Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du kan ikke rettferdiggjøre bensinutslipp med at andre bruker plastposer.

selvsakt kan man gå inn og se på det også. men det vil altid være noe som man kan peke på og si "de der er verre en meg så da kan jeg gjøre som jeg altid har gjort"

at vi har dyr bensin er fordi vi har høye lønninger. om vi ser på bensinpris kontra lønn så har ikke norge dyr bensin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. sånn er det altid.

Skrevet

Dunder : For å ha et tak over hode og mat på bordet så må jeg kjøre 9,5 mil hver dag + igjennom bomring 2 ganger.

At jeg da syntes at prisen for drivstoff er alt for høy sier seg selv.

Og nei, det går ikke kollektivt dit hvor jeg jobber (ikke rett dit) Hvis jeg ikke skal kjøre, må jeg vel dra hjemmefra kl 05.00 om morgenen.

Prisene må ned!

Skrevet

Ja, jeg får nesten holde kjeft her jeg sitter i 2-roms min til nesten 2 mill. er det noen som ikke har råd til bensin for tiden så er det jeg!

Skrevet

Hehehe.. jeg er i hvertfall på ingen måte sur for at andre tjener bedre enn meg, for jeg har planlagt å tjene ganske bra selv en gang. Og de som tjener bra fortjner det helt klart, det skulle jo nesten bare mangle. Men det er den trangsynheten som virkelig irriterer meg. Det er ikke alltid ting går som planlagt (bare se på meg bli smelt på tjukka på p-piller, og jeg som ikke hadde tenkt å bli mamma før på slutten av 20åra). En høyere bensinpris enn den vi har nå vil kunne få vanskelig konsekvenser for de som prøver å komme seg opp. Jeg også er veldig fornøyd når jeg har tak over hode og mat på bordet, men når økonomien begynner å bli så trang at du virkelig må planlegge til punkt å prikke åssen du skal fordele pengene for å få det til å gå, så er det ikke spesielt morsomt lengere. i hvertfall ikke hvis det kommer en utgift du absolutt ikke hadde planlagt. Og det er nok ikke bare bensinprisen som teller ut på dette, men det har faktisk mye å si.

Jeg kunne gått med på det hvis det kunne åpnet noen andre dører for de som sliter, Kanskje kutte ut barnetrygd til de husstander som har over 500 000 i inntekt og doble til de som har under? Det hadde i hvertfall gjordt det litt enklere å takle en høy bensinpris.

Skrevet

Har du bil Dunder? bare lurer siden du mener at folk generelt er late. Blir ikke en som bor i en storby har tilgang på all den kollektivtrafikken man kan drømme om og som har bil litt ekstra late?

Og du trenger ikke å holde kjeft for min del, artig å diskutere med folk som kan diskutere uten å bli alt for usaklig. Trur nok bare at vi kommer fra to helt forskjellige verdner og har litt ulikt syn på ting.

Skrevet

Var vel jeg som sa at folk generelt er late. Jeg har masse kollektivtrafikk rundt meg, men jeg går som regel alltid. Unntak er når jeg skal veldig langt unna der jeg bor, og jeg ikke kan gå dit innen rimelig tid - eller jeg er skadet av en eller annen grunn.

Skrevet

Hvis vi skal slå et slag for samfunnet, så får jaggu staten gøre det og! Da får de høye bensinprisene gå uavkortet til utbedring av kollektivtrafikken. Mennesker blir ikke noe mindre avhengig av bil selv om bensinprisene skrus opp..

De kan ikke ta på skyggelappene og skylde på miljøkrise dersom de som faktisk sitter på pengesekken ikke hjelper befolkningen med alternative løsninger.

Allikevel er det sikkert masse unødig kjøring også, og alle kunne sikkert blitt flinkere. Ihvertfall jeg. Latskapen herjer:-)

Skrevet

okey legge seg flat og beklager til dunder:) Du sier jo at du bruker bilen når du skal langt unna (selv om tog og fly kan føre deg ganske så langt) og det kan jo de fleste forstå, men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan forstå at en høy bensinpris skaper mange problemer for det som har en trangere økonomi og må et lite stykke unna for å komme til barnehage,skoler og jobb. De selvstendige lastebilsjåføreren trygler om å få kjøre buss i stede for at det går ikke ann å drive et slikt firma med de utgiftene som er i da.

Skrevet

Hehe, nei ikke bil - jeg har ikke lappen... Men jeg kan bruke f.eks t-banen hvis jeg skal veldig langt unna. Mener fortsatt at folk kan overleve høye bensinpriser og at det kan føre til mindre forbruk av bil.

Skrevet

Jeg kan godt være enig i at de lateste av alle er de som både har et godt kollektivtilbud og i tillegg har bil og forventer lave bensinpriser..

Men jeg må bare få gjenta MTGs utsagn om at vi ikke bruker så stor andel av lønnen vår på bensin her til lands som andre steder.

Skrevet

Joda er enig at tanken er bra, men jeg mener også at vi kunne klare oss fint uten plastposer, dyrer fly og billigere tog, og må matvarer egentlig pakkes så mye inn at det er mere plast en mat?, og de fleste hadde klart seg fint uten alt det dillet de kjøper seg ( er jo ikke akkurat miljøvennlig å produsere alt mulig heller). Det som jeg reagerer på er at de presser prisene på en vare mange er helt avhengig av på et veldig høy plan, mens andre mere luksus ting forsetter og være billig. Det blir feil for meg!

Skrevet

kremt. det kommer vel ann på hva slags inntekt man har det da..^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...