tjorven- nr 3 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 På tide med en ny tråd igjen...sånn som vi skriver i vei ; )
*anki * Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Da må vi lage oss en ny ikm-liste også! Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp ...så her må dere slenge dere på. Håper vi kan føre opp en "blitt gravid liste" også etter hvert... No er det kun 2-3 dager til jeg kan teste igjen. Men tantereket kommer nok tenker jeg. Spurte på spå-siden om jeg kunne ha noe flaks denne mnd, men fikk svar at jeg får vårbarn 2010... Jaja, vi får se. Ingen symptomer. Fått noen kviser på rare plasser, noe jeg ikke bruker ha... Rart! Promper lett... Huff! Litt tung i brystene...men det er jeg alltid når mens kommer også... Hatt varetelling på jobb idag. Godt å være ferdig med det. Gruer alltid for det. Det er så kjedelig... Andre på symptomjakt her inne???
Andrea3 Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp Er veldig spent, føler meg gravid, men det kan like gjerne være menssmerter. Sluttet med Cerazette midt i desember, så det er vel for optimistisk å tro at jeg er gravid allerede. Mannen min og jeg har vært sammen i 5 år og bestemte oss rett før jul at vi hadde lyst på et felles barn. Vi har bestemt at prøveperioden ikke skal være så lenge da vi er 39 og 41 år gamle. Men kjenner nå at jeg har veeeeeldig lyst på barn.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente Krysser fingrene for dere, Andrea og anki, og krysser fingrene for at Tjorven har en liten spire som gjemmer seg og ikke vil vises på tester. Føler med deg Tjorven, det må være frustrerende å ha så lange sykluser. Vi satser på å få barn på slutten av 2009 da, alle sammen. :-)
Hillbillie Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn Fint med ny tråd! Tjorven, du spurte når jeg begynte med el-testing og jeg pleier å begynne på dag 10. Da har jeg som regel positiv test iløpet av par-tre dager. Du må kanskje svi av noen tester de først syklusene for å finne el, men blir sikkert lettere etter hvert. Lykke til! ",) Kviser på rare steder, Anki, det må da være et godt tegn?! :-D
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) Spørs om det ikke blir for tidlig for meg å starte testing på dag 10? Om syklusen er på ca 45 dager....arg...??? Hva tror dere? 13 dager over en normal syklus nå! Er nok ikke gravid, for da ville en test blitt positiv..har en igjen...skal ta den om 1 uke om mensen ikke dukker opp....Ikke vits før..selv om det frister...!! Synes du har mange gode symptomer anki =D Hvis ikke du får positiv test , så vet ikke jeg!!!!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) - A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år. Haha, jeg vet ikke helt om jeg tør å skrive meg på listen. Jeg kommer jo antageligvis til å være på den listen til jeg dør... Da har jeg pakke kofferten og skal en liten tur på jobben før flyet vårt går kl. 17. Da blir det 2 uker med sol og bading (forhåpentligvis...), bøker, god mat, spa, osv... Gleder meg veldig og håper dumme tanker blir igjen i Norge. :-D Jeg kommer sikkert til å sjekke innom her, fra mobilen, må jo følge med på hvordan det går med dere! Tvi-tvi for alle sammen! Klem
wanda71 Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) - A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år. -Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp. Må si jeg er litt misunnelig på A1973 som drar på ferie, særlig siden vi bare er et par dager unna hverdagen igjen. God tur!
Hillbillie Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Ja, kan hende du må teste lenge hvis du begynner på dag 10, Tjorven. Jeg har syklus på 27-28 dager så da kan du jo telle litt ut ifra det. Negativ el-test idag men det var forventet. Litt tidlig enda men tar ikke sjansen på at jeg ikke fanger opp egget.. Forventer positiv like over helga. Det er også bra for da er jeg ferdig med nattevakter! :-D A1973, ønsker deg riktig god tur!! Det høres skjønt ut med to uker med bare sol og hvile, la alle triste tanker bli igjen her og bare NYT! :-))Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2009 GOD TUR a 73!!! ta med litt varme og send nordover da =))) Kos deg glugg ihjel ; ) Ja må nok begynne senere en deg med el testing..over 50 dagers syklus...så da må jeg vel starte rundt 30 dager...?? peees..puh...slitsomt... <<<<<<<<<>>>>>>>> *ul i vei ; )
Hillbillie Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Kan nok drøye noen dager du, ja. Bare pass på å ikke drøye for lenge så du går glipp av el... Skikkelig misunnelig på a73 nå, her er kaldt, snø og ikke minst bekmørkt! Ser fram til lysere dager... Ja, nå er det spennende dager og skal sette igang bare jeg blir ferdig med disse hersens nattevaktene. Har også bestilt hannhund til hunden vår som har løpetid nå...satser på at vi blir drektige samtidig..he-he
Galathea73 Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Hei jenter, slenger meg inn hoss dere, fylte 35 i desember og er i gang med prøving etter MA i oktober. Krysser fingrene for mange oktberbabyer med voksne mammaer! Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp. -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) - A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år. - Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp
aube Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Melder meg på lista selv om jeg ikke helt vet når IKM er. Forige syklus ble 34 dager. Den før det ble 42. Håper det betyr at jeg er på vei tilbake til normalen. Tipper du også "snur" snart Tjorven. Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp. -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) - A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år. - Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp - aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 Er det vanlig å ha mensmurringer på dag 8 i syklusen? Jeg har en syklus på 30 dager+, så det kan da umulig være el som er på ferde? Har sikkert hatt det sånn alltid, men utrolig hva man får med seg når man kjenner etter ... Litt ille å begynne symptomjakten *før* en eventuell befruktning, men synes kroppen min har begynt å oppføre seg så rart noen ganger. Blir også i godt humør av å tenke på at vi alle kommer til å melde oss ut av denne gruppa (og inn på 1. tri) i løpet av 2009. :-)
*anki * Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 God tur til deg A1973. Blir nok deilig å komme til sol og varme. Vi bestillte oss tur igår. Vi reiser i juni. Blir veldig deilig med en 14 dagers badeferie i år. Vært skikkelig uheldig med været de siste 3 sommre. Vært på Sabeltann og Dyreparken et år. Kjekt og slitsomt. Lite fint vær. Ellers i nordnorge på hytta til svigers. Kjekt men ingen bading. I år har vi lovet barna syden, og no er altså turen bestilt. Jippi. Satser på jeg reiser med voksende mage... Hihi! *Ingen tanterek har dukket opp enda. Har IKM mandag. Frister å svi av en test i morgen tidlig, men skal prøve å holde meg. Siden jeg fyller 37 år neste uke, skal jeg prøve la vær teste til den dagen. Håper ikke mens kommer. Men da sparer jeg no testingen i tilfelle. Slitsomt med lange sykluser, og uregelmessige sykluser. Har hatt endel av de etter abortene jeg har hatt. Blir veldig frustrert av det ja. Men 40 og 50 dager er da fryktelig lenge... Har dere prøvd akupunktur? Har lest om noen her inne som fekk igjen EL og normale sykluser etter å ha prøvd dette. Ikke prøvd det selv. Håper også at vi kan melde oss inn på 1.tri om ikke altfor lenge. Selv om denne tråden er veldig koselig. Klem til alle...:-)
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. januar 2009 Håper du har rett aube...at jeg snur snart =))) VIL IKKE ha dette syklus klusset ! Rugesjuk...det kan være el ; ) Har 2 venninne som ble gravide siste dag i menstrasjon- og det vet de begge helt sikkert ; )) Så *ul i vei!!! Jeg håper at vi alle blir gravide dette året ja!!!!!!! Hvis ikke så gir jeg opp...tror jeg : D
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. januar 2009 Forventet IKM: - anki: 5 jan, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 20 pp -Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp -Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp. -Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente -Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn -Tjorven: ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) - A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år. - Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp - aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 3. januar 2009 #18 Skrevet 3. januar 2009 Hihi, da vet jeg om en som ville bli fornøyd her Tjorven, det er ille å vente helt fra dag 5 til dag 10, visstnok. Jeg tok en el-test, kom på at jeg hadde en pose full i skapet, men der var det bare én strek, så nå må vi velge mellom å *ule i vei for sikkerhets skyld eller spare til dag 10... Hihi, valgets kvaler.
tjorven- nr 3 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 4. januar 2009 hihihi...ingenting å tenke på...bare å *ule i vei ; )))) Ja de mennene har ingen ting å klage på disse prøvetider... =D Dag 43 for min del...uten noen tegn til mensen....livredd for at el kunne vært rett før jul da vi hadde liiiiite sex.......sukk...alt skal man bekymre seg over ; )
Hillbillie Skrevet 4. januar 2009 #20 Skrevet 4. januar 2009 Ja, *ul ivei:-)) Jeg har tro på annen-hver-dag prinsippet, da er det hele tiden sædceller til stede som kan gå løs på egget med en gang det kommer!",) Og håper at lagrene til mannen fylles opp igjen imellomtida.....huff ja....bekymringer....ofte men ikke for ofte....sukke;) Du må da vel snart få mensen nå, Tjorven!!! Hvor lang tid tror du at du går etter el?
tjorven- nr 3 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 4. januar 2009 Ja jeg tror og på annen hver dag prinsippet =) Da skal man iallefall treffe...og var slik jeg planla for denne pp...men var sliten rundt jul, så da ble det brutt....aner ikke om el var da eller om jeg i det hele tatt har hatt el....ikke merket noe iallefall...desverre!! Så jeg må bare vente..sist kom mensen på dag 45....2 dager til....får se hva denne pp bringer...lengre syklus kanskje... : / Frustrerende ja!! Så MÅ teste neste pp for å se om jeg i det hele tatt ha el..... <3 - SUKK................
aube Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Vi klarte å følge annenhver dag prinsippet denne syklusen. Hjalp ikke en dritt...
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #23 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har også fått mensen....den 3. Fanken!! Fanken!! FAAAAANKEN!! Jeg lurer på å gi meg nå. Tror jeg .....lykke til dere andre i alle fall.
tjorven- nr 3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #24 Skrevet 5. januar 2009 neeeii aube og mizzi!!!! kjenner godt frustrasjonen!!! Er rimelig irritert her selv...dag 4 , så om det er likt som sist så kommer mensen i morgen...på dag 45....tror faktisk den gjør det!! Føles slik desvere!! Her snør vi ned, så nå skulle jeg vært sammen men a 73 under en parasoll i varmere strøk =))
*anki * Skrevet 5. januar 2009 #25 Skrevet 5. januar 2009 Huffsan mizzi. Dumme tantekrek som ikke kan holde seg unna. Her har jeg ikm-dag idag men ingen tante har dukke opp... Men tok test i går kveld og den var blank og hvit... Kun testestrek som var klar og tydelig der... Så det er vel bare å belage seg på en pp til. Får vel mens iløp av noen dager, såpass at syklusen min blir ustabil igjen... Æsj! Det er no forbanna at det skal være så vanskelig å treffe på EL. Egga er nok ikke så friske som de en gang var, nei... Men har en test igjen så tenker teste i morgen tidlig igjen dersom ikke det har dukket opp noe blod iløp av natta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå