Gå til innhold

Ny skravletråd for alle oss her inne =))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg hjemme igjen etter laaaang dag på jobb og tur til øre-nese-spesialist med 5åringen. Sjekk av stramt tungeband, så han må nok i narkose og kutte det... Huff! Stakkars skrotten min, han har sånn legeskrekk. Men siden språket aldri vil bli helt rent uten å gjøre det, må vi bare til pers. Enkelte bokstaver greier han ikke si skikkelig.

Noe dritt med den EL. Dersom jeg har EL tidligere en jeg har trodd er det ikke rart vi ikke har truffet tidligere heller... Men på bruksanvisningen står det at når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken vil EL skje innen 24 til 36 timer... Testet sterkt på testen fredag, lørdag, søndag og mandag... Når kunne kanskje el tenkes være da?????? Idag var teststrek svak... Hadde sex lørdag morgen. Men var på fest fredag, så vet ikke hvor spreke svømmerene var på morran...He he!!!

Mine EL tester slo ut veldig positivt på dag 9,10,11 og 12 etter ikm. På dag 7 og 8 var teststrek svakere enn kontrollstrek... Samme idag-dag 13. Den gravidtesten har jeg kastet. Skal aldri se på en slik igjen etter det har gått 10 min...

Flott med utredning Hillbillie. Har ikke hatt noe sånt enda selv. Men har to gutter fra før og siden jeg blir gravid har de ikke villet gjøre noe. Jordmor mener jeg har vært max uheldig og truffet dårlige egg siden jeg har mistet 3 ganger på rappen... Men får oppfølging og UL tidlig fra jeg blir gravid igjen... Dersom det skjer... Dersom jeg ikke er gravid innen april bestiller jeg time til utredning jeg også. Vi har ikke mange år på oss... Føler tiden renner ut her... Ble nettopp 37 jeg også.

Tjorven og Aube, føler med den lange syklus. Går det ikke an å finne ut om dere har EL???? Hva gjør at dere ikke får mensen??? Det må vel legene kunne finne ut? Tror ikke på sterilitet Aube. Hold motet oppe. Godt vi har hverandre her inne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter:o)

Hyggelig på en måte at vi er mange i samme båt som kan støtte hverandre, men det er jo trist at det i det hele tatt er noen i den båten:-/

Gleder meg til legetimen i morra:O) Kanskje jeg kan få henvisning til vanlig gynikolog mens jeg venter på time på fertilitetsklinkikken så jeg slipper å vente så lenge med å begynne å ta prøver? Eller må jeg velge enten eller?

Anki- Så synd gutten din må kutte tungebåndet. Ikke barebare å legge de små i narkose:-/, men du får hilse ham å si at det er sååååå deilig når han sovner og når han våkner så er alt over:o) Det er jo fordelen med narkose:o) Lykke til!!! Og at du er frustrert over eggløsningstestene forstår jeg. Skjønner ikke noe av de selv egentlig.

Noen som kan svare meg på hvilke tester som er gode, enkle og forstå og rimlige? Jeg har prøvd den digitale (svindyr) til CB, da fikk jeg ingen utslag og den fikk ofte feilmld..... Så har jeg prøvd disse strimlene fra billigtester: http://www.billige-tester.no/eggloesningstester_og_graviditetstester_samlet_sett_21___5-p-90.html

Teststreken ble sterkere og sterkere i løpet av 3-4 dager. På det sterkeste var den like sterk som kontrollstreken, men bare en skarp kant liksom, så gikk den nedover igjen. Trodde ikke stigningen gikk så gradvis jeg. Trodde den hadde EN bratt kurve en kort periode bare??

Hillbillie, så bra å lese om din utredning:O) Hva ble resultatet? Ingenting galt? Fikk du hormonkur eller noe som evnt kunne hjelpe dere? Er så spent på dette..... Hadde virkelig aldri trodd at jeg skulle få problemer med å få barn, men slik har vel alle tenkt.

Skrevet

ja aube, jeg tenkte kanskje det kunne vært eggløsning den tiden jeg trodde mensen kom...mye slim og murringer...var rundt 8.1 / eller det startet et par dager før)..så da burde vel mensen komme i morgen...eller burde vært her nå....hmmm...vi får se =) var jo så sikker at det var den som kom i den tiden for jeg hadde skikkelige vonde murringer. må vel teste igjen på lørdag om den fortsatt ikke kommer

: O kjipt å bruke masse unødvendige tester...men men...greit å vite.

enig med den xena - godt å ha alle dere her inne =)) Håper vi alle blir gravide med kort tids mellomrom ; ))

jeg har ikke prøvd el tester enda...så lenge jeg ikke har skikkelig syklus så fant jeg ut at det ikke er vits...dessuten er jeg litt redd for å stresse enda mere med alt dette... Spennende å se hva legen din sier - og hvor lang tid det tar før ting skjer!!!

tålmodigheten min er nesten slutt kjenner jeg...nå synes jeg at mensen eller en positiv test kan komme!!!! åååh...

huffda anki...stakkars gutten din!! Men det kommer til å gå kjempebra!!!

Skrevet

Jeg har hamstret på www.billige-tester.no i dag. 3 ordre på under 200kr for å slippe moms på 25%, men over 150kr for å slippe frakt fra Danmark:O) hehe.......føler at jeg hamstrer litt, og håper jeg blir gravid før jeg bruker opp alt. Men er så lei av å kjøpe dyre tester på apoteket som viser neg. Kjøpte også termometer med to desimaler for å måle temp. Det har jeg aldri prøvd før. De sier det er sikreste måte. Temp-måling og eggløsningstester er vel mest til nytte for de som har uregelmessige sykluser? Slik at man kan måle når den er istedenfor å tro.......? Jeg syns det nesten var mindre stress å måle eggløsning enn å ikke gjøre det. Ble jo gal av å ikke vite når den er, men det er jo frustrerende å ikke bli gravid når man vet man treffer eggløsning også!!! :o( jaja.........

En ting jeg har lært er å holde ordet eggløsning hemmelig for min kjære. For når det ble for mye snakk om at vi måtte ha sex pga eggløsning så fikk han den nesten ikke opp. Er nok mye stress for mannen også, men vi jenter er flinkere til å snakke om det:O)

Nå sier jeg heller når eggløsningen er ferdig. hehe:O)

Lykke til med positiv grav.test Tjorven!!!!!! Og dere andre selvfølgelig!!!!:o))

Kan nesten ikke huske sist jeg hadde eggløsnings slim jeg........ Tenk om jeg ikke har eggløsning lenger.....har alle slikt slim ved eggløsning? Har lest at det slimet har ganger som styrer spermen rett vei og gjør det lett for dem å svømme.

Skrevet

ja da burde du vært godt utrustet til denne prøveperioden =D jeg bestilte gravidtester derfra..5 stk. kostet tilsammen 158,- så mye å spare på iforhold til apoteket ja =) utifra< det som sto om el så er det ikke vits for meg å teste..ikke når man er sååå ustabil. men sikkert flott om man ligger en plass mellom 28-38 dager..nå husker jeg ikke nøyaktig hva som sto...tror jeg skrev det lengere oppe på tråden. =) så derfor bestemte jeg meg for ikke prøve det før jeg er litt mer stabil !

Tror nok alle har slim ja, men jeg for min del har aldri lagt merke til det før. nå er jeg mer bevist på det, for her inne skriver alle detaljer ; ) Noen må inn å kjenne etter det, så om du gjør det- så finner du nok. Jeg oppdaget det så tydelig sist pga jeg så på papiret hver gang jeg hadde tisset for å se om mensen kom...som den aldri gjorde...og da oppdaget jeg mye slim rundt den 8. jan. og dagene før...hadde så vodt da itillegg- hvis det var el så tviler jeg at jeg ble gravid for det ble ikke stort med *uling da pga vonden...og det at jeg trodde mensen kom...

kan nok bli mye styr for de mennene våre om de får servert alle detaljene ja ; ) så jeg sier heller ikke mye...av og til kan jeg si: lurer på om det er eggløsning jeg kjenner...; ) nei skal prøve å forholde meg rolig nå...så skjer det kanskje noe snart...lettere sagt en gjort : D

Skrevet

Spørs om det var el du hadde i begynnelsen av januar, tjorven. Får håpe mensen er like rundt hjørnet da, hvis ikke må du vel snart teste igjen....",)

Jeg bestiller clearblue digital på nettet, har prøvd andre tester men de syntes jeg bare var forvirrende! Må bestille på nett, da koster det 199 for 7, på apoteket koster det over 300! Galskap!

Jeg har ikke prøvd noen hormoner enda. Har fått sjekka at prøvesvarene er innenfor normalen men har ikke time før neste uke så må snakke litt med gynekologen da. Hvis jeg er heldig har jeg positiv test i baklomma å vise frem....hihi. Er såååå spent nå, har egentlig bare lyst til å dra dyna over huet til søndagen! Tenker også veldig på hvor lenge vi skal prøve, begynner å bli drittlei av å kanskje være gravid hver eneste måned og kanskje det er fornuftig å begynne å psyke meg opp på at jeg kanskje forblir barnløs....månedene går og blir eldre for hver pp. Hvor gammel kan man egentlig være når man får barn?? Synes det er noe annet med dere som har fra før og ønsker en til; da har søsknene uansett hverandre, men hvis jeg får nå så blir det sannsynligvis et enebarn med "gamle" foreldre. Er det egoistisk overfor et eventuelt barn??? Er litt negativ nå, skyldes sikkert at jeg nettopp har blitt 40...grrrrrr...ingen milepæl å juble over akkurat!

Skrevet

Hillbillie, dere er ikke egoistiske så lenge dere kan gi et barn et godt liv. Og mange barn er enebarn:O) Jeg har jo enebarn:O) Hun begynner på skolen til høsten :-O Og hvem vet om hun får søsken? Tenk om vi alle sammen her inne kunne få se inn i fremtiden på akkurat dette området!!! Da kunne de som får barn om f.eks. 2år slappe litt av og nyte de to årene før de får barn istedenfor å lure på om de aldri får barn. Og de som kunne se at de aldri fikk barn kunne vite det og legge opp sitt liv etter det......... Neida, her kommer fantasien litt ut i fingrene mine. hehehe:O)

Jeg tror vi kommer til å klare det til slutt hele gjengen her:O) Sikkert 98% ihvertfall:O) Håper folk er flinke til å fortelle når de lykkes for å gi håp til oss andre:O)

Så på søndag må Hillbillie fortelle oss andre at hun er gravid!! Krysser fingre:O)

Skrevet

Titt tei!

Da er jeg hjemme fra ferien igjen. Har ikke hatt tid til å lese alt dere har skrevet, med har fått med meg at Hillbillie veeeeenter.... Så utrolig spennende da! Og ja, har ogdå fått med meg at Tjorven venter, men det er jo ikke noe nytt...:-D

Har hatt en super ferie. Det var virkelig godt å komme seg vekk litt, få litt andre impulser og tanker. Vi kommer til å vente litt til med adopsjon, tror jeg. Tror det er viktig å fordøye det som har skjedd før vi begynner med noe nytt. Man tenker ikke helt klart når man står midt oppi tingene! :)

Ellers skulle jeg hatt el på forrige fredag. Den kom ikke... Har drevet og tempet, så jeg vet at jeg ikke har hatt el. MEN jaggu meg kom den ikke i dag! Har hatt el-slim i noen dager og vondt i eggstokkene siden i morges. I kveld kom kvalmen og også en knallpositiv el-test. Jeg er livredd for å miste el'en min, da er ALT håp ute, så jeg tror nok jeg kommer til å fortsette og tempte og teste. Da slipper jeg å gruble på om el har vært eller ikke, tror jeg blir mindre stresset av det.

Nå skal jeg hoppe til køys!

Klemmer til dere alle

Skrevet

Velkommen tilbake A1973. Tenke du har hatt en super og deilig tur. Satser på at du får til en spire på denne EL. Hadde vært kjekt med noe positive tester her inne snart.

Jeg testet også med de billigtestene. Har brukt så masse penger på apotektester. Tenker jeg må bestille meg noen flere gravidtester. Kun el-tester igjen no. Så galen jeg er etter å teste når det nærmer seg ikm kan en ikke bruke en formue på de dyre. Men synes de billige el-testene fungerte bra også jeg. Det viste no tydelig når EL var i allefall. Tester nok neste mnd også med de. Så satser jeg på at mannen er hjemme da...!!!!

Det nærmer seg ikm for noen her? Symptomer?????

Legger ned ikm-lista vår i neste innlegg...

Skrevet

Forventet IKM:

-Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp

-Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp.

-mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, dobbel pergokur siste måned, 6 pp, IKM ca 18. januar

-Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente

-Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn

-Tjorven: 35 år, ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) så kanskje det blir ny ikm 18.1 ??

- A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år.

- Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp

- aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)

- josef, 41 år, Akershus , 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar

- anki: 6 feb, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 19 pp i alt

- Xena73: 20.januar, 35år, 1jente(5), 2MA, 7pp etter siste MA

Skrevet

hillbillie ..40 års krisen ; ) ??? = D

så godt å høre at dere hadde en flott ferie a 73 =))) Hvis elèn din er forsinket, så blir vel IKM dagen forflyttet også?

- og ja.....i`m still waiting....- trodde atter en gang at mensen var på tur i går...men neida...vet ikke om jeg tester lørdag igjen...får se...

Skrevet

Oj, ser det er en del aktivitet her inne, hyggelig å høre at det er flere som går rundt med samme tanker og ønsker!

Jeg er fersk i prøvinga, men klarte ikke å motstå fristelsen til å kjøpe el-tester og har brukt en del av dem de siste dagene, kan man si... Men ingen positive, sukk! Testa fra dag 11 til 20, men kun veldig svaak strek på billigtest. Har hatt 28-dagerssyklus så lenge jeg kan huske, og var jo sjølsagt sikker på at el var rundt dag 14. Hadde el-smerter på dag 15, men testen slo ikke ut. Så da har jeg enten ikke hatt el eller så er testene lite sensitive. Var ikke så nøye med å ikke drikke først, mulig at det var det som gjorde det? Noen som har opplevd noe liknende?

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Velkommen Galathea:O) Disse eggløsningstestene er jeg ingen ekspert på. Har ikke fått dem til å være klare i svaret til meg heller:O(

Har akkurat kommet fra legen og jeg har fått time hos spes.Gyn 12.februar:O) Det blir spennende å se om han ser noe!!! Det er vel ikke farlig å ta UL etter eggløsning HVIS jeg skulle slupe til å bli gravid? Har nemlig eggløsning ca.3.februar så skal til Gyn 9dager etter EL. Kan jeg ødelegge evnt festing eller liknende? Noen som vet?

Skal også til fotsone på eggløsningsdagen 3.februar (hvis jeg har eggløsning i det hele tatt da). En av gangene jeg var gravid (som endte i MA) var det hun som spurte meg om jeg hadde melk i brystene etter jenta mi ennå. Og det hadde jeg jo ikke. Hun sa at jo, her er det full aktivitet kjertlene i brystene dine ihvertfall. Og jeg dro hjem og tok en test og jeg var gravid......så jeg har litt troen på henne, utrolig at jeg ikke har tenkt på henne før NÅ:-/

Det beste nå er at det skjer noe, jeg har timer for å få hjelp og det er deilig:O)

Håper de som blir gravide ROPER UT det glade budskap her inne!!! Vi trenger alle noen gladmld. Da ser vi at det nytter:O)

Skrevet

Så bra at noe skjer, Xena, men vi får håpe du allerede er gravid når du skal til gyn.

Har hatt det samme problemet som deg med el-tester, Galathea, prøvde å teste for første gang denne måneden, men har ikke fått noen positive tester. Testet fram til dag 23, tror jeg, da ga jeg opp. Men testene var litt sterkere på dag 18 og 19 (husker ikke helt eksakt), og har hatt el-smerter som gikk over i murringer, så nesten sikker på at jeg har hatt el. Kan jo være at jeg også har drukket litt de fire timene før ...

Bare noen få dager til vi kan begynne testinga, Hillbillie, hurra eller hjelp eller et eller annet i den duren.

Nå håper jeg virkelig noe skjer hos deg snart, Tjorven, en positiv test eller mensen.

Og snart er det helg! :-)

Skrevet

tror jeg må teste i morgen...sikkert å sløse med tester da men....mensen kommer jo for f.. ikke.....arrrrrrg....NÅÅÅÅ er lei drit lei ja...og hissig!!!! for en kropp..................er jo mer en 14 dager siden den evt eggløsningen var...om det var det...så da hopper jeg over enda en pp..???????????????????????????

huff...håper dere andre har bedre hell en meg- og finner el og får kjapt full klaff!!!!! Godt det er helg snart iallefall =))))

Skrevet

jeg har testet i dag, igjen. negativ som bare det og 5 min etterpå så meldte tanta sin ankomst gitt. Er ikke tvil om at hode og kropp henger sammen :o) Jeg satser på neste pp. Er ved godt mot, klaffet nok ikke helt på EL denne pp, men neste skal vi sørge for å treffe EL med en helgardering...........

God helg tapre damer........vi gir oss aldri :o)

Skrevet

No dritt med den mensen, Andrea, men det høres ut som om du er ved godt mot, i hvert fall.

God helg!

Skrevet

Jeg krysser fingre for positive tester rett rundt hjørnet for Tjorven, Xena, Rugesjuk og Hillbillie!

Jeg ga også opp el-testene for denne syklusen, har 6 stk igjen, sparer dem til neste runde. Men har jo et lite håp om at jeg skal slippe da...

Skal på byen med jentene i kveld, litt usikker på hva jeg skal si, de fatter jo mistanke når jeg sitter der med den ene ølen hele kvelden. Hva pleier dere å gjøre i perioden mellom el og mensen, er det strengt totalavhold eller litt fleksibelt?

God helg damer!

Skrevet

Jeg har totalavhold etter el........festet en gang og da var jeg sikker på at det ikke hadde festet seg pga av at jeg drakk. Fikk så dårlig samvittighet at nå drikker jeg kun Munkholm:O) Jeg var helt sikkert ikke gravid, men du vet hvordan det er......hehe. Du kan bestille Munkholm i baren og få det i glass:O) Da tror alle du drikker øl og du er spuer frisk i morra:O)

Jeg fikk mensen på onsdag og forventer el ca.3.febr og da har jeg time hos fotsoneterapaut:O) Spennende. Så min IKM er ikke før 17.feb.

God helg jenter!

Skrevet

................skjelver......tok ikke test i mårrest pga da var både mann og barn på badet når jeg ville tisse....men i sta tok jeg en billigtest....2 streker.....ble så hoppende glad : )) ikke like sterk som kontroll streken, men lett å se ja =)) Håper virkelig det betyr det jeg tror...skrev langt innlegg her rett etterpå...så datt nettet ut : / men men...måtte inn nå for å fortelle...må ta en til test i morgen for sikkerhetsskyld...kan man stole på billig testene?

jeg ble helt skjelven...herreguuuuud..nesten ikke til å tro...skjelver enda faktisk...3 timer etterpå =D

Symptomer:

ømme pupper når jeg har BH på

press nederst i magen

thats it...og mensen som aldri kom så klart....lurer på hvordan jeg skal regne ut terminen ...kan vel umulig være over 8 uker på vei...ikke hatt mensen siden 22.november...kanskje den ble laget 8.januar ; ) får vel ikke vite det før ul uansett...nervepirrende måneder, men nå skal jeg nyte helgen før bekymringene kommer....

ååååååååååååå håper der alle hærlige jentene får oppleve dette fort!! Hadde ikke holdt ut alt dette uten dere!!!

Ha ei hærlig helg = )) klemmer i vei =)))

Skrevet

YES, GRATULERER!

Nå har vi mast om positiv test lenge, og jaggu kom den ikke!

Fin start på helga eller, Tjorven? ;-)

Jeg har hengt litt inne her ei stund uten å skrive så mye sjøl, du har alltid gode svar på spørsmål folk lurer på og oppmuntringer, så dette var velfortjent!

Sukk, håper det er smittsomt...

Skrevet

1000 takk * tårer i øynene* så koselig å høre =))) Beste helge starten i mitt liv ja !!! skal sende masse smitte til dere ; ) *************Jeg må nok være her inne til dere alle er gravide!!! så koselig å følge med =))

Skrevet

Forventet IKM:

-Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp

-Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp.

-mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, dobbel pergokur siste måned, 6 pp, IKM ca 18. januar

-Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente

-Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn

- A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år.

- Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp

- aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)

- josef, 41 år, Akershus , 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar

- anki: 6 feb, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 19 pp i alt

- Xena73: 20.januar, 35år, 1jente(5), 2MA, 7pp etter siste MA

Gravide:

-Tjorven: 35 år, 2 barn- nord- norsk- og endelig 2 streker : )))

termin? hvem vet...

Skrevet

Hallo tjorven.

Har ikke lest alle innleggene oppover her, bare fra der du skrev du var gravid. Fikk med meg at du ikke hadde hatt mens på lang tid.

Jeg har en venninne som for et par år siden mistet mensen, hun hadde ikke forsøkt å bli gravid, men trodde jo hun var det når ikke mensen kom. Hun testet negativt, og trodde det bare var stress som gjorde at mensen uteble. Tok negative tester jevnlig. Først da det var 12 uker siden siste mens oppsøkte hun lege, og da var hun gravid!! Tenk så herlig å slippe de 12 første ukene da, slippe alle bekymringene og humørsvingningene....

Kanskje dette er tilfelle for deg også?

Skrevet

åååååååååååå...det hadde vært en drøm ja =)) så terminen hennes stemte med når mensen uteble??? HÅPER det for min del og...men redd for å håpe for mye da..

1. gang jeg var gravid hadde jeg mensen de 3 første mnd så da var jeg 12 uker da jeg tok test og fikk bekreftet det hos legen. Hærlig =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...