Gå til innhold

c¨,) Tråden nr. 2


-MtG-

Anbefalte innlegg

Sorry 1D, men den andre tråden var full så jeg tok meg friheten å starte ny tråd. Du får heller starte enda en ny på bursdagen din:)

 

Så flott at du er bedre. Kjedelig å være sk i jula. Det var jeg HVER jul når jeg var liten. Kjedelig.

 

Jeg er så glad jeg. Jeg har fortsatt masse kynnere som er bittelitt vonde. Har ikke tatt noe tid på dem, men det var akkurat sånn før jeg fikk G også. Hadde "regelmessige" kynnere i et døgn eller noe før de tok seg opp og ble ganske vonde. Så hadde jeg vonde modningsrier i et døgn før jeg var på kontroll på sykehuset og ble satt i gang. Hadde i løpet av de to døgnene blitt moden og hadde 1,5 cm åpning, så jeg håper kroppen driver og forbereder seg nå også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn, da skal jeg legge meg:)

 

Kynnerne kommer fortsatt ganske regelmessig. Begynte å ta tiden etter forrige innlegg og har hele tiden vart i nesten 1 minutt med ca. 6 minutter imellom. Fortsatt ikke vonde da, så nå skal jeg sove og håpe at det starter på ordentlig i morgen.

 

Natta, og lykke til til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering igjen,

 

her skjer det nada... Har fortsatt noen kynnere, men de er både svakere og med lenger mellomrom. Kanskje jeg tar litt lakserolje etterpå? Eller kanskje jeg får ,med meg V på en runde i halmen? Frister ikke så fryktelig men.

 

Jeg har verdens beste mann da! Han og G hadde rydda bort hele jula og juletreet før jeg sto opp i dag:) Var så fint her. To maskiner med tøy hadde han vaska også:) Heldige meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt da MTG-at det ikke har tatt seg opp,men veldig bra av V og G å rydde! Jeg holder på å rydde bort jula selv nå-samtidig som jeg vasker klær,finner fram BHG klær,sorterer leker og pakker inn presang til ei venninne. Kanskje gjøre meg ferdig med en ting om gangen-men er ikke flink til det-alt skal gjøres med en gang!

 

Pes å være sjuk til alle som er sjuke-føler med dere.

 

Jeg har best. meg ny stelleveske jeg + en lommeslynge. Hehe-shoppa nok nå for ei stund ja... (men sant det MTG jeg fikk mye for penga?)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtg du henger med fortsatt.:)

 

Håper du i alle fall føder snart, men ikke slit deg ut med å prøve, mmm veldig lett å si ha ha

 

Håper bare du slipper å gå å vente og vente og vente, og så håper jeg du ikke rekker å bli deppa.

 

Stell pent med deg selv.

Her har mannen tatt treet men overlatt resten til meg. Greit nok fin greie å gjøre når jeg og godjenta er alene. Vi gleder oss til det.

 

Hun tar flaska så fint, så nå blir det flaske regelmessig Litt lettere med barnevakt når de tar flaske (O nekta plent uansett hvor sulten han var)

 

Jeg blir lei meg når hun krangler med puppen og heller virker det som vil ha flaske på kvelden. Ja ja Hun koser seg med pupp mange ganger om dagen, bare kvelden som er litt rar.

 

 

Håper alle holder seg friske nå da.

 

Dere gravide må stelle pent med dere selv.

 

Mtg _--- det er veldig spennende nå.

Jeg prøvde å svare deg i går, men ble aldri ferdig med meldingen før en eller annen trengte meg.

 

 

Vi tror O serverte Tilla sjokoladekake i forigårsmorgen.

De var alene i 1. etg i 5 min og etterhvert så fant jeg aluminiumsfolie på gulvet og jeg finner ikke kaken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallooooo:)

 

Så deilig at hun tar flaske da. Veldig greit å ha mulighet til å ta fri noen timer. Og Tilla var sikkert veldig fornøyd med serveringen hun fikk av O:) Heldiggris/heldighund.

 

Jeg har vært hos jordmor i dag jeg. Jeg var ikke det spor moden så hunregnet med at hun så meg igjen im en uke:( Fikbeskjed om at jeg kunne pumpe meg 10 min. morgen og kveld da. Det skulle visst være fint for modningen. Kankje det setter igang melkeproduksjonen også. Det er jo bare bra. Hadde vært greit å ha melk fra dag 1 da:)

 

Nå skal jeg finne fram pumpa:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, MtG! Skjønner at du blir litt nedtrykt av sånne beskjeder. Men seriøst. Prøv å få noen til å sette modningsakupunktur. Jeg trodde ikke på akupunktur før jeg fikk nåler i sommer. Jeg var ikke helt moden da nålene ble satt, men jm tøyde litt samtidig. Vet ikke hva som ga mest effekt, men tror nok det var nålene. Og det var jo ganske umiddelbart også! Sikkert noen på skravle som kan tipse deg om en i ditt nærområde. Jeg fikk en nål i hode, en i hver hånd, en i hver kne, en i hver fot og en ved symfysen.

 

Jeg unner deg ikke å gå langt tid over altså, men jeg kan forsikre deg om at overtiden glemmes veldig fort, når ungen er over. Det kan sikkert Herk skrive under på også.

 

Husker ikke om jeg har oppdatert siste sykdomsutvikling her. Nå har det vært så sykt (!) mye at jeg bare må le. Nt går jo på hestekur for å ta Streptokokkene en gang for alle. Da Linus fikk feber på mandag holdt jeg på å gå i frø. Heldigvis gikk feberen over dagen etter, håper det er tenner som sprenger på, men han snørrer noe sinnsykt og hoster som en gammel mann! Linea og jeg er friske, da. Men hun har begynt å trasse noe sykt. ALT er "vil ikke"! Er jo litt ferske på å takle trass så jobber med å finne ut av hvilke kamper vi er villige til å ta og hva vi skal la skli avgårde.

 

Skal barsle i dag! Herk, jeg skal gå langt inn i dalen. Grøss! Har gått dit før også altså, men blir like overrasket hver gang. Er det virkelig så langt? Går jo i en time hver vei. Litt spent på om Linus takler det med hosten sin, men i verste fall så får jeg ringe nt og be han komme og hente oss på veien. Han er hjemme ut uka for å bli ordentlig frisk. Får komme meg i dusjen. Linus har antrekket i orden: marius-body og vadmels-aktige-bukser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Sessa-overtid er kjipern-men glemmes fort:) Jeg stod i Sverige 4 dager over med 1 kg smågodt-klar til å betales;)

 

Men tenker på: pumping-det er jo viktig for bebbisen å få i seg den første råmelka-vil ikke den bli pumpa ut hvis du pumper og får i gang melka allerede nå? Mulig jeg er litt blåst-skylder iallefall på hormoner;)

 

Sessa: gå i 2 timer høres ikke ut som morro-men regner med Linus er søt i klærna sine-hehe.

 

Jeg var hos jordmor i går. Lillebror ligger dypt nede i bekkenet-magen har sunket og symfyse målet flatet ut. Hun sa: jeg setter opp neste time den 28 januar så får vi se om vi sees da....

Prøver å ikke håpe på å ikke gå over...er så kjipern hvis man gjør det og det ikke er forventa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er så sliiiiten.....

Sliter med å sove, bekkenet er kjipt, leiligheten burde vært shina, jeg er sliten... blææææh...

Mistenker en vannansamling i kroppen og har en snikende hodepine. Lillebror presser på lungene, så pusten er kort.. Herlig å være gravid :)

 

Nå skal jeg prøve å skrive litt mer på oppgaven min som skal leveres neste uke. Neste uke er det skole hele uka, så da skal jeg være på hytta. Tar med meg mamma og snupp og lar mann være hjemme..

 

Krysser fingrene for at det ikke blir kjempeovertid på deg mtg, og at ama slipper det samme! Jeg har visst fått bestilt en fødsel 26 februar jeg, ihvertfall ifølge pappan min :) Så får vi se om det blir februar eller mars barn på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo skrive for 4 dager siden..at nå er William 10 år, 10mnd og 10 dager:) men det glemte jeg...

 

Jeg er muligens litt gammeldags jeg da...sommener at man ikke "setter igang" fødsel før termin. Og ja jeg har vært lei selv jeg, par ganger faktisk:) Sex er jo greit nok, for det er liksom naturlig. Men ikke dytt i kroppen alt mulig rart. Sånn olje har faktisk forårsaket styrfødsler og det er jo ikke å anbefale. De fleste barn blir nå født når de er klare for det. Men etter termin ville jeg nok vært litt ekstra på jm/lege. De er ikke alltid helt rett skrudd sammen! Spes for deg MtG, med tanke på sist gang. Men de har vel ganske nøye oppsyn etter sist?

 

Det med råmelk tror jeg at jeg vil henge meg på Ama.Er jo faktisk råmelka som er mest næringsrik? Eller vaffal viktig? (og jeg kan ikke skylde på hormoner engang;) ) Nei men kommer jo fra en jm...men mye rart der og.

 

Fint du har pumpe da MtG;) Har vinterpose klar til deg. Og voksipose. Kommer nedom så får du kikke. Har to voksiposer, en her og en i bgh. Men er jo ikke for så lenge så kan uansett dra med voksi hjem på fredager om du vil låne. Voksi er vasket. Pose er støvsuga og lufta. Også har jeg klar den til sengehimmel om du vil ha. Tar med ned jeg. Noe annet du tenker på? Har utrolig mye dill..hehe. Se om jeg finner litt i 50?

 

Ama...stikke innom snart. Har gave til Leo. (nestenlittflautsnartja) Og sorryyyyyy! Skal aldri befinne meg i LS uten å gi beskjed;)

 

Cat, har gave til Snutt og....

 

Tiny...du kom aldri på besøk. Har fortsatt gave til deg her. Kunne seff tatt den med til deg, men glemmer det jo! Du får komme på kukkis en dag:)

 

VI ER SYKE! Bare for å henge med i gjengen. Sykemeldt hele uka jeg. M vært syk en uke nå. Feber, host og sånn. I natt våknet E kl 24 med oppkast i seng. 40 i feber. Våken noen ganger i natt og opp kl 07:30. Sovnet siden av meg til 09:30. Opp kle på, nesten 41 i feber. Spiste faktisk mye og sovnet i sofa sittende med mat på fang. En time senere våknet han og fortsatte spise:) W klarer seg foreløpig greit, ellers er det reine sykestua her. Alt dette er kjekt uten varmt vann.

 

Ny "krangel" med nabo. Samma. I dag blir papirer levert til han. så nu blir han dratt inn for retten:D Forliksrådet vaffal. Men ender ratt i retten. Håper ikke. Også prøver vi få tak i snut for å skru på vann her. huhei festlig. Videokamera står klart i gang og litt forsvarsstæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jævla naboen....

 

Lyst på besøk i helgen da? Mann jobber ikke og vi har egentlig ikke noen planer som jeg vet om. Mulig han skal støpe gulv i kjelleren men det avhenger av om vi har fått varmekabler i hus eller ei..

 

Også begynner de kanskje å grave her imorgen!!! HURRA!!! De skal altså grave for å støpe fundament til ny trapp ute, og da kan vi begynne å rive inne snart..

 

Det er egentlig kaldt her tror jeg... fryser på tærne..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj og æsj til alle mega gravide, vonde gravide og bare gravide. Men dere er nå i hvertfall gravide da.

Blir snart fødsel på deg, mtg - bare hold ut litt til! Men kanskje akupunktur kunne hatt noe for seg?

 

Har lest meg opp, men orker ikke kommentere alt akkurat nå. Er så lite i pc-humør som jeg aldri har vært før. Så ble mye å lese på en gang her ja.

 

Julen ikk strålende, fullt hus og stormende jubel, reiste til svigers og var noen dager i romjulen og det ble cruise til kiel:) Og spaden kastet opp for første gang i sitt liv!! Men var like frisk og fin igjen etterpå.. Satt seg opp i sengen og spøy i vinkel i senga, men etterpå var alt greit igjen.

 

Og takk til min hemmelige julevenn. Har fliret godt ved flere anledninger ja;) Men det flagget tok jeg ikke hintet på...

 

Blir spennende med graving Tiny! Har bestilt oss huskataloger vi... Lurer på å kjøpe tomt på lændet og bygge hus. Får jo så utrolig mye mer for pengene!!! Men det blir vel med drømmen som alt annet.

 

Og joooo.... jeg blir faktisk mamma igjen neste måned;) Det ser i hvertfall slik ut, men denne er firbent og sier vov-vov:) Og når den blir stor så skal den spise naboen til molle!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hu så nå skirver dere:)

 

sessa, jeg skal på barseltreff i morgen, men har kort vei 10 min kanskje? 5 hjem for det er rimelig bratt opp dit.

 

Alle i gruppa mi bor innen 10 min gange så det er greit.

 

Vi har bestilt spisestue id ag, endelig har jeg kjøpt noe på januarsalg jeg også!!

 

 

Hva er det som er greia med vvannet molle?

 

Mtg, ja overtid er terror, men bagateller i etterkant, Jeg er faktisk den eneste jeg har hørt om som ikke har blitt sjekka for åpning før laaangt over termin! INGEN har gått så lenge som meg uten å vite noe om modning og åpning!!!

 

ellers har jeg tenkt det samme som andre her om råmelken, mulig du kun skulle bruke pumpa for å stimulere og ikke pumpe ut melka om den kommer??????

 

Jeg fikk beskjed av jm at jeg kunne stimulere brystvortene når jeg hadde murringer, ellers var det ikke noe vits.

 

Ja jeg ble litt sjokkert over folk på bim som gjorde hva de kunne for å sette i gang fødsel mange av dem flere uker før termin.

Så fint Tiny at det er fremgang med noe! blir sikkert fint til slutt

 

Hei til dere andre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever:)

 

Smerter gidder jeg ikke snakke om engang.........

 

Fått meg pc:) (sånn liiiiiten snerten en, med ti tommer skjerm og xp;) Veldig fornøyd!)

 

Kanskje jeg skal starte tråd på dagen, kanskje ikke;) Helt greit at du startet MTG, håper lillebror kommer snart!

 

Snakkes jenter, love u lots all of u!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke sjekket for modning og åpning før jeg var på fødestua dagen før jeg fødte Linea ("Du har en cm hvis jeg tøyer. Vær så god å dra hjem igjen"). Med Linus så ble det jo sjekket fordi jeg ba om det. Da var jeg 10 dager på overtid, fødte natten som fulgte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Jeg vekket Leo kl 09 i dag jeg... Da hadde jeg vært våken i en time og kjedet meg-hehe. Men uvant av ho og sove så lenge.

 

Er litt uvant å ikke jobbe lenger-deilig-men kanskje litt kjedelig? Orker ikke gjøre så mye hjemme-prøver å gå en tur hver dag. Eller prøver stemmer jo ikke-det er jo jeg som leverer Leo i bhg så en tur om dagen blir det jo-men en til tur prøver jeg på. Alt er også klart til lillebror kommer av klær og stelleutstyr. Tenkte å ta opp madrassen til sprinkelsenga neste gang det er 10 minus ute for å fryse i stykker evt. bakterier som de advarer mot-hehe.

Skal bestille en vugge fra pur natur.

 

Jeg har heller ikke blitt sjekket for modning før jeg lå på fødestua. Da var jeg 9 dager over og riene hadde satt i gang-4 cm åpning så da var jeg nok moden;)

 

Jeg har mye mensmurringer fortiden-har hatt det de siste 2 uker.

 

Ny PC ja 1D-hørtes bra ut:) Og skjerfet jeg fikk var kjempefint-er allerede godt brukt:) Veldig "mine" farger.

 

Molle: bra du oppfattet at å si ifra når man er i LS ikke er ett ønske-men ett krav;) Bare å komme på besøk-jeg er hjemme jeg. Og hvis ikke jeg er hjemme så er jeg like i nærheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du sausen? Hvilket språk er det? Flagget...ok den var kanskje vag. Hvor trodde du jeg først kom fra? Eller din bedre halvdel? Og hva ble jeg kalt? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp jeg tok sausen til slutt, regnet med at det var pga språket bakpå posen;) Men flagget tok jeg ikke, for det var jo et annet land igjen... Men nå fant jeg jo ut hvem du var på første hintet da... dritt! ;)

 

Blir ingen hund på meg, for fikk ikke den jeg ville ha:( Sånn går det når man er treg! Jeje, bedre lykke neste gang!

 

Jeg var også i sverige når jeg var på overtid. 6 dager over tiden om jeg husker rett. Bare at jeg hadde hatt rier med under 10 minutters mellomrom i 6 timer når vi dro til sverige. Veien hjemover orker jeg nesten ikke tenke på.. Hihi! Hadde jeg visst hun ikke skulle bli født før over et døgn senere, så skulle jeg jammen ha tatt meg tid til å handle masse godis også! Ble heller aldri sjekket for åpning eller modning før jeg lå på føden.

 

Nei, reise på jobben jeg..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det liv:)

 

Jeg har skikkelig humørsvingninger om dagen altså. Som regel er jeg bare trøtt og sliten og vil sove, men så får jeg ikke sove også bare griner jeg fordi jeg ikke har lyst til å være gravid mer. I neste øyeblikk er alt helt fint og jeg kan godt gå sånn en stund til.

Også skifter jeg stadig mellom å glede meg til fødselen og til å møte lillebror i magen, og å grue meg skikkelig og vet ikke om jeg orker å føde, og jeg ønsker meg ihvertfall ikke flere barn. Skulle ønske jeg kunne trykke på angreknappen..

 

Jaja, skal ikke være lett å være teit:)

 

Forresten så ble det visst bare en gang med pumping. Det var sykt vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg stikke i dusjen, stinker røyk og aske etter å ha gått i fakkeltog. Ellers så går det i full fart her, A pusler og pusler og legger kjapt puslespill på 25 brikker. Han hadde ikke tid til å spise mente han. E stjeler brikker han da. A går på potta, og bruker truse hjemme, er redd for do. Gikk ikke så bra uten bleie i bhg. E tissa på potta for første gang på søndag. Så har vi fått playstation i hus. Juletrefest på tirsdag og jeg serverte pølser til den store gullmedaljen. Folk lurer på om hvordan det går med bryllupsplanlegginga så jeg må vel begynne å planlegge snart. Jeg tror du føder snart jeg mtg, men det er jo bedre enn å gå til termin enn å føde før tiden. Det er jeg helt sikker på. En del å gjøre på jobb og nå begynner hverdagen å komme tilbake. Om en drøy uke er jeg i Alpene på ski, gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :o)

 

Håper alt er bra med dere!

 

Gratulerer til Herk med vesla som vel nesten er blitt "stor" allerede og lykke til de nærmeste dagene MTG, det går nok så bra skal du se :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men HEI :D

 

Argh...masmas....E er bare såååå atal å være i hus med. Greit greit han er syk, men må ALT være feil HELE tiden for det da??

 

Og våken hver time i natt. Og masse gråting. Ingenting hjalp jo. Type 15-20 min gråt borti hver time...kan bli smårar av meget mindre.

 

Termin i dag du a MtG:) Blir det 09.01.09 tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...