Gå til innhold

Ny skravletråd for alle oss her inne =))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventet IKM:

-Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp

-Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp.

-mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, dobbel pergokur siste måned, 6 pp, IKM ca 18. januar

-Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente

-Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn

-Tjorven: 35 år, ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; )

- A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år.

- Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp

- aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)

- josef, 41 år, Akershus , 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar

- anki: 6 feb, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 19 pp i alt

Enig med Andrea3 - VI GIR OSS IKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det er fortsatt

håp for deg. Lykke til - måtte vi få en spire her inne snart. Flotte tegn at det ikke er noe tegn til mensen da... Tvi tvi:-)

Tok test idag og den var som forventet negativ. Da var det nok tantebesøk likevel. Men ikke noe vondt i magen eller brystene denne gang. Merkelig. Og slimete mens... sorry detaljer. Men jeg tror jeg kjenner så veldig etter og analyserer alt jeg føler og ikke føler, og dermed blir alt veldig blåst opp. Har helt sikkert hatt mens uten vondt i brystene før også, men ikke tenkt over det... Blir jo helt symptomgal her.

Neste mnd er mannen vekke under EL, så da er det iallefall ingen håp. Har EL mellom 20 og 25 jan, og han reiser søndag 19. Dette med 30 dagers syklus. Med 28 dagers kan vi kanskje rekke det... Men dette skiller fra mnd til mnd så ikke lett å vite. Lurer på å prøve EL tester denne mnd. Eller er det bortkastet? Bør vel kanskje bare kjøre på neste helg og satse på at egget er modnet nok før den 20...

Tjorven: huff jeg føler med deg med det syklustullet ditt. Du bør kanskje gå til lege og få sjekket? Du har kanskje gjort det? Synes du har en vel lang syklus no... 47 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Galathea73: skal gjøre det samme som deg i kveld. Ja, det er noen fordeler med å ikke være gravid. Vi får klamre oss til desse gledene, til vi lykkelig kan fremstå som GRAVIDE...

Ha en fin kveld og en flott dag alle sammen. Her regner all den flotte snøen bort til barnas store frustrasjon. vi skulle no renne slalom i helga...

Skrevet

Galathea- jeg hadde litt stoffskifteproblemer - men ikke slik at de følger med så nøye- ikke brukt medisiner eller noe, men da jeg mistet sist begynte jeg å lese om det på nett- og ble skremt!! Stoffskifte som ikke blir behandlet fører til misdannelser på fosteret, så jeg ble jo livredd for at det var grunnen til at jeg mistet så sent. Tok derfor nye prøver som var helt fine...så var sikkert ikke pga det!! Men tenker å få tatt en gang til, for stoffskifte kan og føre til lange sykluser...som jeg har denne gangen + forrige pp. Så følg med de!! Når man får medisin, så skal det ikke være noe problemer iallefall.

Og Ja Andrea!! stå på videre!!! Har du brukt å være ustabil i syklusen, eller er dette første gang?? Noen får jo ikke positiv test før lenge etter ikm!! =) satser på det for din del- og ikke slik som jeg har det : s

så synd ar det var mensen anki!!! åååååå...man blir så frustrert av dette!!! dere må bare stå på de dagene før han dar..for sædsellene kan jo leve noen dager der inne ; )) og med en gang han kommer hjem!!!

ja nå er jeg virkelig leiiiii!!! I morgen er det 7 uker siden forrige menstrasjon...er det mulig.....skal til legen neste uke for noe annet, men skal høre med han da!! Dette går jo ikke. Skal kreve å få tatt stoffskifteprøver iallefall..vet ikke om man kan få time på GU og.

fremdeles blank utflod på papiret og ikke noe annet grums......

si meg...kan jeg ha hoppet over en syklus å hatt el disse dagene?? Håper ikke det...for vi har ikke hatt sex : S har sovnet med en gang vi har lagt oss : ( huff...alt man tenker på.......DAG 48 !!! blææææh

Skrevet

Jeg fant nettopp ut av det med strumaen, og tenkte akkurat som deg etter at jeg hadde lest litt og stoffskifte og graviditet, at det var det som var grunnen til MAen jeg hadde i høst. I tillegg er ikke behandlingsmåtene som fins for struma spesielt godt forenelig med graviditet, så dette passa veldig dårlig akkurat nå, hoff. Men er jo ikke sikkert det er nødvendig med noe kjemisk behandling, får høre hva legen sider når jeg endelig kommer meg dit neste uke(laaang ventetid). Håper endelig ikke han råder meg til å vente med å prøve å bli gravid!!!!

Ang utflod, kan jo tenkes at du har eggløsning i dag? Litt fredagskos kan vel være på sin plass kanskje ;-)

Skrevet

kan jo ha vært en MA jeg og hadde..småblødde i 3 uker før jeg mistet...Hvet ikke...spiller ingen rolle sånnsett. Men ble veldig fortvilt den tiden da jeg begynte å lese på internett om stoffskifte ja....Du må skrive å fortelle hva legen sier...håper virkelig ikke prøvingen må stoppes nei!!!! hadde vært skikkelig ned tur!!

Må nok ha sex i dag da ja ; )...men er sikkert for sent...har jo hadd slik siden tirsdag....arg....

Uansett : GOD HELG JENTER OG DAMER ; )

Skrevet

Høres frustrerende ut med så lange sykluser... mine er i motsetning til dine merkelig korte. Forrige måned hadde jeg to heftige menstruasjoner i løpet av en periode på 3 uker. Og i dag fikk jeg mensen igjen på 22 dag... sukk. Jeg rekker jo ikke ha EL mellom hver mens en gang jeg... hehehe.

Prøver egentlig å holde meg unna forumet her, prøver å ikke tenke på det, prøver å ikke kjenne etter symptomer... men klarer jeg det? nope! og blir jeg like skuffet hver gang?? Ja!

Går inn i 5 p.p nå. Skal visstnok ha EL neste helg sånn ca, men umulig å si med mine korte sykluser... vet ikke om jeg har EL engang, men det kjennes ihvertfall slik ut.

Synes det er så merkelig... alle de årene jeg har unngått å bli gravid, og har blitt det 4 ganger. Siste gang for 5 år siden... og nå som jeg prøver; INGENTING skjer.

Beklager mitt lille utbrudd, men jeg er i en nedfor fase, og føler meg som en ørken innvendig :-(

Men blir positiv av å se at andre her får det til også da :-) Så regner jeg med at vi andre får det til å spire og gro i løpet av 2009 :-D

Skrevet

heisann Tinker- er jo ikke normalt å ha det slik som deg heller!! Gå til legen å få skikk på det fortest mulig! Fortvilende når menstrasjonssyklusen gjør som den il og ikke som vi vil!!!

I dag er jeg 3 ( !!!!! ) uker over tiden.......arg!!!! INGENTING skjer!!!

Skrevet

Rart med denne utfloden, Tjorven, håper du har hatt sex for sikkerhets skyld!;-) Det må jo være umulig for deg å vite når el er med din syklus...!!

Jeg har vært travelt opptatt på sex-fronten den siste uka, hadde positiv el-test onsdag og har hatt sex annenhver dag. Denne gangen sitter'n nok.....evig optimist...;)) Har liksom god-følelse nå, så symptomjakten blir heftig framover!!

Det må jo snart bli noen positive tester her for oss som har prøvd i lange tider!

Skrevet

Legen min skulle henvise meg til gynekolog, men jeg har ikke hørt noe enda. Dette var rett før jul, så det tar nok litt tid pga julen. De skulle samtidig sjekke min fruktbarhetsstatus ;-) er det ikke noe i veien for at jeg kan bli gravid, må nok min bedre halvdel få sjekket sin sperm... hehe. Kanskje ikke så gøy, men må man så må man ;-)

Skrevet

Ja Hillbillie vi må jo være optimister- ellers hadde det ikke nyttet å prøve engang : ) Heldig du som vet dere har stått skikkeli på!! Vi hadde sex annenhver dag til rundt jul...men etter det er det ikke blitt stort nei...sukk...hadde i går, men altfor sent sånnsett tror jeg!! Hvis det er sånn at jeg hoppet over en syklus...og nå er på ny, så var det sikkert el alt det slimet...ugh..og med mye murringer i den perioden var sex det siste jeg tenkte på...dumme meg!!! Var jo så vondt i magen!! I såfall...da må vel mensen komme om 1 uke ....murringer i dag og innimellom.,...neeeeiiii..ikke lett å tyde denne kroppen, Håper legen har tid til å svare på mine spørsmål til uken.....

Tinker, så bra du er i gang med utreding!! Håper det ikke er noe, men at det finnes medisin for å bli stabil!! Samme med meg....***

Skrevet

God ettermiddag damer!

Her EL-testes det for harde livet. Ikke fått utslag enda, men er bare på dag 13. Med mine lange sykluser så er det selvfølgelig for tidlig, men jeg syns jeg hadde litt EL-slim i går, så fikk håpet opp..

Tinker: 5pp er jo ikke så veldig lenge da.. Brukte du prevensjon før du begynte å prøve? Kanskje kroppen din ikke har stabilisert seg enda? Jeg brukte et år på å bli gravid etter å ha brukt p-piller hele livet. Etter det ble jeg gravid (og mistet) med tre måneders mellomrom tre ganger. Kanskje du bare må vente litt?

Ufattelig kjip situasjon vi er i her inne. Hadde vi vært ti år yngre så hadde kanskje denne prøvingen vært gøy, men nå føles det helt håpløst!

Tjorven: føler med deg! Laange sykluser er ikke morsomt!!!!

Hillbillie: Vi satser på deg denne måneden. Krysser alt jeg har! Går du fortsatt til homeopat og akupunktur?

Skrevet

ojj aube : )) spennende...da slår den sikkert positivt ut snart =)) Tester du midt på dagen? *'* krysser fingrene***

nei ikke morsomt dette her....blir sprø...men litt roligere en i starten...skjønner at det tar tid.....

Skrevet

Jeg har testet om morgenen. Vet du hva som er best?

Sitter og leser om adopsjon nå..

Vi er litt gamle. 36 og 37. Og vi har nettopp giftet oss. Ikke ideelt. Sukk..

Skrevet

Aube: har hatt hormonspiral i 5 år som jeg tok ut i september. Satt den inn i forbindelse med en abort for 5 år siden. Kan jo være derfor ting tar litt tid? Jeg har kortere sykluser enn gjennomsnittet til vanlig, men nå synes jeg de er veldig hyppige. I tillegg har jeg bakoverbøyd livmor, men det har tydeligvis ikke vært noe problem før.

Min mor fikk min søster da hun var 37, ett år yngre enn jeg er nå. Hun kunne også fortelle at bakover i vår familie var det mange kvinner som hadde fått barn i svært sen alder... så jeg håper jo at det skal være mulig for meg også. Men jeg kjenner jeg begynner å bli en smule oppgitt, selv om det kanskje ikke har gått så langt tid, men første gang jeg planlegger et svangerskap.... og jeg trodde liksom det skulle klaffe med det samme ;-) skjønner liksom ikke hvorfor det ikke gjør det....

Skrevet

God søndag! Ikke gi opp håpet på klaff denne syklusen, Tjorven, med din syklus så kan det jo være ett egg der når som helst! Leste også et sted at når man har el-slim så er det som regel en av de siste dagene med slim som egget løsner. Så ikke gi opp håpet!

Aube: jeg har ikke gått til homeopat og akupunktør, har tenkt tanken men har blitt med det foreløpig. Håper å bli gravid uten noe mere styr....

Nei, Tinker, man kan liksom ikke skjønne at det ikke klaffer når alt annet ligger til rette for det...skikkelig dumme kropper...grrrrrrrr.

Jeg prøver å ikke kjenne for mye etter symptomer enda, jeg VET at det er altfor tidlig til at det er reelt uansett....ikke sant....???

Skrevet

aube, jeg satt å leste litt om el testing her en dag- for å finne ut om det var noe for meg. Der sto det at det var best å teste på ettermiddag eller kveld.....husker ikke hvorfor...tror det var inne på pernille info...ikke sikker. Prøv å søk det opp, så ser du!!

Takk Hillbillie : ) Men har blitt roligere de siste dagene..tenker at det må være kroppen som hopper over en periode, så da kommer mensen om 1 ukes tid ( tror jeg) Hva kan det ellers være...? hadde sex i går og, så krysser for at det ikke var for sent OM det var el slim de dagene...mye mindre nå iallefall....

Må sjekke ikm listen snart...hvem er neste til å teste mon tro???

kos dere resten av helgen da jenter =))

Skrevet

Forventet IKM:

-Andrea: 5.jan, 39 år, 1 gutt, akershus, 1 pp

-Wanda 71:14.jan. 37år, 1 gutt på 5 mnd. 3.pp.

-mumagain: 43 år, gutt 13,5 år, jente 9,5 år, gutt 2,5 år, bor i Oslo, dobbel pergokur siste måned, 6 pp, IKM ca 18. januar

-Rugesjuk: 27. jan, 36 år, ei jente

-Hillbillie: 25. jan, 39 år, ingen barn

-Tjorven: 35 år, ca 24.desember, 4pp. 2 barn- nord- norsk ....og skikkelig ustabil for øyeblikket ; ) så kanskje det blir ny ikm 18.1 ??

- A1973: 26. jan, 35 år, 1 gutt på 13,5 år.

- Galathea73, 30 jan, 35 år, ingen barn, Oslo, 2pp

- aube, 1.feb, 37år, ingen barn, Oslo, 2Ma/1senabort, 6pp (28pp alt i alt)

- josef, 41 år, Akershus , 1 gutt på 7 år, IKM ca 4. februar

- anki: 6 feb, 37 år, 2 gutter, sunnmøre, 1 MA/2SA, 19 pp i alt

Skrevet

Ja, disse kroppene våre lever sitt eget liv, det er helt sikkert! Jeg ønsker meg bare to uker fram i tid til ikm...heldigvis er det mye som skjer hele denne uken og neste helg så da har jeg andre ting å tenke på en stund.....

Nyt resten av helga, jenter!

Skrevet

ja helt sitt eget liv..... i natt hadde jeg så ømme brystvorter og murringer i magen, så var sikker på at mensen skulle komme i løpet av natten...men neida!!!! Så bare å vente enda mere....

Ny uke iallefall =))

Skrevet

Noe så kipt, Tjorven! Hvilken dag er du på nå? Du må komme deg til legen å få undersøkt hormonene dine! Hvis du nå ikke er gravid da.....men den tanken har du sikkert tenkt tusen ganger selv.....;-)

Jeg går bare og venter, og kjenner ingen symptomer... kjenner ikke etter heller.....neeeiida..helt kul foreløpig;)) Men hvis jeg ble befruktet nå så skal vel egget feste seg i disse dager, så da skulle jeg ikke kjenne noe enda...

Skrevet

dag 52......ingen mensen nei!! , vært litt øm i brystvortene ett par dagen, men mindre i dag, så trodde mensen skulle komme ( selv om jeg aldri pleier å ha ømme bryst...) Man får selvsagt et håp da....men samtidig burde jo testene vist noe annet i såfall....sukk...burde hatt en legetime og tatt de prøvene...

spennende når din symptomjakt starter da =))

Skrevet

Utrolig irriterende Tjorven!!!! Tror du vi gjør det enda verre med syklusene våre med å telle og teste og tenke så utrolig mye på det? Spiller egentlig ingen rolle for det er umulig å la være..

Jeg begynner å lure på om det bare var flaks det med 34-dagers syklus forige gang. Får ingen utslag på EL-testene. Er nå på dag 16. Men det er vel fortsatt håp. I en 34-dagers syklus er det vel EL på dag 20. Da burde den slå ut dag 18 eller 19. Det er bare det at jeg hadde trodd at syklusen min var på vei tilbake til normalen (30 dager) og da burde jeg hatt EL nå..

Har mest lyst å gi opp hele prosjektet..

Skrevet

Ikke gi opp enda, Aube! Du har jo hatt litt lange sykluser, så el kommer nok. Det er heller ikke alle som har el akkurat midt imellom. Har lest at det kan være litt individuelt, men at tiden fra el til mens er konstant hver måned. Men det behøver ikke være akkurat samme tid fra mens til el. Så det kommer nok! Men skjønner at du blir oppgitt, jeg har vært der mange ganger jeg også, men så kommer liksom optimismen tilbake etter hver mens..Dessuten kan jo el "lure" seg forbi testen også, spesielt hvis man ikke tester på samme tid hver dag, også er det dette med å ikke tisse på minst 4 timer og ikke drikke for mye...så det lureste er nok å bruke testene som et hjelpemiddel men samtidig ha regelmessig sex...for sikkerhets skyld...;-)

Om vi påvirker syklusene våre vet jeg ikke, og som du sier så klareer vi jo ikke å la være uansett!

Tjorven, jeg håper du ikke blir helt gal av å gå å vente på mensen! Men har du testet i det siste...???

Skrevet

holder ikke på å bli gal...men lei jaaaaa!! testet jo 7.1, så sikkert ikke forandret seg det resultatet....Sikker på at jeg ikke hadde el denne gangen, og derfor hopper over 1 mnd...så da burde mensen komme mellom lørdag- onsdag....kanskje...Tror jeg må bestille noen billigtester, men avventer med el tester..ikke vits så lenge syklusen er på dette viset....Var hos legen i går, om samme skjer neste gang, så søker han meg til GU. så da får jeg prøve å slappe av frem til da om ikke annet..tror nok at det at vi prøver så mye spiller en rolle...hadde man vært avslappet så kan det godt hende at man hadde blitt fort gravid...men det klarer ikke jeg...hjerte sukk....

Skrevet

Takk for trøst Hillbillie. Godt å ha dere her inne når man har tunge dager. Ikke spesielt optimistisk nå. Merkelig at jeg ble gravid de to siste gangene på pp 3 og nå er det full stopp. Veldig vanskelig å holde humøret oppe. Hvis bare den EL-testen kunne slå ut. Da hadde nok håpet og humøret kommet tilbake. Ja, ja.. Det kan enda skje. Sex annenhver dag har blitt en selvfølge her hos oss. Trenger ikke lokke engang. Han stiller opp. God mann!

Tjorven: på tide å teste igjen. En uke siden sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...