Gå til innhold

* ~ * Tråden nr. 1 * ~ *


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Jeg blir i alle fall ikke satt i gang før den 14.

 

Jøsses sessa har du stor gutt? syns du da han var slank jeg:) neida men da O var 3 mdr var han blitt så stor og han hadde gått opp 2 kg på 5 uker

Han var bra babyrund da:)

 

JM ville ikke skjekke meg og i alle fall ikke strippe meg, nei sånt gjorde de på sykehuset

 

Sukk at det skal være så firkantet Altså; jeg er i fin form og ikke så stresset på dette nå, men jeg syns det er vanskelig å få god oppfølging.

Refrenget er liksom at jeg skal ta kontakt om jeg er bekymret, men jeg syns heller det burde vært en kontroll på sykehuset etter 1 uke så man viste hvordan ting stod til inni magen.

 

 

Tippe 7000 på linus da og 64 cm

 

 

Får i alle fall stor baby nå, men det er greit bare den ikke i tillegg legger på seg i O tempo så.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lang og slank! Så vekten er veldig nære, Herk! ;)

Synes han ser eldre ut enn han er fordi han er så lang... Linea var jo ikke så lang før hun var 6-7 mnd eller no...

 

Jeg gikk ikke til jm, og legen min sjekket ingenting innvendig så det var først på sykehuset 10 dager på overtid, og der hadde jeg ikke havnet om ikke legen min gikk ut i ferie og følte at det var bedre at sykehuset overtok enn at jeg måtte til vikarierende lege. Enig med at man burde bli sjekket etter en viss tid. Sjekken kan jo sette ting litt i gang også.

Jeg tror nesten at kroppen din prøver å ta igjen for den delen av graviditeten som du gikk glipp av sist. ;)

 

Er ikke sikkert babyen blir så stor for det. Begge mine har jo faktisk vært helt på gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei akkurat så det var egentlig tilfeligheter at du kom på sykehuset på 10 dagen Det er akkurat det at de kan røske litt der nede så kanskje kroppen skjønner noe.

Jeg har litt grense på 14 dager så jeg kunne tenkt den skjekken på feks 10 dag så kunne jeg hatt noen dager på å komme igang.

 

Ja skal vist ha en i hver ende av skalaen jeg går jeg mandag så er det bare 6 % som ikke har født.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men mener at legen ringte sykehuset og ba om at jeg skulle få komme på kontroll da. Jeg var jo på kontroll hos henne to ganger i uken så hun ville vite at jeg var trygg når hun dro på ferie. Hun booket altså en time til meg "sånn i tilfelle du ikke har født ennå".

 

Nå skal jeg dra og hente storegullet mitt og ta helgen! Merkelig at man fortsatt har den salige helgefølelsen når man ikke har vært i jobb på to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter!

Må innrømme at jeg stusset litt av trådnummereringen, men jeg tenkte at det ikke var så farlig. Cat bestemmer :)

 

Tror jeg hadde vært sånn passe nervøs om jeg hadde gått så mye over jeg. Spesielt siden jeg fødte for tidlig. Så jeg skjønner godt at du ikke er helt fortrolig med situasjonen Herkules.

 

Store babyer vet jeg ingenting om. E har jo akkurat vokst ut av 80-buksene sine ;) Men jeg tror det må være fint med store babyer altså.

 

Ser på Beat for beat. Han Trond Nagel Dahl underholdte på Geilo da jeg var der for noen dager siden. Og jeg sang og jeg sant. Hehe.

 

Herk: Når du likevel skal vente så lenge, så kan du jo føde 8. november eller 10. november, da skulle jeg egentlig ha født for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det skulle du svanine, :)

Ja det som skaper mest stress er jo at jeg ikke kjenner liv, jeg blir gal av det i grunn

er 8-9 dager over i dag.

 

Store eller små, små og nydelige er de likevel så! Bare godt for mammaene at de vokser så man føler seg trygg på at de har det bra!

 

Ja nå har jo ikke legen min gitt meg kontroll 2 g i uka, men det har jeg jo ordnet meg selv. ved at jeg tok kontakt med jm selv Får ikke overtidsvurdering før på dag 14-15 men satser på å føde før det.

 

Jupp jupp Kusinen min ringte i sted og unskyldte seg fordi hun maste på meg, men lurte på hvordan det gikk.

Jeg var jo bare glad for at noen bryr seg !! Det er ingen som ringer meg eller melder meg lenger

 

Det er bare en kollega som ringer pga jobb, og spør litt forsiktig sånn på slutten av samtalen, du har ikke fått babyen ennå?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Herk, i og med at du har vanskeligheter med å kjenne liv så ville jeg brukt det som argument til å bli fulgt opp litt tettere å sykehuset. På overtid så er det nettopp det de er opptatt av, at du hele tiden kjenner liv. Ta en telefon nå som du er en uke på overtid og forklar situasjonen: du er på overtid (fødte tidlig sist) og du kjenner lite liv pga leie til babyen. På sykehuset blir du garantert satt på registrering og så spør du om de kan sjekke ståa og evt. tøye og kanskje få noen nåler. Dette er en ordre fra sessa!!!! Husk at jeg kan dette med overtid!! ;)

 

Hadde jentekveld her i går med mine tre beste venninner. Var utrolig koselig. Var som om vi hadde snakkes sammen hver dag siden Linus ble født, men det har vi absolutt ikke. Digg med sånne venner. Ble sent, la meg vel 2:30 og det er lenge siden jeg har gjort. Linus sov utrolig urolig etter at jeg la meg så da jeg sto opp med begge ungene kl 7:15 så kjente jeg at jeg kanskje ikke var helt uthvilt. Jaja, man kommer seg vel igjennom denne dagen også. Skal en liten tur på storsenteret og ordne diverse også skal vi i bursdag i kjelleren og etter det kommer nevøen min som vi skal passe noen timer.... Ikke mye rom for en tupplur på sofaen med andre ord.

 

Det må jeg si Svana, str 80 nå! Jeg tenker at Linea er liten, men nå hadde hun vokst forbi kompisen sin som er noen mnd eldre og jeg må pakke bort 86 buksene helt. De har vært litt snuppete, men nå er de altfor korte. Tror hun vokste en del i sommer. Har kjøpt noen 98 bukser til henne og da har hun 10 cm oppbrett, men jeg synes det er likesågreit. Er nok 92 hun helst bør ha ja.

 

Noen flere som vil tippe på Linus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene hjemme, dvs barna er her da.

 

T er ute og skjekker cupfinalestemningen.

 

Jeg er så sliten etter en lang dag, var hjemmefra fra kl 12- 19 så jeg slapper av.

 

Spiser pizza og drikker brus og etterpå skal jeg ha sjokolade .

 

Jeg merker at legen og jm "presser " frem at jeg kjenner liv- At jeg kjenner noe er bra nok for dem.

 

Jeg skal til legen på mandag, Har time på sykehuset torsdag.

 

Bukser; O har faktisk noen bukser det står 12 mndr på men er litt usikker få hva de legger i det. de buksene har alltid sett litt lange og smale ut så antakelig er de lange i str. De har passet først med brett og nå uten i lange lange tider.

 

Kjøper kun 98 nå og noe har vi større.

Jeg liker litt store str fordi det er bedre å ha på og ta på og så vokser han såpass at om vi skulle hatt akkurat passe hele tiden så blir det lite brukt

 

De spiser kjøtt og drikker rødvin på tv - Fikk lyst på rødvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da ikke noe baby.

 

Jeg var hos legen i dag og han gjorde det vanlige, jeg satt og grein hele timen og han var igrunn litt lite hjelpsom

 

Jeg nevnte at foten min var svært hoven og stor forskjell på høyre og venstre, han gjorde ikke notis av det, før jeg spurte på slutten om han ikke skulle sjekke Fikk beskjed om å komme tilbake om det ble vondere

 

Jeg har vært helt frynsete i hele dag og ble bare beroliget av hjertelyden, men ikke noe mer

 

Jeg kan ikke forklare hvorfor det har vært så tøft i dag, men jeg føler vel ikke at jeg når helt frem noen steder

 

Så nå dro vi bort på føden de var kjempe hyggelige, tok foten på alvor og gav meg full sjekk.

 

Skulle ta urinprøve og i det jeg tørker meg så går slimproppen eller i allefall deler - supert

 

Var vist mulig å tøye til 3 cm og sånn passe moden.. Godt utgangspunkt for igangsettelse om ingenting skjer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen åååå. Skjønner at du blir både frynsete og frustrert jeg. Godt de var snille med deg på sykehuset! Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bli satt i gang etter termin jeg. Jeg heier på deg jeg, og si fra hvis jeg skal banke noen dumminger for deg! *klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite legen!

 

Men fint de var hyggelige på sykehuset. Om slimproppen har gått og det var mulig å tøye til 3 cm så er det sikkert ikke så lenge igjen:) Jeg tror det skjer noe innen et par dager jeg. Og foten var fin?

 

Grattis med propp da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei de trodde ikke det var en blodpropp, men det ble tatt noen prøver for å utelukke eller påvise noe annet. Litt usikker der.

 

forstår ikke hvorfor legen min ikke kunne sendt meg for sjekk så jeg hadde hatt det bedre......

 

Det var så godt nårsykehus legen tok meg på alvor og hun spurte om hun skulle sjekke meg nedentil uoppfordret!

 

Nå går jeg å legger meg

 

Takk for omtanken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det bare er oddetall..men 1 err jo bra. synes 1111 altså 11/11 er en fole fin dato. Fød fra og med NUH! :D

 

Trenger ikke holde ut lenge nå Herk. Få dager så bedrer nok både au og blæ seg:)

 

Ikke lest meg opp alt enda. Dere begynte jo få helt diare mens jeg var borte jo! Huff til Bodæi da!! (Gabriel) Keep me posted. Bare ring legen eller sykehuset eller noe så vet vel de hvem du skal snakke med videre. Ville starta med han legen din i LS jeg.

 

Klemme på 1D? Trengs det enda?

 

sip

 

Ble det bra på fredag cat? Beklager å forstyrre slik midt i opptatt altså! Men se det plager meg liksom-haha ;)

 

Skal på Madrugada på lørdag jeg:)

 

Tiny komme snart da. Var litt hektisk i helgen. Blir i grunn det neste og. Med bort på lørdag og bursdaggreier på søndag. Kan jo ta det i uka og. Må komme snart da, for jeg har pakke til deg:D Ja tro det eller ei. (hehehehehe)

 

Hvordan ble det egentlig med bursdag for Linea? Og gutta? Klar for tårta alltid jeg:D Nei men har det vært noen feiring? Jeg skal ha kake uansett altså, bare lurte.

 

Sessa...vi kommer brått på barselvisitt. Eller i konfen hans eller noe. Vi kommer vaffal!

 

Skjer med deg da Simba? Har ikke sett så nøye, men så ut til at det var lite lyd fra deg. Livet sånn greit?

 

Savne amaaaaa og noooonaaaa. (ja hun heter jo bare det for oss og nå...) Des. har jeg ettervekst. Orker du jobbe stort nå a? Ryktene sier du har blitt FET? (den siste var beæret Herk..hoho) Må komme å hilse på pjokken snart da:)

 

E var så og si helt tørr han. Uten bleie fra vi kom hjem til han la seg. Så glemte jeg litt bort de siste 2 mnd. og far..vel..hva husker vel far:) Så i dag gikk han leeenge uten og tissa maaaasse i bossa:) Like blid.

 

Bruker 86 i bukser. Passer en del 80 og. Lavt lortfall. 92 i body og 86 i genser.

 

øøøøhhhh husser itte mer nå.

 

Nei nu er natten.

 

Også lagde jeg dritdigg pastakyllingpaprikapestosak i stad:D (sånn btw)

 

BØFN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ligger på føden snart Herk, og fillerist de dumme legene dine litt... Må jo ta gravide kvinner på alvor når man er bekymret!!!

 

Sånn når det snakkes om hår... Jeg trenger snart en juleklipp jeg.. Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda.. Tror jeg har lyst til å farge eller noe..

 

Tiril er heeelt tørr!! Hurra for den store jenta mi, deilig med bare et bleiebarn kjenner jeg..

Idag er det 2 årskontroll, med pappa som følge. Jeg er på skolen, så da må jeg jo bare stole på at det går fint.. Venter spent på oppdatering :)

 

Jeg kommer plutselig på besøk molle :) Men denne uka er jeg på skolen og i helga var du opptatt? Jaja, vi sees vel en gang før jul?

 

Julebaking anyone???

 

Bekkenauer er noe dritt.... Jeg klarer jo ingenting før jeg sitter på rævva og glor i veggen (eller tv) og har jævlig vondt.... Møkkabekken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebaking jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Jeg har 8 slag eller noe jeg har lyst til å komme meg igjennom så det blir nok litt baking.

 

Jeg har laget rar mat i dag. Ikke ofte jeg prøver på ting helt selv, men i dag hadde vi tagliatelle(skrives det sånn?) med sjampinjongsaus med sjampinjong og løk og selvlagde kylling-kjøttboller oppi. NAM!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en PT, jeg(lenge siden hun har vært her nå):

 

Jeg skal straks til LS og møte en venninne jeg ikke har sett på et år! Ikke så rart da, hun bor jo helt i Oslo:)

 

Og jeg har også fått litt bekkendritt. Ikke så fryktelig vondt, men sånn at det er ubehagelig å gå og jeg føler jeg går som en Gakk Gakk. Jaja. Ikke lenge igjen nå. Fikk litt panikk i går kveld når jeg hadde lagt meg. Kom på at det var under to mnd. til termin og jeg har nesten ikke tenkt på å gjøre i stand til babyen en gang. Har liksom vært så lenge til hele tiden. Men nå er det jo snart juleforberedelser og jul, så er det ny baby her plutselig. Tenk om han kommer i romjula da! Wæææææ...

Må snart finne ut hva ungen skal sove i, og kanskje rydde plass på soverommet vårt til seng og stellebord, og få mamma til å kjøpe det stellebordet hun har sagt hun skal kjøpe. Og kanskje finne ut hvor jeg har gjort av klærne fra G. Ja... Og når pakker man bagen da? Sykehusbagen altså? Er ikke noe stress med den ennå, men greit å ha den klar litt før termin ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda..

 

Joda Mol, vet det har blitt snakket om trådnummer, men du var den som måtte skrive det. Og ja, vi begynner på nytt på småtroll 2-3 år. Ikke fordi jeg hadde glemt meg bort og startet på nytt igjen, men rett og slett fordi jeg ikke liker høye tall og fordi det i grunn ikke er så farlig om hvilket nummer tråden har på seg. Er jo ikke akkurat TRÅDEN lenger på samme måte.

Men plager det deg nevneverdig så kan vi bare avslutte etter innlegget mitt her og skrive nummer 41, og begynne med tråden nummer 42 og legge ved en link til tråden nummer 1/41.

Og jo, det var i grunn litt forstyrrende når du ringte her i helgen, og ikke hadde du vett på å legge på heller!!! Lett å konsentrere seg vætje. Og jammen måtte jeg ikke sitte der å være kommunist mellom deg og T tilslutt.

Men ble da noe på meg til slutt selv etter diverse avbrytelser. Og det var noe jeg skulle si i forbindelse med lørdagen, men klarer ikke for alt i verden å komme på hva det var!!!!! Kanskje det dukker opp igjen om jeg får meg en stiv en i pipa;)

 

Herk: Hva skjer med han legen din da????? Bare si hvor'n jobber så skal vi reise å ta'n!! Synes 11.11 er en teit dato, så bare å holde igjen til den 14;) Snart er du ferdig med å ruge og kan bare kose deg med en liten baby igjen.

 

Julebakst ja.. Hvem er hjemme på dagtid?

 

Jeg har fått meg ny jobb. Er på en bolig like ved mitt gamle hjemsted. Er nesten en 51% stilling med jobbing kvelder og helger. Jobber annenhver helg og da fra torsdag til søndag og den uken jeg har frihelg jobber jeg en kveld i uka. Digg:) Er selvfølgelig muligheter til å jobbe så mye ekstra som jeg vil.

Men er litt deilig å ha faste vakter å forholde seg til, for nå har det blitt slik at jeg bare må ta det som byr seg og derfor har jeg jobbet hver eneste helg nå fra slutten av august. Ikke det at jeg har jobbet så skrekkelig mye, men er bare litt kjipern å jobber hver eneste helg liksom, får jo ikke funnet på noe sprell. Er en avdeling med 4 utagerende gutter, så litt annerledes enn det jeg er vant til, men de har å oppføre seg pent!! Jeg dytter tilbake!

 

Kanskje litt sent å tenke på hvor du skal gjøre av guttungen nå, mtg:) Hvor stor er den leiligheten din?

 

Også har jeg endelig fått ny time til undersøkelse ang. spydritten min på ahus!! Nå er jeg jo mye bedre da, men sjekker det opp uansett. Kan alltid komme tilbake. Så torsdag 20. november får jeg en slange tredd ned gjenno halsen:S Gruer meg kan man si, så skal ha alt de tilbyr av dop!!!! Så da vet jeg ikke om jeg kan komme på tupperwareparty mtg, får se hvordan det går den dagen.

De finner selvfølgelig ikke noe galt, så jeg må sikkert fortsette å gå rundt å føle meg som en hypokonder mens jeg bekymrer meg for hvorfor jeg har så teit kropp!

 

Aner ikke hva det blir til med bursdag jeg altså. Er jo opptatt hver helg med jobb og greier. Begynner ikke i den nye stillingen før 1. desember, så må jo bare ta det jeg får av vakter frem til da, for pæng må jeg ha!! Er jobbing nå til helgen igjen. Passer så mye bedre på en ukedag og særlig på dagtid, da har jeg jo alt av tid:)

 

 

Ja simba deg er det lenge siden vi har hørt noe fra:) Og 1D sliter vel skolebenken:)

 

Når var bryllupsdatoen igjen Svana?

 

Jeg kjenner faktisk noen som får en jente neste år. Omtrent samtidig med Tiny og jammen er de ikke nesten naboer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem da cat? Ble nysgjerrig jeg nå :)

Grattis med ny jobb forresten!!!!

 

Jeg er hjemme på dagtid, så jeg kan det som måtte finnes på. Med noe forbehold med dette møkkabekkenet...

 

Praksis utgår for min del og dermed kan jeg ikke gå opp til eksamen før den er bestått med en innlevering. MØKK... (Igjen dette bekkenet).

Dermed er jeg hjemme istedenfor praksis de neste 4 ukene. Det positive med det er jo at jeg kan gjøre huset julefint :) Og begynne på en omfattende oppussingsperiode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med prinsessen Herk og Mr Herk:)

 

Gleder meg til å se henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå!!! Grattis!! Jeg sa jo det kom til å skje i løpet av en dag eller to:)

Også en liten jente da, så koselig. Jeg vet om et par stykker som er litt misunnelige;)

 

Når skjedde dette? Og gikk det bra? Lengde og vekt? Lang tid? Nysgjerrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regnet også med at snella meldte sin ankomst i dag eller i morgen siden slimproppen hadde gått, men håpet jeg tok feil så hun kunne komme den 14. Er så fin dato vettu;) Mange flotte kvinner som er født den 14:P

 

Håper det går greit for Herk at jeg legger ut info fra sms, siden det er noen som ikke har fått. Jenta veide 3910 gram og var 50 cm. Ble født klokken 17.39 i dag. Ambulansen hadde kommet og 15 min. på føden. Så jammen har det gått unna!! Gratulerer nok en gang med vesla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny: Er broren (ja, eller samboeren hans da) til stefaren min som skal ha i begynnelsen av mars. De har en jente på 3,5 år fra før. Bor ikke så langt fra dere, på andre siden av hovedveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...