Gå til innhold

Tråden 38:)


Amabolla

Anbefalte innlegg

Hei på dere

 

Jeg er så usikker på om jeg kjenner liv. Har så lyst til å gå til legen for å høre hjertet.

 

Jeg elsker sol og sommer, men må innrømme at dagens temperaturer i alle fall har gjort at jeg har litt mindre vondt i hodet Det er godt

 

I går så lå jeg med migrene på sofaen her og spiste pølser og paracet

 

 

Gutten min har bildilla, noen andre?

 

Bil BIL BIL traktor bil gravemaskin! storbil

 

s¨ånn lyder det når vi er ved veien

 

Han var med meg på jobb på tirsdag på grunn av håpløse planleggingsdag

Det var tydelig at han ikke var vant til storbyen, store øyne og BIL!! SYKKEL osv

Trikken var fasinerende også

 

Ja ja sessa når kjente du liv i magen? og hvordan kjente det ut?

 

Jeg kjente så lite i forrige svangerskap og trodde ikke helt på at det var bevegelse i begynnelsen så ja husker ikke helt jeg

 

Simba noen traktorer i sving? O kommer gjerne å kjører! Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva var det man ble spurt om, igjen...

 

Linea bruker str. 22/23 i sko. Har kjøpt nye joggesko og sandaler i løpet av de siste ukene.

 

Jepp, har veldig aktiv krabat i magen. Nå har magen sunket litt så jeg kjenner bevegelser på nye steder.

 

Linea har begynt å sove bedre om natten. Hatt natt helt uten oppvåkning til og med. Deilig! Men typisk at hun har begynt å hoste noe salig. Har kuttet ut dagsøvn og det var løsningen her. Sover av og til en halv time i bilen på vei hit eller dit.

 

Vi har gravemaskin og traktor i hagen! Holder på å sette opp en mur med thuja hekk oppå. Linea synes det er så passe gøy.

 

Stakkars Cat! Hadde krevd å få litt fortgang i de testene, jeg! Kan da ikke gå sånn i et år???

 

Vet enda ikke hva vi skal på 17. Har ikke klart å bestemme oss. Mulig vi stikker til svigers. Orker ikke noe stort opplegg, kjenner jeg.

 

Kjente bevegelser i uke 15/16 ca. Da kjente jeg at det var noe som rørte på seg etter at jeg hadde sittet bøyd fremover data'n. Kjente masse med Linea og Linus hermer etter søstra si. Vet ikke hva det vil si å gå med en rolig baby i magen.

 

Jepp, det var en liten oppdatering. Skal ut å handle med folket i kjelleren straks. To preggis damer med bekkenløsningstendenser på matshopping. Det blir bra greier! Har fått låne et sete av mamma så vi har plass til begge ungene i bilen (de har nemlig ikke bil). Har en invitasjon til svigers for å henge med dem og nevø og niese utover dagen, men det må jeg se an. Orker ikke, men vet jo at ungene har så glede av hverandre og dessuten ser jeg goingene så sjelden, for de bor på sørlandet og skal flytte utenlands i august - stooooort tante dilemma!!!! Nuvel! Finner vel ut av det. I tillegg ser huset helt for jævlig ut. Støv og smuler overalt, men jeg klarer ikke støvsuge uten at bekkenet blir helt ræva. Kanskje jeg får kjøpe meg robotstøvsuger snart!

 

Håper alle har det fint og at alle som trenger det kan ta til seg denne *klemeti-klem*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått alle sammen! Hadde en vellykket feiring om enn noe kjølig..

 

Sessa: Legen skulle skrive et hardt brev til sykehuset og si at jeg måtte prioriteres, så får vi se hvor lenge jeg må vente når jeg får brev i posten.

Har ikke hørt noe fra ahus enda, så vet jo ikke når jeg får time. Var hos legen på tirsdag, så går vel kanskje fort et par uker til før jeg får noe brev. Har ikke peiling på hvor lang til det tar å få svar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

Ja vi hadde en fin dag i går vi, men kaldt var det:)

 

Ble ikke mye typisk 17. mai på Oskar. Han fikk se barnetog og korps, men leker og skoy ble det lite av.

Pølser ble det mye av men ikke en eneste is!!!

 

Ostekake var nok derimot en mer enn bra nok erstatter.

 

Legge seg skulle man heller ikke så han feiret til over 23

 

Cat. hvordan er formen håper virkelig du får rakskt svar og utredning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai var kald, ja! Koselig med mms, cat:-)

 

LH er også helt tullete etter alt som durer. Er ikke så mye traktorkjøring igjen nå, i hvert fall ikke av den typen som småtasser kan være med på. LH synes det er moro å være med i traktoren, spesielt nå som han ikke er så redd måker lenger.

 

Formen er som den pleier, opp og ned. Tok i litt mye på bassenggruppa på fredag, og med 17.mai i tillegg, så er formen opp først i dag. Mitt forhold til nav er fortsatt uavklart, men hvis jeg snart kan få innvilget en stønad, så vil det hjelpe på formen. Økonomiske bekymringer setter seg i muskulaturen...

 

Begynte forresten å grine da jeg hørte at Kjell Kristian Rike var død. Mulig jeg er litt rar, men når man er vant til å ha en mann helt inn i sofaen via TV-en så mange ganger i løpet av et år, så føler man nesten at man kjenner vedkommende.

 

Hvordan kjennes det ut i magen nå, herk?

Har du funnet ut hvor mye vann det er plass til i kroppen, sessa? ;-)

 

Det er stille her uten molle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg simba

Magen er det så rolig i atte blir litt urolig jeg

Jeg er vist ikke så stor heller så har lyst en tur inn på legekontoret for å høre hjertelyd egentlig:)

Mulig jeg skal en tur også for har endel vann i kroppen og jeg er ikke sikker på om det er så ok

 

det jeg skrev nå tok jeg bort så da får jeg vel skrive noe anent.

Er du gravid Simba? Så lettrørt:) neida jeg er sånn jeg også at jeg blir berørt av det når noen man føler at man kjenner dør

Trist uansett altfor ung til å dø...

 

Ja klart at du vil føle deg bedre om Nav klarte å bli enig med, seg selv og med deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, er ikke gravid. ;-)

 

Håper du får en time hos lege eller jm, for det er ikke godt å bekymre seg. Hvilken uke er du i nå? Da jm spurte om jeg kjente liv på ordinær ul i uke 18-19, kunne jeg ikke med sikkerhet si at jeg gjorde det. Men det tok ikke lange tida før jeg ble helt sikker. Men man merker vel ofte bevegelser tidligere med nr. 2 fordi man vet hva man skal lete etter. Merker du bevegelser hvis du spiser noe søtt? Jeg husker det ble livat da jeg spiste Lollipop.

Hvor tidlig fikk du ødem sist? Høres jo kanskje litt tidlig ut å få det allerede nå. Men det kan jo ikke jeg vite, egentlig, jeg bare tenker høyt...

 

Lykke til! Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så potte sliten for tiden! Har ikke så mye å fortelle i grunnen. Linea sover natten gjennom og det er klart en fordel nå. Hun sover i utgangspunktet ikke på dagen, men de to siste dagene har jeg lagt meg på sofaen sammen med henne og fått henne til å lukke øya en time. Digg det altså. I går skiftet jeg bleier annen hver time, masse tiss og bajs og måtte bytte bukse og alt tre ganger. Var våt på sokkene etter 1,5 time. WTF????

 

Magen her er veldig livlig, men så var Linea likedan. Er ikke utenkelig at du har vann i kroppen i og med at det nærmer seg sommeren og det var litt varmt og sånn. Jeg har helt håpløse hender pga ødem, gleder meg til å føde bare for å bli kvitt det. Når jeg våkner føles det som om fingrene mine er store kubbelys!!!! Ut over dagen så kan jeg i det minste bruke de, men det prikker og banker og gjør vondt om jeg griper rundt noe. Prøvde å male på et bilde til NT i går og det var DRITA vondt! Bilde skal liksom være ferdig til mandag for da har vi 7 års dag. Jeje.... Er tydeligvis plass til flere hundre liter med vann i denne kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig trivelig i går, Tiny:) Og du er morsom du, mtg, kos deg med pilleboksen din du, hoho!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessa er i redebyggerfasen! Ikke så greit når kroppen ikke er med på det, men nå er i hvert fall stort sett alt vasket og vugga er montert! Linea sitter i den nå og vugger frem og tilbake mens Ole Brumm bamsen synger for henne. Søtt!!!!

 

Er så stille på tråden at man skulle tro den hadde vandret heden! ;)

 

Hjelper ikke at en av de verste pratmakerne sitter med hval kropp og ikke opplever noe det er verdt å fortelle om. Håper det står bra til med alle likevel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ammeslutt da, svana!

 

Jeg har fått brev på sykehuset, de har vurdert tilstanden min til alvorlig så jeg har visst krav på undersøkelse/behandling innen 2 uker. Skulle få nytt brev ang. dato.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!!! Norsk helsevesen kan altså om de vil! ;)

 

Tenker Svana-mannen er glad for å få ha pupsa i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært som har ammet så lenge, svanine. Er alt bra med dere?

 

Ikke så moro å høre at man blir vurdert som et alvorlig tilfelle, cat. Men på den positive siden, så slipper du å vente så lenge før du blir undersøkt. Skal du ta coloskopi? Krysser fingrene for at alt går bra, og at det som tydeligvis er i ulage, lett kan fikses.

Klem:-)

 

Hold motet oppe, sessa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor jeg skal jeg, simba.. Står gastromedisin på arket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

 

Har ankommet Spania så det har vært utrolig travelt de siste dagene.

 

Jeg tok en snartur tl legen og han mente det var vanlig med lit vann ikroppen også tidlig(ikke fastlegen min dette her) så da var jo det greit, han hørte etter hjertelyd og den var fin på 140 så da dro jeg avgårde lettere til sinns

 

Hadde vann tidlig sist og så, men legen min sa også den gang at det hadde man ikke !.....

 

Bra cat at du har fått respons, nå håper jeg det går kjapt med en utredning

 

 

Svanine, ammeslutt, rare greier, jeg var egentlig ikke helt fornøyd med ammeslutt. eller jeg hadde planer om å få puppene mine restituert til neste runde, men så ble det litt brått det hele likevel. Siden jeg ble et døgn forsinket til amming så hadde produksjonen fått en skikkelig knekk, samtidig som O hadde lagt seg 3 kvelder uten pupp.

Så da ble det liksom slik. Han fikk litt noen ganger til, men det var det.

 

Nå er jeg like vel glad så jeg kan ha dem i fred som sagt.

 

 

sikkert noe mer jeg skulle sagt

Det var akkurat så my

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har jeg googlet litt på mine antatte sykdommer og forbereder meg på utlagt tarm og det som verre er:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, cat, prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Lettere sagt enn gjort kanskje, men... Har legen antydet hvor plagene opprinnelig kan komme fra? Tarmen eller magesekken? Du skal sikkert ha gastroskopi, men coloskopi kan vel også være aktuelt. Hvis du ikke vet det, så er gastroskopi undersøkelse av magesekken og coloskopi av tykk- og tynntarm. Sistnevnte har jeg erfaring med selv.

Du skal vite at jeg tenker på deg.

 

Godt å høre at alt er bra, herk. Kos dere i Spania!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mener plagene kommer fra tarmen, så da blir det vel coloskopi. Weeeee som jeg gleder meg:( Var ikke mye oppløftene lesing i sta i hvertfall, men gi meg til i morgen til å summe meg, så er jeg mitt vante meg igjen:)

Det jeg er mest redd for er vel egentlig at de ikke skal finne ut hva det er for noe galt. Skal klare å takle de fleste diagnoser, bare de klarer å stille en. Kommer til å føle meg litt sånn hypokonder-aktig hvis jeg bare er syk, men ingen klarer å "bevise" det hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Takk for omtanken:)

 

Skulle mye heller vært i Spania!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ugh Cat ikke godt å gå sånn å vente heller, ikke ta sorgene på forskudd selv om det ikke er lett.

 

Tror jeg og Simba skjønner godt hva du mener når du sier at du føler detg hypokonderaktig om du ikke får en diagnose ( det er noe ordentlig dritt å måtte overbevise noen om at man er syk)

 

Lettere å få hjelp også om de finner noe.

 

Hvordan er formen sånn akkurat nå da? Er du konstant dårlig eller går det opp og ned?

 

Ja du skulle heller vært her cat.

 

Skal dere se grand prix i kveld da?

 

Føler meg så lite gravid helt merkelig følelse, men tenkte på små knøtt i sted og da gleder jeg meg virkelig.

 

Syns liksom jeg går å holder inn magen når jeg går, men når jeg prøver å slippe den ut så får jeg vondt i ryggen så det hjelper å stabilisere med magemusklene.

 

Oskar syns det er varmt her tror jeg. han storkoser seg, men har ikke matlyst og så blir han survete for han egentlig trenger mat..

 

I dag har han spist 3 yoghurt.

 

Nå må jeg gå i dusjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på flyet i kveld jeg, Herk :P

 

Har fått time 4. juni -på bryllupsdagen våres. Av alle dager :( Må sultes i forveien også, det gruer jeg meg mest til foreløpig. Blæææææhhh!!

 

Er ikke konstant dårlig, men er ikke langt i fra heller. De siste 8 ukene har jeg kanskje vært dårlig 5-6 uker sammenlagt. Det aller verste er kvalmen, den tar jo rent knekken på meg. Svangerskapskvalme er jo bare trivelig i forhold, for den går jo ihvertfall til en god sak..

Men har fått noen reseptbelagte kvalmetabletter og de virker faktisk strålende, tar vekk de verste kvalmetoppene som gjør at jeg spyr. Men tar ikke vekk kvalmen helt.

 

Nå har jeg en gravemaskin i hagen ser jeg, så må gå å kle på meg tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle trådsneller...lenge siden jeg har vært her inne.. har også glemt adressen til piczosiden deres. Hadde vært koselig å se bilder av de små, sikkert blitt store alle sammen.

 

Du Cat78. Jeg har akkurat gått gjennom det samme som deg. Jeg var skikkelig dårlig i høst. Jeg var superkvalm, gikk ned i vekt og hadde sånn skikkleig dårlig mage.. holdt ikke på noen ting. Jeg ble lagt inn på sykehuset etter 6-7 uker. Da tok de sigdemoideskopi, det er sånn oppi bak. Da må man tømmes med klyster. Er ganske ubehagelig undersøkelse, men overlevbart. Fikk beskjed om at jeg hadde kollagen kolitt, en type tarmbetennelse. Fikk noen medisiner som het entocort og pentasa, vet ikke om jeg ble bedre av de eller om det bare ble bedre,men det ble det hvert fall. Var inne til full coloskopi for ikke så lenge siden da fikk jeg en sprøyte med noe drugs som gjorde undersøkelsen mye bedre, i den grad man kan si det om en sånn undersøkelse. I forkant av den undersøkelsen måtte jge drikke noe som var helt forjævelig, for å tømmes...

Jeg vet ikke så mye om sykdommen annet enn at det er en kronisk sykdom og at den kan bli borte av seg selv,kan komme tilbake etter lang tid eller kort tid. For tiden går jeg ikke på medisiner og fungerer ganske bra.. håper det forblir sånn. Ønsker deg lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden, kab! Har dere det bra?

 

Den tømmekuren før coloskopi er ikke moro, nei! *grøss* Nå er ikke undersøkelsen så morsom heller, men med litt beroligende i armen, lovnad om smertestillende hvis det blir for ille, en lege som er flink til å snakke med deg og ikke altfor svingete tarmer, så går det jo greit. Forbered deg på forferdelige luftsmerter etterpå, men det går over det også. Buksa med hull bak kan du glede deg til, SNASENT plagg gitt! LOL!

Skal tenke på deg den 4. og krysse fingrene, cat!

 

Gratulerer med 7-årsdag, sessa!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja den buksa uten bakdel er festlig ja ;) Nye kosebuksa mi det nå..hahaha!

 

Med oss er det bare bra. Jenny er skikkelig trass, prater som en foss, til og med noen setninger nå, har hockeysveis siden mamman ikke har hjerte til å klippe bort babyhåret. Med hestehale retter det opp og hun ser ut som den store jenta vøtt:) Er rart hvor fort tiden går.. er jo nesten litt babysyk igjen,men blir ikke no baby her ennå nei.. skal jobbe litt til og gifte oss neste sommer og greier. 1.august neste år i Rælingen kirke. Ikke planlagt noe annet enn lokalet og kirke ennå,m en har jo god tid.

 

Nå ser ejg på ungkaren, håper nesten litt at han velger hun på 40 jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...