Gå til innhold

c¨,) Tråden nr. 2


-MtG-

Anbefalte innlegg

Hehe ama, ja vi er jammen like på mange punkter:) Truser eller ikke truser;)

Og jeg har ikke fått øye på så mye nå lenger. Er fortsatt litt bittelitt hoven, men det er det vel i grunn bare jeg som ser. Har til og med våget å bruke linser noen timer i dag. Men gud som jeg så ut med super hovent øyelokk som dekket nesten hele øyelokket. Lekkert!

Har fortsatt lyst på hund da, men denne gangen er det en liten dansk/svensk gårdshund vi sikler etter. Men vi får se da. Er ikke så mange av de i landet, og er visst lang ventetid på valper. Men guuuud de er søte og visst supre familiehunder og de elsker barn:)

 

Du har tydligvis hatt dagen i dag, sessa:) Blid gutt du har forresten:)

 

Hvorfor reiser til det store utland å stå på ski, svana, når du kan stå på ski utenfor døra;)

 

Ja, får håpe vesla slipper unna sykdom, Herk. Jeg synes det er aller verst når de minste er syke. De får liksom ikke sagt noe om hvor de har vondt eller hva som plager dem. Men god bedring til dere alle sammen!

 

Og god bedring til Tiny-familien!

 

Da blir det nok fødsel i morgen, mtg! Får satse på at når det først kommer i gang, så går det greit unna. Håper du får en grei natts søvn hjemme og spise masse mat så du får ladet opp:) Så får du holde oss oppdatert på sms en gang i blant og i hvertfall når gutten er ute:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da blir det fødsel snart det må være deilig å vite.

 

Så fint at de tok tak i det selv om du ikke var moden da!

 

Da jeg var på sykehuset dagen før fødsel så sa de at det var bra at jeg var 2 cm åpen for det var et veldig godt utgangspunkt for i gangsetting De sa også at på overtidskontroll så ville de sjekke åpning og om det ikke var åpning så ble man gjerne sendt hjem og fikk komme tilbake etter 2 dager om alt annet var fint.

Godt jeg slapp å vente ti dag 16 og senere.

 

Gleder meg til oppdateringer, ønsker deg en riktig god natt, kos deg holdt jeg på å si. Du er vel spent tenker jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som hadde tenkt tippe 4150 og:) (før ul, eller gjorde jeg det? Tror jeg bare tenkte det) Ser Ama tippa det nå, så da tipper jeg 4250. Så det ikke blir likt:) Også er'n..hmmm 51,5 lang.

 

Masse lykke til i morgen MtG!! Tenke masse på deg!! Kult om du får to onsdagsbarn da:) Blir vel kanskje torsdagsbarn men...

 

22 er bra tall cat? 2+2=4 også vett. og 2-2=0. mmm

 

Ikke lest alt jeg.

 

Legge seg.

 

TRENT! *stolt* (veier 4kg mer nå enn i november?! og 2 kg mer enn etter jul liksom??!! wtf sier jeg bare ass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på mtg!

 

Ja nå har jeg ringt legen og jeg får ikke time, det betyr legevakt.

Hvordan er det hos dere

Har dere en fastlege med felleskontor og hvordan er det når dere må ha time på dagen??

 

Vi må gå til legekontorets legevakt og jeg orker ikke å sitte der med feber og feberbarn og i tillegg ha lille E med.

Drar på Volvat jeg om det er kø.

 

ja jeg har en greie med tall, men det går også på matematikk. Liker å regne og liker tallting.

(Min forrige hemmelige husket og skjønte dette med sudoku helt min greie:))

Liker også at det er et system som feks 2+2= 4

4 er mitt yndlingstall.

tipper jeg også da på 4005 og 51 cm

 

Nå maser O om bokstaver og det er vel et tegn på at formen er bedre, i går måtte han løftes ut av sofaen om han måtte ut av den

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen!

 

Var fult på barsel så det lå barselfolk på føden. De hadde ikke noe ledig rom/seng tilmeg så vi ble sendt hjem med beskjed om at de ringer når de får sendt hjem noen:)

Så nå har vi traska litt på storsenteret og spist lunsj på kafé. Koselig.

Nå sitter vi hjemme og venter...

 

Tusen takk for lykkeønskninger. Og jeg sender sms til alle når pjokken er ute, men om noen ikke får så får dere ikke bli fornermet, ikke så lett å sjekke at alle blir sendt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai ai og så kom jeg for sent til å ønske lykke til på nytt;)

 

Ja kul hemmelig venn, er kul ikke hemmelig også.:)

 

Vi ble sittende på legevakten, og kom til en av de legene jeg ikke synes så mye om. Han er hyggelig og sånn, men føler liksom at jeg ikke hadde behøvd å gå når jeg går derifra.

Turen ut tok koss 3 timer. Er jo ikke så mye man får gjort, men de sjekker jo og så fikk T sm.

 

Jeg håper nå virkelig den ungen vil ut i et akkurat passe tempo mtg så du blir ferdig med det!!

 

Skal til legen engang til i dag jeg da, hudlegen

 

Svanine eller noen andre datakyndige, vet dere hvordan ejg åpner filer som heter .rar Er noen bilder ejg har fått men får ikk åpntet ser ut som noe zippa greier.

.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding av mtg klokken 16:

 

Fikk første pille 14.30, kjenner svake sammentrekninger, neste pille settes 20.30 om det trengs.

 

Nå må'n komme snart :) Så da er det bare å heie og vente på oppdateringer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det, jeg er jammen imponert over nye ahus!! Og for de som ikke skjønte det -det var ironisk!

 

Go go go mtg!

 

Herk: Vi har fastlege som deler legesenter med en del andre leger. Er helt supert og har super lege!! Får alltid time på dagen om jeg ringer før klokken 9 om morran, og jammen får jeg stort sett time på dagen om jeg ringer etter også:) Ringer jeg etter 12, så må jeg vente til dagen etterpå, og det er helt greit. De klarer liksom alltid å presse meg inn et sted og jeg er så fornøyd!

Men har brukt samme lege i godt over 15 år da, så vet ikke om det er derfor;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på hvordan det går med MTG jeg! Er det noen som har en oppdatering?

 

Herk: Fastlegen min får jeg aldri time med på dagen-heller ikke om jeg ringer uka før. Men det er alltid andre leger tilgjengelig. Fastlegen min jobber kun 3 dager i uka og resten av dagene så driver han og forsker på ett eller anna på sykehuset. Men nå som jeg er gravid er jeg hos han ved hver kontroll. Samboeren min har samme fastlege og har aldri vært hos han. Jeg er godt fornøyd med legesenteret-og legen min-selvom han er lettere glemsom og en anelse rar-hehe. Han husker f.eks aldri å føre opp symfysemålet mitt på skjema-noe som irriterer jordmoren min voldsomt. Men er det noe han mener er alvorlig så tar han det alvorlig uten noe nøling-så jeg stoler på han.

 

Jeg har vært ute og gått i dag og det var en vond opplevelse-men digg lell. Lovte Leo å kjøpe Ole Brum plaster i dag-men fant bare prinsesseplaster-funker sikkert det og. Hun har brent 2 fingre på stekepanna.

 

Nei-får vel titte litt på Dr.Phil-hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også på Dr.Phil ;)

 

Jeg sendte noen meldinger med mtg, rundt klokken 23 i går kveld hvis jeg husker riktig og da skjedde det svært lite..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmorsyssler = Dr. Phil :)

 

Ser mtg har oppdatert på facebook om pille etter pille, så regner med at det ikke er store fremgangen riktig enda... Tenker masse på henne og unner henne å bli ferdig nå!!!

 

Snupp i bedre form igjen idag! Klaget over øret sitt igår kveld, så var usikker på om det var ørebetennelse eller noe.

 

Fastlegen ja... Hun jobber 80% og er nesten umulig å få time hos på dagen, men får som regel dagen etter da. Hyggelig dame. Er på et legesenter så har jo andre å gå til om det skulee ære veldig prekært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de somikke har fb;)

 

Fikk sms halv ti.

 

"Her skjer det fortsatt ingenting. Har fått klyster. Det var gøy:) Hehe. Ligger til registrering nå og skal ha pille nr.3 om en halvtime. Håper M kommer ut snart for jeg savner G!"

 

Håpe det ikke drøyer ut for lenge nå da. Er jo en deeel kjedelig å bare gå å tråkke på ahus.

 

Kommentere legesenter og timer senere:)

 

Sorry, glemte sende mail i går jeg cat. Og i dag har jeg vært overalt på bygget. (plassen min var i bruk da jeg kom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Østerrike! Og fortsatt ingen baby på mtg?! Det hadde jeg egentlig ikke trodd. Håper han kommer snart :)

 

Jeg har hatt det veldig bra, stått på ski, spist god mat, boblebadet, festet, men godt å komme hjem til guttene mine. Litt rart å være borte fra de så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt noe mer fra mtg? Er så spent på om han i det hele tatt gidder å komme ut jeg eller om de må hente'n...

 

Fikk litt smånoia her jeg, når mtg har født, ama har 2 uker igjen, så er det faktisk MIN tur etter det... Jeg angrer jeg... Vil ikke føde... Kanskje teste noe alternativt??? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rykker stadig framover i køen;)

 

Nei,vil ikke føde jeg heller. Hadde litt småpanikk her-men tror det har roa seg no. Man må jo bare.

 

Velkommen tilbake til Svana-tippa du har kosa deg masse!

 

Har ikke hørt noe mer fra MTG-men siden det drøyer slik og det ikke setter onkli i gang-så må de vel inn og hente han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag MtG!

I dag er det fredag 23. januar.

Du går nå i 43. svangerskapsuke og har -14 dager (-2 uker) til termin fredag 9. januar 2009.

 

Ser ut som dere har rett folkens. Snart blir han henta ut.

Har blitt sendt hjem på perm nå og skal tilbake i morgen tidlig på kontroll. Hvis han ikke kommer ut av seg selv til da så kan jeg velge om jeg vil ha KS i morgen eller om vi skal vente og se en dag til. Uansett skal han ut på søndag.

 

Babyen har det heldigvis veldig bra da, men mor er litt sliten og frustrert. Hadde jo planer om en fin fødsel denne gangen. Og ikke et handicappet liv etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta KS MTG-det blir jo da ett planlagt KS og ikke hastesnitt som forrige gang. Og til info-man er ikke så oppegående med en gang etter å ha føda vaginalt heller.

Du blir jo så sliten av å gå rundt slik!

 

Slapp av i dag og i morgen så takker du ja til KS(hvis ingenting skjer i natt vel og merke) og så er du 2 barnsmor i morgen:)

 

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mtg, det er noen av oss som bare må lage litt action når vi skal føde;) Og som du ser så har jeg kommet meg på nett igjen, det hjalp å kaste laptop'en i veggen, nå er den snill som et lam!

 

Nå vet ikke jeg hvor langt tid du brukte på å komme deg etter ks forrige gang da. Om du brukte lang tid, så ville jeg kanskje ha sett det an hvis du ønsker å føde vanlig.

Jeg kom meg forsåvidt ganske fort og hadde nok kommet meg enda fortere om det hadde vært planlagt.

Men når jeg måtte ligge en mannsalder før de gadd å hente ut ungen så tar det jo litt lenger tid å komme seg. Men dette må du bare kjenne på selv:)

Regner med at du tenker på G også, at om du tar ks, så får du jo ikke løftet eller holdt han på mange uker og det gjør jo vondt for mammahjerte.

Håper du kommer frem til en løsning som du er komfortabel med:) Heldigvis så har jo pluggen det bra der inne:)

Jeg kjenner flere mennesker som aldri ville ut av mammaen sin mage og hvor det måtte sterke skyts til;) Og de er et folkeslag for seg selv;) Med andre ord, de er de mest rolige rolige, staute og fantastiske menneskene jeg kjenner:)

 

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi hjelpes mtg. Det må være den staeste kroppen jeg har hørt om. Tror aldri jeg har hørt om noen som har fått så mye for å få igang noe og som ikke har fått rier!!

 

Ja vet om flere som har endt i ks, men da har det vært andre grunner.

 

Tenker fælt på deg nå altså.

Hadde lyst til å si ta KS, men siden du ikke har noen god erfaring og jeg ikke har noen erfaring med KS så er det rett og slett ikke noe jeg kan råde deg så mye på.

 

Nei nå gleder jeg meg til, på dine vegne, at han er ute den rakkaren!

 

O sto opp 5.30 i dag og var desperat sulten. Jeg var desperat trøtt og O var EKSTREMT sutrete.

Han satte seg i stolen og ba om grøt.

Jeg lagde grøt og serverte og så smakte han ikke en gang. (er ikke det at jeg lagde, men det at han ENDELIG var sulten og ønsket seg noe fornuftig, ble såååå deppa av at han ikke spiste)

Hvordan skal han bli blid når han ikke spiser?

 

Ja j a utrolig nok så sto T opp og jeg segntet om ved siden ev EL hun er avhengig av kropskontakt i disse feber dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooooor det blir KS på meg i morgen. Det var jo ikke så ille sist gang. Det jeg gruer meg til er at jeg ikke kan løfte or ordne så mye med G, men V hjelper meg jo. Også hadde jeg gledet meg til å føde på urkvinnemåten:) Men etter et planlagt snitt så får man jo se babyen fort og V kan sikkert være med på "fødselen" også.

Driver og planlegger inni hodet mitt hvordan jeg skal løse de praktiske tingene etterhvert. Heldigvis har V en veldig fleksibel jobb så han kan få levert og hentet G i bhg en periode hvis det blir nødvendig. Også får G få storebror-seng som han kan gå inn og ut av selv.

Selve smertene etter KS er vel "bedre" når det er planagt? Jeg var da på beina etter noen timer sist også, men det var ikke godt. Og måtte ha hjelp til å løfte babyen til meg hver gang jeg skulle amme og sånn..

Jaja, tror jeg tar det i morgen uansett jeg. LEI av å vente nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo også hastesnitt og syntes det var helt greit når man tenker på alternativet. Gikk 3 timer fra hun ble født til jeg hadde henne hos meg "fast". Men så henne 2 ganger på de 3 timene, så fikk snuse litt sånn innimellom:)

 

Du kommer deg nok ganske fort, og muligens raskere når det er planlagt, men du kan ikke løfte eller holde noe annet enn babyen på mange uker. Men G kan jo sitte i armkroken på sofaen da:)

Og er noe dritt det der med at du må plinge på noen hver gang du skal løfte babyen eller amme, men det er jo bare en dag eller to da.

Jeg reiste jo hjem 3 dager etter keisersnitt og da både bar jeg Linea ned i bilen og trillet med meg trillekofferten, så som sagt, det er bare et par dager som pyton. Men alt dette vet du jo:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du minner meg på hvordan det er.

Tror jeg er litt farga av hvordan det var sist. G var jo ikke helt i form og var på nyfødtavdelingen de første par dagene. Så han ikke så mye. Fikk bare sett han i 3 sekunder før de føyk av gårde med han etter at han kom ut også. Så han igjen etter 4 timer når jeg kom fra overvåkningen og kunne trille inn der G lå med masse ledninger og styr.

Hadde han hos meg i noen få timer de første par dagene, men han var til overvåkning på den andre avdelingen.

Men denne gangen er jo alt bra med både meg og baby, og jeg slipper 18 timer med rier først:)

 

Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette blir så bra så:) De 2 første dagene etter et ks er litt pyton og man må ha hjelp til absolutt alt, men jeg lå jo bare i sengen og stirret på linea, så så pyton var det jo ikke da;)

Og etter at de har stelt og målt han og du har blitt stelt og "kommet" til deg selv igjen etter inngrepet, så triller de deg jo opp på barsel igjen og da får du jo babyen hos deg resten av oppholdet. Også får du enerom da;) Bare det er jo verdt hele keisersnittet;)

Så det blir helt sikkert mye bedre denne gangen, hvis keisersnitt er det du vil. Jeg personlig hadde ikke nølt med å ta ks igjen! Også sparer du dåsa for mye ulumskheter da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...