Gjest Skrevet 28. mars 2008 #126 Skrevet 28. mars 2008 jeg er ny her selv, men velkommen. jeg har en innrømmelse: jeg var faktisk så frekk at jeg bare kopierte lista og skrev meg på ehh......
bomsa Skrevet 28. mars 2008 #128 Skrevet 28. mars 2008 Hei hei.. Godt å høre..:-) Det høres jo meget logisk ut da, at kroppen blir ikke gravid igjen før den er klar..
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #129 Skrevet 28. mars 2008 Hei! Jeg er også over tretti.... Har ikke vært innom denne tråden før... Jeg fikk mitt første(og enn så lenge eneste...) barn for snart 6 år siden! Ventet lenge før vi begynte å prøve på nr 2, av forskjellige grunner... Da vi begynte å prøve, trodde jeg at jeg skulle bli gravid med en gang, sånn som sist, men nå er vi i vår 10.pp! Det var jo ikke akkurat etter planen... Nå angrer jeg så sykt på at vi ikke begynte mye tidligere!!! Det er jo vanskeligere å bli gravid jo eldre en blir... Har egentlig prøve-fri periode,eller det var planen, men tror vi hadde sex på rett tidspunkt denne pp også og jeg er i ferd med å bli like engasjert i dette som alle tidligere pp.... Er så lei meg nå! Mannen min er bortreist også... Dette ble en skikkelig syte-melding, ikke noe godt første-inntrykk på over-30-tråden, nei. Sorry....
så gla' Skrevet 29. mars 2008 #130 Skrevet 29. mars 2008 God morgen! Velkommen til 2002-mamma og orkidè. Kjempekoselig at dere slenger dere med. Her er alle velkomne, og syting er lov :-) Her deler vi det meste. Både frustrasjoner, sinne, sorg og glede :-) Og det er bare å kopiere lista og sette seg på :-) Vi skal også ha et treff den 11. april i Oslo, og om dere bor sånn at dere kan slenge dere med, hadde det vært moro *S* Orkidè; Så trist at du mistet spiren din. Håper den sitter igjen snart. Krysser fingre for at vi får mange gla-meldinger i tiden som kommer :-) 2002-mamma; Stakkars deg. Det er ikke bare spennende og moro å være prøver nei. Og det er aldeles ikke lett å "slappe" av. Håper mannen din kommer hjem snart så du kan få litt trøst og omsorg. Også får du bruke oss for det vi er verdt. Her er det lov å gi uttrykk for alle slags følelser. Det blir vel likevel spennende mot ikm da. Tenk om det har klaffet ;-) Sanna; Jeg tror det er noe i det som ble sagt om at det ikke blir spire om ikke kroppen er klar. Det er bare å hoppe i det så lenge dere føler dere klare for det. Håper dere lykkes igjen snart! Dotten; Nå må dere se å bli friske. Stakkars dere. Har jo vært syke i hele vinter. Hvordan er det denne pp, har du pause fra pergo? CB sin fertilitetsmonitor hjelper deg å holde styr på syklusen og finner de fruktbare dagene. Den måler både LH og østrogenstigningene og gir deg beskjed når du er på ditt mest fruktbare. Litt mer avansert enn bare EL-test. Det skal visst være 89% større sjanse for å bli gravid i løpet av de to første syklusene med denne. En tester minimum 10 dager i en syklus, og monitoren gir deg beskjed når du skal gjøre det. Den første syklusen tror jeg du blir bedt om å teste fra dag 6. Dersom det ikke blir spire denne pp skal i hvert fall jeg gå til innkjøp av en sånn :-) D&G; Den kaka virker bare sinnsykt god. Den skal prøves! Tenker jeg lager den til snuppa sin gebursdag jeg :-) Hvis jeg greier å vente så lenge....vet jo hvordan det er med fysing i tiden fremover :-) Få høre hvordan det gikk å bake den og hvordan den smakte da:-) Har det blitt noe mer slim? Her er det ikke noe slim, men det har vært veldig blankt og vått sekret noen dager, så vi kjører på :-) Myrtel; hi, hi...18 pakker marsipanpølser...sier ikke noe mer jeg ;-) har lest om den lavkarbo-dietten ja. Synes den virker håpløst vanskelig å komme seg igjennom. Jeg er altfor glad i brød, pasta og poteter. Lykke til! Håper ellers det går bra med resten av gjengen her inne. Også håper jeg at dere nygraverte ikke glemmer oss helt *klem* Vi hører gjerne om kvalme, ømme pupper, hyppig vannlating, kilo som raser på, og de første sparkene da :-) Åh, blir helt syk her jeg... Lurer på om det ikke er en som skal få noe helt spesielt til frokost i dag. Hi, hi.... (Er på dag 11 i dag) Ellers tror jeg katten våres skal ha unger. Hun har lagt seg ut litt og har den siste uka forandret atferd veldig. Det har flydd en vakker langhåret hannkatt her i et par måneder, og jeg håper det er han som er pappan. Da blir det skjønne kattunger. Hvis det blir noen, skal vi beholde en selv. Om noen er interessert er det bare å rope ut. Regner med at de kommer om en 4 ukers tid. Dette blir det 2. kullet hennes, og da tror jeg at jeg sier stopp, og tar henne med til veterinæren for sterilisering. Det er aldri noen enkel jobb å finne gode hjem til disse kattungene. Heldigvis har det gått bra til nå, og jeg håper det gjør det denne gangen også. I dag er det serieåpning i tippeligaen også :-)) Heia Enga! Noen andre som følger med på fotball? Tiden flyr mens jeg sitter her og får utløp for min munndiare. He, he. Ikke meninga å snakke høl i hue på noen altså, men morningene i helgene er sånn god tid for meg å sitte på nett. Både sambo og snuppa sover leeenge i helgene. Synes det er deilig med disse rolige morgenene alene jeg da. Kaffe, røyk og laptopp. Har begynt med den kofeinfrie kaffen igjen, men røyken greier jeg ikke helt å la være. Men, bare det blir spire skal jeg nok gjøre noe med den biten også :-) Til mitt forsvar så har jeg redusert røykingen kraftig etter at vi ble prøvere. Gått ned fra 25 om dagen til ca 12. Var skikkelig storrøyker ja. Nei, nå får jeg gå og sjekke om det er tegn til liv inne hos kjærsten. Vil jo ikke at han skal stå opp sånn uten videre.... Ha ei riktig god helg alle sammen!
*anki * Skrevet 29. mars 2008 #131 Skrevet 29. mars 2008 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg lett kan kopiere lista uten å må skrive opp alle selv?????? Tar jo så fryktelig med tid... Leste en plass at en kunne markere med blått felt og trykke på den og den knapp... Men husker ikke hvilke det er... Ikke akkurat så veldig datakyndig her nei... Kan kun det enkleste jeg... Æh!!!
så gla' Skrevet 29. mars 2008 #132 Skrevet 29. mars 2008 Hei Anki! Hvis du greier å markere lista, så gjør det. Når du har markert, trykker du ctrl c (hold ctrl-knappen inne og trykk c). Så kan du gå inn og "svare" på siste innlegget. Deretter trykker du ctrl v. Da skal lista komme opp. Hvis du ikke greier det skal vi nok få hjulpet deg. Bare si når du har ikm du :-)
har4barn Skrevet 29. mars 2008 #133 Skrevet 29. mars 2008 Hei, alle sammen!!! Da har jeg litt til å sette meg ned for å skrive litt igjen. Det har vært en lang uke med mye bekymring og jobbing:). Var på tirsdag og torsdag og tok hcg-prøver. Hadde time til legen i går, og heldigvis kom prøvesvarenee mens jeg var der. Har hittil fin stigninge i hcg-verdiene! Legen min ringt også og bestilte time til meg for tidlig ul , og fikk time allerede på tirsdag. Da skal jeg være 6+5uker. Kommer nok ikke til å sove så mye den siste natta, nei. Hadde vært deilig å se en levende baby denne gangen. Enn ellers? Det må da vel være noen som nærmer seg ikm nå? Velkommen til dere nye er også! Her er det godt å være i prøveperiodene!! Har vært flink og allerede vært og løpt og trent styrke, så nå er jeg fornøyd med meg selv. Håper å få tatt meg en løpetur i morgen også. Midt i uka orker jeg ikke, for jeg er så forferdelig trøtt!! ellers så er jeg, som jeg er i alle svangerskap, veldig forstoppet, litt kvalm innimellom og ømme pupper. Så der er mine symptomer for øyeblikket. Var på fest på jobben i går, men allered kl 22 hadde jeg problemer med å holde meg våken. Var nesten litt flaut:). Var i seng kl 24, og det var herlig!! I dag skal vi bare ta livet med ro.... god helg!!!
*anki * Skrevet 29. mars 2008 #134 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk til deg sågla` Huska det var noe i den leia, men ikke hvilke bokstaver jeg skulle trykke. Dette gikk veldig greit. Her oppdaterer jeg i allefall meg så langt som jeg vet. Usikker på syklus, men går ut fra 28 dager som har vært vanlig før SAèn... Forventet IKM: - kropp: ikm - Barbalala:ikm 5.mars - Mrs.Moody: ikm? - Nja..Skeptisk: ikm? - Kiss 10: ikm? - Litamora: ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - Mamma til 2: Ikm 5. april - anki72: ikm ca 6 april - Mortine: ikm 9.april - rose:-) IKM 11 april. - Dotten ikm ca 13. april - så gla': ikm 14./15. april - D&G-the one:15.april - Ca lykkelig: ikm ca 20.april - Myrtel: IKM ca 10 april Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november...
gima Skrevet 29. mars 2008 #135 Skrevet 29. mars 2008 Hei igjen Takk for at dere ønsket meg velkommen. Spennende å følge med på hva dere skriver. Jeg fulgte oppskriften angående liste jeg også, så nå skal jeg komme meg på. Skulle akkurat fortelle til sambo hva IKM står for, men jeg fikk det ikke til. Jeg er ny i dette gamet- kan noen forklare kort og greit hva det betyr? Tusen hjertelig. Ellers så hadde jo jeg SA rundt den 7 mars og går vel egentlig å venter på en mens. Kjenner jo etter om jeg har symptomer, for jeg har jo veldig lyst til være gravid allerede. Men, jeg får smøre meg med tålmodighet, og heller ta en test om en ukes tid. Man får virkelig testet tålmodigheten når man prøver å bli gravid. Forventet IKM: - kropp: ikm - Barbalala:ikm 5.mars - Mrs.Moody: ikm? - Nja..Skeptisk: ikm? - Kiss 10: ikm? - Litamora: ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - Mamma til 2: Ikm 5. april - anki72: ikm ca 6 april - Mortine: ikm 9.april - rose:-) IKM 11 april. - Dotten ikm ca 13. april - så gla': ikm 14./15. april - D&G-the one:15.april - Ca lykkelig: ikm ca 20.april - Myrtel: IKM ca 10 april - Orkidè31: IKM? Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november...
gima Skrevet 29. mars 2008 #136 Skrevet 29. mars 2008 Jeg må bare spørre om noe.... Dere har helt sikkert innspill. Hvilke var de tidligste symptomene dere merket når dere var gravide? Hvilke og ca når? Lurer fælt...
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #137 Skrevet 29. mars 2008 OSLOTREFF FREDAG 11 APRIL KL 1700 TGI-FRIDAYS: DOLCE&GABBANA-the one så glà Dotten Mortine God kveld jenter:) Måtte dytte ned treff-lista vår.......kansje noen av dere nye somogså vil henge med på treff? I dag startetdagen 0530 for oss, da hadde Turbo bestemt at d var jaggu på tide å stå opp gitt...... Fikk lurt han til å ligge og kose frem til 07, men thats it!!!! Så nå sitter overtrøtt og akkurat kommet på at klokka skal jo stilles i natt også. Fremover ikke sannt? Dagen i dag har gått kjempefort! Fikk frokostgjester, ei lita venninne av Turbo m mams, så d var hyggelig m litt morrasladder mens ongan lekte:) ut å shoppa vår-sko til Turbo.De gikk han med fra butikken og nektet plent å ta de av når vi kom inn.......blinkesko er visst d helt store:) Så glà: joda, fremdeles el-slim......fikk lurt med Helten til en runde på dagen mens Turbo sov lur:) fornøyd med d! Ser du har bestillt deg monitor(annen tråd), d blir spennende selv om jeg håper at du kan sende den i retur ubrukt! Og ja nå har jeg laga kaka: DRIIIIIIITGO! Så sett igang jenter! Snart4: så hyggelig at du tar deg tid til å komme innom! Dette MÅ jo gå bra. Men forstår så absolutt frykten din. Flott at du får god oppfølging av legen din! Håper på å komme snart inn til deg på 1.tri:) Orkidè31: Mine graviditeter har vært veldig forskjellige: allt fra kvalme, halsbrann, vonde pupper til absolutt ingen symptomer..... Så jeg har desverre ingen sikre "tegn" men så er d jaggu spennende siste uka før IKM.....Ikke Kommende Mens:) Hufffffffffff, finne senga:) Nattiiiiii girls, god beibilaging!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #138 Skrevet 30. mars 2008 var desverre litt langt å bli med på treff siden jeg bor i nord norge, men det hadde nok vært morsomt. i formiddag når jeg hadde vært inne her glemte jeg å legge ned siden før jeg gikk fra dataen. så da sønn min på ni kom for å spille hadde han lest overskriften her, og kom og spurte meg om ikke jeg kunne bli gravid hehe.... han skulle bare visst hva slags iskald planlegging som foregår her. sist jeg var gravid hadde jeg mensmurringer i magen ganske lenge på det tidspunktet jeg skulle ha den, og bra lenge etterpå. hadde ikke vondt i puppene. da jeg var 5 uker på vei fikk jeg slike "strekk" smerter nede i magen hvis jeg gjorde bråe bevegelser, og når jeg reiste meg opp. kvalmen kom og for fullt ca 4,5-5 uker. var heller ikke humørsyk, var faktisk unormalt lite humørsyk til meg å være hele graviditeten, satt bare å smilte og fant meg i det meste. littfor mye når jeg tenker etter... hehe. jeg ble gravid i 10pp. så jeg var så lei av å teste negativt og at mensen var forsinket siden jeg var så spent, så den gangen testet jeg ikke før jeg var sikkert 5-6 dager over tiden. regnet med mensen ble å komme siden jeg hadde slike murringer i magen. så når testen visste positivt klarte jeg ikke å tro på den, men svinkjørte fra hytta til apoteket for å kjøpe en til, men joda den var positiv den også. håper den positive kommer tidligere denne gangen. jeg har tatt slike eggløsningstester siden jeg hadde mensen nå sist. men jeg ble ikke helt klok på dem. det var en svak strek hele tiden,, men på dag 10-11-12 var den mye sterkere, men fremdeles langt fra så sterk som den skulle være.(ca vel halvparten av styrken). på dag 13-14-15 var streken helt fraværende. men i dag på dag 16 var den tilbake like sterk som dag 10-11og 12. noen som har erfaring med disse? følte ikke helt de var til å stole på, men nå er det første gangen jeg bruker sånne så jeg har jo ikke noe å sammenlikne med.
gima Skrevet 30. mars 2008 #139 Skrevet 30. mars 2008 Hei I går kveld (lørdag) satt jeg og leste gjennom alle innleggene deres- fra begynnelse til slutt. Føler at jeg har blitt litt kjent med dere. Jeg lå og tenkte på noen av dere når jeg la meg i går- jeg føler så med dere så glà og 2 gutter og en engel ( beklager hvis jeg ikke husker nick skikkelig). Jeg vet ikke hva mer jeg skal si..... Leste også gjennom den siden med tips som alltid skal ligge på første siden... Veldig bra! Nå tror jeg at jeg skjønner mer av forkortelser mm. Virker som en skikkelig fin gjeng. Gleder meg til fortsettelsen. Kjenner at jeg blir glad når jeg leser om snart4 som det har lykkes for. Skjønner imidlertid også bekymringen som starter når man tester positivt. Jeg tror at jeg kommer til å være akkurat likedan siden mitt først forsøk endte i SA. Jeg går, som sagt, og venter på mens. I ventetida kjenner jeg etter på kroppen min- kan jeg være gravid allerede? Merker at jeg får mer kviser og at jeg har en del aktivitet nederst i magen. Mye luft og plagsomt med forstoppelse. Har også en del hodeverk. Jeg går å venter på at jeg skal blø når jeg pusser tennene og at brystene skal bli ømme. Det var det som var de mest fremtredende symptomene så tidlig sist gang (+ små kviser). Huff- nervepirrende. Sambo er litt bekymra for meg som sitter på nettet hele tiden. Men jeg beroliger ham med at " Neeeei, jeg stresser ikke". Hehe Ha en flott søndag alle sammen. Har noe påskemarsipan i skapet som jeg skal kose meg med nå- fikk så lyst på det etter å ha lest innleggene i går. Lurer på hvorfor. Var det Myrtel?
så gla' Skrevet 30. mars 2008 #140 Skrevet 30. mars 2008 Halloen! I dag er jeg skikkelig sliten jenter. Snuppa bestemte seg for å overnatte hos tanta mi i går, og sambo og jeg har sitti oppe halve natta :-) Vi kosa oss skikkelig i går med øl, tyrker og noen drinker. Vi spilte gitarhero og sang singstar (playstation3). Hi, hi...det låt absolutt ikke bra, men vi hadde det så kjempegøy. En runde med lidenskaplig kos ble det også :-) Kan ikke huske sist vi tok oss en så real fest. Også bare oss to *S* Har litt el-vondt i dag, så får håpe gårsdagens søknad blir innvilget, for i dag tror jeg ikke det blir no... D&G; Ja da, jeg bestilte like så godt den monitoren jeg. Ingen av apotekene her hadde den. Også er det jo greit med nettet, at det er 20 dagers returrett. Hadde vært fint å kunne returnere den ubrukt ja:-) Det er veldig lovende med slimet ditt. Har en skikkelig god følelese for dere nå altså;-)) Orkidè; Kjenner meg så absolutt igjen i jakten og analyseringen av symptomer. Og vi greier å jage hverandre litt opp her inne, det er helt sikkert. Oj, jeg må visst avslutte. Jeg er litt svimmel og rar i dag. he, he..og nå husker jeg ikke lenger hva som stod i innleggene over her. Jeg kommer sterkere tilbake til uka. Nå skal jeg stille klokka mi, for det har jeg visst glemt. Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!
Maine Skrevet 30. mars 2008 #141 Skrevet 30. mars 2008 Hei på dere! Sitter her skikkelig forkjølet og kikker ut på regnet. Jeg har sendt ut mannen og barna så jeg kunne få litt hvile! Da passet det bra å surfe på denne siden! 6 dager til IKM og jeg er veldig spent. Vet jo at vi traff el pga utslag på el-testen. De andre gangene jeg har blitt gravid har det skjedd veldig fort så jeg kjenner at jeg er ikke vant til at det ikke klaffer! Er det alderen? Ikke det at vi har prøvd så lenge - kun siden november, men jeg er veldig utolmodig. Orkide; velkommen hit - jeg er også ny her! Å miste barnet mitt var og er vondt, men gleden over mine mirakel; 2 herlige aktive gutter er så enorm at livet er godt tross alt. Men angsten for at nestemann også dør er jo der.......... Så gla'; hørtes ut som en artig kveld med mannen. Så kult at dere kan få til en slik fest bare dere to! Jeg kan ikke se for meg at jeg og mannen min hadde drukket oss fulle alene, men det høres gøy ut. Nå får jeg begynne på litt middag. Ha en god dag alle sammen
*anki * Skrevet 30. mars 2008 #142 Skrevet 30. mars 2008 Så artig med en fest så gla`. Jeg og mannen bruker også av og til (ikke så ofte no lenger) å ta oss sånne fester alene. Ikke alltid det er planlagt... En gang skulle vi prøvesmake en rødvin vi hadde fått til bursdag...vi hadde fått flere flasker og i utg.pkt skulle vi bare dele en... Vet ikke hvor mange flasker det ble til slutt, men i allefall mer enn en... Vi flira og lo og løste vel mange verdensproblem tenker jeg... No er vi ganske barnslige begge to, så mye fliring ble det. Etter et dobesøk skvetta jeg vann ( eller kanskje det var et glass vann jeg kasta??? hihi) på han og ka tror du han gjorde da??? Han skubba meg inn i dusjen gitt... Det ble skikkelig wet t-shirt i dusjen viderefulgt av lidenskapelig, deilig...JA... Godt å være barnslig innimellom. blir ofte mye mas i hverdagen med jobb, hus og prosjekter og barn som skal hit og dit. Men vi snakker ofte om at vi ikke skal ha oss en wet t-shirt igjen...
juliogdesember Skrevet 30. mars 2008 #143 Skrevet 30. mars 2008 hallo. Ble ikke alkohol på meg i går. sufra litt på nettet og fant ut at man helst skal holde seg unna alkohol mellom el og mens. så da ble det munkholm på meg. arti egentlig. ikke en sjel som oppdaga at jeg drakk alkofritt i går. helte munkholmen i ett glass jeg og ingen som spurte om noe som helst. "fnis".. vi var tolv stk her hos oss før vi dro ut. veeeeldig moro kveld på byen da. vi hadde det så arti alle mann. gleder meg til vi skal gjenta det igjen. ellers har jeg desverre ikke fått tid til å lese alle innleggene siden jeg var inne her sist. lover jeg skal ta det igjen senere :-) god søndagskveld til alle her inne. så krysser jeg fingrene for at det klaffer for alle her snart:-) babystøv til alle sammen:-)
ca lykkelig Skrevet 30. mars 2008 #144 Skrevet 30. mars 2008 God kveld. I morgen drar jeg på en ny uke med videreutdanning. Da blir det nok ikke noe chatting på bim. Gleder meg til å forlate jobb, hus, mann og barn. Men tror vi får en meget hektisk uke!! en av damene som jeg studerer sammen med er gravid. Det blir spennende å treffe henne igjen (8 uker siden sist) Tror hun hadde termin mai/juni. Ellers er snekkerne begynt å sette opp huset vårt. Deilig følelse, så nå er det full nedtelling til sensommeren:o) Blir søkkimponert over snart4barn: som får tid til å trene også!! Er det noe du ikke får tid til?? He he. Så gla: Høres hærlig ut med en real fest med mannen. Viktig å bevare det barnslige i hverdagen. Orkide: Velkommen, håper dere lykkes raskt. Mvh
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #145 Skrevet 31. mars 2008 Hei jenter! Veeldig lenge siden jeg var innom her og skrev noen ord, men enkelte ting mååå jo bare skrives..... JEG ER GRAVID!!! Vi mistet vår bittelille jente i uke 16 rett før jul pga infeksjon og begynte prøvingen igjen i februar. To forsøk og spiren satt!! Jeg er sååååå glad og sprer masse, masse babystøv til dere alle. Listen over gravide begynner jo å bli riktig så lang og fin! :-) Forventet IKM: - kropp: ikm - Barbalala:ikm 5.mars - Nja..Skeptisk: ikm? - Kiss 10: ikm? - Litamora: ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - Mamma til 2: Ikm 5. april - anki72: ikm ca 6 april - Mortine: ikm 9.april - rose:-) IKM 11 april. - Dotten ikm ca 13. april - så gla': ikm 14./15. april - D&G-the one:15.april - Ca lykkelig: ikm ca 20.april - Myrtel: IKM ca 10 april - Orkidè31: IKM? Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Mrs.Moody; termin 07.12.2008 Snart4barn; Gratulerer til deg også. Vi krysser fingrene og tror og håper det skal gå bra denne gangen. Blir du fulgt opp nøye av legen din siden du har mistet to ganger? Orkidè31; Jeg har hatt litt ulike symptomer jeg. (skrevet dagbok...) Med nummer en var jeg svimmel og hadde veldig ømme bryster. Sånn at det gjorde vondt å ligge på magen. Også hadde jeg jernsmak i munnen. Med nummer to fikk jeg bekkenløsning som første symptom. Ikke spesielt øm i brystene. Med nummer tre fikk jeg ingen symptomer. Annet enn at mens ikke kom og jeg bare visste jeg var gravid liksom.. Med nummer fire mistet jeg lysten på kaffe med en gang og var litt kvalm. Med nummer fem så har jeg kun merket at jeg er litt svimmel og har litt lett hodepine. Brystene er ikke spes ømme, har kun litt spenninger / strekk i de og jeg drikker fremdeles kaffe latte. Apropos kaffe: Hvor mange kopper kaffe latte kan man drikke per dag uten at det er noen risikofaktor? Leste et sted at kaffe latte har mindre innhold av koffein enn vanlig kaffe. Noen som vet?? Så gla; Kjempe moro!! Sånn er virkelig morsomt. Jeg og Mr.Moody har også hatt noen kvelder hvor vi har kost oss litt ekstra sånn. Jeg drikker veldig lite og sjelden, men desto mer morsomt. Vi har enda ikke 'guitar hero' i huset, men det er ifølge mannen første ting som skal kjøpes inn når stuen oppe er ferdig. hehe. Da skal vi visstnok ha prosjektor og 'guitar hero' skal spilles på fulle mugger. Hjelpe og trøste. (Jeg er det minst musikale i mils omkrets.... Vi har heldigvis enebolig hvis ikke hadde det blitt naboklager.) Ca Lykkelig; Bygger dere nytt hus eller bygger dere på det gamle? Myrtel; 18 pakker marsipan?! Hahahaha. Det høres ut som om jeg har truffet min likekvinne, også i størrelsesorden. Enn så lenge. Nå skal jeg jo bare ruge og passe godt på lille spiren. Deilig. Tror ikke helt det har gått opp for meg enda. Tok jo testen for et par timer siden bare... 2002 mamma; Du skal se spiren sitter på neste forsøk!! Ikke tenk på at du skulle startet før. Ser du er født i 1976 og da er du jo ikke gammel i det hele tatt!!! Ta en titt inn på 'over 35 og prøver' så ser du at det finnes kvinner som er mye eldre enn deg som blir gravide. (bla meg.... Født i 1972) Dolce & Gabbana; Kaken ser veldig god ut. Er notert ned og skal prøves. ;-) Leser at dere innførte håndvask. Må le. Dette er noe vi også har vært veldig 'på' med barna. Hadde en liten periode en tegning av to hender som vasket seg på badedøren. Minsten hadde en tendens til å glemme seg hele tiden når han hadde vært på do. Hender fra tid til annen han gjør det enda så det hender jeg spør om å lukte på hendene hans når han har vært der. Da rødmer han og løper tilbake. Han har nemlig skjønt at det lukter nok av såpen til at han blir avslørt dersom han later som han har vasket de... haha. Ha en fin dag alle sammen, og for all del; Sug til dere babystøv!!!!! :-)
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #146 Skrevet 31. mars 2008 Hei-Hei For en flott start på uka: GRATULERE Mrs. Moody, så gøy!!! Suger til meg beibistøv! Ja, nå begynner gravid-lista vår å bli fin og lang:) Ja, huff d er jo nesten flaut å innrømme hvor lett vi så på håndvasken til Turbo. Han selv kunne vel vasket hender hele dagen lang om d hadde vært opp til han(han blir 2 år nå) hi-hi, men heldigvis har d blitt en god rutine på d... Godt tips d med tegningen, og lukte-metoden til senere:) Her har vi lagt inn aksjer hver dag i helga, slimet er borte så jeg håper vi har scoret! Vi fortsetter til nærmere helga før vi kaster inn håndklet:) I går var d virkelig innevær: vi løp bort til noen naboer som laget sen lunsj til oss, våte på en-to-tre...... Så glà: hi-hi: hvordan er formen i dag? Fikk orntli d ja vu og smilte bredt når jeg leste innlegget ditt i går. Helten og jeg har også mange "alene" fester bak oss. Helt i starten koste vi oss ofte i helgene med vin under tapas-laging(som vi hadde dilla på) og dette eksalerte ofte i drinker etter desseren. Ut på byen kom vi oss aldri, men la oss ofte ikke før på morrakvisten.... Sist "fest" hadde vi på nytttårsaften, latteren sitter løst og guuuud vi har løst mange verdensproblemer og om drømmene vår om vi vannt i lotto:) Kjæresten fikk guitar hero av meg til jul, han digger d:) Sitter av og til oppe om natta og spiller, og spiller gjerne om jeg sitter her:) Vi har projector og da we d jo kjempekult å se også! Har ikke prøvd det selv, men forsta jo at jeg må til "pers" snart:) Jobben kaller.......vi hørs senere..... Fiiiiin Fiiiiin dag til alle:)
har4barn Skrevet 31. mars 2008 #147 Skrevet 31. mars 2008 Hei, alle sammen!! Nå er jeg hjemme igjen etter et slitsomt døgn. I går ettermiddag/kveld oppdaget jeg plutselig at jeg hadde en kul litt på siden av halsen. Den var ganske stor. Da mannen min kom hjem (han er lege), viste jeg den til ham. Han ble bekymret og sa jeg måtte til legen med en gang i morgen (i dag). Jeg fikk full panikk og så for meg svangerskapsavbrudd for å begynne med cellegift. (dommedagstenkning - der har dere meg). Ble ikke så mye søvn i natt. Sendte i veg ungene på skolen og barnehagen, før vi dro til legekontoret og fikk utført flere blodprøver. Deretter dro vi rett til kirurgen (mannen snakket med dem først), og en gammel kollega av mannen min hadde litt tid på formiddagen, så vi fikk komme inn med en gang. Tok ul av halsen, og heldigvis sa han at det så fint ut. Fikk en diger nål i halsen, og så tappet de ut 17ml "gugge". Fikk ikke ut alt, så jeg skal følges opp. Prøvene blir sendt videre, men han sa det så veldig bra ut. Prøver å roe meg ned med det svaret. Ikke noen god start før ul i morgen, men veldig godt å få det avklart. Skal slappe av nå å prøve å sove litt. Mannen tok seg fri sammen med meg i dag. Er han evig takknemlig for det... Mrs Moody: GRATULERER SÅ MYE!!!!!!!1 Blir koselig at du også kommer inn på 1.tri!! D&G: Satser på at du også kommer etter om 10-12 dager:). Savner en ordentlig skravletråd der inne:) Så gla': Høres ut som om du og helten har hatt det morsomt. Håper formen er god i dag. får satse på at en spire ble unnfanget i all denne gleden og leken, da! Det blir nok et lykkelig barn:)
så gla' Skrevet 31. mars 2008 #148 Skrevet 31. mars 2008 Hei hei! Formen er litt bedre i dag, men jammen sitter det litt i ennå. Er jo kjempesliten...Godt å lese at det er flere enn oss som kan ta en real fest og være litt lekne. Hi, hi...En får da ikke mere moro enn det en lager selv :-) Ellers ble det jammen en runde i høyet i går også, vi var skikkelig i sånn dagen-derpå-kosehumør:-) Deilig med litt kos uten at det føles som plikt :-) snart4barn; stakkars deg så mange bekymringer du skal få da. Godt at du fikk komme til sjekk så kjapt, og at de var positive. Også så go mann du har. Håper dere har en kos dag sammen. Og lykke til på ul i morgen! Håper gleden over å få "møte" lille spiren, feier avgårde alle bekymringer. Mrs. Moody; Gratulere så masse med graviditeten! Du må jo være i den syvende himmel nå. Suger til meg masse babystøv her :-) Aner ikke hvordan det er med latte, men det skal jo være helt greit med et par vanlige kopper til daglig. Ca. lykkelig; Ha ei fin studieuke borte fra hus, mann og barn. Noen ganger kan det være litt godt å komme seg vekk, og kanskje vekkes noen fruktbarhetshormoner når du treffer igjen din gravide studievenninne. Du rekker vel akkurat hjem til EL da;-) rose; så du lurte alle med munchholm ja ;-) hi, hi...Men, fint at det ble en vellykket kveld da:-) anki; Hi, hi...så godt å kunne være litt barnslig inni mellom :-D Snart ikm for deg :-) Symptomer mamma til 2 gutter; nærmer seg ikm for deg også. Hvordan går det i symptomjakten? Blitt bedre av forkjølelsen? Synes det er mange som går rundt og er forkjølet og snørrete om dagen. Men, kanskje ikke så rart med det ustabile været vi har...Håper du snart blir frisk! Jeg sitter og prøver å få kontakt med gynekologen for å få svar på den siste prøven, men der er det bare tlf.svarer. Får prøve igjen litt senere, men er litt utolmodig og vil ha svar NÅ! he, he... Ha en fortsatt fin mandag!
så gla' Skrevet 31. mars 2008 #149 Skrevet 31. mars 2008 D&G; var ikke meningen å glemme deg vennen! Jeg svarte på en melding fra deg på tlf, og vips, så trodde jeg vel jeg hadde skrevet her....Så Helten fikk gitarhero til jul han også. Det fikk jeg og :-) Vi har hatt mye moro med den. Sønnen min er en racer på den. Har du prøvd den du da? Så nå er dagene med slim over ja. Det skal jo være det mest fruktbare sekretet det, så nå bør dere ha skikkelig god sjanse for at spira sitter:-) Jeg har lett og lett, men ikke funnet noe tegn på slim. Har tappetafset litt, men nå sitter da livmortappen så høyt at jeg ikke når den. Tror aldri jeg har opplevd det før. Vi skal i hvert fall stå på ut denne uka også, så får vi bare vente å se. Jeg tenker vi kommer til å være proppfulle av symptomer når vi skal møtes neste fredag. Da er det jo bare noen få dager til ikm. Hi, hi..blir spennende det her:-) snakkes snart! klem
så gla' Skrevet 1. april 2008 #150 Skrevet 1. april 2008 Hallo hallo! Fant oss nederst på side 2, og det kan vi ikke ha noe av. Ha en fin dag alle sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå