikke si nei - for da blir det nok aldri vår tur igjen... Dessuten blir det sikkert bra der også.

 

Trives dere med Leo sin bhg eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå minnet dere meg på dette barnehage greiene, må jo søke for snupp innen søndag og så må jeg vurdere hva vi gjør med O.

 

Han er på en så flott avdeling, men de på de andre avdelingene har jeg ikke så mye tro på, syns de virker så tafatte.....

Jeg vet at de to venninnene hans som har flyttet opp siden de er litt eldre, kommer til å søke nye barnehager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare har Mtg fått ut babyen vi andre har tydeligvis fått tømt oss tomme her

 

Når ble Bærum eget fylke?

Det er den eneste kommunen med egen navnestatistikk på ssb sine sider under fylkesovresikt. Ja ja ikke rart man blir stempla som litt fine på det:)

 

God natt da jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har alle tømt seg altså? Jeg har ikke så mye fornuftig å si om dagen. Kan hende noen mener jeg aldri har hatt så mye fornuftig å si, for den saks skyld..

 

Hvorfor er det ingen som selger sånne valper jeg vil ha?

 

Nei, ikke rart dere er litt fine på det Herk;)

 

Søke barnehage før søndag? Er ikke fristen 1. mars? Er i grunn samme for meg, gidder ikke søke, for aner ikke hvem, hva, hvor etter sommeren. Tar det som det kommer. Mulig Parken blir lagt ned til høsten da, men da tek eg det problemet når det evt. kommer. Jeg er gæ'ern.

 

Vaskemaskinen har gått ått skogen igjen!! I mars er det 5 år siden jeg kjøpte den, og det er tredje eller fjerde gangen den den tar kvelden!! Greit nok, det går på garantien siden det er en teknisk feil (er 5 års garanti, så rekker det akkurat en siste gang). Så det kommer jo en reperatør hjem til oss.

Men er alikevel trasig å være uten vaskemaskin frem til mandag. Også irriterer det meg grenseløst da, siden det absolutt ikke er første gang!!!

Går et drøyt år mellom hver gang... Så neste vår må jeg kjøpe ny med andre ord, for da kommer dritten til å ryke igjen og da er det ikke mer garanti:(

Men hvor lenge burde vaskemaskiner holde?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke en vaskemaskin holde ihvertfall i 10 år da? Om ikke mer..

Vår er fra 2003 og holder fortsatt koken uten repreasjoner av noe slag foreløpig og det er enda godt. Idag har den nemlig fått kjørt seg for mor har vært flink og vasket tomt..

 

Vanvittig mye kynnere og et sykt nedpress idag.. noen som vet om det er vanlig eller? Hadde det ikke sånn sist tror jeg...

 

Barnehagefristen her er 1 mars, men jeg har allerde slengt inn en søknad. Hadde vært kjekt å få barnehagen litt nærmere og kanskje tilogmed den samme som leo går i også. Det hadde vært fint for disse småbertene... Blir ihvertfall langt å kjøre opp i barnehagen hver eneste dag og særlig med enda en unge å drasse med seg...

 

Nå har jeg nytt gulv i kjelleren :) Det ene rommet er støpt ferdig, det andre legges det varmekabler på imorgen! Herlig, det skjer noe her!!!

 

Molle: E lånte strømpis av T igår... Fikk visst fnatt av hullet i sin egen... hehe.. Også sa Tiril at han bare var sinna igår for han ville ikke huske nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. feb her

 

Heldig du er Tiny, som har nytt gulv i kjelleren. G jør dere alt selv eller har dere noe hjelp?

 

noen som har en arkitekt å låne bort?

 

Du er gæærn cat, det værste er at jeg er fristet til å drite i den fristen, for jeg vet jo ikke hva vi vil og alt det der.

 

Er det en dyr sak cat den der maskinen?

Jeg skjønner jo at det er drit at den ryker hvert år. Dessuten har den jo en svakhet og da er det enda mere dritt fordi du ikke får det på garantien etter 5 år.

Jeg ville seriøst gått litt hardt på dem og sagt at maskinen ikke er god nok.

 

Den skal jo holde lenger og ikke minst har jo en svakhet om det gjentar seg flere ganger før 5 år.

 

Tørketrommelen vår røyk i høst. Den var nok ikke 5 år, vi har ikke klaget for jeg husker ikke når vi kjøpte den og så hadde vi en helt lik bare litt mer avansert på lur.

 

Har dere sett på babyen eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med nytt gulv Tiny:)

 

Vi har ikke hatt noe problemer med vår vaskemaskin på de 3 årene vi har hatt den. Så det er nok dere som har vært uheldig med maskinen Cat.

 

Babyen til MTG var kjempesøt:) God og rund i kinna.

 

Jeg har nesten ikke sovet i natt så er litt trøtt-tenkte jeg skal prøve å få sovet litt. Se en episode med Buffy til så prøve å få en blund. Men er litt vanskelig å sove når man får en rie inni mellom. Åja-glemte jeg å si det kanskje hehe- virker som om kroppen min er i gang med noe. Ikke vonde nok, og varer ikke lenge nok-men kommer med 7-15 min mellomrom og forsvinner ikke ved bevegelse. Det kan kalles rier kan det ikke? Håper det ikke bare er maserier...

 

(kan jeg angre nå? neeeeeeiiiii)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fornøyd med at det skjer noe i kjelleren jeg :)

 

Vi har bare hatt snekkere til å sette opp trappa utvenidg, resten gjør vi selv eller får hjelp av venner og familie til :) Er så digg å ha snill familie som kan hjelpe oss!!

 

Rier ama???? *sukk* Jeg vil også, men sitter her med dette nedpresset og disse kynnerne som enten vaar 2 vonde inatt eller så drømte jeg det.. Ihvertfall ikke sovet noe særlig heller...

 

Søte lille M ja *smelt* skikkelig bollekinn og søte små tær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*molleernoen*

 

Vår har holdt i ..hmm..borti 10 år el no uten rep. Vi hadde den vaffal når vi flytta dit vi bor nå. Hadde den vel hele tiden vi bodde forrige sted og. 9 år blir det vel. Og vi har ikke dyreste vi ass. Har egentlig "drittmaskin" men kjenner par andre som har samma og de har heller aldri hatt noe piss. Jo dyrere og mer duppeditter jo mer kan gå feil:)

 

Vi har legekontor fra 8-16. Ringer du 8 kan du nok få time samme dag. Etter 16 blir det legevakta. Den er på samme sted. Koster vel noen kr mer, men jeg pleier bruke den jeg. Da kan man ringe frem til vaffal 18 og få time samme kveld. Stort sett da. Får time i løpet av et pr timer som regel. Veldig greit.

 

Rier??? Nei slike ting glemte (!) du å si. Skadda vel føde i februar vel?

 

M er så god! Han holdt meg i hånda og han liker meg :D Skifta bajs oppover ryggen på han. Greit han er stor men han er liten og liker ikke være naken og det er faktisk ikke bare bare å snu en baby over på magen mens mor ser på altså! Men han overlevde da fint:) Våken hele tiden jeg var der:)

 

Jobbe jobbe jobbe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Ama! Så spennende! Du får holde oss oppdatert da. Gleder meg til det kommeren lekekompis til M:D

 

Nå ervi hjemme vi. M sover søtt i sengen sin og jeg slapper av. V er i butikken og skal hente G når han kommer derfra. Gleder eg til G komer hjem!

 

Formen min er så bra den! Bortsett fra et helvete på mandag så har jeg vært i strålende form og gleder meg til magen slutter å være øm så jeg kan komme igang med trening. Har gått ned hele 5 kg jeg:P Hehe, så det vil vel si jeg har gått opp litt da. Jaja.

 

Jeg synes Molle er fryktelig flink til å velte babyer over påmagen:D

 

Jeg misunner ikke den oppussinga di jeg Tiny. Kjenner jeg blir sliten bare av å tenke på det.

 

Må vel slenge inn barnehagesøknad til M også. Huff, må få gjort det snart nå. Han er jo tross alt blitt 4 dager gammel:)

 

Litt vondt i hodet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Ama!! Kan bare begynne å føde i kveld, så kanskje du får en 30. januar baby:)

 

Velkommen hjem, mtg! Godt å høre at formen er bra:)

 

Og grattis med nytt kjellergulv tiny! Blir sikkert kjempefint til slutt:)

 

Molle, deg gidder jeg ikke prate med! ;)

 

Maskinen kostet egentlig 4000, men fikk den til 3500,- siden de hadde priset med feil lapp i butikken. Er vel sånn midt på treet dyrt? Lenge siden jeg har vært og sjekket priser på sånne ting gitt. Ahhhh, irriterer meg så sinnsykt over den maskinen altså! Får se hva han reperatøren som kommer på mandag sier. Skal ikke kjefte på han, for han kommert fra et eksternt firma som lefdal bruker, så er ikke hans skyld stakar.

Jeg gikk forbi expert her vi bor og da hadde de utstilt en sort vaskemaskin og en sort tørketrommelen i døra. Var driiiiitstilig!! Hadde jeg hatt 11 lapper ekstra, så skulle jeg ha kjøpt det. Skikkelig tøft!

 

Tar langweekend vi:) T tar fri fra jobb i morgen også reiser vi til foreldrene hans på Hvaler:) De har jo bygget seg så fint hus der nede med jaccuzi i hagen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ama... siden jeg blir uten nett i helgen, så forlanger jeg oppdateringer på sms!

 

Ps. Ja , det er litt sent og ombestemme seg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med Lillebror, Ama!! Tenk det du. Bare 4 dager mellom gutta våre:D Han var kjempefin og liknet på sin søster.

 

Gleder meg til å høre mål og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all videste verden!!! Har Leo-lillebror kommet allerede??? Nå som vi hadde en så fin greie på gang med overtid på hele gjengen. Også før 31. også a!!! ;)

 

GRATULERER SÅ MYE, AMA!!!!

 

Litt greit å bli overrasket litt før termin også, så slipper det å dra ut i tid liksom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skjedde liksom? Bare plutselig kom han? :) (synes jeg så deg på msn før i dag jeg, skulle si noe til deg på ettermiddagen, men da var du logget av...kanskje ikke så rart)

 

Gratulerer så masse alle 3. Gleder meg til å hilse på:) Så ut som en skikkelig going!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, ama! DET kaller jeg effektivitet;-)

 

Leste om riene midt på dagen i dag, tenkte jeg skulle sende en sms med lykke til og kanskje det skjer spennende ting snart, men fikk det så travelt at jeg glemte det. Kom nettopp hjem fra kurs nå, og ble mildt sagt overrasket over at gutten er ute allerede og til og med har vært det i flere timer! Tar gjerne imot mer info på sms fra noen som er oppdatert.

 

Jeg er stressa for tida, og har litt av hvert å tenke på, men det går da bra lell.

 

Skulle kommentert noe, men jeg tror hjernen er midlertidig utkobla;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, hæ? shera? Han skulle jo ikke komme i dag? Så gøy da, gratulerer så mye til Ama-familien. Stas at det bare ble noen få dager mellom gutta da. Ikke like close som EAG, men det får da være måte på.

 

Hurra og blåsemenner! Måtte ta litt igjen for dagene mtg tok for mye tenker jeg.

 

Spilte little big planet jeg. Venter spent på oppdateringer. Kollega av meg ble pappa her om dagen, så nå synes jeg det popper ut unger over en lav sko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får en si gratulerer så mye amafamilien!

 

Gleder meg sef. til å få detaljer!

Så søt ja - Ja lignet på storesøster!

 

Ja da ble det bare noen dager mellom bebisene så gøy.

Dere hadde ca 1 mnd i mellom og fikk 4 dager mellom

Mens Leo og O hadde samme dag og fikk en måned i mellom.

 

 

Jeg har vært på barseltreff og ikke fått med meg riene før det hele var over gitt.

Var alenemamma frem til rett før melding om baby kom.

 

El er yngst i gruppa vår, men er vist den mest framme. Eneste som forflytter seg og ruller på siden

 

Sosial er hun også. Lå på gulvet med de andre, blid og fornøyd, men så fort de andre babyene ble borte etter som de begynte å grine så ble hun utålmodig gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt til dere også! Jeg har laget kjole til frøkna: http://prinsessemari.blogspot.com/

Jeg øver meg jo på å sy, og denne var jo veldig enkel, men det er jo like greit å starte forsiktig så mister man ikke motet med en gang.

 

Skjønner ikke helt at Ama har født ennå. Har jo blitt vant med at vi hører om kontroll på kontroll før ungen er ute både fra Herk og MtG. Også bare ramler lille Ama-plutten ut på den måten! ;) Men så deilig det må være å slippe ventetiden etter termin. Håper Tiny er like heldig!

 

Vaskemaskin, ja. Vår er vel 6,5 år gammel nå. Den har fungert fint, hatt en rep, men nå i det siste har den fuska litt og båndet som drar rundt trommelen hopper av nå og da, men nt fikser det. Tørketrommelen har også krangla nå, hatt service to ganger på kort tid. Men vi er blitt venner igjen nå. Deilig med myke håndklær igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den søte lillebroren! Og gratulerer til leo som sikkert er en stolt storesøster!!!

Det gikk jammen meg fort også :) (og ja jeg tar gjerne en sånn en jeg også)

 

Men atte... Nå har jo bare jeg mage nå... *sukk* Ble nesten litt deppa her jeg satt igår og lurte på hva jeg skulle gjøre for å bli kvitt den... Jeg vil ikke være gravid mer jeg nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er du ferdig også, Tiny! Og alt med graviditeten er glemt. Det er bare så drit at ventetiden er såååååååå laaaaang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men syns det var fortjent at bebisen kom sånn, hørtes ut som du hadde det ganske så tøft sånn på slutten, gikk jo nesten til termin og gikk jo over sist. Så dette var virkelig riktig så i tide.

Nå vet jeg ikke hvodan fødselen forløp seg, men kjapt har det jo gått uansett.

 

Nå syns jeg det var mangel av kontroll som preget meg, men mye syting måtte dere nok overleve(sorry)

Kjappere fødsel derimot skal man vel lete lenge etter.

 

Ja Tiny, ikke kvitt deg med magen ennå, det er litt tidlig, men skjønner tanken. Holder ut litt til så blir starten så mye bedre. I mens så får du bare glede deg til deilig lett kropp som ikke må tisse om natten!!

 

 

Jeg har tenkt litt; vaskemaskinen vår arvet vi og trommelen var ny så da holdt trommelen i 8 år.

 

Vaskemaskinen er noen år yngre.

bank i bordet funker den finfint.

Det er en litt dyrere sak en trommelen

 

Enig i at mye duppeditter kan gi flere problemer, men en dyrere maskin er ofte av et bedre merke. Akkurat når det gjelder hvitevarer er det skjeldent de helt ukjente merkene holder mål egentlig.

 

 

Har akkurat vært ute å lekt bergingsmannskap. Leieboeren vår hadde satt seg fast, kløne. Rygge rett i grøftekanten da gitt.

Og på den siden med stup også da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart din tur Tiny! Men jeg kan trøste deg med at du ikke er den eneste med mage. Sist jeg sjekka så var magen min betdelig større enn ønsket:) Har nå gått ned 9 kg. Bare 21 kg to go! Hehe.

 

I natt har jeg sovet fra 00 til 03, fra 06.15 til 06.50 og fra 07.30 til 11.00:) Skal se om vi klarer å få kommet oss ut en tur nå snart, etter at puppegutten er ferdig. Begynner i det små med ambisjoner om en tur rundt kvartalet.

 

Vår vaskemaskin er 3 år gammel og har aldri fuska. Tørketrommelen er ikke ett år enda, men har heller ikke gått i stykker:)

 

 

Hvor ofte er det vanlig at disse babyene er sultne egentlig? Føler han har hatt økedøgn i 5 dager nå. Noen ganger sover han i tre-fire timer, men som regel vil han puppe hele tiden. Kan suge 30-40 min før han slipper og er fornøyd, så går det en halvtime før han hyler og søker som en gal. Puppene mine er såre og vonde. Heldigvis ikke åpne sår da.

 

Godt det ikke gikk helt ned stupet da! Huff, skummelt!

 

Jeg gleder meg til å se ama-baby, men venter nok noen dager til jeg snes det er lettere å forstå seg ¨på denne lille tassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker plutselig ikke så mye fra de første ukene med Linus, men jeg mener at det var mye pupp frem til melka kom skikkelig på dag 3. Da sprengte det noe helt sykt og jeg hadde ømme klumper i pupsa. gikk et par dager før det stabiliserte seg. Husker jeg var skikkelig sår med Linea, men det var litt bedre denne gangen. Like vel i starten var det skikkelig sårt. Niplene må herdes, selvom det ikke er så lenge siden sist. La gutten få patte i vei så lenge du hører at han får i seg noe. Dersom han bare suger for kosens skyld så mater du på med en smokk. Linus fikk smokk ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...