Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 4 barn og Mrs.Moody: gratulerer så mye.

fikk meg en liten støkk i går. tok en test på morgenen som var negativ i forbindelse med at jeg måtte begynne på antibiotika. men senere, etter jeg hadde vært hos legen og litt rundt omkring når jeg kom inn på badet for å kaste den så lå det en positiv test der, med et helt klart blått og tydelig kryss. vet jo at man ikke skal stole på dem etter det har gått så så lang tid, men jeg måtte bare ta en ny i morges, men den var selvfølgelig negativ.

men lurer på hvordan det kan bli kryss? den skal jo bare slå ut på hcg. har jo somlet med å kaste alle andre tester jeg har tatt i mitt liv, men ingen av dem har jo endret resultat senere. og dette var ikke en såkalt skyggestrek, den var like god som sist jeg var gravid.men nå er det jo da mellom 4 og 9 dager til jeg venter IKM. så å teste nå var vel et skudd i blinde uansett.

noen som vet om disse testene kan slå ut på UVI? for i går hadde jeg utslag på nitritt, men det har jeg sikkert ikke i dag siden jeg har tatt 3 doser antibiotika.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så stille det er her inne om dagen. Jeg får oppdatere på meg selv litt jeg da, til meg selv...hi, hi.. Er på dag 14 i dag, og hadde jeg vært nærmere ikm nå, ville jeg trodd jeg var gravid *flire* Oppblåst mage, kjempefysen (på vet ikke hva), supertrøtt i trynet (våkner liksom aldri), lettere hopepine (hadde det i går også). Også tisser jeg noe vannvittig mye. Men, det siste har jeg nok forklaring på. Har økt vanninntaket betraktelig de siste to dagene. Er ikke noe flink til å drikke vann til daglig, så nå prøver jeg bevisst på å få ned min 3 ltr pr dag. Ellers kjøpte jeg b-vitaminer i går, og propper innpå med det også. Men, ikke kjøpt sånn pyridoksin som det har vært så mye pratet om her inne. Bare vanlige b-vitaminer. 5 forskjellige. Skal visst være bra for mye, og er IKKE skadelig å ta litt ekstra.

Ellers venter jeg på tlf fra gynekologen. Kom endelig igjennom på tlf i dag, men prøvesvarene var ennå ikke kommet fra sykehuset. Håper ikke de er somlet bort. Det er typisk meg og min flaks (les fraværende). Men, de skulle ringe Aker og sjekke der, så jeg får bare være tålmodig og vente på at de ringer tilbake. Det skulle de gjøre i dag...

Vel, sånn er ståa her da.

Skrevet

Hei sann Myrtel! Har jo hørt at testene ikke skal leses av etter så og så lang tid, men aner ikke hva som er greia med det. Har ikke peiling på om den kan slå ut på uvi, men det er vel lite sannsynlig. Det er jo bare økning av hcg den skal registrere. Så kjedelig med uvi da, og ikke minst vondt *au, au, au* Håper antibiotikaen tar knekken på den, og at du snart blir frisk. Du forsikret deg ikke om at du fikk en kur som er grei å ta selv om en er gravid da? Du har jo ennå mange dager igjen, så det er jo fortsatt håp mener jeg ;-)

Skrevet

jepp. fikk selexid denne gangen, bare sånn i tilfelle. vanligvis bruker jeg bactrim, og har det hjemme til egenbehandling. så jeg fant det best å dra til legen denne gangen etter å ha lest i felleskatalogen om bactrim.

så gla`: snakker om prøvesvar. jeg har to ganger måttet tilbake å ta nye prøver fordi ene gangen ble de knust i posten, og andre gangen hadde legen tatt for liten prøve. det er så kjipt altså. kunne de ikke heller knuse en blodprøve istedenfor disse gynekologiske?

snakker om symptomer, jeg har gått med sånn tyngdefølelse helt nederst i magen siden torsdag.kjennes ut som jeg har en liten golfball nede bak skambeinet. og dette er ikke noe som jeg bruker ha når jeg har UVI. og dessuten kom ikk UVIèn før mandagsmorgen. dette har vart siden torsdag.

Skrevet

Myrtel; fint at du fikk en antibiotika som er ufarlig da :-) Jeg sitter fortsatt og venter på å få svar på prøven, eller i hvert fall høre hva som kan ha skjedd. Er jo snart 3 uker siden jeg tok den. Det er blodprøve da, men må jo reise på sykehuset her for å ta den, så sendes den til Aker sykhus i Oslo. Den prøven det er snakk om måler progesteron innholdet, og skal tas på dag 21-23. Nå får dem hive seg rundt og finne ut hva som har skjedd. Må jo event. ta en ny til uka. Kjedelig at det skal strekke sånn ut i tid, men værre må det jo være om det er en gu-prøve. Ikke akkurat kjempemoro å ha dem rotendes oppi der i tide og utide. De burde behandle slike prøver med mer respekt.

Spennende med symptomene dine. Sånn har jeg også kjent det tidligere ved graviditet. Krysser fingrene for at det er spire :-) +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Skrevet

Her nærmer det seg ikm. Har egentlig vært ganske så forsiktige med sengekos denne mnd pga sjukdom og at jeg skal operere snart. Hadde vært greit å få det unna... Men no begynner det å snike seg inn en følelse om at det er noe på gang... Håpe det er psykisk, for jeg er no på min andre antibiotikakur og har svelt ibux som drops siste to uker... Ikke akkurat heldig. Vi hadde vel sex en gang i påska, og utfra vanlig syklus *(den har imidlertid vært uregelmessig siden SA) var det selvfølgelig på EL-dag... Trodde den var over, men såg dette først etterpå...

Har ømme bryster og mye utflod... Nesten som jeg tror mensen kommer flere ganger for dag.... Har også endel ubehag nederst i magen og er litt kvalm. Men dette kan det selvfølgelig være medisinen som er årsak til...

Får vel kjøpe en test på lørdag dersom tanta ikke er kommet. ikm er den 6.

Ellers gratulerer så masse til dere nygraverte. Gøy at lista begynner å bli lang.

Skrevet

Hei!

I dag har jeg vært på ultralyd, og vi så et bitte lite hjerte banke!!! Jeg ble så glad at jeg gråt:). Hadde forberedt meg på enda en dårlig beskjed og var fryktelig nervøs i morgest. Nå krysser vi alt vi har for at den skal holde seg der. Fikk ny ul den 6.mai.

Hurraaaaaaaa!!!

Skrevet

Heisann og god kveld

Snart4barn; så glad du må være over å se et bankende hjerte - dette lover jo godt!

Så gla': er fremdeles forkjølet og har utviklet bihulebetennelse og vondt i ørene. Var hjemme fra jobb idag, men idag trosset jeg smertene og dro på jobb med paracet og nesespray. Heldigvis er barna friske (bank i bordet!).

Nå er det 4 dager til IKM. Symptomer? Ømme pupper (iallefall om jeg kjenner godt etter), stikking i livmoren (kan kjennes ut som strekk-smerter), mye utflod...............ikke noe mer. Venter i spenning.

Barna sitter i badekaret og maser på meg så jeg får ta de opp og putte de i seng. Mannen jobber i kveld så jeg skal benke meg alene foran Frustrete fruer.

Skrevet

så gla`:

hadde skrevet tilbake til deg, men så ble jeg avbrutt og måtte gå. da jeg kom tilbake hadde sønnen min okkupert internett og siden var borte.

og nå har jeg glemt hva jeg skulle si. hehe (svimmle meg).

jeg skjønner godt du synes det var kjipt med de prøvene, det var jo ikke akkurat som om du kunne stikke bortom hvilken dag som helst og ta nye.

Skrevet

Hei alle sammen.

Det er stille og rolig inne hos oss om dagen. Så sender dere bare et lite hei og mye rør.

:-)

Snart 4 barn; såå deilig. "Gruleder" meg til tiden fremover jeg også. Utrolig hvor mye mer skummelt det blir for hver gang. Merker du noen symptomer? Har du merket noe på magemålet... altså, blir du fort stor?

Jeg er helt standard til vanlig, 1,65 høy og alt fra 56 til 60 kg. (Går opp et par kilo ved mens og går fort ned hvis jeg er flink til å droppe all den godisen et par tre uker.) Men, når jeg er gravid... hjeeelp, da eser jeg ut og blir stooor i magen. Jeg har i alle fire svangerskapene gått opp 5-6 kg i første trimester og 14 - 16 kg totalt. Magen har de andre gangene blitt sååå diger at til og med jordmødre og sykesøstre har kommentert det. Har blitt spurt flere ganger om jeg har ventet tvillinger også. Hehe. Utrolig hvor forskjellig vi kvinner bærer barna våre inni magen. Noen kan man knapt se det på før i åttende måned mens noen av oss sliter med å holde det hemmelig noen stakkars uker.... I det siste svangerskapet så måtte jeg begynne med mammaklær allerede i uke 9... og siden det gikk 13 uker fra vi mistet i uke 16 til jeg ble gravid igjen regner jeg vel bare med at det kommer til å vokse enda fortere denne gangen. Brystene er iallefall på god vei til å sprette ut av bh'n til Mr.Moodys store glede. ;-) Men, samme det, jeg skal love dere at denne magen skal passes godt på!! Vil ikke miste igjen så og dessuten har Mr.Moody lagt inn forbud på oljemaling og tunge løft fra første stund. Jeg skal ruge og virkelig kose meg med magen!! Den lille spiren skal værsågod få ligge der inne og ikke komme ut så altfor tidlig. Har vel ikke særlig tro på at jeg holder til uke 40 siden minsten kom i uke 35 og den bittlille jenta fikk ikke være der lenger enn til uke 16... (Er en av de uheldige som har sånn GBS / Streptokokk b og da er det visst vanlig at ikke barna ligger tiden ut. Ikke vet jeg... :-/)

Men, jeg skal iallfall gjøre det jeg kan for at den skal bli der inne så lenge som mulig.

Ellers håper jeg dere alle har det bra. For dere som synes Crocs er ugly, men likevel helt greie for barna som innesko i barnehage og skole / sfo så er et lurt shoppetips www.taylorshoes.com. USD er jo veldig lav nå også så de jeg fant som kostet 29,90 USD slipper jeg jo toll på. Frakt på 15,00 USD kommer i tillegg. Slettes ikke værst!!!

For dere som ikke har testet postitivt enda har "Victoria's secret" mye fint. Jeg fikk bikini og noe klær jeg hadde bestilt i postkassen i går.... selvfølgelig ikke mamma-utgaven så det passer nok fint... om et par år....

Ha en fin dag elle sammen. Dette ble mye rør men vi kan jo ikke ligge langt nede på side 2 hver dag??

Skrevet

Hei! Bare kjapt innom her for å fortelle at jeg har fått det siste prøvesvaret. Progesteronverdiene var litt lave og lå helt i grenseland til at de kan si at EL har funnet sted eller ikke. Prøven var på 20.5, men om el har funnet sted, burde verdiene liggi på 30-100. Mest sannsynlig hadde det ikke vært noen EL ;-( Jeg skal ta nye prøver til uka, og hvis de sier det samme, skulle jeg få pergotime. Nå er sambo henvist til riksen for sædprøve også. Det skjer da noe, men har en følelse av at det kan ta lang tid før vi sitter med en positiv test i hånda. Vel, vi får sikkert bruk for fertilitetsmonitoren etter hvert da. Hvis de får fart på EL.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Skrevet

Hei!!!!!!!

Kan jeg få være med her sammen med dere??? Er akkurat fyllt 30 og prøver ganske så hardt med å bli gravid igjen (13mnd siden jeg fikk førstemann)

Skrevet

Hei,hei!

Velkommen til deg Tussemor5!

Gratulerer så mye til Mrs Moody! det var gode nyheter etter at vi ikke hadde "sett"noe til deg på lenge! lurte på hvordan det sto til.

Jeg har vært på en konferanse om adferdsvansker i et par dager nå. Endel spennende og nyttig stoff og ikke minst fint å snakke med folk fra andre etater som kommer fra samme kommune som meg.

Så gla':så kjedelig med den siste prøven. Men er det ikke sånn at du har fått positiv el-test? Resultatet på prøven var helt i grenseland? Da er det jo håp før dere får medikamenter også vel?

Har du fått noe svar på dine prøver Snart4? Så herlig med UL!!!

Myrtel: Er du også en som stadig har UVI...Jeg har nettopp blitt bra etter en langvarig en. Antibiotika og andre legemidler tar symptomene hos meg, men de kommer tilbake så snart kuren er ferdig. Har fått forklart at det antakelig setter seg så langt opp mot nyrene(det er der jeg kjenner det mest også)at medisinene ikke tar knekken på det. Derfor har jeg erfart at det eneste som hjelper på meg er homeopati og akupunktur. Hun som jeg går hos har hatt ferie i flere uker og derfor har jeg brukt medisin fra legen i 3 uker, men det kom tilbake. Nå har jeg vært til behandling 2 ganger og er helt i orden! Positivt for babylaginga skal det også være!

Jeg har jo noen dager til ikm, men jeg holder på å lete etter symptomer-mitt dumme nek...Kjenner at det stikker og strekker seg veldig i magen, spesielt ved eggstokkene. Fryser, er trøtt og samtidig sover jeg veldig dårlig! De siste nettene har jeg våknet mange ganger. Kjæresten mener at det var akkurat sånn jeg var sist jeg var gravid, men jeg tror at det bare er innbilning fra hans side.... Vi skal på fest på lørdag. Vertskapet har kjøpt inn mengder med vin og erklært at det skal drikkes! hmm..jeg tar vel et glass eller to.

Gleder meg til treffet vårt!! Det er ikke lenge til. Kjæresten og jeg drar til Oslo den dagen. Vi skal på samtale på Ullevål. Genetisk veiledning. Vi fikk tilbud om det etter det som skjedde forrige gang og jammen var vi satt opp på time den dagen! Kjæresten drar til noen kompiser mens jeg treffer dere.

Nå tror jeg endelig at det ble stille oppe hos jenta mi. Mormor henta henne i barnehagen og proppa henne full av sukker tror jeg. Da er det ikke lett å sove etterpå! Hun er god da, koseklumpen: i sted ropte hun på meg for å si at "jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er i deg mamma!" Litt veslevoksen?

Nei, nå får jeg finne fram litt jobb-saker.. Har 75stk. 9.klassinger som skal ha arbeidsuke snart. Må kikke på søknadene deres og se om jeg kan finne noen jobber som passer!

Ha en fortsatt fin kveld.

Skrevet

tussemor5: er ganske ny her selv, men velkommen hit.

mortine: hadde det også sånn at 2 uker etter avsluttet kur så var det uvi på nytt. så det endte på det værste opp i 9 stk på 7 mnd. men jeg tar blåbærtabletter og olivenbladekstrakttabletter forebyggende og det har hjulpet mye. slapp sikkert unna halvparten av uvi-ene.

ellers så går jeg til kiropraktor og tar en behandling som heter "TBM" + at jeg må dusje før og etter sex. han må selvfølgelig også være nydusjet før sex. og passer på å gå å tisse rett etter sex. ødelegger jo all spontaniteten dette, men nå er jeg nede på 2-3 UVI i året, av og til mere og avogtil mindre.

men nå har jeg sluttet på urtetablettene siden jeg prøver å bli gravid, men nå er det jo da også mere sex, så jeg må vel regne med litt pes framover.

Skrevet

God formidddag damer. Torsdag og 2 dager igjen til IKM. jeg har masse "lysebrun" utflod som jeg pleier å ha før mensen kommer - ikke godt tegn. Er litt i det negtive hjørnet nå og kjenner at jeg blir sur til helgen om mensen kommer. Må ta meg sammen og prøve igjen neste måned evt. Heldigvis er mannen min positiv. Han tenker som så at det kommer til å skje og at i tiden frem mot det blir det mye SEX:) (mannfolk.............)

Tussemor 5 - velkommen hit. Jeg er også ganske ny.

Så gla' - ikke bra med resultatet på prøvene dine - håper pergo kan gi eggene fart. Da bør det ikke tas så lang tid før det er mulighet for graviditet.

Må jobbe litt. Er sosionom og jobber på sosialkontor. Idag er det mange på kurs og noen syke så jeg vil ha mer enn nok å henge fingrene i.

Skrevet

God morgen (står litt sent opp her i huset;)) damer!!!!!!!!

Takk for velkomst hilsner, kjekt å få være med her. Skal prøve å få oppdatert meg her inne i løpet av dagen. Er jeg riktig heldig får jeg ett par timer for meg selv når gullet mitt sover,men man vet aldri med han.

Har forsøkt i flere dager å finne ut av hva IKM betyr, er det noen som kan hjelpe meg med det???

Så spennende med alle dere som prøver å bli gravid. Vi har prøvd "lett" siden nyttår,men den siste måneden har vi gått litt mere inn for å prøve ordentlig. Men må si sexlysten varierer like mye som mens syklusen min, så det er lite konkrete holdepunkt for meg i forhold til når jeg evt kan bli gravid. Tror kanskje kroppen begynner å bli klar for her en natt våknet jeg ca 0230 og var i full gang med mannen min, da jeg spurte hva som var skjedd hadde jeg plutselig i søvne begynt å "tukkle" med han....og i dag smakte kaffen metall...spennende,spennende, ja og i går klarte jeg ikke holde øynene åpne etter 2130...er så spent, så spent. Får vente til over helga me å ta test tror jeg......

Mamma til 2 gutter og en engel: Håper virkelig at du ikke får mensen til helga...har dere prøvd lenge??? Heier på deg jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...