A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 10. juli 2008 #101 Skrevet 10. juli 2008 Hei! Så fint å høre fra deg susi! Jeg har inten erfaring med Wild Yam, så kan ikke hjelpe deg der. Men du, det *kan* jo være at du er gravid, bare at hcg'en din er litt treg! Jeg krysser fingre og tær for deg. Krysseklem
Gjest Tina-Mari Skrevet 10. juli 2008 #102 Skrevet 10. juli 2008 Hei hei jenter:) Sisi: tusen takk:) har ingen peiling eller erfaring med WY men ser det er mye brukt her på BIM. Dette er sååååå uvant. Skjønner ikke hvordan folk greide å gå gravid før i tiden uten nett, dyktige leger osv. Jeg hadde blitt vettaskremt! Smerter i magen store deler av dage, og trøtt!! Fiser hull i ozonlaget gjør jeg også, og er sulten konstant. Spiser små porsoner og variert da:) Vil ikke gå opp masse.... Få fart på eggene jenter! Greier meg ikke uten dere!!!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 11. juli 2008 #104 Skrevet 11. juli 2008 Tina-Mari: Å nei!!! Blør du mye? Hvordan går det? Hold oss underrettet! Stakkers deg... Er virkelig bekymret og tenker på deg. Trøsteklem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 12. juli 2008 #105 Skrevet 12. juli 2008 TINA-MARI, god morgen! Hvordan har det gått med deg? Jeg har tenkt så mye på deg... Håper alt er bra og at det bare var litt spotting. STOR klem
Gjest Tina-Mari Skrevet 12. juli 2008 #106 Skrevet 12. juli 2008 Hei hei. A1973: Det har ikke kommet noe mere, heldigvis. Men smertene er her enda. Trodde ikke det skulle gjøre vondt i starten å være gravid. Hadde sett for meg kvalme og såre nippler, men ikke intense magesmerter, ømme hofter og fis nok for en livstid! Jeg ble så redd i går at jeg holdt på å besvime! I tilegg måtte vi ut å spise med folk som reiser hjem i dag...måtte holde maska oppe å si jeg hadde litt magasjau. Jeg lå jo rett ut i nesten hele går pga smerter i mage og hofter... Har prøvd å ringe legen her nede, vet han jobber lørdager for jeg snakket med han sist lørdag...må bare prøve igjen å se om han snart tar tlf.. Jeg har aldrig hatt så mange blanede følelser løpe igjennom kroppen på så kort tid.. Stoooor klem tilbake:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 12. juli 2008 #107 Skrevet 12. juli 2008 Phu, nå ble jeg lettet! Jeg har vært skikkelig bekymret for deg! Da jeg var gravid med sønnen vår var jeg kvalm, men hadde ikke noe vondt i magen. Jeg tror det varierer veldig. Jeg håper du blir bedre snart! Klem
Gjest Tina-Mari Skrevet 12. juli 2008 #108 Skrevet 12. juli 2008 Jo takk:) Kvalmen innhentet meg i sta. Varte kun en halv time...stekt mat er drepen å lukte på... Mannen min stekte bacon til meg mens jeg lå oppe på rommet med vifta på for fullt, dørene igjen og lagde video dagbok. Bacon er gooooooooooooooooooooood!!! Men lukta er drepen!!!!!!!!!!!!!! Klemmer masse tilbake:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 12. juli 2008 #109 Skrevet 12. juli 2008 Haha, mannen min og jeg snakket akkurat om da jeg var gravid sist. Jeg fikk nemlig så utrolig lyst på ostepop, så vi bare MÅTTE kjøpe det. Han sa: "Haha, jeg tror du er gravid!" Det var da jeg kom på at mat med mye smak ikke var noe kuult, så nei, jeg tror ikke jeg er gravid! Vanligvis elsker jeg mat med mye smak og er en typisk middags-spiser. Da jeg var gravid spiste jeg ikke middag mer enn noen få ganger og bare lukten av middag fikk meg til å brekke meg. Jeg får mensen på mandag, tirsdag eller onsdag. Jeg vil bare få den fortest mulig slik at jeg kan begynne på neste pp! Huff, jeg håper du ikke blir sånn super-kvalm Tina-Mari, for det er bare ikke noe kjekt i det hele tatt. Klem tilbake
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 12. juli 2008 #110 Skrevet 12. juli 2008 PS. Hvordan går det med dere andre her inne? Alle på ferie???
baby09...:) Skrevet 12. juli 2008 #111 Skrevet 12. juli 2008 Her har eg begynt å leite etter symptoma, men så langt e alt som normalt. Føle meg så likegyldi til hele greia om dagan, vet ikke ka som går av meg:) Vært en liten ferietur no, borte en hel natt:) Gubben e snart på tur på jobb igjen, så hadde ikke tid til mer no. Men han e hjemme lenge i slengen når jobben e ferdi, så håpe d blir noen tura til før d blir høst. Så bra at du slutta å blø igjen da Tina-Mari, følge me på deg:)
Gjest Tina-Mari Skrevet 13. juli 2008 #112 Skrevet 13. juli 2008 Hei hei jenter! Phu...ikke noe mere blødning her enda... A: Hva er spotting? Var det du som hadde babywatcheren? Hvordan skal hjertelyden være helt i starten av svangerskapet? Slagene liksom... Målte før i dag, ettersom jeg skal være så langt på vei at embryo pumper blod rundt i "kroppen". Jeg fant noe som gav utslag på monitoren mellom navelen og høna... De lå på mellom 60-70 slag på monitoren. Er dette normalt?? Sjekket mitt eget hjerte som lå rundt 120-140. Jeg er helt frelst på salt, alt som er salt eller kan saltes. Salt chips, stekt bacon, ris m bernaice saus, agurk med salt på.. Er vel ikke bra med så mye salt men... Det er ikke mye mat jeg greier å få i meg, så det jeg får i meg, det spiser jeg!! Ellers da jenter? Noe med IKM snart? Noen som tror det er noe på gang da?
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 13. juli 2008 #113 Skrevet 13. juli 2008 Spotting er å bare blø bitte-lite-granne. Nei, jeg har ikke noe babymonitor. Høres nesten litt skummelt ut synes jeg. Hadde blitt helt opphengt i det. IKM i morgen eller onsdag, men tror det er i morgen. Regner med at mensen kommer. Bare gleder meg til den er over slik at vi kan begynne på den virkelige prøvingen. De kommende fire ukene kommer jeg ikke til å være mye her nei! :-D Jaja, vi får besøk i to uker nå. De skal heldigvis ikke bo hos oss, men regner med vi må ta oss litt av dem. Fint, da går kanskje tiden litt fortere til neste IKM! :-D Klem
gravidmednummer2 Skrevet 13. juli 2008 #114 Skrevet 13. juli 2008 Hei jenter! Det var herlig å være tilbake her! Har faktisk savnet dere! Har hatt det veldig fint på ferie da!! Drømmejenta: Utrolig gøy med den nye jobben. Det var veldig gøy å høre, gratulerer så mye - så mye!!! Tipper det dukker opp en kjekk advokat også etterhvert skal du se:) Tina Mari: Kjipt å høre at du er kvalm om sånn da. Får håpe det ikke varer så lenge, slik at det blir et bra svangerskap!! Så var det meg og min syklus. Nå skjønner jeg ingen forbaska ting, så jeg trenger kloke og smarte råd fra dere. I dag er jeg på dag 39 i syklusen, og hverken tante rød eller positive tester. HVA SKJER??? Skjønner ingenting jeg, hvorfor er det sånn? Min forrige periode var på 35 dager, men det kan vel ikke være sånn at det bare øker og øker? Jeg vil ikke ha noen evighetssyklus!! Hvorfor kan ikke TR komme på tida, så jeg kan prøve ordentlig neste mnd og vite når EL er. Og forresten, jeg hadde positiv EL test på dag 14! Så derfor regnet jeg med at jeg hadde cirka 28 dagers syklus. Jeg testet bare den ene dagen, og da var det to tydelige streker. Den ene var kanskje bitte bitte litt svakere enn den andre, men det var absolutt veldig tydelig at det var to streker. Er det noen som kan hjelpe meg??? Hva er galt med meg???
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 13. juli 2008 #115 Skrevet 13. juli 2008 Hallo, EL-testen er ikke positiv før test-streken er enten like sterk eller sterkere enn kontroll-streken, så det er ikke sikkert du hadde el da.... Ellers så har jeg ingen andre råd, sorry. Jeg bare håper du får orden på syklusen din ELLER at du er gravid. Det KAN jo være det da. Noen symptomer? Klem
påtjukken Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #116 Skrevet 14. juli 2008 hei.. i`m back:) da var me komt hjem igjen fra ferien.. har savna å sitte her med dåke:) TR kom og i dag.. 2 uker over tiden så først no er eg i 2 pp:( men håper det går bedre denne gangen, og at TR kommer når ho skal!! Tina-Mari: eg blødde i svangerskapet med vanessa og det gikk jo bra:) er ikkje farlig så lenge det er mindre enn vanlig mens.. og dette med hjertelyden.. den er veldig sjeldent du hører før uke 10-12.. hjertet til babyen din begynner å slå først i uke 8.. du som har en lang syklus...: det hadde visst eg og denne mnd:( kjempe irriterende.. har bestillt WY, men vet ikkje om eg skal ta det, men skal visst få orden på syklus og du blir lettere gravid av det.. tar det ikkje denne pp, men viss syklusen er lang neste denne gangen og så tar eg dei neste pp:)
baby09...:) Skrevet 14. juli 2008 #117 Skrevet 14. juli 2008 Vi har savna deg og susi:) Sitt her å kjenne etter symptoma, men kjenne ingenting og da mene eg ingenting. Ikke murringen som kommer noen daga før tanta heller... Mene eg hadde dem når eg va gravid også, for va sikker på at tanta kom den gangen og. Kordan skal eg tolke d her da? Kanskje sykusen min også e på tur, at tanta ikke kommer før om 14 daga...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. juli 2008 #118 Skrevet 14. juli 2008 Aaaaaaaaaaah, jeg blir gaaaaaal! Har hatt skikkelig mensen-vondt i hele dag, i tillegg til at jeg har vært skikkelig kvalm innimellom. Tror nok at kvalmen skyldes at jeg har hatt så vondt i magen. Problemet er at mensen IKKE er kommet. Det er jo mulig at syklusen min har forandret seg litt, men jeg vil jo bare få den NUUUUU, slik at jeg kan begynne på ny pp! Grrrrrrrrr... OK, nok klaging... Jeg har også lurt på hvordan det har gått med deg Susi! Synd at du fikk mensen, men da følger vi hverandre ihvertfall til neste pp! (*Litt* egoistisk har man da lov til å være??? :-)) Klem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 14. juli 2008 #119 Skrevet 14. juli 2008 PS. Jeg glemte å skrive at jeg har IKM i dag (iflg. forrige periode), men er litt usikker på om det er i dag eller i morgen eller onsdag. Blir litt sliten av å gå på do å sjekke om jeg har fått mensen...:-) Regner jo egentlig med det, men det er jo 1% sjanse for at vi rakk el. Gidder ikke å ta noe test siden jeg er nesten sikker på at mensen kommer. Nå babler jeg fælt her... Sorry... Klem igjen
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 15. juli 2008 #120 Skrevet 15. juli 2008 Jeg tror mensen kommer i dag.... Kjennes sånn ut...
baby09...:) Skrevet 15. juli 2008 #121 Skrevet 15. juli 2008 Ja no kjennes d ut som den e på tur her også... Men da heng vi jo i hop enda en pp:)
Gjest Tina-Mari Skrevet 15. juli 2008 #122 Skrevet 15. juli 2008 Hei og velkommen tilbake fra ferie folkens!! Det var jaggu på tide at vi alle er samlet her igjen! Da blir det kanskje litt fart på tråden! Jeg føler meg ikke som en av "gjengen" I 1.trimester eller terminklubben... Får håpe dere som vet at sjansen er spildt får mensen med en gang (!) for jeg FORVENTER å få dere over i 1.trimester i denne pp... Kjeder meg ihjel der borte...... Hva med meg da jenter? Må tenke litt på meg også! (hihihihi) Hekk som noen syke kaniner i tenårene!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ser ut som at jeg spotter ja. Hadde bitte bitte bitte litt farge i går også, men kun 1 gang. Smertene mine er mindre (takk og lov!!), og jeg er ikke såååå oppblås lengre. Fiser ikke hele tiden liksom. Mat er enda e problem, men jeg får i meg litt hver dag da. I dag spiste jeg sånnt tynt knekkebrød av rug med ost på, og en nektarin til frokost. Super stolt!!!! Ja jeg syns også det er rart, men jeg har sjekket 3 ganger med babywatcheren, og både jeg og mannen min hører det.. Det er under navelen men ikke helt nede i lysken. Merkelig...kanskje det er min egen puls jeg hører, men det er uansett godt å høre. Så sier jeg til bebisen at jeg elsker h*n osv. Da sover jeg goooooodt da:):) Jeg håper mamma er her sånn at hun kan bli med til legen på 1 ultralyd, det hadde vært koselig. Jeg er skikkelig mamma jente:) Har bare blitt mer og mer mamma jente etterhvert som jeg har blitt eldre! Elsker å være med mamman min! Husker når hun var på sykehuset her nede i Mai pga. salget...jeg hadde vært våken i nesten 3 døgn og bare sittet å sett på henne sove...var så redd for at hun bare skulle dø i søvne... På den 3. dagen ba mamma meg legge meg opp i sengen sammen med henne å kose litt, og der sovnet jeg i armkroken til mamman min...27 år gammel og sover sammen med mamman sin! Men det var super koselig!! Ja ja, nok mimmring! Tror jeg skal ringe å skravle med mamma:) Det er super vanskelig å ikke snakke om spiren i magen... Jeg SKAL si det ansikt til ansikt!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 15. juli 2008 #123 Skrevet 15. juli 2008 Hei og hå! Jeg er også mammajente! Og pappajente...:-D Minstemann og eneste jente.... *Litt* bortskjemt med to storebrødre ja! :-D Hmmm... jeg skjønner meg ikke på kroppen min... Altså... sist hadde jeg 26-dagers syklus. Vet jo at det kan variere veldig... Jeg har hatt kjempevondt i magen i går og i dag, som når jeg har mensen, men ingen mens. I går kveld hadde jeg litt sånn brun utflod (æsj... yak... :-)) og i dag hadde jeg også utflod med bare litt blod når jeg tørket meg, inenting i trusa... Jeg tror jo, som sagt 100 ganger, at vi ikke rakk el, men innimellom begynner jeg å lure litt. Tok en billigtest (strimmel) i natt, men den var blendahvit (klarte ikke å holde meg!), så jeg har egentlig veldig lite håp. Bare lurer på hvorfor ikke mensen kommer snart! Hmm... Jeg har noen digitale tester, men regner med at de reagerer senere enn billig-testene? Jaja, jeg tror ikke jeg vil svi av en av de dyre testene enda... Venter litt til og ser om mensen kommer... den kommer nok....:-D I natt lå jeg og tenkte på at jeg kanskje, kanskje var gravid. Og dumme meg tenkte: "Nei, det er litt for tidlig, jeg hadde jo planlagt at det skulle skje neste pp!" Oj så jeg babler... Gjør det når jeg er nervøs...:-D Bableklem
gravidmednummer2 Skrevet 15. juli 2008 #124 Skrevet 15. juli 2008 I dag kom endelig mensen. Så nå er jeg endelig i 2. pp. Og denne gangen skal jeg prøve og prøve!! Nå vil jeg bli gravid!!! Siden syklusen min er på tur så skal jeg begynne med el test noen dager etter mensen er borte. Kan noen fortelle meg mer om WY? Hvor får man tak i det?? Hørtes ut som noe for meg!! Tina Mari: skjønner veldig godt at det er vanskelig å ikke snakke om spiren til noen enda. Jeg synes det er vanskelig nok å ikke snakke om prøvingen!! Tenker det blir skikkelig gøy å fortelle det til mammaen din og andre ihvertfall:) Jeg har besøk, så må bare snike meg inn her innimellom!! KOs dere alle sammen jenter!! KLem
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 15. juli 2008 #125 Skrevet 15. juli 2008 AAAAARRRRRRGGGGGGHHHHH, jeg er så drita lei (sorry) av å gå på do, tørke meg og sjekke om jeg har fått mensen. Kunne ikke den derre *** mensen bare komme sånn at jeg kan komme meg over i ny pp? Men neida, denne gangen virker det som om den skal drøye og drøye og ikke nok med det, jeg har hatt like vondt i magen i går og i dag som jeg har når den er her. så hvorfor i huleste, heiteste kan den ikke bare komme?????? Noen ganger i dag har jeg hatt så vidt litt antydning, men så forsvinner det helt igjen og helt blankt papir. Har tatt el-test og gravi-test, men begge like blanke som dopapiret. Jeg kjenner at jeg er skikkelig på TUPPA.. Jajajajajajaja, hører jeg noen si PREMENSTRUELL? Phu, jeg føler dette tar litt på gitt...:-D ARGHklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå