Gå til innhold

IKM uke 39, skravletråd


A1973 har råtne egg :-/

Anbefalte innlegg

Neida, hun satt i 2. pp, så vi var veldige heldige der. Ser du har prøvd en stund. Håper det klaffer for dere denne gangen! Det å gå gravid og få en liten en er rett og slett ubeskrivelig! Det unner jeg alle å oppleve!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var dere heldige! Fruktbar som bare det du ;-)

 

Jeg håper det klaffer snart ja... Begynner å bli utålmodig kjenner jeg, og mer og mer redd for å bli en av de som snakker om 15 pp'er, 24 pp'er osv... Vi har bare prøvd i 5 måneder, men det føles som en evighet for meg... Har tenkt på baby over ett år, men har ikke kunnet prøve før pga studier og jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner man kan bli litt engstelig for at det kan ta veldig lang tid.. Har et vennepar som prøvde i et år og skulle til utredning, og så ble de gravide helt naturlig rett før.. :) Men har også et annet vennepar som prøvde i 4 år og ble gravide på andre ivf forsøk med tvillinggutter..

Er visst ganske vanlig at ting tar tid, men er ikke noe gøy for det. Jeg for min del er veldig forberedt på at ting kan ta tid, men blir sikkert utålmodig for det.. Er nok sikkert veldig naturlig det, når det er noe så viktig man venter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting tar tid... Jeg skulle ønske jeg var like fruktbar som moren min og søstra... De ble gravide med en gang på alle barna! Sukk...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..synes jeg kjenner "mensmurringer" ikveld... Skulle ikke forundre meg om tanta kommer en drøy uke før tida.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og lykke til med testing og IKM. Jeg lurer på en ting. Hadde siste ,ens fra den 24. 8 og begynte prøvingen fra dag 7 til ca dag 12 - 13?? (rundt 5. sept) Har jeg da sannsynlig vært for tidlig ute?? Jeg måtte dra ifra min guddommelige mann da. Følte jeg hadde el-slim rundt dag 10- 11 men kunne vært sædrester.

 

Og hvordan skal utflod bli etter befruktning / ikke befruktning??

 

Føler meg litt "hoven" i livmorområdet og har hatt litt stikking, håper underet skal ha skjedd denne gang men kanskje er det også slik at jeg kjenner ting fordi jeg håper for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naduyya: Hvis man ikke da er gravid, kalles det innbilt svangerskap-syken. Den er veldig smittsom, så det er mange her som har den! :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har den...finnes det noen kur...? Kanskje kuren er å virkelig bli gravid... Den kuren vil jeg ha!!

 

I dag murrer det i livmora... (Tror jeg i hvert fall...hehehe...) Håper ikke det er helvetes mensen som er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :9 I går følte jeg meg som sagt "hoven" og øm langt der inne i babyfabrikken. Sånn litt at det presset på blæra. Ellers ingen tegn så langt og i dag føler jeg ikke DET heller :(

 

Hva tror dere om prøvingen min da? Siden sæd kan leve et par dager håper jeg vi traff...

 

Pga jobbsituasjon mm får vi ikke prøvd hver måned og neste sjans blir vel i nov.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfeew: Ja, gi meg den kuren, NÅ! :-D

 

Nadiyya: Vanskelig å si, men håper det holdt. Synd at dere ikke kan peise på hver måned da. Hadde jeg blitt sprø av! (Som om jeg ikke er kokko allerede...:-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kvalm og uggen i magen i dag. Kanskje fordi jeg drakk kaffe... ;) Må si jeg gruer meg til å være gravid hvis jeg blir like kvalm som sist. Da begynte det en uke før IKM. Men nå er det 1,5 uke til IKM, så det er nok kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PrøvLykken: Da er vi to. Jeg var kvalm HELE svangerskapet. Raste ned i vekt og måtte stoppe fødselen i 33. uke og førdte i 37. Jordmoren mente det var fordi jeg hadde fått for lite næring for morkaken var så liten. For noen dager siden var jeg på kvinneklinikken for å snakke om bekkenløsningen min og kvalmen. Der ble jeg beroliget med at jeg vil bli fulgt tett opp både av fastlegen og sykehuset hvis jeg skulle bli gravid igjen. Legen der lovet meg at jeg skulle slippe å "gå helt tom", slik jeg hadde gjort sist. Legen min da, nektet å sende meg på sykehuset, han mente jeg var normalt kvalm.... Det er ihvertfall godt å vite at legene nå er "på min side" og at sykehuset allerede vet at jeg er bekymret.

 

Jeg ble ikke skikkelig kvalm før i uke 5. Ble litt uggen da jeg fikk positiv test, men det var nok psykisk. Den vireklige kvalmen tror jeg ikke kom før i uke 5 nei. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten godt at andre også bekymrer seg for det. Men da jeg fikk jenta mi, var det første jeg tenkte at det var verdt alt strevet! Jeg var heldigvis ikke kvalm etter uke 14. Men jeg var veldig tynn før det ga seg, under 50kilo. Er 1.70 høy. Ikke pent. Gruer meg til å bli sykemeldt, ligge hjemme, ikke orke noe osv. Men det kan jo bli annerledes, håper jeg. Håper det blir det for deg også! Når kvalmen slapp, gikk jeg opp 1kg i uka og var nok over 70kg når hun kom. Godt du har legene med deg! Jeg hadde en veldig bra lege sist. Nå har jeg flytta og bytta. Håper han her og er veldig ålright!

Men enda mer håper jeg at jeg snart blir gravid. Og helst at jeg allerede er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pfeew...svett og sliten!! Har vært på min første spinningtime på et halvt år nå... :) Slitsomt, men deeeiiilig!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hvor flink du er på en søndag pfeew!! Her er det sløving på høyt nivå;)

Jeg har vondt i lysken i dag, trenger virkelig en kur mot innbilte symptomer tror jeg:D Kjenner man godt nok så kjenner man det meste..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare komme igang med treningen igjen! Og når jeg tenker på at jeg kanskje får et bedre svangerskap (når den tid kommer) hvis jeg er i bedre form, så gir det også motivasjon... Og jeg ønsker heller ikke å legge på meg altfor mye...hehe..hvis jeg klarer å unngå det da...

 

Føler meg såå mye bedre nå som jeg har tatt det første steget inn på treningssenteret igjen! Så nå skal jeg ta meg en varm og god dusj, og så ut å trekke litt frisk luft og kjøpe en velfortjent kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den følelsen er kjempe god, bare synd jeg glemmer den så lett noen dager etter trening... da er det et ork å dra tilbake...hehe.. men du har helt rett i at man kanskje kan få et bedre svangerskap så det er jo en mega motivasjon egentlig;) Vet iallefall at når jeg blir gravid så skal jeg trene etter sånn "gravid treningsdvd", tror det hjelper masse i ettertid:) Så gjør man seg jo klar til fødselen!

 

Får håpe jeg må kjøpe den dvden snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfeew: jeg synes du lager litt sånn dårlig stemning her inne nå! :-D

 

Neida, bare tuller! er bare misunnelig fordi jeg har vært støttemedlem på et treningsenter i ca. 6 måneder. Heldigvis sa jeg opp meldmeskapet mitt i forrige uke. :-D Da kan jeg bruke pengene på noe annet... Billigetester? :-D

 

Og nå hadde jeg egentlig tenkt å begynne på regnskapet mitt, men så tenkte jeg at jeg bare måtte en *liten* tur innom her først... Søren heller, dere forstyrrer meg! :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så avhengig av denne siden, helt vilt:))) Må bare sjekke her inne før jeg skal gjøre det og det..hehe..

 

Jeg har klart å ikke kjøpe noen tester enda, for hvis jeg gjør det så blir jeg garantert en psyko-testoman!!!:D Skal prøve å holde meg en stund, iallefall til IKM dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bare prøver å spre litt av den gode følelsen jeg sitter igjen med etter treningen i dag :) Jeg har lyst til å trene på den måten jeg kan, gjennom hele svangerskapet og begynne å trene så fort jeg kan igjen etter fødselen... Men, er litt stor i kjeften...ikke alltid planene blir slik jeg ser for meg... :-)

 

Ja, BIM er virkelig som koffein!! Må ha det, bare må ha det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg har nå ført sånn ca. 15 billag (har en halv perm igjen.....) og hva gjør jeg nå? Jo, sitter her, igjen... Er virkelig glad jeg ikke har kontorjobb til vanlig, da hadde det ikke blitt gjort så mye, tror jeg...:)

 

Da jeg begynte å trene, for ett år siden, var jeg *så* giret. Trente tre-fire dager i uken og følte meg som supermann. Helt til i mars-april. Da ble det mye reising, både privat og jobb, og etter det har jeg ikke satt mine føtter inn på treningsenteret... Fant derfor ut at det ikke var noe vits i å betale hver måned, er ikke supermann lenger! :-D

 

Huff, i dag har jeg hatt skikkelige stikkinger nederst i mangen. Det hadde jeg forrige pp også, så da regner jeg nesten med at løpet er kjørt denne pp... Grrrr...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha stikking i magen så lenge før IKM A1973?? Har jo nettopp sluttet på pillen så jeg får helt sikkert andre TR-symptomer nå... hmmmm... Trodde kanskje stikking var et bra tegn jeg, at eg festet seg eller noe??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva driver du med til vanlig A1973? Husker ikke om jeg har hørt det før....

 

Jeg også er sånn som har trent i perioder og følt meg som superwoman! Har lovet meg selv at når jeg kommer i gang nå, så skal jeg ikke bare gjøre det 2-3 måneder...for så å ta et halvt års pause... SKAL fortsette å være aktiv nå! Uansett hvordan! Gå turer, spinning, styrke..og så har jeg lyst til å prøve yoga.. Og når/hvis jeg blir gravid skal jeg begynne på yoga for gravide :-P

 

Jeg har også litt murringer...tror jeg...så tanta kommer nok denne pp'en også... Damn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, hadde jeg visst hva som var vanlig, hadde jeg neppe sittet her og spekulert! :-D

 

Jeg er selvstendig næringsdrivende og fører alt regnskapet selv. Så da er det bare å henge i! Er dødsens kjedelig, mye gøyere å være her på bim, men jeg sparer mange tusen i året, så da gjør jeg det heller selv.... Jaja, jeg får vel fortsette... :)

 

Pfeew: Er det ikke litt tidlig å kjenne pms en hel uke før? Jeg pleier ikke å kjenne pms før dagen før...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forrige pp var jeg jo så sikker på at jeg hadde en spire i magen... Følte det hele uka før ikm... Men, var nok bare pms... Men, ei venninne sa at jeg kanskje kan ha hatt en tidlig SA..for mensen kom to dager før ikm, i tillegg ble el forskjøvet en hel uke denne pp'en... Så kanskje det jeg kjente egentlig var en spire..men så ble det en SA...? Er jeg helt på jordet nå? Har lest et sted at nesten halvparten av alle befruktede egg ender i en SA..som kommer rundt tiden man skal ha mensen..så man vet ikke at det var en SA.. hehe..mye kluss her..

 

Huff..man blir jo crazy av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...