Gå til innhold

Er det noen fra jessheim området???


terry

Anbefalte innlegg

Takk for i går, en herlig jentekveld! Var så glad og nesten støl i magen etter all leeingen:) Og fortsetter å le, når jeg nå sitter her og sjekker nettet, i nettopp god-shortsen.. ;) Gleder meg til mandagen. Skal på fysio 14.30, så vært fint å møtes i god tid før det. Evt etter 15.30.

Da får dere nyte permisjon og snart helg, sees snart igjen!

klem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm.. det var litt værre.. Vet liksom bare om Ciao Bella... Og Peppes.. Men det er litt tidlig på dagen for pizza, liksom.

Hva med å møtes ved rulletrappa på senteret, og se hvor vi ender? Hvis ikke det kommer et mer konstruktivt forslag....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melde meg på her jeg også..Hva med på Hydranten?er ikk sikkert om det var riktig skrevet,men dere sikkert skjønne hvor jeg mener..der har dem litt mere lunch meny sist jeg var der..Men vi kan sikkert møtes først å da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hydranten høres bra ut. Møtes der kl 12? Jeg har to timer på meg før jeg skal på synssjekk, og to timer gikk veldig fort sist gang :). Håper alle ser meldinga om Hydranten så vi ikke møtes to forskjellige steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har blitt mamma!!!!! :) :)

Og ja, det satte i gang bare et par timer før søsteren til mannen skulle komme på besøk.. Syns å huske at vi tøysa med det sist vi møttes..... Man skal være forsiktig med hva man tøyser med ;)

 

Var på besøk hos ehlen da vannet plutselig gikk. Og under 10 timer senere var knøtta født :) Det gikk fort og greit. Fikk lystgass og steriltvannspapler. Det ble ikke tid til epidural. Jordmora ble litt stressa da jeg fikk trykketrang og fødestua ikke var helt klar enda.. Men det gikk bra :) Frøkna vår ble født kl 04.25 den 27.06. Og jeg må innrømme at jeg var totalt uforberedt på hvor nydelig ens egen unge er! Og hvor glad man blir over å finne en svart-grønn bæsj i bleia.. Man blir litt rar..

Mannen var helt super! Han gjorde akkurat det jeg trengte. Tørka panna mi med en fuktig og kald klut, ga meg drikke, og lot meg knuse hånda hans opp mot lystgassmaska. Og han støtta meg i ryggen da pressinga tok til for alvor. Verdens supreste mann!! Ikke noe mas, usikkerhet eller stressing. Han var mr cool himself :)

 

Ting jeg syns var greit å ha på sykehuset:

leppepomade

sportsdrikk under fødselen var helt genialt!

maryland kjeks til å småspise dagen etter (ikke særlig matlyst og kjedelig sykehusmat, men greit å få i seg noe)

engangs ammeinnlegg

melkeoppsamler til når melkesprenget melder seg

en god og myk treningstopp å sove i, med plass til ammeinnlegg..

H&M-shortsen ;)

nattbind både always og libresse (libresse er litt tykkere enn always og samler litt bedre de dagene det trengs) (ellers hadde riksen bleier til bruk det første døgnet og libresse nattbind)

 

Håper vi får til å treffes igjen snart. Det blir kanskje vanskelig å samle alle, nå er det jo terminer på løpende bånd. Men plutselig en dag får vi det til. Kanskje neste møte sitter alle med hver sin lille baby, helt i ørska av ammetåke. Det er spesielle greier... Blir helt tåkete..

 

Lykke til, jenter!!! :)

Det er en helt fantastisk opplevelse!!!

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med jenta og takk for fødsel historien og tips!So lucky u:)...Dette høres ut som det gikk kjempebra.Vi må nesten møtes snart ja om du orke-gleder meg å se gullet ditt:-)

Håper det er min tur snart!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs snufs... må grine litt hær!! føler meg nesten som litt "foster tante" hehe... Grattis nok en gang;);)

Selv var jeg til jordmora i dag, virker ikke som junior har tenkt å komme noe før tiden hær gitt.. men det hadde jeg jo regnet med!!!

Men han er endelig i "normal str" om man kan kalle det det.. Så det er jo det viktigste! ut kommer han vel uansett...

 

vel klem til alle!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at junior har kommet til normal størrelse!

Knøtta vår har begynt å legge på seg og bli ivrig på puppen - endelig! At noe som er så naturlig og instinktivt som å amme, og ta puppen, skal være så vanskelig.... Men nå har det begynt å hjelpe og frøkna tar for seg :)

 

En annen til som var greit å ha med på sykehuset var en god puppekrem!!! Blir utrolig fort sårt når babyen skal prøve å ta tak. Blir fort litt sutting ytterst og veldig sårt. Da er det godt med en god mykgjørende krem.

 

Men nå skal jeg konsentrere meg om frøkna igjen, lille Sine Mathea :)

 

Vi snakkes! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! og stort hurra fra Åre!

For en herlig historie. Du er så heldig sta77, nyt hvert öyeblikk med henne, gleder meg sånn til å se prinsessen din. Og så bra at du får til ammingen, har skjönt at det ikke er barebare, fra andre. Ble litt tårer her og, nå er "vi"-gjengen liksom igang. No way back, grue-gleder meg veldig til å få födselen overstått. Föler også at det begynner å närme seg. Masse vonde kynnere med ryggsmerter og nedpress og har plutselig blitt supersliten av den minste ting, kroppen samler vann og jeg skjönner at dette kan ikke fortsette i all evighet. Tror hodet har festet seg og, magen har falt ned en del. Enn det, snart kan vi ha baby-treff. Blir helt fantastisk:) Hvordan er forresten formen til dere som fremdeles har mage? Begynner å bli tungt nå, synes dere ikke? Er så spent på hvem som blir nestemann, -RMK??

Fortsatt god ferie-permisjon-sommer til dere alle!

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..kan vel strengt tatt ikke skryte på meg at jeg får til ammingen.. Har nok melk, men frøkna er ikke så glad i å gape... Det varierer fra måltid til måltid om hun tar puppen eller ikke. Har vel funnet ut at det blir flaskemat om natta, at jeg pumper meg om kvelden. Hun blir så stressa av disse ammeforsøkene at det er greit å ta flaske om natta. Ene måltidet i natt tok to og en halv time..... Har time på ammepoliklinikken på riksen og håper det skal hjelpe. Også har vi kjøpt ammepute. Disse sofaputene sklir bare unna.

 

Og i dag var vi første turen på Ciao Bella :) Plutselig satt vi der med egen unge, mannen og jeg. Sammen med alle de andre mødrene.. Og det er utrolig hvor pratsomme folk blir når man har med seg en bitteliten en. Hyggelig det :)

 

Nærmer seg termin, RMK. Hvordan går det? Masse lykke til!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med babyen sta77!

- Du vant!!!

 

Vi har fått en jente. Hun kom seks dager før termin, 1.7.

Ronja veide 3030g og var 48 cm lang.

 

Det var fantastisk i Kongsvinger. Selv om det var mange som ble født, ble vi tatt godt vare på. Vi fikk familierom fra andre natt. Det var superfint.

 

Det tok fire dager før jeg fikk melk, ble litt stressa, men de på sykehuset roet oss at det kommer snart og babyen har eget næringslager i de første døgnene. (jeg hadde ikke behov for ammeinnlegg...)

 

Ellers synes jeg det var godt å ha med badekåpe. Ellers brukte jeg klær fra sykehuset både til meg og babyen og sykehusets bind/bleier.

 

For meg var epiduralen gull verdt jeg sleit skikkelig to døgn med maserier og var helt utslitt, hadde ikke sovet på tre døgn.

 

Vi ble intervjuet i avisa: sjekk linken under:

 

http://www.glomdalen.no/nyheter/article3654943.ece

 

Vi har det kjempebra med lille Ronja.

 

Masse lykke til dere ventende!

 

Stor klem fra en lykkelig nybakt mor!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse RMK1!!!!!

Familierom er helt knall etter fødsel, håper dere også får det gitte.

 

Gleder meg til vi skal møtes alle sammen med de små bebisene våres :) Begynner å bli klar for en liten piknik ved nordbytjernet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer RMK1! Ronja er kjempe søtt navn og ut fra bilde i avisa ser dere fantastiske ut! Gleder meg veldig veldig til å se dere alle igjen snart. Er i Åre fremdeles. Så godt å høre at du er fornøyd med Kongsvinger, begynner å bli litt stresset for fødselen. Virker så stor og skummel ting å gå igjennom, og så uungålig ;) Men greier jo nesten ikke vente på tiden som kommer etterpå. Blir litt vakum-vente-tid nå, selv om jeg prøver å finne på ting. Holder på å hekle verdens største babyteppe f.eks.. he he. Har dere andre tips terry/ ehlen? Får besøk her til helga av 3 kompiser, så da blir det vel litt annen prat og ikke bare baby, som det har en tendens å bli når vi er alene.. Satser på å være tilbake på jessheim rundt den 19juli. Er gjerne med på piknik etter det. Blir rart å se dere uten mage og med baby, har jo bare møtt dere gravid:) Kos dere med de små! Og lykke til i ventetiden til resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer masse RMK1:-)Så heldig dere er som er ferdig med det!merker jeg begynner å bli veldig nervøs til det her,men trøste meg med at dere greide det så det må jeg også:)

lykke til dere som har baby og til oss som fremdeles vente..

 

gitte-dessverre er jeg veldig dårlig med å hekle men sikkert det teppe du hekler komme til å være kjempe fint..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Hvordan har folk det? Og våre nye babyer? Trives de her i den nye verden? Jeg går og lengter etter min.. Har 20 dager igjen til termin, men tenker at no må hun jo komme snart, vet hun ikke hvor spent vi er på å møte henne??

 

Vi er i Trondheim nå, reiser tilbake til jessheim i løpet av helga. Skal vi prøve å få til et møte i neste uke? Grilling på norbytjernet hvis sol, kafe hvis regn? Eller restaurant? Tror kanskje de nye mødrene bør få bestemme hva som er best. Vet ikke hvor mye dere orker/greier ennå?

 

Ellers får jeg si lykke til til oss som fremdeles venter, plutselig så skjer det ;) Og terry, er nervøs jeg og, men hjelper jo ikke akkurat å grue seg, det som skjer skjer. Så dette er kanskje en av de gangene det ikke lønner seg å tenke så mye på det, men prøve å glede seg til tiden som kommer etter?? Min strategi i alle fall.. ;)

 

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å møte dere igjen! Kan prøve til uka? Det er litt vanskelig å planlegge for tiden, dagene flyr avgårde.. Men en cafe hadde vært greit, da kan man snike seg inn på do for å amme når det trengs... Er ikke klar for fri pupp enda...

 

God tur hjem, gitte :)

 

Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, fri pupp. Vi må vel vende oss til det etterhvert ja, huff. Skrev akkurat melding til deg på facebook sta77, sjekket inn der først, og så de nydelige bildene av din lille. Hun er bare til å spise opp. Jeg er mer enn gjerne med på kafe. Hva med tirsdag (etter kl to) eller onsdag (når som helst)? Jeg har ikke så mye planer for dagene, så hva om vi som enda går rundt med kul på magen avtaler et tidspunkt, og så kan dere med babyer komme og gå når det passer dere? Hva tror dere?

 

Terry, holder du fremdeles ut? Jeg har startet med bringebærte, fersk ananas etc. Vil bare komme igang nå. Begynner å bli litt lei..

 

stor klem fra meg til alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei alle sammen!!

 

Da er jeg tilbake igjen,etter litt over en uke borte..Ble en liten ferie for oss allikevel:)trodde aldri at jeg torte å reise bort nå når termin er så nær,men gjett om sambo klarte å overbevise meg der ja...Ble 2 dager i Quality Spa i Strømstad:-)Uff deilig var det. Er virkelig til å anbefale både til dere ny bakte mødre og til dere som venter fortsatt..

 

Kunne vært koselig å få treff snart ja.gleder meg å se deres små baby:)

Til uka passer meg helt fint jeg går bare o venter at noe skjer snart men nei da!!er veldig innstilt for å gå over termin jeg nå.

 

gitte,ja jeg holder ut men merke at det er på grense nå ,så du er ikke alene å vil komme igang nei..jaja vi får trøste oss med at dem komme nok ut en gang når dem er klar:)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både tirsdag og onsdag passer, og etter kl 14 er perfekt. Tar litt tid å komme i gang med dagene...

Bare gi beskjed hvor, så kommer knøtta og jeg så fort vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...