Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo driver budbil firma å har tre biler så merker det kraftig ja. Men vis folk hadde parkert bilene sine så hadde han vell kommet hjem litt tidligere? hehe

Jeg og barna bruker buss og trikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at eksos skader miljøet, og selvfølgelig vil jeg at jorden skal være et best mulig sted for våre barn!

Men dette er argumenter som staten bruker, som vi går rett på, fordi vi selvfølgelig vanskelig kan argumentere mot det.

Allikevel - økt bensin og dieselavgift fører ikke til at bilbruken reduseres i så stor grad at det betyr noe! Men staten håver inn masse penger, og det er hele poenget med økningen.

Hvorfor gjør ikke staten feks noe med kollektivtrafikken - hvis det er miljøforurensningen som er viktig for dem???

Skrevet

I Bergen har prisene på buss gått ned de siste årene, og det er flott. Gratis hadde jo vært genialt :-)

Skrevet

Dunder, når jeg tar bussen er så ofte jeg og ungene de eneste som sitter på de første 7km...så jeg tror ikke det er rom for mere utbygging og flere avganger her, er ikke så mye folk desverre.

Så uansett så vil jeg være avhengig av bilen, den forurenser tross alt uansett mindre en en svær buss. Så de blr holde avgiftene på et kontrollert nivå ( sier ikke at det skal bli "billig" å kjøre, men heller ikke hårreisende dyrt, og så bør de heller gjøre andre tiltakt som å stimulere til mere kollegktiv transport der folk bor tettere og dette er realistisk, ikke her i en liten våg flere mil fra sentrum som det kansje bor noen hundre personer spredt utover flere kilometer med veier hist og her....da er desverre bilen nødvendig...og hensiktsmessig forhold til miljøet også.

Skrevet

Vet du hva Dunder - jeg kan GJERNE betale 17 kroner literen i diesel, hvis pengene går til å ruste opp kollektivtrafikken!

Skrevet

Sier ja takk begge deler, og tror ikke nødvendigvis mer på "fakta" fra deg enn fra staten...

Må være slitsom å være så paranoid i forhold til staten i alle sammenhenger.

Skrevet

Ja, men det kan det vel være de har tenkt til?

Skrevet

Ikke spesielt slitsomt, tror det er viktig å være litt kritisk. Tenke selv er også en fin ting, og ikke ta alt for "god fisk".

"Ja takk, begge deler" fungerer vel stort sett bare i 100-meterskogen.

Skrevet

Tror du på julenissen også, Dunder? :-) Hadde det vært formålet, hadde de nok sagt det! :-)

Skrevet

Jeg håper at staten forbedrer kollektivtilbudene slik at vi som bor i distriktene ikke blir ruinert av å komme oss på jobb! Eller til butikken. Jeg akter ikke å gå 1,2 mil fra busstoppen i OPPOVERBAKKE med tunge handleposer hjem etter jobb.

Fy faen, mer til de rike og mindre til oss som ikke har så god råd. "Vi vil ha folk ut i distriktene". De setter opp matprisene, bensinprisene og nå skal kollektivtransport også bli dyrere! Hva med å sette opp flere busser i distriktene? Og sette ned prisene på kollektivtransport?

"Kjøp dieselbil, hvis ikke flår vi deg med avgifter", et halvt år etterpå er dieselen dyrere en bensin...

Jaja, gratulerer med dagen, politikerne...

Skrevet

He he, joda. Jeg er også kritisk og tenker selv, men det går en grense... Når man hele tiden tror staten er ute for å lure deg så bør det ringe en bjelle ;-)

Så du sier: 5 kr literen og kjør på så mye dere orker?

Skrevet

Man kan jo ikke gjøre alle til lags, og majoriteten av Norges befolkning bor faktisk ikke i distriktet.

Dessuten så får jo de som har lang vei til arbeidet et riktig så generøst pendlerfradrag på skatten.

Skrevet

Ikke bland Julenissen inn i dette! Hva har han gjort? Han kjører jo slede og forurenser ikke!

Skrevet

Det var dagens, OsloMor - "generøst pendlerfradrag på skatten"! :-) Det er MINST 10 år siden! :-)

Skrevet

Var det det beste du kom på? :-)

Skrevet

Jeg ER paranoid - for jeg mener faktisk at staten kun er ute etter å lure oss! :-)

5 kr literen hadde vært helt suverent, samtidig som folk tenker selv og reduserer bilbruken. "Tvang" er ikke helt min greie.

Men - jeg kan godt betale 17 kr literen hvis pengene går til å ruste opp kollektivtrafikken!

Skrevet

Du kan jo ikke være mye lur...

Hilsen noen som kjører hjem (30 min) i hvert skift for å amme...

Skrevet

Ja, jeg er enig med den siste.

Har dessverre ikke så stor tro på folks evne til å tenke selv i sånne saker. Da er jeg mer for staten og tvang og den slags ;-)

At folk er egoistiske i dag er vel tydelig når man ser hvor mange som stemmer FrP?

Lov å være uenige ;-)

Skrevet

hahahaha....vel det er heller svært lite man får igjen takk...dagens...

Skrevet

Minoriteten bor vel nettopp motsatt av det du sier Oslomor, de bor vel utenfor byer. De fleste på "landet" jobber jo på forskjellige steder, så derfor er det litt vanskelig å samarbeide med å ta felles bil. Men det kunne jo dere inni Oslo begynt med???

Skrevet

Så feil kan man ta, majoriteten av Norges befolkning bor i sentrale strø, dessuten så får man fradrag får reiser mellom arbeid og hjemmet, der minstefradraget er 12800 kr.

Så de som har 20 mils reisevei til arbeid burde vel få greit med fradrag da sats pr. kilometer er 1.40 kr.

Sexy Lubben, er det et argument;"du kan ikke være mye lur"? Isåfall så tror jeg det faller en smule tibake på deg selv, tror ikke du?

Skrevet

Tror ikke du vet hva et argument er... for det var en påstand...

Skrevet

Jeg bor sentralt,men alikvel på landet så det er nok vanskelig å definere. Uansett så er det et ræve kollektivt tilbud her jeg bor, så er komplett umulig for min familie å bruke bilen mindre enn det vi gjør.

Skrevet

Hekki Holmås mener at de høye bensinprisene må til for å få folk til å kjøpe mer miljøvennlige biler bl.a. Flott tanke, selvfølgelig, men det er en grunn til at vi har en veldig dårlig og gammel bilpark i dette landet (og det hjelper jo ingenting for miljøet)... det er jo svinedyrt å kjøpe bil i dette landet! Tror ikke at de som _virkelig_ merker bensinprisen nå (eks. trygdede i utkantstrøk) har mulighet til å løpe å kjøpe ny hybrid bil sånn med det første, og el-biler har noe begrenset kapasitet i forhold til kulde visstnok... spennende med el-bil i finnmark! ;)

Flott at folk kjører mindre, men da må alternativene finnes også. For meg kan det bli vanskelig å komme meg noe sted med to barn, for det er langt til de tilbudene jeg benytter meg av og på bussen er det ikke mulig å komme inn med søskenvogn!

Synes regjeringa er veldig flinke til å komme med "straffer" og dårlig til å komme med forslag som oppmuntrer folket til å endre vaner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...