Gå til innhold

* ~ * Tråden nr. 1 * ~ *


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Oj, det må jeg si gikk unna! Bra de rakk fram i tide da. Og stor og fin jente. Det må være rart når de fikk en sånn liten baby sist:)

Ut å kjøpe roooosa nå Herk.

 

Jeg vil også føde!

 

11. 11 er fin dato synes jeg. Min beste venninne har bursdag i dag. Hun er født 11.11 kl. 11.11:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, er en morsom dato det. Men har jeg nevnt den finfine datoen den 14 er? ;)

 

En jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen hadde en kompis som var født 7.7.77 klokken sju over sju. Og han fikk navnet Sjur;) Oppfinnsomt:)

 

Vente litt tid med å føde MtG! Kanskje du kunne føde 7. januar? Da ble H født for 42 år siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Herkene:)

Så kult du hørte på meg;) Synes 11.11 er kult jeg da. Hører noen jabbe om 14...men om det hadde blitt 12..ja 11.12..men tenk om 13 da?! Jo Herk..11.11 er fole fin:) Gleder meg masse til å hilse på snuppa:)))

 

Grattis med jobb Cat!! Kult du fikk den du ville ha da:) Men er det no %? Er jo over 50..såvidt:)

 

Ang trådnr...jeg hadde jo ikke lest noe på den gamle...bare lurte på hvorfor jeg da. Tenkte kanskje det hadde vært noe snakk om det. Og om du forventa jeg skulle si noe...og jeg sa noe...ja da er jo alt normalt og bra:) Ha hvilket nr du vil du. Greia med at det bare fortsatte oppover (husker vi snakka om det på tråd 1 på 0-1) var å se hvor langt opp vi enkli kom. Men kan da fint plusse sammen jeg altså.

 

Ja beklaaager på freddan da;) Var en 3/4 sigg da...

 

Grattis med tørr tiril:) Vi ses nok før jul ja.

 

Husker ikke om jeg har sagt noe om det her jeg, men første helga i desember blir det etellerannet her:)

 

2mnd er goood tid MtG. Des er M liten...så bare å trekke ut en skuff:) Nei men har jo mer enn 2 mnd...for han kan jo ligge "hvor som helst" første tiden. Men sikkert greit å gjøre seg noen tanker ifb med at du skal føde og ha to barn snart..hehe

 

Jepp. Venter spent på mer detaljer rundt fødsel:) Skal hun hete a? Har det blitt sagt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Herk! Hadde lagt meg bår mld tikket inn. Skal si hun hadde dårlig tid på slutten. Ryktene sier at hun ville ut hjemme.

 

Skal på barseltreff kl 11, går hjemmefra 10:15 og sitter nå i pysj, har to unger med bajs og må få levert frøkna i bhg oppi det hele. Skyndte seg litt nå kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molsebols: Skal kjøpe kalkis til deg jeg, så kan du plusse sammen alle nummerne dine!! Hoho!!

Ja, ble bare nesten 51%. Mener du at jeg er lat eller?? Makan!!

Men kan nå jobbe så mye jeg vil da, men det var det jeg kunne få av fast for øyeblikket. Trives jeg så kan jeg sikkert få mer etterhvert. Får se hvordan det er å jobbe med litt mer utagerende mennesker.

 

Ja, hva skal barnet hete Herk? Oskar og Oktavia? Hihihi:)

 

Vært på shopping med mamma i dag jeg:D Og det var jammen en innbringene shoppingtur!! Tør ikke en gang skrive alt jeg fikk! Når man ikke har råd til å unne seg så mye ekstra, så er det ekstra moro med litt nytt. Fikk både penger, HH-støvletter, tunika til jul, veske, strømpebukse +++ litt annet småtteri:)

 

Sessa, rakk du barseltreff eller?

 

Er det noen som har vært på Fantasycruise til Kiel?? Vi skal på romjulscruise med hele min famile i romjula. Håper det blir bra. Også for spaden.

 

Fest første helgen i desember ja... Har frihelg, men fosterbroren min har bursdag den lørdagen, så må finne ut hva som skjer der først.

 

Mtg: H er broren min. Den kreperte. Men 09.01.09 er en grei dato da, selv om jeg ikke liker tallet 9. Men liker i grunn ikke 7 så godt heller da. Andre broren min har 11.01. Også har du jo den 14 da ;) Men på papiret så ser jo den 09.01.09 finest ut da.

 

Jeg vil ha hund!! Drømmer om en hårete litt valp som jeg må støvsuge etter hver eneste kveld;) Sukk... Jeg elsker hunder og har vokst opp med flere. Er trivelig med turkamerat:) Ønsker meg en alaskan malamute, så det er bare å spleise;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phui! Sliten jeg! Ble hektisk på morgene i dag. Det verste er at jeg ikke somler så fælt. Sitter på nettet mens jeg spiser frokost og ammer. Linea sitter og spiser samtidig og så er det kjapp løpetur gjennom dusjen for meg. Evt. bæsjebleieskift og så løper vi ut døra... I dag ble det 10:10... heldigvis var det bare en som måtte vente på meg. Problemet mitt (som jeg kanskje heller vil kalle et luksusproblem) er at ungene gjerne sover til nærmere åtte. Og turen innom badet med begge tar fort vekk 45 min. Er absolutt ingen tilhenger av stress så vi bruker tiden på badet til lek og moro. Da tar det jo fort to timer å komme seg ut da... ;)

 

Jo altså sliten... Gikk da til barseltreff som er ca en times gange unna... og mye oppover. Var varm og god da jeg kom frem (husk at jeg da har stresset en del på tampen før jeg skulle dra). Så var det skravling og kos med unga og gåtur hjem igjen. Da var klokken over tre og på tide å hente i bhg. Så da gjorde jeg det, med vogna til Linus i stedet for søskenvogna... Brukte overraskende kort tid hjem med frøkna gående ved siden av, men dog. Rett hjem, lage mat, sure unger, sliten mor, spise, frøkna vil ikke "Nea, ferdig!", sutring, sliten familie, bade to unger og så kos foran tv til barne-tv, pulsen synker, unger sovner, mor dusjer, sofaen kaller. Tror dette blir en rolig kveld for sessa, ja! Mest sliten i kroppen, er ikke vant med sånne turer, men kjenner at kroppen har godt av det altså! Har blitt altfor lite fysiske utskeielser på meg de siste årene. Målet er å bli litt lettere (og lekrere) det neste året.

 

Grattis med jobb, Cat. Pass bare på at du jobber nok prosent sånn at det blir permisjon på dere begge når neste spire slår rot. ;)

 

09.01.09 var fin dato, men jeg synes du skal få en vannmann, mtg!

 

Jeg har vært på cruise med Fantasy til Kiel om det er det du mener. Var der med jobben i mai 2006. Også var vi på magic i oktober i fjor, rett før vi laget Linus! ;) Da hadde vi med Linea og dro på gourmet restaurant og spiste 7 retter med henne. ;) Koselig!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.01.09 er finfin dato det.

 

Grattis med jobb ja, Cat. Glemte helt det jeg:/ Blir spennede da. Har du sånn passe-på-folk-utdannelse?

 

Dagen(e) din hørtes stressende ut, Sessa. Gruer meg litt til jeg får en til altså.

 

For en halvtimesiden gikk brannalarmen i hele blokka her. Var bare mormora til V som hadde stekt mat, men alle måtte jo ut da. Og G sov. Fikk tatt han opp og putta han i vogna og han lå og titta rundt seg. God og varm med pysj og ullteppe oppi skinnposen. Stakar. Bli vekt sånn a gitt. Heldigvis slokna han med en gang han kom i senga igjen. Sånn er det å bo i pensjonistbolig:)

 

Cat(og alle andre som måtte være interesserte), nå har jeg lagt ut oppskriften på kokosbæsj i den karamelltråden vi hadde:) Gleder meg til å lage jeg! http://www.dinbaby.com/forum/thread/139042935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha ler av mormora til V;) Hadde blitt grådig irritert om ungen min IKKE sovna igjen etterpå for så å være potte sur resten av dagen.

 

Insinuerer ikke at du er lat cat. Bare lurte på om det var nok % ift perm og sånne ting. Om du er lat sier jeg isåfall bare rett ut. Du er lat! :D Synes forøvrig lat er en fin ting.

 

Tenkte på det her..42 år liksom...det var MYE...men så er jo du bikka 30...så da var det ikke så mye lell;)

 

Nei nå rent overgår jeg meg selv her..hoho

 

E ble hente i bhg i går. Var der 20min etter de ringte. (litt gm det el?) Stakkarn hadde sovna på madrassen. (har gjort om MtG..nå spiser de innerst og har lekerom ytterst.) Hadde 39.5 i feber. Føltes jo ille å skulle vekke ham. Og tok lang tid å få kontakt. Men brått våknet han, spratt opp, tok på seg klær og nå skal vi hjem:) Snakk om bråvåken a! Sov hjemme på sofa fra 14:30-16:30...det gjorde mor og:) (litt kos å sove sånn tett inntil som da de var små) Brukte 1,5 time på å legge han i dag, måtte til slutt legge meg inntil han i senga vår. Da sovna jo seff jeg og. Des våknet han hver gang jeg prøvde flytte meg.

Vært litt bedre i dag. Klengete men grei. M mente vi skulle levere. Tok tempen og 37,96. Så da er far hjemme i morgen:)

 

Hva med Oskine?

 

ooooooooooo glemte ringe tilbake Ama jo!! Ish da. Jeg sov.

 

Så greit de sover omtrent like lenge da Sess. Kjedelig å stå opp 5 med en om andre våkner 8. Fysiske utskeielser...var selv på en i går. Fikk dratt meg ned på Sats. Ikke trent på over 2 mnd. Instruktøren var så glad for å se meg igjen...litt godt det og. Vent med å utskeie for mye til Linus er litt eldre. Synes du utskeier nok bare med å være hjemme med to småttiser jeg:) Kooos deg. Lekker kan du bli senere;)

 

åh...MtGoM da el? hmmmm men 1D heter nå fortsatt 1D selv om hun har en sønn og...

 

Tenkte skrive et lite referat fra turen ned. Men kjenner man ikke er helt klar for det enda. Men sikkert greit å gjøre det og.

 

Jobbe sent i morgen og fredag...urk-men greit nok.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra navneforslag på vesletutta her da:) Selv ville jeg foreslått Tilla, for jeg synes det er skikkelig fint, men det er vel kanskje uaktuelt?

 

MtGoM...hmmmmmm... Har tenkt litt på det der. Tror jeg holder meg til MtG jeg. Det står jo liksom ikke for så mye lenger. Har jo blitt navnet mitt da.

 

Spise innerst ja, det var kanskje ikke så dumt? Eller er det dumt? Blir det god plass der da? Det er jo viktigere at de har god plass der de leker enn der de spiser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, Mol.... Jeg er jo ikke helt crazy heller. Linnis begynte i bhg i august. Hadde ikke holdt ut å gå hjemme med begge nå. Hadde blitt dm for begge to. Linea krever action, og lillegutt ro og kos. Så det er ikke voldsomt til utskeielser her hjemme. Jeg går og henter i bhg nesten hver dag da... også har jeg begynt å gå kveldsturer... har ikke gått denne uka da, men men... går en rask tur på en halvtime. Gidder ikke vente på å bli lekker... føler jeg har venta i 2 år allerede.

 

Godt å se Mol tilbake på tråd egentlig!!!!

 

Jeg synes MtG skal være MtG, du er jo det uansett hvor mange unger du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_________/\______________/\_________________/\___________

 

 

Jeg lever enda.......... men dette er skikkelig travelt for tia...........

 

 

GRATTIS med døtre, jobber, utskeielser (fysiske) og unger som sover!!

 

KLEM til dere med bekken (føler med dere!) og syke og osv........

 

Jeg fikk 6 på naturfag innleveringa fra Fjæra som økosystem!

 

Glad i dere masse masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror ikke de går for tilla, mtg:) For det heter jo hunden til Herkene:) Du må bli MtG&M... hihi eller så kaller du lillebror for noen på D og kaller deg D&G! Da blir du skikkelig designer mor (som i dolce gabbana om du ikke tok den;))

 

Joda, perm er sikret ved evt. ny spire. Man må jobbe 50% eller mer, så da regner jeg med at 50,7 prosent er godkjent av nav.

 

Godt du får 6 på skolen 1D;)

 

Hadde blitt sur om spaden hadde våknet klokken 8!! Her er det ingen sjans for morgen før i hvertfall etter halv ni! Hu prøvde seg klokken sju i dag tidlig, men fikk ny bleie i senga, melk og fikk beskjed om å sove videre. Våknet igjen halv ti, og det er mer etter min smak:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun legger seg klokken åtte, men sovner sjelden før ni. Har hun sovet litt lenge på dagen hender det klokken tikker over halv ti før hun sovner, det er veldig opp og ned.

Men vi legger henne åtte, også ligger hun bare og leker og skravler i sengen til hun sovner selv. Vi går ikke inne og "styrer" noe mer der inne vi da, for da har vi voksen tid:)

Hvis hun ikke har sovet på dagen så legger vi henne i sju, halv åtte tiden. Men da kan hun våkne en del utpå natta eller veeeeldig tidlig.

Men da også hører jeg bare hun ligger og skravler med lekene sine i senga en liten stund før det blir stille og hun sovner igjen. Eller jeg tror hun sover da, for jeg sover jo;)

Registrerer jo bare at hun er våken for hører henne gjennom veggen, men så glir mine øyne bare igjen...

 

Og enda så er jeg trøtt som en strømpe hver eneste morgen!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine netter dere har da:) G legger seg mellom 19 og 20 og sover til mellim 6 og 7:) Går fint det da. er jo vant til det, men hadde vært deilig å kunne sovet til 9.30:)

 

Har dere kommet dere hjem snart Herk? Jeg er spent på hvordan alt har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Takk for alle gratulasjoner,

 

Vi kom hjem i dag, jeg og gulljenta!

 

En kort versjon av fødselen kan jeg jo ta her nå, som dere har fått med dere så var ikke så lang fødsel heller.

 

Kort fortalt; 16.30 dro pappa for å hente O og T skulle levere bil på service så skulle pappa plukke ham opp på hjemveien.

Jeg hadde litt murringer og sammentrekninger.

 

Like etterpå så syns jeg det begynte å gjøre vondt, men det var vondt hele tiden så jeg syns det var rart. Rier skulle vel ha opphold.

 

kl 16.45 gikk vannet, og jeg hadde vondt. Jeg ringte føden og hun sa vi kunne komme en tur og så sa hun at jeg var flink til å puste.

 

kl 1653 ringte jeg T og sa at det hastet og så ringte jeg mamma hun tenkte å kjøre meg,

Jeg sto naken på badet og lurte på hvordan jeg skulle få på klær og i neste øyeblikk lurte jeg på hvordan jeg i alle dager skulle klare å komme meg til føden.

Mamma kom og jeg karret meg ut Riene kom som hagl og vi prøvde å ringe føden og fikk opptatt Mamma ringte 113 og

kl 1715 dro jeg herfra i ambulansen. T hadde da akkurat kommet å fikk være med.

1720 ankom vi sykehuset, men det er laaangt å gå til føden

 

JM på føden hadde ikke fått beskjed om at det skulle komme noen på båre så de ble litt forbauset, de fikk meg inn på fødestuen og skulle begynne med registrering.

 

Jm spurte "du har ikke trykketrang" "jo da " svarte jeg. Da tok hun en kjapp sjekk og sa "ja her er det klart så det er bare å sette igang"

Så presset jeg i ca 10 min og ut kom hun.

 

Trykketrangen kom allerede på trappa hjemme. Jeg sto på alle fire i yttertrappa og ventet på ambulansen.

 

Ble jo nesten en hel fødselshistorie dette, men ja kommer itlbake med en mer nyansert senere.

 

Alt er så fint med oss og vi har hatt et fantastisk opphold på barsel, fikk 3 mannsrom alene og super service og hyggelige jm.

 

O har begynt å glede seg over lillesøster, men det tok litt tid.

 

Jeg skriver mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Herk:)

 

Det var jaggu en effektiv fødsel! Gått så lenge og venta og uroa deg-også var du ferdig på null komma niks:) Men det var vel hektisk vil jeg tro!

Godt å høre fra deg og at familien har det finfint!

 

Jeg er feit-så da veit dåkke det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Herk! Spennede å høre hvordan O tar det etterhvert da. Han blir sikkert en super storebror! Var det rart å få jente eller? Hadde du noe følelse på forhånd? Jeg tar en sånn fødsel som deg jeg, bare et det tar en time eller to lenger tid:) Sikkert dritvondt når det går så fort!

 

Jeg er feitere, Ama... Opp 17 kg til nå, og hadde mer fra før =O Jaja, har begynt å få litt vann også. Får ikke av meg ringen på kveldene lenger. Kanskje jeg snart får henge den rundt halsen sånn som jeg gjorde sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei for en "drømmefødsel" Herk :)

NÅ gleder jeg meg til bilder, barselbesøk og titting :) Gratulerer så mye med den lille enda en gang!

 

Jeg har aua i bekkenet og er enda ikke så feit, men det synes ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, Herk!!!! Fikk nesten rier på nytt da jeg leste dette... Hadde rier i ett kjør på slutten selv, men jeg fikk nå et halvt minuttspause eller noe... Men kjekt at det går fort når man har så vondt i hvert fall! Bra du har foreldrene dine så nærme. Er du kommet dit at du nesten har glemt alle dagene du gikk over ennå? Kos deg masse med ungene.

 

Mol, kanskje det hadde gått an og tatt en kombi barseltitt når dere er her ute?

 

MtG: I og med at Herk klemte ut en prinsesse så har jeg fortsatt en guttelue som er for liten til Linus her. Står str 68 inni, men den er for trang altså. Er i beige cord med hvitt pusefor inni, øreklaffer og rem under haka fra hm. Er du keen på den så send meg adressen din på pm.

 

Skal lage bordkort nå, dåp neste søndag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nesten glemt disse overtidsdagene, men jeg takker for at jeg dro til sykehuset på mandag og fikk full sjekk. Det gav meg roen og en god nattsøvn natt til tirsdag.

Gull verdt før en fødsel.

 

Fint med rask fødsel, men om dere skal ønske dere noe så bestill en som tar litt lenger tid min anbefaling.

Jeg har ikke orket å tenke på hvordan ting hadde vært om ikke mamma og pappa bodde her ved siden av.

 

Ja ser deres krative navneforslag, Oktavia falt da jeg ble overtid og novemberjente gitt:)

 

Tilla er klart et fint navn, men allerede tatt:)

Vi jobber med saken

 

Godjenta er så rolig og harmonisk, hun er så god.

 

Mtg 2 mndr er båed kort og lenge, du rekker det du må, men tiden går sikkert fort med juleforberedelser mm

 

Sessa da blir han ca4 mndr i dåpen? Vi snakket akkurat om når det ble dåp her.

 

Husker O var 3,5 mndr. Husker Molle syns det var fryktelig sent.:)

 

Cat grattis med den jobben, ikke lenge siden jeg tenkte på det for du hadde snakket om det.

 

Vi må nesten komme oss etter julen så det blir vel kanskje i februar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er faktisk akkurat 4 mnd på dåpsdagen. ;) Linnis var 3,5 mnd... Vi er vel treige da. Men så har vi en over 100 år gammel dåpskjole som er ganske stor, så det er bare fint om ungene er litt store når de blir døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Herk! Godt at alt gikk bra altså, praktisk å ha foreldre og sykehus i umiddelbar nærhet :) Hvordan er det å ha baby igjen?

 

Gratulerer med jobb, Cat. Deilig det da. Rare ungen din som sover så lenge om morran. Vel, skal ikke si noe, forrige lørdag sov vi til ni :-D (etter et lite opphold rundt fem-seks). Vel, i dag var det kvart på sju igjen

 

Skal på innflytningsfest i dag. Blir spennende, men litt pes for det er i retning Herk og enda litt til. Må finne ut av togruter.

 

Første helga i desember er det julebordhelg. H har på fredag og jeg har på lørdag. Lørdag er vi også bedt i 1-årsdag, lurer på om jeg må dra alene med gutta gitt. Var det den helga du annonserte noe Molls? Forresten, det ble fiskegrateng i går.

 

Ja, altså, det ble aldri noe trådbursdag for gutta. Men som sagt, det er jo ikke for seint :) Skal ikke være kjip jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Herk:) Velkommen hjem:) Så du synes Oktavia utgår altså?? Hmmm, også det navnet som er sååå lækkert da. Også bare fordi det ble novemberjente... Da foreslår jeg Nora:)

 

Mtg: Du _begynner_ å få vann i kroppen og har under 2 mnd igjen?? Jaaaa, da sytnes jeg ikke synd på deg!! Jeg fant ikke anklene mine engang jeg når jeg hadde 3-4 måneder igjen... Forøvrig la jeg på meg nesten 20 kilo, så du har litt igjen;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...