Gå til innhold

oss skravlesjuke med lurekropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, så kjipt å være sykmeldt da! Får håpe at kiropraktoren kan hjelpe deg!

Snakket med mannen min der hjemme istad, og han var veldig klar for en *ulings i kveld....hihi....so here we go again ;-) Skal prøve å holde forventningene nede denne pp, men det er jo ikke så lett da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

E det mulig............jeg klarte ikke la være...postmannen kom og testene kom....og jeg hadde tissenød...så hva gjorde jeg....hahaha...testen har som vanlig bare 1 stek og 5 min er gått.....ARG!!!!! 3 tester igjen...tar neste på mandag!!! Er den og negativ ringer jeg legen på mandag...har jeg endelig bestemt meg for nå!! kjedelig!!! og litt sur igjen..............for så lenge test streken kommer så må man vel stole på disse billig testene regner jeg med....Og når jeg er såååå langt over tiden så burde det være hcg nivå nok til å ikke bruke morgen urin v et evt svangerskap.............

nei nå be jeg lei!!!!! åååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

Skrevet

Ååååååååååå, så kjedelig!!!!!

Ennå håp da, gå inn på "bli gravid" der er det en tråd med jenter som deg. Noen som har vært gravide og testet veeeeeeeldig sent!!!!

Skrevet

ja skriver litt der inne også..for å holde et lite håp vedlike...men NÅ kjennes det for sent ut...

Skrevet

Jeg skjønner fortvilelsen, men du har jo ikke mensen da!!!! Det er ihvertfall mye større sansynlighet for at du er gravid enn jeg hihihi :-)

Skrevet

merkelig å tenke på ...kan evt være 6 uker på vei? neeeeiii skummelt å tenke sånn!!

Fryser og fryser,,....det gjorde jeg i mitt forrige svangerskap...tom. om sommeren...her er det fortsatt symptomjakt ja.....men ble litt lengre nede nå med enda 1 negativ test....æsj...

Nei nå skal jeg konsentrere meg om dere =))

Hvem er først ut av alle dere super koselige jenter??

Hvem tester først?? kanskje vi burde lage en testetråd hiohi...

Skrevet

Ja, tror testerekkefølgen blir slik: Hillbillie, Mizzi, A1973 og så meg....men deg først da :-) Også Aube venter vel også på overtid!

Skrevet

Ååååååneiiii Tjorven, noe så forbanna kjedelig med negativ test nå, jeg var helt sikker på at du kom positivt nå! Men hvor iallverden er din TR - langtidsferie kanskje? Ca. 9 mndr.....hihi, jeg mener, du har jo hatt el og tiden mellom el og ikm er konstant....nei ikke gi opp håpet selv om det sikkert er skikkelig irriterende å ikke få bekreftet. *trøsteklem*

Her er intet nytt, venter bare på ikm. Ingen symptomer, ikke vondt i puppene engang og det pleier jeg bestandig å ha før mens men neida, ingenting nå, ikke så mye som et lite kvalmegys kan jeg skryte på meg...Hvordan går det med Aube - har du testa? Og Viny, du har vel også bare en uke til ikm-dagen?

Statistisk sett må vel noen her snart bli gravid!!

Skrevet

Hei jenter

Utrolig kjipt Tjorven! Da er vi vel i samme båt da. Jeg er på dag 37. Går litt i surr, men den siste regninga sa 37. Jeg har selvfølgelig testet og testet.. Ikke gravid, ikke mensen. Men som sagt, jeg fikk ikke utslag på EL-test denne måneden, så jeg tror nok ikke systemet fungerer for tida. Skal til gynekologen neste uke. Håper han kan hjelpe meg med en restart på systemet. Håper ikke det er noe alvorlig galt... Er mer en middels hypokonder på toppen av alt! Jeg kommer nok til å teste litt til før den tid, men jeg tror virkelig ikke jeg er gravid. Har ingen symptomer. Men det hadde jeg ikke sist heller..

Kjekt å følge dere alle her inne! Føles mye bedre nå når jeg har funnet medsammensvorne.

Skrevet

langtidsferie ja : D *** HÅPER DET ***

men er vel heller tviiiiilsomt........arg!! negative tester betyr jo:

ikke gravid...såååå...skal ringe legen på mandag å høre om det er vits å komme dit eller om jeg bare må vente enda mere..

Dette her var ikke min plan iallefall...å få d på denne måten : /

"Godt " at du har det som meg aube ; )) ikke så alene i ingenmannsland!! er på dag 43 i dag for min del..så du er rett bak!! Når tok du siste test? Heldig du er som skal til gynekolog!! Kanskje jeg ber om en henvendelse dit jeg og!! skikkelig kjipt dette ja!!

men nå skal vi heie på dere andre: ) Lov å snike i teste køen ; )) hihihi...

Skrevet

Testet senest i går kveld. Tester igjen til helgen hvis det ikke skjer noe. Jeg er veldig heldig som har gynekolog. Ble henvist dit før første graviditet fordi fastlegen min mistenkte at jeg hadde muskelknuter. Før jeg kom meg dit var jeg gravid og fikk konstatert min første MA. Etter det har jeg fått komme hver 14. dag til UL når jeg har vært gravid. Det har jo gått heller dårlig så langt, men det har vært godt å få komme og se liv så ofte. Jeg har jo siden første aborten vært rimelig nervøs når jeg har vært gravid.

Fikk ny henvisning nå fra fastlegen min (ringte bare kontoret), så da kan jeg gå gynekologen i et år til. Jeg gleder meg faktisk til å komme dit. Da føler jeg i alle fall at jeg er i gang med noe.

Jeg er med på å heie på de andre mens jeg venter!

Skrevet

Tror du det spiller noen å rolle om vi tester med morgen- eller kvelds urin når vi er så langt over tiden? jeg tror egentlig ikke det...

Høres ut som du har en fantastisk ordning m Gyn. !! Godt du blir tatt vare på etter de opplevelsene!!

sitter her å ser på tv og later meg : ) Stille og godt i huset: D

Hvordan går d forresten på kontoret a 73 ?? Fått alt i orden eller fremdeles kaos i eskene; ) ??

heia heia heia : D

Skrevet

Håper på kjapp avklaring for deres del tjorven og aube! ( Velkommen forresten!) Krysser fingre og tær.

Her er det neg.el test i dag etter to dager positiv. Sex 16.-18.- og i kveld SKAL vi!!

Jeg legger meg tidligere enn han og i går sovna jeg av gitt.....søren å!! Når jeg hadde lagt meg i går kveld tror jeg jeg kjente eggløsning. Smerte i magen og "risting" i nedre mageregion på ene sida. Så hvis jeg er riktig uheldig så er allerede eggcella dau før sæden er vel i havn i kveld. Egget ever jo bare 12-24 timer.

Sæden kan jo overleve i dagesvis MEN kan jo å være ferdig etter en dag. Står så forskjellig !

Pwweh....litt stress dette her, men det er jo verdt det om det lykkes.

Ha en fin kveld jenter!

Skrevet

De gangene jeg har testet positivt før har det ikke vært sterkere utslag om morgenen enn om kvelden. Som testoman har jeg selvfølgelig testa fire-fem ganger etter første positive test for å være helt sikker, så dette vet jeg. Jeg har alle tre gangene fått utslag tre til fire dager før IKM, så jeg tror absolutt! ikke at jeg er gravid denne gangen.

Håper du rakk eggløsninga!! Heier og heier mens jeg venter og venter..

Skrevet

God morgen damer! (Hehe, når går man fra å være jente til dame? Blir alltid litt forvirret når noen sier: "Gå bort til damen der!" Og peker på meg... Hvilken dame? :-D)

Da er hormontrollet dratt til Tromsø. Jeg bare sier det Tjorven, hvis du ser en pen, mørk, ung, mann, med tilløp til litt dun på overleppen, med joggesko, genser og uten lue, da håper jeg du tar ansvar! :-D Jeg gir deg herved tillatelse til å gripe fatt i ham og si at han har med å ta på seg VINTERSKOENE, jakken og luen. Det holdt på å bli en heftig krangel pga. litt for små vintersko. Han mente det var helt greit å gå med joggesko ned til bilen, i 20 cm. med snø. Han kom IKKE til å bli våt nei! :-/ :-D Heldigvis fikk vi roet gemyttene og han fikk på seg vinterskoene. Huff, har litt dårlig samvittighet for at vi helt hadde glemt å kjøpe nye... :)

Skjer det noe her da? Tjorven? Aube? Hadde blitt klin, hakke, gal jeg...:) (Som om jeg ikke er det gra før av.... eh....:-)) Hehe, da jeg gikk over ikm med 2 uker, svidde jeg av GANSKE mange tester ja. Glad for billigtestene da ja!

Ååååh, nå er det ikke lenge til jul! Noen som har begynt å kjøpe presanger? Jeg pleier å være litt treg, men i år har jeg allerede kjøpt 5 presanger! Kjøpte 3 stk. på flyplassen i Amsterdam, sist jeg var og reiste og 2 stk. ble kjøpt i sommer, i Liverpool. Dette er HELT uvanlig for å være meg, så jeg er rimelig stolt! :-D

Ellers så husker jeg at jeg testet veldig sterkt pos. 10 eller 11 dpo. sist jeg var gravid. Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg, også da, hadde 13-14 dager mellom ikm og el og bare 10-11 dagers lutealfase. Jeg testet meg på den dagen jeg skulle hatt mensen, som var 10-11 dpo. Hehe, den gangen hadde jeg ikke peiling på hverken el eller lutealfase, men jeg visste når jeg hadde el, for da fikk jeg vondt i magen. Huff, jeg husker det faktisk ganske godt. 21 år og skulle flytte til Trondheim 2 måneder etter. IKKE særlig gøy å få TO blå streker da nei! :) Husker mannen min spurte om jeg var helt sikker på at to streker betød gravid, at det ikke var omvendt...:-D Vi satt der i sofa'en, helt paralysert av de to stekene...:) Jeg har alltid vært for retten til selvbestemt abort (nei, jeg ønsker ingen debatt om det nå...:-)), men vi slo det fra oss ganske fort. Heldigvis er mannen min sindig og rolig så han bare sa: "Dette skal vi klare, sammen!" Og det gjorde vi! :-D Paradokset er at han nå sier akkurat det samme, men pga. MANGLENDE blå streker! :)

Hehe, jeg tude ikke å vente med *ulingen, så det ble nok en omgang i går. Tempen var falt igjen i dag, så el har nok ikke vært nei. Men nå ble det rot i systemet mitt! :) Jeg hadde jo tenkt dag 5, 10, 12 osv... Mulig jeg må endre det litt nå, med dag 9, 11, 13 osv... Ja, jeg tror det. :)

ØA: Du må ikke starte for sent pga. litt sen "tømming" (på dag 7). Jeg er hellig overbevist om at noen slappe svømmere er bedre enn ingen! :-D

Hmmm.... I dag er det en uke siden jeg var på sykehuset og tok de første hormonprøvene... Vet ikke helt om jeg tør å ringe til legen, vet liksom ikke helt hva jeg skal spørre etter. Regner med at kontordamen ikke kan forklare meg resultatene, og at jeg da bare får en haug med tall, som jeg ikke skjønner noe av... Hmmmm... tror jeg skal sjekke litt på nettet her, vet at det er noen verdier som er viktigere enn andre. Jo, det skal jeg gjøre, og så skal jeg ringe. Wish me good luck! :-D

Oj, så jeg skravler. Hihi, må ta igjen litt fra manglende skravling i går! :-D Apropos, ja, jeg er kommet godt i gang på den nye jobben. Har fått det kjempefint! Har bare en kasse igjen, og den skal jeg ta senere i dag. Har fortsatt en del kasser her hjemme, men de er stuet inn på et rom... Rart med det... Roteskuff blir til roteskap, som blir til roterom osv... til slutt er det rotehus...:-D

Klem

Skrevet

God morgen fru A 1973 og alle dere jenter ; ))

wow du var skravlesjuk en tidlig morgen : D Og tenk...hormontrollet er ute av huset og dere skal ikke *ule hele tiden ; ) hmmm...hihihi....skal ta han for meg, om han dukker opp så klart!! Tror nok han kjenner at her trengs det varme klær ; )) !!

Her skjer det som vanlig ingenting....bestilte bare 4 billigtester...men angrer nå...kjenner teste lysten er enorm ja.. 16 dager over tiden sånn ca...!! : / godt jeg kan skravle med dere ellers så hadde jeg gått på veggen for lengst!! Sier ikke så mye til mannen heller for tiden...da blir vel han gal av meg hihihi...

Må ha¨vært litt av et sjokk da du ble gravid så ung : ) Men det gikk jo strålende da =) Og nå er de to strekene en som er i ferd m å bli en ung mann m dun under nesen : D Morsomt. Sikkert flott å være ung mor, men jeg forstår ikke de som planlegger å bli gravid når de er 18 år, og kanskje ikke er i et stabilt forhold en gang...men men...

Du må forresten ringe å få svar på de prøvene!!! Så spent her!! Når skulle resultatet være klart...vet du ? good luck ja =)

rot ja....har en bod som gror over her...alt blir stuet inn dit....må få gjort noe snart...men ikke i dag ; )

Ingen som tester i dag da??

Ha en flott dag jenter =)

Skrevet

FANEN FANEN FANEN I HELVETE. (Sorry, må bare få det ut.)

Fikk svarene på prøvene i dag og de var mildt sagt nedslående... Er neppe noe vits i å *ule mer nå....

Verdiene var:

FSH 22,6

LH: 6,5

Østradiol: 42

og siste... husker ikke hva hun sa, men det var noe med sin på slutten... 240

FSH skal være mellom 1-10. Høy FSH-verdi = overgansalderen og små eggreserver.

Da har jeg fått det svart på hvitt, bortsett fra at jeg lurer på om jeg skal ringe en gang til, bare for å være sikker på at jeg ikke skrev noe feil... Da tror kontordamen sikkert at jeg er sprø.... Nei, jeg skrev nok rett.... Helvete... Satan.... Dritt... Og det er snøstorm ute... Og jeg skal være på jobben om 45 min. Får vel stikke av gårde... Nå må vi vel begynne å tenke på hva vi vil fremover... Skal jeg bestille en tidligere gyn. time nå? Har time den 12. men har egentlig lyst på en tidligere...

Sorry, skikkelig depressig melding dette her...

Sutreklem

Skrevet

NEEEEIII er det mulig???? Du har lov å være fortvilt nå ja!!!! Tror nok jeg ville fått GU time fort ja...for en ekstra sjekk...og få en plan fremover!! altfor lenge til den 12!!!

åååå ble skikkelig deppa her på dine vegne!!!!

Trøsteklemmer i dungevis herfra!!

Skrevet

Utrolig kjipt A1973. Viser disse tallene tilstanden din permanent eller kan du få andre tall senere? Jeg har ikke vært til utredning, så jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Jeg har ei venninne som har et barn fra før og som ikke får det til igjen. Hun er 38. Legen har satt henne på liste til prøverør uten å ha funnet ut om det er noe galt bare fordi hun begynner å bli gammel. Kanskje du også kan få det uten så mye om og men..

Sikkert ikke så mye trøst i at det er mulig med prøverør når jeg tenker meg om. Vet som sagt ikke helt hva tallene dine betyr, men det høres jo ikke ut som om det er helt håpløst.

Sender en god klem til deg i alle fall!

Her er det vel snart testetid igjen.. Er på dag 39, men med tre sykluser før på 35 og 36 dager så har jeg ikke så mye håp om at det er noe annet enn uteblitt EL og derfor forsinket mens.

Tok testen din Tjorven. Jeg fikk ikke samme svar som du. Har jo ingen symptomer heller, så det er ikke så rart. Skulle så inderlig ønske at jeg kunne fått 28-30 dagers syklusen min tilbake!!! Da hadde det i alle fall vært mulig å bli gravid igjen.

Verden er urettferdig for oss nå! Får håpe det snur for alle sammen snart. Kanskje det er bare det at vi skal bli ferdig med dette elendige året og begynne på nytt i 2009. 9 er jo et mye bedre tall enn 8. Satser alt på at 2009 blir et fantastisk år!

Skrevet

Hvordan går det med deg nå A73?? Fikk du ringt legen for tidligere gu?? huff...tenkt på deg hele dagen her!!!

Skal du teste i morgen aube? jeg venter til manndag...men er faktisk ganske sikker på at mensen er på tur her nå...hatt litt vondt i magen og nedover lårene...det er sånn jeg har når jeg har mensen og mens smerter...så den kommer nok i kveld eller i morgen. Vet sannelig ikke om jeg skal si endelig...skulle så klart helst hatt positiv test!! Kanskje du har rett i at 2009 blir et bedre år for oss...dette her er jo bare tull!!!

og den testen kan vi nok ikke ta seriøs heller da ; )) Bare på gøy!

Da er det sannelig helg : ) Håper vi alle får en kjempeflott helg!!

Klemmer til jentene =)

Skrevet

Huff, dere må ikke skrive at dere tenker på meg, da begynner jeg å grine igjen! :)

Dagen i dag har vært ganske merkelig... Etter at jeg fikk vite prøveresultatene skrev jeg jo her og så løp jeg på jobben. Fikk ikke tid til å tenke så mye da, men merket at jeg ikke var meg selv. Etter at siste kunde var gått kom tårene ja. Vi skulle egentlig ut å spise i dag, men mannen tok heller med seg noe hjem. Sushi... ELSKER sushi, og siden jeg ikke er gravid, kan jeg spise masse...:-D Etter at vi kom hjem har jeg grått, tenkt positivt, grått igjen, osv... Snakket med mamme og tror jeg begynte å gråte sånn ca. 10 ganger iløpet av samtalen...:)

Jeg fikk ikke tak i gyn. igjen. Merkelignok så har han ikke "telefontid" om fredagen, men jeg kom jo gjennom i morges... Skal ringe igjen på mandag, høre om jeg kan få en time så fort som mulig.

Har sett litt på nettet. Vet at det ikke er helt bra, for det er nok mye feilinfo. og "skremselspropaganda" der, men ut ifra det jeg har lest, fra "skire kilder", så får man ikke prøverør ved FSH høyere enn 17. De private klinikkene oparerer med disse tallene... Dvs. at vi bare kan se langt etter prøverør også.

Jeg klamrer meg til et lite håp om at jeg kanskje har hørt feil eller at det er noe med mine verdier som sier at jeg er helt normal... :-D Innerst inne vet jeg at det er helt feil, så jeg har også begynt å tenke litt på hva jeg skal gjøre nå.

Har fått råd, fra en annen her på forumet som også har kommet inn i tidlig overgangsalder, om mye jeg kan prøve. Unngå noe mat og spise noe annet. Akkurat nå merker jeg at jeg ikke er mottakelig for denslags informasjon. Føler meg veldig uttakknemlig, men jeg orker ikke mer stress nå. Merker at jeg egentlig har mest lyst til å avslutte all prøving, være fornøyd med det jeg har og leve livet mitt videre. Jeg har tross alt en fantastisk mann og et utrolig skjønt hormontroll. Jeg orker ikke å gå inn i en ny stressperiode med tilhørede oppturer og nedturer, og mest sansynlig flest nedturer. Skjønner dere hva jeg mener?

Vi har jo uansett vurdert adopsjon og mannen min har hele tiden vært mer positiv til adposjon enn prøverør. DET er jo veldig positivt! Det negative med adopsjon er at det tar fryktelig lang tid og vi blir ikke akkurat yngre med årene...:-/ (Hahahaha, jeg er jo blitt en gamlis allerede...:-/ :-))

Tjorven: Jammen på tide det skjer NOE ihvertfall!

Klem

Skrevet

A1973

Huff...det må være tøft å oppleve det du gjør nå. Føler med deg. Driften etter å få barn er så sterk hos oss kvinner.Så bra at du har et barn da!

Adopsjon er jo også en flott måte å få barn på. Har flere venner som har adoptert skjønne små.

Synes du er utrolig flink til å se fremover og prøve å fokusere på noe positiv midt oppi alt dette.

Lykke til og håper alle tester tar feil....uansett naturen er komplisert og vi skal aldri si aldri.

Tjorven...stadig uavklart...hmmmm????

Skrevet

Oj...du har hodet fullt av tanker nå kan jeg tenke meg ja!!! Klarer ikke å sette meg inn i din situasjon. Kun den lengselen etter et barn til. Høres iallefall ut som du har en fantastisk mann som ER der for deg!! Og adopsjon er nok en utrulig flott prosess...selv om den tar laaang tid...men da slipper du iallefall kvalme, hormonforstyrrelser og div andre "plager" . Godt dere kan vurdere det iallefall. Ville du helst prøvd prøverør?

huff...mine ting blir jo INGENTING i forhold til hva du går igjennom nå!!!

Men ja, her skjer iallefall noe. Fikk mensen i dag på dag 45....!! så nå bør IKM bli i uke 51-52...ellers blir jeg suuuur!! menst sannsynlig på julaften : /

En dere andre?? Skjer det noe???

Skrevet

Kjære A1973, Vil du ikke prøve å vente til du har snakket med gynekologen før du trekker alle konklusjoner?? Jeg syns det er rart at de ga deg så drastiske prøvesvar over telefonen. Ville trodd at hvis resultatene var så dårlige som du tror så ville du fått de fra gynekologen direkte? Nei, jeg vet ikke. Men det kan jo hende det ikke er så ille som du tror.

Du er jo aldeles ikke for gammel til å adoptere, men jeg skjønner at å tenke på sånne alternativ akkurat nå er helt uaktuelt. Hvis du virkelig får beskjed om at du ikke kan få det til lenger på egenhånd så tror jeg tankene på alternativer forandrer seg ganske raskt.

Tjorven - Endelig mensen! Det må føles bra å i alle fall være i gang med en ny periode, selv om du sikkert heller ville hatt en positiv test. Tror dette viser at vi egentlig vet innerst inne at vi ikke er gravide selv om vi håper og håper..

Her skjer det fortsatt ingenting. Etter mye dystre tanker i dag tidlig (som dessverre gikk ganske kraftig utover han jeg bor sammen med..), har jeg funnet ut at det var utrolig dumt å gi opp prøvinga (i alle fall nesten) når EL-testen ikke slo ut. Det kan jo hende jeg har hatt EL veldig sent og da har det jo ikke vært noen svømmere der...

Du Tjorven må jo ha hatt eggløsning for to uker siden. Ca dag 30. Var det ikke da du så litt blod? Håper i alle fall syklusen din er tilbake på rett spor etter denne perioden. Skal du EL-teste?

Hos oss blir det sushi og film så snart den forbaskede fotballkampen er over! Ha ei så god helg som dere kan da jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...