Gå til innhold

Ny skravletråd for alle oss her inne =))

Anbefalte innlegg

Skrevet

hihi!!!!!!! Grattis Tjorven:O) Er sååååå glad på dine vegne! Blir liksom litt yr, det er håp for oss andre også:o)

Men kan det være mulig å produsere såååå lite hcg at man ikke får utslag på testen før det er gått 12uker? har noen hørt om dette før? Hva sa legen til venninnen din om alle de negative testene Maritmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihihihi........1000 takk =)) lykkerus her.........ja det er håp for ALLE heldigvis =))))

også spent på maritmor sitt svar ???

Skrevet

GRATULERER TJORVEN!!!!:-D Det var jammen gode nyheter! Gurimalla, tenke seg til at du er gravid...og syklusen din som har vært helt på bærtur..hehe. Ja, det var morsomt og velfortjent. Har helt klump i halsen her jeg sitter",) Blir spennende når terminen blir da. Trist for oss som sikkert mister deg her inne men du får stikke innom av og til så vi får høre hvordan det går.

Her er humøret på bånn, for å si det slik. Mensen kom nå i ettermiddag. Igjen. Grrrrrrrrrr.....på'n igjen....sukk...Får håpe du er heldigere, Rugesjuk, du er vel nestemann ut?

Vi som ikke har fått napp denne måneden heller får trøste oss med at det har faktisk vært ganske mange i det siste som har blitt gravide her.

God helg!

Skrevet

tuuusen takk hillbillie =))) helt utrolig dette...så for meg utredning og diverse fremover for å få normal syklus....så kan love deg at jeg er happy =)) blir spennende å få termin...men tenker at jeg er 4 uker, og at jeg mista en pp...vet ikke om det blir rett da....får se =)

men så kjedelig at mensen kom hos deg...........åh...fortvilende det der!!! satser på at neste pp er den rette da!!!!! masse lykke til =)

Skrevet

Grattis Tjorven. Dette er supre nyheter for alle oss med syklustull! Lurer veldig på når dette skjedde, men mest sansynlig er det vel at du er 4 uker på vei. Hold oss oppdatert og masse lykke til!

Skrevet

Får se hva jeg kan gjøre med den saken, Hillbillie, hjelper ihvertfall på optimismen at det er "to over 35" som har fått positiv test de siste dagen.

Det sies jo at det er bra å være sammen med gravide hvis man ønsker å bli gravid (noe med hormoner som blir stimulert, eller no). Har fire gravide i klassen nå (jobber med voksne), så kanskje det gjør susen?

Skrevet

ja ikke sant aube =)) tusen takk !! venter på flere positive tester hos dere alle !!

Skrevet

Heisan Tjorven-nr 3! Så vannittig koselig å lese. GRATTIS SÅ MASSE TIL DEG:-) Vel fortent etter all frustrasjon siste mndèr. Har ikke vært på bim siste dagene så har ikke fått med dette før no. Tenk om du er flere uker gravid og har hatt så mange negative tester? Merkelige desse kroppene våre altså. Ikke lett å bli klok på dersom de ikke oppfører seg helt A4.

Men no må du ikke forsvinne for oss altså... Vi trenger deg her inne. Kjekt å følge deg gjennom desse mndene. Inne på de andre trådene er det så mange så ikke lett finne deg der for å se hvordan det står til.

Maritmora: hvordan går det med deg? Husker deg fra en tid tilbake. Tror vi mistet spiren vår ca samtidig? Og her er jeg fortsatt. Greier ikke holde meg unna bim her. Men ingen spire fortsatt her. Hadde en ny SA i nov.

Skrevet

Tusen takk anki =))) ja du kan tro jeg ble glad da det kom 2 streker opp..hadde jo ingen håp om det etter 4 negative siden julaften...tror derfor at jeg er 4 uker på vei...den ville vel ha blitt positiv før om jeg er lengre....tør heller ikke håpe, for da blir man satt så langt tilbake på ul ...og det er sikkert kjipt.

jeg skal ikke forsvinne fra dere nei =) må vite hvordan det går med dere også. dessuten hvet jeg ikke hvor jeg hører hjemme heller....må se litt rundt omkring her inne =)

klemmer og god helg =)

Skrevet

Gratulerer igjen Tjorven!

Haha, jeg har flyttet fokus... Her handler det ikke lenger om man er blitt gravid, men om man har mistet eggløsningen helt...:-/ Jeg skulle hatt el forrige torsdag-fredag, men merket ingenting. Kom hjem fra ferie på lørdag og begynte å tempe på søndag. Tempen var lav, altså ingen el. Onsag fikk jeg el-slim, el-vondt og pos. el-test. El-vondten forsvant igjen på torsdag, kom tilbake på fredag og er borte igjen i dag. Tempen har hele tiden vært lav og er det fortsatt. Regner med at det tyder på ingen el. Argh, dette er så frusterende. Har en el-test igjen og tror jeg skal ta den i kveld. Har lest at det er best å teste etter el om kvelden ja. Er det noen som temper her???

Klem

Skrevet

Hei A 1973! Lurer du på om du har el? Idenne syklusen har jeg fått rekvisisjon på blodprøver på dag 15 eller16 og 20 eller 21(22). Dette skal visstnok vise om jeg har el (hvilket jeg tror jeg har) og om jeg har nok hormoner til å kunne bli befruktet (dette var nytt for meg). Får vel svar i løpet av uken tenker jeg. Ellers kjenner jeg at mensen er på vei, har ikm ca 29, men smertene begynner alltid i god tid. ÆSJ.

Da går vi nok inn i pp 12.

Skrevet

å nei a 73..du som alltid har kjent el såå godt! Håper virkelig det kun er snakk om kortvarig hormonforstyrrelse!!! skal du på flere gyn - kontroller snart??

Kristineee, føler virkelig med deg i den lange ventetiden...vi brukte 2 år og 3 mnd på 1. mann...forferdelig den tiden ...Nå får du heldigvis utredning om ikke annet...da føler man at det skjer noe!!!

Masse lykke til dere !!

Skrevet

Blendahvit test på meg i dag, men så har jeg heller aldri fått positiv test før ikm. Tester igjen på tirsdag - hvis ikke mensen kommer først.

Ha en fin søndag, alle sammen. Her blir det barnebursdag og deretter familiebursdag, så får ikke tid til å tenke på prøving og feiling.

Skrevet

enda 2 dager til IKM din rugesjuk!! så ikke mist motet!!!!! Kos dere med bursdagsfeiring og masse kos =)))

Skrevet

Heier på deg Rugesjuk. Jeg har heller aldri testet positivt før ikm, så hold motet oppe. Kos dere med bursdag.

Tjorven - kor e forma? Noen gryende symptomer? Har du bestillt legetime så du får sjekka kor langt du er på veg?

Skrevet

Hei A1973 og velkommen tilbake! Høres ut som om du har hatt en fin-fin ferie, velfortjent etter alt syklustull og jakten på gullegget! :-)

Men nå fikk jeg litt hetta her; du sier du har hatt positiv el-test men ingen tempstigning og derfor ingen el....hjelp! Jeg har el-testet og gått utifra at jeg har hatt el ved positiv test. Men det er kanskje ikke 100%? Må jeg begynne å tempe for å se at egget har løsna? Kanskje jeg ikke har el og derfor jeg ikke blir gravid!?! Dessuten ser jeg at folk sjekker hormoner på dag 21, jeg fikk bare beskjed om å ta prøver på dag 3...kanskje jeg må ta nye prøver og dertil hørende ventetid....stønn!

Er det forresten veldig nøye at man temper på samme tidspunkt hver dag? Leste litt om det og fikk inntrykk av at det var veeldig finjustert dette her, og vanskelig å forene med min ujamne døgnrytme...flere som driver med temping eller har kunnskap om dette her??

Tenker så jeg blir gal om dagen.......

Ha ellers en fin søndagskveld, blir spennende med rugesjuk nå!

Skrevet

"frustrert" anki : ) formen min er helt flott =) godt å kjenne at det skjer noe i kroppen...press ned mot underlivet, stikking nederst i magen og litt ømme pupper. Har ikke bestilt legetime enda..men har en den 13. februar...regner med jeg snakker om dette da itillegg til det jeg skal dit for. Hadde vært flott med en tidlig ultralyd for å vite hvor langt jeg er på vei...man har jo lyst på en termin å se frem mot...ikke minst hvilken mnd det blir : D enda så forundret at det virkelig er skjedd...har ikke fortalt det til en sjel enda ...koselig med en slik hemmelighet...selv om det frister fælt å si til de nærmeste...

håper virkelig du slipper å være frustrert særlig mye lengre !!!!!

Skrevet

JEG HAR SKIFTET NICK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men kall meg gjerne anki fortsatt. No starter jeg jakten på gullegget for jeg har hatt nok av rotne til no. Har hatt to gullegg jeg har fått to nydelig gutter av, så får satse på at der finnes et til...

Fra no av skal jeg prøve slappe av og ikke være så frustrert...tror jeg...

Det som er så rart er at med nr en gikk jeg på prevensjon og nr to satt på pp nr 3 etter jeg tok ut spiral. No er jeg i min 19 pp og har hatt 2 SA og en MA. Men men, bare bite sammen tenna og fortsette øvingen som min mann sier... Vi har tross alt to nydelige gutter.

Det var kveldens siste sukk fra meg før senga roper på meg.

Nattaklem fra tidligere frustrert"anki"!

Skrevet

Hei,

en kjapp melding før jeg hopper til køys. Tenkte bare jeg måtte svare deg Hillbillie. Ja, det stemmer, du kan ha pos. el-test uten at egget slipper. Eneste måten å sjekke om egget virkelig har sluppet på, er ved temping. El-testen viser bare om kroppen prøver å slippe egget.

Jeg var super-stresset med å teste til samme tid hver dag da jeg begynte med tempingen. Nå stresser jeg ikke så mye med det, bare jeg temper med en gang jeg vokner. Hvis ikke det er godt nok, så får det bare være. Tror uansett det er bedre enn ingenting.

På dag 3 sjekker de bl.a. om du har høyt FSH-nivå (altså, om eggreservene/eggene er gode eller ikke). Det var slik de fant ut at jeg var kommet i en tidlig overgangsalder. På dag 21 måler de om du har hatt el. Synes det er rart at du ikke skal teste både på dag 3 og 21. Kanskje du skal spørre om å få teste på dag 21 også? Når er det du skal teste?

Og til dere andre som skal begynne utredning. Skriv inn om hvordan det går!

Klem

Skrevet

Kjære frustrerte fruer og ikke lenger så frustrerte fruer og endelige gravide fruer,

Tusen takk for heiarop og hyggelige oppmuntringer, men i dag morges, etter sterke smerter i natt, kom vår alles store fiende ved navn Mensen.

Egentlig lyst til å bli hjemme fra jobb nå, men her sitter jeg da klokka kvart på sju foran pc-en. Skal nok greie å stå foran klassen i dag også, smile og virke blid og fornøyd. ;-)

Ha en fin mandag, alle sammen!

Skrevet

Forventet IKM:

-Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp

-Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp.

-mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, dobbel pergokur siste måned, 6 pp, IKM ca 18. januar

-Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente

-Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn

- A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år.

- Galathea73: 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp

- aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)

- josef, 41 år, Akershus, 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar

- anki: 6 feb, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 19 pp i alt

- Xena73: 17. februar, 35 år, 1jente(5), 2MA, 7pp etter siste MA

Gravide:

-Tjorven: 35 år, 2 barn- nord- norsk- og endelig 2 streker : )))

termin? hvem vet...

Skrevet

Uff, det var synd, Rugesjuk, høres ut som en kjip mandag :-(

Jeg skal også "til pers" seinere i uka, har ingen symptomer og har generelt ikke trua på at det blir noe.

Muligens fordi jeg ble psyka ut av venninnene mine i helga, først fikk jeg kritikk fordi jeg drakk lite alkohol. Og da sa jeg som sant var at jeg prøver å bli gravid og ikke drikker særlig mye mot slutten av syklusen. Og vet dere hva, jeg ble nødt til å sitte å forsvare meg, ei av venninnene mine mente det var bare teit å la være å drikke siden jeg ikke visste, og jeg kunne jo bare tatt en test. Nei, sa jeg, det er ennå ei uke til jeg venter mensen. Men det var jo sjølsagt bare tull, HUN hadde nemlig testa positivt ei uke før mensen.Arrgh! Og dessuten så hadde hun hørt av legen at det var nesten umulig å bli gravid i januar, så det så!

Takk skal du faen meg ha, ble satt ut og skikkelig lei meg :-(

(-veeeldig hissig og følsom, kanskje et symptom..., hehe?)

Skrevet

Ja, Rugesjuk, mensen er noe dritt:o( Men det er sikkert værre om den ikke kommer og testen er neg. (må prøve å se litt positivt på det:O))

Jeg er i min sjette mensdag og ganske ferdig nå. Klar for ny økt med sengehygge:O) Dette blir 8.pp etter siste MA.

Galathea, ikke lett med venninner som syns alkohol er så viktig for DEG! hehe....det er jo tåpelig syns jeg. De burde kanskje være litt mer forståelsesfulle, særlig når de har barn selv og ikke er 18år? men men, vi er nok ekstra fintfølende på dette.........Vi får krysse fingerene for at sårbarheten er ekstra stor denne mnd. Ikke pga at du er premenstruell, men at du er førduvetduergravidhormonell:)

Skrevet

Hallo=)

Det stemmer Anki, jeg husker deg. Jeg hadde MA nr to i august, ble oppdaget på ul at det ikke var liv i magen min lengre. Jeg og min bedre halvdel bestemte oss for at nok var nok. Har etter det kjørt på sikkre perioder (litt av en overgang etter to år med fullt kjør i den perioden som nå er fysj-fysj). Har akkurat kommet hjem fra sydentur, masse som har skjedd på kort tid, og dermed glemte vi begge å tenke på eggløsningen min. Husket plutselig to dager etter el at upppps, den har vi glemt....

Så nå er det en liten sjans for at jeg er gravid, og da måtte jeg lure meg inn her igjen. Har faktisk ikke vært inne her siden august.

Venter mens til helgen, og må si jeg er veldig ambivalent i forhold til det. Hadde liksom helt innstilt meg på at vi ikke skulle ha flere barn nå. Minstemann er 11 år, livet er enkelt og greit. Har planlagt masse reiser med venner i årene som kommer nå når endelig barna er så store. Deilig å slippe barn i barnehage nå når det er så vått og kaldt ute, våte parkdresser, dugnader, bekymringer for at barna ikke skal ha det bra, osv... Samtidig er det jo veldig nydelig med babyser da, en varm liten kropp somer helt avhengig av en. Vi får ta det som det kommer. Ser det som vinn-vinn situasjon.

Lykke til alle sammen!

Klem

Skrevet

Galathea...du høres ut som meg i dagene før positiv test ; )) Fyrte meg fort opp....men hva i svarte hadde hun der venninna di med om hvor mye du skulle drikke...skjønner godt du ble forbanna jeg...og ikke minst lei deg!! de burde heller støttet deg nå istedet for å fortelle sine historier....arg!! og så ikke bli gravid i januar....teiteste jeg har hørt på lenge!!!! krysser fingrene for at du får positiv test til uka jeg =))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...