Gå til innhold

blir faktisk litt rystet over hvor mange det er som har "88", "89"etc i nicket sitt..


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er 19 år, høygravid med nr 2, bor sammen med barnefaren i ei leilighet nå for å totalrenovere huset vi har kjøpt! vi har hver vår bil og klarer oss kjempe bra! Har god tid på meg, når jeg føler at jeg er klar for det skal jeg gjøre ferdig utdanningen min, liker å gå skole, og har planene klar for hva jeg skal gå:) ser ikke noen problem med å bli ung mor, var 17 da jeg fikk første, og det er det beste som har skjedd meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For ett utrolig umodent innlegg.

Den personen som starter noe sånt, kan umulig være spesielt voksen av seg. ALLE mennesker er forskjellige! Ingen er like! Og ALDER har vel ingenting med personlighet og i det hele tatt livet til ett menneske å gjøre!! Alder er ett tall.. Det har ikke noe med hvem du er å gjøre. Føler man seg klar til å få barn i en alder av 20 år, så må jo det være en perfekt alder for akkurat det mennesket/parret. Jeg er selv 21 år og prøver å få barn med samboern min. Han er 28 år, men allikevel så passer vi helt utmerket i sammen. Vi merker INGENTING av aldersforskjellen.

Vi har begge to fast jobb med inntekt på langt over 300 000 hver pr år, eget hjem, bil og ikke minst, masse kjærlighet!

Er ikke rart det blir krig i verden da man leser sånne innlegg.. At man blir rystet over at 88 modeller ønsker barn!

Er vel en grunn til at man er fruktbar i en alder av 20 år, tror dere ikke?

 

Hadde verden vært skapt for at man bør være nærmere 30 før man skal få barn, så hadde nok ikke kroppen vært i stand til å lage barn så tidlig.

 

Alder har ingen betydning for ett barn! Jeg kan selv huske å ha vært stolt over at min mor var ung da jeg gikk på skolen, hun fikk meg i en alder av 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI!

 

Grunnen til at jeg fikk barn så tidlig er fordi at jeg elsker barn! barn er meningen med livet. jeg ble gravid med nr 1 da jeg var 17 og er gravid med en planlagt nr 2 som blir født når jeg akkurat har fylt 20:)

 

det handler ikke om alder, men om modenhet. har man ingen erfaring må man skaffe seg det gjennom andre ting. jeg lærte masse av bim-treff og mamma for første gang- boken. jeg elsker hvert sekund sammen med datteren min og vi har et utrolig nært bånd. hun har hatt faste rutiner siden hun var 7-8 uker gammel og er en meget trygg og blid frøken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser mange her mener at det å bli førstegangsmor i slutten av 30 åra, er bedre enn 20 åringer med barn, pga livserfaring. ja dere har sikkert opplevd mer, sett mer og lært mer om ditt og datt, men som førstegangsmor, er ikke dere mer utlært enn de på 20. førstegangsforelder er førstegangsforelder. ingen som har bedre utgangspunkt enn andre der, (såfremt man ikke er 15-16 år vel og merke.) jeg er født i 89, og barnet mitt er snart 1 år, og det har gått problemfritt. angrer ikke ett sekund på at jeg fikk henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ønsket ikke å ta abort, desuten er kjæresten min 32år. Så er passe alder for han, hadde vi venta litt hadde han jo blitt bestefar nesten.

Hvorfor skulle vi det? Barnet var jo alerede i magen.

 

Har jo svigerforeldre/foreldre som mener dem kan nok om barn, som hjelper til. Så hva er poenget med å irritere seg med på det?

 

Jeg er utdannet bartender, servitør å holder på med vinkelner nå.

Så synes ikke at jeg har ødelagt noe med livet mitt.

 

HILSEN EN STOLT 88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 20år fikk en sønn når jeg var 19år. jeg å min samboer bor i oslo å har det kjempe bra!! jeg er en stolt mamma å jeg kan si at jeg er en flink en også. om du er 20 eller 40 spiller ingen rolle. Hilsen enda en stolt 88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER HELT IMPONERT!!!!!.........DENNE DEBATTEN HAR VART SIDEN 19.MAI I FJOR. Dette er tydeligvis et følsomt tema for veldig mange. Måtte bare si fra, kanskje det er på tide å avslutte den nå!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min mor ble gravid med meg so 14 årin go eg har klart meg helt fint:)

Nå er min søster på 14år uheldigvis blitt gravid og hun velger å beholde fordi HUN føler seg klar og at HUN føler at dette klarer hun.

Eg er 22 år og har endelig funnet mannen eg skal ha barn med:)

 

Det er FORSKJEL på folk.

 

Noen er uheldige, men velger å beholde.

Andre velger å ta abort.

Noen planelegger å få barn,

og noen mister det dei har planelagt.

 

Ja eg hadde blit sjokert å forbannet på min søster vist hun hadde planelagt et barn, men eg forstår og støtter henne når hun klamrer seg til magen og gråter hver gang noen nevner abort til henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er de alle så unge, da?

Isåfall et valg de har rett til å ta, kanskje liksågreit at ikke alle fødende er 30 år, det er tross alt ganske gammelt for førstegangsfødende biologisk sett.

 

Oppdaget at noen trodde jeg var 18 på grunn av nicket mitt... haha, og jeg som har termin 18....

Er selv 29, men fikk min første da jeg var 24, akkurat passende alder, og greit å være student med første barn - med litt bedre tid, mindre stress og mindre snobberi med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser at denne debatten aldri kommer til å ende! Men allikevel.. Jeg blir 20 år i september og har termin i April. Knøtten var ikke planlagt, og jeg lurte en stund på om jeg skulle beholde eller ikke. Heldigvis valgte jeg å beholde, og det vet jeg var absolutt mitt riktige valg. Jeg er ferdig på videregående, har jobbet høst halvåret nå og frem til permisjonen. Jeg er forlovet med barnefaren som er noen år eldre enn meg, og vi bor på gård sammen. Vi har tenkt nøye igjennom dette.Vi har heller ikke fått kommentarer på at vi er "unge" osv.Tvert imot får vi bare høre positive tilbakemeldinger om at det er en flott alder å få barn på! Dessuten kan man være i 30 åra og vært gift i mange år, og så brytes ekteskapet, så om man er ung eller gammel, sjansen er like stor for begges parter. Synes ikke det gjør noe om man er født i 88-eller 89, eller om man er i 30 åra.

Uansett så gleder jeg meg masse til nurket kommer, og jeg vet med meg selv at jeg er så klar for å ta imot denne lille skapningen og gi den alt av meg! Jeg er klar for å bli mor rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og venter min første, det som overrasket meg var faktisk at på svangerskapskurset jeg var på, der alle var førstegangs (15-16 kommende mødre) var jeg nest yngst........Det syns nå jeg er like rart....det er andre tider nå enn da mine foreldre var unge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli mange enebarn i Norge....hvis du venter til du er over 30 år med å få din første, og der igjen venter noen år til du vil ha den neste så kommer nok mange til å være for gamle. Det er bare sånn naturen er. :) Bare se hvordan antall enebarn har eksplodert i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei.

 

Jeg skal snakke for meg selv, er 24 om en måned og har absolutt ingen planer om å forhaste meg i forhold til å få barn. Jobber som pedagogisk leder i en barnehage og er ferdig med utdannelsen min. Men jeg og samboeren min vil gjerne "leve" litt før vi skaffer oss familie. Og jeg har heller ingen problemer med å forstå at en på 30 HAR mer livserfaring enn en på 20. Sånn er det bare.

 

Men det jeg funderer litt på er hvorfor mange (ikke alle) pluss minus 20 år snakker om at de så gjerne vil ha en BABY? De ser babyer overalt, det er så fælt å se venniner med BABY etc. etc. De bruker ikke barn, men BABY. Ofrer dere noen tanker på at den lille søte babyen deres vil være en baby i ca 9 mnd, men ikke noe særlig lenger? At det er et vanvittig stort ansvar å oppdra et barn? At veldig mange par går fra hverandre etter småbarns tiden, fordi de rett og rett slett ikke har vært klar over hva de har begitt seg ut på. Kan virke om om alt dere ser er den søte, nusselig lille babyen, ikke treåringen som trasser i butikken fordi den ikke får sjokolade?

 

Jeg bare lurer... I min jobb ser jeg hver dag hvor krevende det er både å være barn og ha barn, samtidig hvor fantastiske barn er, men barn krever foreldre som satte de til verden på fler grunnlag enn at mor ville så gjerne ha en liten nusselig BABY.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er veldig voksne når de er 20, andre er overhodet ikke voksne når de er 20. Jeg var rimlig voksen når jeg var 20, men overhodet ikke klar til å få barn. Nå er jeg 26, har vært gift i tre år, og vi har vært sammen i seks år. Jeg er snart ferdig med mastergraden min og har en mann i en trygg jobb med relativt god inntekt. Vi har et hus med lite gjeld og bil uten lån. Vi har trygghet, både økonomisk og først og fremst i forholdet til hverandre. Vi har snakket mye om det å få barn sammen, hva som er viktige verdier for oss ift barneoppdragelse og hva vi vil gjøre med livene våre. Dette er ting jeg mener folk bør ha på plass før de får barn - i hvertfall før de planlegger å få barn. Hvis du har klart det før du er 20 blir jeg veldig imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å få barn er en personlig vurdering, uansett alder.. og folk er jo forskjellige. jeg ble tidlig voksen, begynte å jobbe allerede som 14 åring, hadde mye ansvar hjemme osv.. fikk mitt første barn da jeg var 21. nå er jeg 27 og venter nr 3. jeg begynte på høyskole utdanningen min da jeg var gravid med nr 2, og har fortsatt 1 år igjen av studiene. det går helt fint det, med både svangerskap og baby. for meg så var det at jeg hadde barn en grunn til at jeg ønsket meg en høgskoleutdanning, og dermed en bedre betalt jobb, og selvfølgelig fordi jeg ønsket meg inn i et omsorgsyrke. (utdanner meg til vernepleier). Det jeg mener er at da hadde jeg noen fler enn meg selv å tenke på, og dermed krever jeg også mer av meg selv, slik at jeg blir istand til å gi barna mine det livet de fortjener.

 

reising har aldri vært min greie, er livredd for å fly, men jeg har da fått til en god del weekend turer med veninner, og ferieturer med familien etter at barna kom til verden. man slutter jo ikke å leve sitt liv selv om man får barn, det er fortsatt lov å bare være seg selv noen timer for å ta seg en bytur eller noe.

 

når det gjelder tidlig eller ung gravid, så er det først og fremst en individuell vurdering.. og personlig så har jeg egentlig ingen mening om det. men moren min fikk en sønn, altså min bror, samtidig som jeg fikk mitt første barn. da var hun 40 år, nå er hun snart 46.. hun trener 3 ganger i uka og lever sunt, men allikevel så er det tydelig at ting som jeg synes er helt greit, er et ork for henne. at ungene har masse besøk, eller bursdagselskaper eller kjøring hit og dit. sånn var hun ikke når jeg vokste opp, og hun sier det selv at hun merker stor forskjell fra jeg var liten til mine søsken ble født, hun blir rett og slett fortere sliten. mamma var 18 år da hun fikk meg, og 36 da søsteren min ble født, og 40 når broren min ble født. så hun har jo virkelig prøvd både ung og eldre gravid. men, det er ikke sikkert ikke alle som har det sånn heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mylian&A.V+29.10.2009

Nå har denne debatten vart så lenge snart at disse 89,89modellene etc snart er 40 selv.. :-) Og sperminated må vel nærme seg 60 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1, eneste grunnen til at jeg har 89 i nicket er faktisk mangel på valg av nick... og hvis du er frustrert over 20 åringer som blir gravid, da har du lite innsikt, bedre topic neste gang : foreldre som ikke tar ansvar, eller som driver med dop!

 

og som kjæresten min sa, uansett alder,man blir ikke hundre prosent klar uansett.. ikke før babyen har kommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med første mann da jeg var 19... jeg synes for min del at det har gått veldig bra.. hus og fagbrev fikk jeg etter fødselen sammen med min mann.. ni har klart oss godt økonomisk og hatt en god plass å bo.. så jeg ser ikke noe negativt i det i det hele tatt..

Dette kommer veldig ann fra person til person,,, det er ikke alltid at aldren spiller noen rolle... En kan være godt voksen for alderen selv om en er 19 eller 20..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av sperminated! Hvem som sier at hun er bedre egnet enn med til å få barn? Jeg venter en jente i juni, og blir mamma før jeg fyller 21 år. Jeg føler jeg har fått gjort det jeg måtte gjøre før jeg får barn, og resten tar jeg på sparket. Sant nok blir alt annerledes med et barn i livet, men andre har klart seg, så hvorfor ikke meg og? Og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bli en kjempe god mor.

Jeg er ikke flau i det hele tatt over at jeg ble gravid så tidlig, og derfor heller ikke over at det står 88 bak nicket mitt. Riktig nok var det fordi det var vanskelig å finne nick, men likevel. Synes forresten det er bedre enn å kalle seg sperminated!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Agree!! Og dessuten hvem som mener at man SKAL drikke i denne alderen eller feste fra seg, jeg har festa nok på fhs og før det, ikke noe kvote jeg føler jeg må fylle akkuratt får å bli mor.. idioti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig mange viktigperer ut å går altså.. Jeg er 88, skal få mitt første i november 09- ja jeg er ung... med har jammen meg utdanning og fagbrev også, fast jobb og en god kjæreste, fin leilighet.. og en liten en kan man alltids ta med seg ut på eventyr. Men hva er egentlig problemet til de som synes det er rystende? Herregud, det er jo ikke deres liv, det er vårt..

Så slapp av med dere! Dere kommer jo til å få det så mye bedre enn vi som er 20-21 når vi får barnet, barnet får det sikkert mye bedre hos dere ja.. Haha!

Nei, nå må jeg gå, jobben som jeg har utdannelse i- og fast stilling!

Lykke til alle dere rystende unge mødre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye mer moden enn alle på min alder , har leilighet , og er forlovet , og vi venter vår første nå i oktober. Hvem sier at 30-40 åringer blir bedre foreldre ?

Forloveden min er 19 , og jeg er 17. Vi har vært sammen siden jeg var 14, og vi er klare for og få en liten en nå. . Han jobber , og jeg klarer fint og vente med skole .

syns dette var et skikkelig teit innlegg.

Mange som er 18 , som er mye mer modne enn de på 25 f.eks.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle da ha hatt "91" bak mitt..blir 18 om en uke jeg..blei ikke planlagt gravid,men barnet er velkomment=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei jenta da æ va 16år. Aldeles ikke noe jeg angrer på! Valgte sjøl å få onge da.. Har bestandi vært annsvarsfull ovenfor min lillesøster og mine tantebarn, sa aldri nei til å passe dem.

I å med at æ har vokst opp hos min pappa, så har æ lært å være ansvarsfull og selvstendi !! Måtte jøre alt sjøl når jeg var 6år å sku på skolen..

Så at man får onga i ung alder er kjæmpe fint for ongans del.. Ka e ikke bedre enn å ha en ong mamma :D Æ e værtfall kjæmpe stolt ovenfor min datter at hun har en så ung mor som mæ..

Men klart, ikke alle er 16åringer er modne til å få onga den aldern., laangt i fra!!!

Kan ikke forestille med et liv uten princessa mi, vi er hvær dag ute å leker, drar på turer eller er hjemme å koser oss med hobby arbeid <3

 

Mange av mine veninner på min alder har faktisk fått onga alt!! å dem er født i 88&89..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...