tjorven- nr 3 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #76 Skrevet 14. januar 2009 ingen utslag enda på el testene? Prøver du på ettermiddagen nå? og ikke drikk på 4 timer før den tas står det!! Håper du får utslag på den snart!!! godt dere holder koken med sex om ikke annet ; )) Jeg tenker å teste på lørdag- om mensen ikke kommer...da er jeg 4 uker over ikm....anvittig dette her!!! mistet truen igjen siden de ømme puppene ikke er ømme lenger : (
Hillbillie Skrevet 15. januar 2009 #77 Skrevet 15. januar 2009 Flink mann du har Aube! Håper du får utslag på el-testene snart, frustrerende å ikke få det! Kanskje du får mensen snart - omsider! -Tjorven hvis puppene ikke er ømme lenger. Synes det pleier å bli slik 1-2 dager før mens. Her er egentlig alt stille, ingen vondter noe sted. Bare litt ømme bryster, men egentlig ikke mye av det heller. Må nok bare vente og se... Reiser bort for helga så da får jeg ikke BIM'et, så ha en god helg jenter!
Galathea73 Skrevet 15. januar 2009 #78 Skrevet 15. januar 2009 Her også er det el-testing på gang, etter kalenderen så er det el på fredag, skal blir spennende å se hva virkeligheten er i forhold til teorien. Dessverre reiser min kjære bort lørdag-søndag, men jeg har satt som en forutsetning at han da til gjengjeld må stille opp for fullt på fredag :-) Så da håper jeg el ikke er forsinka. Var ikke klar over at man ikke skulle drikke 4 (!) timer før man tar testen, har nok ikke lest bruksanvisninga nøye nok. Tror dere det har mye å si? Bør nok i såfall begynne å teste på morgenen. Spent på tjorvens testing, siden så mye mystisk skjer er det kanskje håp? Ha en fortreffelig dag alle sammen!
tjorven- nr 3 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #79 Skrevet 15. januar 2009 så var det dag 54......ikke spent på testingen...for det er nok negativt!! Ingen symptomer på verken det ene eller andre for øyeblikket... : ( kjedelig!! leste at man ikke burde drikke 4 timer før el testing, og at man burde ta det på dag-ettermiddagen....hvet ikke om det har så mye å si nei...om du ikke drikker etter lunch, og tester når du kommer hjem...verdt et forsøk =) men har som sagt aldri prøvd selv =) Ha en flott dag =)
aube Skrevet 15. januar 2009 #80 Skrevet 15. januar 2009 Ingen utslag i dag heller.. Trist! Kan jo hende jeg ikke har testet sånn som jeg skulle, men har brukt slike tester før og fått utslag hver måned. Får bare fortsette. Men dette betyr at syklusen er lenger igjen i stedet for kortere. Dritt! Håper jeg ikke havner der du er Tjorven.. Når får du komme til gynekolog tror du?
tjorven- nr 3 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #81 Skrevet 16. januar 2009 håper virkelig du slipper å få det sånn som meg...er helt pyton å gå å vente!! Hvis du har fått utslag før, så er det garantert ikke feil å måle som du gjør!!! Bare å fortsette ! Må jo bli positiv snart!! Hvilken dag er du på nå? jeg får ikke komme til gyn før vi ser om neste syklus blir like lang...først da blir jeg søkt inn...så er det ventelistene.....så det kan ta tid ja!! Tok ikke nye stoffskifte prøver, for de forrige var helt fine.
aube Skrevet 16. januar 2009 #82 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har ikke fått utslag de sist periodene, så jeg frykter at jeg ikke har eggløsning, men litt pussig at det skulle stoppe opp. Hvis stoffskifteprøvene dine var bra sist, så er det vel ingen grunn til at det skal være noe galt nå? Merker man ikke det på andre ting også? Hadde legen din forslag til hva som kan være galt? Litt mer praktisk å bo i oslo forstår jeg. Her er det ikke så lange ventelister. Jeg kommer stort sett til gynekolog med en gang, men nå har han jo sagt at jeg skal vente til etter påske... Jævlig lenge å vente når man bli eldre for hver dag som går..
tjorven- nr 3 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #83 Skrevet 17. januar 2009 ja samme synes jeg..var jo rimelig stabil , helt til dette skjedde...lurer virkelig på hva som skjer....godt det ikke er ventelister der iallefall!!! Testet i dag igjen...NEGATIV så klart...sitter nå å tenker...om el var rundt den 8.1...da er det evt for tidlig med en test.....: S Tenker for mye ; ) Er 8 UKER siden siste mensen nå......arg !!!!!!
*anki * Skrevet 18. januar 2009 #84 Skrevet 18. januar 2009 Så frustrerende tjorven. Rart at mensen ikke kommer. Du må nok komme deg til legen. Du hadde bestilt time? Begynte selv å teste med EL-test fredag og de har vært kjempepositive helt siden fredag... Merkelig siden jeg skal ha EL fra tidligst tirsdag... Kan jeg likevel være gravid? Siden jeg hadde merkelig blødning sist? Slimete og kun i 3 dager? Der var en av dagene litt sterkere blødning? Tror jeg skal kjøpe skikkelig test i morgen. Er jo vanvittig trøtt også og litt småuvel... Men det er vel psykisk... Brystene er ikke tunge men veldig ømme på brystvorten... Men ingen håp om kos her no. Mannen er borte på jobb, så om det er EL som var og er her no får jeg håpe "svømmerene" har overlevd siden fredag...og truffet et egg no... Men har noen hørt om at billigtestene her inne kan slå ut på graviditet også?
tjorven- nr 3 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #85 Skrevet 18. januar 2009 legen bestiller time hos gyn om mensen blir slik neste gang og..så lenge å vente isåfall!!!! skjer ingenting her!! DUU derimot har jo mange symptomer =)) Ville kjøpt en skikkelig test!!! Den der mensen hørtes rar ut ja =))))) Ååååå nå ble jeg spent på deg!!!!!! de testene skal vistnok kunne slå ut om man er gravid ja = Ser mange har opplevd det!!!! "LØP OG KJØP" = D
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 19. januar 2009 #86 Skrevet 19. januar 2009 Åååå, så spennende anki, vi venter spent på oppdatering. Har ikke fått noen positive el-tester, er på dag 24 nå, men er nesten sikker på at jeg har hatt el, stikkinger og murringer, så nå begynner den store symptomjakten. Hadde vært veldig gøy å få en positiv test på bursdagen til jentungen ...
tjorven- nr 3 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #87 Skrevet 19. januar 2009 ååå dere er heldige som kan jakte på symptomer....er på dag 58 nå.....nååå begynner jeg å bli virkelig lei ja !!! sykt dette!!! Masse lykke til dere, håper dere kan vifte med positive tester snart =D Nå er vel a 73 hjemme igjen etter syden turen....håper du hadde en fantastisk tur med masse sol og avslapning!!!!
Xena73 Skrevet 19. januar 2009 #88 Skrevet 19. januar 2009 Forventet IKM: -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp. -mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, dobbel pergokur siste måned, 6 pp, IKM ca 18. januar -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: 35 år, ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) så kanskje det blir ny ikm 18.1 ?? - A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år. - Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp - aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt) - josef, 41 år, Akershus , 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar - anki: 6 feb, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 19 pp i alt - Xena73: 20.januar, 35år, 1jente(5), 2MA, 7pp etter siste MA Hei, jeg er ny i dag og aldri vært her før........ville gjerne være med på IKM listen siden jeg er såååååååååå spent, men tror mensen kommer. Testet neg. på en billigtest i går kveld........Fikk innfall og klarte ikke å vente. Viljestyrken min på å vente med tester er lik null!!! :-O
Hillbillie Skrevet 19. januar 2009 #89 Skrevet 19. januar 2009 Hei jenter! Nå er jeg hjemme igjen fra fjelltur i helga; har hatt en fantastisk helg som har gått som en røyk med masse aktivitet og har derfor greid å ikke tenke for mye på symptomer. Deilig avkobling! Men nå begynner symptomjakta...har ikm i helga. Foreløpig kjennes alt som normalt, bare litt ømme bryster...bra eller dårlig?? Egentlig skal man ikke kjenne så mye før ikm vel?? Men hvordan er det med anki, det var da veldig mystisk med disse positive el-testene! Det kan jo tyde på graviditet, og du hadde da også noen symptomer?! Kjempespennende!!! Gi oss beskjed med en gang du tester ordentlig!!! :-)) Velkommen inn Xena! Ikm imorgen ser jeg, krysser fingre for deg! Tjorven og aube, dere har det skikkelig kipt nå, utrolig kjedelig å gå slik å vente på el eller mens. Huff, håper virkelig at dere kommer på rett tur snart! Vi har ikm omtrent samtidig, rugesjuk, blir ei spennende og laang uke for oss tror jeg! ",)
*anki * Skrevet 19. januar 2009 #90 Skrevet 19. januar 2009 Da har jeg testet med en QR. Skulle tatt en digital, men det kjøpte jeg ikke dessverre. Tok test midt på dag og ikke på morgenurin. Etter 5 min såg jeg ingenting tror jeg, så la den i pakken igjen og stappa den i veska. Da jeg kom hjem og skulle hive testen såg jeg på den igjen og der var en svak strek... Men det skal en vel ikke bry seg om? Det kan være misvisende eller????? Blir gal...!!!!! Tror jeg må kjøpe en digital der det står gravid eller ikke... Så får jeg det svart på kvitt... Men har en test til, så kanskje jeg skal teste på morgenurin i morga???Fortsatt kjempepositiv EL-test idag tidlig... Det har jeg hatt siden fredag. Den skulle etter syklus ikke slå seg ut positiv før tidligst idag. ELdag er egentlig den 23 utregna etter Babyverden. Og det er kommende fredag (idag mandag) Blir altså litt tussete av dette her... Skjønner at aube og tjorven også er tussete av lang syklus og negative EL-tester. Ikke lett å bli klok på desse kroppene våre lenger... Velkommen til Xena. Håper det lykkes fort for deg. Vi er noen travere her inne som har holdt på en stund... Rugesjuk og Hillbillie...spennende uke med symptomjakt og testing. Jeg følger spent med... Skiftet forresten Nick... Er frustrert for tiden...
tjorven- nr 3 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #91 Skrevet 19. januar 2009 velkommen hit xena 73 =)) Koselig å få følge med deg også =)) så deilig at du har hatt en så flott helg da Hillbillie =)) Symptomjakten starter tidlig ja ; ) Lov å kjenne etter =D frustrerte fruer er vi flere av her inne anki ; )) Du MÅ ta med morgen urin i morgen tidlig ja!!! Når el testene slår ut, så høres det virkelig lovende ut =)) vi får være tussete sammen ja......med frustrerte fruetimmer kropper.... fremdeles ingen mens her.......men nå er jeg sluttet å vente på den....får bare blø ut alt når den dukker opp....arg...kan ikke sponse libresse for evig og alltid..... gleder meg til neste testing anki!!!!
*anki * Skrevet 19. januar 2009 #92 Skrevet 19. januar 2009 Får se om jeg tar den testen i morgen eller greie vente en dag til... tenkte ta EL-tester i 2 - 3 dager til... Da må den begynne bli svakere dersom jeg har hatt el tidligere enn jeg trodde. Da kan jeg spare den andre testen til 6.feb og ikm. Dersom jeg hadde el i helgen kan vi kanskje ha truffet... Men er innom her stort sett hver dag så skal skrive igjen i morgen. No er det natta for meg...:-)
Xena73 Skrevet 20. januar 2009 #93 Skrevet 20. januar 2009 Oi, så spennende Anki! Over alt jeg leser så står det jo at en strek er en strek:O))) Krysser virkelig fingre!!! Takk for koselige velkomsthilsner:O) IKM i dag, men billigtesten var blendahvit......kun EN strek ((((( Jeg er alltid presis med mensen så den kommer nok i løpet av dagen. Har time hos lege på torsdag for å få henvisning til fertilitetsklinikken i byen min (mange mnd ventetid....., men.....) har hatt 2MA, siste tidlig i august. Har lyst til å få tatt noen prøver og evnt. bli satt på hormonkur for å lettere bli gravid....... Er det noen her som har erfaring med utredning, hormonkur etc? De som evnt har blitt gravide med den hjelpen er vel borte fra forumet, men dere som har vært her en stund vet sikkert noe? ) Det føles utrolig godt å kunne "snakke" med noen i samme båt! Takk for at jeg fant dere:O)
*anki * Skrevet 20. januar 2009 #94 Skrevet 20. januar 2009 Tok en EL-test idag også og den var svakere idag, så da er det EL så har vært her og no er på veg tilbake. Ingen spire da... Da sparer jeg gravi.testen min til ca 5.feb. Det kan no være håp at vi har truffet da siden EL har vært tidligere enn anntatt... EL test var ikke så dumt likevel for min del . Skal ta de neste mnd også. No må jeg fyke på jobb. Ha en flott dag damer.
Xena73 Skrevet 20. januar 2009 #95 Skrevet 20. januar 2009 Men viste ikke QR svak positiv da? Trodde ikke det gikk an uten at man er gravid? Nå blir jeg forvirret...... Alt er visst mulig for oss som ønsker VELDIG virker det som (
tjorven- nr 3 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #96 Skrevet 20. januar 2009 qr testen til anki ble svak positiv lenge etter den ble tatt, så da kan man ikke stole på resultatet desverre.....kjipt at el testene blir svakere nå itillegg, for da er det vel kun el de har vist??? xena73, jeg var på utredning for mange år siden, men var ingenting feil med noen av oss og vi klarte å bli gravid på egenhånd til slutt. Men du må igjennom blodprøver, innvendig ultralyd og mannen må levere sædprøve. Håper du slipper å vente så lenge!! Ble dere gravide på egenhånd med de 2 dere mistet? jeg mistet i juli, og etter det har syklusen min blitt helt idiotisk.....kjenner meg litt roligee for tiden...funnet ut at det er ingenting jeg kan gjøre- annet en å vente...sukk...
Xena73 Skrevet 20. januar 2009 #97 Skrevet 20. januar 2009 Ja, vi ble gravide på egenhånd. Har også ei jente på 5år fra tidligere forhold, så jeg har jo kunnet få barn en gang da:o) Håper vi slipper å vente så lenge ja. Min samboer har vært gjennom 7ivf forsøk med sin eks-kone så han tror han har en forbannelse over seg..... :-O Han er jo sjekket opp og ned i mente og han har perfekt kvalitet og antall. Krysser fingre!!!!! Håper Tjorven også blir gravid snart:O)
Hillbillie Skrevet 20. januar 2009 #98 Skrevet 20. januar 2009 Sååå kipt, anki! Var så veldig optimist på dine vegne jeg nå!! Men får håpe dere har truffet el denne gangen da. Jeg tester el hver måned og synes det er stor hjelp. Nå håper jeg at jeg slipper å el-teste på en stund...ikm i helga men har ingen spesielle symptomer så jeg er vel ikke kjempeoptimist...Prøver å ikke gire meg for mye opp heller, det har jeg gjort før og blir så kjempedeppa når mensen kommer. Vi har vært til utredning nå, fikk først henvisning til gynekolog fra fastlegen. Der ble det tatt blodprøver av hormonstatus (kjønnshormoner + stoffskiftehormoner). Tok også celleprøve og innvendig ultralyd av livmor og eggstokker. Fikk med henvisning til sædprøve av mannen min. Det var faktisk veldig ålreit ,selv om han ikke var optimist mhp alderen, så fikk vi iallefall sjekka "inventaret" både mhp fruktbarhet og evnt andre ting. Bare synd at det er så himla lange ventetider på alt! Håper du får time snart, xena! Hva med deg, Tjorven?
tjorven- nr 3 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #99 Skrevet 20. januar 2009 da burde det kunne skje med dere xena =)) Men av og til tar ting fryktelig lang tid....vi brukte over 2 år på nr 1!! Hadde virkelig ikke lyst å oppleve det igjen...er 9 mnd siden vi startet å prøve på nr 3, men mistet jo i 3. mnd underveis da ( ble gravid på 1. forsøk med den ) !! Så når dette skjer med syklusen min så blir man fortvilt jaaa.............. Så fint å lese om din utredning Hillbillie =) så lenge siden jeg var, så husker det bare helt vagt!! godt med en oppdatering om jeg må igjennom det på nytt!! tar det lang tid før man får svar på alle prøvene?? jeg fikk beskjed om å få ny time hos fastlegen om neste mens blir lang....men når denne her aldri kommer da...nytter vel ikke mase heller...har time 13. februar hos fastlegen , så ser det iallefall an til da =) uansett dag 59 her...............................
aube Skrevet 20. januar 2009 #100 Skrevet 20. januar 2009 Hei damer! Nå er jeg på dag22 og har ikke fått utslag på EL-test. Var hos homeopat i går og hun sa at det kunne hende jeg har hatt EL likevel. Plukket opp et blad hos henne der det sto at man blir steril ca 10 år før man kommer i overgangsalderen. Min mor mistet mensen når hun var 47. Jeg er 37 nå!!!! Skumle greier! Kanskje løpet er kjørt? Får virkelig håpe overgangsalderen kommer senere hos meg enn hos henne. Det er vist ikke noe automatikk i at man arver dette fra mor. Tjorven: Du får sikkert eggløsning 14 dager før du får mensen uansett hvor lang tid det tar. Så det betyr jo at du kan være gravid hvis dere har fortsatt å prøve gjennom hele denne lange perioden? Syns uansett det er på tide at det skjer noe for din del. Du snakket for en stund siden om at du trodde mensen kom. Kanskje det var eggløsning. Herregud! Hvorfor finnes det ingen klare svar. Vi blir jo gal hele gjengen av dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå