Gå til innhold

"noen i 1.pp" går over i 2.pp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare begynne med å si til Tina Mari og dere andre. Dere MÅ teste og så løpe inn hit for å gi oss resulatet! Jeg er kjempe spent på dere alle!!!

Og så må jeg si at jeg synes veldig synd på deg A1973. Ingenting er verre enn å føle seg ensom!! Håper det blir litt bedre når sønnen din kommer hjem i morra. Hvor lenge er det igjen til gubben kommer nå?

Og så en annen ting A1973. Jeg har også planer om å strikke babyteppe. Er det noen annen måte å gjøre det på enn å strikke mange små lapper?? Jeg er ikke akkurat noen mester på håndarbeid, men tenkte nå jeg skulle prøve. Noen tips før jeg setter igang?

Forresten Tina Mari, veldig artig at du sniker til deg noen minutter på bim av og til. Gøy for oss andre å lese ihvertfall, vi må jo få oppdatering!!

Jeg har bestemt meg for å teste torsdag eller fredag om ikke tanta kommer. Min mens er som sagt litt ustabil, så tanta kan komme mellom 3. og 10. engang. Så da tar jeg sjansen på at det er 28 dagers syklus denne måneden, og tester tidligst mulig!! Jeg sliter skikkelig med å klare å vente så lenge! Det er jo en evigheeeet til!! Hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for sympatien babyklar. I morgen skal jeg heldigvis på jobb igjen. De dagene jeg jobber går mye fortere, så jeg regner med at tiden frem til mannen kommer hjem går fort nå. :-) Han kommer hjem på lørdag. I morgen er det "bare" fem dager igjen.

Babyteppe ja. Nei, jeg strikker ikke mange lapper. jeg fant et mønster... vent så skal jeg finne ut hva det heter... Idena nr 206. Jeg vet ikke hvor flink du er fra før. Det er sånn med huller, men det er bare rett, vrang og kast. Jeg strikket en prøvelapp først og så gjorde jeg litt feil i begynnelsen. Nå går det mye bedre! :)

Æsj, nå skal jeg legge meg. Skikkelig kjedelig å legge meg alene... Hahahahaha, ikke helt alene... Har TRE SKITNE skjorter fra mannen min. Føler meg litt nuts (hei Tina-Mari, skal vi leke sammen? :-D), som en 16-åring, for tiden. Skikkelig teit, trykker skjortene inn i trynet for så å begynne og stortute... Kan jeg skylde på hormonene selv om jeg ikke er gravid????? :-D

Nattaklem

Skrevet

Her va d mye å "svare" på:)

da mannen min begynte å jobbe borte sov eg ikke di 14 dagan han va borte. Duppa seff litt om nettern, men ble ikke utkvilt. D gikk heldigvis over etter noen tura borte da, men va tungt i begynnelsen.

Min e bare best, han har alt:) E handy som bare d, omsorgsfull,får til alt han prøve på,sexy og kjempe snill. Så har han d fineste smile eg noen gang har sett:) Ble nesten litt forelska her eg sitt, så mye fint eg hadde å si om han:)

Når eg strikke babyteppe, legg eg opp 120 maske på rundpinn og strikke bare rett att og fram. Blir jo ikke nåkka mønster da, men synes d e kjempefint. Brukt å gi som gave til venninne når dem har fått baby. Som regel får jo alle masse klær, så e en fin liten ting:)

Trur forresten eg e gått inn i min fruktbare periode no,gubben sku egentli vært reist på jobb, men d e ferie:)

Skrevet

Gutt05, hihi, så bra at jeg fikk deg til å bli *litt* forelsket igjen! :) Som sagt, jeg er så lei av at folk bare klager på mennene sine. Og joda, min mann har noen dårlige sider han også, men hvem har ikke det? :) Jeg kjenner folk som stort sett bare klager på mennene sine, har null respekt for dem og selvfølgelig, får heller ikke noe respekt. Det er sånn at jeg lurer på hvorfor de holder ut med hverandre....

I går kveld fikk jeg ikke sove før klokken 0230. Selvfølgelig sov jeg veldig godt da klokken ringte klokken 0640. Utrolig slitsomt å være alene! :-D Heldigvis er jeg ferdig klokken 1400 i dag. Da skal jeg gå litt på salg før jeg skal hjem å lage middag. Heldigvis skal ikke sønnen min hverken på overnatting eller ha overnatting, så da skal vi kose oss litt i kveld, tror jeg. Det er jo ferie, for ham ihvertfall! :-D

Salgsklem

Skrevet

no reiser eg.. så da er det nok lenge til neste gang..

negativ test forresten:( men ha en fin sommer så snakkes me seinere:)

og masse lykke til alle sammen:)

Skrevet

God tur Susi...

Ja da fikk jeg TR på besøk.. ble egentlig ikke så overrasket. Det har vært mye vanskeligere enn jeg trodde når man virkelig gikk inn for dette. Takk for tipset om billigtestene Tina-Mari. Lurer på om jeg ikke skal bestille en bråte med det samme. Man sparer jo en formue på å betille derfra. I butikken koster det jo skjorta for en test.. huff. Jeg trodde at jeg skulle være sterk nok til å holde meg unna tesing og sånn, men det klarer jeg ikke. Blir jo litt bekymret og vil jo at ting skal klaffe med en gang. Samboeren min ble kjempe lei seg når jeg sa at TR hadde meldt sin ankomst, han også trodde at det kanskje var klaff denne gangen.... Men men vi får bare fortsette kampen om EL:)

Nå får jeg vel ta turen innom billigtestene og bestille et kvantum..hehe

Ønsker dere en fantastisk dag og håper at vi alle snart er gravide!!

Tina- Mari... hvor i spania bor dere forresten? Har bodd litt i spania selv, og det er så flott c",) Savner klimaet veldig og kulturen..

Stor klem til dere alle...

Nos hablamos!!!

Skrevet

Susi og KrøZa: Synd med neg. test,men på den andre siden er jeg nesten litt lettet over at dere blir med meg videre til neste pp! :-D (Må se det positive i alt!:-))

Ha en god ferie Susi! Håper været der du skal er litt bedre enn på vestlandet...

KrøZa82: Jeg bestilte også fra billigtester. Bare husk at du ikke må bestille for mer enn 199,-, damå du nemlig fortolle og momse. Det er bedre å bestille flere pakker/ganger.

Klem

Skrevet

Kjipt med negative tester ja!! Godt vi er mange i samme båt så vi kan følge hverandre videre. Jeg regner ihvertfall med at jeg er i den måten. Har begynt å ha litt vondt i mage og korsrygg, så TR er vel rett rundt hjørnet.

Babyteppe. Altså jeg er en elendig strikker. Kan rett og vrang og det er det hele. Tror ikke jeg klarer å lese en oppskrift. Så det med rundpinne hørtes ut til å være en god ide. Kjøper man bare en vanlig rundpinne, eller må den være ekstra stor? Og hvilken type garn kjøper du? Jeg tror jeg skal strikke i beige eller noe, det kan jo alle bruke.

God ferie til dere som skal det!!

Tina Mari, hvis du stjeler et øyeblikk her inne. Husk og fortell oss om TR har kommet, evt om du har testet!! Det ser ut som om de fleste her inne er klare for en ny pp etterhvert. Om det mot alle odds skulle vise at jeg var gravid denne mnd, kommer jeg til å fortsette å henge her til dere alle er gravide!

Stor klem:)

Skrevet

Babyklar85: Har strikka av både babyull og alpakkaull, begge dela e like fint. Har bare brukt di pinnan eg har hatt hjemme, men du kan jo bare spørre i butikken når du kjøpe garn.

ja d e hærli å være forelska, og skjønne heller ikke dem som bare klage på di mannan. har ei venninne som klage og klage, og no skal eg gå i fra han og no skal eg gå i fra han. Men d skjer jo aldri nåkka, så trur no ikke ho kan ha d så ille:)

Skrevet

Hei jenter! Apropos å henge her inne etter at man har blitt gravid - jeg klarer liksom ikke helt å holde meg unna! Venter på selskap i marsklubben, ser ut som det fremdeles kan bli klaff for noen av dere, jeg krysser fingrene!

Forøvrig har jeg tatt FEM tester nå.. får meg liksom ikke helt til å tro det, føler meg ikke gravid.. men må vel bare tro på det!:)

Skrevet

Notie.. Gratulerer så masse :D.. Alltid hyggelig å høre når noen får det til.

Det ble desverre ikke klaff for oss denne gangen, men vi gir ikke opp:) Hopper over i 2. PP så håper jo at det skal være litt mer gledelig utfall når neste IKM er ventet. Åh det hadde vært så koselig!!

Jeg bestilte de testene fra biligetester.no, så da dumper de vel ned i postkassa snart. Bare lurer på om jeg burde starte å teste når TR har tatt veien. Har jo lest noen steder at man kan ta en test hver dag for å finne eksakt EL, for jeg har ikke TR som kommer på dagen. Denne gangen kom den 1 dag tidligere og det kan jo være en grunn til at det ikke har skjedd noe nå etter hva jeg har lest.

Nå er det bare å hoppe i høyet videre mot neste høydepunkt.. hehe

mange klemmer

Skrevet

Gratulerer så utrolig mye Notie!! Du er vel heldig!! Jeg venter på TR nå, men om ho ikke skulle melde sin ankomt så er jeg med i marsklubben! Men det har jeg egentlig ingen tro på da. Men man kan jo håpe i det lengste! Hehe:)

KrøZa82, du kan jo sikkert teste med engang for å være helt sikkert. Men det er sikkert ikke noe vits i å teste de aller første dagene. Men det ser du jo bare selv.

Jo mer man får hoppet i høyet jo bedre er det jo!! Så bare en ting å gjøre jenter!! hehe:)

Klem fra Maria

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei jenter!

Mye å lese!! Gjestene er ute på en isbar så jeg må kjappe meg!

God tur til....??? A?

Kjipern susi....men jeg er nok med deg vidre i 2.pp. Ikm i morgen,masse utflod i dag..så da kommer hun nok i morgen kl 8.00.

Noen spurte: jeg bor i guardamar/la mata, jobber i torrevieja. Kan liiiiiiiiite span... Lær meg!!

Umh...jeg har jo gjester, og skulle egentlig ikke inn hit....men mannen min ba meg benytt meg av muligheten!

Jeg stikker bebi teppe...225 masker rett i 3 cm lengde...så kommer det en vang maske her og der som gir mønster...det skal jeg lære imorgen..hehe:) Lye gult valgte jeg.

Jeg har sliti med alkohol spm... Men innimellom greier jeg å ta en aloholfri øl, og de har roet seg med spm.

De har godtatt at jeg rett og slett drikker lite her ned i varmen.

Har ikke stort å fortelle jeg... Mensen smerter de siste dagene..ugg, slipper ikke unna.

Sier i fra hvis helvete fryser over og jeg er gravid jeg:)

Mange klemmer!!!!!!!

Skrevet

Gratulerer Notie!

Hihi, hvis det er meg du sier god tur til, så skal ikke jeg reise på en stund nei! :)

Ååååååh, jeg er så spent på deg Tina-Marie! Av en eller annen grunn har jeg tro på deg, men jeg hadde jo tro på Susi også så... Ikke stol på meg...:-D

Ellers så har jeg snakket litt med min lille, store sønn på 13,5 år. Jeg sa at jeg måtte fortelle han noe, og han sa: "Du skal ha baby!" Men nei, i utgangspunktet var det ikke det jeg skulle si, men noe annet (som ikke gjelder meg, så jeg forteller ikke det her...:)). Etter at jeg hadde fortalt det snakket jeg med mannen min og vi ble enige om å fortelle at vi tenkte litt på å få en ny baby. Jeg fortalte det til han og han ble faktisk kjempeglad! Han sa at han godt kunne tenke seg en søster eller bror! Jeg spurte om han ville bli flau, da sa han: "Åh, mamma, MÅTTE du si det!" Og så rødmet han litt...:-D Jeg har sagt at det ikke er sikkert at det blir noe ny baby, men at vi jobbet med saken. Så da vet han det. Jeg tenker at han er så stor nå at det er like greit at han får vite det, så blir det ikke noe sjokk den dagen det skjer.

Ellers så må jeg bare si at jeg er DISCODRONNINGEN i huset! :-D Vi kjøpte "dansespill" til WII'en. Vanligvis er det IKKE jeg som har high-scoren, men jammen er det jeg som har high-scoren på dansespillet gitt! Utrolignok så taklet bekkenet mitt å riste litt på hoftene, så langt... Vi får se hvordan det har gått i morgen, men foreløpig er jeg ganske så bra!

Nå skal jeg hoppe til køys.

Nattaklem

Skrevet

TINA-MARI, hva ble det???? Jeg døøøøør av nysgjerrighet! :-D

Nysgjerrigklem

Skrevet

Ja Tina-Mari no vente vi alle på resultate ditt:)

Skjønne ikke d skal være så vanskeli å måtte lure seg unna den drikkinga, e jo bare mas. Nesten så eg vurderte å slutte helt å drikke så slepp man å lyge sånn:)

Hjemme me syk gutt i dag, så da blir d mye kosing på oss:) Regne ute så e godt å bare være inne. Ellers lite nytt her, har visst el i dag så e spent å se om vi får nåkka ut av den:)

Skrevet

Jeg har også tro på Tina Mari, selv om ho ikke har det selv. Du må virkelig rapportere!! Kom TR? Spent spent spent!!

Jeg må få kjøpt meg garn og kommet igang med babyteppet. Kanskje jeg kan kjøpe det i morra? Vi reiser på ferie til lørdag, så det hadde vært greit og hatt noe å strikket på da. Vi får se.

Er mye utflod et tegn på at mensen kommer? Isåfall kjipt for meg... Jeg leste nemlig et annet sted at det kunne være et tegn på graviditet. jaja, får bare vente å se.

Ha en fortreffelig dag alle sammen!

Klem:)

Skrevet

HVOR ER TINA-MARIE???? Jeg er så spent!

Jeg har tatt el-test hver dag nå, ingen pos. test enda. Jeg fikk mensen for 13 dager siden. Har en del el-slim, men ikke pos. el-test. Jeg mener å erindre at jeg, forrige periode, hadde el-slim i flere dager, men testet ikke etter el før etter 4 dager med el-slim, og da hadde jeg pos. test. Begynner å lure litt på om jeg har kort syklus (26 dager), el litt sent og kort lutealfase... Har lest at det ikke er bra med kort lutealfase??? Jeg er spent på om jeg får pos. el-test på fredag eller lørdag (da har jeg hatt 3-4 dager med sl-slim slik som sist), for da vil det si at mannen min kanskje rekker hjem til el... Håpe, håpe.... Hvis ikke får vi bare satse alt på neste pp...

Hihi, ser ut for at vi alle er bitt av babyteppe-dilla? :-D

Jeg merker at dagene går mye fortere nå når jeg er på jobb igjen. Mye bedre å komme seg ut blant folk istedetfor å sitte muttens alene hjemme. Jeg savner mannen min fortsatt, men ikke så intenst som i helgen. Nå er det dessuten bare fire dager til han kommer hjem. Oh-la-la....:-D

Babyteppeklem

Skrevet

YES, YES, YES, det er HÅÅÅÅÅP! Leste nettopp om en som sa hun hadde el-slim 3-4 dager før el. slik som jeg skrev at jeg hadde sist gang. Før jeg ble gravid sist (13,5 år siden) hadde jeg sykluser på 21 dager. Forrige periode hadde jeg syklus på 26 dager. Kanskje jeg begynner å få lengre sykluser? begynner å bli litt redd for atjeg plutselig skal få evighets-sykluser, slik som jeg har lest om her... ARGH, jeg tror jeg bekymrer meg for mye! Er så redd for at jeg ikke skal bli gravid nå når vi endelig har bestemt oss. Er redd jeg er blitt for gammel???

Bekymrings-, men håpefull, klem

Skrevet

Trur ikke du skal bekymre deg så mye A1973:) Skal nok gå bra. Håpe gubben din rekk seg hjem til el da. E så gøy å følge me på alle, vil jo at alle skal bli gravid så fort som muli.

Her e eg blitt forkjølt, igjen... Håpe bare eg ikke får feber også, da blir d dårli me produksjon tenke eg. Enda 14 daga til ikm så må stå på di her siste dagan visst d skal bli nåkka:)

Synes vi kunne fått sommer snart, e kaldt og grått her oppe i nord:(

Skrevet

Ja nå har visst babyteppe dillaen kommet til oss alle! Jeg skal ihvertfall handle garn i dag.

Nå må Tina Mari se å komme seg inn hit!! Ho sa ho skulle teste i dag om ikke TR hadde kommet. Jeg er spent!!!

A1973: Så bra!! Det ser ut som om det er håp for deg!! Hadde jo vært bra om gubben rakk hjem mens du har EL. Det er sikkert ikke noen fare for å få evighetssyklus selv om syklusen blir litt lenger. Jeg tror det skal litt til for å få en sånn evighetssyklus ihvertfall!

Her nede på sørlandet er det strålende sol og nydelig varmt vær! Så jeg klager ikke, helt herlig!! Unner dere litt sol i nord også:)

Klem

Skrevet

Fortsatt ingen pos. el-test her i huset! Tør ikke helt å håpe...

Ellers så har jeg vært skikkelig syk i dag. Jeg gikk på jobb, men mellom to kunder (takk og pris) fikk jeg akutt diaree som ikke gikk over. Neste kunde kom og jeg begynte å behandle henne, men måtte på do igjen. Da fant jeg ut at det var like greit å ikke ta henne. Så det endte med at hun gikk hjem og jeg avbestilte alle kundene mine, bortsett fra en som skulle på ferie i morgen.... Henne MÅTTE jeg ta, men kjørte hjem og dro tilbake igjen i ettermiddag. Heldigvis var jeg litt bedre da. Det er ikke ofte jeg går hjem fra jobb, men med magetrøbbel fikser jeg ikke å være på jobben...:-/

Har også vondt i magen, men de tror jeg kommer av el, eller jeg vet det. Det er så vondt at det gjør vondt å sette seg ned og å gå. Slik var det forrige el også. Jeg bare krysser fingrene for at jeg klarer å holde på egget i noen dager til! :-D So long, so good, ingen pos. el-test nei. Hvor mange timer går det fra pos. test til egget løsner? Skjer det med en gang? Mener jeg har lest at el kommer 24-48 timer etter pos. test, men kanskje det er feil??? Jaja, vi får hoppe i høyet med en gang han kommer hjem....:-D

Sykeklem

Skrevet

Jeg føler meg litt alene her inne, noen heeeer?

Tina-Marie???

El-testen viste positiv nå... Så da er nok håpet for denne perioden ute. Jaja, fordelen er at jeg nå tror jeg har en stabil syklus på 26 dager, med el på dag 14. Slik var det i forrige periode også. Haha, kan man kalle det stabilt etter to perioder??? :-D

Elklem

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei jenter!

Ja da har helvete fryst over!! For den ferske graviditets testen jeg sitter med i hånden viser en klar strek på at jeg er gravid! 3 dager over ikm.

Jeg kan ikke fatte det... Hva gjør jeg nå?

Skrevet

hahahah, jeg så akkurat at jeg, en eller annen gang, plutselig har begynt å skrive navnet ditt feil... Sorry Tina-MARI! :-D

Som sagt før, gratulerer! Siden du er i Spania har jeg ikke peiling på hva du gjør nå, men jeg tror man, i Norge, ikke går til legen før i 10-12 uke. Mener jeg har hørt det (jeg ble litt overrasket over at man ikke skal gå før), men det er mulig jeg tar feil. Er så lenge siden jeg var gravid sist...:-D

Gratulasjonsklem (en til...:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...