Gå til innhold

* ~ * Tråden nr. 1 * ~ *


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

God morgen! Her startet dagen kl 5 med gutt som var tett i nese og ikke klarte helt å spise pupp, og da han endelig sovnet var det bare å stå opp med frøkna som hostet og hostet ("Nea poster fææt, mamma!"). Så 6:45 satt vi i stua med bål i peisen og drakk te. Linus våknet en time senere. Mannen ligger og sover, best det om dagen skal bli litt hyggelig. Ingen ting er så bedritent som sørpetrøtt ektemann! Jeg takler fint lite søvn... har jo noen års trening nå. ;)

 

Da blir det novemberbarn på Herk! Går ut i fra at du ikke rakk å klemme ut unge før midtnatt.

Glad jeg ikke er hun coop damen. Forresten 40 % på do- og tørkepapir på coop mega denne uka. ;)

 

1D: Hva med å bare bli spådame. Har inntrykk av at man tjener godt når man er det.

 

Sånn språktest har ikke vi fått. Kanskje vi ikke har det i kommunen, Herk? Enig i at det blir feil å sammenligne. Var tre barn her i går, en som snakker helt flytende 2 år og 4 mnd, Linea som snakker helt middels 2 år og 2 mnd og en på 2 som knapp sier et ord. Synes alle er perfekte likevel! Han eldste forstår vannvittig mye, avanserte setninger og humor og greier. Det rare er at Linea blir liksom påvirket og allerede i dag så snakker hun enda bedre og forstår enda mer. Akkurat som hun skjønner at hun kan kommunisere etter at hun har hørt han skravle. Unger utvikler seg i rykk og napp. Hs er teite og barna våre er perfekte. Så er spaden bare i den ene enden av skalaen. So what?! Så flink hun er til å synge da. Gøy med det altså! Blir vekket av sang her i heimen hver dag. Men litt lei av hopsideisi sangen nå altså!

 

Bokstaver er det store her i huset for tiden også. Veldig opptatt av E spesielt! "Boktaven Eiiken" det!

 

Er det noe håp for sønnen vår? Var kledd i rosa ull fra topp til tå og grønne tøfler forrige dagen. Kommer til å få to svigersønner jeg! ;)

 

Hadde det utrolig koselig i går altså. Vi voksne satt bare å skravla mens ungene lekte. Sist de lekte sammen så var det hyl og grin og dytting og draing. Nå sa de fra til hverandre: Min tur! Ikke gjør det! Kose! Jeg kan gjøre det! Herlig!

 

Får gi lillegutt til mat jeg da. Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drister meg inn i tråden deres jeg ...

 

Gratulerer med dagen på torsdag til jenta di, HI!

 

Jeg har også en jente som ble 2 på torsdag, og var født i uke 34 akkurat som din hvis jeg ikke tar feil?

 

Jeg har fulgt litt med på innleggene dine og våre jenter høres ganske like ut med tanke på utvikling motorisk og språklig.

 

Vesla begynte å gå i sommer, 21 mnd, og har alltid vært ganske treg med det motoriske. Hun snakker heller ikke noe særlig.

 

Men vi har ikke vært på 2-årskontroll, ringte helsestasjonen og de sa det ikke blir før på nyåret :-(

 

Før sommeren sa de i barnehagen at de lurte på om hun ikke hørte litt dårlig, vi trodde egentlig ikke det, men sørget likevel for å få hørselen undersøkt, og det viste seg at hun hørte svært dårlig på venstre øre og litt dårlig på høyre. Hørselstesten på helsestasjonen var forresten en vits, de konstaterte at hun hørte utmerket, mens ønh-undersøkelse og et besøk på et senter for hørselshemmede barn viste det stikk motsatte.

 

På fredag (dagen etter 2-årsdagen!) ble vesla operert, satte inn dren i begge ørene pga væskeansamlinger i mellomøret og fikk fjernet den falske mandelen. Det viser seg visst ofte at språket kommer veldig raskt på plass etter en slik operasjon, så vi håper jo det skal skje her også.

 

Kanskje en idé å få sjekket hørselen på din jente også? Bare for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Oslogubben:)

Gratulerer med dagen til vesla di også.

Lille L var ikke født i uke 34 da, hun kom akkurat etter termin hun.

 

Når jeg tenker etter så kjenner jeg en gutt som ble ganske stor og snakket svært dårlig, foreldrene nektet for at han hørte dårlig, men til syvende og sist så viste det seg at han gjorde akkurat det.

Håper det var en vellykket operasjon på jenta deres.

 

 

Sessa ; klart du er glad du ikke er COOP dama, da hadde du jo vært dum, sessa er ikke dum:)

 

 

Vi prøvde ikke sove på dagen i dag vi he he . han ble jo så sippete at vi kastet han i vognet og gikk en tur, 45% av strekningen hylte han barnetv og 55% så sov han, Så fikk han sove en time

 

Kjøpte innesko i dag- han blir så stolt når han får noe nytt.

 

Har kjøpt bokstaver til ham, men tenkte han skulle få dem i gave etter at babyen har kommet.

 

Sessa når begynte de å sjekke åpning og sånn på deg? Du ble strippa også gjorde du ikke? hva er det???

 

Noen av dere andre som ble sjekka eller strippa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hue fult av tanker og et hjerte som banker for ting jeg tror på....

 

Spåkone ja....hmmmm så i stede for å ringe til ei så må jeg bli ei..... Lurer nok på om ikke utdannelsen er endel kortere enn masterstudier....(noe som frister mer...) jeje, den som lever får se.

 

Har vært på kinoensdag og sett morsom film: burn after reading:) Også skal jeg til søss og spise indisk etter å ha sett filmen om buddha nå (holder jo på med det historieprosjektet). Læreren mente jeg hadde litt for brett spørsmål i oppgaveteksten og at jeg må begrense det enda mer enn allerede......hmmmm....er det mulig å ta for seg bare Gotama Buddha da??? blir ikke det litt begrenset igjen? Jeg vil jo snakke om hele religionen ihvertfall og kanskje om hvordan den påvirket (og fortsatt påvirker) Tibet.... hepp

 

Så le vie en rose i går og gråt seff på slutten, for et vannvittig tøft liv hun hadde levd....ikke rart man kan høre råheten i stemmen hennes!

 

Jeg er fortsatt alene hjemme.... kjeeeeeeeeeeeeeeeeedelig!!!!!!!!!!

Ok, nå har jeg brukt en halvtime...fb litt og yt litt også sjekket mailen....hmmm se ferdig film var det vet du:D

 

Klem til alle også sendes litt fødestøv til Herk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble vel strippet tror jeg..... er ikke det når de er oppi der og kliper HARDT! ????? Jeg fikk jo sånne modningstabletter oppi også hver 6 time (3 eller 4 stk hvis ikke jeg husker feil) de funka ikke veldig godt så siste og nest siste gang klemte JM på livmoråpningen og det gjorde JÆVLIG vondt! Men det funka jo også for han kom jo den dagen da....

 

Jeg vil bare brife med at jeg brukte 69 timer fra vannet gikk, men bare 35 minutter fra 2-3 cm til ferdig født, uten så mye som ei bittelita rift:D (hmmm, kunne tenkt meg å være gravid en gang til sånn med sparkinga og alt det andre.....men er jo ikke kropp igjen å berge etterpå da, så hepp)

 

nå MÅ jeg slutte av!!! Klem igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sessa er ikke så veldig dum tror jeg! ;)

 

Jeg ble strippa på 10'ende dagen på overtid. De sjekka ikke noen åpning før det, men så var jeg bare hos fastlegen gjennom hele svangerskapet. Jm som strippa meg sjekka åpning og tøyde livmorhalsen (?). Det var utrolig aue, men det og nåler funka som fy!

 

Brifer jeg også, 1D. Gikk fra 4 cm til full åpning på 10 min. Og 10 min senere var han ute. Uten rift hos meg også!

 

Herk, i det ungen er ute så er det glemt at du har gått på overtid så prøv å slappe av og nyte de siste dagene som tre. Jeg har forresten en lue fra hm som er for liten til Linus som du kan få om det kommer ut en gutt.... eller så kan noen av dere andre guttemamma'ene få den. Beige cord med ørelapper og knapp under haka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrytepaver :)

 

He he nei men det var fødsel nr 2 på begge og jeg må jo si jeg hadde en flott fødsel på nr 1 så det er ikke det.

 

Hvor fikk du nåler og sånn da på sykehuset? Du hadde litt ekstra oppfølging på grunn av blodtrykk du?

 

Ja du har rett i at vi skal kose oss i disse dagene. Jeg bruker virkelig ikke tiden på å surmule altså.

 

Er nesten vemodig å kose meg med O i ro og mak og tenke på at snart blir det hektisk.

 

Føler jeg skulle forberedt ham bedre, men har liksom ikke fått det til...

 

Nå skal vi ned å spise middag hos mamma og pappa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dårlig samvittighet her, takk for lue- tilbud. Da får vi vente å se om det er jeg som er først ute med gutt eller ei:)

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Da er huset vasket og ryddet og det føles bra-selvom kroppen ikke synes det føles bra;)

 

Jeg ble ikke strippet,eller tøyet eller noe slikt. Og ikke kan jeg skryte av noe korte greier heller. Fra 4 cm åpning til Leo var ute så tok det 13 timer. Jaujau. Håper på en kortere fødsel denne gangen:)

 

Jeg har 95 dager igjen:) Føles som tiden går fortere nå enn forrige gang.

 

Er mye mer jeg skulle ha skrevet,men Leo er merkelig stille i første etg. så må ned å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsst, 13 timer er da ingen ting!! Jeg hadde faktisk 10 cm åpning i flere timer også.

 

Tja, om spaden hører dårlig aner jeg ikke! Ikke som har sjekket hørselen hos henne nylig. Men vi prøver å hviske til henne når hun har ryggen til og da gjør hun som vi sier, så hun hører da godt så vidt jeg vet. Eller?

 

Akkurat kommer hjem fra jobb og er sliten. Sitter og spiser kald lasagne som T og lilleL hadde til middag i dag. Smaker nydelig:)

 

Og min lille treging er ikke født i uke 34. Hun som har så god tid når det gjelder det meste, hadde ikke akkurat hastverk med å komme ut, hverken til termin eller selve fødselen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halois,

 

Om hun hører at dere visker så er vel det et tegn på at hun har god hørsel?

 

Helgen over og jeg går å legger meg snart så da er det ny uke og nye muligheter når vi våkner.

 

Ikke den mest begivenhetsrike dagen dette her. Vi har gått en liten tur og sett mye på tv. Ellers har jeg stekt vafler, laget taco og ryddet litt på rommet.

O sov over hos M+P så han kom ikke før ca 12 så sov lenge i dag.

 

 

Må kaste ut noen klær som ikke blir brukt for å få plass til alle klærne.

 

O har endelig fått øynene opp for å kle på seg selv, eller han har jo vært opptatt av klær og å kle på, men ikke spes. flink til å ta på selv.

 

NÅ skal han kle på selv og dere vet vel kanskje hva det betyr KLARE SELV!!!! TTT mao

 

Er litt søtt når buksa er på, men hele bleiestumpen stikker ut :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linus og jeg har vært oppeiden 6, Linea sover fortsatt... det burde bety at vi kommer oss i bhg til 9 i stedet for ti i dag. Jeg er for en gangs skyld dusjet og påkledd tidlig. Deilig! Skal gå og vekke Linea snart. Nå sovna jommen Linus i fanget mitt også. For en herlig morgen! Gjelder bare å løfte han over i vogga nå... ikke så lett! *liste liste lirke* Phui, fikk det til!

 

Jo, altså, jeg fikk en nål midt i hodet, en rett over skambeinet, en i hver hånd (i kjøttet mellom tommel og pekefinger) en i hvert kne og en i hver fot.

Lua kostet en 50 lapp. Får jo ikke brukt den så bare glad for å bli kvitt den.

 

"Nea klarer det, mamma! Jeg gjøre det!" Blæh, kjenner til den ja!

 

Gå og vekke prinsessa, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Neiiii, mamma!!!! Jeg klarer det sjøl" - hverdagskost her i huset...

 

Kan også skryte av både langdryg og kjapp fødsel.... Vannet gikk onsdag, rier kom lørdag. 2-10 cm på en time og snupp ute timen etter det :) Så raskt når hun først bestemte seg for å komme ut!

 

Tiril går uten bleie hele dagen nå :) Så delig å slippe det, men så vanvittig slitsomt å løpe på do hele tiden da. For man må jo løpe (selvom man ikke har sånn kjempedårlig tid). Hun er ihvertfall helt tørr hjemme, så da gjenstår det å se om hun klarer seg like godt i barnehagen.

 

Magen stikker langt ut, bekkenet er kjipt og gutten i magen superaktiv når mamman ligger rolig.. Alt er som det skal med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klare selv, ja det er festlig det. Prøver å lære de å kle av seg selv jeg da. De har forsåvidt begynt å si fra etter at de har bæsjet, så det er vel en begynnelse det og *missunnlig på bleieløse barn*

Vet ikke hvor lang tid jeg brukte fra det ene til det andre og antall cm også. Men det tok 20 minutt fra vannet gikk til de var ute i alle fall. Noe husker jeg :D

 

A sier forresten ikke navnet sitt. Er ikke det litt rart? Jeg spør han hva han heter og han sier "jeg heter meg/det er meg/jeg er meg" osv. Men navnet sitt sier han ikke. Så vidt jeg skjønner vet han hvem han er da. Det er da noe :)

 

E vet ikke hva artikulasjon er. Utrolig at jeg skjønner hva han sier enkelte ganger.

 

Burde ha jobbet litt nå, men det er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Noen som vil komme på tupperware-party hos meg tordag den 20? Kl. 19.00.

 

Hu dama ringte meg i sta og da fant vi ut at det er jo kusina til V! :D

Holdt på å le oss ihjel begge to:) Og da var jo vi på besøk hos svigers, altså tanta og onkelen hennes. Verden er ikke stor nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første vaksine unnagjort! Har ikke merket noe reaksjoner på den, så jeg er happy! Han har sovet som han pleier (tok en 4 timers lur i dag, men det er ikke uvanlig) og vært seg selv. Deilig! Veide og målte han i dag og jeg må si den gutten vokser. Det er jo helt sykt 1,5 cm på to uker!!! Lang og slank som sin mor! Yeah right! Hvis dere vil tippe så får dere rope ut. Han er 3 mnd og 11 dager og var 52 cm og 3500 ved fødsel.

 

Jeg skal plutselig ha barseltreff i morgen, var en som ikke kunne. Burde egentlig ha rydda litt her i kveld, men jeg har ikke orket. Har ligget på sofaen og gjort ikke noe. Får ta en sjau i morgen. Har støvsuget da, så nå har jeg ikke vegg til vegg teppe mer. Greit når ungene skal ligge på gulvet liksom.

 

Linea har tisset på potta 4 ganger, men det er veldig ubevist. Vi spør om hun vil sitte på potta hver morgen og flere ganger om dagen, og noen ganger så vil hun og vips så kommer det noe.

Gleder meg til å bare ha et bleiebarn altså!

 

Nei, jeg må komme meg til sengs. Trøtt som en strømpe for frøkna var mye våken i natt. Satser på at det blir bedre i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

O var våken i natt han også, men ikke så lenge

 

han bare hylte igrunn og roa seg ikke. Jeg pleier å skylde på magevondt, men kan det være mareritt??

 

Så bra det har gått bra med vaksinen.

 

He he verden er ikke stor Mtg Gøy med sånt syns jeg.

 

Vi kunne vært flinkere med pottetrening, det er vel noe med dette å være gravid og ha ork til alt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Har du ikke født enda Herk?

 

1. vaskine er alltid skummel, men bra den ikke ser ut til å gi noen bivirkninger:) Jeg har glemt alt om logisk vekt på slike små jeg, men når Leo var 3 mnd så veide hun 6845 gr og var 63 cm lang:) Men nå har no mi alltid vært litt stor da.

 

Jeg kan ikke komme på party MTG-jobber seint den uka.

 

Jeg har fått bollekinn jeg-kommet plutselig gitt-ser ut til at hageslangen er satt på igjen inn i kroppen min-for jeg hovner opp!

 

Og hei til Molle:)

 

Pottetrening har vi ett heller avslappa forhold til. Vi spør om ho vil ha på seg truse å gå på potta eller om ho vil ha bleie-så tar vi det etter det svaret ho gir oss:)

 

Leo våkner av og til om natta og hyler. Tror det er enten voksesmerter eller fotkrampe- jeg var veldig plaga med begge deler da jeg var liten. Så i går kveld måtte jeg massere foten hennes og det hjalp. Men pussig nok så hjelper det bare når mamman gjør det-ikke pappan..

 

Begynner på jobb kl 15 i dag jeg. Går tålelig greit å jobbe redusert, men ber nok om mer redusering ved neste legekontroll.

 

Kanskje få sendt inn den foreldrepenger/permisjonssøknaden snart gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm alive.

 

Tråden 1? Starter vi plutselig på nytt på 3 forum her inne? :)

 

Ikke lest stort. Bare sjekka at Herk ikke ligger å føder.

 

Kommer tilbake sterkt. En eller annen gang. Eller kanskje svakt brått plutselig.

 

Også gratulerer Snutt!!! Forsøkte melde bilde, men ville ikke. Også glemte jeg det etterpå. Enda godt mor di er glad i meg lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du lever Molle :) Har tenkt masse på deg!!!! *klemmer*

 

Noen som vet om en svømmehall med varmtvann? Vi har lyst til å bade litt vi, men det var for kaldt i sandbekkhallen (var der på mandag)..

 

Magen min hopper :)

 

Jeg skal på dait med mtg på fræddan :) Noen fler som vil være med? (uten barn)

 

Trodde du haddde født jeg Herk (men det tror jeg hver gang det skrives noe fra deg her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Tiny, ja kanskje jeg må slutte å skrive her også:) Har sluttet å ringe mamma, og fra i dag slutter jeg å ringe T også

 

Ang party Mtg så får vi ta en dag av gangen her i huset.

 

Det er heller ingen som tør å sende meg meldinger eller ringe tydeligvis, jeg sitter her ensom og alene :(

 

Om noen tør å si noe så er det at vi må pule,

apropo

 

Vi var i dyrebutikken i dag og så på dyrene, den ene kaninen jukka på den andre og O sa : Kaninen hopper!!

Ja sa jeg det gjør den vist.

 

Så var det en liten jente der med faren sin , "De puler " sa hun :)

Da så pappan litt ille berørt bort på meg:)

 

Velkommen hjem molle, du får komme sterkere tilbake.

 

 

Vi har fått cupfinale- billetter så nå kan den babyen bare vente :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa på det med navnet jeg også men så skal ikke være påståelig med noe om det ikke er nr 1 så er det 41

 

:-)

 

I dag startet jeg dagen med en frisk tur med hunden etter levering i bhg.

 

Etter litt praktisk pc og telefonarbeid så koste jeg meg med en time på badet med badekar og stearinlys

 

Egenpleie kalles det :)

(Burde bruke en time hver dag for å holde huden i sjakk, men det er ikke like gøy når det blir plikt.)

 

Hvordan er det med huden til E molle?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dritgøy når det bæsjes gjennom alt! Flott start på dagen altså. Linus tøyset en del i natt og jeg våknet med aue i bekkenet, liksom midt inni hele stasen. Våkner sånn av og til for tiden. Lurer på om det er verre hvis jeg har sovet dårlig. Begynner å gi seg nå, men lurer på hva det er altså. Nuvel! Jeg skal ta det med ro i dag. Skal dusje nå og så levere i bhg. Etter det så er det rett hjem til sofaen tror jeg. Blir ferre "kosesegpåsofaenheledagenmedbaby"-dager når det er nr 2 gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Hva gir du meg a? Det første jeg tenkte etter at jeg hadde "postet" tråden var at molle kom til å kommentere nummeret pronto og jammen fikk jeg ikke rett!

 

Hvis du ikke skal føde før etter cupfinalen så stemmer jeg på den 14. Fin fin dato, men du blir kanskje satt i gang før det, siden du da er ganske på overtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...