Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå! Gratulerer så mye nr3hososs! Dette er jo strålende!

Ja her er det iherdig prøving for tiden! Gnagsår på hælene er intet hinder! Vi har ikke prøvd så lenge vi, dette er jo første reelle pp etter med.avbrudd, utskrapning og all slags skit. Forrige gang klaffet det veldig kjapt, så vi har ikke blitt "lei"enda. Men jeg har ingen problemer med å forestille meg at det kan bli vanskelig å ha det like lidenskapelig hele tiden!

Takk for tipset om Alicante D&G. Tror ikke det blir der. Vi har tenkt å reise bare datteren min, kjæresten og jeg og da er det så deilig å reise til et sted hvor det er sikkert at vesla finner lekekamerater og hvor alt er på et sted..instant ferie på sunving resort! Vi venter på tilbakemelding fra Sjømannskirken på Kypros. Kypros er nok ikke verdens mest spennende sted, men kan nok absolutt by på det vi trenger: sol (i mai), varme, basseng, kirke, god mat og drikke! Utover det har vi ikke tenkt å gjøre noe mer ut av det faktisk. Tror det vil bli kos slik!

Nei, nå får jeg vel avslutte. Første arbeidsdag etter ferien i morgen, og vi må få lagt inn "noen aksjer" (kjæresten driver med aksjer så vi tar med begrepet inn prøvinga og!) før det blir svarte natta!

Natta jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjapt innom og sier hei :-) Holder på å vaske ut påsken...hi, hi...tre påskekyllinger og et par "påskeduker". Men, huset er likevel preget av at vi har hatt ferie (les; fri fra husarbeide 1.5 uker).

Ringte ang. prøvene i dag. LH og FSH lå visst innenfor normalen, og progesteronprøven hadde de ikke fått svar på ennå. Regnet med kanskje en ukes tid til... Ja, ja..får bare stå på imens da :-)

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Skrevet

Da har hverdagn hentet oss her hjemme. vi har hatt en fantastisk ferie på landet. virkelig rekreasjon.

har ikke tid til å skrive å mye nå. kommer sterkere tilbake.

Men lurer på dette:

Jeg har EL disse dager. På lørdag skal vi møtes en hel gjeng å dra på byen. Er det safe å ta seg ett par pils eller tre.? Jeg har ikke IKM fær 11 april. så da kan det vel ikke være så farlig er det? Please noen som vet? Har virklig behov for en real fest jeg.

Skrevet

Hallo...kommer inn her jeg og...:) Vet ikke når jeg har el og ikm enda...men det kommer etterhvert....virker som en koselig gjeng her inne...:-)

Skrevet

joiner her jeg også.

har IKM en eller annen gang mellom 7 og 12 april. har bare hatt TR en gang siden jeg tok ut spiralen så jeg er ikke helt oppdatert på det feltet.

Skrevet

God kveld jenter:)

Ja,ja......nå har jeg sitti å sett jordmødrepå sv1, har jo bare eeeeeeenda mer lyst på beibi no:) Utrolig hvor fort jeg har glemmt hvor liten Turbo var gitt:) Gleder meg til nestemann......-må d skje snart!!

Dagens tips: vitus apotek selger cb digital til 94,- tilbudet varer helt frem til 5 mai.......

Velkommen til Myrtel-1pp & Sanna32:) hvor i verden holder dere til?

Ellers fikk vi ikke startet baby-laginga i går, tante-faen bestemmte seg for å legge igjen en siste lille visitt før en forhåpentligvis laaaaaaaang ferie....hi-hi Men Helten skal til pers i kveld altså!!!!

Vi har hatt et strålende vær her i oslo i dag. Ute med jobben så å si i hele dag + en god time gåtur alene etter jobb! Fått ånden over meg nå: gikk ca èn time alene i går også, kjempe stolt av meg selv:) (håper den varer en goood stund)

rose:) Jeg tror ikke at litt alkohol vil gjøre noe skade. D viktigste er jo at du får hatt d litt gøy og vært sammen med venner, d er jo så rart med d at når vi er i en pp minsker vi automatisk inntaket av alkohol helt naturlig for d ligger jo hele tiden i bakhodet at d kan være spire på gang.....så kos deg du og ta d som d kommer:)

så glà: du må gjerne komme til oss med vårrengjøringsånden din:)

Hi-hi-her er d ikke mye påskepynt heller: 3 små søte tre-kaniner og påskepynten som Turbo laget tar ikke lange tiden å legge bort:)

Godt å høre du er på vei med neste innlevering, flinkingen!

Så prøvene så langt var fine, leeeeeenge å vente på den siste da:( men d går nok bra skal du se!

Har du bestillt nye el-tester?

Jeg har bestemt meg for om d ikke går denne gangen, invisterer jeg i den monitoren. Vi drømmer om 3 barn, så da er d ikke helt bortkastet føler jeg.

Dere her på tråden: hvor mange barn drømmer dere om?

Huff, jeg får løøøøpe og forføre før Helten sovner!

ha en fin kveld jenter!!

Skrevet

nordre nordland her.

jeg hadde i min pure ungdom bestemt meg for 3 barn før jeg fylte 30, på den måten ville jo jeg fremdeles være ganske ung når de ble ganske store.

jeg fikk sønnen min når jeg var 22 etter 10pp (jeg er 31 nå). og sammen med ham kom bekkenløsninga, og derav omskolering. og en kombinasjon av skrekk for forverring i bekkenet og at attføring ikke gir permisjonspenger har det ikke vært noe tema her.....før..... eggstokkene begynte å rykke.

(vent litt...skal bare hente resten av påskemarsipanen......)

rykningene kom naturlig nok av at jeg er blitt gammeltante til ei lita tulle, 2 gravide veninner, og 2 veninner med småbarn.

så etter en bitteliten tenkepause (mulig den var for liten....) fôr spiralen ut. måtte jo gjøre det før jeg rakk å ombestemme meg, livredd som jeg er.

så her sitter jeg med graviditetstester i badeskapet, eggløsningstester i kjøkkenskapet, nyinnkjøpte plastkopper fra rema, og spiser påskemarsipan mens man leser om ELslim på nett(jeg ser at dette ser værre ut på trykk... hehe). for nå har jeg det jo plutselig veldig travelt hvis jeg skal rekke 2 barn til før fylte 30___________________!!!! og jeg har en tålmodig mann som hører på det jeg har lest om ELslim.

i tillegg har jeg sykedag fra jobb fordi bekkenløsninga er ille nå når det er eggløsning. så i dag har jeg hatt et aldri så lite angstanfall for at jeg faktisk har hatt mulighet for å bli gravid denne måneden, jeg tør jo egentlig ikke det. så det endte i ennå mere marsipan, og 6 sigaretter (jeg har vært sluttet i litt over en uke nå:-)),

PS: jeg skulle bare si hvor jeg bor i landet, men nå kjenner dere meg:-))

har vært mutters alene hjemme hele dagen, så jeg er tydeligvis pratsjuk hehe. stakkars mannen min når han kommer hjem om en halv time.

Skrevet

God formiddag jenter! Velkommen til Sanna og Myrtel. Koselig at flere slenger seg med i tråden :-)

Myrtel; hi, hi....overlevde mannen? Kjente formelig hvordan energien boblet og marsipansuget kom kastende over meg da jeg leste innlegget ditt :-) Godt med tålmodige menn, men fy søren så godt å kunne "komme inn hit" og tømme seg også. Så kjedelig med bekkenløsning. Det kjenner jeg godt til. Har vært plaget med det siden jeg ble gravid i 2006. Hadde det med 1. mann i 1990 også, men da gikk den over (som er normalt). Nå er det mange ting jeg må stå over pga bekkenløsning, men det er nok mange som har det mye værre enn meg. Hva omskolerer du deg fra/til?

D&G; Så flink du er :-) Deilig å få seg noen skikkelige gåturer! Jeg må nok vente til veiene blir bare igjen før jeg kan gå igjen (håpløst med bekkenløsning og det føret vi har nå). Men nå må den dumme tanta si ta seg litt fri. Kan jo ikke holde på sånn! Jeg har ikke tenkt å EL-teste denne måneden. Nå har jeg jo fått positiv EL-test på dag 12 og 13 i flere måneder. Jeg sparer heller pengene, og kanskje blir det en cb fertilitetsmonitor... Kan den kjøpes på apotek? Tenkte å vente nå og se hva som skjer ved IKM....og de siste prøveresultatene...kanskje vi slipper å kjøpe vet du ;-) Hvis den må bestilles over nett, kan det jo være for sent å bestille hvis vi venter til tanta kommer (SOM HELST BØR HOLDE SEG LANGT UNNA DENNE PP).

Jeg er så utrolig sliten av prøvingen, og det hjelper ikke mye når sambo heller ikke "gidder" å ta noe intiniativ...Litt gretten på han (men ikke mye altså). Sa i går ettermiddag at nå er det tid for å legge inn noen aksjer igjen (hi, hi...likte det uttrykket ditt Mortine :-)), men det var ikke noe tegn til "lyst" i det hele tatt. Så, da ble det nattanuss og dett var dett....Sambo var nok sliten, for han tok til å snorke bare minutter etter. Jeg ble irritert og lei meg, og fikk ikke sove. Måtte til slutt stå opp og "roe" ned med en røyk. Men, nå er vi nå bare på dag 9, så toget har nok ikke gått :-) Men, må si jeg er betenkelig til hvordan vi skal gjøre det fremover hvis det snart ikke klaffer. Nå har vi ikke hatt sex siden forrige runde med prøving. Kan jo ikke fortsette sånn. Noen forslag til hvordan vi skal finne tilbake til den lidenskapelige kosen? Vi har barnefri i helgen, så vi burde vel reist avgårde, men Englandsturen tok liksom hele budsjettet for sånne utskeielser for denne våren. Dessuten er jeg trøtt og slapp om dagen, skikkelig utafor i perioder. Gråter for ingenting. T.o.m av hotel Cæsar (som er et forferdelig program, som jeg bare må se...) Gråter når det er noe fint som skjer også... Er vel kanskje litt "tiden" vi er inne i nå, og det går seg nok til.

Huff, ble mye syting, så må bare legge til at jeg ikke er deppa og sipper hele dagen altså. Innimellom er jeg sprudlende og full av energi også :-))

rose; Jeg synes godt du kan unne deg en liten fest jeg. Vi kan ikke sette hele livet på vent selv om vi er prøvere. Da kan det bli uutholdelig! Ha en kos kveld med gjengen i helgen!

Ellers har vi strålende vær her i dag, men det er kaldt. Det var 10 kalde da jeg sto opp. *hutre* Og krokka med tullipaner hadde jeg glemt å ta inn i går, og nå tror jeg ikke dem har overlevd. Men, hadde stor glede av dem i påsken da. Har tatt dem inn nå i håp om at de skal reise seg igjen, men tviler sterkt.

I dag har jeg ikke helt tatt stilling til hva jeg skal gjøre....Burde nok lest litt og kommet i gang med neste innsendingsoppgave, men har mere lyst til bare å kose meg. Kanskje litt shopping... Legge en plan for hvordan vi kan komme gjennom den neste uken ++ på en god måte.

Kanskje sette alle kjæledyra bort den neste uka. Synes sambo bruker mer tid på dem enn meg....*klage, klage* Hva skal jeg gjøre da? Har foreslått en liten pause fra prøvingen, men det vil han ikke. Han kan da ikke regne med å få alt servert hele tiden....*argh* Huff, nå er jeg urettferdig mot han. Han bruker ikke være vanskelig å be, han er nok bare like sliten og frustrert som meg selv. Jeg får se hva hyggelig jeg kan gjøre for oss :-)

Ha en fin dag da jenter! Dere får bare se igjennom fingrene på denne klagingen. *klem*

og; Vi har bare planer om et barn (jeg har to fra et tidligere forhold), men er ikke godt å si. Da vi ble sammen ønsket vi oss ikke barn (sambo har ingen fra før), men det tok jo ikke lang tid før det forandret seg :-)

Igjen; ha en fantastisk fin dag alle sammen!

Skrevet

Hi, hi...I en tråd "Vi under 25", blir vi (på denne tråden) omtalt som "eldre", uten at jeg opplevde noe negativt ved det som ble skrevet altså. Men, Godt vi ikke er eldre enn det vi føler oss :-)) Akkurat nå føler jeg for å være litt fjortis (men uten å være furten) *knise*

Skrevet

Da har jeg gjort dagens storhandel :-) Bestillt cb fertilitetsmonitor, 20 stk testpinner til denne, 15 stk. graviditetstester (strimler), samt en 2-pack med cb graviditetstest. Tilsammen 1.285 dkk :-) Det "kan" komme moms oppå (ca 320.-) Vet ikke om det er no kupp jeg, men kan umulig være dyrere enn på pol...eh,,,apoteket...Skulle det vise seg at jeg ikke får brukt for det, er det jo 20 dagers returrett fra jeg mottar dem.

Skrevet

Hørt om vinglepetter??? Angret meg, og avbestillte fertilitetsmonitoren... Den blir heller ikke så mye dyrere å kjøpe på apotek her hjemme, så jeg drøyer den jeg. Herregud, vi har jo hatt sex alle mulige dager uten at det har gitt resultater. Både før, under og etter positiv EL-test. Vel, den er i hvert fall avbestilt.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Hilsen fra "vingla"

Skrevet

Wow! Håper dagens shopping hjalp på humøret!! Det pleier alltid å funke for meg iallefall! Slår aldri feil! Håper jo egentlig at du får bruk for minst mulig av det da!

Hyggelig med noen nye navn her - velkommen!

Jeg har også vært inne på "Vi under 25" for å se hvordan de omtalte oss. Det gjør ingenting å være "de eldre" når det var i den tonen!

Vi hadde egentlig bare snakket om at vi ville ha et barn sammen- vi har jo 4 åringen som jeg hadde fra før også. Men etter at jeg ble gravid og det ble avbrudd har vi begge blitt litt "hekta" og kommet fram til at vi egentlig ønsker oss 2!

I kveld skal jeg til homeopat. Fikk jo uvi for over 3 uker siden (da jeg var på jentetur- drakk mye og tisset ute hihi). Har fått medisiner som har hjulpet, men så fort jeg er ferdig med dem dukker symptomene opp igjen. Sånn har jeg hatt det mange ganger før også og det er homeopati som har tatt knekken på det- sist gang holdt det seg borte i 4 år! Homeopaten har vært på lang ferie og derfor måtte jeg ty til skolemedisin, men nå er hun endelig tilbake. Håper verken tablettene eller homeopatmedisinen har noe å si for fruktbarheten (jeg spurte på apoteket, de sa det var ok).

Nei, nå må jeg jobbe litt igjen!

Ha en fin dag.

Klem

Skrevet

Heisann....Ja. jeg er da egentlig ikke helt ny her inne da jeg va her for 7 uker siden, vi mista spiren nå på mandag. trasige greier. Vi bor i Oslo jeg og min samboer,vi har ingen barn fra før. Så når vi har vært på siste UL ,for å sjekke at alt er gått, i morgen. Så er det bare å sette igang å prøve igjen. Legen snakket om å vente 10-12 uker til man hadde 2 normale mens, men det er så mange som sier at man skal bare hoppe i det. Håper bare at kroppen min har ordnet alt selv slik at jeg slipper utskrapning..... ja ja..Jeg vil ha så mange barn jeg kan få..:) Er blitt litt mer realistisk denne uka... (starta med å ønske meg 9) Virker som en koselig gjeng her inne...:-)

Skrevet

Nei no må vi "ELDRE" BLI LITT MEIR AKTIVE HER INNE...:) He he...dytte denna opp på første sia igjen...

Skrevet

Det går litt i "rykk og napp" her på tråden, noen dager renner det inn og andre dager er det stille.

Nå vil jeg tro at jeg er ferdig med el for lengst..Vi har virkelig gjort vårt beste, så det har ikke stått på mulige anledninger for klaff- det spørs bare om hellet har vært på vår side:)

Nå er det helg for min del- jeg har fri på fredager. Skal jobbe enkelte fredager framover slik at jeg kan ta fri ei uke i mai da vi skal reise bort for å bli gift!!! Det er nok å gjøre på jobb, så det er ikke noe problem.

Etter div.undersøkelser vedr.vær, temperatur og muligheter for giftings (ikke forgifting altså) har vi nå bestilt tur til Gran Canaria- vi skal smis i hymens lenker i grisefestens hjemland!!! Tror det skal bli fint!!! Og dere må love at dere ikke forteller dette til noen(haha)- for det er bare dere og søsteren min som vet om det!!

Siden det er fredag og fri får jeg vel prøve å gjøre noe som er fint og bra for meg- begynner med en tur på trening og fortsetter med et lite cafebesøk! I ettermiddag skal vi på bading-vi er en hel gjeng som har time i et lite varmt basseng hver fredag. Etterpå tenker jeg at vi tar rolig helg.

Ønsker alle som har el i disse dager lykke til!

Tenker spesielt på deg Så gla, har forstått det sånn at april som vi nå skal inn i er noe du gruer deg for etter det som skjedde i fjor. Det kan jeg godt forstå, selvom jeg ikke kan sette meg inn i din situasjon. Mange klemmer.

God helg!

Skrevet

Hei hei! Da er det endelig helg :-) Egentlig har uka gått ganske fort. I hvert fall så fort at jeg ikke har fått gjort alt jeg hadde planlagt. Men, ikke noe krise, så får bare ta det igjen til uka :-) eller uka etter der ;-)

Det går litt i nøkk og rapp her om dagen også. En del tunge stunder inni mellom. Litt fordi jeg er frustrert over denne prøvingen og at det tar så lang tid, men også litt fordi det var så tøffe tak vi gikk i gjennom på denne tiden i fjor. Men, sånn er det nå bare, og vi kommer oss videre. Så godt å ha dere her inne :-) Hjelper å få gitt uttrykk for litt frustrasjoner og sorger her inne. og sinne...hi, hi...i går var jeg skikkelig frustrert altså, men etter en lang god prat med sambo i går kveld, ser alt mye lysere ut i dag :-) Blir nok ei kos helg.

Mortine; takk for omtanken *klemme* Og tenk at nå er reise og giftemål bestillt. Så spennende. Skal ikke sladre til noen. Lover! Varmt bassengbad hørtes veldig godt ut. En fin start på helga! Håper innsatsen deres denne måneden gir et godt aksjeutbytte :-)

D&G; legg ut oppskriften din på snickerskaka da :-) Nam, nam!!!

Ha ei god helg alle sammen! Håper det er noen som kikker innom her i helgen da :-))

Skrevet

Forventet IKM:

- kropp: ikm

- Barbalala:ikm 5.mars

- Mrs.Moody: ikm?

- Nja..Skeptisk: ikm?

- Kiss 10: ikm?

- Litamora: ikm?

- Anki72: SA ca 1.feb...Ikm???

- Godiva mamma til 2 jenter?

- Mamma til 2: Ikm 5. april

- Mortine: ikm 9.april

- rose:-) IKM 11 april.

- Dotten ikm ca 13. april

- så gla': ikm 14./15. april

- D&G-the one:15.april

- Ca lykkelig: ikm ca 20.april

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

Skrevet

Hei jenter og vel overstått påske!

Håper alt er bra med dere. Jeg går på slutten av kur nr. 2 med antibiotika... Hele påsken var bare syyyyykdom :( Men vi dro nå en tur for det. Hostet meg rød og blå, snørr og tårer rant, og har ikke hatt det gøy. Utrolig lite søvn når man hoster hele natten. Snuppa har også gått på penicilin, da hun fikk nok en ørebetennelse. Denne gangen på begge ørene, og det rant fra det ene øret. Huff. Er en smule lei nå......... kan man trygt si! Har lyst å banne HØYT!!!

Jeg har min 2. dag på jobb i dag, da jeg også var borte tirs. og ons. Orket ikke å gå på jobb, når nettene ble så slitsomme med hosting! Vel. Nok syt herfra!

Leser om denne fertilitetsmonitoren. Hva er det for noe egentlig, og ikke minst hvordan fungerer den/hva går det ut på? Okei, vet jeg kan google, men det er så lett å bare spørre her :)

3hososs: Gratulerer sååååå mye og ikke minst masse lykke til! Blir spennende tider dette :)

Myrtel-1pp: Velkommen inn hit :) og det er bare å skravle i vei. Her kan du tømme deg for alt... slik at du ikke skravler hull i hodet på mannen din. He, he.

Sanna32: Velkommen til deg også, og så trist at du mistet spiren din. Skjønner godt dere ikke vil vente, men bare sette i gang igjen. Masse lykke til :)

Anki72: Tanta kom dessverre hun. Men vi får bare prøve igjen.... 21. pp! Puh!

rose: Som de andre skriver. Bare ta deg en fest du. Man skal ikke slutte å leve selv om man er prøver. Jeg drakk og hadde meg en fest jeg, før jeg fant ut av jeg var gravid med snuppa. Dette var i romjula 2004.....! Og januar 2005 testet jeg positivt! Snuppa er frisk og fin

(i hvert fall enda... he, he. Nei stakkars snuppa mi. Fy meg!!).

D&G: Dessverre kom tantekreket hun... Ellers begynner jeg å bli frisk nå. Har igjen et par dager på antibiotika... så får vi håpe jeg slipper unna noen uker nå... til neste omgang med sykdom... huff!

Så gla': He, he. VinglePetter kan du trygt kalles ja. Men så lenge man har lov å ombestemme seg, så er det jo bare å gjøre det. He, he.

Mortine: Oj så spennende da. Lover og ikke si noe. Fnis. Vi skal liksom også reise bort å gifte oss, men har per dags dato ikke somlet oss til det. Snuppa blir 3 år til høsten, og vi forlovet oss for snart 4 år siden. Nei vi skulle ikke vente mer enn maks ett år...... men plutselig var snuppa på vei, og siden har det ikke blitt noe av... ja, ja. Masse lykke til. Håper dere får en fin dag og kooooos dere. Men vi får jo høre alt om dette etterhvert :)

Nei, nå er snart arbeidsdagen slutt, så jeg får vel komme meg hjemover snart. Ha en toppers helg jenter. Og ellers håper jeg at jeg ikke har oversett noen ev. kommentarer til meg :)

Klem

Skrevet

Hei-Hei endelig helg:)

så glà: her kommer oppskrifta:)

SNICKER SNACKS

1. 5 dl. sirup

2. 2dl. sukker

3. 2dl. kokos

1.,2. og 3. -kokes i 2-3 min.

4. 2 glass peanøttsmør

5. 1 1/2 liter cornflakes

6. 200 - 300 gr. peanøtter

4.,5. og 6. røres i "sirupen" og alt has på bakepapir i en langpanne

7. 4 ss soyaolje

8. 200 gr. melkesjokolade

9. 200 gr. kokesjokolade

7.,8. og 9 smeltes og has på kaken

Avkjøles og deles i småbiter

Har aldri laget den selv, skal prøve meg i helga men har smakt den og den er drit-go altså!!!!!!!

Eller så har uka gått kjempefort! Fikk først startet m prøvinga i går, og i dag fannt jeg el-slim (sorry ditails sånn rett etter ei kakeoppskrift) veldig usikker men med litt super ekspert-hjelp av så glà og gjenntatte sjekker, er jeg ganske så sikker på d at d er d d er.......

Hi-hi morsomt at "fjortisene" har laga sin egen tråd også. Lurer i ny og ne om d er mange som "følger" oss sånn i d stille????? Jeg skal ivertall inn å snoke:)

Dotten: Huff, nå synes jeg d er på tide dere blir orntli frisk og at d varer!!!

D ene har jo alvøst d andre hos dere i vinter stakkar! Vi hadde flere runder som perler på snor før jul, og "bank" i bordet så har d vært rolig nå i dette året.... Tror for oss var d at Turbo akkurat hadde begynnt i fam.barnehage med barn som har søsken i skole og store barnehager... Vi har innført håndvask før hvert måltid, og tror d hjalp oss...

Dere andre: ikke glemt, men nå ropes d etter middag her: Vi har ofte Taco på fredager:) håper jeg får skrevet mer siden:)

Skrevet

Å den kaka høres hærlig ut....Den elste tanteungen min skal konfirmeres tel våren så da MÅ jeg jo prøve masse slike deilige kakeoppskrifter...:) Så nå er den kopiert og lagret..takk takk...

Skrevet

Forventet IKM:

- kropp: ikm

- Barbalala:ikm 5.mars

- Mrs.Moody: ikm?

- Nja..Skeptisk: ikm?

- Kiss 10: ikm?

- Litamora: ikm?

- Anki72: SA ca 1.feb...Ikm???

- Godiva mamma til 2 jenter?

- Mamma til 2: Ikm 5. april

- Mortine: ikm 9.april

- rose:-) IKM 11 april.

- Dotten ikm ca 13. april

- så gla': ikm 14./15. april

- D&G-the one:15.april

- Ca lykkelig: ikm ca 20.april

- Myrtel: IKM ca 10 april

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

kopierte denne jeg, så fikk jeg henge meg på.

Skrevet

Hei

Måtte klikke meg inn på innlegget siden det sto for oss over 30... Det er jo jeg da.:) Har ikke lest gjennom alle innleggene, men har planer om å gjøre det nå. Etterhvert kan kanskje jeg også få komme på lista?

Jeg hadde SA ca 7 mars (ca 7 uker) og vet ikke når ikm er. Ble imidlertid gravid første gang vi prøvde så HÅPER virkelig at det skal bli like lett nå.

Tror jeg skjønner hva ikm betyr, men hva står bokstavene for? :) Jeg er helt ny på forum...

Takker.

Skrevet

Hei Sanna

Nokså likt for oss ser det ut til... Jeg og mistet i uke 7 rett før påske.

Jeg har ingen intensjoner om å vente. Vi prøver allerede vi om enn litt sånn halvveis siden jeg ikke har noe kontroll på syklus. Vi er ihvertfall ikke forsiktige for å si det slik. På sykehuset sa de at vi kunne prøve igjen så snart vi ville. Kroppen vil ikke la meg bli gravid før den er klar. Jeg stoler på det jeg.:)

Skrevet

ikm står for ikke kommende mens..:-D det er veldig lærerikt å gå inn på den tråden med tips for oss på bli gravid, der står det masse forklaringer på forkortelser og slikt....den står litt lengre ned på siden.

Skrevet

hei igjen, og takk for alle velkomsthilsnene.

ryddet i klesskapet forleden dag. og der var det overraskende(??) nok flere bukser som var for trange enn det var passelige. selv den jeg kjøpte når de andre begynte å knipe begynner å knipe nå. må være all påskemarsipanen.... og julemarsipanen. når jeg tenker etter har jeg nok et marsipanproblem hehe. var 56 kg i fjor sommer, og da var jeg fornøyd. men i vinter har jeg faktisk spist på meg 6 kg. men sånn går det vel når man handler marsipan til halv pris i januar.

kan jo innrømme det her inne, men jeg kjøpte 18 pakker av den julemarsipanen i eske. vannvittig god altså. vet ikke om det forsvarer det, men jeg gav bort 2 ekser........

så jeg tenkte å gå ned 6 kg men var ikke sikker på om det ble å gå ut over sjansene til å bli gravid. men shit au begynte på lavkarbo diett i går. der spiser man seg jo god å mett hele tiden, så da skulle det jo være ok. dessuten er det et stort pluss at søtsuget forsvinner i løpet av få dager. så i går på jobb var jeg både svett og hadde hodepine. rene sukkerabstinensen. så i et ledig øyeblikk snek jeg meg bort på medisinrommet å målte blodsukkeret. og det var faktisk litt lavere enn hva som er vanlig. men man skal vel lide for skjønnheten.

i dag var jeg i byen, så når jeg var på helsekosten kjøpte jeg med meg bladet "mat og helse". der sto det faktisk at lavkarbodiett fremmer sjansene for graviditet, men det gjelder både for kvinner og menn. så gjett om jeg er fornøyd. da kan jeg jo sakte men sikkert ta av disse kg uten at det ødelegger sjansene.

men så så jeg jo denne oppskrifta her på snickerskake. får kopiere den og gjemme den til engang senere.

det sto faktisk et 4-siders kapittel om "fruktbarhetens biorytmer".

(nr 1/2008).

ellers så ønsker jeg alle god helg, men jeg stikker sikkert innom her i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...