Gå til innhold

* ~ * Tråden nr. 1 * ~ *


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Når jeg gikk gravid med Leo fikk jeg vann i kroppen rundt 6 mnd og jeg la på meg 30 kg tilsammen. Nå har jeg begynt å få vann i kroppen og er 6,5 mnd på vei...Jeg har vel ca lagt på meg 12 kg tror jeg. Jeg synes egentlig at dette svangerskapet er en anelse tyngre enn det forrige. Det første sv.sk. var pes de første 3-4 mnd med kvalme og diverse-det hadde jeg ikke denne gangen. Men nå sliter jeg på kveldene og plager som egentlig hører til den siste mnd av ett sv.skap har kommet allerede nå. Kveldene er ikke kule i det heile tatt. Da er magen stram, jeg er småkvalm,kortpustet og har hjertebank. Hjelper litt å gå tur,men jeg er svært lite selskapelig for å si det slik. Det virker også som den karen i magen min er "sterkere" enn Leo var-det er ganske mye kraft i sparka for å si det slik! Og nettene er ett kapittel i seg selv-mange doturer og vonde hofter og bein.

 

I dag skal jeg prøve å få rydda litt mens det fortsatt er energi i kroppen å hente.

 

Det er snart jul! Gleder meg til det:)

 

Hva gjør dere på i dag da? Herk og familien skal vel bare nusse på nyjenta:) Og MTG-du skiller deg ut-du er den eneste som ikke får en av hver;)

 

Blir det hemmelig julevenn i år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hemmelig julevenn hadde vært moro :)

 

Idag skal jeg og Tiril bare være hjemme og slappe av. Har vært så mye på farten i det siste så det er helt greit å ta det litt kuli og slappe av.. Nå har vi sett Elias og kongeskipet og vasket litt på kjøkkenet. Lurer på om vi skal sette igang med et bakeprosjekt?! StoreT sover etter nattevakt så her det ingen utskeielser idag...

Tiril tusler rundt i truse, trøye og badering....

 

Dette svangerskapet er egentlig ganske likt som med Tiril, bare at magen er mer på midten og jeg har bekkenløsning. Det fikk jeg jo ikke før de 2 siste månedene, men da ikke så ille... Ellers sitter jeg mye på ræva for jeg klarer ikke gjøre så mye pga bekkenet. Det kommer til å bli mye mer kg denne gangen tror jeg...*sukk*

 

Noen som er klar for dagtreff snart da? Er vel noen som er hjemme nå :)

 

Skal vi ha noen julegrøt i år eller??? Og julebaking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på julegrøt:) Jeg er fortsatt i jobb,men annen hver uke kan jeg være med på dagtreff-hehe. Begynner jo ikke før kl 16 når jeg har seinuke. På tirsdag skal jeg faktisk jobbe gratis i 4 timer for kirkens bymisjon-klippe narkomane og andre som ikke kan betale.

 

Og Mol-klippe familien din også må jeg jo få ordna snart- lenge siden du spurte om det,men jeg er ikke heilt i vater for tiden så ha meg unnskyldt. Det må bli en eller anna søndag-skal finne en som passer jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på dagtreff! Tar gjerne litt julebaking på dagtid jeg altså:)

 

Jeg er enig i at dette svangerskapet er tyngre enn det forrige. Sover veldig dårlig om nettene. Kan bare ligge i en stilling, skal ikke noe til for at jeg blir svimmel og dårlig av den vena cava-dritten. Magen er tung og mini i magen er dobbelt så sterk som broren sin. Sparker og dytter hele tiden så det er vondt både her og der. Kan nesten ikke sitte normalt fordi han har hodet sitt godt plassert oppi ribbeina. Og å få på G dress og sko er et slit. Gruer meg til å barbere leggene og bikinilinja på torsdag. Skal bort i helgen, på badeland:)

Sexlysten er sporløst forsvunnet. Ikke så fristende å drive med sånt når mini HELE tiden minner meg på at han er der. Ikke er det særlig behagelig heller, sex altså. Alt er bare hovent og ekkelt(sorry detaljer).

 

Det positive er at jeg ikke har så mye vann ennå da. Hadde ganske mye når jeg var 6 mnd på vei sist, men det kan kanskje ha noe med at det var sommer å gjøre?

Jaja, da har jeg fått ut min klaging også:)

 

Julegrøt er koselig. Men hemmelig julevenn og sånt er jeg generelt skikkelig dårlig på. Hehe:)

 

Vi har vært hos mamma og stefar i dag. Spist ribbe! Nam! Gabriel sover nå. Sovna i bilen hjem. Vekke snart. Snart sovet i en time.

 

Ellers kan jeg meddele, Cat, at vi sov til halv 10 i dag! Men g var oppe fra 3 til 6 da, så det tells ikke. Og jeg hadde ennå ikke sovet når han våknet, så jeg sov fra 6 til halv 10:(

 

Hvordan går det med snuppa, Herk? Går det an å få se bilde snart eller? Er så spent på vidunderet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her nusses det mye på nurket:) Bilde ja, det ble så vanskelig å få noe bra bilde på mobilen min, så ble kun sms på sykehuset, Kan se om jeg klarer å få noe over på pcn så kan jeg legge det her på profilen!

 

Vi sov vel til 915 jeg og snupp mens O og pappan sto opp 815

 

Vi har gått ganske lang tur i dag, ute i 1,5 t og med to vogner:)

 

O var rasende for han ville sitte oppå lillesøster i P&T søskenvognen, men vi ville at han skulle sove i posen sin og da var ikke søskensete så egnet.

 

De prøvde den vognen i går og O var super fornøyd med posisjonen.

 

Jeg kan bli med på litt forskjellig jeg, må bare komme oss litt i rutiner og sånt.

 

Godt sovehjerte på snuppa di cat, godt det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

-Cat

 

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

-Cat

-1d

 

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

-Cat

-1d

- Ama

 

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

-Cat

-1d

- Ama

- Tiny

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

-Cat

-1d

- Ama

- Tiny

-Herkules

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtg: Ser ikke ut til at jeg får kommet på torsdag. T måtte plutselig jobbe sent og jeg står uten både bil og barnevakt.

 

Da har jeg hatt min første ordentlig vakt på den nye jobben. Gikk i grunn greit og klokken gikk faktisk ganske fort. Og det er digg. Begynner ikke i den faste stillinger før januar, så jeg kan til en viss grad plukke vakter som jeg vil. Og det passer bra. Skjer litt i romjulen, så var godt jeg slapp å jobbe, selv om de røde dagene er veldig godt betalt.

 

Herk: Hvordan går det med lille? Savner litt bilder da:)

 

Mols: you've got mail:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dumt at ikke du kan komme da, Cat. Da ser det ut til at det bare blir meg og Tiny da. Og kanskje Cathrine fra jobben...

Herk? Molle? Svana? Dere har ikke svart:)

 

Bra det gikk fint på jobb da. Har du tenkt å ha mange vakter framover eller? Er det dagvakter? Er det bare i ukedager? Ganske sannsynlig at du har fortalt om dette før uten at jeg har fått det med meg:)

 

I dag har bekkenløsninga kommet og overfalt meg. Var i LS en tur og ordnet noen småting. Var innom jobben til Ama og spiste vaffel også. Det var godt.

Men, ihvertfall, når jeg hadde tusla rundt en stund så fikk jeg så sinnsykt vondt i symfysen. Først var jeg sikker på at det var keisersnitt-arret i livmoren som holdt på å sprekke opp, men fant etterhvert ut at det var bekkenet, heldigvis:) Fikk også vondt i korsryggen på den ene siden og nedover rumpa. Skikkelig dritt. Bare så vidt jeg kom meg hjem. Måtte gå saaaakte og med bittesmå skritt. Jaja, jeg er heldig som ikke har vært plaga før da::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen idun!

I dag er det onsdag 19. november.

Du går nå i 34. svangerskapsuke og har 51 dager (7 uker) til termin fredag 9. januar 2009.

 

Din svangerskapsuke: 34

Babyen er nå 41 centimeter lang og veier rundt 1700 gram. Seksuallivet er ikke alltid like greit å opprettholde med en stor mage, det gjelder å tenke kreativt.

 

Haha, Sexliv, hva er det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var dumt jeg ikke fikk kommet. Har til og med skrevet det opp i boka mi, så hadde tenkt med en tur ja.

 

Er sexlivet fraværende fordi dette svangerskapet er tyngre, eller var det sånn med gabi også? Vi hadde masse sex når jeg gikk med Linea i hvertfall:)

 

Kommer til å jobbe en del vakter ja. Og fra januar så begynner jeg i en 50% stilling og jobber da 10 vakter i måneden. Det er alle mulige vakter der, både dag og kveld, helg og ukedag. Jeg skal jobbe annenhver helg og en kveld i uken. Passer meg veldig greit. Selv om de fleste synes jeg er rar som ønsker å jobbe så mye helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tyngre denne gangen. Også er babyen mye mer aktiv. Klarer liksom ikke å komme i stemning når han hele tiden minner meg på at han er der. Føles som å ha sex med baby på fanget liksom:)

Også er ikke underlivet helt normalt heller. Skikkelig hovent og ekkelt. Trangt og vondt liksom. Hehe. Men det kommer nok bedre tider. Hadde masse sex når jeg gikk med G. Da var lysten skikkelig på topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har vel ikke svart ordentlig, skulle se det an og så var jeg usikker på om det hadde vært.

Jeg tror jeg blir hjemme foreløpig, Det er denne uken T er hjemme og vi får besøk i dag så da blir det litt hektisk.

 

Har også så skrekkelig vondt i skulderen- en låsning/ knute/betennelse el som fysioen må ordne. Går med veldig vondt og vondt i hode helt til den er bedre- slitsomt.

 

Så fint med jobben cat. Det er jo fint at dere får til å kombinere hans og din jobb sånn. Bra med mange alternative vakter da.

 

Bilde ja......

 

I motsetning til O som bare hadde nye klær er denne frøkna foreløpig bare kledd i litt hummer og kanari. Hun har litt klær fra O, men både farge og årstid er annerledes så jeg må vel snart ut å kjøpe klær.

 

Fikk litt av venninner, men alle skal jo kjøpe kjole til små søte jentenurk, ikke så veldig praktiske klær det.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten!!!!! Og i dag har jeg bare vært på barseltreff... i kjelleren vår til og med (hos leieboer altså). Har også noe låsnings drit i hele ryggen. Gjør ikke vondt hele tiden, men merker jeg er veldig stiv. Lurer på om jeg må legge meg i badekaret eller no... da blir det kanskje litt bedre i hvertfall. Var på shopping i går for å få ting på plass til dåp så nå begynner jeg å bli passe klar. Nå gjelder det bare at barna ikke blir syke. Linea hoster noe sykt og det går mye sykdom i bhg. Orker ikke sykt barn hjemme nå kjenner jeg.

 

Linea roper at hun har bæsja så jeg får komme sterkere tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.... Du får stenge henne inne på et kott til hun blir frisk:) Mei, huff, nå var jeg stygg. Men føler med deg. Slitsomt med syke barn.

Husker "før i tiden" hvor jeg syntes folk var så heldige når de hadde syke barn for da kunne de være hjemme fra jobb og ha fri. Haha, jommen sa jeg fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he , ja man lærer så lenge man lever mtg:)

Ja jeg hadde akkurat fått klarsignal til å kanskje komme i morgen jeg mtg kom litt ann på tidspunkt, men da ser vi om det passer 1. i stedet:)

 

Uffa sessa, nei syke barn vil vi ikke ha håper hun sover det av seg!

 

Glemte å kommentere dåp sist. Dere er ikke så treige, sist så var det 6 dåpsbarn og 3 av dem var eldre enn O og han var 3,5 mndr så du ligger innen for normalen helt sikkert.

 

Kult med gammel dåpskjole, vi bruker den som mommo heklet til meg når jeg var baby. Hyggelig det også.

 

Ryggen er man avhegig av så jeg skjønner godt du blir sliten av aua i ryggen, har jo det selv nå..

 

Huden min er et kapittel for seg, lurer på om jeg klarer å holde den i sjakk.

 

Vi har hatt besøk og nå er det tid for litt kveld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått lest alt jeg...

 

Husker diskusjon rundt dåp Herk. E var blant om ikke den eldste på gruppa si. Hadde han vært _litt_ større (les feitere) hadde vi ikke fått på kjolen. W var 3 mnd på dagen (el nesten på dagen) E var vel like gammel som W omtrent. Rett før 3 mnd. Hadde vel ikke blitt såå mye større på par uker vil jeg tro.

 

Mor i hus. Kom i går. E har ikke sett henne på lenge. Bare sååå kjær og kos. Han har egentlig blitt vledig kosete generelt. På hvem som helst. Glad i alle for tiden han:) I går var det KUN mormor som fikk kle av pusse legge fylle drikke..ja alt. Mormor har ikke hatt små på en stund og knapp ned hele benet på pysjen var uvant. Dro på pysj med armer og ben i diverse åpninger. Begynner å bråle da hun løfter han opp og E knekker totalt sammen. Ler ihjel seg leeeenge! Søtt å spionere på:)

 

Også er jeg godt over halvveis med julegaver og det er digg altså, tuuusen takk;)

 

Ja julevenn ja...det snappa jeg opp noe om her. Får klippelime litt da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med på hemmelig julevenn i år?

 

Signer her:

 

- Cat

- 1d

- Ama

- Tiny

- Herkules

- Molait

 

 

(kopier alle navnene når du skriver deg på, slik at alle navnene kommer samlet i dette innlegget. Da blir det lettere for hemmelig julevenn nissen å sende ut mail med din julevenn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...