tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #151 Skrevet 23. november 2008 3 uker siden de blod dråpene..2.november var det, på dag 25..så kan ikke ha vært el det heller..?? ingen ting stemmer med den her kroppen lengre...Skjønne ingenting jeg!! Men ja, godt å få mensen. Magen er straks mye bedre...mindre oppblåst ! Godt!! Men hvordan i huleste skal jeg vite når mine sjanser for å bli gravid er...hvis jeg bestiller el tester så må jeg jo ha innmarig mange!!! Har du aube,planer om el testing til neste pp om du ikke er gravid ? Vi kan enda håpe på deg vet du =)) Hadde dere ingen sex etter forrige el periode som ikke kom ? Vi kjenner nok på kroppen på en måte når det virkelig er noe der...hadde ikke så stort håp denne gangen, men vil alltid være et lite håp så klart. - s lenge mensen ikke kommer! Og forresten ...de mannfolkene får bare se hormontrollene i oss og for tiden ; )) De tåler det!! Hvordan går det med deg nå A 73???
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #152 Skrevet 23. november 2008 Nei, søren heller, jeg skrev et langt innlegg, kom borti en tast og vips, alt vekke. Grrrrrr... Prøver igjen da... Tjorven: Regner med du var både lettet og lei da mensen kom? Da jeg gikk 14 dager over, var jeg bare sjeleglad for å få mensen tilbake! Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig har mest lyst til. Da vi startet prosjekt "lage-ny-baby" var vi ganske bestemt på at vi skulle prøve en stund og avslutte innen rimelig tid. Vi hadde dog ikke satt noen grense. Vi var også ganske fast bestemt på at vi ikke ville gå til prøverør. Da jeg var hos legen min, i vår, for å snakke om bekkenplagene mine, foreslo han adopsjon. Han sa ret ut at sjansene for at jeg ville bli invalid etter en graviditet, absolutt var til stede. Jeg så at han var litt forsiktig da han spurte, han pustet lettet ut da jeg sa at vi hadde vurdert det mange ganger, men pga. at vi var så trege, ville vi nå prøve naturmetoden. Forrige gang jeg var hos gyn. snakket han allerede da om prøverør. Jeg tviler sterkt på at han hadde snakket om dette, etter bare 6 måneders prøving, hvis han ikke hadde sterke mistanker om at noe var galt. Jeg sa da, at vi ikke var interessert i det. Han foreslo da at vi kunne kjøre på med hormoner, for å se om/hvordan kroppen ville respondere på det. Antageligvis ville jeg ikke få noen effekt, men han sa at vi kan alltid prøve. Nå er det slik at ting endrer seg når man plutselig står med begge beina godt plantet i dritten. Jeg er litt usikker på hva vi egentlig ville gjort og jeg tror at grunnen til at jeg er så deppa nå, er mest fordi vi ikke har noe valg lenger. Huff, det høres forferdelig barnslig ut, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Det er klart at kanskje adopsjon, eller ikke flere barn, kanskje er det beste for kroppen min. Forrige svangerskap var ingen dans på roser og det er langt ifra sikkert at bekkenet mitt hadde tålt et nytt svangerskap. MEN når man er innstilt på noe, så er det vanskelig å endre tankegangen med en gang. Jeg kan forresten legge til at det er 4 år siden første gang jeg fikk tilsendt adopsjonpapirene. Av en eller annen grunn har de gått i bosset med jevne mellomrom... Sist gang jeg kastet de var vel for noen måneder siden! Må vel spørre etter atter noen nye nå... Jeg kan forresten si en ting... jeg er adoptert selv, så jeg vet en del om det! Brødrene mine er mamma og pappas biologiske. Foreldrene mine valgte å adoptere fordi mamma alltid hadde hatt et ønske om å adoptere, og da hadde pappa lite han skulle ha sagt...:-D Jeg har aldri følt at jeg og brødrene mine har blitt forskjellsbehandlet, i så fall må det være at jeg er ekstra bortskjemt som eneste jente og minstemann...:-D Hehe, mamma ringte meg i går kveld og sa at hun ikke ville presse meg, men at jeg bare måtte vite at de ville betale adopsjon om det var det vi ville. Det skulle ikke stå på økonomien! Hun mente det ville være en god investering...:-D Sånn sett er vi jo veldig heldige, vi trenger ikke å utelukke adopsjon pga. økonomien. Skjønt, hvis det er det vi vil, så hadde vi nok klart å jobbe litt ekstra for å få penger til adopsjon. Aube: Da jeg spurte etter resultatene hørte jeg at kontordamen var lite lysten på å gi meg tallene. Hun spurte først om jeg hadde avtale om ny time, da skjønte jeg vel egentlig at tallene var dårlige... Etter å ha lest litt på div. sikre kilder, er jeg ganske sikker på at løpet er kjørt ja. Sykehus gik ikke prøverør ved FSH på over 12, og private klinikker gir det ikke ved FSH over 15 eller 17. FSH-nivået mitt KAN bli litt bedre i noen sykluser, men det at jeg har hatt 22,6, vil si at eggreservene allerede *er* dårlige. Vanskelig å forklare... Det positive er at jeg ihvertfall har fått påvist el både ved el-tester, el-slim, el-vondt og temping. Men selvfølgelig, det hjelper vel lite om det som løsner er råttent... Aube: Skjedd noe i dag da? Huff, når jeg først begynner, klarer jeg ikke å stoppe! :-D Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #153 Skrevet 23. november 2008 atter en gang får du meg til å sitte med tårene i øynene når du skriver................åååh!!! Du har jo noen utrolige foreldre!!! Bestill nye adopsjonspapirer og kom i gang med prosessen ...ja kanskje tar det 2 år...men hva så...du er enda ung da!! Høres faktisk ut som de vil bli det beste for kroppen din!! Du har jo vært igjennom så sinnsykt mye nå!! Hvor er du adoptert fra? Kanskje dere får lov å adoptere fra samme plass : ) tenk så fantastisk det ville vært =) Jeg har alltid hatt lyst å adoptere, men ikk mannen min. Han er vokst opp som enebarn, så har ikke vært så ivrig på mange barn egentlig. Jeg tror den prosesssen med en adopsjon er helt fantastisk og at barnet vil føles som ditt eget fra første bilde du får!! Morshjertet er jo stort og har plass til mange : ) Vi hadde og planer om å ikke prøve så lenge...frem til jul var målet...men da jeg mistet måtte vi jo forlenge...så nå er det frem til sommeren. Skjer det ingenting til da, så sier vi oss fornøyd. Det tar jo på både kropp og humør når man ikke får det til, så skal ikke utsette oss for det så altfor lenge nei. Var greit å få mensen...først ble jeg skufet, men så viste jeg jo at jeg ikke var gravid etter alle de testene, så da var det godt å få den og bli klar for en ny pp! Gode klemmer fra meg : ))
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #154 Skrevet 23. november 2008 Ja, når man har gått så lenge uten pos. test, så skjønner en liksom at det ikke er håp, selv om man har et ørlite håp... Det verste da er vel å ikke kunne begynne på ny pp. Slik følte jeg det ihvertfall. Jeg er adoptert fra Korea, så det vil være naturlig for oss å adoptere derfra ja. problemet er at det nå tar 3-4 år å adoptere fra Korea! MEN det blir Korea eller ingenting. Hehe, hadde vært litt av en familie med meg fra Korea, mannen min norsk, sønnen vår blandet og en... neger... :-D (Huff, er visst ikke lov å si neger lenger, men....) Jeg er, på ingen måte rasist, men tenker at det hadde blitt en litt vel internasjonal familie... HVIS det blir adopsjon fra Korea kan jeg ikke nekte for at det sikkert blir ekstra spennende å komme til det barnehjemmet jeg selv en gang kom fra. (Alle barn som skal adopteres bort blir hentet fra et barnehjem som heter Hope.) Men, men, det er laaaaangt frem i tid, så ingen vits i å tenke på det nå. Det er riktig, det som du sier, det med å ikke utsette forholdet, mann og andre barn for den påkjenningen det er å være prøver. Det er mange forhold som ryker under prøverørsforsøk. Det er det jeg har vært mest redd for, at prøvingen skal ta helt overhånd. For MEG er det ikke verdt det, ikke når vi allerede har et barn. Skjønt, jeg tror faktisk forholdet vårt ville tålt det, men det vil vi vel aldri få vite... Og ja, jeg har fantastiske foreldre. Dette høres litt sykt ut, men det var mye pga. dem vi turde å beholde barnet, selv om vi ble gravide veldig unge. Vi visste at vi ville få støtte, både følelsesmessig, men også økonomisk. Man kommer ikke utenom at det koster å være småbarnsforeldre og at det er en ekstra trygghet å vite at om alt skulle skjære seg, så har man en "backup-løsning". Vi har dog aldri brukt den... Hehe, jeg husker en gang, da vi var veldig unge, at min far sa til meg: "Husk at dere IKKE må krangle om økonomien, det er ikke verdt å ødelegge ekteskapet pga. pengeproblemer, da får du heller komme til meg!" og vet du, det samme komme nok jeg til å si til sønnen vår, når den tiden kommer. Jeg har aldri skjønt hvorfor man ikke skal hjelpe barna sine, om man har mulighet til det. Så lenge de oppfører seg og ikke tar ting for gitt ser jeg ingen grunn til at man ikke skal hjelpe til når det trengs. Høres jeg bortskjemt ut nå? Mulig det, men jeg mener det samme når det gjelder sønnen vår. Kanksje han også er litt bortskjemt, men i det store og det hele (bortsett fra når han er hormontroll) så er han en grei og anvsarsfull gutt. Hehe, han har alltid vært veldig høffelig, og det får vi alltid høre av andre foreldre. Jeg kan ikke fordra ufordragelige drittunger... Det ble visst langt dette og... munndiaree... har det etter mamma, miljøskadet...:-D Klem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #155 Skrevet 23. november 2008 Hmmm.. Vi skulle ha laks til middag i dag, den gikk ut i juli... Fra frys da... Findus laksestykker... Er litt usikker om det er farlig eller om maten bare blir dårlig, hvis den er dårlig da... Tjorven, du som er kokk, hva sier du? Hehe, jeg tror vi spiser den... så får vi se om vi blir syke... Tviler egentlig på det...
aube Skrevet 23. november 2008 #156 Skrevet 23. november 2008 Ingen mens på meg i dag heller. Utrolig frustrerende å ikke komme i gang igjen!! Vi hadde sex et par ganger etter at jeg sluttet å teste for EL, men jeg husker ikke helt når og hvor mange ganger. Vet bare at jeg tenkte at vi trengte litt pause. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid. Burde hatt utslag på test nå hvis jeg var det. Er nok kroppen som ikke fungerer slik som den skal dessverre. Har tenkt å EL teste neste periode også, men det blir dyrt hvis man begynner på dag 11 og fortsetter i over to uker. Har spist lunsj på kafe med foreldrene mine i dag. Ved siden av oss dumpet det selvfølgelig ned et par med en nesten nyfødt baby. Jeg fikk nesten ikke i meg maten. Måtte se en annen vei og prøve å tenke på noe annet. Føler det som jeg har et stort handicap som ikke kan ferdes fritt uten å få alle dumme tanker i hodet. Det er nå tre uker til jeg skulle hatt termin med den lille gutten som endte i senabort. Det er utrolig vanskelig nå! Det varierer fra dag til dag, men fridager er alltid verst. Kan ikke huske sist jeg var ordentlig glad og lurer på når jeg skal bli det igjen hvis vi ikke får til dette babyprosjektet. Jeg har forstått at det er vanskelig og altoppslukende for dere som har barn fra før også, men for meg er det en stor sorg at vi ikke har barn, og jeg er forferdelig redd for at vi aldri skal få det. Kan jeg bli glad igjen uten? Burde sikkert komme i gang med adopsjonsplanleggingen, men det føles som et stort skritt å ta. Det at vi har blitt gravid tre ganger på litt over et år har også gjort at jeg trodde det skulle skje relativt fort denne gangen også. Men det ser ut som en senabort har større konsekvenser for kroppen enn en "vanlig" abort. Det var jeg ikke forberedt på. Kanskje er det psyken som har gjort at EL har stoppet opp? Jeg vet ikke, men det er sikkert mulig. Har vært mye deprimert etter i sommer. Jeg konsentrerer meg nå om å tenke på at jeg skal til legen på tirsdag. Kanskje han kan berolige meg.. Ble langt her også. Jeg har visst også munndiaree :-) Klem til dere også
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #157 Skrevet 23. november 2008 laks og kveite bør helst ikke være mer en ca 3 mnd i fryseren...pga at den er så feit. Men tviler for at dere blir syk!!! Bare hiv den i ovnen m litt rømme og godt krydder og stek den godt, så går det sikkert bra!! : )) Og pesto på toppen gjør susen ; )
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #158 Skrevet 23. november 2008 Jeg vet hvordan du har det aube!! Frustrerende å ikke få mensen når man vet man ikke er gravid! Og det eneste man tenker på er å få et barn! Da vi prøvde på nr 1 tok det over 2 år...først gikk jeg i 9 mnd uten mensen...og så resten med en skikkelig ustabil syklus!! Ble tilslutt gravid og uansett hvor mange plager jeg fikk så gikk jeg i en lykke rus!! Det å ikke skulle få barn var et ikke tema!! For det skulle jeg!! Var til utredning og hele den prosessen også, men var ingen feil med noen av oss. Plutselig en dag klaffet det bare <3 Har du vært langt på vei når du har mistet? Kjenner ei som fikk fotsoneterapi pga av at hun mistet hele tiden. etter det så satt spiren : ) Men du får sikkert mange råd hele veien., og man blir lei av å prøve så mye .... Men håper virkelig du får oppleve å bære frem et friskt og fint barn snart!!! vet ikke om du kan bli glad igjen...tror alltid man vil ha en sorg over det som ikke ble noe av...ingen trøst, men jeg tror det er slik. Håper du har en lege som tar deg seriøst og som vet om noe som kan hjelpe!! Vi blir jo heller ikke yngre med årene. Trøsteklem =) A 73 ...ja tenk for en opplevelse å få adoptere fra samme barnehjem som du kom fra : D Må jo være utrolig !! Og man skjønner at dine foreldre har mye kjærlighet å gi : ) Syns du høres mer positiv ut nå forresten : ) Og det er bra. selv om du nok har en sorg i hjertet akkurat nå. MEN ikke gi opp håpet enda uansett!!!!!! Trøsteklemmer til deg også : ) Har tatt opp en bit sjokoladekake fra fryseren til dessert her ; ) Oppskrift fra kokeboken her på BIM og vanvittig god. Heter prinsessekake og er rømme i den !! mmmmmmmmmmmmmm.. kos dere jenter....de som ikke er innom i helgen har endel å lese gjennom på mandag ; D klemmer !!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #159 Skrevet 23. november 2008 Tjorven: Hehe, masse rømme, fløte, salt pepper og purre gjør nok susen! Jeg luktet på fisken, og den luktet ikke vondt (om det er mulig å si at fisk ikke lukter vondt da...:-)). Jeg tror heller ikke at vi blir syke, men hva vet jeg...:-D Aube: Jeg skjønner deg fryktelig godt. Må være utrolig frustrerende når man ikke har barn. Husker at Tjorven skrev, at hennes problemer var barnemat i forhold til mine, men man kan ikke tenke slik. Man kan alltid tenke at andre har det verre, men det gjør ikke at DU får det bedre uansett! Det er den subjektive følelsen av å ha det rævva som teller. Hva andre måtte mene eller tro er revnende likegyldig. Som jeg har sagt før, så er jeg utrolig glad for at sønnen vår ble til ved et lite uhell. Jeg tenker med skrekk og gru på hva som ville skjedd om vi skulle BEGYNT nå. Må være fryktelig sårt. Jeg skulle til å skrive: spes. når man har vært gravid flere ganger og har hatt en senabort, men egentlig tror jeg det er like ille uansett. Den subjektive følelsen kan ikke måles. Aube: Hvis dere har tenkt å adoptere, så ville jeg ihvertfall fått tak i papirene og begynt med prosessen. Som jeg skrev før, det kan nå ta 3-4 år fra man begynner til man har barnet og da er det bare å sette i gang. Har lest om mange som føler det som en lettelse å begynne på adopsjonsprosessen, da kan man slappe av ihvertfall og man *vet* at man er ett skritt nærmere. Usikkerheten er vel den verste. Nei, nå skal jeg spise! Hehe, hvis dere ikke hører mer fra meg, så har fisken tatt knekken på meg! :-D Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #160 Skrevet 23. november 2008 går nok strålende med fisken ; ) eneste at den kan bli litt tørr...evt harsk...men det smaker du fort!!! Sikkert kjempegodt!! God middag ; D
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #161 Skrevet 23. november 2008 HO, HO, jeg lever! Fisken smakte ikke harsk og den var heller ikke tørr. Har vondt i magen nå, men det er vel heller fordi jeg spiste litt for mye og pga. all purren. Magen min tåler IKKE løk/hvitløk/purre, men jeg elsker det! Pleier dog å holde meg unna det når jeg er ute eller hos andre. Var en tur innom den oppskriftsiden og fant kaken. Tror jeg må prøve å lage den en dag. Har litt problemer med å finne en langpannekake som ikke er tørr, men den der hørtes veldig god ut ja! Hvilken glasur brukte du? Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #162 Skrevet 23. november 2008 Så bra da =)) still alive ; )) elsker og all slags løk : D namm!! Ja bak kaken- saftig og nydelig!! Jeg brukte glasuren med kokesjokolade..men du kan begrense den litt...ble veldig mye og var veldig søt...men farlig god : ) Like god når den har vært frosen !! Sist hadde jeg vaniljesaus til...himmelsk ; ) De brownies muffinsene var forresten og nydelige ; ) Klem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #163 Skrevet 23. november 2008 Ja, da tror jeg el er på gang her... , men er vel bare råtne egg som kommer ut...... Kjenner jeg er litt ustabil akkurat nå. Ligger fortsatt litt etter *ulinga, tror jeg er prøver fortsatt... .... Hvorfor i H skal jeg ha så sinnsyke el-smerter hvis det bare er dritt som kommer ut? AAARGHHHH.... Hvis det stemmer, at det er 100% sikkert at eggene er pill råtne, da lurer jeg litt på om jeg bare skal fjerne alt der nede. Da kan de ta den store muskelknuten, som er begynt å plage meg når vi har sex, også... Nå kom hormontrollet hjem! Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #164 Skrevet 23. november 2008 *ul i vei...enda håp!!!! De muskelknutene må de da kunne ta bort uansett? Hørte om ei som mistet flere ganger pga muskelknuter...så ble hun operert og da satt spiren =) Florerer med historer rundt omkring...og jeg sluker alle de positive : D Hadde hormontrollet det fint i vinter byen Tromsø da? : ) Hadde han kledd seg godt ; )) ??
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. november 2008 #165 Skrevet 23. november 2008 Haha, vi fikk ikke snakket så mye før han måtte hoppe til køys. Han skal ha tentamen i morgen og er litt nervøs stakker. Men joda, han fortalte bl.a. at folk brukte spark og ski til jobben. Da lo vi godt! :-D *Litt* fjernt for oss som bor på Vestlandet med snø sånn ca. noen ganger i året. Han fortalte også at det var veldig mørkt...:-D Søren, jeg angrer jo litt på at jeg ikke ble med,. har en venninne der oppe også, som nettopp har født. Har aldri truffet henne, men har skrevet med henne i mange år, over internett! Og ja, han hadde kledd seg godt. Brukt både luen og hanskene. Pengene hadde han heller ikke brukt opp. Fornuftig gutt ja! :-d Hvis det hadde vært muskelkuntene som gjør at jeg ikke blir gravid, så hadde jeg oparert de bort ja, men dessverre så er det jo ikke de som er skylden. Mannen er veldig sikker på at vi må *ule i vei ihvertfall, han er overbevist om at vi ihvertfall må prøve under el! :-D Men jeg mener det, hvis legen sier at alt håp er ute, da tror jeg at jeg bare kvitter meg med hele ruklet. Da slipper jeg mensen og el-smertene. Antageligvis blir både bekkenet og migrenen mye bedre også (fordi de plagene er hormonrelaterte). Hahaha, tenk alle pengene jeg sparer på bind, tamponger og smertestillende da! :-D Klem
fått attpåklatt Skrevet 24. november 2008 #166 Skrevet 24. november 2008 Ja, her var det mye å lese seg opp på! A1973, har sittet her med klump i halsen opp til flere ganger gjennom lesingen. Synes du er tapper og flink! For noen flotte forelde du har! Spennede med adopsjonsplaner! Synes det høre veldig lenge ut med 3-4 år, så dere får barehive dere rundt :-) Tjorven, æsj, den tanta....jeg som var så sikker på at du var gravid!!!! Og alle dere andre, jeg har pløyd meg gjennom alt og følger med på dere også :-) Jeg ble dårlig på torsdag, ble nok smittet av mannen :-) Han er heller ikke helt frisk ennå. Vi fikk fikk allikevel til noen *ulerunder i helgen. Den store innspurten skulle være nå på tirsdag og torsdag, men på lørdag var vi på julebord........den hersens mannen tok helt av, med drinker an mass, så nå er jeg potte sur og føler at jeg er helt alene om ønsket om å lage baby. Sædcellen er jo ikke veldig glad for først en runde med feber og så en skikkelig fyllekule!!! Arg!!! Noen som vet om sædcellene blir påvirket umiddelbart, eller om det er cellene som kommer og 70 (eller hvor lenge det tar å lage disse hersens cellene) dager som er ødelagt? Litt nedtrykt nå....
aube Skrevet 24. november 2008 #167 Skrevet 24. november 2008 Det er jo veldig mange som lager barn i fylla da, så jeg vet ikke helt om jeg syns du skal se så svart på det. Kjenner noen som prøvde i tre år og til slutt klarte å lage barn etter en lang fest! Så stå på! Jeg er nå på dag 41 uten mens, og testen er fortsatt negativ. Er nå helt sikker på at jeg ikke har hatt EL denne gangen og at det er derfor jeg ikke får mensen. Skal til gynekologen i morgen. Veldig spent og nervøs!! Tjorven: du bør vel EL-teste denne syklusen for å være sikker på at du har eggløsning. Selv om det kan komme til å koste deg 400 kroner i EL tester. Men vi vet mer når jeg har vært hos gynekologen. Regner med å få svar på hva som skjer med kroppen når mensen ikke kommer. Når du endelig fikk mensen, var den helt som vanlig da?
aube Skrevet 24. november 2008 #168 Skrevet 24. november 2008 A1973: Høres drastisk ut å fjerne alt! Men uansett om du fjerner eller ikke så kan du få legen til å skrive at du ikke kan få barn selv. Det stiller deg foran mange andre i adopsjonskøen har jeg hørt. Mulig det gjelder kun noen land, men det kan ikke skade. Klemmer i fleng til deg! Håper det ikke er så umulig som du tror. Kan ikke skade med litt action under EL uansett!! Mirakler har skjedd før. Mange ganger!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 24. november 2008 #169 Skrevet 24. november 2008 God kveld jenter! Har vært på jobben i hele dag. Siden jeg ikke har nett på den nye jobben, blir det ikke noe bim'ing. Kanskje like greit! Må bare si at jeg er utrolig glad for å ha dere. Er så godt å få ut litt frustrasjon her, og, selv om det er kjipt som bare det, så er vi alle i samme båt. DRITTMENSEN... I dag har jeg hatt grusomme el-smerter. Kan bare ikke skjønne at det ikke skal komme noe godt ut av alle disse vondtene. Det verste er vel egentlig ikke smertene men at jeg blir så innigranskauen kvalm. Jeg er *så* pysete når det gjelder kvalme, hater det. Hehe, i morges var jeg så redd for at jeg ikke skulle få el (gammel vane - vond å vende, klarer ikke å la være å lete etter el...:-)), at jeg tok en test. Og jammen var den suuuuuper positiv. Visste det egentlig, for jeg hadde kjempevondt i magen i går kveld og i natt også, men jeg bare *måtte* teste med den nest-siste el-testen jeg har. Og nei, jeg kommer ikke til å kjøpe nye, innerst inne vet jeg jo når jeg har el... Ringte til gyn. igjen i dag, for å høre om jeg kunne få en tidligere time. Til min store forbauselse spurte kontordamen meg hva verdien var og konkluderte med at det ikke var så ille, selv om det ligger utenfor normalområdet. Jeg lurer litt på hvordan hun kunne si at det ikke var så ille, så lenge hun ikke vet HVORFOR jeg gikk til gynekologen. Mht. å bli gravid er det jo ille (eller???), men hvis jeg gikk til gynekologen pga. av vanlig overgansalder, er det jo ikke så ille. Ble ganske irritert over at jeg ikke fikk en tidligere time og må nå vente helt til 12. desember. Joda, vet at der ikke er så lenge til, men når man er engstelig for at man ikke kan få barn i det hele tatt, er det lenge å gå og gruble... synes jeg ihvertfall... Men jeg får vel bare vente... Og så skal jeg ta de neste hormonprøvene neste mandag. DA skal mannen til pers også....:-D Regner med det vil bli litt komikk ut av det....:-) ØA: Som Aube sa, det er mange barn som er blitt til etter en fyllekule, så jeg tror ikke du skal være så redd! Hehe, kom på at mannen min hadde hatt en del promille dagene før hormontrollet ble til. Vi var nemlig på en "hopp-på-i-farten-tur" til Bulgaria. Det er 14,5 år siden og det var ikke så mye å finne på der den gangen: Drikke eller *ule...:-D Var første og siste gangen jeg var der ja... :-D Hihi, vi fleipet med at det kom til å stå "made in Bulgaria" i baken på sønnen når han ble født! :-D Aube: Testet du etter el denne pp'en? Det kan jo være du bare har en sen el? Da jeg hadde 42-dagers syklus hadde jeg el to uker for sent. Hmmm... skal sjekke litt det med adopsjon, om man kommer lenger frem i køen om man ikke kan få barn selv. Var også en som sa til meg at det kan være vi får en raskere "match" siden jeg er adoptert selv. Man står jo i kø, men av og til kan noen komme før andre pga. at de prøver å "matche" barna med foreldrene. Ikke spør meg hva de ser etter, men det er giverlandet som gjør dette. Begynner egentlig å bli mer og mer lysten på å adoptere nå. Kommer nok til å bli ganske mye følelser hvis det blir henting fra samme barnehjemmet som jeg kom fra.... Klem
aube Skrevet 24. november 2008 #170 Skrevet 24. november 2008 Jeg testet fra dag 12 til 24 eller 25. Kan selvfølgelig ha hatt EL etter det. Hadde ikke flere tester og syns i grunnen det var lenge nok. Har ikke opplevd dette før, så jeg gikk bare ut fra at jeg ikke hadde EL. Jeg kjenner vanligvis ikke at jeg har det, så det er jo mulig.. Men nå syns jeg det er på tide å få mensen!!! Litt av en jeng vi er her inne... Litt tragikomisk er det jo :-)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 25. november 2008 #171 Skrevet 25. november 2008 Har du testet med el-tester før, og fått utslag? Det er ikke alle som får utslag og det er noen som bare får utslag noen timer i løpet av døgnet! Jeg er ikke i tvil om når jeg har el nei. Hrmf. har hatt så vondt i magen, i natt, at jeg nesten ikke har sovet! Skjønner ikke hvorfor el-smertene mine bare blir verre og verre. De var ikke slik rett etter at jeg sluttet på pillen. Er vel kommet de 4-5 siste syklusene. Må vel spørre gynekologen om dette og, selv om han sist, sa at han ikke visste hvorfor jeg hadde så vondt... Har forresten kommet i kontakt med noen på "assistert befruktning" som har hatt FSH-verdier på nesten det samme som meg, som har fått prøverør! Dette er privat da, men uansett ser det kanskje ikke så svart ut som jeg trodde nei... Hehe, jeg er typen altså, til å krisemaksimere, alltid... Kjenner meg selv... Hehe, husker dere jeg snakket om annenhver dag? Tror dere jeg har turd det? Nope... Ble nok hver dag her i huset... Satser på at mannen har gode svømmere, han påstår det selv...:-D Nå satser jeg på at el snart er over, så da kan jeg endelig få HVILE litt, blir litt slitsomt med pliktsex. Ha en strålende dag jenter! Jeg skal jobbe til 19 i dag, så blir ikke noe skravling på meg før i kveld! Hehe, jeg er så nysgjerrig at jeg av og til stikker innom, fra mobilen, men det er for knotete å skrive noe, så det blir bare lesing. Aube: Det var morsomt at du nevnte det med tragiskomisk, jeg satt akkurat og tenkte det samme i går. Klem
fått attpåklatt Skrevet 25. november 2008 #172 Skrevet 25. november 2008 God morgen! Takk Aube og A1973 for oppløftende ord i forhold til fyllekula og mulighet for en bolle i ovnen allikevel :-) Blir litt stressa av det merker jeg, men litt roligere etter det dere skrev :-) Mannen min har litt problemer med å begrense seg når han først begynner, noe jeg ikke er så overbegeistra for! Spennede å høre hva gyn sier, Aube! Du får skrive referat! A1973, når du skrev muligheten for at dere vil adoptere og at du selv var adoptert, tenkte jeg at det helt sikkert må være en fordel at du selv kommer derfra. Hvis det er mulig å oppnå raskere behandlingstid, vil nok du kunne få det. Tenk deg så spesielt å få hente et barn der du kom fra! Ringen blir på en måte sluttet! Nei, blir rørt igjen her jeg! Oppløftende å finne ut at andre har fått mulighet til å prøve kunstig befruktning med like type verdier som dine - bra å ha flere muligheter for deg!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 25. november 2008 #173 Skrevet 25. november 2008 Hei dere, jeg har laget en ny tråd for oss! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå